» »

Windows: po desetki vendarle enajstica

Windows: po desetki vendarle enajstica

vir: Microsoft

Slo-Tech - Po tednih ugibanja smo tudi uradno dočakali novo iteracijo operacijskega sistema Windows. Satya Nadela, predsednik uprave in izvršni direktor Microsofta je novost pospremil z besedami, da gre za prvo različico nove dobe Windows. Zeh, skoraj enako kot prejšnjič. Mimogrede, Microsoft je te dni po tržni kapitalizaciji postal drugo podjetje na svetu, vredno več kot dva bilijona ameriških dolarjev, prvemu je to lani uspelo Applu.

Windows 11 bo sicer na voljo kot brezplačna nadgradnja za obstoječe uporabnike Windows 10, bo pa za delovanje potrebno izpolniti nekaj zahtev, denimo najmanj 4 GB pomnilnika, 64 GB prostora na disku in čip z varnostno platformo TPM 2.0. Zaradi slednjega mora biti procesor po novem združljiv z Microsoftovimi zahtevami in to pomeni, da izdelki iz dobe pred 8. generacijo Intel Core in AMDjevimi Ryzeni 2000 najverjetneje ne bodo delovali. TPM čip sicer strojnem nivoju skrbi za varnost šifrirnih ključev, poverilnic in vsega drugega zaupnega. Mogoče ga je uporabiti tudi za nekatere druge funkcije v Windows, denimo šifriranje diskov. Microsoft sicer od proizvajalcev že kakih deset let zahteva vgradnjo TPM čipov, a doslej ni dosledno zahteval, da so njihove funkcionalnosti tudi dejansko vklopljene. To naj bi bilo zdaj drugače.

Člani programa Windows Insider bodo predogledno različico prejeli že prihodnji teden, ostali pa nekje do jeseni, je pa zgodnja, nepopolna verzija sredi meseca že pobegnila na splet.

Enajstica naj bi se odlikovala po lepši vizualni podobi, prenovljeni opravilni vrstici in Start meniju, ki se bo preselil na sredino spodnjega dela zaslona. Na predstavitvi smo za hipec videli tudi prenovljen Microsoft Store, ki s sabo nosi tudi prvo zares omembe vredno novost: Windows 11 bodo podpirali aplikacije s platforme Android, ki jih bo mogoče dobiti na tržnici, delovale pa bodo s pomočjo Intelove tehnologije Bridge, ki je nekakšen sprotni post-compiler, ki na napravah z x86 zasnovo - tudi tistih od AMDja -omogoča poganjanje aplikacij, pisanih za celo vrsto drugih platform.

Dalje, enajstica bo ponujala nekoliko bolj tesno povezanost z Microsoftovo komunikacijsko platformo Teams, prednaložena bo tudi storitev Xbox Games Pass, ki za mesečno naročnino omogoča dostop do knjižnice iger. Ko smo že pri igrah, z Xboxa prihajata na Windows 11 dve funkcionalnosti; prva je Auto HDR, ki bo z izboljšano osvetlitvijo polepšala prenekateri stari naslov, druga pa DirectStorage, ki bo tistim z NVMe diski in ustreznimi gonilniki omogočila hitro nalaganje podatkov neposredno v grafični procesor, brez da bi pri tem obremenjevali centralnega.

Končno, izboljšala naj bi se tudi situacija z nadgradnjami, ki jih je doslej marsikdo sočno preklinjal. Te naj bi bile za 40 odstotkov manjše po obsegu, izvajale se bodo v ozadju, enkrat letno pa lahko pričakujemo en večji paket.

In še čisto zadnje: Cortane ni več. Slava ji!

107 komentarjev

«
1
2 3

FireSnake ::


čip z varnostno platformo TPM 2.0

Ni to vredno malo podrobneje razložiti?
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

Taip4n ::

V čemu je fora, da Start meni prestavljajo na sredino? Važno, da so neke "spremembe". Tudi če nima smisla.

FireSnake ::

Se strinjam.
Potem se bo pa tako ali tako dalo prestaviti drugam (predpostavljam).
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

opeter ::

64 GB praznega prostora? Resno?

Taip4n je izjavil:

V čemu je fora, da Start meni prestavljajo na sredino? Važno, da so neke "spremembe". Tudi če nima smisla.


Ker kopirajo Apple-ov operacijski sistem.

Glej to satiro:
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Dober dan ::

Počasi bodo spet lahko poskusili z lastnimi telefoni.

Ganon ::

Taip4n je izjavil:

V čemu je fora, da Start meni prestavljajo na sredino? Važno, da so neke "spremembe". Tudi če nima smisla.


Ikone boš lahko prestavil na levo, če boš tako želel.

opeter je izjavil:

Ker kopirajo Apple-ov operacijski sistem.

Glej to satiro:


To naj bi bilo smešno?

mtosev ::

Jaz sem že excited. 10900X mi podpira win 11 in tudi free upgrade zame, ki ima veljavno 10 licenco. Nvme ssd in tudi GeForce 2080 imam kar pomeni, da moj komp podpira directstorage.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mtosev ()

opeter ::

Ganon je izjavil:

To naj bi bilo smešno?


Nekaterim je. Meni je sicer malo "posiljeno", ampak okej, naj bo.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

srus ::

Kaj, se bo velikost direktorijev v explorerju videla?

Boobiz ::

FireSnake je izjavil:


čip z varnostno platformo TPM 2.0

Ni to vredno malo podrobneje razložiti?



za DIY bo dobolj TPM 1.2, kar pomeni da gre lahko hardware kar precej nazaj (ca. 2012). Za vse nove OEM naprave pa bo potreben TPM 2.0.
I'm drunk, what's your excuse?

MrStein ::

opeter je izjavil:

Ganon je izjavil:

To naj bi bilo smešno?


Nekaterim je. Meni je sicer malo "posiljeno", ampak okej, naj bo.

To je vedno tako z vici. Če se norčuje iz tebe ali "tvojih", ni smešno, če pa iz drugih, pa je.

PS: Indian Steve Jobs :)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

AgiZ ::

Boobiz je izjavil:

FireSnake je izjavil:


čip z varnostno platformo TPM 2.0

Ni to vredno malo podrobneje razložiti?

za DIY bo dobolj TPM 1.2, kar pomeni da gre lahko hardware kar precej nazaj (ca. 2012). Za vse nove OEM naprave pa bo potreben TPM 2.0.

thx. good info.

Izgleda je tak naval nad TPM čipi, da so povsod razprodani, cene pa so 10x normalnih cen. Bo potrebno malo počakati, da se norija poleže ;)

FireSnake ::

Boobiz je izjavil:

FireSnake je izjavil:


čip z varnostno platformo TPM 2.0

Ni to vredno malo podrobneje razložiti?



za DIY bo dobolj TPM 1.2, kar pomeni da gre lahko hardware kar precej nazaj (ca. 2012). Za vse nove OEM naprave pa bo potreben TPM 2.0.


Hvala za napisano.
Površna novica.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

shadeX ::

"Cortane ni več. "

Kar pomeni kaj? Se MS odpoveduje voice assistantu?

PrimozR ::

Taip4n je izjavil:

V čemu je fora, da Start meni prestavljajo na sredino? Važno, da so neke "spremembe". Tudi če nima smisla.

Za ultrawide monitor to ni neumno. Na 49ki na Win10 to npr. rešujem z aplikacijo, da imam ikone na sredini. Če so na levi, je en kup mahanja z miško.

Dober dan ::

Sploh kdorkoli na tem ljubem svetu v praksi uporablja Voice assistant?

poweroff ::

opeter je izjavil:


Taip4n je izjavil:

V čemu je fora, da Start meni prestavljajo na sredino? Važno, da so neke "spremembe". Tudi če nima smisla.


Ker kopirajo Apple-ov operacijski sistem.

Ubuntu.

Spomnim sem, da je na eni konferenci 10, 15 let nazaj nekdo rekel, da v prihodnosti lahko pričakujemo Windows Ubuntu version... in se je folk samo nasmihal.

Potem pa dobimo downloadanje Windows install ISOtov iz spleta, "live" USBje, grafično preurejanje, podporo za Linux ukaze v cmdline...
sudo poweroff

Frgazor ::

Boobiz je izjavil:


za DIY bo dobolj TPM 1.2, kar pomeni da gre lahko hardware kar precej nazaj (ca. 2012). Za vse nove OEM naprave pa bo potreben TPM 2.0.


Trenutno po popravljenih specifikacijah velja TPM 2.0 za vse naprave. Seveda pa še sami ne vejo točno kako pa kaj.

opeter ::

poweroff je izjavil:


Ubuntu.

Spomnim sem, da je na eni konferenci 10, 15 let nazaj nekdo rekel, da v prihodnosti lahko pričakujemo Windows Ubuntu version... in se je folk samo nasmihal.
Potem pa dobimo downloadanje Windows install ISOtov iz spleta, "live" USBje, grafično preurejanje, podporo za Linux ukaze v cmdline...


Morda kopirajo Ubuntu. Ampak prej bi rekel kakšen Elementary OS ali kaj podobnega.
Vsaj kar se vmesnika tiče.

Glede ostalih Linux stvari v Windows pa se strinjam. Microsoftov opreacijski sistem postaja nek hibrid med NT in Linuxom.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Izi ::

Windows 11 Minimum Requirements

CPU: 1 GHz or faster (two or more cores on a compatible 64-bit processor or SoC)
RAM: 4 GB
HDD: 64 GB of storage space (initially – further updates may require more space)
GPU: Compatible with DirectX 12 or later, with a WDDM 2.0 driver
System Firmware: UEFI, Secure Boot capable
TPM: Trusted Platform Module (TPM) version 2.0
DirectX: Version 12
Display: High definition (720p) display, 9″ or greater monitor, 8 bits per color channel
Network: Internet connection required to set up and update

Windows 11 Recommended Requirements

CPU: 2 GHz or faster (two or more cores on a compatible 64-bit processor or SoC)
RAM: 8 GB
HDD: 100 GB of storage space
GPU: Compatible with DirectX 12 or later, with a WDDM 2.0 driver
System Firmware: UEFI, Secure Boot capable
TPM: Trusted Platform Module (TPM) version 2.0
DirectX: Version 12
Display: High definition (720p) display, 9″ or greater monitor, 8 bits per color channel
Network: Internet connection required to set up and update

Kar se tiče TPM je sicer zahtevana verzija 2.0 da PC lahko nosi certifikat Windows 11, ni pa še čisto jasno če se bo dalo doma na svojo roko namestiti 11-ko tudi na starejše PCje s podporo TPM 1.2.
Še včeraj je imel Microsoft objavljeno minimalno zahtevo TPM 1.2, priporočeno pa 2.0, danes pa so vse to popravili in sedaj je povsod uradna minimalna zahteva TPM 2.0, 1.2 pa se sploh ne omenja več. Na uradno pojasnilo Microsofta se še čaka.
Kar se tiče procesorja odpadejo tudi vsi 1-jedrni procesorji. Dvojedrnik je minimalno da bo sploh delovalo.

Potem je tu še matična plošča oziroma BIOS, ki mora nujno podpirati UEFI in biti SecureBootCapable.
Na vse starejše matične z Legacy BIOS se Windows 11 ne bo dalo namestiti.

Pa grafične kartice morajo biti tudi kar dokaj nove saj je nujna podpora za DirectX 12. Windows 10 potrebuje samo DirectX 9.

Nujen bo tudi internet že med nameščanjem. Brez interneta se menda sploh ne bo dalo namestiti Windows 11.

Microsoft z Windows 11 očitno cilja samo na novejše računalnike. Vse kar je starejše od 5 let bo verjetno kar ostalo na Windows 10.
Morda je to Microsoftova strategija, da bi malo pospešil prodajo PCjev in da se staro šaro zmeče v smeti. Včasih smo PC-je menjavali na 3 leta, zadnje čase pa smo se kar navadili da celo 10 let stari PCji še vedno dokaj spodobno delujejo in to z najnovejšim operacijskim sistemom :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Izi ()

mtosev ::

Zame ni problemov. Komp je win 11 ready. Drugi pa lahko ostanejo na win 10, upgradajo komp ali gredo na linux or applov ekosistem. Jaz ostajam na ms.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Meiniken ::

Ne panike zganjat. Win10 ima podporo še do 2025. To je še kar dolga. Pa še po tistem bo najverjetneje nekaj let prejemal pomembne varnostne posodobitve (tako kot win7).

Nekam zlo pa smrdi namestitev win11 (nujno rabiš MS račun in povezavo z internetom). Bomo vidl kaj se bo iz tega izcimilo :)

jshadlsa232 ::

Top fail je, da ne mores prestavit taskbara kam drugam kot na poden.

DamijanD ::

PrimozR je izjavil:

Taip4n je izjavil:

V čemu je fora, da Start meni prestavljajo na sredino? Važno, da so neke "spremembe". Tudi če nima smisla.

Za ultrawide monitor to ni neumno. Na 49ki na Win10 to npr. rešujem z aplikacijo, da imam ikone na sredini. Če so na levi, je en kup mahanja z miško.

Pa za touch device tudi ne.

Ampak a v praksi to pomeni, da se ti bo taskbar razširjal (z vsako novo odprto aplikacijo) in da bo na koncu gumb spet pristal na levi?

LightBit ::

Očitno hočejo povečati prodajo hardwara. Čeprav je že sedaj pomanjkanje.
Glede GUI spremeb je pa Gnome 40 enako naredil. Take spremembe so res nepotrebne.

Ganon ::

jshadlsa232 je izjavil:

Top fail je, da ne mores prestavit taskbara kam drugam kot na poden.


Se hecaš?

KTr1sk ::

Verjamem da uradno ne bo delovalo če boš ne boš imel:
System Firmware: UEFI, Secure Boot capable
TPM: Trusted Platform Module (TPM) version 2.0
ampak že zdaj so pogruntali kako se temu izognit in tudi v prihodnje, ko bo final verzija bodo ;)
i5-14500k,32gb ddr5,6700xt,nvme2x,hdd4x, Dell G3223Q

GrX ::

opeter je izjavil:

Ganon je izjavil:

To naj bi bilo smešno?


Nekaterim je. Meni je sicer malo "posiljeno", ampak okej, naj bo.

Meni je tečno..

jshadlsa232 je izjavil:

Top fail je, da ne mores prestavit taskbara kam drugam kot na poden.

Noja.. Če uporabljaš Windowse za delo potem res ni pomembno kje je taskbar.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: GrX ()

filip007 ::

Delovno območje je vedno okoli sredine.

Še 4 leta na W10 potem pa Ubuntu in konzola.
Prenosnik, konzola, TV, PC upokojen.

jshadlsa232 ::

GrX je izjavil:

opeter je izjavil:

Ganon je izjavil:

To naj bi bilo smešno?


Nekaterim je. Meni je sicer malo "posiljeno", ampak okej, naj bo.

Meni je tečno..

jshadlsa232 je izjavil:

Top fail je, da ne mores prestavit taskbara kam drugam kot na poden.

Noja.. Če uporabljaš Windowse za delo potem res ni pomembno kje je taskbar.


Ne hecam se.
https://www.howtogeek.com/737198/window...

Na 16:9 monitorjih je taskbar na podnu wasted space. Pa to ni pomembno, gre se za vsiljevanje pozicije v stilu "you're using it wrong". Fuck it, se na Macu gre spremenit. Verjamem, da jim je potem tezko implementirat taskbar na levi, ko obstaja gesture da swipnes widget panel iz leve strani. Ampak to me na desktopu ne zanima, poleg tega pa bi cisto enostavno lahko potem da gesture prestavili, da ga swajpnes iz vrha. Revolutionary.

Zgodovina sprememb…

d4vid ::

PrimozR je izjavil:

Taip4n je izjavil:

V čemu je fora, da Start meni prestavljajo na sredino? Važno, da so neke "spremembe". Tudi če nima smisla.

Za ultrawide monitor to ni neumno. Na 49ki na Win10 to npr. rešujem z aplikacijo, da imam ikone na sredini. Če so na levi, je en kup mahanja z miško.


+1

Kupil ultrawide monitor pol leta nazaj in pomoje zna bit tole na sredini kar kul, bomo videli. Že tako sem powertoys uporabljal, da sem dal programe na 2/3 in 1/3 zaslona, namesto default windows pozicij 50/50.

PrimozR ::

DamijanD je izjavil:

PrimozR je izjavil:

Taip4n je izjavil:

V čemu je fora, da Start meni prestavljajo na sredino? Važno, da so neke "spremembe". Tudi če nima smisla.

Za ultrawide monitor to ni neumno. Na 49ki na Win10 to npr. rešujem z aplikacijo, da imam ikone na sredini. Če so na levi, je en kup mahanja z miško.

Pa za touch device tudi ne.

Ampak a v praksi to pomeni, da se ti bo taskbar razširjal (z vsako novo odprto aplikacijo) in da bo na koncu gumb spet pristal na levi?

Če imaš pinanih in odprtih toliko aplikacij, potem imaš boga drugih težav :P

Saj, vsak po svoje, ampak res ne razumem, zakaj bi imel v taskbaru pinanih 20 appov, da potem komaj veš, kaj imaš odprto in kaj ne, če pa lahko vse appe odpreš z zaporedjem *win-tipka*natipkaš-ime-programa*enter*. Je pa tudi res, da poganjam Taskbar tweaker, da imam ločene ikone za več oken iste aplikacije, da se mi ne stackajo (npr. za Chrome), pa da to dosežem brez imen oken poleg ikone. Posledično se že brez pinanih aplikacij včasih komaj znajdem :D

jshadlsa232 je izjavil:

Na 16:9 monitorjih je taskbar na podnu wasted space. Pa to ni pomembno, gre se za vsiljevanje pozicije v stilu "you're using it wrong". Fuck it, se na Macu gre spremenit. Verjamem, da jim je potem tezko implementirat taskbar na levi, ko obstaja gesture da swipnes widget panel iz leve strani. Ampak to me na desktopu ne zanima, poleg tega pa bi cisto enostavno lahko potem da gesture prestavili, da ga swajpnes iz vrha. Revolutionary.

Točno o tem je govoril Linus na WAN showu. Sicer je rekel, da si ne predstavlja imeti taskbar kjerkoli drugje, kot spodaj, ker je vajen 4:3 in 5:4 LCD-jev (in da so mu 16:9 monitorji zgrešeni), ampak da razume point ter da je to umetno omejevanje res nesmiselno.

Sicer pa, glede na debato zgoraj, ne predstavljam si taskbar na strani na ultrawide monitorju :)

d4vid je izjavil:

PrimozR je izjavil:

Taip4n je izjavil:

V čemu je fora, da Start meni prestavljajo na sredino? Važno, da so neke "spremembe". Tudi če nima smisla.

Za ultrawide monitor to ni neumno. Na 49ki na Win10 to npr. rešujem z aplikacijo, da imam ikone na sredini. Če so na levi, je en kup mahanja z miško.


+1

Kupil ultrawide monitor pol leta nazaj in pomoje zna bit tole na sredini kar kul, bomo videli. Že tako sem powertoys uporabljal, da sem dal programe na 2/3 in 1/3 zaslona, namesto default windows pozicij 50/50.

Fancyzones je itak nuja, upam da veš, da imaš možnost win+nekaj bližnjice, da spreminjaš razpored con? Jaz primarno uporabljam sredinski četrtini za eno cono, potem pa na vsaki strani še eno četrtino, tako da imam efektivno 5 con (pluss fullscreen oz. pripenjanje v dve coni), vključujoč pripenjanje na levo in desno polovico monitorja. Včasih pa vklopim še kak drug razpored.

Aja, za centriranje, TaskbarX

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

jure6j ::

Imam nove windowse naložene na Dell Latitude E7470 in dela do sedaj brez problema.TPM verzija je 1.2 procesor pa je 6 let star.Verzija Windows-ev je 21996.1.210529-1541.co_release_CLIENT_CONSUMER_x64FRE_en-us.

KTr1sk ::

jure6j je izjavil:

Imam nove windowse naložene na Dell Latitude E7470 in dela do sedaj brez problema.TPM verzija je 1.2 procesor pa je 6 let star.Verzija Windows-ev je 21996.1.210529-1541.co_release_CLIENT_CONSUMER_x64FRE_en-us.

ali si dobil že spremenjen .ISO ali si ga pa sam spremenil
i5-14500k,32gb ddr5,6700xt,nvme2x,hdd4x, Dell G3223Q

jure6j ::

Z samim ISO-tom nisem nič počel le naložil sem ga z RUFUS-om na USB ključek pa v BIOS-u sem moral spremeniti določene nastavitve.

Teii ::

Izi je izjavil:

Windows 11 Minimum Requirements

CPU: 1 GHz or faster (two or more cores on a compatible 64-bit processor or SoC)
RAM: 4 GB
HDD: 64 GB of storage space (initially – further updates may require more space)
GPU: Compatible with DirectX 12 or later, with a WDDM 2.0 driver
System Firmware: UEFI, Secure Boot capable
TPM: Trusted Platform Module (TPM) version 2.0
DirectX: Version 12
Display: High definition (720p) display, 9″ or greater monitor, 8 bits per color channel
Network: Internet connection required to set up and update

Windows 11 Recommended Requirements

CPU: 2 GHz or faster (two or more cores on a compatible 64-bit processor or SoC)
RAM: 8 GB
HDD: 100 GB of storage space
GPU: Compatible with DirectX 12 or later, with a WDDM 2.0 driver
System Firmware: UEFI, Secure Boot capable
TPM: Trusted Platform Module (TPM) version 2.0
DirectX: Version 12
Display: High definition (720p) display, 9″ or greater monitor, 8 bits per color channel
Network: Internet connection required to set up and update

Kar se tiče TPM je sicer zahtevana verzija 2.0 da PC lahko nosi certifikat Windows 11, ni pa še čisto jasno če se bo dalo doma na svojo roko namestiti 11-ko tudi na starejše PCje s podporo TPM 1.2.
Še včeraj je imel Microsoft objavljeno minimalno zahtevo TPM 1.2, priporočeno pa 2.0, danes pa so vse to popravili in sedaj je povsod uradna minimalna zahteva TPM 2.0, 1.2 pa se sploh ne omenja več. Na uradno pojasnilo Microsofta se še čaka.
Kar se tiče procesorja odpadejo tudi vsi 1-jedrni procesorji. Dvojedrnik je minimalno da bo sploh delovalo.

Potem je tu še matična plošča oziroma BIOS, ki mora nujno podpirati UEFI in biti SecureBootCapable.
Na vse starejše matične z Legacy BIOS se Windows 11 ne bo dalo namestiti.

Pa grafične kartice morajo biti tudi kar dokaj nove saj je nujna podpora za DirectX 12. Windows 10 potrebuje samo DirectX 9.

Nujen bo tudi internet že med nameščanjem. Brez interneta se menda sploh ne bo dalo namestiti Windows 11.

Microsoft z Windows 11 očitno cilja samo na novejše računalnike. Vse kar je starejše od 5 let bo verjetno kar ostalo na Windows 10.
Morda je to Microsoftova strategija, da bi malo pospešil prodajo PCjev in da se staro šaro zmeče v smeti. Včasih smo PC-je menjavali na 3 leta, zadnje čase pa smo se kar navadili da celo 10 let stari PCji še vedno dokaj spodobno delujejo in to z najnovejšim operacijskim sistemom :D


dell latitude e5570 not supported by windows 11 - ravnokar preveril z njihovo aplikacijo PC Health Check...
Mislim, da so rahlo nesposobni, saj glede na specifikacije bi moral biti supported.

Lonsarg ::

Aplikacija to javi tudi ce je vse kar manjka prava nastavitev v BIOS.

7982884e ::

mtosev je izjavil:

Zame ni problemov. Komp je win 11 ready. Drugi pa lahko ostanejo na win 10, upgradajo komp ali gredo na linux or applov ekosistem. Jaz ostajam na ms.

a si ti star 12 let? koliko ljudi mislis, da zanima, kaj zate so problemi in kaj niso? kaj relevantnega si prinesel v diskusijo?
Joze iz spodnjega dupleka ima tudi core i9 10. generacije. za njega ni problemov. predlagam, da si izmenjata kontaktni stevilki in se pogovarjata o tem kako za vaju ni problemov in kako imata racunalnike win11 ready.

LightBit ::

7982884e je izjavil:

mtosev je izjavil:

Zame ni problemov. Komp je win 11 ready. Drugi pa lahko ostanejo na win 10, upgradajo komp ali gredo na linux or applov ekosistem. Jaz ostajam na ms.

a si ti star 12 let? koliko ljudi mislis, da zanima, kaj zate so problemi in kaj niso? kaj relevantnega si prinesel v diskusijo?
Joze iz spodnjega dupleka ima tudi core i9 10. generacije. za njega ni problemov. predlagam, da si izmenjata kontaktni stevilki in se pogovarjata o tem kako za vaju ni problemov in kako imata racunalnike win11 ready.

Zame tudi ni problem, ker ne uporabljam Windowsov. >:D

misek ::

jshadlsa232 je izjavil:

Top fail je, da ne mores prestavit taskbara kam drugam kot na poden.

Mhm, meni gre prestaviti na levo stran, pa na desno stran in na zgornjo stran.

https://www.pcmag.com/how-to/7-ways-to-...

Ali to več ne deluje na Win11? Zgleda res ne :(

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: misek ()

Bor H ::

In ali res ne moreš na taskbaru prikazati imena aplikacije ampak samo ikone?

lolipop2 ::

Haha, epic! Se mi zdi, da se ne bom sekiral glede Win11



Mi je pa zanimivo, da konec 2019 kupljena kišta nima dovolj "moči". Ryzen 9 3900x, pa Quadro P620, X570 AORUS ULTRA.

dild0idis ::

lolipop2 je izjavil:

Haha, epic! Se mi zdi, da se ne bom sekiral glede Win11



Mi je pa zanimivo, da konec 2019 kupljena kišta nima dovolj "moči". Ryzen 9 3900x, pa Quadro P620, X570 AORUS ULTRA.


Verjetno ima, vendar ni enablano TPM2.0 v Biosu.

Nastavi TPM2.0 in bo delalo.
Ni važno na koga mečeš jedrske, važno je, da ti Lady Gaga poje!

Izi ::

1. Programček za preverjanje "PC Health Check" potegnite dol iz uradne strani:
https://www.microsoft.com/en-us/windows...
Se že pojavljajo fishing strani in celo trojanci če brskaš predaleč naokoli za "PC Health Check" :P

2. Pred preverjanjem bo nujno premakniti nekaj nastavitev v BIOS.
Windows 11 ne bo deloval z default BIOS nastavitvami. Verjetno na nobenem računalniku, razen če bodo v bodoče izdelovalci matičnih plošč spremenili default nastavitev za TPM, v kar pa dvomim.

Če ne drugega bo treba vklopiti TPM na CPUju:
Na večini novejših matičnih lahko preklapljaš med "Discrete TPM" (default) in "Firmware TPM"
Discrete TPM pomeni, da sistem uporablja TPM čip na matični plošči, Firmware TPM pa pomeni uporabo TPM-ja ki je vgrajen direkt v CPU.
Torej, nujno je treba vklopiti Firmware TPM, drugače programček "PC Health Check" javi da PC ni pripravljem za Windows 11.
Na večini novejših PCjev bo to edina nastavitev, ki jo bo treba premaknili, saj so UEFI in ostale zadeva vklopljene že po defaultu.

Še opozorilo:
Kdor uporablja Bitlocker ali Device Encryption, naj bo pazljiv kateri čip TPM uporablja za kodiranje, da ne bo ostal z zakodiranimi podatki. Če uporabljaš Firmware TPM bo vse kar je sistemsko zakodirano, ostalo nepovratno zakodirano oziroma za večno izgubljeno, če ti crkne CPU ali pa ga zamenjaš in pozabiš dekodirati podatke.

Ijus ::

prov tist wtf?!!

fotr ma moj prejšnji računalnik: ASUS ROG Strix GL753VD-GC015T, letnik mislim da 2017 z i7-7700HQ 16GB-2400 256GB SSD pa GTX 1050 4GB.

in ko zaženem PC Health Check, prenesen iz uradne strani kot je podal link uporabik Izi,.. ni nič. Sred progressa - un zelen progress bar - kr programček shut downa in nič. WTF?!!

ja super no. gor so winsi 10 home x64 updated to latest updates in default gonilniki ki jih dajo winsi gor preko appa settings/updates.
Corpse & Mrhovina & Jožica, Inc.
https://soundcloud.com/rising-night-wave
https://soundcloud.com/extus

mtosev ::

Jaz sem programček downloadal in se mi na 10900X kompu sploh ne zažene.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

muzičar ::

FYI - tole je malo bolj usefull za preverjanje kompatibilnosti kjer dobis info kaj dejansko ni kompatibilno.

https://github.com/rcmaehl/WhyNotWin11

Ahim ::

GrX je izjavil:

Noja.. Če uporabljaš Windowse za delo potem res ni pomembno kje je taskbar.

Poznam nekoga, ki ima za delo v W10 taskbar na desni (vertikalno). Meni je cisto OK na dnu, poravnan na levo (na 21:9 monitorju), ker je tam zraven tudi start meni, ki ga ni tezko ujeti z misko, ker se kurzor ustavi, ko se zaletis ob rob. Na sredi ekrana tega "avtomatskega ustavljanja" ni.

To, da taskbara ne mores prestaviti po svoje, je samo nov primer M$ debilizma, ki ga glede UI zganja zadnjih ~10 let.

Netrunner ::

Nevem v čem je logika, da zaklenejo taskbar na dno :) kar nekaj. Mene sicer ne moti, saj mi je pozicija spodaj najbolj optimalna (kljub ultra wide monitorjem) vendar vseeno idiotska poteza iz strani MS.
Doing nothing is very hard to do... you never know when you're finished.
«
1
2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
!

[Windows 11] Debate, vprašanja in težave (strani: 1 2 3 419 20 21 22 )

Oddelek: Operacijski sistemi
1097182274 (555) Ijus
»

Windows: po desetki vendarle enajstica (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
10732802 (24028) MrStein
»

Windows 11 pobegnil, Microsoft pripravlja dogodek (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
7819577 (12655) Lonsarg
»

Prihaja nova generacija Windows 10 - ali 11? (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
7118409 (11190) ajdov2
»

Windows 10 bo zastonj, očala HoloLens za navidezno resničnost (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
15564683 (53162) SimplyMiha

Več podobnih tem