» »

Stanje razogljičenja ob koncu leta 2023

Stanje razogljičenja ob koncu leta 2023

Eksponentna rast sončne energije

Investicije v hranjenje energije presegle investicije v jedrsko energijo

Hramba energije v strmem vzponu

Vetrna energija v Evropi presegla premog

Premogovne elektrarne gradi le še Kitajska

Polnilna omrežja na Kitajskem porabijo toliko energije kot je proizvede Etiopija

V Zahodnem svetu še čakamo na cenovno ugodna električna vozila

Slo-Tech - Začetek leta je vedno dober čas za pogled na preteklo leto. In kakšno leto je bilo! Doživeli smo prvi dan, ko je globalna temperatura presegla 2°C nad predindustrijskim povprečjem - 17. novembra 2023. Preteklo leto je bilo najtoplejše v kar 125.000 letih. Ledeniki se talijo, v Kanadi pa je pogorelo za 9 površin Slovenije gozdov.

Nat Bullard je predstavil letni pregled stanja na področju razogljičenja.

Kljub naraščujoči pogostosti in intenzivosti katastrof so bile v letu 2023 emisije toplogrednih plinov najvišje v zgodovini. Z nujnostjo ukrepanja se spreminjajo tudi taktike podnebnih zanikovalcev, ki poleg zanikanja po novem vedno bolj napadajo rešitve na poti k zmanjšanju emisij, predvsem so na udaru električna vozila in toplotne črpalke kot vir ogrevanja. Mobilnost in ogrevanje bivališča predstavljata večino porabe neposrednih fosilnih goriv, ki jih naredi posameznik.

Kljub temu ni vse slabo. Sončna energija je najhitreje rastoči vir energije kadarkoli, vpeljava rabe sončne energije narašča hitreje kot je uspevala vpeljava rabe utekočinjenega zemeljskega plina, jedrske ali vetrne energije. V letu 2023 je bilo nameščenih za 440GW sončnih elektrarn, tisočkrat več kot pred dvema desetletjema, od teh je polovico namestila Kitajska.
Investicije v nepremične hranilnike so presegle investicije v jedrsko energijo. Namestitve hranilnikov so se v letu 2023 potrojile in se bližajo 100 GWh nameščenih nepremičnih baterij in danes zagotavljajo večino sistemskih storitev kot je npr. nadzor frekvence in izravnavanje, v nekaterih omrežjih pa tudi že dnevno izravnavo sončne energije, npr. v Kaliforniji, kjer je nameščenih že več kot 6600MW in 21.000MWh baterijskih hranilnikov.

Premogovnih elektrarn se skoraj ne gradi več, z izjemo Kitajske. Dobra novica je, da je vetrna energija v Evropi dosegla in presegla proizvodnjo iz premoga.

Kitajski proizvajalec naftnih derivatov Sinopec je napovedal vrh porabe premoga na Kitajskem za okrog leta 2025, bum v prodaji električnih vozil na Kitajskem pa pospešuje prehod s tekočih goriv za pogon in tako Sinopec napoveduje, da bo vrh povpraševanja po bencinu Kitajska dosegla v 2024. Polnilna omrežja na Kitajskem že danes dostavijo zelo velike količine energije.

Tudi sicer je bilo leto 2023 zelo dobro za električna vozila. Električna vozila so edini segment, kjer prodaja avtomobilov raste in električna vozila predstavljajo že 18% globalne prodaje potniških vozil. Predvsem ima Kitajska močno prednost, da so na trgu dobavljiva cenovno ugodna električna vozila, ki jih v Evropi ali v ZDA ni videti.

Celotna predstavitev je polna informacij in vredna ogleda.

115 komentarjev

«
1
2 3

Seljak ::

To lahko vi Greto fopate, mene ne!

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: sirotka ()

HolyFuck1 ::

Ali lahko tudi posameznik, tako kot korporacije, kupi emisijske kupončke, nato pa okrog govori, da je ogljično nevtralen ali celo negativen?

OutOfTheBox ::

Seljak je izjavil:

To lahko vi Greto fopate, mene ne!


Povprečen avto v zrak odda 2.3kg CO2-ja na kilometer. Za 1000km pot boš v atmosfero oddal 138kg CO2-ja (en avto). CO2 se zadržuje v atmosferi in deluje kot topla greda. CO2 ki je že v atmosferi je nemogoče razgradit oz. izničit le kot z naravnimi procesi (rastline, morje ipd). Co2 ki je že danes v atmosferi se bo s tako hitrostjo "razkrajal" tudi do 1000 let.

Bolj kot je toplo, bolj imamo nestabilnega vremena - poplave, požari. Požari krčijo gozdove, kar upočasnjuje proces razgrajevanja CO2.

Boš seštel 1+1 ali ti pomagam? Se ti pomagam izpisat iz Facebooka?

Zgodovina sprememb…

Furbo ::

Oh ja, po toliko stoletjih napredka zdaj spet častimo sonce in žrtvujemo zanj. :))

Oslarije na kvadrat. Več kot je električnega pleha več je onesnaževanja.
Poplave so bile tudi 100 let nazaj.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

misek ::

OutOfTheBox je izjavil:

Povprečen avto v zrak odda 2.3kg CO2-ja na kilometer. Za 1000km pot boš v atmosfero oddal 138kg CO2-ja (en avto).
Malce šepam v matematiki, saj mi to ni čisto ok?

feryz ::

Imamo rekordno število sončnic in rekordne izpuste CO2. Očitno je to dvoje v sorazmerju, več enih, več drugega.

Motion ::

Populacija se veča, gospodarstvo - proizvodja in poraba (potroštništvo) se veča ker pač gospodarska rast mora bit, in folk še vedno verjame da se bo kdaj spremenilo na bolje .......

HladnSpricar ::

Cirka 0,035% CO2 je v naši atmosferi. Če pade pod 0,025% bodo baje začele propadati rastline. Več ko ga je, bolje uspevajo in tudi več kisika proizvedejo. V rastlinjakih CO2 baje celo dodajajo za boljšo rast.

Res ne kužite da je vse skupaj en velik nateg za praznenje žepov ter omejevanje ljudi?

Zgodovina sprememb…

David Novak ::

Če koga zanimajo temelji zelenega prehoda:

PersonaRuda ::

OutOfTheBox je izjavil:

Seljak je izjavil:

To lahko vi Greto fopate, mene ne!

Bolj kot je toplo, bolj imamo nestabilnega vremena - poplave, požari. Požari krčijo gozdove, kar upočasnjuje proces razgrajevanja CO2.

Boš seštel 1+1 ali ti pomagam? Se ti pomagam izpisat iz Facebooka?

Aja, res? Torej želiš povedati, da so leta 1920 in leta 1950 bile poplave, ker so dosti leteli z letali, pri hiši sta bila vsaj dva avta in ogrevali so se na kurilno olje in je rezultat tega, da so takrat bile poplave?

Woke zelena snežinkica izvoli in se izobražuj o poplavah, da več ne boš pisal neumnosti:

Najbolj smrtonosne poplave v Evropi v zadnjih sto letih
https://www.dnevnik.si/1042659297
Poplave Severnega morja Nizozemska, Velika Britanija, Belgija, 1953, 2551 mrtvih
Poplave Severnega morja Nemčija, 1962, 347 mrtvih

Poplave v Granadi, Almeriji in Murciji Španija, 1973, 272 mrtvih
Poplave 17., 18. in 19. oktobra veljajo za najbolj katastrofalne na Iberskem polotoku. Pomemben detajl je, da so nastale zaradi deževja po kar šestmesečni suši, čeprav, tako pišejo meteorologi, je v teh krajih (Andaluzija in Murcija) obilno deževje v oktobru in novembru dokaj pogosto.

Poplave v Valenciji Španija, 1957, 81 mrtvih
Deževalo je 12., 13. in 14. oktobra. Reka Turia se je začela počasi dvigovati, a prebivalci se očitno niso počutili preveč ogrožene, saj so bile to že 75. poplave v mestu v zadnjih sedemdesetih letih. Toda tega leta je reka zelo zapretila in s seboj odnesla vse.

Pregled najhujših poplav v Sloveniji, najbolj smrtonosne so bile na Celjskem leta 1954
https://www.24ur.com/novice/slovenija/p...

9. avgust 1924: Nad Polhovim Gradcem se je ponoči razdivjala vodna ujma. Na tem območju in v sosednjih dolinah Ločnice ter Hrastnice je po izračunu strokovnjakov v slabih treh urah padlo več kot 3,5 milijarde litrov vode. Narasle vode so zahtevale 19 življenj in porušile številne hiše.

november 1925: Poplave na Štajerskem, Koroškem in v Prekmurju so zahtevale dve smrtni žrtvi, poplavljenih pa je bilo okoli 100.000 hektarjev obdelovalnih površin.

27. september 1926: Hude poplave so prizadele območje Ljubljane. V Gradaščici, ki je rušila hiše, mostove in brvi, so umrli trije ljudje. Na Viču in Rožni dolini je voda segla do dva metra visoko. Poljanska Sora je uničila 50 zgradb in zahtevala 10 življenj.

junij 1954: Nalivi in neurja, ki so divjali tri tedne, so močno prizadeli širše celjsko območje, po mestu pa je bilo meter vode. v porečju Savinje, Pake in Hudinje je umrlo 22 ljudi. Voda je segala tri metre visoko, ves nižinski del med Škofjo vasjo, Štorami in Arjo vasjo je bil popolnoma pod vodo, odnašalo je mostove, ceste in hiše.

...

Je rekel, da imamo danes poplave zaradi podnebnih sprememb in da v preteklosti, ko ni bilo takšnih podnebnih sprememb kot so danes tudi ni bilo poplav. To lahko samo woke leftaard izjavi.

Še stotič, za vso to psihiranje o podnebnih spremembah je cilj samo, da se uvedejo novi davki. In nič druga. Ko bodo novi davki bodo še vedno polave, suše, mrzlo, vroče... nič se ne bo spremenilo razen, da bo peščica ljudi še bogatejših in samo za to se gre.

mrTwelveTrees ::

Podpiram večjo uporabo elektrike. Ampak to stane, toplotna črpalka, el. avto, sončne celice na strehi.... bi imel takoj če bi bilo za enako ceno kot cenejše rešitve.

Poleg tega, sončne celice, lopatice veternih elektrarn, baterije (od el. avtomobilov), vse to in še več v reciklažo ki jo noben noče delat, da ne omenjam kaj se dela na drugem koncu sveta kako se uničuje okolje, da sobivajo surovine za baterije.

PersonaRuda ::

HladnSpricar je izjavil:

Res ne kužite da je vse skupaj en velik nateg za praznenje žepov ter omejevanje ljudi?

Exactly!

dt711 ::

https://rumble.com/v2l7i82-did-you-know...
Zeleno gibanje ima korenine že v 60-tih, ko se je razbohotila ideja, da bi Združeni Narodi prevzeli vladanje svetu. A za kaj takega je treba Zemljane dovolj prestrašiti, drugače ne bodo privolili. Zadnja desetletja smo priča dogodkom, ki so jih načrtovali že takrat.

NooB ::

feryz je izjavil:

Imamo rekordno število sončnic in rekordne izpuste CO2. Očitno je to dvoje v sorazmerju, več enih, več drugega.


Collaboration ni enako causation.
LP, JAZ

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: NooB ()

kixs ::

Stanje razogljičenja ob koncu leta 2023


Katero tele se je tole spomnilo? Naj kar takoj pri sebi zacne, ker vsak izdih odda CO2.

Ce bi nas ze moralo kaj skrbeti, je vedno manjsa moc Zemljinega magnetnega polja. Seveda to nikakor ne vpliva na dogajanje na planetu samem ali pac? Stroka ve, da je kriv CO2 :lol:

m314 ::

PersonaRuda je izjavil:

OutOfTheBox je izjavil:

Seljak je izjavil:

To lahko vi Greto fopate, mene ne!

Bolj kot je toplo, bolj imamo nestabilnega vremena - poplave, požari. Požari krčijo gozdove, kar upočasnjuje proces razgrajevanja CO2.

Boš seštel 1+1 ali ti pomagam? Se ti pomagam izpisat iz Facebooka?

Aja, res? Torej želiš povedati, da so leta 1920 in leta 1950 bile poplave, ker so dosti leteli z letali, pri hiši sta bila vsaj dva avta in ogrevali so se na kurilno olje in je rezultat tega, da so takrat bile poplave?

Woke zelena snežinkica izvoli in se izobražuj o poplavah, da več ne boš pisal neumnosti:

Najbolj smrtonosne poplave v Evropi v zadnjih sto letih
https://www.dnevnik.si/1042659297
Poplave Severnega morja Nizozemska, Velika Britanija, Belgija, 1953, 2551 mrtvih
Poplave Severnega morja Nemčija, 1962, 347 mrtvih

Poplave v Granadi, Almeriji in Murciji Španija, 1973, 272 mrtvih
Poplave 17., 18. in 19. oktobra veljajo za najbolj katastrofalne na Iberskem polotoku. Pomemben detajl je, da so nastale zaradi deževja po kar šestmesečni suši, čeprav, tako pišejo meteorologi, je v teh krajih (Andaluzija in Murcija) obilno deževje v oktobru in novembru dokaj pogosto.

Poplave v Valenciji Španija, 1957, 81 mrtvih
Deževalo je 12., 13. in 14. oktobra. Reka Turia se je začela počasi dvigovati, a prebivalci se očitno niso počutili preveč ogrožene, saj so bile to že 75. poplave v mestu v zadnjih sedemdesetih letih. Toda tega leta je reka zelo zapretila in s seboj odnesla vse.

Pregled najhujših poplav v Sloveniji, najbolj smrtonosne so bile na Celjskem leta 1954
https://www.24ur.com/novice/slovenija/p...

9. avgust 1924: Nad Polhovim Gradcem se je ponoči razdivjala vodna ujma. Na tem območju in v sosednjih dolinah Ločnice ter Hrastnice je po izračunu strokovnjakov v slabih treh urah padlo več kot 3,5 milijarde litrov vode. Narasle vode so zahtevale 19 življenj in porušile številne hiše.

november 1925: Poplave na Štajerskem, Koroškem in v Prekmurju so zahtevale dve smrtni žrtvi, poplavljenih pa je bilo okoli 100.000 hektarjev obdelovalnih površin.

27. september 1926: Hude poplave so prizadele območje Ljubljane. V Gradaščici, ki je rušila hiše, mostove in brvi, so umrli trije ljudje. Na Viču in Rožni dolini je voda segla do dva metra visoko. Poljanska Sora je uničila 50 zgradb in zahtevala 10 življenj.

junij 1954: Nalivi in neurja, ki so divjali tri tedne, so močno prizadeli širše celjsko območje, po mestu pa je bilo meter vode. v porečju Savinje, Pake in Hudinje je umrlo 22 ljudi. Voda je segala tri metre visoko, ves nižinski del med Škofjo vasjo, Štorami in Arjo vasjo je bil popolnoma pod vodo, odnašalo je mostove, ceste in hiše.

...

Je rekel, da imamo danes poplave zaradi podnebnih sprememb in da v preteklosti, ko ni bilo takšnih podnebnih sprememb kot so danes tudi ni bilo poplav. To lahko samo woke leftaard izjavi.

Še stotič, za vso to psihiranje o podnebnih spremembah je cilj samo, da se uvedejo novi davki. In nič druga. Ko bodo novi davki bodo še vedno polave, suše, mrzlo, vroče... nič se ne bo spremenilo razen, da bo peščica ljudi še bogatejših in samo za to se gre.


Poplav Severnega morja ne povzročajo padavine, ker menda ni toliko dežja padlo, da je morje naraslo.
Za primerjavo vremenskih ujm je potrebno primerjati pogostnost in intenzivnost včasih in sedaj. Samo naštevanje iz zgodovine ni dovolj. Poleg tega je dobro to pogledati globalno. Tudi niso vse posledice podnebnih sprememb nujno neurja, ampak bo marsikje že izginotje ledenikov problem, ker ne bo vode v sušnih obdobjih. Da ne omenjamo tropskih bolezni zaradi segrevanja, ...

m314 ::

mrTwelveTrees je izjavil:

Podpiram večjo uporabo elektrike. Ampak to stane, toplotna črpalka, el. avto, sončne celice na strehi.... bi imel takoj če bi bilo za enako ceno kot cenejše rešitve.

Poleg tega, sončne celice, lopatice veternih elektrarn, baterije (od el. avtomobilov), vse to in še več v reciklažo ki jo noben noče delat, da ne omenjam kaj se dela na drugem koncu sveta kako se uničuje okolje, da sobivajo surovine za baterije.


Seštej koliko zmečeš za bencin in plin, pa boš videl, da je elektrika cenejša. Tudi el. avtomobili se cenijo, sploh če upoštevamo inflacijo oz. razliko do klasičnih.
Kdo pa reciklira nafto? Kdo počisti črpališča, ko ni več nafte? Poguglaj za Nigerijo. Koliko energije porabjo rafinerije? Pa prevoz od črpališč do črpalk? Skeptiki se spravljate na el. rešitve kot da nafta in plin nastajata iz nič. Dobro vam možgane perejo naftni lobiji na družbenih omrežjih.

Lonsarg ::

Ja naftno/plinski lobiji vedno najdejo precej kandidatov za širjenje propagande.

In pol podporniki teh lobijev še mislijo da so "uporniki" in "pametnejši kot ostali", za crknit smešno.

PersonaRuda ::

@Lonsarg in @m314

Povejta kje so rešitve? Oz. katerim vsem dobrinam se bosta vidva odpovedala (koliko mesu, koliko potovanjem, koliko dopustom, na koliko dopustov v Španijo ali Portugalsko bosta šla z kombinacijo vlak + bus namesto letalo) in koliko bosta imela poleti nastavljeno klimo v pisarni, ko boista delala in koliko stopinj imata v tem trenutku ogrevano vajino bivanje? Tak za začetek, da vidimo ali sta dvoličneža, katera se ne bi odpovedala ničemur in hkrati druge prepričujeta da se odpovejo, ker vidva pametna vesta, da se moramo vsemu odpovedati samo vidva se ne bosta ničemur.

In pa še to: Kako dalje, če se vsi odpovemo oz. zmanjšamo porabo mesa, zmanjšamo porabo energije (pozimi imamo hladneje v stanovanju, poleti topleje; tudi ko delamo), da manj potujemo z letali, zmanjšamo dobrine (oblačila, tehnične stvari...) in na koncu ugotovimo, da Zemlja gre svojo pot naprej in kljub našim spremembam se ciklus Zemlje ni spremenil in imamo iste podnebne spremembe kot smo jih imeli pred temi našimi spremembami. Kaj potem storiti?

Lonsarg ::

Nič se ni treba odpovedat, zgolj v jedrske elektrarne je treba vlagat. In to čimprej da se "prehiti" vlaganja v sončne/vetrne.

Jedrske so super rešitev s katero lahko komot še ene 200 let handlamo povečevanje porabe energije brez uničenja zemlje, v tem času pa menda že bo fuzija ali kaj podobnega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

OutOfTheBox ::

kixs je izjavil:

Stroka ve, da je kriv CO2 :lol:


Vejo ja.

PersonaRuda ::

Lonsarg je izjavil:

Nič se ni treba odpovedat, zgolj v jedrske elektrarne je treba vlagat. In to čimprej da se "prehiti" vlaganja v sončne/vetrne.

Jedrske so super rešitev s katero lahko komot še ene 200 let handlamo povečevanje porabe energije brez uničenja zemlje, v tem času pa menda že bo fuzija ali kaj podobnega.

No tu se pa absolutno strinjam. S celotnim zapisom. Problem je, da so ekofašisti z Greto na čelu dosegli, da se po Evropi zapirajo Jederske elektrarne. In to je bolano narobe...

OutOfTheBox ::

PersonaRuda je izjavil:

@Lonsarg in @m314

Povejta kje so rešitve? Oz. katerim vsem dobrinam se bosta vidva odpovedala (koliko mesu, koliko potovanjem, koliko dopustom, na koliko dopustov v Španijo ali Portugalsko bosta šla z kombinacijo vlak + bus namesto letalo) in koliko bosta imela poleti nastavljeno klimo v pisarni, ko boista delala in koliko stopinj imata v tem trenutku ogrevano vajino bivanje? Tak za začetek, da vidimo ali sta dvoličneža, katera se ne bi odpovedala ničemur in hkrati druge prepričujeta da se odpovejo, ker vidva pametna vesta, da se moramo vsemu odpovedati samo vidva se ne bosta ničemur.

In pa še to: Kako dalje, če se vsi odpovemo oz. zmanjšamo porabo mesa, zmanjšamo porabo energije (pozimi imamo hladneje v stanovanju, poleti topleje; tudi ko delamo), da manj potujemo z letali, zmanjšamo dobrine (oblačila, tehnične stvari...) in na koncu ugotovimo, da Zemlja gre svojo pot naprej in kljub našim spremembam se ciklus Zemlje ni spremenil in imamo iste podnebne spremembe kot smo jih imeli pred temi našimi spremembami. Kaj potem storiti?


Kot razen woke ljudje, se drugi načeloma ne bodo spreminjali zato so rešitve nujne na zakonskem nivoju. Sej teren se s temi novicami že pripravlja, da ko bodo začele spremembe, da ne bo kakšnega "kmečkega upora".

Ti kar brez skrbi jej meso, dokler ga lahko.

PersonaRuda ::

To bi bila prava pot. Gradnja JE in odlaganje jedrskih odpadkov pod lastno elektrarno:

Odlagališče bo med 400 in 450 metri pod zemljo, sestavljalo pa ga bo 70 kilometrov predorov. Napolnili jih bodo z litoželeznimi in z bakrom...


https://www.finance.si/okolje-energija/...

PersonaRuda ::

OutOfTheBox je izjavil:

PersonaRuda je izjavil:

@Lonsarg in @m314

Povejta kje so rešitve? Oz. katerim vsem dobrinam se bosta vidva odpovedala (koliko mesu, koliko potovanjem, koliko dopustom, na koliko dopustov v Španijo ali Portugalsko bosta šla z kombinacijo vlak + bus namesto letalo) in koliko bosta imela poleti nastavljeno klimo v pisarni, ko boista delala in koliko stopinj imata v tem trenutku ogrevano vajino bivanje? Tak za začetek, da vidimo ali sta dvoličneža, katera se ne bi odpovedala ničemur in hkrati druge prepričujeta da se odpovejo, ker vidva pametna vesta, da se moramo vsemu odpovedati samo vidva se ne bosta ničemur.

In pa še to: Kako dalje, če se vsi odpovemo oz. zmanjšamo porabo mesa, zmanjšamo porabo energije (pozimi imamo hladneje v stanovanju, poleti topleje; tudi ko delamo), da manj potujemo z letali, zmanjšamo dobrine (oblačila, tehnične stvari...) in na koncu ugotovimo, da Zemlja gre svojo pot naprej in kljub našim spremembam se ciklus Zemlje ni spremenil in imamo iste podnebne spremembe kot smo jih imeli pred temi našimi spremembami. Kaj potem storiti?


Kot razen woke ljudje, se drugi načeloma ne bodo spreminjali zato so rešitve nujne na zakonskem nivoju. Sej teren se s temi novicami že pripravlja, da ko bodo začele spremembe, da ne bo kakšnega "kmečkega upora".

Ti kar brez skrbi jej meso, dokler ga lahko.

Za tebe postavljam ista vprašanja, katera si citiral, nisi pa odgovoril, čemu osebno vse se boš ti odpovedal od ogrevanja, hlajenja, do oblačil, tehničnih stvari, na daljšo pot se odpravil z vlakom + busom namesto letalom...

Prosim odgovori na zgornja vprašanja preden pametuješ, da ljudje morajo spremeniti navade ti sam pa jim ne misliš. Dvoličnež!

DeeJay ::

Don't look up!
Don't f with me.

gus5 ::

Seljak je izjavil:

To lahko vi Greto fopate, mene ne!
Ovrgel nisi niti ene trditve iz študije.

Cifix63 ::

Seljak je izjavil:

To lahko vi Greto fopate, mene ne!



Vse to in še marsikaj drugega seveda, je zgolj propaganda potomca nacija K. Švaba ter klike okrog njega (njegovih učencev), da bi ovčke čim bolj nagnal(i) v staje oz. v kokošnjake, ok.
Kaj se bo potem dogajalo znotraj teh "staj" pa si lahko razloži vsak posameznik sam. dovolj je že znanega o tem kdor pa tega ne želi videti/vedeti pa pač ne vidi.
Ne bo me nihče niti pod razno futral z dokazi o toplotnih (v - ali v +) premikih s teoretičnimi izračuni, ki jih izpljuvajo različni moduli napolnjeni s podatki, ki so alfa in beta prirejeni. Mediji, kot orodje vladajočih ter deviantnih elit, pa uspešno perejo s tem mozeg širokemu spodnjemu delu družbene piramide ter širijo strah, ki je dokazano najmočnejše orodje za dosego določenega cilja. Zemlja je imela vedno cikle ohlajanja in segrevanja, in vedno jih bo imela, tega ne bo spreminil nihče. Ali pač??
To je moje mnenje okrog tega vi drugi pa pišite karkoli želite, se mi ne dvigne niti las zaradi tega in nisem osamljen.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Cifix63 ()

thisguy ::

Kljub naraščujoči pogostosti in intenzivosti katastrof so bile v letu 2023 emisije toplogrednih plinov najvišje v zgodovini merjenja.


There, fixed it for you.

hruske ::

thisguy je izjavil:

Kljub naraščujoči pogostosti in intenzivosti katastrof so bile v letu 2023 emisije toplogrednih plinov najvišje v zgodovini merjenja.


There, fixed it for you.


Tenks.

Cifix63 je izjavil:


Ne bo me nihče niti pod razno futral z dokazi o toplotnih (v - ali v +) premikih s teoretičnimi izračuni, [...]


Ne rabiš gledat teoretičnih izračunov, ima ARSO meritve, ampak verjetno te tudi meritve ne bojo prepričale.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: hruske ()

hruske ::

PersonaRuda je izjavil:

Lonsarg je izjavil:

Nič se ni treba odpovedat, zgolj v jedrske elektrarne je treba vlagat. In to čimprej da se "prehiti" vlaganja v sončne/vetrne.

Jedrske so super rešitev s katero lahko komot še ene 200 let handlamo povečevanje porabe energije brez uničenja zemlje, v tem času pa menda že bo fuzija ali kaj podobnega.

No tu se pa absolutno strinjam. S celotnim zapisom. Problem je, da so ekofašisti z Greto na čelu dosegli, da se po Evropi zapirajo Jederske elektrarne. In to je bolano narobe...


Ni Greta tega dosegla, zapiranje jedrskih je bilo v Nemčiji trendy že zelo dolgo. Celoten namen Energiewende je bil zapret jedrske, OVE so šele kasneje prišli v koncept.

mrTwelveTrees je izjavil:

Podpiram večjo uporabo elektrike. Ampak to stane, toplotna črpalka, el. avto, sončne celice na strehi.... bi imel takoj če bi bilo za enako ceno kot cenejše rešitve.

Poleg tega, sončne celice, lopatice veternih elektrarn, baterije (od el. avtomobilov), vse to in še več v reciklažo ki jo noben noče delat, da ne omenjam kaj se dela na drugem koncu sveta kako se uničuje okolje, da sobivajo surovine za baterije.


To razume tudi EU in bo zato ogrevanje na plin, kurilno in druge fosilne vire v bližnji prihodnosti dražje. Ravno zato hoče ministrstvo prepovedat ogrevanje na plin v novih zgradbah - da ne bojo naftarji nategnili ljudi.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: hruske ()

c23po ::

Če prav razumem, je za Slovenijo edina sprejemljiva nuklearna prihodnost. Vsi ostali viri energije nam samo delajo težave. Vetrnice kazijo pokrajino in ubijajo ptiče. Hidroelektrarne delajo nepopravljivo škodo ribam in povzročajo potrese. Sončnice vnašajo nered v stabilnost elektroenergetskega sistema in so per se ekološko sporne. Premog je črn.
Po drugi strani nuklearko že imamo, Krčani so že preparirani in se ne bodo upirali manjšem apgrejdu obstoječe instalacije, lokacija odlagališča nukodpadkov je določena, varna in nesporna. Z verjetnim referendumom o graditvi bomo rešili tudi problem opolnomočenosti politike, ki bo lahko od stroke nato zahtevala promptne rešitve. Tudi prihodnost je varna, saj nam bo 80% energetska odvisnost od uvoženega urana dala pomembno tržno pozicijo pri pogajanjih za ceno na svetovnem trgu.

Ave Marija!
Računalniki nimajo spominov.

stara mama ::

vedno bolj napadajo rešitve na poti k zmanjšanju emisij, predvsem so na udaru električna vozila in toplotne črpalke kot vir ogrevanja

Povejte to ELESu z novo cenovno politiko, ne mene kot posameznika farbat!

hruske ::

OutOfTheBox je izjavil:

Seljak je izjavil:

To lahko vi Greto fopate, mene ne!


Povprečen avto v zrak odda 2.3kg CO2-ja na kilometer.


2,3kg je emisij CO2 na liter bencina. Na kilometer pride to bližje 200g, ampak v osnovi odvisno od vozila.

Marketinškim navedbam moraš prištet še 25%, če hočeš upoštevat še emisije, ki nastanejo s pridobivanjem, rafinacijo in transportom goriva.

stara mama je izjavil:

vedno bolj napadajo rešitve na poti k zmanjšanju emisij, predvsem so na udaru električna vozila in toplotne črpalke kot vir ogrevanja

Povejte to ELESu z novo cenovno politiko, ne mene kot posameznika farbat!


Nova omrežnina spodbuja človeka, da ne troši takrat, ko je sistemska cena prenosa in distribucije najvišja, kar pomeni, da se morda lahko izognemo kaki nadgradnji.

Ampak ti bi rad po nepotrebnem plačeval še več za omrežnino, kot bo že itak treba?
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: hruske ()

OChack ::

so bile v letu 2023 emisije toplogrednih plinov najvišje v zgodovini. ...........POTEM PA IMAMO ZRAVN SLIKCE O REKORDIH GLEDE PANELOV TER BATERIJ...TOREJ ZELENA ENERGIJA POVZROČA REKORDNE co2 IZPUSTE - NO BRAINER
Int€l inside, IDIOT Outside

OutOfTheBox ::

PersonaRuda je izjavil:


Za tebe postavljam ista vprašanja, katera si citiral, nisi pa odgovoril, čemu osebno vse se boš ti odpovedal od ogrevanja, hlajenja, do oblačil, tehničnih stvari, na daljšo pot se odpravil z vlakom + busom namesto letalom...

Prosim odgovori na zgornja vprašanja preden pametuješ, da ljudje morajo spremeniti navade ti sam pa jim ne misliš. Dvoličnež!


1. Avta osebno nimam (prodal lani), v trgovino grem peš / kolesom ker je blizu ali s partnerkim manjšim avtom. Skupno letno naredimo 10 - 15k km, na letalu še nisem bil.
2. Oblek sem v 10 letih zamenjal 2 kosa, mogoče nekaj več parov obutev ker pač več hodim
3. Tehnikalije, telefona nisem zamenjal že 7 let, (prenosni) računalnik sem kupil 2 leti nazaj ki porabi 25W v full performance mod-u, v normalnem načinu 10W (na baterijo lahko delam cca 15 ur).
4. Hladil se v življenju še nisem (ker ni bilo potreba), sem pa lansko leto nabavil klimatsko napravo (z okolju prijaznim plinom), povprečna mesečna poraba poleti je šla gor za 25-30kWh, kar je zanemarljivo.

Definitivno je še prostor za optimizacijo, sem pa vsekakor boljši v tem segmentu od večine. Pa da ne bo samo rekla, kazala..




..za ostalo boš pa moral verjet na besedo.

Zgodovina sprememb…

PersonaRuda ::

OutOfTheBox je izjavil:


4. Hladil se v življenju še nisem (ker ni bilo potreba), sem pa lansko leto nabavil klimatsko napravo (z okolju prijaznim plinom), povprečna mesečna poraba poleti je šla gor za 25-30kWh, kar je zanemarljivo.

Ne gre se koliko porabi, ampak da slediš zeleni agendi, katera pravi, da imaš hlajenje poleti narejeno na 26°C in pozimi ogrevanje na 19°C, ker vsaka stopinja manj pozimi in vsaka stopinja več poleti je izjemen prihranek na energiji. Boš imel poleti nastavljeno najnižjo temperaturo na klimi na 26°C? In imaš sedaj v stanovanju ali hiši temperaturo ogrevanja nastavljeno na največ 19°C?

OutOfTheBox ::

Ogrevanje se pozimi vklopi izključno zvečer toliko da pogreje (izjema so mrzli dnevi - večina dneva pod minusom), takrat se pogreje tudi vmes dneva. Čez dan se ne ogreva, ker je v hiši dovolj toplo od prejšnega dne, temperatura v prostoru je trenutno 21.6, V dolgih rokavih mi je prijetno toplo. Hiša je izolirana.

Zgodovina sprememb…

Miki N ::

OutOfTheBox je izjavil:


2. Oblek sem v 10 letih zamenjal 2 kosa, mogoče nekaj več parov obutev ker pač več hodim


Oprosti, samo tole si se pa kar malo zaklošaril .... oziroma včasih bi rekli, da si "hipi", se lepše sliši. ;)

PersonaRuda ::

OutOfTheBox je izjavil:

Ogrevanje se pozimi vklopi izključno zvečer toliko da pogreje (izjema so mrzli dnevi - večina dneva pod minusom), takrat se pogreje tudi vmes dneva. Čez dan se ne ogreva, ker je v hiši dovolj toplo od prejšnega dne, temperatura v prostoru je trenutno 21.6, V dolgih rokavih mi je prijetno toplo. Hiša je izolirana.

Če bi ogreval na 19°C ne bi imel v stanovanju 21,6°C. Toliko samo za info. In ti se imaš za eko, ko se greješ na vsaj 22°C? >:D

OutOfTheBox ::

Miki N je izjavil:

OutOfTheBox je izjavil:


2. Oblek sem v 10 letih zamenjal 2 kosa, mogoče nekaj več parov obutev ker pač več hodim


Oprosti, samo tole si se pa kar malo zaklošaril .... oziroma včasih bi rekli, da si "hipi", se lepše sliši. ;)


Drži. Mogoče se zgledujem po napačnem modelu




Če bi ogreval na 19°C ne bi imel v stanovanju 21,6°C. Toliko samo za info. In ti se imaš za eko, ko se greješ na vsaj 22°C? >:D


Normalno da se boš spodtaknil ob tiste stvari, ki vsebujejo "napake", namesto da bi človeka pohvalil (in s tem splošno spodbujal tako vedenje), ker se ne vozi z velikimi SUV-i samo da se vi lahko.

Pa da ne bo kakšne pomote - to ne delam zaradi "zelene agende" ampak zato ker ni nobene potrebe da eden človek porabi toliko resourcov, kot nam dejansko vsak dan prodajajo (rabiš to, ono, ipd).

Zgodovina sprememb…

Miki N ::

OutOfTheBox je izjavil:



Drži. Mogoče se zgledujem po napačnem modelu



Ja samo Stevie-boy je imel cele omare tega, menjal je puloverje kot gate (raje ne vprašam kako je s tem pri vašem gospodinjstvu 8-O). Idejo si pobral dobro, zjebala te je implementacija.

fikus_ ::

OutOfTheBox je izjavil:



Bolj kot je toplo, bolj imamo nestabilnega vremena - poplave, požari. Požari krčijo gozdove, kar upočasnjuje proces razgrajevanja CO2.



Da te rahlo popravim/dopolnim; večja kot je razlika temperatur, bolje je vreme pestro, veter je bolj močan, več vlage izhlapeva iz oceanov, bolj močne nevihte, deževja,...

Glede gozdov, je čisto vseeno glede količine CO2, ali gozd pogori, ali propada po naravni poti. Razlika je v času sprostitve CO2, ki pa ga potem gozd spet porablja ob rasti novega gozda.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

OChack ::

OutOfTheBox je izjavil:

Seljak je izjavil:

To lahko vi Greto fopate, mene ne!


Povprečen avto v zrak odda 2.3kg CO2-ja na kilometer. Za 1000km pot boš v atmosfero oddal 138kg CO2-ja (en avto). CO2 se zadržuje v atmosferi in deluje kot topla greda. CO2 ki je že v atmosferi je nemogoče razgradit oz. izničit le kot z naravnimi procesi (rastline, morje ipd). Co2 ki je že danes v atmosferi se bo s tako hitrostjo "razkrajal" tudi do 1000 let.

Bolj kot je toplo, bolj imamo nestabilnega vremena - poplave, požari. Požari krčijo gozdove, kar upočasnjuje proces razgrajevanja CO2.

Boš seštel 1+1 ali ti pomagam? Se ti pomagam izpisat iz Facebooka?


kje si pa ti te cifre dobil avto ki na 100km pokuri 8l ne more na 1 km naredit 2 kg co2 s kerga planeta si, tudi če se komplet gorivo+ zrak pretvorita v co2
Int€l inside, IDIOT Outside

PersonaRuda ::

Danes se dogajajo podobne stvari v Španiji kot so se že v 1970`s

Poglejmo, kaj se je takrat dogajalo:
Poplave v Granadi, Almeriji in Murciji Španija, 1973, 272 mrtvih
Poplave 17., 18. in 19. oktobra veljajo za najbolj katastrofalne na Iberskem polotoku. Pomemben detajl je, da so nastale zaradi deževja po kar šestmesečni suši, čeprav, tako pišejo meteorologi, je v teh krajih (Andaluzija in Murcija) obilno deževje v oktobru in novembru dokaj pogosto. A številke so neizprosne. V nekaterih rekah na poplavnem območju je gladina zrasla za 3 metre v dveh urah, nekatere so imele pretok preko 2500 kubičnih metrov na sekundo. Ko se je z vodo združil še material iz plazov, je nekatera naselja enostavno izbrisalo z zemeljskega obličja.
https://www.dnevnik.si/1042659297

Kaj se danes dogaja?
Katalonija razglasila izredne razmere zaradi najhujše suše doslej

Španija ima veliko izkušenj s sušnimi razmerami. Poleg Katalonije se z njimi spopadata tudi pokrajini Andaluzija na jugu in Valencia na vzhodu.
https://www.rtvslo.si/okolje/katalonija...

Kaj lahko sledi? Po par mesečni suši (6?) spet obilno deževje? Zemlja ima svoje cikluse. Nam pa mediji prodajajo zgodbe kot da se to samo danes dogaja in da je to zaradi podnebnih sprememb. Ni res. Če se vsemu odpovemo bo isto in bodo predeli sveta, ki bodo na vsakih par desetletij imelo suše, kasneje pa močno deževje neglede, če bomo živeli v blokih ali na drevesih.

DePalmo ::

Stanje ogljika ne bom komentiral ker nisem ne dovolj pameten in ne dovolj na tekočem. Bom pa dodal samo tole.

Če se že gremo "razogličenje", zakaj to velja samo za rajo in ne za vse?
- https://moja-dolenjska.si/golob-za-zase...
- https://www.24ur.com/novice/tujina/dvol...
- https://www.slovenskenovice.si/novice/s...
In citat iz zadnje novice:
Uporaba zasebnih letal je kljub škodljivim vplivom na okolje v porastu, opozarjajo v okoljevarstveni organizaciji Greenpeace. Kot je pokazala njihova raziskava, se je močno povečalo tudi število zasebnih letov iz Slovenije. Leta 2018 je polovico vseh izpustov iz letalstva povzročil le en odstotek svetovnega prebivalstva.

Kot so ta teden sporočili iz Greenpeace Slovenija, je bilo lani 55 odstotkov vseh letov z zasebnimi letali v Evropi opravljenih na razdalji, krajši od 750 kilometrov. Ta potovanja bi torej zlahka opravili z vlakom ali trajektom, so prepričani.

Zasebna letala in izpusti iz zasebnih letal trenutno v EU niso regulirani in so izključeni iz evropske zakonodaje, ki naj bi obravnavala izpuste toplogrednih plinov, čeprav so najbolj onesnažujoča, najbolj potratna in nepravična oblika prevoza na potnika in kilometer, so zapisali.


Torej, jaz naj pazim kaj jem in koliko potujem in razmišljam čemu se bom odrekel, medtem ko se "elita" preserava in dela norca iz nas?

A resno?

pegasus ::

DePalmo je izjavil:

Če se že gremo "razogličenje", zakaj to velja samo za rajo in ne za vse?
Zato, ker ekonomisti mislijo, da so nadljudje in da za njih realnost ne velja.

Invictus ::

To zdaj meji že na konkretno budalaščino...

Civilizacija, ki bazira na ogljiku, in življenje, ki bazira na ogljiku, se bo razogljičilo...

Ironija par excelence...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

OutOfTheBox ::

DePalmo je izjavil:

Stanje ogljika ne bom komentiral ker nisem ne dovolj pameten in ne dovolj na tekočem. Bom pa dodal samo tole.

Če se že gremo "razogličenje", zakaj to velja samo za rajo in ne za vse?
- https://moja-dolenjska.si/golob-za-zase...
- https://www.24ur.com/novice/tujina/dvol...
- https://www.slovenskenovice.si/novice/s...
In citat iz zadnje novice:
Uporaba zasebnih letal je kljub škodljivim vplivom na okolje v porastu, opozarjajo v okoljevarstveni organizaciji Greenpeace. Kot je pokazala njihova raziskava, se je močno povečalo tudi število zasebnih letov iz Slovenije. Leta 2018 je polovico vseh izpustov iz letalstva povzročil le en odstotek svetovnega prebivalstva.

Kot so ta teden sporočili iz Greenpeace Slovenija, je bilo lani 55 odstotkov vseh letov z zasebnimi letali v Evropi opravljenih na razdalji, krajši od 750 kilometrov. Ta potovanja bi torej zlahka opravili z vlakom ali trajektom, so prepričani.

Zasebna letala in izpusti iz zasebnih letal trenutno v EU niso regulirani in so izključeni iz evropske zakonodaje, ki naj bi obravnavala izpuste toplogrednih plinov, čeprav so najbolj onesnažujoča, najbolj potratna in nepravična oblika prevoza na potnika in kilometer, so zapisali.


Torej, jaz naj pazim kaj jem in koliko potujem in razmišljam čemu se bom odrekel, medtem ko se "elita" preserava in dela norca iz nas?

A resno?


Zaradi tega potrebujemo rešitve na zakonskem nivoju, kot sem zgoraj omenil da se oklesti tiste individualce ki največ packajo.

Je pa tvoj način pripovedovanja oz. razlage neoptimalen, namreč tudi če jutri ne bo več noben letel zasebno, boš dobil drug izgovor da boš nadaljeval s trenutnim početjem - razlog izvira iz bioloških in nevrološkim simptomov (z drugimi besedami, telo ti začne težit po več zrezkih ki si jih bil navajen jest ali pa se peljat z avtom v trgovino, če si šel 2x peš).

V Vsakem primeru moraš začet pri sebi ne glede na okolico oz. kaj drugi delajo in ne zaradi zelene agende (to je samo posledica), ampak zaradi tega ker človek toliko vsega kolikor porabi danes, ne potrebuje. Lep podatek je da resource Zemlje ki jih proizvede v 1 letu, človeštvo porabi v 5 mesecih (slovenci še prej).

Skratka, ugotovi koliko potrebuješ na osebni ravni in toliko pač porabljaj, ne pa se furat na navadah kakor se furajo drugi.

Primer: Še vedno greš z avtom v trgovino, če maš za nabavit za cel mesec živil (ker nosil jih pač ne boš), greš pa s kolesom ali peš, če skočiš sam po kruh. Če si daleč od trgovine, optimalno greš 1x ali 2x na mesec in poskrbiš da ti stvari vmes ne zmanjka.

Ampak ljudje ko smo navajeni delat eno zadevo, jo bomo pač delali tudi če ni optimalno in na isti način. Če greš vedno z avtom v trgovino, boš šel tudi takrat ko boš potreboval sam kruh.

Zgodovina sprememb…

«
1
2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Zakaj so baterijski hranilniki prava stvar (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
27883294 (4363) FrRoSt
»

Sonce in veter najpomembnejša vira elektrike v Evropi (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
14713295 (8624) A. Smith
»

Vetrna energija postala primarni vir energije v Španiji (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10026087 (23516) Zheegec

Več podobnih tem