» »

Letala na človeški pogon

Letala na človeški pogon

«
1
2

Saladin ::

Nedavno sem gledal dokumentarec o letu Bryana Allena v Gossamer Condorju.
Šlo se je za let preko Angleškega kanala v letalu na človeški pogon (pedale).

To je bilo več kot pred 20 leti in me zanima, zakaj se niso taka letala bolj razširila. Mene namreč tako letalo izjemno fascinira in čeprav se moraš dodobra namučit, da ga poženeš, je potencial kolesarjenja, uživanja v letenju in čisti, tihi vrsti transporta ogromen.

Toraj, zakaj mi prdijo motorji pred hišo in zakaj ne letamo še naokoli?
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

BogyX ::

1.Vsak bi potreboval licenco.

Če se vozilo odlepi od tal že potrebuješ licenco in to stane. Bi potem za polet od doma do bližne trgovine klical v letalski stolp za dovoljenje - čakal kakko uro (nenajavlen let) in potem par minut ''kolesaro'' po zraku?

2. Zelo izčrpajoče

Ko je ''prekolesaro'' iz anglije v francijo (mislim da v tej smeri) je bil tako izčrpan, da je z zadnjimi močmi pristal (mislim, da je reko, da ne bi šlo niti 100m več).


Mislim, da še nekaj časa ne bo nič takega - vsaj ne na človeški pogon.

Lp
Bogdan

Vikking ::

bi te rad vidu saladin, ko bi veter zapihu.

Gwanaroth ::

Človek posega po strojih predvsem zato ker so stroji bolj vzdržljivi [neživa narava] in nenazadnje bolj sigurni.

Bi si ti upal pedalirati po zraku ? Recimo, da ja. Kaj pa, če te zgrabi diareja par sto metrov nad tlemi? Kaj bi pa takrat ?
Lights often keep secret hypnosis..

Saladin ::

Če bi se taka letala uveljavila, bi morda res moral imeti kakšen izpit zanj, ampak do določene višine se bi sigurno dalo letet brez vpletanja zračne kontrole. Se pač pravilnik spremeni.

Sprva bi se šlo za rekreativne namene in ne kot nadomestek prevoza. 20 let nazaj je tip letel nekaj ur v doma spacanem letalu.
Z današnjo tehnologijo in lahkimi materiali se dajo izdelat veliko lažja in učinkovitejša letala. Sej ti ni treba par ur letet. Sam bi bil zadovoljen že z pol ure letenja na spodobni višini preden ti zmanjka sape.

Glede varnosti pa - sej se ne gre o velikih višinah. Če je pač kaka kriza, si lahko hitro dol - samo ravnico poiščeš.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

OwcA ::

Že sedaj ne rabiš vpletati kontrole vedno in povsod, to bi načeloma ne bila težava. Glede na trenutne predpise je še največji problem minimalna višina za prelet nad naselji.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

Nejc Pintar ::

za rekreativne namene naredi izpit za jadralno padalo
Lahko je biti prvi, če si edini!

Saladin ::

Za padalo nucaš posebne okoliščine.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Goldee ::

bi te rad vidu saladin, ko bi veter zapihu.
se strinjam. gotovo nisi iz vipaske doline oz. okolice ne? kak bi te premetalo :D

kak pa na veter racunas?:P

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Goldee ()

Saladin ::

Menda ne boš šel po nevihti letet :P

Pač sončen, topel dan brez večjega vetra. Če te pa kak močnejši sunek dobi veš da je čas za pristanek.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Vikking ::

saladin lol... probaj z takšno lahko stvarjo leteti proti vetru, tudi če imaš kondicijo, ne bi prišel daleč. Pa sunek vetra? se vprašaš kam te lahko zabije.

Goldee ::

Če te pa kak močnejši sunek dobi veš da je čas za pristanek.
takrat bo pomoje ze prepozno. glej js nebi reskiru ker nkol ne ves od kje lahk zapiha. ne zdi se mi varna ta ideja o letalu na cloveski pogon. sploh pa bi mogli bit usi nabildani da bi to lahk uporabljal. in ce bi vecina to uporabljala se ti ne zdi da bi nastala malo guzva (recimo na lep soncen dan). potem bi mogli uvest nov CPP - ZPP (zracno prometna pravila) ;) :D

Utk ::

In kaj bi blo če bi s tako stvarjo letel 20 m nad tlemi? Bi italijanski lovci prišibali al kaj?:D Kaj dost višje pa itak ne bi blo pametno it stem.

Nejc Pintar ::

@6oldee: CPP - cestno prometni predpisi, ne pravila!
@Saladin: Tudi za takšno letalo potrebuješ posebne okoliščine
Tako letalo bi moralo biti narejeno na podoben način kot jadrilica, da bi lahko tudi jadral!
Lahko je biti prvi, če si edini!

BigWhale ::

Vsekakor bi bilo precej neprakticno... ;)

jype ::

Jaz bi mel helikopter na cloveski pogon, samo preslabo gorijo :P

karafeka ::

Če ne bi blo kakšnih pravnih omejitev, bi pa z veseljem probal to. Sej če 5 ur nonstop v hrib gonim s peciklom, bi te pol urce prav uživo na letalu, pa še razgled bi bil lepši :).

A ne obstaja neko letalo, ki ga naročiš, pa potem sam doma setaviš, pa letiš?

Nejc Pintar ::

tega je precej ja, samo je še vedno (pre)drago
Lahko je biti prvi, če si edini!

borchi ::

Jaz bi mel helikopter na cloveski pogon, samo preslabo gorijo :P

če vzameš analogijo s premogom, pol bi s kakimi sudanskimi črnci že mogoče šlo?!

ups, tole je pa že na meji dobrega okusa :8)
l'jga

LoneWolf ::

Vsem, ki sanjate o letalu na cloveski pogon - pedala, priporocam ogled dokumentarca, omenjenega v prvem postu. Tam notri je ena precej pomembna podrobnost, ki ste se je tule komaj dotaknili, tam so jo pa kar podrobno obdelali, namrec energetska bilanca. Koliksno povprecno moc mora clovek generirati in vzdrzevati preko daljsega casa z vrtenjem pedalov, da kljubuje sili svoje lastne teze in letala, pokrije izgube v prenosu energije in trenju, in ima hkrati se malo viska, da lahko kam pride. Stevilka je bolj primerna za konja kot cloveka. Njihovo letalo ni bilo ekstremno lahko brez razloga, prav tako niso brez razloga najel profesionalnega treniranega kolesarja, pa je komaj komaj prisel do cilja samo z izjemno voljo in bil po pristanku zrel za v bolnisnico...
Da bi takole lahkotno biciklirali po zraku na hiso, mogoce kdaj na Luni. Gravity is a bitch.

Matev ::

človek ki je letel z močjo lastnih mišic je bil vse prej kot povprečen nedeljski nakupovalec

letalo je bilo pa precej dražje kot avtomobil visokega razreda z poljubno količino goriva

Highlag ::

Pilot je bil profi kolesar če se ne motim.

Povprečen človek se še dvigniti nebi mogel z tistim letalom.
Never trust a computer you can't throw out a window

Goldee ::

sploh pa bi mogli bit usi nabildani da bi to lahk uporabljal.
sej sm reku :D me zanima kako bi kak dedek poletel v zrak in obcudoval razgled?

Myth ::

Kot sta omenila LoneWolf in Matev. V dokumentarcu je vse lepo razloženo. Kratka zgodba. Opisali so iz česa je narejeno letalo in vse podrobnosti. Najeli so resnično enega najbolšega kolesarja (žal se trenutno ne spomnim imena). No, ko je letel je imel srečo in nesrečo. Sreča: nekje je naletel na dober veter ki ga je potiskal in je lahko manj kolesaril, a še vedno hitro. žal se tudi hitrosti ne spomnim, lahko pa vam povem, da je bila večja kot 40km/h. (več raje ne bom rekel, ker se ne spominjam) Nesreča: Nekje proti koncu je dobil veter proti sebi in je moral napeti zares vse moči da je preletel zadnjih 200 metrov proti obali. Če se prav spominjam, so omenjali takrat hitrost okol 60km/h. :\

Tako da dejstva:
1.predrago
2.ne da moraš biti nabildan, morš bit resnično profi kolesar.
3. iz 2. sledi da torej ni za vsakega...
4. iz vsega skupaj sledi , da bi jih lahko delali kot najbolj drage avte, samo za tiste ki se radi razkazujejo. :D

en LP
¤ Space is Mystery. And Myth is on Earth. ¤

Nejc Pintar ::

hehe, lahko bi enostavno predelal pa vgradil močnejši dvotaktni motor:\
Lahko je biti prvi, če si edini!

Saladin ::

Pa si videl kake dedke pri paraglidingu, padalstvu...?
Za pol ure bi večina mladih zmogla snage. Raje pol ure letim, se namučim, ampak ob tem uživam kot pa da 3 ure letam okoli z biciklom brez kapljice znoja.
60kmh? PA kaj bi še več rad? Dude, pa sej letiš!

Drago pa je le zato, ker niso v serijski proizvodnji in ni še velikega povpraševanja po njih.

Kar mene muči je, da lahko imamo letala na človeški pogon, ampak se očitno le malo ljudi trudi, da bi jih naredili bolj učinkovite. Edini, ki jih razvijajo, so neki IMTjevci, namesto da bi neko podjetje resno nadaljevalo razvoj.

Zarota naftnih magnatov? (sarkazem)
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Matev ::

saladin
ne zastopiš
za poganjanje letala na človeški pogon si prešibek (razen če nisi profi bilder in kolesar v eni osebi)

vsaj zaenkrat
da sploh ne omenjam drugih ovir

Matev ::

Pa si videl kake dedke pri paraglidingu, padalstvu...?


kot bi primerju vožnjo z motorjem z vožnjo s kolesom

OwcA ::

Blazno poceni ne bodo nikoli, tudi ob fantastičnem razmahu je vse pod 1 mio povsem neupravičen optimizem.

Kaj ti ni všeč pri zmajih ali jadralnih padalih?
Otroška radovednost - gonilo napredka.

Saladin ::

Kaj ti ni všeč pri zmajih ali jadralnih padalih?


Potrebuješ zelo specifične hribe (travnate, položne, dovolj visoke), o varnosti bi se pa tudi dalo razglabljat, sploh ker se gre za večje višine.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Azrael ::

Saladin manjša napaka, Gossamer Condor je pobral prvo Kremer prize - prelet osmice. Kanal so preleteli in pobrali drugo Kremerjevo nagrado z Gossamer Albatross.

Problem tega letenja je v tem, kot so že povedali, da bi super kolesar mogoče še zmogel toliko moči za vzlet in nadaljni polet in ob tem garanju mora biti še dober pilot. O kakšnih užitkih v lepem razgedu, jasno ni govora.

Voziti in manevrirati s krhkim plovilcem, ki je za nameček še tako kruto počasno, da se ravno še drži v zraku in ga lahko zruši že manjši sunek vetra ni mačji kašelj. In resno mislim, da kaj bistveno boljšega in lažjega letala za ta namen kot sta Condor (31kg) in Albatross (32kg), tudi z današnjo tehnologijo in znanjem ni možno zgraditi.
Nekoč je bil Slo-tech.

Azrael ::

o varnosti bi se pa tudi dalo razglabljat, sploh ker se gre za večje višine.

Nisem pilot, ampak aerodinamika uči, da je počasno letenje tik nad tlemi najboljša možnost, da se ti tla postavijo pokonci... V glavnem, če gre kaj narobe, če imaš vsaj višino, imaš tudi čas in možnost kaj rešiti, se izvleči nevarne situacije, če pa metrov ali feetov ni...:( Tla (ali voda) so zelo trda v vsakem primeru.
Nekoč je bil Slo-tech.

OwcA ::

Pri majhni hitrosti si načeloma tudi zelo neokreten. To se do neke mere da kompenzirati s pretvorbo potencialne energije v kinetično, ampak izguba višine nizko nad tlemi ni ravno najboljša rešitev, se strinjaš?

Kar se varnosti tiče, statistično so stvari kot je zmajarstvo in jadralno letalstvo bistveno bolj varne kot kolesarjenje. ;)
Otroška radovednost - gonilo napredka.

bzp ::

na Azraelovem linku lepo pise: Piloted by amateur cyclist Bryan Allen it completed the 35.8 km crossing in 2 hours and 49 minutes, achieving a top speed of 29 km/h (18 mph) and an average altitude of 1.5 metres.

Tko da o "vrtoglavi" hitrosti 60km/h sanjajte dalje. S TV-ja je meni vse skupej zgledalo se pocasneje in zelo majavo/nestabilno. Kaj takega pomojem se ni zrelo za voznjo kjerkoli razen nad morjem z ekipo ki te pobere, ce gre kaj narobe (da ne plavas predelec :D )

Nejc Pintar ::

Moj foter je jadralni padalec, ob dovolj izkušnjah imaš polete 8h+, padala pa imaš razdeljene v več varnostnih kategorij po lestvici DHV. Z varnostjo pa je podobno kot na cesti, če se zavedaš kje te lahko čaka ti ne more biti skoraj nič. Vzletišča pa so skoraj po celi sloveniji.

p.s. Če pomisliš da te jadralno padalstvo košta 1mio+ če se ukvarjaš resno (gps, dlančnik, padalo, sedež, čelada, rez. padalo, ...) si pomislil koliko bi koštalo letalo na pogon? Vsekakor več od jadralnega letala!
Lahko je biti prvi, če si edini!

Zgodovina sprememb…

Nejc Pintar ::

@BZP: mislim da so hitrosti 60km/h mišljena za JP in Zmaje
Lahko je biti prvi, če si edini!

BigWhale ::

To me spomni na to, kako je zaskrbljena mati rekla sinu, pilotu: "Sinko, leti nizko in pocasi, da se ti kaj ne zgodi."


;)

gzibret ::

Kaj pa če bi naredili takšen avion, da se vzpneš le do prvega fajnega vzgonskega vetra, potem pa krožiš kot jadrilica. Zraven lahko seveda še malo popedaliraš....
Vse je za neki dobr!

Matev ::

to že obstaja
jadralno letalo
samo da ga do določene višine zapelje pomožno letalo

bzp ::

Puschkin: preber si post Mr|ce-a, kjer se je teh 60km/h zacelo, skupaj s profesionalnim kolesarjem ...

Kot sta omenila LoneWolf in Matev. V dokumentarcu je vse lepo razloženo. Kratka zgodba. Opisali so iz česa je narejeno letalo in vse podrobnosti. Najeli so resnično enega najbolšega kolesarja (žal se trenutno ne spomnim imena). No, ko je letel je imel srečo in nesrečo. Sreča: nekje je naletel na dober veter ki ga je potiskal in je lahko manj kolesaril, a še vedno hitro. žal se tudi hitrosti ne spomnim, lahko pa vam povem, da je bila večja kot 40km/h. (več raje ne bom rekel, ker se ne spominjam) Nesreča: Nekje proti koncu je dobil veter proti sebi in je moral napeti zares vse moči da je preletel zadnjih 200 metrov proti obali. Če se prav spominjam, so omenjali takrat hitrost okol 60km/h.

Nejc Pintar ::

podjetje pipistrel je naredilo nekaj podobnega, mešanca med jadrilico in UL, lahko bi malo predelali in dodali pedale

Lahko je biti prvi, če si edini!

Zgodovina sprememb…

Matev ::

sicer pa lahko v vsoraj vsakem letalu ugasneš motorje in jadraš
tudi s potniškim če želiš

da bi pedaliru poleg? (naj uganim: ljubitelj risank)

učinek pedaliranja je tako majhen da je zanemarljiv

30kg letalo + pilota brez vsake opreme drži pokonci - nič drugega

Nejc Pintar ::

Jadranje z nejadralnim letalom zna biti precej nevarno in izgubi smisel (vzpenjanje v vzgorniku)
Lahko je biti prvi, če si edini!

jype ::

Konstrukcijska trdnost, ki jo zahtevajo jadralna letala, nikakor ni dovolj lahka, da bi jo lahko od tal odlepil clovek.

Matev ::

še ena cvetka o pedaliranju:

povprečna hitrost profi kolesarja na 5ur dolgi etapi je 45-50km
če bi se vozil sam okoli 40-45km

tolikšne hitrosti večina ljudi ne more niti za 1s (eno sekundo) doseči

toliko o razliki med kolesarjem v tistem testnem letalu
in med vami ki bi radi uživali v nedeljskem poletu po nakupih

Myth ::

Ne vem, res ne vem... se res ne spominjam... dajte gledat ovi dokumentarec na Discovery-ju. Bom sam tudi še enkrat pogledal. Če sn se zmočo, sn se pač zmočo. Samo imam v spominu da je zaradi vetra proti njemu zadnjih 200 metrov moral se zares potruditi ker je že bil šibki. No ja, če je bil amater, še tolko bolj razumem da je skoraj v vodo pado. :)
¤ Space is Mystery. And Myth is on Earth. ¤

Paramedic ::

Kaj pa če bi si delo razdelil še na čas pred letenjem. Da bi si polnil baterijo, ki bi ti potem pomagala pri kolesarjenju med letenjem? Bi bil akumulator zadosti, al bi bil samo še dodatna obremenitev pri vzletu? Torej nekakšen hibridni pogon.
End transmission.

Zgodovina sprememb…

Matev ::

Matev ::

BigWhale ::

Ali pa eno tako ogromno elastiko.... ;)

(Matev, ja tale stvar je skrajno prakticna za po mestu... ;) )

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kje so praktična vozila?

Oddelek: Znanost in tehnologija
4314083 (3193) dzinks63
»

Airbus bo prepustil izogibanje bližnjih srečanj zrakoplovov avtomatiki

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
355146 (4075) Matevžk
»

strmoglavil Pilatus

Oddelek: Loža
313678 (2305) strictom
»

Resnica Pentagona? (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Problemi človeštva
16314810 (11028) BigWhale
»

100 let letenja (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
647050 (6313) Thomas

Več podobnih tem