» »

Ekonomski uspeh kot funkcija (tudi) moralnih vrednot v poslovnem odnosu - kakšna je utež le teh?

Ekonomski uspeh kot funkcija (tudi) moralnih vrednot v poslovnem odnosu - kakšna je utež le teh?

Maria ::

Kot je nakazno v naslovu: ali obstajajo modeli, ki to analizirajo in če da, kakšna je utež?

Zanimajo me podatki o kulturni, rasni, časovni, in drugih aspektih teh modelov in vplivov?

Linki in informacije zelo zaželjene.


Maria

Sayer ::

Jaz bi samo omenil Google podjetje ter njihov uradni moto "don't be evil". To se nanasa predvsem na sam odnos Googla do drugih podjetij ter na same zaposlene. Tezijo k temu, da delajo na dolgi rok in kar je zanimivo predvsem za dobro zaposlenih in sele potem za dobro lastnikov delnic (sicer slednji se trenutno nimajo dosti za pritozevati). Ponavadi podjetja delujejo strogo za porast cene delnic v cimkrajsem casovnem roku.


LP

TESKAn ::

Niso pri googlu zaposleni tudi lastniki delnic?
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

STASI ::

Mogoče bi bilo kaj najti v kaki bazi:

-EBSCO host
-SpringerLinq
-OCLC First SEARCH
-Scinece Direct

Več baz je na NUK-ovem Mrežniku (moraš biti član kake knjižnice v okviru UNI v Ljubljani/CTK/NUK za dostop).
"WAR IS PEACE, FREEDOM IS SLAVERY, IGNORANCE IS STRENGTH"

abcčdefghijklmnoprsštuvzž

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: STASI ()

Sayer ::

Biti lastnik delnic ne pomeni, da podjetje skrbi zate eticno in moralno. Google naj bi ponujal ravno tukaj vec, sprosceno vzdusje, napol socialisticni prijemi znotraj podjetja (only good parts), varnost zaposlenih, odprtost za ideje, moznost povezovanja ... Prav tako Google skrbi za same "userje" storitev.

Kontra miselnosti podjetja Google je npr. brezkompromisni Boeing, Ford...

TESKAn ::

Biti lastnik delnic pomeni, da če gre firmi dobro, je tudi zate dobro in zato delaš najbolje, kar moreš. Da ni to 8 ur odspiš pri mašini, potem pa v bife šimfat čez prasca direktorja, ki vse pobere:).
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Zeberdee ::

Če pogledaš iz našega vidika.
V Sloveniji je bilo v času certificiranja x podjetij. V teh x podjetjih je bilo 10x managerjev, ki so imeli pregled nad celotnim poslovanjem podjetja in ekonomskimi znanji.
x/100 je to uporabilo.

To je zame morala.

M-man ::

Nemogoče je primerjati Google pa Ford. Večina internetnih podjetij je nastalo v sproščenem vzdušju in uspešna pri tem tudi ostajajo, saj za uspeh potrebujejo inovativnost. Inovacije se lahko pojavijo na vseh ravneh v podjetju in jih je tudi zelo lahko preizkusiti in zavreči. Ford pa je v povsem drugi panogi, kjer peščica ustvarja ostali pa morajo čim hitreje in ceneje delati.

Za dolgoročni uspeh se podjetje mora primerno obnašati tako do kupcev kot tudi do zaposlenih. Kakšen je vpliv teh moralnih vrednot, ki jih spoštuje podjetje, je pa seveda odvisno od potrošnikov. Če pogledamo Wal Mart, so očitno potrošnikom bolj všeč nizke cene kot pa odnos do zaposlenih.

Na kakšen način in kako visko bo potrošnik cenil blagovno znamko ter seveda zanjo trošil svoj denar je odvisno od njega samega, podjetje pa se bo temu primerno tudi prilagajalo.
Alea Iacta Est. (Julius Caesar)

Sayer ::

M-man - brez skrbi, da se da primerjati. Kako pa mislis, da se je razvil Ford. Brez inovacij ?
Podjetja se tudi ne prilagajajo potrosnikom. Vedno gre samo za delnice - podjetja raje kupijo ostalo konkurenco in s tem vzdrzujejo monopol in si tako dvigujejo ceno delnic. Kaksen potrosnik neki no, njemu vrzejo minimum sprejemljivosti, toliko da se mu zdi produkt normalen.

M-man ::

Seveda Ford ima inovacije, ampak za to skrbi razvojni oddelek ne pa delavci za tekočim trakom. Pri Google pa se pričakuje inovativnost od vsakega zaposlanega, ki sedi za računalnikom.

Podjetja kupujejo podjetja, da vzdržujejo neko določeno rast, ki je potrebna tudi za držanje cene delnice. Monopol je tukaj drugotnega pomena, ker ga je globalno (z nekaterimi panožnimi izjamami) težko doseči, obenem pa mora podjetje pridobiti tudi dovoljenja s strani države.

Minimum sprejemljivosti je bil prisoten pred 50 leti. Danes se prodajajo blagovne znamke. Zakaj ljudje kupujejo iPod? Apple je v preteklosti veliko denarja vložil v oblikovanje blagovne znamke in danes so tam kjer so. Predvajalniki so v mnogih pogledih enaki konkurenci, vendar imajo izredno velik tržni delež, kljub temu da se prodajajo pri višjih cenah. Temu primerna je tudi cena delnice. Če bi prišlo do kakšne afere, bo cena delnice padla zaradi bojazni izgube vpliva blagovne znamke in seveda tržnega deleža, rasti ipd.
Alea Iacta Est. (Julius Caesar)

Sayer ::

Ja saj to ti govorim, Google, Apple to so zlate izjeme, ki dajo nekaj na etiko, moralo ter skrb za zaposlene in za uporabnike. Ostala podjetja se pozvizgajo na to. Bedne izdelke forsirajo s kupovanjem konkurence so brez inovativnosti ter nimajo nacrtov stopit na trg z necim novim. In taka podjetja so v vecini. Ce ti mislis, da je Google samo zato "good", ker se ukvarja z npr. spletno tehnologijo se motis. Zamenjas upravo z navadnimi osebki in bos kmalu tako podjetje kot vsa druga. Enako za Apple. Tukaj se gre, da dolocena podjetja sama forsirajo drugacen odnos in ne glede na to s cim se ukvarjajo. Enako bi lahko bil Boieng, Ford...sam tam pac nimajo take vizije. Primerjas pa lahko vsako podjetje.

Thomas ::

> Enako za Apple.

To se je že zgodilo. Ko je Jobs privlekel šefa Pepsija v Apple, se je ta zarotil z ostalimi delničarji proti Jobsu in odstavili so ga!

Ko so potem palčki Apple pripeljali na rob propada, se je Jobs vrnil in od takrat gre Appleu spet kot tedaj.

Ampak kakor sem že omenil, edino "družbeno koristno delo" firme je delanje profita. To je dovolj. Zahtevati nekaj "več" je maoistično. Podobno kot bi dohtarje v KC silil, naj še pomivajo tla. S tem bi jih očitno porivali v "svojevrstno obliko nedela", ko je potem rekel Deng.

Za kompanije pa velja isto. Civilizacija je odvisna od njihovega delanja profitov, zato so vse tiste "dodatne obveznosti" neracionalno razsipanje sredstev.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

IgorGrozni ::

Kot je že Maria zapisala v naslovu. In pravilno, nepogojno. Ekonomski uspeh je odvisen tudi od moralnih(etičnih) vrednot v poslovnem odnosu. Vprašanje je le, koliko je odvisen.

Dodal bi le, na splošno, da več kot zahteva poslovni proces ustvarjalnosti, bolj ˝težak˝je ta ponder. To pa pomeni, da je vsa moderna industrija obsojena na, heh, socializem.
To, Thomas sploh ni vprašanje več. Profit, kot edini in največji motivator(korporacijsko in osebno), je to bil tja do petdesetih let.


Uvodni stavki predstavitve vsakega kolikor toliko perspektivnega in modernega podjetja, ....itd....smoter podjetja...., je prav to, motiviranje izven profita, motiviranje z vrednotami....
Ne gre za več od potrebnega, gre za potrebno komponento poslovanja....


Lp.IgorGrozni

Off: Zato lahko rečem, da, :)) no ja, deklarirani desničarji ne razumete sveta, svet vam je ušel nazaj v 19. stoletje, ko je bil profit tata-mata...

drejc ::

V ITju je še posebej pomembno da je ozračje sproščeno in negrebatorsko (kot je že nekdo omenil so to pogoji za boljši razvoj), ker se v takem bolje počutijo tako g33ki kot jack-i :).

Sam vem, da ne bi delal v ITju za nobeno firmo katera bi me gnjavila 7-15, nebi dopuščala malenkost sprostitve med šihtom in še kontrolo kdaj z malice pravočasno pridem... In zanimivo ravno največje firme, potem ko že to čisto falijo, še švoh plačujejo.

Svaka vam čast tistim ki vam v obratnih okoljih rata dewat...
"Rise above oneself and grasp the world"
- Archimedes of Syracuse

Maria ::

Hvala za odgovore.

Malo bi le pojasnila namen vprašanja.

1. Najprej me zanima ali je v svetu oz. pri nas kdo že delal takšen model? Predpostavljam, da bi to lahko naredil multidisciplinaren tim ekonomistov, sociologov, itd?

2. Če dobimo na prvo vprašanje kot odgovor da, kje in na kaj se je nanašal model? Kako je s prenosljivostjo ugotovitev?

3. Če ne, zakaj ne? Zakaj ne pri nas? Bi bila to primerna naloga za nekoga z FDV, Ekonomske fakultete.

4. V bistvu me zanima utež preprostih moralnih vrednot (npr. 10 božjih zapovedi) na ekonomsko uspešnost podjetja? Ali kaj sploh vplivajo, kako močno, v katero smer, itd.

Če je tu na forumu kakšen ekonomist, sociolog in pozna konkretni odgovor, se priporočam.

Maria

Maria ::

Stasi

Science Direct poznam in berem, vendar predvsem druga področja. Ne vem, če so mogoča na tej bazi iskanja, če nisi plačnik?

Ostalih baz ne poznam. Bom poskusila preveriti.

Maria

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: Maria ()

Barakuda1 ::

4. V bistvu me zanima utež preprostih moralnih vrednot (npr. 10 božjih zapovedi) na ekonomsko uspešnost podjetja? Ali kaj sploh vplivajo, kako močno, v katero smer, itd.


Seveda vplivajo. Vprašanje je le koliko in katera.
Če ostanem le pri tvoji primerjavi (ena od zapovedi - ne laži) bi si upal trditi, da podjetje, vsaj na dolgi rok ne bo poslovalo pozitivno, če bo njeno poslovanje baziralo na laži, tako potrošnikov, kot zaposlenih. Po drugi strani pa, lahko ravno z lažjo, na kratek rok (špekulativno) ustvariš soliden profit.

Bolj kot to vprašanje, pa se po moje zastavlja vprašanje načrtnosti delovanja v tej smeri.
Osebno menim, da se (trenutno) načrtno bistveno bolj zasledujejo kratkoročni cilji, medtem ko je dolgoročno načrtovanje (recimo temo - moralne strategije podjetja) prej izjema kot pravilo.

Pravtako pa menim, da bo nujno prišlo do preobrata in bo trend nujno šel v smeri dolgoročnega zasledovanja visokomoralno etičnih načel, kot enega od temeljnih pokazateljev uspešnosti. Hhmm, če sem pošten, to si želim, in upam da bom dočakal.

Ali že obstoje resne tovrstne študije, ki bi bile široko dostopne javnosti, pa ne vem. Več ali manj o tem najdeš le fragmente različnih avtorjev.

podbevna ::

O tem obstaja ogromno.

Poguglaj "CSR", "corporate social responsibility", "stakeholder doctrine" ali "business ethics" in z nekaj brskanja boš našel ogromno materialov.

Koncepti segajo od dolgoročno racionalnega delovanja znotraj pravnih norm (manj ekstremni) do neposredne odgovornosti vsem interesnim skupinam in upoštevanja interesov vseh stakeholderjev pri odločanju (bolj ekstremen). Je pa drugi koncept vprašljiv in niti približno uiniverzalno sprejet (med kritiki so mnogi vplivni korp. pravniki, znan kritik pretiranega stakeholderstva pa je bil tudi npr. Friedman).

Etičnost in konkurenčnost si žal niti približno nista taka brezpogojna prijatelja, kot bi marsikdo (tudi tu) rad verjel.

Maria ::

podbevna

Imaš morda kakšen link na konkretno študijo (to kar naslov teme vprašuje)? Ne samo opisno.

Obstaja tudi kakšna pri nas?

Maria


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Zaradi nove napake se vzlet Boeinga 737 Max spet odmika (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
7419730 (14431) jernejl
»

IBM začenja odpuščati

Oddelek: Novice / Ostale najave
3614095 (11559) Invictus
»

Leto dni pozneje v Applu: rekordni dobički in tretjinski padec tečaja

Oddelek: Novice / Rezultati
279168 (7121) antonija
»

Apple z rekordnim dobičkom, delnice padle kot kamen (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Rezultati
12937560 (31434) Jst
»

Ford odpušča (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Problemi človeštva
17911561 (9169) Thomas

Več podobnih tem