» »

TROŠARINE na bencin in nafto!

TROŠARINE na bencin in nafto!

tomaz321 ::

A mogoče kdo ve zakaj so trošarine na bencin toliko višje od trošerin na nafto?

Namreč ni mi jasno, zakaj je cena brez dajatev za bencina že od nekdaj nižja od cene za plinsko olje D2, medtem ko je končna cena bencina razen vmesnih 14 dni bila vedno višja od D2?

D2
in
bencin
  • spremenilo: tomaz321 ()

nekdo123 ::

Kot jaz vem, naj bi bil razlog večje onesnaževanje bencinskih avtomobilov kot dieselskih. Samo to ne v današnjem času ampak še za časa osvinčenega bencina.. sicer diesel naj bi bolj "smrdel" ampak osvinčeni bencin naj bi imel več strupov... aja, pa bencinarji naj bi že v osnovi več pokurili... imeli manjši izkoristek...

Nekaj na to foro...

MadMicka ::

To je stvar politike. Mogoče menijo, da bencin je luksus, na nafto pa lafajo kamioni, grejejo se domovi, pa kdor hoče šparat, ima lahko dizla..

Ne vem. Recimo, da je bilo včasih kaj takega uzadaj ali pa tisto, kar je napisal nekdo123, sedaj je pa to že navada in se o tem (skoraj) noben ne sprašuje več :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MadMicka ()

kopernik ::

nekdo123:
Menda so na japonskem ravno dizli prepovedani, zaradi večjega onesnaževanja. Nisem pa prepričan, če je to 100% res.

iso2000 ::

Pri dizlih so za okolje zelo problematične saje. Nekaj sem na hitro našel tule (angleško besedilo).

tomaz321 ::

1. To, da bencinarji več pokurijo naj ne bi smelo imeti nobenega vpliva na to - saj že s tem ko več pokurijo več trošarin plačajo
2. Da se na nafto grejejo domovi tudi nima nobene veze - za to obstaja kurilno olje, za katerega velja čisto drugačna cenovna politika
3. Katero gorivo bolj svinja zrak je tudi bolj za lase privlečeno, saj je to odvisno do avtomobila in ne od goriva. Noben mi ne bo rekel, da Golf II dizel manj svinja luft kot pa najnoveši npr. BMW 116i! Te zadeve morajo biti urejene pri registraciji, kjer naj bi se večje onesnaževalce bolj uglobilo!
4. Sploh pa je glede onesnaževanja tukaj veliko vprašanje - če so trošarine dejansko odvisne od stopnje onesnaževanja, kaj pa država pol s tem denarjem sploh stori? Ali montira kakšne filtre zraka za Slovenijo,..... kaj??? Namen pobiranja davkov/trošarin je izrecno določen, vendar se na žalost denar usmerja za čisto druge namene!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: tomaz321 ()

Darko ::

Mene bolj zanima zakaj je osnovna cena dizla višja od bencina. Kolikor se spomnim iz kemije so višje frakcije nafte dražje za pridobivanje pa tudi transport in shranjevanje je pri bencinu nevarnejše in posledično dražje.
Mimo-grede: Cena dizla in kurilca je enaka, torej je nakladanje o boljši kvaliteti dizla (manj žvepla) vprašljivo.

LP Darko

tomaz321 ::

re:Darko

Stroški niso povezani le z načinom pridobivanja ampak posledično tudi s količinami. Isto vprašanje si lahko zastaviš tudi v primeru, zakaj so črno-beli televizorji dražji od barvnih! Dizel je zares razširjen le v Evropi in temu primerno se ga v avtomobilski industriji rabi razmeroma malo v primerjavi z bencinom! To bi lahko bila ena razlaga. Druga pa je lahko ta, da so naši pogajalci za nafto slabši. Dejansko ne vem točno, kako je cena goriva formulirana, ampak dejstvo je, da ni vse odvisno samo od procesa, ki je potreben za pridobivanje ampak tudi od količin. Glede varnosti pri shranjevanju nisem čisto prepričan, da je nafto mogoče ceneje shranjevati, saj ima (če se ne motim) kar dosti nižjo temparaturo samovžiga v primerjavi z bencinom (konec koncev tudi svečk ne rabi dizel mašina)!

Drugače pa ja, D2=kurilno olje. Edina razlika je v tem, da kurilnemu olju naknadno (v cisterno) dodajo čisto malo barvila (ne vem npr. 1l na cisterno), drugače pa gre za identično gorivo z različno cenovno politiko (ogrevanje je nuja, prevoz je luksuz)!

Stepni Volk ::

Cenovna politika dizla in bencina je odvisna od države, do države. V Evropi je tako cena dizla v Švici od nekdaj višja od bencina.
Transport in mehanizacijo v glavnem poganja dizel, kar seveda vpliva na ekonomijo.
Japonske raziskave poskušajo dokazati, da so dizeslke saje kancerogene zato pri njih ni zanimanja za to gorivo.
Iz popolnoma drugih razlogov je dizel zanemarjen v USA... bencin je preprosto bil vedno tako poceni.

V Sloveniji se tako kot vedno, ne morejo čisto odločiti in niha sem in tja :)

So pa napovedi (glej prilogo Sobotnega Dela "Na kolesih"), da bo dizel "izumrl" po letu 2015 zaradi Evropske norme o dovoljenem onasneževanju, ki bo takrat stopilo v veljavo.

nekdo123 ::

No sam, kokr vem, v 70-ih/80-ih saje niso bile še preveč proglašene kot problematične... namreč ogromno hiš, z ogrevanju na drva je bilo tisti moment.. in tudi ti so oddajali saje, mogoče celo več tisti trenutek kot diesel motorji...

der_Alte ::

Moderno plinsko olje D2 je težko in predvsem drago narest. Vsebnost žvepla je po predpisih precej, precej manjša kot včasih, bolj čisto mora bit, brez dodatkov ne gre več, itd. itd. Bencin je pač ceneje narest.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Skoraj vsi dizli presegajo normative, proizvajalci zahtevajo zvišanje dopustnih izpus (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
40496431 (73637) MadMax
»

Zakaj je dizel (še vedno) cenejši od bencina?

Oddelek: Na cesti
387320 (5668) LeQuack
»

Cena nafte (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
13319836 (13431) krneki0001
»

Še malo pa bomo peš hodil (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
13311993 (8332) jype
»

bencin : diesel

Oddelek: Loža
454050 (3196) kixs

Več podobnih tem