» »

gretje motorja 1,9 JTD - fiat, lancia, alfa

gretje motorja 1,9 JTD - fiat, lancia, alfa

perci ::

Fotr ima Lybro 2004, 1,9 JTD mašino.

Letos je bil z njo v albaniji, kjer jo je dalj časa žgal v en orto klanc v prvi prestavi s prižgano klimo pri 40 stopinjah. Števec za temperaturo, ki je ob normalni vožnji sicer pribit na 90 stopinj, se je povzpel na 120 stopinj.

Zanima me ali je tako obnašanje hladilnega sistema normalno za tako ekstremno razmere? Zamenjan je bil termostat in preverjena črpalka. Vse je brezhibno. Mehanik bi zdaj rad menjal killer. Je nategun? Pravi, da se to ne sme dogajati, da mora števc biti pribit na 90 stopinj.

Je pa res, da smo potem zadevo sprobali in se avto tudi pri toriranju na mestu na 4500 rpm slej ko prej segreje preko 100 stopinj.

Brat, ki se večkrat z landcruiserji vozi po puščavi pravi, da je tako obnašanje normalno, njihovi vozniki menda v take klance vedno ugasnejo klimo, vsake toliko pa tudi ustavijo vozilo, da se ohladi.

Kaj je zdaj res?

perci ::

Recimo, meni števc za temperaturo na kliotu nikakor ni pri miru na 90 ampak se v skladu z obremenitvami in zunanjimi razmerami, premika gor in dol. Je Lybra tok hujši avto, da bi kar landcruiserja mogla nažgat?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: perci ()

Ejsi_Disi ::

Baje je pri Fiatih normalno, da je števec na okoli 100 stopinjah.
Rock n' roll ain't noise pollution!

Gwanaroth ::

Ja, ko smo še meli Puntota, je tudi skakala temperatura glede na "obremenitev".
Lights often keep secret hypnosis..

icko ::

V kolikor se prižiga termostatski ventilator je vse ok. Pač pri 40 stopinjah sistem ne sfolga ohladit motorja pri ekstremnih obremenitvah še pri kakem drugem avtomobilu ne, ne samo pri Lancii. Poglej samo ali je hladilnik od zunaj precej zapackan od nesnage in mušic ter ga po potrebi speri s Karcherjem samo ne preveč od blizu kakih 20 cm od šobe.
Možno je sicer da je vodna črpalka že bolj boga ali da drsi jermen za njen pogon vendar dvomim.
lp
Zdaj veš zakaj imajo v albaniji samo stare mb-je.:D :D :D

perci ::

Števec je sicer pribit na 90 stopinj.

Avto je 2004 letnik in ima 150k km. Ali bi lahko problem bil tudi, ker bi bil hladilnik znotraj zamašen ali kaj podobnega?

Sej pravim, termostat in črpalka sta preverjena, termostat celo menjan.

Do koliko pa se zadeva sploh sme segret, da ni nevarnosti za motor?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: perci ()

dzinks63 ::

:)) >Letos je bil z njo v albaniji, kjer jo je dalj časa žgal v en orto klanc v prvi prestavi s prižgano klimo pri 40 stopinjah. Števec za temperaturo, ki je ob normalni vožnji sicer pribit na 90 stopinj, se je povzpel na 120 stopinj.

Pri takih extremnih obremenitvah , moraš voziti po zdravi pameti, pač moraš malo nogo iz gasa potegnat (ali pa celo avto na stran postavit in ga prižganega ohladit), ne smeš ti zaradi tega avta uničit, saj nisi šel na Pariz - Dakar. Osebni avtomobili so narejeni za povprečne normalne razmere, za kaj hujšega pa imaš kakšne klene terence, ali pa celo namenska vozila.

perci ::

No, sej sem verjetno malo pretiraval. Nisem bil zraven, povedal pa mi je, da je pač vozil v orng klanc, po asfaltu sicer, v prvi prestavi, zunaj 40 stopinj, prižgana klima. Tisto o žganju sem jst malo olepšal >:D

icko ::

Do koliko pa se zadeva sploh sme segret, da ni nevarnosti za motor?

Uporabi zdravo kmečko pamet in poglej kje je Konec števca tam je verjetno tudi rdeča črta...
lp

flipflop ::

Tukaj še vprašaj. Sicer mam jst tudi lybro, ampak je še nism gonu v take klance da bi rabu prvo dalj časa, mi pa vedno pride do 90 in se tam ustavi.

IceIceBaby ::

IMHO je to povsem normalno, ni pa najboj zdravo za mašino.

Če je vozil v klanec v prvi prestavi so bili obrati visoki, hitrost pa nizka in pretok zraka je premajhen, da lahko ohladi motor. Zato imajo avtomobili sicer ventilatorje, ampak če je zunaj 40 stopinj pa če je poleg tega prižgana še klima ni nič čudnega, če se mašina začne pregrevat.

Pujcek ::

pr 120 bi po vsej verjetnosti vodo ven fuknl in se ne bi delec pelu tko da vprasanje kva dogaja...
:)

IceIceBaby ::

Sej hladilni sistem je pod tlakom, tko da voda zavre malo kasneje.

krneki0001 ::

Če je vozil v prvi prestavi v klanec se mu je to nardilo, kar bi se vsakemu osebnem avtomobilu. Pač avto in hladilnik na avtu sta narejena da je nek stalen pretok zraka. V prvi prestavi pa tega pretoka ni, ker ni dovolj hitrosti. Po možnosti je bil pred njim še kak avto, iz katerega topel izpuh je šel direktno v očetov avto in še dodatno ogreval mašino.

Jaz bi na vašem mestu namesto hladilnika raje dodal še en ventilator, ki bi ga dodatno preko stikala vklapljal in ko stojiš v koloni ali se počasi voziš v hrib vklopiš ta ventilator. To možnost si je dodatno vgradilo mnogo ljudi, ki občasno ali redno stojijo v kolonah. Tudi sam sem to ugradil v avto.


Ko pa že omenjaš puščave in terence. Skoraj ni terenca, ki bi imel elektro ventilator. Vsi imamo ventilatorje z visko sklopko, montirane na vodno pumpo ali pogonsko gred, ki delujejo tako da se prosto vrtijo, bolj ko se pa segreva voda, bolj ta visko sklopka stiska in se ventilator vedno manj prosto vrti in na koncu se vrti s hitrostjo vodne pumpe ali pogonske osi, kar pomeni kar veliko obratov. Poleg tega so lopatice na teh hladilnikih ogromne in zajamejo veliko zraka, medtem ko so na osebnih avtomobilih vsaj 3X tanjše.

zaejec ::

ce je vse res in nisi nic napihoval je tista temperatura "normalna" in glede na to, da je italjan je nenormalno da ni spustil duse.

za primer(javo): peugeot partner 2.0hdi, 2 osebi + prtljaga (recimo da je naneslo 200kg do 250kg), klima, na vrsic pri ~40°C sem prisel na vrhu na okoli 110°C ..

p.s.: avto na mestu in dajanje navijanje obratov.. tle ni nek problem doseci visoke temperature.

edit: klima!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zaejec ()

DimmniBurek ::

Moj Tipo 1.9 TD normalno dela na 75-80°C, vsaj toliko kaže na števčku. Ko ga žgem, pa pride tudi čez 90°C.
V mestu se temp. tudi dvigne, ampak recimo na 85°C... Pomoje je normalno, ni pa priporočljivo to delat iz avta. Če je dolg klanc in jue treba vozt v prvi, se pač vozi pri nižjih obratih, brez klime.
There Is No Stronger Drug Than Reality

|KoRn| ::

Osebno vozim OPEL Vectro 1,9CDTI (tisti ki se malo bolje spoznajo vedo, da je to FIATov motor 1,9JTD), letnik 2005 in lahko povem, da res pri zelo ekstremnih temperaturah in večji obremnitvi skoči iz 90 (kjer je praktično vedno) na nekje 110, torej malo pod rdečim področjem.
Freak on a leash!

dukenukem ::

boš vidu če bo zdj kej več olja kuru,ker če se pregreje, se zna zgidit da teflone zjeba ,potem več olja uide mimo ventiljev v valj in kur več olja;) nekateri avti ne kažejo točno stopinje in je vse ok, če gre mal čez 90 :D

OrkAA ::

Tudi sam sem šel zadnjič s polno nabitim avtom čez vršič. Števec se je dvignil za eno črtico več kot ponavadi, torej okrog 100, 110 stopinj.

Azrael ::

Kot so ti že povedali, hladilnik je v tem času vsekakor postal zapacan (150k km) in ga je potrebno očistiti.. Samo. ker je to pranje pacarija in lahko uničiš hladilnik, če nisi pameten, jih naši mehaniki raje menjajo, kot pa da bi vsako leto očistili hladilnik. Manj dela in več zaslužka zanje. Do čisčenju grelca kabine niti ne omenjam.

Včasih se menjavi zanemarjenega hladilnika tudi ni možno izogniti, ko odstraniš debele obloge svinjarije, ki so se nabirale leta, lepo vidiš, da je sol, ki se je pozimi nabirala na aluminiju hladilnika, aluminij že tako načela, da je tanek kot papr ali pa je že porozen in pušča.

Hladilna tekočina (antifriz) je po takem kuhanju tudi uboga. Če antifriz še ni bil menjan, lahko v zimskem mrazu ugotoviš, da se strdi v želatino pri manjšem mrazu kot -40 in poleti zavre prej, kot bi pričakoval.

Drugače je Fiatov JTD(M) verjetno najbolj kvaliteten dizel, kar jih je za osebna vozila. Švabi in Francozi so desetletja zadaj, kar se tiče kvalitete, zanesljivosti, trajnosti in momentne karakteristike.
Nekoč je bil Slo-tech.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Azrael ()

Calligula ::

V bistvu je pri teh JTDjih karakteristika, da kazalec kaze 80C tudi, ce je v resnici 90C. Pogosto je ta napaka.
Pri nekaterih avtih je vcasih celo bolje, ce je prizgana klima, ce to pomeni, da zacne delovati se ena vetrnica pred kilerjem. (nekateri imajo dve in ena laufa z motorjem druga pa ko se priklopi klima).

Ce so razmere res ekstremne zna temperatura narast ampak mislim, da je bilo to vseeno malo ekstremno. Verjetno bi bilo res pametno malo precistit sistem. Ravno pribito na 90C ni vedno res ampak velike deviacije pa tudi niso ravno dober znak.

So pa to res dobri motorji ceprav Francozi imajo dobre dizle. Renault mogoce malo slabse ampak PSA pa kar dobre.

Phoebus ::

JTD gor ali dol, v dolini smrti je na vseh straneh pri vhodu tabla z obvestilom naj vozniki nujno izklopijo A/C (videl na videu na disc). Če upoštevaš da se je v nizki prestavi pri obremenjeni mašini (torej ko se že tako ful greje) vozil počasi (dorej zrak ni dodatno hladil) in imel po možnosti vklopljeno klimo na MAX pri sončnih 40 stopinj, ni nič čudnega da je kazalec skočil proti rdečemu polju.

Klime tudi nekako niso dimenzionirane za 40+stopinj.

Phoebus ::

Evo še potovalni nasvet po dolini smrti (avgust okoli 50 stopinj, najbolj vroče):

Travel carefully in Death Valley, especially around summer time. Fill up your Gaz and bring at least one gallon (3.8 liters) of water with you per person. When temperatures are extreme, drink a lot of water and drive with your air-conditioning off! That might sound stupid, but air-conditioning heats up your engine and believe us, you do not want your car to break down!

Vajenc ::

Ne vem, če kaj pomaga, ampak moja Lybra do sedaj še ni presegla 90°C (vsaj videl še nisem)

dolenska ::

če je avto prevroč in se pregreva lahko daš vse šipe dol in vključiš gretje. s tem preusmeriš vodo še čez en hladilnik in se temperatura vode zmanjša. je pa res da to pomaga le na kratek rok.

dejansan ::

malo off topic: koliko kaj pijejo tile 1.9jtd, pa, če ima kdo 2.4 lahko tudi napiše?
dejansan

aljazh ::

Sam imam enak motor kot tvoj oče (1.9 JTD) in temperatura se je doslej največ dvignila na malenkost manj kot 100 stopinj. Pa še to le na avtocesti v Nemčiji, pri 39 stopinjah, ko sem vozil med 160 in 170, potem pa obtičal v zastoju. Klima vseskozi prižgana.

perci ::

No ja, sam to vseen niso enake razmere. Jst mislim, da je pač kombinacija ektremnih razmer in tega kar je Azrael napisal. Ne vem pa zakaj je blo treba termostat menjat, če je zadeva čist ok delala.

aljazh ::

@dejansan

Pri pretežno mestni vožnji imam porabo med 7,2 in 7,5. Pri mešani vožnji (50/50) okrog 6,5, če je še več relacijske vožnje, pa okrog 6 litrov. Ko pa sem imel 1.000 km samo avtoceste in brez prižgane klime, pa je bila poraba celo 5,4.

Motor je 1.9, avto pa je prazen težek okrog 1,4 tone.

DimmniBurek ::

Fiat Stilo 1.9JTD pil povprečno 5.5l/100km, večinoma vožen na delo-1 oseba(fotr) 7km daleč in pa opravki v bližnjem mestu(5km).
Ko sem šel jaz nekam, sem ga res ornk ornk šparal in je bla poraba 4.4l/100km. Dolžina tripa pa je bla 110km, ot tega popolnoma nič avtoceste.:D
There Is No Stronger Drug Than Reality

OrkAA ::

A to si bil naložen na tovornjak od avtovleke in zraven pivo pil? :P

flipflop ::

Jst povprečno naredim z enim tankom (60l) 800-850km, s tem da grem točit max 50km po tistem ko se prižge rezerva.

koyotee ::

tudi jaz nekaj takega, alfa 156 1.9jtd l2000, vendar pomoje pozre vec bencina, ker je termostat najbrz zanic, (kazalec se v vecini primerov ne dvigne cez 60°(posledicno vklopljen avtomatski "zaug") , razen ce grem s 1. prestavo v kak klanec se ogreje na 90-95 in ob normalni voznji po ravnini pade na ~60.
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!

OmegaM ::

Sam imam AR 156 2,4 JTD SW, tudi sam sumim termostat, ker imam kazalec vedno na 60 stopinj, na jesen se kazalo na 70, prej na 90.

Malo smesno, je pa mozno, da je verjetno lahko tudi okvara stevca. Drugače se mi avto normalno ohladi. Tako da resno sumim tudi okvaro le tega stevca. Je pa finta, da ce je v okvari stevec se ne da dobiti samo 1 stevec, ker je to garnitura 3 stevcev.

Porabo imam 6,8 - 7. Avtomobil tehta nekaj vec kot tono in pol. Predlagam, da skocis do najblizjega pooblascenega FIAT/AR/Lancia servisa pa ti priklopijo na racunalnik.

Drugace so to enaki motorji kot pri fiatu, libry, AR in oplu, namrec 1.3mJTD, 1.9 (m)JTD , 2.4 (m)JTD so fiatovi motorji. Opel uporablja 1,3 in 1.9


LP
Ni nam lahko, bo pa boljše!!!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: OmegaM ()

El Barto ::

No potem bi ti pa priporočil menjavo termostata.

Moj hladilnik je tudi dobro hladil v večini primerov ampak kak dober breg ga je pa pogrel in je kazalec iz zabetoniranih 88°C zlezel na 100°C in še nekaj.
Seveda po zamenjavi termostata, ker prej se tudi občasno ni hotela ogret.
No hladilnik je bil v razsulu - satje je že izpadalo (to se je pokazalo ob čiščenju 5 let stare svinjarije). No in končno je tudi začel spuščat. Sedaj imam novega, ki pa je iz originalne debeline starega 24mm zrasel na 34mm pri novem.
Čakam na poletje, če se bo kazalec kdaj premaknil nad 90°C, zaenkrat se še ni.

Aja Alfa Romeo 166 2.5 V6 `01.
"You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa - until you've
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson

krucymucy ::

ce je vse res in nisi nic napihoval je tista temperatura "normalna" in glede na to, da je italjan je nenormalno da ni spustil duse.


ce je vse res in nisi nic napihoval je bolj cudno da si prilezel s tisto francosko jajco na vrsic. :D

OmegaM ::

No pa se to sem pozabil omeniti, napaka hladilniki, saj pravim pri takih "fintah" je najboljse skocit na servis, das 20 € pa ti ga priklopijo na racunalnik in pogledajo pa povejo najboljse kak je.

Mislim pa da mora biti temperatura konstantno 90 stopinj, +- kaka stopinja
Ni nam lahko, bo pa boljše!!!

Super Sonic ::

off topic:

ha ha ha
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

El Barto ::

Ha ha

Beri moj podpis :P

PS
Zaenkrat me še nobena Alfica ni pustila na cesti, korejec in nemec pa že. :)
"You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa - until you've
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson

bond007 ::

Jst sem dobil tak občutek - če zelo posplošim glede na lastne izkušnje, da pri italjanih kakšne manjše stvari crkujejo - kake žarnice, kakšna lučka za airbag se prižge, kak brisalec kdaj crkne ... pelješ se še vedno lahko. Pri našem ford mondeu recimo pa je že šla bencinska pumpa - 70k sit, akomulator -10k (4 leta star avto), 2x neka posodica za olje - počila - 2*35k, motorček za spredneje brisalce - PAZI TO - 390€ 8-O, 6X sprednja leva žarnica 6*5€, pocrkalo 7 žarnic v armaturki - ponoči nisi videl ne koliko se pelješ ne koliko še imaš goriva - razen če si s čem posvetil:\ .

Avto je bil kupljen nov (1.8 mašina 125 konjev), prevoženih 130k in redno servisiran na URADNIH servisih. Vozi ga starejši gospod, motor redkokdaj vidi 5k RPM (če se slučajno pozabi šaltat, nobenega dirkanja..), pred zadnjim servisom sem moral z drugim avtom na omv po 1l bixol olja, da sem lahko prišel mirne vesti do servisa...Torej v 20k km je spil 5l olja.

Žre okoli 9-10l/100km, večina mestne vožnje. Nov je bil okoli 20k €, po 5ih letih je vreden še 6k €.

Uglavnem katastrofa od avta.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bond007 ()

Dr_M ::

se mi zdi, da majo bencinarji precej mn tezav z nihanjem temperature, kot dizli.
Pr mojmu avtu se nism opazu, da bi sla kdaj temp cez 100°C. Vedno se drzi na 90°razn poleti ob hudi vrocini ce na semaforju stojim gre mogoce do 95°,potem se ventilator prizge.

Pa glede porabe. Dons sm na AC vidu kako dizli porabijo 5L. Vozis se tako hitro, da te kamioni prehitevajo. Ce bi jest s svojim bencinarjem tako hitro vozil, bi mi tut poraba padla iz 8 na 6L >:D :D

El Barto: pa se afla...Kolega mel 164 2.0 bencinarja, 2. lastnik, okol 130k realnih kilometrov (1. lastnik je biu nek star ata).
Tip je dolil olje, sel iz ivancne gorice do ljubljane, za nazaj mu je pa visnjegorskem klancu avto zaribu. Vzrok? Izginilo 3L olja po 100km :D >:D (in ne, nikjer ni puscal)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Dr_M ()

El Barto ::

Ah pa smo spet pri olju - V6 ga praktično nič ne pije 12.000 km se pozna na šipki za kake 3-4 mm, 1.6 v moji prvi in drugi 75-ki je pa pil cca 1 liter na 1000 km.
Sedanja 75-ka od mami pa tudi 1 liter/1000 km ali pa še malce več.
Aja 75-ka pa obratuje pri cca 83°C niha pa med 90 in 80°C (nov original termostat, hladilnik star 15 let ampak tak kot se zagre).

Pa še primerjava Daewoo Nubira 1.6 tudi pije skorajda liter na 1000 km, pa ima nove teflone, cilindri pa izgledajo kot novi (za obročke pa ne grantiram, vendar ne kadi pri pospeševanju ampak pri zaviranju).
"You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa - until you've
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson

koyotee ::

danes sem zamenjal termostat na alfi 156 1.9jtd in stevec je po cca 10km pribit na 90. Je pa gnilo narjeno vse skup, objemke za enkratno uporabo.
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!

OmegaM ::

Kje pa si kupil termostat?, ker mislim da ga bom tudi jaz kupil.

Pa koliko te je stal.
Ni nam lahko, bo pa boljše!!!

El Barto ::

Jaz bi ti priporočil originalnega, ker s ponaredki je bilo večkrat enako kot prej s pokvarjenim.
Na 75-ki je ponaredek zdržal samo 3 leta, ko je pa začel nagajat, nekajkrat ni odpiral in je Alfica skoraj zakuhala, občasno se pa ni hotela ogret - sedaj je notri original. :|

Res pa je, da je ponaredek kar precej cenejš.

Za ponaredek lahko povprašaš v Ist, za origilal pa AC.

PS
Za V6 pa itak nisem našel ponaredka.
"You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa - until you've
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson

koyotee ::

Kupil sem ga pri lokalnem prodajalcu z avtodeli. Cena je okoli 40€
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Dilema ob menjavi avtomobila (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
7511106 (7676) IL_DIAVOLO
»

Nihanje temperature "motorja" (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
21340159 (35764) kuvanasarma
»

Prižiganje avta (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
14118485 (14154) krucymucy
»

Problem s klimo

Oddelek: Loža
166037 (5431) Phoebus
»

Mnenje o avtomobilu

Oddelek: Na cesti
455511 (4354) BendeR

Več podobnih tem