Forum » Loža » Koliko so krivi počasni vozniki?
Koliko so krivi počasni vozniki?
Temo vidijo: vsi
JanK ::
Spoznali so, da se funkcija verjetnost smrti za pesca v odvisnosti od hitrosti avtomobila zacne strmo dvigovati pri okoli 50km/h.
Poglej, npr., PDF s porocili na strani angleskega prometnega ministrstva. Del porocila pravi:
30mph = 48km/h, 40mph = 64km/h.
Poglej, npr., PDF s porocili na strani angleskega prometnega ministrstva. Del porocila pravi:
Conclusions
It was found that, for pedestrians in impacts with
the front of cars, the risk of fatality increases slowly
until impact speeds of around 30 mph. Above this
speed, risk increases rapidly (between 3.5 and 5.5
times from 30 mph to 40 mph).
30mph = 48km/h, 40mph = 64km/h.
BlaY0 ::
ja pa ja.. ..."članek je populističen"... ta članek je eden izmed redkih ki malo z druge perspektive pogleda na celotno situacijo. gre za enostavno dejstvo da današnji marketing vpliva na vedenje množic. v tem konkretnem primeru, bo nas po dovolj iteracijah vse prepričal, da si vsi želimo vozit formule/rally/wateva. Da to subtilno vpliva na hitro vožnjo, ki je hkrati nevarna se pa ne zaveda toliko ljudi. takih člankov bi moralo bit več. toliko več da bi vsaj marketingarji začeli razmišljat ne samo o dobičku, ampak tudi o tem da z določenim oglasom lahko moralno slabo vplivajo na množico.
Se strinjam...
Če se spomnim pravilno je bila včasih pri nas omejitev skozi naselja 60 kmh, in takrat so imeli avti slabši zavorni sistem, da o gumah ne govorim.
Kaj se je sedaj tako spremenilo na slabše ?
Avtov je bistveno bistveno več, ceste so pa enake ali slabše.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
solatko ::
BigWhale - Res nisem štopal vsakega giba, ko bom naslednjič v podobni situaciji, bom vklopil vgrajeno notranje merjenje časa gibov. V glavnem gre za to, da tisti čas ko ti še razmišljaš kaj narediti, podzavest že premika roke in noge, v zavest to pride šele po opravljenem manevru. Da ti pride v kri, zaviranje z mašino, moraš enostavno klasično zaviranje odmislit, oziroma ga uporabljaš, kot nekateri ročno zavoro. Ko pričneš to delati vsak dan, na vsakem prevoženem km, ti to postane rutina. Podzavest ima priučene samoohranitvene poteze. Zakaj v paniki med požarom, nihče ne teče proti ognju, pa če prav bi mu to morda rešilo življenje. Samoohranitveni nagon, ti veleva stran in sočasno premika tvoje noge stran, proti oknu, vratam...., če prav je lahko ravno to narobe, saj je morda lažje in skozi ozek pas ognja. Če padeš naprej, boš avtomatsko predse dobil roko ali obe, da se naučiš padati naprej, brez da podzavest reagira, je potrebno kar nekaj vaj in treningov.
Danes so skoraj vsi novi avtomobili opremljeni z ABS zavornim sistemom, ki ti ob določeni hitrosti omogoči zaviranje v določenih prevoženih metrih. Z uporabo motorja in menjalnika, to zavorno pot, brez mučenja motorja z lahkoto prepoloviš. Problem je samo v tem, da povprečni voznik v kritični situaciji, tega ne naredi, temveč zavira na polno v brzini s katero vozi. Razlika med dobrim in povprečnim voznikom je samo v tem, koliko situacij je v podzavestni reakciji.
Nekdo, ki se ni nikoli resnično srečal na drseči cesti (led, razlito olje, prvi dež na gladkem asfaltu), bo ob taki, nepredvideni situaciji, zletel s ceste in odvisno je samo, s kakšnimi posledicami.
Drug voznik, ki se je nekajkrat v taki situaciji že znašel, bo zdrsnil tako, da bo avto čim manj poškodoval ali pa mu bo celo uspelo ostati na cesti, reakcija še vedno ne bo vodena.
Voznik, ki ima take situacije naštudirane v podzavesti, bo peljal, kot da ni nič, saj zadevo pričakuje njegova podzavest, katere reakcije se merijo v tisočinkah sekunde, praktično takoj.
Kako lahko sami treniramo nenadno oviro na cesti. Dobi se precej velike kocke iz mehkih materialov, in se na kakšni nezasedeni cesti, take kocke meče pred avtomobil. Tudi če jo voznik zadane, ni nič hudega, ko pa se navadi reakcij ob kocki, ki pade nekaj m pred avtomobilom in se tej oviri z lahkoto izogne ali ustavi vozilo, je ta reakcija v podzavesti, saj mu ob naletu kocke, ni potrebno več razmišljati. Zimo se lahko uspešno uporabi, za učenje zdrsevanja avtomobila, ustavljanja v takih razmerah, reakcij v ovinku, ko začne avto nekontrolirano drseti..... Praktično se lahko izkoristi vsako vremensko situacijo, prazno cesto, kak urejen opuščen kamnolom z veliko ravne površine......, cel kup situacij se da simulirat, brez ogrožanja kogar koli (to je podobno pri treningu katere koli borilne veščine, ko se pretepaš z namišljenimi sovražniki in dejansko pretepanje na treningu). Če veš kaj delaš in je to kontrolirano, je to praktični trening in ko zadeve obvladaš, jih podzavest po potrebi uporabi, to so momenti, ko si po končanem dogodku, ne znaš razložiti, kaj te je prisililo v pravilno reagiranje, saj je vsega konec, preden ti zavestno najdeš možno rešitev (2-3 sekunde), podzavestni reakcijski čas, je praktično nič, če prav je kakšna stotinka ali tisočinka sekunde. Kdor se je kadarkoli resno ukvarjal s kakšno borbeno veščino ali exstremnim športom, ve o čem govorim.
Povprečni človek tega ne dojema in ne zastopi, da za dobrega voznika, nepričakovanega dogodka ni, tudi nenaden prihod srne, mačke ali otroka, včasih pa tudi samomorilsko razpoloženega kolesarja ne, če je le toliko oddaljenosti, da se da rešit. Če karkoli pade pred avto na 1m, tudi pri hitrosti 10km/h, ne bo nihče ustavil.
Pyr0Beast - Na žalost je bil avto zjutraj na zavornem servisu na Viču, vendar je bilo pri menjavi zavornih paken (zadnja kolesa na Fiatu - bobni), narejena napaka, zaradi katere je do večera, zavorno olje iz sistema steklo v pesek, na katerem je bil parkiran avto, tako da se fleka ni videlo, pod zadnjim desnim kolesom, verjetno pa ne poznaš nikogar, ki bi pred vožnjo z lučjo, pod avtom, pregledoval notranjo stran kolesl.
CaqKa - dobri vozniki vedo kako širok je njihov avto in lahko hitro vozijo tudi na ozki cesti.
amigo_no1 - poleg tega, da je bilo prometa manj (čeprav na regionalkah več, saj so se v tem času zgradile AC), so miličniki dajali poudarek na vzgoji pešcev in kolesarjev, da niso počeli takih neumnosti kot sedaj. Koliko krat sem videl, ko je miličnik nagnal pešca, ki je hotel mimo prehoda za pešce preko ceste, da je moral večkrat ponoviti vajo, varnega prečkanja ceste. Ljudje so sami od sebe, malo bolj pazili nase. Potem pa je prišla zakonodaja, ki daje pešcem neomejeno prednost in ljudje so enostavno pozabili, da za varnost, morajo vseeno poskrbeti sami. Ker se na vzgoji ljudi, ne da zaslužiti kaj dosti, je potrebno sistem, kakršen je, vzdrževati čim dlje, saj to prinese kar nekaj denarja v proračun.
Danes so skoraj vsi novi avtomobili opremljeni z ABS zavornim sistemom, ki ti ob določeni hitrosti omogoči zaviranje v določenih prevoženih metrih. Z uporabo motorja in menjalnika, to zavorno pot, brez mučenja motorja z lahkoto prepoloviš. Problem je samo v tem, da povprečni voznik v kritični situaciji, tega ne naredi, temveč zavira na polno v brzini s katero vozi. Razlika med dobrim in povprečnim voznikom je samo v tem, koliko situacij je v podzavestni reakciji.
Nekdo, ki se ni nikoli resnično srečal na drseči cesti (led, razlito olje, prvi dež na gladkem asfaltu), bo ob taki, nepredvideni situaciji, zletel s ceste in odvisno je samo, s kakšnimi posledicami.
Drug voznik, ki se je nekajkrat v taki situaciji že znašel, bo zdrsnil tako, da bo avto čim manj poškodoval ali pa mu bo celo uspelo ostati na cesti, reakcija še vedno ne bo vodena.
Voznik, ki ima take situacije naštudirane v podzavesti, bo peljal, kot da ni nič, saj zadevo pričakuje njegova podzavest, katere reakcije se merijo v tisočinkah sekunde, praktično takoj.
Kako lahko sami treniramo nenadno oviro na cesti. Dobi se precej velike kocke iz mehkih materialov, in se na kakšni nezasedeni cesti, take kocke meče pred avtomobil. Tudi če jo voznik zadane, ni nič hudega, ko pa se navadi reakcij ob kocki, ki pade nekaj m pred avtomobilom in se tej oviri z lahkoto izogne ali ustavi vozilo, je ta reakcija v podzavesti, saj mu ob naletu kocke, ni potrebno več razmišljati. Zimo se lahko uspešno uporabi, za učenje zdrsevanja avtomobila, ustavljanja v takih razmerah, reakcij v ovinku, ko začne avto nekontrolirano drseti..... Praktično se lahko izkoristi vsako vremensko situacijo, prazno cesto, kak urejen opuščen kamnolom z veliko ravne površine......, cel kup situacij se da simulirat, brez ogrožanja kogar koli (to je podobno pri treningu katere koli borilne veščine, ko se pretepaš z namišljenimi sovražniki in dejansko pretepanje na treningu). Če veš kaj delaš in je to kontrolirano, je to praktični trening in ko zadeve obvladaš, jih podzavest po potrebi uporabi, to so momenti, ko si po končanem dogodku, ne znaš razložiti, kaj te je prisililo v pravilno reagiranje, saj je vsega konec, preden ti zavestno najdeš možno rešitev (2-3 sekunde), podzavestni reakcijski čas, je praktično nič, če prav je kakšna stotinka ali tisočinka sekunde. Kdor se je kadarkoli resno ukvarjal s kakšno borbeno veščino ali exstremnim športom, ve o čem govorim.
Povprečni človek tega ne dojema in ne zastopi, da za dobrega voznika, nepričakovanega dogodka ni, tudi nenaden prihod srne, mačke ali otroka, včasih pa tudi samomorilsko razpoloženega kolesarja ne, če je le toliko oddaljenosti, da se da rešit. Če karkoli pade pred avto na 1m, tudi pri hitrosti 10km/h, ne bo nihče ustavil.
Pyr0Beast - Na žalost je bil avto zjutraj na zavornem servisu na Viču, vendar je bilo pri menjavi zavornih paken (zadnja kolesa na Fiatu - bobni), narejena napaka, zaradi katere je do večera, zavorno olje iz sistema steklo v pesek, na katerem je bil parkiran avto, tako da se fleka ni videlo, pod zadnjim desnim kolesom, verjetno pa ne poznaš nikogar, ki bi pred vožnjo z lučjo, pod avtom, pregledoval notranjo stran kolesl.
CaqKa - dobri vozniki vedo kako širok je njihov avto in lahko hitro vozijo tudi na ozki cesti.
amigo_no1 - poleg tega, da je bilo prometa manj (čeprav na regionalkah več, saj so se v tem času zgradile AC), so miličniki dajali poudarek na vzgoji pešcev in kolesarjev, da niso počeli takih neumnosti kot sedaj. Koliko krat sem videl, ko je miličnik nagnal pešca, ki je hotel mimo prehoda za pešce preko ceste, da je moral večkrat ponoviti vajo, varnega prečkanja ceste. Ljudje so sami od sebe, malo bolj pazili nase. Potem pa je prišla zakonodaja, ki daje pešcem neomejeno prednost in ljudje so enostavno pozabili, da za varnost, morajo vseeno poskrbeti sami. Ker se na vzgoji ljudi, ne da zaslužiti kaj dosti, je potrebno sistem, kakršen je, vzdrževati čim dlje, saj to prinese kar nekaj denarja v proračun.
Delo krepa človeka
BlueRunner ::
BR
V naseljih pa omejitev 50 ni izbrana kar tako, ampak ima podlago v dejansko zbranih podatkih. Kot je en raziskovalec lepo zapisal: fascinira ga, kako so lahko ljudje vedno znova presenečeni, da Newtonovi zakoni dejansko držijo.
Če se spomnim pravilno je bila včasih pri nas omejitev skozi naselja 60 kmh, in takrat so imeli avti slabši zavorni sistem, da o gumah ne govorim.
Kaj se je sedaj tako spremenilo na slabše ?
Nič se ni spremenilo na slabše, samo raziskave v zadnjih 50 letih so potrdile, da, se pri začetni hitrosti nad 50km/h število nesreč, delež težkih poškodb in tudi število mrtvih naglo dvignejo. Povezava med hitrostjo in možnostjo smrti po podatkih ni niti pod razno linearna. Pri 50km/h pa je približno 50:50. Pri 60km/h je recimo že 80:20.
Sem se na to temo tukaj že razpisal, dal povezave na raziskavo in tudi graf povezave med smrtnostjo in hitrostjo.
Pa se je nekje v poplavi pametnih komentarjev ta informacija že izgubila. Če jo najdem, prilepim še povezavo do tam.
V vmesnem času za razmislek, pa tole:
'In Zurich, the urban area speed limit was lowered from 60 to 50 km/h [37 to 31 mph] in 1980 in response to a reduction in the open road speed limit (following political pressure from the Green movement to reduce pollution levels from cars to save the forests). In the year after the change in the urban speed limit there was a reduction of 16 percent in pedestrian accidents and a reduction of 25 percent in pedestrian fatalities (Walz et al, 1983). (The authors of this study observed that, because of those who "don't believe in the influence of driving speed on impact speed" or who "just don't care at all", "it must be proven in every country that the laws of Isaac Newton are true".)'
Ali se okrepljeni del morda komu sliši znano?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
darkolord ::
Danes so skoraj vsi novi avtomobili opremljeni z ABS zavornim sistemom, ki ti ob določeni hitrosti omogoči zaviranje v določenih prevoženih metrih. Z uporabo motorja in menjalnika, to zavorno pot, brez mučenja motorja z lahkoto prepoloviš.Ni res.
BlueRunner ::
Danes so skoraj vsi novi avtomobili opremljeni z ABS zavornim sistemom, ki ti ob določeni hitrosti omogoči zaviranje v določenih prevoženih metrih. Z uporabo motorja in menjalnika, to zavorno pot, brez mučenja motorja z lahkoto prepoloviš.Ni res.
Kaj čmo. To so pač dolgoletne izkušnje in 2 miljona prevoženih kilometrov brez nesreče. Potem človek še res začne verjeti, da ima pojma.
solatko ::
darkolord - Preizkusi, potem povej, seveda pa to ne velja za hitrosti, pod 40km/h, kjer zaviranje motorja ne pride do izraza. Poizkusi pri 130, 100 in 90. Zaviranje na polno v 5. ali 6. brzini in zaviranje z motorjem, s pomočjo zavor.
Nad rezultati boš presenečen, seveda vajo ponovi večkrat, da boš ujel moč pomoči zavore.
Sploh pa je to edini način zaviranja, pri hitrostih okoli 200km/h, kjer bi te rad videl, kako boš tiščal bremzo na polno, brez pomoči motorja in kdaj se boš ustavil.
Nad rezultati boš presenečen, seveda vajo ponovi večkrat, da boš ujel moč pomoči zavore.
Sploh pa je to edini način zaviranja, pri hitrostih okoli 200km/h, kjer bi te rad videl, kako boš tiščal bremzo na polno, brez pomoči motorja in kdaj se boš ustavil.
Delo krepa človeka
Zgodovina sprememb…
- spremenil: solatko ()
kalko ::
Danes so skoraj vsi novi avtomobili opremljeni z ABS zavornim sistemom, ki ti ob določeni hitrosti omogoči zaviranje v določenih prevoženih metrih. Z uporabo motorja in menjalnika, to zavorno pot, brez mučenja motorja z lahkoto prepoloviš. Problem je samo v tem, da povprečni voznik v kritični situaciji, tega ne naredi, temveč zavira na polno v brzini s katero vozi.
To je bull. Če zaviraš tako, da pedal zavore usekaš na polno, hkratno zaviranje z motorjem ne bo doprineslo h krajši zavorni poti. Še več, lahko celo ugasne motor in ostaneš brez ABS-a. Poleg tega v kritični situaciji potrebuješ obe roki na volanu, ne pa da zraven še šaltaš.
CoolBits ::
Solatko večinoma se strinjam s tabo ampak tole pa ne bo držalo. Če uspeš zabremzat toliko, da se kolesa ustavijo oz se vklopi abs... pol motor nima več kaj še bolj bremzat, ker tako ali tako že zmanjkuje oprijema.
BlaY0 ::
Jap. Usekat moraš z vso silo, da se učinek prenese še na zadnja kolesa... z motorjem tukaj nimaš kaj praskat, ker je pravilno da stisneš sklopko. Ja točno zato, da ti ne crkne motor, ker ti v tem primeru odpove skoraj vsa elektronika. ABS sam ti sicer lahko tudi podaljša zavorno pot, vendar ti omogoči da nadzoruješ avto med zaviranjem in se eventuelno izmakneš oviri...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
solatko ::
Fantje, ne govorite na pamet, poizkusite in uporabite motor s pomočjo zaviranja (seveda ne na polno) in polno zaviranje, kjer dejansko ne pomaga motor, pomaga pa precej nižja brzina, saj kolesa ne blokirajo tolikokrat, kot v 5. ali 6. brzini.
Zaviralna pot pri 90km/h bo dosti krajša, če bo avto vozil v tretji, kot če je v 5. Vsaj to preizkusite v praksi, predno trdite svoje.
Zaviralna pot pri 90km/h bo dosti krajša, če bo avto vozil v tretji, kot če je v 5. Vsaj to preizkusite v praksi, predno trdite svoje.
Delo krepa človeka
BlaY0 ::
Na tečajih varne vožnje že dolgo ne učijo več bremzanja z mašino... učijo te da je ob vsaki "nepriliki" bolje stisniti sklopko. Druga stvar je pa da mašina pri dizlaših praktično nič ne zavira...
BlueRunner ::
Jap. Usekat moraš z vso silo, da se učinek prenese še na zadnja kolesa...
Učinek se vedno prenese na zadnja kolesa... govora je samo o razmerju učinka na sprednjih in zadnjih. Zadnja imajo pri zaviranju manj izkoristka, kot pa sprednja. Prenos težišča pri zaviranju pač zmanjša silo s katero guma pritiska na tla. Pri ABS sistemu se te stvari v večini primerov lepo zglihajo, da nikjer nič ne blokira.
Pri vozilih brez ABS je tako marsikoga, ki je pametoval z "boljšimi bremzami" pričakalo neprijetno presenečenje, ko jim je rit odneslo, ker so nove bremze porušile razmerje med sprednjimi in zadnjimi, ter so posledično prehitro blokirale zadnja kolesa. Kar pa ni ravno nekaj, kar si bi voznik ravno želel.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
dzinks63 ::
Druga stvar je pa da mašina pri dizlaših praktično nič ne zavira...
Malo premisli, preden kaj napišeš.
BlaY0 ::
BlueRunner je izjavil:
Učinek se vedno prenese na zadnja kolesa... govora je samo o razmerju učinka na sprednjih in zadnjih. Zadnja imajo pri zaviranju manj izkoristka, kot pa sprednja. Prenos težišča pri zaviranju pač zmanjša silo s katero guma pritiska na tla. Pri ABS sistemu se te stvari v večini primerov lepo zglihajo, da nikjer nič ne blokira.
Pri vozilih brez ABS je tako marsikoga, ki je pametoval z "boljšimi bremzami" pričakalo neprijetno presenečenje, ko jim je rit odneslo, ker so nove bremze porušile razmerje med sprednjimi in zadnjimi, ter so posledično prehitro blokirale zadnja kolesa. Kar pa ni ravno nekaj, kar si bi voznik ravno želel.
Spet natikaš mak na cvern! Razmerje učinka je učinek...
Druga stvar je pa da mašina pri dizlaših praktično nič ne zavira...
Malo premisli, preden kaj napišeš.
Kaj te moti?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
dzinks63 ::
Če si dizelaša zamenjal za bencinskega cvajtaktarja ali pa za dizelaša z povsem zgonjeno mašino z kompresijo v podnu, potem ok.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dzinks63 ()
solatko ::
BlaY0 - Na tečajih varne vožnje, marsičesa ne učijo, saj bi s tistim kratkim tečajem, udeleženca samo še bolj zmedli. Za povprečnega voznika je res najbolje, da v primeru potrebe, na polno pohodi zavoro, ne pa s tem rečeno, da ni dobro poizkusiz, na varnem, tudi druge načine ustavljanja in če vidiš prednost, zadevo pač naštudiraš. Meni dolgo ni bilo jasno, kako lahko kritično situacijo rešuješ z gasom in ne z zavoro. Ko prideš v nekaj takih situacij in vidiš, da te pri zaviranju ne bi bilo več, dojameš da ni vse v zaviranju, ampak odvisno od situacije.
Naprimer ena od teh situacij - ledeno cestišče, proti tebi z nezmanjšano hitrostjo nekontrolirano drsi kombi, če ustaviš, te bo pometel in bosta naprej letela skupaj, če pa pravilno usmiriš vozilo, bo letel mimo tebe. Takih situacij je veliko, se tudi zgodi, ko vidiš, da boš ti sicer ustavil, kamion za teboj pa ne, vedno se najde prostor, da se rešiš in utrpiš veliko manjšo škodo ali ohranil življenje.
Dizel v dobrem stanju zavira bolje, saj ima praviloma večji navor.
Dvotaktne in Wankel mašine pa ne zavirajo, so pa stari diesel golfi I. generacije radi prešli pri zaviranju z motorjem v iber ture in znoreli, tako, da je namesto zaviranja, prišlo do povečanja hitrosti. Vendar se je to dogajalo samo pri teh motorjih.
Naprimer ena od teh situacij - ledeno cestišče, proti tebi z nezmanjšano hitrostjo nekontrolirano drsi kombi, če ustaviš, te bo pometel in bosta naprej letela skupaj, če pa pravilno usmiriš vozilo, bo letel mimo tebe. Takih situacij je veliko, se tudi zgodi, ko vidiš, da boš ti sicer ustavil, kamion za teboj pa ne, vedno se najde prostor, da se rešiš in utrpiš veliko manjšo škodo ali ohranil življenje.
Dizel v dobrem stanju zavira bolje, saj ima praviloma večji navor.
Dvotaktne in Wankel mašine pa ne zavirajo, so pa stari diesel golfi I. generacije radi prešli pri zaviranju z motorjem v iber ture in znoreli, tako, da je namesto zaviranja, prišlo do povečanja hitrosti. Vendar se je to dogajalo samo pri teh motorjih.
Delo krepa človeka
BlaY0 ::
BlueRunner ::
Spet natikaš mak na cvern! Razmerje učinka je učinek...
Morda sem bebavo napisal. Razmerje učinka med sprednjimi in zadnjimi se pri ABS dinamično spreminja. Bolj, kot boš gazil na bremzo, manj bo na zadnjih učinka (učinek == sila s katero zavore upočasnjujejo kolo), več ga bo na prednjih. Brez ABS nimaš enostavne dinamike ampake je to razmerje fiksno ali pa takšno, kot si napisal.
Torej imaš tri variante, pri vseh treh pa v sili zaviraš na polno + sklopka. Tako kot tudi učijo.
BlaY0 ::
Ja, saj to je res ampak ta učinek oziroma fiksno razmerje je najbolj učinkovito, takrat ko ti naenkrat blokirajo vsa štiri kolesa, to pa bi se zgodi samo v primeru da butneš pedal do konca. Pri običajnem pritisku na pedal zadaj ne prideš niti na 75% blokade, kar avtomatsko pomeni manjšo zavorno moč. Jasno ti potem dvigne in recimo še malo odnese zadek pa pade meja blokade in do izraza pride ABS, ampak učinek zaviranja je bil pa definitivno manjši.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
darkolord ::
Dizel v dobrem stanju zavira bolje, saj ima praviloma večji navor.Navor motorja pri zaviranju nima veze.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: darkolord ()
kapitan ::
Z motorjem se ne zavira v kritični situaciji. Če so zavore sposobne blokirat kolesa, pomeni da svoje delo opravljajo več kot dobro. Blokirano kolo pomeni, da je največja zavorna sila dosežena oz. presežena, če želiš večji učinek moraš uvesti neko zavoro, ki nima neposrednega vpliva na kolesa, to je aerodinamična zavora ali pa spremeniti koeficient trenja med pnevmatiko in cestiščem.
Z motorjem zaviraš po klancu navzdol, ko se prižge na semaforju rdeča luč in si še daleč, preden zaviješ v ovinek,.... v običajnih pogojih skratka.
Z motorjem zaviraš po klancu navzdol, ko se prižge na semaforju rdeča luč in si še daleč, preden zaviješ v ovinek,.... v običajnih pogojih skratka.
BlueRunner ::
Ja, saj to je res ampak ta učinek oziroma fiksno razmerje je najbolj učinkovito, takrat ko ti naenkrat blokirajo vsa štiri kolesa, to pa bi se zgodi samo v primeru da butneš pedal do konca. Pri običajnem pritisku na pedal zadaj ne prideš niti na 75% blokade, kar avtomatsko pomeni manjšo zavorno moč. Jasno ti potem dvigne in recimo še malo odnese zadek pa pade meja blokade in do izraza pride ABS, ampak učinek zaviranja je bil pa definitivno manjši.
Hmm... nekaj ne štekam, tako da bom moral najprej grokniti, kar si napisal, preden še kaj dodam na to temo - če sploh.
St235 ::
Fantje, ne govorite na pamet, poizkusite in uporabite motor s pomočjo zaviranja (seveda ne na polno) in polno zaviranje, kjer dejansko ne pomaga motor, pomaga pa precej nižja brzina, saj kolesa ne blokirajo tolikokrat, kot v 5. ali 6. brzini.
Zaviralna pot pri 90km/h bo dosti krajša, če bo avto vozil v tretji, kot če je v 5. Vsaj to preizkusite v praksi, predno trdite svoje.
Daj ti razloži, kako je lahko v sodobnem z ABS obpremljenim vozilom lahko razlika med zaviranje na polno v 5. in zaviranjem na polno v 3.??
Zaviranje je pogojeno z zdrsom koles in če se vklopi ABS pomeni, da kolesa optimalno zavirajo torej tik pred zdrsom. Kaj lahko tukaj naredi motor??? A mogoče motor zavira kako drugače kot preko koles????
Edino pametno kar lahko storiš v situaciji ko zaviraš na polno, je da pohodiš še sklopko in obdržiš obe roke na volanu. Tako zagotoviš maksimalno kontrolo na vozilom, ker tudi pri ABS pride lahko do zanašanja na različnih podlagah, ob enem pa preprečiš, da bi crknil motor in bi ostal brez servo volana, zavor, abs in ostalih pritiklin, ki jih imajo avtomobili dan danes. Tako seveda učijo vse šole varne vožnje po svetu. ampak ti kot super men, za katerega fizika evidentno ne velja veš več od vseh ostalih, kot kaže.
RejZoR ::
Dizel v dobrem stanju zavira bolje, saj ima praviloma večji navor.Navor motorja pri zaviranju nima veze.
Verjetno je mislil kompresijsko razmerje.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
BlaY0 ::
BlueRunner: Bistvo je da v momentu začetka zaviranja v sili, čim več zavorne moči neseš tudi na zadnja kolesa. 100% si jo nesel tja, če so ti blokirala istočasno kot prednja (odmisli ABS). Če upoštevaš razmerje recimo 2/1, si nesel 33% moči na zadnja kolesa kar je v tem primeru maksimum.
darkolord ::
Verjetno je mislil kompresijsko razmerje.Tudi to pri dizlu ni (edit: toliko) važno - če je večja kompresija, bo tudi kompresiran zrak z večjo silo potiskal bat nazaj.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: darkolord ()
RejZoR ::
To ne bo čist držalo, ker se vmes že naredijo izgube. Prvič ker je avto zaradi tega izgubil del kinetične energije, del se jo sprosti v obliki toplote ko se zrak stiska pa tud vprašanje kako v tistem ciklu delujejo ventili (tega res nisem preverjal). Če recimo avto zazna da ne dodajaš gasa, ne menjaš prestave ampak samo zaviraš, potem je možno, da v ciklu, ko bi se moral zrak raztezat že odpre izhodne ventile in del zraka spusti čez izpuh. Za take finte rabiš neko obliko VVT sistema.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
Pyr0Beast ::
Brezveze uničuješ pogonski sklop.
Za zavirat so bremze.
Za zavirat so bremze.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
jype ::
Motor z višjim kompresijskim razmerjem zavira manj kot motor z nižjim.
Kar pa ne pomeni, da ima navor kakršnokoli povezavo s tem, ali pa da se solatko ne moti popolnoma (verjetno je tista 2 milijona kilometrov prevozil s samokolnico).
Kar pa ne pomeni, da ima navor kakršnokoli povezavo s tem, ali pa da se solatko ne moti popolnoma (verjetno je tista 2 milijona kilometrov prevozil s samokolnico).
solatko ::
Zakaj se prepirate z menoj, vsedite se v avto in opravite domačo nalogo, kot sem napisal zgoraj. Ko boste to izvedli, poročajte o rezultatih. Kdor bo šel v tečaj za rally voznika ali voznika pomembnih oseb, se bo učil še marsikaj drugega, kot v šoli dobre vožnje in bo spoznal, da se da v določenih situacijah zajebat tudi fiziko.
Ne rabiš bit super man, da obvladaš določene poteze. Z ničemer ne uničuješ pogonski sklop bolj, kot z zaviranjem na polno. Če je med vami kaj motoristov, glede na poste jih ni prav veliko, bi vam bilo jasno, kaj pomeni zaviranje z mašino v sili, v večini primerov je to razlika med ostati živ in nepoškodovan ali postati truplo v najboljšem primeru invalid.
ABS preprečuje klasično blokado koles, kar se dogaja pri zaviranju brez tega sitema, podobno so dobri vozniki zavirali s klasičnim zavornim sistemom, zato so nekateri imeli dosti krajšo zavorno pot od drugih.
Če je avto v nižji brzini, zavira motor tudi, tisti moment, ko ABS blokado popusti, v višji tega momenta ni, saj teče vse skupaj, kot da bi imeli stisnjeno sklopko. Rad bi vas videl, ko boste pri 130 pohodili pedal zavore in stisnili sklopko, takrat vam samo bog lahko pomaga. Sklopka se za moment stisne, da se vzpostavi nadzor nad smerjo in malo pred popolno zaustavitvijo, saj dokler se avto še premika, motor ne bo crknil. Nekateri pač niste dobro poslušali. Ko pa gre za popolno zaustavitev v sili, je pa prav vseeno, če vam vozilo crkne, vakum še nekaj časa deluje, kontakta, ki upravlja z računalnikom (mu dovaja električni tok), pa z crknjenjem motorja tudi ne izklopite.
Za preizkus lahko poizkusite tudi iz 5. brzine pri 90, prestavit v 3. in opazujte, kako pade hitrost, brez zaviranja, če pa daste v 2. je pa učinek še večji. V primeru, da boste pri tem manevru, samo rahlo zabremzali, je števec zelo hitro na 20-30. Ne se spet usajat tukaj, v avto in poizkusite.
Od navora, je odvisen učinek moči na pogonska kolesa, večji je bolj avto pospešuje, posledično tudi zavira. Ko je mašina v slabem stanju, ni navora in zato tudi nikamor ne gre, pa tudi zavira ne. Obnaša se kot wartburg z dvotaktnim motorjem.
Ne rabiš bit super man, da obvladaš določene poteze. Z ničemer ne uničuješ pogonski sklop bolj, kot z zaviranjem na polno. Če je med vami kaj motoristov, glede na poste jih ni prav veliko, bi vam bilo jasno, kaj pomeni zaviranje z mašino v sili, v večini primerov je to razlika med ostati živ in nepoškodovan ali postati truplo v najboljšem primeru invalid.
ABS preprečuje klasično blokado koles, kar se dogaja pri zaviranju brez tega sitema, podobno so dobri vozniki zavirali s klasičnim zavornim sistemom, zato so nekateri imeli dosti krajšo zavorno pot od drugih.
Če je avto v nižji brzini, zavira motor tudi, tisti moment, ko ABS blokado popusti, v višji tega momenta ni, saj teče vse skupaj, kot da bi imeli stisnjeno sklopko. Rad bi vas videl, ko boste pri 130 pohodili pedal zavore in stisnili sklopko, takrat vam samo bog lahko pomaga. Sklopka se za moment stisne, da se vzpostavi nadzor nad smerjo in malo pred popolno zaustavitvijo, saj dokler se avto še premika, motor ne bo crknil. Nekateri pač niste dobro poslušali. Ko pa gre za popolno zaustavitev v sili, je pa prav vseeno, če vam vozilo crkne, vakum še nekaj časa deluje, kontakta, ki upravlja z računalnikom (mu dovaja električni tok), pa z crknjenjem motorja tudi ne izklopite.
Za preizkus lahko poizkusite tudi iz 5. brzine pri 90, prestavit v 3. in opazujte, kako pade hitrost, brez zaviranja, če pa daste v 2. je pa učinek še večji. V primeru, da boste pri tem manevru, samo rahlo zabremzali, je števec zelo hitro na 20-30. Ne se spet usajat tukaj, v avto in poizkusite.
Od navora, je odvisen učinek moči na pogonska kolesa, večji je bolj avto pospešuje, posledično tudi zavira. Ko je mašina v slabem stanju, ni navora in zato tudi nikamor ne gre, pa tudi zavira ne. Obnaša se kot wartburg z dvotaktnim motorjem.
Delo krepa človeka
BlaY0 ::
Zakaj se prepirate z menoj, vsedite se v avto in opravite domačo nalogo, kot sem napisal zgoraj. Ko boste to izvedli, poročajte o rezultatih. Kdor bo šel v tečaj za rally voznika ali voznika pomembnih oseb, se bo učil še marsikaj drugega, kot v šoli dobre vožnje in bo spoznal, da se da v določenih situacijah zajebat tudi fiziko...
To je pa čisto nekaj drugega! Pri rejliju se vozi tako kot se pač vozi zato, ker si "sam" na cesti. Ne ogrožaš nasproti vozečih ampak samo sebe. Pri varovanju osebe je isto... varuješ nekoga/nekaj, kolateralna škoda te v tistem momentu ne zanima.
Rejli voznik sigurno totalno stolče par avtov v svoji karieri, ker skuša njegove meje. Ampak njemu se to izplača... 10x zmaga, enkrat pa pač leti s ceste. V prometu si tega ne moreš privoščit.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
jype ::
solatko> Zakaj se prepirate z menoj, vsedite se v avto in opravite domačo nalogo, kot sem napisal zgoraj.
Saj nismo morilci!
solatko> bo spoznal, da se da v določenih situacijah zajebat tudi fiziko.
Fiziko se da okol prinest izključno in samo na biciklu. Preostanek vesolja tega ne dovoli.
Saj nismo morilci!
solatko> bo spoznal, da se da v določenih situacijah zajebat tudi fiziko.
Fiziko se da okol prinest izključno in samo na biciklu. Preostanek vesolja tega ne dovoli.
darkolord ::
Za preizkus lahko poizkusite tudi iz 5. brzine pri 90, prestavit v 3. in opazujte, kako pade hitrost, brez zaviranja, če pa daste v 2. je pa učinek še večji. V primeru, da boste pri tem manevru, samo rahlo zabremzali, je števec zelo hitro na 20-30No dej ti pri 90 pohodi bremzo do podna pa opazuj hitrost.
solatko ::
BlaY0 - Torej rally voznikom je vseeno, če se zaletijo, odletijo v množico in podobno (treningi se praviloma dogajajo ob rednem prometu po cesti, seveda z manjšo hitrostjo, pa vseeno, gre dostikrat hitreje).
Med voznike z naučenimi posebnimi spretnostmi lahko šteješ tudi policaje (kjer je kokateralna škoda še kako važna), gasilce, reševalce na nujni vožnji.....
Ne govorim o varovanju oseb, temveč o osebnem vozniku pomembnih oseb - lahko je minister, direktor ali samo močan podjetnik, ki se raje vozi s šoferjem (Zidar).
jype - če boste vozilo vedno obvladali, ne pa da vozilo obvlada vas, je možnost, da postanete morilci, manjša, kot zadetek na lotu. Kar nekaj 10 milionov dobrih voznikov, to stalno dokazuje v prometu. Ubija neznanje in precenjevanje. Dobri voznik se nikoli ne preceni, saj vedno vozi z rezervo.
Veš, ti nikoli ne boš sposoben, fiziko zajebat v drugem vozilu, ker si to pač treniral samo na biciklu, če bi slučajno to treniral z motorjem ali avtomobilom (seveda najbolje na poligonu ali kakšn zapuščeni cesti, ne v prometu), bi bil danes na moji strani, tako kot jaz zastopim tvoje kolesarske poteze, za druge pa si navadno nevzgojeno tele.
darkolord - si morda preizkusil ali zopet nekaj na pamet za tipkovnico. Vem kako se obnaša kazalec, ko stisneš zavoro na polno (še nikoli v prometu, dostikrat na treningu), pa ti veš kako se obnaša kazalec ko prestaviš za dve nižje. Pa veš morda kako to zgleda brez ABS-a, ali v drugačnih pogojih, ko je zavorna pot mnoooooogo daljša - poizkusi.
Kaj pa se zgodi, ko motorju pomagaš še z zavoro?
Med voznike z naučenimi posebnimi spretnostmi lahko šteješ tudi policaje (kjer je kokateralna škoda še kako važna), gasilce, reševalce na nujni vožnji.....
Ne govorim o varovanju oseb, temveč o osebnem vozniku pomembnih oseb - lahko je minister, direktor ali samo močan podjetnik, ki se raje vozi s šoferjem (Zidar).
jype - če boste vozilo vedno obvladali, ne pa da vozilo obvlada vas, je možnost, da postanete morilci, manjša, kot zadetek na lotu. Kar nekaj 10 milionov dobrih voznikov, to stalno dokazuje v prometu. Ubija neznanje in precenjevanje. Dobri voznik se nikoli ne preceni, saj vedno vozi z rezervo.
Veš, ti nikoli ne boš sposoben, fiziko zajebat v drugem vozilu, ker si to pač treniral samo na biciklu, če bi slučajno to treniral z motorjem ali avtomobilom (seveda najbolje na poligonu ali kakšn zapuščeni cesti, ne v prometu), bi bil danes na moji strani, tako kot jaz zastopim tvoje kolesarske poteze, za druge pa si navadno nevzgojeno tele.
darkolord - si morda preizkusil ali zopet nekaj na pamet za tipkovnico. Vem kako se obnaša kazalec, ko stisneš zavoro na polno (še nikoli v prometu, dostikrat na treningu), pa ti veš kako se obnaša kazalec ko prestaviš za dve nižje. Pa veš morda kako to zgleda brez ABS-a, ali v drugačnih pogojih, ko je zavorna pot mnoooooogo daljša - poizkusi.
Kaj pa se zgodi, ko motorju pomagaš še z zavoro?
Delo krepa človeka
RejZoR ::
Brezveze uničuješ pogonski sklop.
Za zavirat so bremze.
Če se prav spomnim je enkrat na Avto Info Brane Kuzmič razlagal kako se pravilno bremza. Če kdo uspe najti video od tega bi bilo fajn... Če me spomin ne vara (kar je možno da me) je pravilno, da stisneš sklopko in bremzo istočasno.
Pri ABS oboje na polno, pri navadnih pa pedal za bremzo do točke kjer kolesa še ne blokirajo. Sicer je ta sweet spot težko določiti sploh v kritični situaciji ampak je pomembno, ker se s tem drastično zmanjša zavorno razdaljo (kot če gume povsem blokirajo).
Z motorjem se ponavadi bremza samo po klancu navzdol in pred npr križišči kjer s tem varčuješ na bencinu in zavornih oblogah.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
dzinks63 ::
Kako zavira npr veyron, pri velikih hitostih se mu zadaj aktivira dodatna zračna zavora v obliki pokončnega spojlerja, ni nobenega razmišljanja o kakšni dodatni motorni zavori, če bi bilo kaj na tem, bi inženirji to že zdavnaj praktično uporabili v avtomobilih, vsaj v športnih, če že kje pridejo prav dodatne tisočinke sekunde, pa vendar tega ni nikjer, še Adrian Newey kot najboljši konstruktor ni tega nikjer uporabil.
Buggy ::
Brezveze uničuješ pogonski sklop.
Za zavirat so bremze.
Če se prav spomnim je enkrat na Avto Info Brane Kuzmič razlagal kako se pravilno bremza. Če kdo uspe najti video od tega bi bilo fajn... Če me spomin ne vara (kar je možno da me) je pravilno, da stisneš sklopko in bremzo istočasno.
Pri ABS oboje na polno, pri navadnih pa pedal za bremzo do točke kjer kolesa še ne blokirajo. Sicer je ta sweet spot težko določiti sploh v kritični situaciji ampak je pomembno, ker se s tem drastično zmanjša zavorno razdaljo (kot če gume povsem blokirajo).
Z motorjem se ponavadi bremza samo po klancu navzdol in pred npr križišči kjer s tem varčuješ na bencinu in zavornih oblogah.
...verjetno da res tako pravi saj isto informacijo podajajo na centru Vransko ki je pod okriljem AMZS-ja (sem bil lani tam).
Demonstrirali smo z testnim golfom bremzanje in nacrtno nekorigiranje ( povzrocen nacrtni slide z rocno pri cca 60km/h) avta na mokri povrsini z bremzanjem s sklopko in bremzanjem brez sklopke (avto zanlasc crknil), kjer se je prikazalo zgolj to, da ko ti avto crkne ne delajo pomozni elektronski sistemi kot so ESP itd. na katere se VECINA voznikov zanasa in prav je tako.
Razlika je bila seveda v prid sklopke saj je ESP avto (prizgan) ostal nekako kontroliran drugega pa bi pac moral sam korigirati (pa ga zanalasc niso)
Kako zavira npr veyron, pri velikih hitostih se mu zadaj aktivira dodatna zračna zavora v obliki pokončnega spojlerja, ni nobenega razmišljanja o kakšni dodatni motorni zavori, če bi bilo kaj na tem, bi inženirji to že zdavnaj praktično uporabili v avtomobilih, vsaj v športnih, če že kje pridejo prav dodatne tisočinke sekunde, pa vendar tega ni nikjer, še Adrian Newey kot najboljši konstruktor ni tega nikjer uporabil.
Tovornjakarji ze nekaj casa bremzajo z motorno bremzo (retarder)
KLIK
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Buggy ()
RejZoR ::
Zdej Veyron nekako ni ravno merodajna primerjava ker ima prvo zračno zavoro kjer se mu zadnji spojler postavi navpično in s tem ustavri ogromno upora, zavore pa so prisilno hlajene cross drilled carbon-ceramic oz kompozitne keramične, kar pomeni, da lahko z njimi bremzaš tako dolgo, da začnejo žaret oranžno pa pa bo nič narobe. Če spraviš navadne diske do žarečega stanja jih boš verjetno lahko samo vrgel stran, istočasno pa boš zjebal še zavorno tekočino in cilindre ter tesnila pri slednjih. Je pa cena para keramičnih diskov nekje okoli 5000 funtov/evrov tako da je jasno zakaj zadeve ne dajejo celo na najdražje športne avtomobile (poleg tega da kupca še dodatno oberejo za optional extras) kaj šele na navadne cestne avte.
Bi pa vsaj osebno rad videl, da bi vs proizvajalci dajali več na krajšanje zavorne poti in ne da se zanašajo na minimum, ki ga zapoveduje zakon. Ker ko vidiš športne avtomobile, ki se pri precej višji hitrosti ustavijo bistveno hitreje kot avadni avtomobili se ti začne mal luštat po takih beštjah. Sam kaj ko so cene ohoho visoke...
Bi pa vsaj osebno rad videl, da bi vs proizvajalci dajali več na krajšanje zavorne poti in ne da se zanašajo na minimum, ki ga zapoveduje zakon. Ker ko vidiš športne avtomobile, ki se pri precej višji hitrosti ustavijo bistveno hitreje kot avadni avtomobili se ti začne mal luštat po takih beštjah. Sam kaj ko so cene ohoho visoke...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
kapitan ::
Tovornjaki in retarderji so samo dodatna zmešnjava tukaj. Zavore za tovornjake so drage, servisi tudi, dodaten strošek pa povzroči, ko je sam tovornjak in njegov voznik v mirovanju, lastnik pa mora to vseeno plačat. Obraba zavor pri tovornjakih je večja kot pri avtomobilih, neučinkovite zavore pri tovornjaku pa predstavljajo večjo nevarnost kot pri avtomobilu. Retarder pa vse te pomanjkljivosti odpravi, kar pa ne pomeni, da klasične zavore niso več potrebne.
Pri reliju ne zavirajo z motorjem da bi se ustavili, cilj njihovega početja je čim hitreje pospešit. Voznik lahko vozi v 5. pritisne na zavoro, zavije, nato pa pospeši, je pa hitreje če prestavi v 4. in drži nogo na stopalki za plin, ob pravem trenutku jo pohodi in gre naprej. Cilj pri reliju je hitrost, če tako prihrani delček sekunde, bo pri 10 takih zavojih prihranil kar nekaj časa.
Dokler zavore niso bile keramične ali iz kakšnega drugega kompozita, so se rado pregrevale, pregrete zavore pa niso več učinkovite (tudi zaradi tega pridejo retarderji še kako prav), lahko pride do deformacije,... zato downshiftanje, revmatch itn itn. Dirkanje je dirkanje, vožnja v službo je povsem nekaj drugega.
Pri reliju ne zavirajo z motorjem da bi se ustavili, cilj njihovega početja je čim hitreje pospešit. Voznik lahko vozi v 5. pritisne na zavoro, zavije, nato pa pospeši, je pa hitreje če prestavi v 4. in drži nogo na stopalki za plin, ob pravem trenutku jo pohodi in gre naprej. Cilj pri reliju je hitrost, če tako prihrani delček sekunde, bo pri 10 takih zavojih prihranil kar nekaj časa.
Dokler zavore niso bile keramične ali iz kakšnega drugega kompozita, so se rado pregrevale, pregrete zavore pa niso več učinkovite (tudi zaradi tega pridejo retarderji še kako prav), lahko pride do deformacije,... zato downshiftanje, revmatch itn itn. Dirkanje je dirkanje, vožnja v službo je povsem nekaj drugega.
jype ::
RejZoR> Bi pa vsaj osebno rad videl, da bi vs proizvajalci dajali več na krajšanje zavorne poti
Nima prav velikega smisla, dokler je odzivni čas ljudi približno ena sekunda.
Nima prav velikega smisla, dokler je odzivni čas ljudi približno ena sekunda.
RejZoR ::
Jah ni čist res. Z boljšim bremzam bi kompenzirali ravno to.
Slab odzivni čas + dolga zavorna pot = katastrofa
Slab odzivni čas + kratka zavorna pot = se da še marsikaj rešit
V tem je razlika. Delno pa bi se dal tud mal vzpodbujat folk v predvidevanje. Torej če ob cesti vidiš otroke/spuščene pse, se že vnaprej pripraviš, da bo treba nahitro bremzat če se odloči skočit na cesto, kadar si v koloni gledaš 2 ali 3 avte naprej če se jim prižge tretja zavorna luč (kar pomeni, da veš, da boš moral zavirat še preden dejansko začne zavirat avto, ki je takoj pred tabo), na avtocestah v primeru naglega zaviranja refleksno stisneš vse 4 smernike (če avto še nima emergency brake sistema kjer avto sam vklopi vse 4 smernike kadar močno zabremzaš, presentljivo to folk kar veliko dela kar je pohvalno) oz v primeru, da se moraš sredi ceste ustavit zaradi nekih del oz kolone vklopiš vse 4 smernike dokler nekdo ne pride povsem za tabo nakar jih lahko ugasneš itd itd. Malenkosti, ki ti rešijo pleh in mogoče celo življenje. Tega se mi zdi se folk čist premalo poslužuje in tud v avtošoli se ne spomnim, da bi mi to kdorkoli kdaj omenil, navadil sem se od očeta, ki je tko vozil že odkar pomnim.
Slab odzivni čas + dolga zavorna pot = katastrofa
Slab odzivni čas + kratka zavorna pot = se da še marsikaj rešit
V tem je razlika. Delno pa bi se dal tud mal vzpodbujat folk v predvidevanje. Torej če ob cesti vidiš otroke/spuščene pse, se že vnaprej pripraviš, da bo treba nahitro bremzat če se odloči skočit na cesto, kadar si v koloni gledaš 2 ali 3 avte naprej če se jim prižge tretja zavorna luč (kar pomeni, da veš, da boš moral zavirat še preden dejansko začne zavirat avto, ki je takoj pred tabo), na avtocestah v primeru naglega zaviranja refleksno stisneš vse 4 smernike (če avto še nima emergency brake sistema kjer avto sam vklopi vse 4 smernike kadar močno zabremzaš, presentljivo to folk kar veliko dela kar je pohvalno) oz v primeru, da se moraš sredi ceste ustavit zaradi nekih del oz kolone vklopiš vse 4 smernike dokler nekdo ne pride povsem za tabo nakar jih lahko ugasneš itd itd. Malenkosti, ki ti rešijo pleh in mogoče celo življenje. Tega se mi zdi se folk čist premalo poslužuje in tud v avtošoli se ne spomnim, da bi mi to kdorkoli kdaj omenil, navadil sem se od očeta, ki je tko vozil že odkar pomnim.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
CoolBits ::
Tako ja, boljse zavore, boljse gume, krajsa zavorna pot... in seveda se nizje omejitve...
Oh wait... se ze dogaja...
Oh wait... se ze dogaja...
jype ::
RejZoR> Jah ni čist res. Z boljšim bremzam bi kompenzirali ravno to.
Z nižjimi omejitvami bi kompenzirali še veliko več!
Z nižjimi omejitvami bi kompenzirali še veliko več!
jype ::
RejZoR> tud v avtošoli se ne spomnim, da bi mi to kdorkoli kdaj omenil,
Si mel slabega inštruktorja. Moj je ves čas govoril, da so vsi udeleženci idioti in da moraš vedno pazit na vse, ker sami nase ziher ne bodo, kriv bom pa jaz.
Si mel slabega inštruktorja. Moj je ves čas govoril, da so vsi udeleženci idioti in da moraš vedno pazit na vse, ker sami nase ziher ne bodo, kriv bom pa jaz.
RejZoR ::
Inštruktor je bil dober z ogromno izkušnjami (tip je inštruiral pol moje familije, tolk časa že dela na tem področju lol) in rekel je praktično isto zadevo ampak ne spomnim se da bi konkretno povedal primere kot sem jih navedel sam. Zdej en folk začne tko previdevat že sam, večina pač ne. Zato bi bilo fajn, da bi v avtošolah bolj težil s tem in ne samo s tem, da moraš skoz v špegle gledat (kar folk tud ne počne skor nikoli, sploh na avtocestah kjer sam vsake par deset sekund pogledam na vzratno ogledalo).
Zmanjšat hitrost ne bo ničesar rešilo če se folku uspe zaletavat pri bistveno manj kot 50km/h... če mislijo omejitve zmanjševat pol najbolje da kar ukinemo avtomobile in gremo na vietnamski oz kitajski sistem. Bicikli in mopedi. Pa še tam se bo folk zaletaval in ubijal kot zmešan.
Zmanjšat hitrost ne bo ničesar rešilo če se folku uspe zaletavat pri bistveno manj kot 50km/h... če mislijo omejitve zmanjševat pol najbolje da kar ukinemo avtomobile in gremo na vietnamski oz kitajski sistem. Bicikli in mopedi. Pa še tam se bo folk zaletaval in ubijal kot zmešan.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
jype ::
No, mene je naučil da v sredinsko ogledalo pogledam vsake štiri sekunde, v bočna pa pred vsakim manevrom in vmes po potrebi, pred menjavo pasu na avtocesti pa tudi preko B količkov. Ni tolk težko, ko se privadiš.
Buggy ::
Zmanjšat hitrost ne bo ničesar rešilo če se folku uspe zaletavat pri bistveno manj kot 50km/h... če mislijo omejitve zmanjševat pol najbolje da kar ukinemo avtomobile in gremo na vietnamski oz kitajski sistem. Bicikli in mopedi. Pa še tam se bo folk zaletaval in ubijal kot zmešan.
...ce imas primitiven folk je to pac tako...je treba pazit na najvecje idiote namesto, da bi oni bili ali selektivno odstranjeni (avtosole) ali pa naknadno pocisceni (prometne kontrole).
Dokler pa vse zivo leze in serje in ima ispit, po po nasih razdrpanih cestah res nimamo kaj srackat :D
...joj zdej moram pa nehat tipkat sporocilo, ker mi zadaj trobijo da moram mal hitreje peljat...
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Prehitevanje kolone (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 24354 (20744) | facepalm |
⊘ | Počasni vozniki (strani: 1 2 3 4 … 33 34 35 36 )Oddelek: Na cesti | 270024 (241055) | dzinks63 |
⊘ | Omejitve hitrosti za motoriste (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 34534 (28762) | bluefish |
» | Posnetek prometne nesreče - Pravilna reakcija? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 17746 (14146) | solatko |