več strani - Raziskovalci na ameriški univerzi UCLA so predstavili mobilno brezžično omrežje, ki bi ga sestavljala in uporabljala osebna in tovorna vozila. Takšno "vozeče" omrežje naj bi omogočilo prenos različnih vsebin med udeleženci v prometu, hkrati pa bi predstavljalo alternativno brezžično omrežje, ki bi bilo praktično tudi v primeru morebitnih naravnih nesreč, ki bi povzročile uničenje standardnih komunikacijskih posrednikov (antene, dostopne točke).
Sistem naj bi uporabljal vgrajeni računalnik v vozilu, GPS, nizkocenovne senzorje, namensko programsko opremo ter obstoječe frekvence za prenos brezžičnih signalov. Vozila naj bi se med seboj ali pa z infrastrukturnimi objekti ob cestah sporazumevala prek protokola za hiter prenos podatkov, doseg signala pa naj bi bil do enega kilometra. Tehnologja za prenos podatkov prek takšnega premičnega omrežja je dokaj zahtevna, saj se mora vsako vozlišče (v tem primeru vozilo) ves čas aktivno prilagajati spremembam, ki so posledica spreminjajoče razdalje, iskati morebitne prednostne prejemnike pomembnih informacij (reševalci, policija, ...) in podobno.
Ali je omenjeno tehnologijo pričakovati v bližnji prihodnosti, je trenutno še malce prekmalu ugibati. Jasno pa je, da se bomo ob izjemno hitrem razvoju komunikacijskih sistemov, kakršnemu smo priča v zadnjih letih, v prihodnosti resnično težko izognili temu, da bo vedno več naprav uporabljalo takšno ali drugačno interakcijo z uporabniki in tudi med seboj. In če se bosta že kmalu med seboj "pogovarjala" naš hladilnik in naša najljubša trgovina, zakaj ne bi med seboj komunicirala tudi vozila...
Več o tem na:
UCLA News
News in Science
Novice » Znanost in tehnologija » Pozdravljeni, sem avto pred vami!
jype ::
Pri nas bi se reč lahko odlično obnesla, ker imamo obilo slepih in gluhih voznikov, ki se ne znajo umakniti vozilom na nujni vožnji. Takim bi reševalno vozilo lahko izpisalo nedvoumen napis
UMAKNITE SE ->
na armaturno ploščo.
Pa modpoints! Da bi lahko tagali nevarne voznike in bi potem avto sam opozarjal na njihovo bližino.
UMAKNITE SE ->
na armaturno ploščo.
Pa modpoints! Da bi lahko tagali nevarne voznike in bi potem avto sam opozarjal na njihovo bližino.
CWIZO ::
O tem jaz sanjam že odkar imam izpit. To bi bilo odlično, da ti avto ki je 1km stran od tebe sporoči, da je cesta po kateri greš zaprta in ti GPS pravočasno ponudi alternativno pot.
hancic.info
I can't uninstall it, there seems to be some kind of "Uninstall Shield"...
I can't uninstall it, there seems to be some kind of "Uninstall Shield"...
RejZoR ::
Zakon. Pol bomo lahko debilom na cesti lahko pošiljal sočna sporočila.
Like chat in NFS games
Like chat in NFS games
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
djurodrljaca ::
Potem bi lahko tudi znake "digitalizirali" in bi ti potem lahko avto sporočal, če omejitve na cesti in ostalo...
dzinks63 ::
In dobrim bejbam , prav tako pa oni, one, tebi. Ne vem kako bo tole zgledalo. Potrebna bo neka sprejemljiva oblika bontona.
Raw ::
krep, pa so mi ukradl idejo. :)
No, niso še dost razdelal zadevo, taka komunikacija omogoča namreč še marsikaj.
No, niso še dost razdelal zadevo, taka komunikacija omogoča namreč še marsikaj.
I am what I am and I do what I can
Tilen ::
In potem bi kmalu na prometne znake namestili naprave, ki bi znale komunicirat s temi v avtomobilih, authentikacija preko tablice in kr atuomatično pošiljanje domov položnic ;)
413120536c6f76656e696a612c20642e642e
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Tilen ()
kilergas ::
Ja ja to bi blo veselo picis pred celo kolono naprej,.in sporocis kar tako da je cesta 2km naprej zaprta,.pejte takoj ven na prvem odseku.Ti pa lepo po gasu noro hitro naprej hehehehe.Ostali bi pa nekam zalutali hehe
Thomas ::
Korak na poti k avtomatizaciji prometa. Da lahko šofer mirne duše spi, če se naveliča igrati z volanom, ki tako ali tako ni povezan s kolesi avta. Samo za igračo.
Oziroma ta povezava celo obstaja, dokler ga šofer preveč ne biksa.
Oziroma ta povezava celo obstaja, dokler ga šofer preveč ne biksa.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
G-man ::
Si že mislim, da bodo kakšni nadebudneži hekali svoje konjičke v rešilce in druge nujne vožnje...
Roadkill ::
Tole boje da ne pride v slovenijo.
Pri nas bi še hupe morali odstranit, ker jih skoraj nihče ne uporablja v primarni namen.
Najprej malo cestnega bontona, potem pa naprej.
Pri nas bi še hupe morali odstranit, ker jih skoraj nihče ne uporablja v primarni namen.
Najprej malo cestnega bontona, potem pa naprej.
Ü
BaRtMaN ::
Evropska komisija ponuja nekaj bolj zanimivega. Za širjenje prometnih informacij je ponekod v Evropi že sistem DATEX, npr. med prometnimi centri.
DATEX 2 je nova iniciativa, ki jo želijo razširiti na vse države, ki sodelujejo v regionalnih programih za ITS (inteligentne transportne rešitve), med njimi je tudi Slovenija.
Skratka, v raznih GPS napravicah, verjetno tudi radiih z RDS-om se obetajo prometne informacije direktno iz prometno-nadzornih centrov.
Primer informacij, ki se širijo preko sistema DATEX je v user guide-u (PDF) na strani 18. Ni glih avto-avto in torej širjenje informacij ni tako hitro ob nenadnem pojavu, omogoča pa marsikaj druzga, npr. da že v Ljubljani veš, da je Vršič zaprt al pa da je na avtocesti proti Dolenjski zastoj...
Posredujejo se dejansko informacije, ki jih prometno nadzorni centri tako ali tako že imajo, med njimi so tudi informacije iz tujih prometnih centrov. Trenuten problem je v tem, da nekatere države nočejo DATEX-a 2, ampak hočejo obdržati prvotni in zastarel DATEX (zakup ISDN linije za nek lastni protokol), ker jim to najbrž predstavlja manjši strošek. DATEX 2 je osnovan na TCP/IP, kar pomeni, da deluje neodvisno od fizične plasti, kar je idealno zaradi manjših stroškov - infrastruktura že obstaja.
DATEX 2 je nova iniciativa, ki jo želijo razširiti na vse države, ki sodelujejo v regionalnih programih za ITS (inteligentne transportne rešitve), med njimi je tudi Slovenija.
Skratka, v raznih GPS napravicah, verjetno tudi radiih z RDS-om se obetajo prometne informacije direktno iz prometno-nadzornih centrov.
Primer informacij, ki se širijo preko sistema DATEX je v user guide-u (PDF) na strani 18. Ni glih avto-avto in torej širjenje informacij ni tako hitro ob nenadnem pojavu, omogoča pa marsikaj druzga, npr. da že v Ljubljani veš, da je Vršič zaprt al pa da je na avtocesti proti Dolenjski zastoj...
Posredujejo se dejansko informacije, ki jih prometno nadzorni centri tako ali tako že imajo, med njimi so tudi informacije iz tujih prometnih centrov. Trenuten problem je v tem, da nekatere države nočejo DATEX-a 2, ampak hočejo obdržati prvotni in zastarel DATEX (zakup ISDN linije za nek lastni protokol), ker jim to najbrž predstavlja manjši strošek. DATEX 2 je osnovan na TCP/IP, kar pomeni, da deluje neodvisno od fizične plasti, kar je idealno zaradi manjših stroškov - infrastruktura že obstaja.
darkolord ::
Sam to ni čist to :)
Drgač v načrtih (high priority) EUCAR (vsi večji evropski proizvajalci) je AUTOCOMM (Automotive Communication Platform):
Objectives:
Application of wireless technologijes; inside the vehicle using nomadic or portable devices; vehicle-to-vehicle and vehicle to infrastructure ad-hoc networking; vehicle embedded telematics platform with selective open and dedicated service areas; enhanced real-time vehice positioning; on-lin high digital database synchronisation etc...
Še kr neki ostalih takih idej za R&D je trenutno v "teku"...
Drgač v načrtih (high priority) EUCAR (vsi večji evropski proizvajalci) je AUTOCOMM (Automotive Communication Platform):
Objectives:
Application of wireless technologijes; inside the vehicle using nomadic or portable devices; vehicle-to-vehicle and vehicle to infrastructure ad-hoc networking; vehicle embedded telematics platform with selective open and dedicated service areas; enhanced real-time vehice positioning; on-lin high digital database synchronisation etc...
Še kr neki ostalih takih idej za R&D je trenutno v "teku"...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: darkolord ()
Pithlit ::
Hmmm... ne vem no... malo me paranoja daje.
Antivirus za comp, antivirus za hladilnik... pečico... avto... hmm.... rolerje?
Malo heca mora bit. Me pa res zanima kako bo poskrbljeno za varnost.
Antivirus za comp, antivirus za hladilnik... pečico... avto... hmm.... rolerje?
Malo heca mora bit. Me pa res zanima kako bo poskrbljeno za varnost.
Life is as complicated as we make it...
Roadkill ::
Pithlit: Če bo stanje tako kot je pri GSM telefonih, potem se mi ne zdi vredno panike zganjat.
Ü
'FireSTORM' ::
Remote managment recimo?
ja tisti ki ti bo šel neizmerno na jetra in ga neboš moral prehiteti boš ga preko remote-a odpeljal v jarek
Those penguins.... They sure aint normal....
Relanium ::
Jst pa sam upam da nebo mel Microsoft tace zraven...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Relanium ()
wooted ::
Tako zadevo ma že bmw narjeno, sam nobeni drugi nočejo met.. Gre pa tko da se avti samo med sabo sporazumevajo recimo v križiščih... Sistem prešteje na kateri cesti je več avtomobilov in jim da prednost. Tako bi se rešili tudi semaforjev in nepotrebnih sanjanj na poti v službo, ko po levi strani avtoceste vozijo 90km/h, po desnem pasu pa 80... Da ne govorimo o nepotrebnih ustavljanjih na prednostih cestah in še več... Nej folk mal razmisl kako se vozi pa ne rabmo nobenga sistema
Zgodovina sprememb…
- polepsalo: gzibret ()
Pithlit ::
... in potem ti z leve na prednostno uleti en fičko, ki ga noben drug avto "vidi", ti pa slepo zaupaš tehnologiji. Isn't it fun? Naj folk razmisli? Saj folk misli... ampak včasih folk misli preveč in ob napačnem času. Včasih je nesreča pač samo... nesreča. Ne nastane vsaka nesreča zaradi gluposti.
Se pa absolutno strinjam... avtomatizacija je nuja. Ampak mora biti _vse_ avtomatizirano (vključno s fičkoti).
Pritlikavec za volanom vozi po cesti, zraven njega sedi jecljavec. Prideta do križišča pa pravi jecljavec: "f f f f f f f f f f f fraj!"... Pa naslednje križišče: "f f f f f f f f f f f fraj!"... In naslednje: "f f f f f f f f f f f fičo!!!!!".
Se pa absolutno strinjam... avtomatizacija je nuja. Ampak mora biti _vse_ avtomatizirano (vključno s fičkoti).
Pritlikavec za volanom vozi po cesti, zraven njega sedi jecljavec. Prideta do križišča pa pravi jecljavec: "f f f f f f f f f f f fraj!"... Pa naslednje križišče: "f f f f f f f f f f f fraj!"... In naslednje: "f f f f f f f f f f f fičo!!!!!".
Life is as complicated as we make it...
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Legalnost povezovanja v odprta WiFi omrežja (strani: 1 2 3 )Oddelek: Omrežja in internet | 30207 (27638) | BlueRunner |
» | Težava pri nastavitvi Linksys WRT160NLOddelek: Omrežja in internet | 4982 (4219) | Spajky |
» | Nemčija: lastniki morajo zaščititi svoja omrežja Wi-Fi (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Zasebnost | 16178 (13976) | BlueRunner |
» | Novi SIOL-ovi "komunikacijski prehodi" (gateway-i) SAGEM F@st™3344 (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Omrežja in internet | 44049 (19589) | imallears |
» | 170 Mb/s preko električnega omrežjaOddelek: Omrežja in internet | 2858 (1928) | Dr Evil |