» »

Huaweijevi prihajajoči telefoni brez Googlovih storitev in aplikacij?

Huaweijevi prihajajoči telefoni brez Googlovih storitev in aplikacij?

vir: Pixabay

vir: Reuters
Reuters - Sredi septembra naj bi Huawei v Münchnu predstavil svoja nova paradna konja med pametnimi telefoni, modela Mate 30 in 30 Pro. A novinca utegneta naleteti na nepremostljivo oviro ob splovitvi, saj po zagotovilih predstavnikov Googla napravi ne bosta smeli uporabljati Googlovih storitev in aplikacij. Gre za posledice odločitve administracije v Washingtonu, po kateri ameriška podjetja ne smejo poslovati s kitajskimi telekomunikacijskimi podjetji.

Huawei je sicer maja dobil tri mesece trajajočo izjemo od prepovedi, da bi lahko zagotavljal podporo in nadgradnje za svoje obstoječe naprave, pred dobrim tednom dni pa so ta rok podaljšali še do 19. novembra. Toda to še vedno velja le za telefone, ki so že na trgu, ne pa tudi za nove modele.

Ena od možnosti, ki se ponujajo, je, da za izjemo zaprosi Google, ki je v preteklosti že dejal, da želijo še naprej sodelovati s Huaweijem, toda za zdaj v podjetju še niso potrdili, da so za kaj takega zaprosili. Reuters je včeraj poročal, da so ameriška podjetja doslej na Ministrstvu za trgovino vložila že okoli 130 prošenj za poslovno sodelovanje s Huaweijem, a nobena ni dočakala odobritve. Huawei sicer lahko uporabi odprto različico Androida, toda uporaba Googlovih aplikacij je v EU (ne pa tudi drugod) mogoča le s plačilom licence Googlu.

Ameriške restrikcije se že poznajo na prodaji Huaweijevih naprav zunaj meja Kitajske. V Evropi je tako njihov delež v drugem kvartalu upadel s 25 na okoli 19 %.

Huawei je sicer nedavno predstavil Harmony, lasten mobilni operacijski sistem, za katerega pa se analitiki strinjajo, da je za zdaj še daleč od tega, da bi bil enakovredna alternativa Androidu.

72 komentarjev

«
1
2

jlpktnst ::

Boljša varianta bi bila odprt android, pa svoje aplikacije? Pa še kodo lhako pustijo kot GPL.

HotBurek ::

Tuki v EU res ne rabmo nobenih od teh pomijek izdelkov.

Tisto, kar rabimo, je lasten EU based razvoj strojne opreme in operacijskega sistema. Kot sta nekoč bila Nokia in Symbian. Ali pa Ericsson.

Ko bo spet tako, se lahko te US/CN voluharje lepo odpika, pa se naj sami med sabo zažirajo.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

Hermit Bob ::

Kar se mene tice, nic posebnega. Pac prva zadeva na novem telefonu je odstranitev googlovega spywara. Njihova poteza je zame samo bonus, dejansko me tudi njihov spyware ne moti, ker se ga je veliko lazje znebiti kot googlovega frameworka, pa ne toliko zaradi googla samega, kot pa zaradi raznih salabajzerjev, ki se imajo za developerje in niso sposobni sami narediti niti zanke, brez, da bi googlove helperje uporabljali. K sreci je to tudi dober filter za "za en drek" aplikacije, ce ne tecejo brez google play sranja, niso vredne nalaganja. Skratka, Huawei, pozdravljam.

HotBurek je izjavil:

Tuki v EU res ne rabmo nobenih od teh pomijek izdelkov.

Tisto, kar rabimo, je lasten EU based razvoj strojne opreme in operacijskega sistema. Kot sta nekoč bila Nokia in Symbian. Ali pa Ericsson.

Ko bo spet tako, se lahko te US/CN voluharje lepo odpika, pa se naj sami med sabo zažirajo.


Se strinjam. Naslednji telefon kupi s https://sailfishos.org/ in pomagal bos, da bo svet manj gnil zaradi ameriskih barab, hkrati pa bo za delcek prosperirala EU firma, ne pa ameriska.

Zgodovina sprememb…

HotBurek ::

Ok. Sam tole prodajo imajo še bolj tko, v povojih?


Tole ne dela:
https://store.jolla-devices.com/

Na tejle strani:
https://jolla-devices.com/jolla-c/

Piše:
On the 14 June 2016 in response to demands the second batch of 500 devices was offered at Jolla site and sold out within 15 minutes.
Currently, Jolla C is not available for sale, and is considered a rare or collectible item. Occasionally we find specimens used online.


Zdej smo 3 leta kasneje... Kaj in kje se da danes kupit s tem OS-om?


Tele gledam, in menda bodo na voljo v oktobru:
https://www.circuitmess.com/makerphone/
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

Mr.B ::

Google se vedno ne sem.. torej telefon bo brez, in ne baje....
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Poldi112 ::

Ne prodajajo telefona, zgolj licence. Žal.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Hermit Bob ::

HotBurek je izjavil:

Ok. Sam tole prodajo imajo še bolj tko, v povojih?


Tole ne dela:
https://store.jolla-devices.com/

Na tejle strani:
https://jolla-devices.com/jolla-c/

Piše:
On the 14 June 2016 in response to demands the second batch of 500 devices was offered at Jolla site and sold out within 15 minutes.
Currently, Jolla C is not available for sale, and is considered a rare or collectible item. Occasionally we find specimens used online.


Zdej smo 3 leta kasneje... Kaj in kje se da danes kupit s tem OS-om?


Tele gledam, in menda bodo na voljo v oktobru:
https://www.circuitmess.com/makerphone/


Ravno stran jim je dol padla: https://blog.jolla.com/sailfish3/

Sonyeve Xperia so pokrite, Gemini PDA in v kratkem se Cosmo PDA (https://planetcom.squarespace.com/)

Zgodovina sprememb…

vostok_1 ::

Oh, kaj ni bilo lepše leta nazaj, ko ideologija ni ogrožala poslov?
Saj veste...tisti čas, ko so se zahodna podjetja predklonila kitajski komunistični partiji, which totally is not ideological and totally won't try to fuck us over, ter preselila vso proizvodnjo in intelektualno lastnino dol, so much so, da komaj še znamo ali zmoremo narediti eno vodno turbino.

Torej dobri stari časi globalizma.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Netrunner ::

Takoj kupim telefon brez googlove nesnage.
Doing nothing is very hard to do... you never know when you're finished.

win64 ::

Huawei sicer lahko uporabi odprto različico Androida

Mislim, da je ne morejo, če želijo prodajati v ZDA. Tudi, če je odprtokodna, je velik delež k razvoju prispevalo ameriško podjetje.
If Huawei cannot enter into a contract with Google, then they cannot enter into the Apache 2.0 licensing agreement with Google, which means that they would not have a license to distribute the AOSP codebase. If they do not have a license to distribute it, then any attempted distribution of that code by Huawei would be a violation of Google's copyright.

Vir: https://www.xda-developers.com/analysis...

poweroff ::

Hmm, telefon brez Googlovega spywarea... pa saj to menda ni slabo? :))

Človek bi rekel - končno! >:D
sudo poweroff

Evolve ::

Huawei je sicer nedavno predstavil Harmony, lasten mobilni operacijski sistem, za katerega pa se analitiki strinjajo, da je za zdaj še daleč od tega, da bi bil enakovredna alternativa Androidu.


pa kaj analitiki vedo.. jao bože

jype ::

HotBurek je izjavil:

Tuki v EU res ne rabmo nobenih od teh pomijek izdelkov.
Potem pa kot alternativo ponudiš še več enakega sranja?

EU naj financira referenčno infrastrukturo, ki ni pod nikogaršnjim nadzorom, da so reči decentralizirane, pa bomo v nekaj letih največja ekonomija na svetu.

HotBurek ::

Ne zastopim. Nokia in Ericsson v 90destih je večji spyware, kot tale gugl danes?
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

Mr.B ::

HotBurek je izjavil:

Ne zastopim. Nokia in Ericsson v 90destih je večji spyware, kot tale gugl danes?

Oni so bili amaterji proti googlo in fb. Ali pa je IQ uporabnikov padel.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Matwic ::

Lepo bi bilo, da bi HMD Global (Nokia telefoni) in Jolla (SailfishOS) združila moči, in da imamo končno en evropski smartphone. Vprašanje, če ne bo ravno Huawei začel uporabljati Sailfish. Razen, če se po tem incidentu dovolj pametni in bodo rekli, da se bodo več ukvarjali z drugimi državami za software, ki so ga več kot zmožni razviti tudi sami.

Ted ::

win64 je izjavil:

Huawei sicer lahko uporabi odprto različico Androida

Mislim, da je ne morejo, če želijo prodajati v ZDA. Tudi, če je odprtokodna, je velik delež k razvoju prispevalo ameriško podjetje.
If Huawei cannot enter into a contract with Google, then they cannot enter into the Apache 2.0 licensing agreement with Google, which means that they would not have a license to distribute the AOSP codebase. If they do not have a license to distribute it, then any attempted distribution of that code by Huawei would be a violation of Google's copyright.

Vir: https://www.xda-developers.com/analysis...


Huawei ne prodaja telefonov v Zda, kršitev pravil na trgu v ZDA jih tako ne bo bolel, pomembnejši je EU.
Mah...

dronyx ::

Kaj tu je problem samo SW? Huawei verjetno v telefone vgrajuje tudi veliko v ZDA narejenih čipov in še česa drugega. Če ima blokiran dostop tudi do tega je samo opcija, da te dele dobi kje drugje, ali sam proizvaja, sicer lahko zapre posel s telefoni čez čas.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dronyx ()

dice7 ::

ZDA ne proizvaja cipov, intel se edino trudi nekaj, ampak jih glavnino izven meja

dronyx ::

dice7 je izjavil:

ZDA ne proizvaja cipov, intel se edino trudi nekaj, ampak jih glavnino izven meja

Qualcomm, Micron, Skyworks, Qorvo, Corning itd. (to so vse US firme ki dobavljajo Huaweiu) Po moje velja prepoved prodaje ameriških podjetji Huaweiu ne glede na to, kje so čipi narejeni, če ne je to brez veze.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dronyx ()

win64 ::

Ted je izjavil:

win64 je izjavil:

Huawei sicer lahko uporabi odprto različico Androida

Mislim, da je ne morejo, če želijo prodajati v ZDA. Tudi, če je odprtokodna, je velik delež k razvoju prispevalo ameriško podjetje.
If Huawei cannot enter into a contract with Google, then they cannot enter into the Apache 2.0 licensing agreement with Google, which means that they would not have a license to distribute the AOSP codebase. If they do not have a license to distribute it, then any attempted distribution of that code by Huawei would be a violation of Google's copyright.

Vir: https://www.xda-developers.com/analysis...


Huawei ne prodaja telefonov v Zda, kršitev pravil na trgu v ZDA jih tako ne bo bolel, pomembnejši je EU.

Preganjajo jih pa lahko po vsem svetu zaradi kršitev licenčnih pogojev...

PH03N1X ::

Matwic je izjavil:

Lepo bi bilo, da bi HMD Global (Nokia telefoni) in Jolla (SailfishOS) združila moči, in da imamo končno en evropski smartphone. Vprašanje, če ne bo ravno Huawei začel uporabljati Sailfish. Razen, če se po tem incidentu dovolj pametni in bodo rekli, da se bodo več ukvarjali z drugimi državami za software, ki so ga več kot zmožni razviti tudi sami.

Mislim, da se bivši zaposleni Nokie še predobro spomnijo prejšnjega združevanja moči.

WhiteAngel ::

Mogoče zdaj ne bodo več aplikacije ponosno reklamirale z "download from google play now" več, ampak ponudile direkten link na .apk paketek s podpisom.

Mimogrede, zakaj google play zahteva dostop do mikrofona? Sem izklopil to pravico v nastavitvah in mi zdaj v notificationu teži vsak dan s sistemsko napako, da moram omogočiti to pravico za google play.

Pika na i ::

Saj Googla in njegovih aplikacij ne marate, v čem je zdaj problem?
A je premalo alternative oz. je sploh ni?
Čak, pa ne da vas skrbi, da bo tudi Google ob denar?

Mavrik ::

dronyx je izjavil:

dice7 je izjavil:

ZDA ne proizvaja cipov, intel se edino trudi nekaj, ampak jih glavnino izven meja

Qualcomm, Micron, Skyworks, Qorvo, Corning itd. (to so vse US firme ki dobavljajo Huaweiu) Po moje velja prepoved prodaje ameriških podjetji Huaweiu ne glede na to, kje so čipi narejeni, če ne je to brez veze.


Nazadnje kar sem gledal je Huawei imel precej naprav na svojih Kirinih in večino komponent ni bilo z ZDA. Problemi so predvsem z ARM licencami in kakimi baseband čipi.

WhiteAngel je izjavil:

Mimogrede, zakaj google play zahteva dostop do mikrofona? Sem izklopil to pravico v nastavitvah in mi zdaj v notificationu teži vsak dan s sistemsko napako, da moram omogočiti to pravico za google play.


"Google Play" kaj? Na telefonu je več stvari ki se začnejo s tem imenom.

WhiteAngel je izjavil:

Mogoče zdaj ne bodo več aplikacije ponosno reklamirale z "download from google play now" več, ampak ponudile direkten link na .apk paketek s podpisom.


To bo res pomagalo preprečevati malware :) https://www.androidauthority.com/camsca...
The truth is rarely pure and never simple.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mavrik ()

Matwic ::

PH03N1X je izjavil:

Matwic je izjavil:

Lepo bi bilo, da bi HMD Global (Nokia telefoni) in Jolla (SailfishOS) združila moči, in da imamo končno en evropski smartphone. Vprašanje, če ne bo ravno Huawei začel uporabljati Sailfish. Razen, če so po tem incidentu dovolj pametni in bodo rekli, da se ne bodo več ukvarjali z drugimi državami za software, ki so ga več kot zmožni razviti tudi sami.

Mislim, da se bivši zaposleni Nokie še predobro spomnijo prejšnjega združevanja moči.

Ti dajem popolnoma prav (malo sem editiral tvoj citat mojega sporočila, ker sem originalno prehitro pritisnil "pošlji"... je v podčrtano)

Z združevanjem moči sem imel v mislih ne-ekskluzivna partnerstva, ampak vseeno, vesel bi bil evropskega telefona za katerega lahko rečemo, da je evropski. Dizajn v EU, software v EU, izgradnja na Kitajskem, mogoče v Taiwanu/Vietnamu (če je sreča), najbolje pa dajmo tudi to prestaviti v EU.

Resno, z največjim veseljem bi plačal 500€ za telefon, ki nudi zasebnost, zelo dober spletni brskalnik in, da je vse zasnovano v lastnišvu (po možnosti proizvedeno) v Evropskih državah (+Švici in +Norveški)

Mavrik ::

Matwic je izjavil:

Lepo bi bilo, da bi HMD Global (Nokia telefoni) in Jolla (SailfishOS) združila moči, in da imamo končno en evropski smartphone. Vprašanje, če ne bo ravno Huawei začel uporabljati Sailfish. Razen, če se po tem incidentu dovolj pametni in bodo rekli, da se bodo več ukvarjali z drugimi državami za software, ki so ga več kot zmožni razviti tudi sami.


A to tale Nokia ki je nameščala kitajski spyware na svojih telefonih: https://milankragujevic.com/the-trade-o... ? :/ Na žalost verjetno niso heroji, ki jih iščete.
The truth is rarely pure and never simple.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mavrik ()

#000000 ::

Jest v bistvu vse manj in manj uporabljam telefon sploh, sem že v teh letih, ko če me nekdo rabi lahko pride domov, tko kot je bilo leta pred 91 ko pri nas še ni bilo mobilcev.

Takrat ni blo neobenega problema nobenga dobit, zjutraj ali zvečer si se dogovoril za kavo, naslednji dan, realiziral in vse je bilo okay. Zdej pa vsak ki je imel kosilo pred teboj, pokliče tko mal da se usede hrana, pržge en čik in te zjebe, če imaš pozno kosilo, zato sem premaknil kosilo na točno opoldne, al pa ga ignoriram, in to po cel dan včasih.

BO treba it off phone al pa menjat cifro, po celih 20 letih ?

edit: opažam da zaradi mobilcev so ratali NEKATERI ljudje kwa vem psihični bolniki, ipd. tip me pokliče in po živjo ipd. reče UGANI KAJ SEM DANES POČEL, how the fuck should I knew ??

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: #000000 ()

Hermit Bob ::

Mavrik je izjavil:

Matwic je izjavil:

Lepo bi bilo, da bi HMD Global (Nokia telefoni) in Jolla (SailfishOS) združila moči, in da imamo končno en evropski smartphone. Vprašanje, če ne bo ravno Huawei začel uporabljati Sailfish. Razen, če se po tem incidentu dovolj pametni in bodo rekli, da se bodo več ukvarjali z drugimi državami za software, ki so ga več kot zmožni razviti tudi sami.


A to tale Nokia ki je nameščala kitajski spyware na svojih telefonih: https://milankragujevic.com/the-trade-o... ? :/ Na žalost verjetno niso heroji, ki jih iščete.


Ne, herojev danes ni, je pa google odprl pandorino skrinjico za vsesplosno "legalno" namescanje spywara pod pretvezo "customer expirienca". Od njih naprej je slo vsepovsod samo se navzdol. Cim prej kot gre ta pokvarjena korporacija (skupaj s svojimi enako pokvarjenimi zaposlenimi, ki tocno vedo k cemu prispevajo, pa vseeno nadaljujejo) k vragu tem bolje. V tem momentu sta najvecja iztrebka od firm Google in Facebook, ko bo na njihovem mestu Nokia, se bo pa kritiziralo njih. Trenutno ni.

Zgodovina sprememb…

Hermit Bob ::

Pa se majhen detajl, software, ki je bil namenjen za kitajski trg je posiljal



...na kitajske streznike. Glede na to, da so serverji tam, bi jim se skoraj verjel, da je slo za salabajzerstvo pri pakiranju :)). Gre pa za neskoncno manj podatkov, kot jih nakrade prakticno vsaka Slovenceljska aplikacija na google storu, da o Google Playu in raznih WhatsApp, Viber, Fb in ostalo sranje niti ne govorimo.

WhiteAngel ::

Mavrik je izjavil:

WhiteAngel je izjavil:

Mimogrede, zakaj google play zahteva dostop do mikrofona? Sem izklopil to pravico v nastavitvah in mi zdaj v notificationu teži vsak dan s sistemsko napako, da moram omogočiti to pravico za google play.


"Google Play" kaj? Na telefonu je več stvari ki se začnejo s tem imenom.


"Trgovina Google Play", kar koli to že je.

Mavrik je izjavil:

WhiteAngel je izjavil:

Mogoče zdaj ne bodo več aplikacije ponosno reklamirale z "download from google play now" več, ampak ponudile direkten link na .apk paketek s podpisom.


To bo res pomagalo preprečevati malware :) https://www.androidauthority.com/camsca...


Ma če bi bil google play po vzoru debian/ubuntu APT repozitorijev, ne rečem. Tam lahko z navadnim brskalnikom, brez prijave, iščeš paketke in jih dol potegneš za izbrano platformo/arhitekturo. Tu je pa to res trgovina. Zapomni si vse, kar si iskal, ponuja ti podobne appe, vse je nekaj plačljivo tako ali drugače, če nimaš accounta, ne moreš nič, če nimaš naprave s pravo verzijo androida, ne moreš nič (četudi bi aplikacija delovala), če nisi v pravi državi, ne moreš nič. Pa še mikrofon rabi. F*ck off. In potem imaš banke, ki zahtevajo 2fa, in rabiš ios ali android. Ampak ne kateri koli android, android z google play trgovino, ker bančni debili niso sposodbni hostati .apk paketka in podpisa zraven na website-u. V bistvu bi bil pa navaden generičen OTP app dovolj in sploh ne bi rabil svoje aplikacije. Zbrcal bi vse. Ne vem, a tisti, ki narekujejo trende, res nimajo več pet čistih.

Mavrik ::

Google Play Store ne deklarira dovoljenja za mikrofon, o čem ti govoriš? Maš to kak kitajski malware spet?

Stvari pa so plačljive ker, pazi ta nor koncept, hočejo razvijalci svoje aplikacije prodajati in za svoje delo kaj tudi zaslužiti! Vem, čisto noro. Komot pa namestiš F-Droid, kjer je "po vzoru APT repozitorijev" vse zastonj. (Je pa tudi vse opensource, kar je kul.)

Hermit Bob je izjavil:



...na kitajske streznike. Glede na to, da so serverji tam, bi jim se skoraj verjel, da je slo za salabajzerstvo pri pakiranju :)). Gre pa za neskoncno manj podatkov, kot jih nakrade prakticno vsaka Slovenceljska aplikacija na google storu, da o Google Playu in raznih WhatsApp, Viber, Fb in ostalo sranje niti ne govorimo.


Torej te ne briga dejansko zasebnost, ampak samo pizdenje čez Google in Facebook? Tudi ok, ampak ne se potem s svojimi podvojenimi računi skrivati za argumentom zasebnosti :)
The truth is rarely pure and never simple.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mavrik ()

jlpktnst ::

Matwic je izjavil:

PH03N1X je izjavil:

Matwic je izjavil:

Lepo bi bilo, da bi HMD Global (Nokia telefoni) in Jolla (SailfishOS) združila moči, in da imamo končno en evropski smartphone. Vprašanje, če ne bo ravno Huawei začel uporabljati Sailfish. Razen, če so po tem incidentu dovolj pametni in bodo rekli, da se ne bodo več ukvarjali z drugimi državami za software, ki so ga več kot zmožni razviti tudi sami.

Mislim, da se bivši zaposleni Nokie še predobro spomnijo prejšnjega združevanja moči.

Ti dajem popolnoma prav (malo sem editiral tvoj citat mojega sporočila, ker sem originalno prehitro pritisnil "pošlji"... je v podčrtano)

Z združevanjem moči sem imel v mislih ne-ekskluzivna partnerstva, ampak vseeno, vesel bi bil evropskega telefona za katerega lahko rečemo, da je evropski. Dizajn v EU, software v EU, izgradnja na Kitajskem, mogoče v Taiwanu/Vietnamu (če je sreča), najbolje pa dajmo tudi to prestaviti v EU.

Resno, z največjim veseljem bi plačal 500€ za telefon, ki nudi zasebnost, zelo dober spletni brskalnik in, da je vse zasnovano v lastnišvu (po možnosti proizvedeno) v Evropskih državah (+Švici in +Norveški)


Bolj 1000€ če že. Saj imaš firme v EU ki so delale telefone in bi jih kamot spet, pa očitno ni interesa. Vzet opensource android in ga poknit na telefon pa tud ni tak problem, potem je potrebno samo razvit/izboljšat par aplikacij. Seveda mora vsak neki iz nule.

Mavrik je izjavil:

Matwic je izjavil:

Lepo bi bilo, da bi HMD Global (Nokia telefoni) in Jolla (SailfishOS) združila moči, in da imamo končno en evropski smartphone. Vprašanje, če ne bo ravno Huawei začel uporabljati Sailfish. Razen, če se po tem incidentu dovolj pametni in bodo rekli, da se bodo več ukvarjali z drugimi državami za software, ki so ga več kot zmožni razviti tudi sami.


A to tale Nokia ki je nameščala kitajski spyware na svojih telefonih: https://milankragujevic.com/the-trade-o... ? :/ Na žalost verjetno niso heroji, ki jih iščete.

Ni nameščala. Ta Nokia je ubistvu HMD global, pač je njihova packaging divizija delala nek random crap in leva roka ni vedela kaj dela desna. Mislim ,da ni bilo namenoma, saj se tudi zaenkrat ni ponovilo.

Mavrik je izjavil:


Torej te ne briga dejansko zasebnost, ampak samo pizdenje čez Google in Facebook? Tudi ok, ampak ne se potem s svojimi podvojenimi računi skrivati za argumentom zasebnosti :)

Vem da ne leti name, samo ... menda ni isto a nekdo pošlje par IMEI številk nekam, ali pa da ima nekdo dokaj dober tvoj psihološki profil, katerega prodaja in seveda tudi uporablja. Valda imajo klasični mediji isto vlogo, samo oni nimajo tako dobre slike kaj si mislijo individualni uporabniki. Se samo meni zdi, da imaga g in fb čisto preveč podatkov? G recimo veselo bere vse maile, torej te njihovi algoritmi kar dobro poznajo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jlpktnst ()

Gagarin ::

Ma zasebnost gre pa kar koli uporabljaš, krasni novi svet. Recimo: https://www.theinquirer.net/inquirer/ne...

Prej se s tem sprijaznite lažje boste živeli.

poweroff ::

Zakaj EU ne bo imela svojega smartphonma je lepo razložil bivši direktor Iskre Delte. On je sicer govoril o tem zakaj EU ne bo imela svojega lastnega procesorja, ampak smarphoni so novi procesorji.
sudo poweroff

Mavrik ::

Mavrik je izjavil:


Vem da ne leti name, samo ... menda ni isto a nekdo pošlje par IMEI številk nekam, ali pa da ima nekdo dokaj dober tvoj psihološki profil, katerega prodaja in seveda tudi uporablja. Valda imajo klasični mediji isto vlogo, samo oni nimajo tako dobre slike kaj si mislijo individualni uporabniki. Se samo meni zdi, da imaga g in fb čisto preveč podatkov? G recimo veselo bere vse maile, torej te njihovi algoritmi kar dobro poznajo.


Avtor tistega sporočila ima navado žaliti vse (tudi Slovenske) Android razvijalce ker uporabljajo knjižnice za crash reporting in analitiko uporabe aplikacije, tako da je malo čudno da mu je pa v tem primeru taka analitika ok :)

Kar se podatkov tiče pa - se do neke mere strinjam. Se mi pa ne zdi da bo kakršno koli podjetje heroj tule, ker je to problem za regulatorje. S prve roke: GDPR je za zasebnost naredil v enem zamahu več kot pa večina softwarskih skupin prej v 10 letih.

Se mi pa tudi zdi tu pomembna druga perspektiva - Googlovi produkti so popularni ker nosijo uporabnikom neko vrednost. Tudi ves ML je nekaj, kar ljudje precej radi uporabljajo. Dokler v open/privacy združbi ne bo razumevanja zakaj točno so Googlovi produkti uporabni, bo tudi uporabna rešitev problema zasebnosti zelo malo verjetna. Razumevanje uporabnosti produktov je razlika med crknjenimi projekti tipa GPG in uspešnim deployem HTTPS čez cel internet.


poweroff je izjavil:

Zakaj EU ne bo imela svojega smartphonma je lepo razložil bivši direktor Iskre Delte. On je sicer govoril o tem zakaj EU ne bo imela svojega lastnega procesorja, ampak smarphoni so novi procesorji.


Bi nas razsvetlil s citatom te modrosti?
The truth is rarely pure and never simple.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mavrik ()

dronyx ::

poweroff je izjavil:

Zakaj EU ne bo imela svojega smartphonma je lepo razložil bivši direktor Iskre Delte. On je sicer govoril o tem zakaj EU ne bo imela svojega lastnega procesorja, ampak smarphoni so novi procesorji.

Ne vem če je med 10 največjimi proizvajalci polprevodnikov kdorkoli iz EU, pa tudi če je ima verjetno tovarne v Aziji. EU je na tem področju žal močno zaostala (Nemci delajo das autos, Francozi letala, Italijani špagete, GB gre ven, tako da se bo delež EU na tem področju še zmanjšal, Skype so prodali Microsoftu...). Tudi ni praktično ničesar, kar bi konkuriralo Googlu, Facebooku in podobnim (portal najdi.si ne štejem). Kitajci imajo na tem področju vsaj svoje klone.

Sicer Huawei ogromno vlaga v R&D. Kot sem zasledil so po vložku med tehnološkimi podjetji na četrtem mestu. 15 MRD USD oziroma 14% prihodkov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dronyx ()

Poldi112 ::

Hja, Trump nam ravno grozi, da ne smemo nabiti davka na Google. Predstavljaj si, da kot EU investiramo v "konkurenco". Saj nas bodo znukali. :)
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

dronyx ::

Poldi112 je izjavil:

Hja, Trump nam ravno grozi, da ne smemo nabiti davka na Google. Predstavljaj si, da kot EU investiramo v "konkurenco". Saj nas bodo znukali. :)

Skočili bi pokonci, če bi naredili tako kot Kitajci, da omejimo internet in blokiramo Google, Facebook... EU ne more kar investirati - to mora investirati zasebni kapital in potem konkurirati na prostem trgu, kjer so že Google... Znanja za kaj takega v EU je sigurno dovolj, vprašanje pa kje najti konkurenčno prednost, da bi ljudje to uporabljali.

Poldi112 ::

A niso ravno te dni blokirali tihomorskega optičnega kabla, ki ga dela Google skupaj s kitajci? :)

> EU ne more kar investirati - to mora investirati zasebni kapital

Bullshit. To so traparije neoliberalizma, s katerim se preprečuje državam/celinam ujeti prednost pred "zasebnim kapitalom", ki je večino tehnologije pobral iz USA univerz in vojaških raziskav...
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Poldi112 ()

dronyx ::

Poldi112 je izjavil:

Bullshit. To so traparije neoliberalizma, s katerim se preprečuje državam/celinam ujeti prednost pred "zasebnim kapitalom", ki je večino tehnologije pobral iz USA univerz in vojaških raziskav...

Saj EU nameni nekaj denarja za to področje. Ampak to je par MRD v nekaj letih, kot sem napisal porabi pa samo Huawei za R&D v enem letu 15 MRD USD.

Zanimiv tudi tale podatek (vir):
Only 9 percent of all chips worldwide now come from factories in the EU. Taiwan, on the other hand, which is comparatively small, produces one-fifth of all semiconductors, South Korea accounts for 15 percent, and Singapore for 7 percent.

Mavrik ::

dronyx je izjavil:

Poldi112 je izjavil:

Hja, Trump nam ravno grozi, da ne smemo nabiti davka na Google. Predstavljaj si, da kot EU investiramo v "konkurenco". Saj nas bodo znukali. :)

Skočili bi pokonci, če bi naredili tako kot Kitajci, da omejimo internet in blokiramo Google, Facebook... EU ne more kar investirati - to mora investirati zasebni kapital in potem konkurirati na prostem trgu, kjer so že Google... Znanja za kaj takega v EU je sigurno dovolj, vprašanje pa kje najti konkurenčno prednost, da bi ljudje to uporabljali.


Komot pa postavi omejitve za zasebnost, ki olajšajo vstop na trg EU firmam. Ampak glede na to kako se je EU veselo prodal svojim telcotom in copyright industriji... ne pričakuj da bo v kratkem prišlo do kakšne spremembe.
The truth is rarely pure and never simple.

Hermit Bob ::

Mavrik je izjavil:

Google Play Store ne deklarira dovoljenja za mikrofon, o čem ti govoriš? Maš to kak kitajski malware spet?

Stvari pa so plačljive ker, pazi ta nor koncept, hočejo razvijalci svoje aplikacije prodajati in za svoje delo kaj tudi zaslužiti! Vem, čisto noro. Komot pa namestiš F-Droid, kjer je "po vzoru APT repozitorijev" vse zastonj. (Je pa tudi vse opensource, kar je kul.)

Hermit Bob je izjavil:



...na kitajske streznike. Glede na to, da so serverji tam, bi jim se skoraj verjel, da je slo za salabajzerstvo pri pakiranju :)). Gre pa za neskoncno manj podatkov, kot jih nakrade prakticno vsaka Slovenceljska aplikacija na google storu, da o Google Playu in raznih WhatsApp, Viber, Fb in ostalo sranje niti ne govorimo.


Torej te ne briga dejansko zasebnost, ampak samo pizdenje čez Google in Facebook? Tudi ok, ampak ne se potem s svojimi podvojenimi računi skrivati za argumentom zasebnosti :)


Sorry nimam ne casa ne volje, da bi se ukvarjal z vsemi, sploh, ce nokija naredi enako kot samsung in huawei in vsi ostali, s tem da imajo vsaj izgovor. Ce se znebimo googla, ki je prikrojil celoten ekosistem, da se ga je tehnicno tezko znebiti iz telefona kateregakoli proizvajalca se je resilo najvecji problem, kar jih trenutno obstaja, ce pa propadejo zaradi GDPR tozb bojo pa vsi ostali nehali srati s tem.

In nehajte ze srati s temi podvojenimi racuni, so samo vase mokre sanje. Na tistih, ki jih ne uporabljam je geslo randomizirano in niti sam ne morem vec gor.

gruntfürmich ::

Poldi112 je izjavil:

Bullshit. To so traparije neoliberalizma...

da pa to le niso traparije socializma oz nauki iz zgodovine?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Poldi112 ::

Kolega, zgodovino morate najprej poznati, predno lahko vlečete nauke iz nje. Tako da me prav zanima, do kakšnih zgodovinskih naukov ste vi lahko prišli?
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Zvezdica27 ::

tole je zlata šansa za Huawei in Kitajsko - open source oz GPL vse in na novo postaviti vse (težko bo Google play nadomestiti) in lahko zavladajo svetu. V smislu dobička, da ne bo kdo mislil da podpiram komuniste ali Kitajce.

Samo youtube... jebeni youtube je ovira (kot posebej app).

Vse ostalo - ko jih jebe in Googla in USA (dobr in Kitajsko).

Samo časa je premalo, ampak če kdo, bodo Kitajci natepli na to kakih 100.000 developerjev in porihtali.

Morda pa le dobimo clean phone in clean OS: hvala Trump!

zz

poweroff ::

Mavrik je izjavil:

Se mi pa tudi zdi tu pomembna druga perspektiva - Googlovi produkti so popularni ker nosijo uporabnikom neko vrednost. Tudi ves ML je nekaj, kar ljudje precej radi uporabljajo. Dokler v open/privacy združbi ne bo razumevanja zakaj točno so Googlovi produkti uporabni, bo tudi uporabna rešitev problema zasebnosti zelo malo verjetna. Razumevanje uporabnosti produktov je razlika med crknjenimi projekti tipa GPG in uspešnim deployem HTTPS čez cel internet.

Pozabljaš na neenak položaj na trgu. Google si lahko privošči deployat HTTPS čez cel internet. In je projekt uspešen.

Enako bi bil uspešen projekt deployanja GPG na vse mail sisteme, če bi ga podprl Google.

Ampak ga ne. In ti točno veš zakaj. ;)

Mavrik je izjavil:

Bi nas razsvetlil s citatom te modrosti?

Na kratko: Američani določene strateške tehnologije želijo zadržati izključno zase. Procesorji (in telefoni) so ena takih tehnologij.

Rusi in Kitajci razumejo kaj so strateške tehnologije, zato vlagajo vanje. Evropa pa se zadovolji s kupovanjem strateških tehnologij kot surovin. Da bi pa te surovine sama proizvajala, pa ne gre... malo zaradi nerazumevanja, malo, ker ji to ZDA ne dopušča. Je navedel primer Britanije, kako so jo ZDA ustavile pri razvoju lastnega procesorja.

Je pa to seveda tak, bolj strateški pogled.
sudo poweroff

Mavrik ::

poweroff je izjavil:


Pozabljaš na neenak položaj na trgu. Google si lahko privošči deployat HTTPS čez cel internet. In je projekt uspešen.

Enako bi bil uspešen projekt deployanja GPG na vse mail sisteme, če bi ga podprl Google.


Ti pa pozabljaš da niti Google ni sposoben prepričati ljudi v crappy produkte.
In da je GPG kup dreka po uporabniški izkušnji. Tu kažeš tendenco OSS sveta, da išče žrtve vse drugje, kot pa pri sebi. GPG ni uporaben produkt v praksi in je na žalost en lep dokaz, da OSS communityi niso sposobni samo-refleksije okoli uporabnosti tvojih umotvorov. Tu je eden od razlogov zakaj je Google (brez zajebancije in ironije) najboljši v varnosti na svetu - opsec ekipe izjemno dobro razumejo tradeoff med varnostjo in preprosto uporabnostjo.

Mavrik je izjavil:


Na kratko: Američani določene strateške tehnologije želijo zadržati izključno zase. Procesorji (in telefoni) so ena takih tehnologij.

Rusi in Kitajci razumejo kaj so strateške tehnologije, zato vlagajo vanje. Evropa pa se zadovolji s kupovanjem strateških tehnologij kot surovin. Da bi pa te surovine sama proizvajala, pa ne gre... malo zaradi nerazumevanja, malo, ker ji to ZDA ne dopušča. Je navedel primer Britanije, kako so jo ZDA ustavile pri razvoju lastnega procesorja.

Je pa to seveda tak, bolj strateški pogled.


Meni se zdi tale izjava eno tako veliko igranje žrtve in Srbsko/Mariborsko iskanje zunanjih sovražnikov za notranjo nesposobnost. IT podjetjem so razdrobljen trg, pomanjkanje strategije na EU nivoju ter birokracija že zdavnaj porezali krila. Ostanejo tako veliki EU projekti, ki pa so leglo tipičnega političnega prcanja okoli javnih razpisov, laganja okoli opravljenih opravil in pretepanja okoli kopanje.
Ne, ne rabiš iskati zunanjega sovražnika za faile v EU tehnični strategiji. Smo že pozabili da je EU komisija nazadnje uzakonila Googlov Content ID sistem in podprla ameriško copyright industrijo? Tega ni Trump prišel ukazat ;)
The truth is rarely pure and never simple.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mavrik ()

gozdar1 ::

V ameriki je mladim potencjalnim podjetjem veliko lažje priti , do kapitala... recimo preko skladov,.. v evropi je tega veliko manj. V sloveniji pa tako raje investiramo v beton.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Huawei domala ukinja razvojni oddelek v ZDA

Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi
3711802 (9240) xxxul
»

Ameriška podjetja našla luknje za nadaljnje poslovanje s Huaweijem

Oddelek: Novice / Rezultati
86636 (4313) Poldi112
»

Huawei se pripravlja na katastrofo (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Android
15358137 (44050) Poldi112
»

Huawei zaradi ameriške blokade zmanjšuje proizvodnjo pametnih telefonov

Oddelek: Novice / Android
4427042 (20157) Mr.B
»

Tudi ARM se odpoveduje sodelovanju s Huaweijem (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Procesorji
19854065 (46813) jype

Več podobnih tem