» »

Spodbudni rezultati prvega eksperimenta z Bose-Einsteinovim kondenzatom v vesolju

Spodbudni rezultati prvega eksperimenta z Bose-Einsteinovim kondenzatom v vesolju

vir: Nature
Nature - Nemški znanstveniki so objavili rezultate prvih poskusov z Bose-Einsteinovim kondenzatom v vesolju, ki obljubljajo novo generacijo senzorjev za zaznavanje gravitacijskih valov.

Bose-Einsteinov kondenzat (BEC) je eno novodobnih eksotičnih stanj materije, ki jih človek še ni zaobvladal. Nastane takrat, ko plin bozonov ohladimo do temperatur blizu absolutni ničli, zaradi česar vsi delci padejo v eno kvantno stanje, v katerem postanejo neločljivi eden od drugega. Takrat začne takšna snov na makroskopskem nivoju izražati kvantne pojave, zato se BEC pojavlja v razlagah superfluidnosti in superprevodnosti. Čeprav sta ga Satjendra Nat Bose in Albert Einstein teoretično napovedala že v dvajsetih letih prejšnjega stoletja, so ga eksperimentalno prvič ustvarili šele leta 1995. Kondenzat je namreč v gravitacijskem polju Zemlje zelo slabo obstojen, zaradi česar danes poskuse običajno počnejo tako, da naprave v prostem padu mečejo s stolpov. A tudi tako je za eksperimente na voljo le nekaj sekund.

Raziskovalci z nemških univerz so se zato združili na projektu MAIUS 1 in napravo za izdelavo BEC posadili na sondirno raketo, ki je 23. januarja lani poletela z izstrelišča blizu švedske Kirune. Po dvigu na višino 243 kilometrov se je v prostem padu spustila nazaj proti tlom, kar je omogočilo šestminutni interval, v katerem so znanstveniki uspeli oblikovati Bose-Einsteinov kondenzat in na njem opravili kar 110 poskusov.

Z njimi so potrdili primernost BEC za uporabo v naprednem interferometru, ki ne uporablja elektromagnetnih, marveč snovne valove. Po de Brogliu imajo namreč tudi snovni delci svoje valovne dolžine - ki se v BEC zaradi enega kvantnega stanja zreducirajo na eno samo. Snovni valovi so izjemno občutljivi na gravitacijske motnje, s čimer so kot nalašč za merjenje gravitacijskih valov, saj bi bili lahko za nekaj razredov občutljivejši od naprave v observatoriju LIGO. Tako bi jih lahko opažali na frekvencah, pri katerih so danes za nas še nezaznavni. Drugi eksperimenti z Maiusa 1 so se med drugim dotikali tudi gibanja in manipulacije oblaka BEC.

Na MAIUS 1 so kot snov za kondenzat uporabili Rubidij, na prihodnjih dveh odpravah, MAIUS 2 in 3, pa mu bodo dodali Kalij. Raketi naj bi poleteli do konca prihodnjega leta. NASA ima medtem z BEC lastne načrte - letošnjega maja je na Mednarodno vesoljsko postajo poletela naprava Cold Atom Laboratory, ki je poleti tudi že sproducirala lasten kondenzat. Ni pa še povsem jasno, koliko bo nedavna ponesrečena Sojuzova izstrelitev zavrla poskuse z njo.

47 komentarjev

Ahim ::

Zanimiva novica, hvala avtorju! Lepo je prebrati, da se na nekem znanstvenem podrocju premakne clovestvo naprej za (vsaj) en razred magnitude, ne samo za nekaj procentov.

Rubidij in kalij pa lahko kar z malo zacetnico napises v bodoce ;)

Invictus ::

Na koncu izpade, da je največja ovira na poti k novim odkritjem, spraviti vse te eksperimente v zemeljsko orbito.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

dexterboy ::

O, kako lepo je ob kawi odpreti ST portal in brati znanstvene novice :)
Sej ne, da je intelov 10 nm proces nezanimiva novica, ampak te ob komentarjih prehitro požene na školjko :D
Glede na to, da gre tu trud v smeri boljšega zaznavanja gravitacijskih valov, se sprašujem, če nam bo nekega dne uspelo te valove tudi "ukrotiti"... Drugače bomo zgnili in se med seboj pobili na tem planetu.
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

WhiteAngel ::

Kako uporabiti gravitacijske valove za pogon?

jype ::

WhiteAngel je izjavil:

Kako uporabiti gravitacijske valove za pogon?
Tricky. Predvsem jih bomo uporabljali za gledanje v vesolje, ker trenutno EMV uporabljamo že precej blizu roba tega, kar je fizikalno možno.

bMozart ::

jype je izjavil:

WhiteAngel je izjavil:

Kako uporabiti gravitacijske valove za pogon?
Tricky. Predvsem jih bomo uporabljali za gledanje v vesolje, ker trenutno EMV uporabljamo že precej blizu roba tega, kar je fizikalno možno.

Valovna dolžina EMV je navzdol omejena baje s Plancovo konstanto, kaj pa navzgor, je kaj omejeno? Koliko so največji vali ki so jih do zdaj izmerili?
I NEED The Point of View Gun effectible on girls too! And then...

jype ::

bMozart je izjavil:

kaj pa navzgor, je kaj omejeno?
Za izmerit? Observable universe, predvidevam. 93 milijard svetlobnih let. Teoretične omejitve ni, ker gre za poltrak.


bMozart je izjavil:

Koliko so največji vali ki so jih do zdaj izmerili?
Valovi? Tega pa žal ne vem. Dvomim, da kaj bistveno dlje od "radio".

bMozart ::

Wikipedia nekaj omenja 100 000 km (ELF). So finte kako pokrajno uporabiš za "anteno", mene zanima ali je teoretično omejena velikost? En fizik mi je dolgo nazaj rekel da navzgor ni omejeno, torej bi lahko "val" bil velik kot cela galaxyija? :)
I NEED The Point of View Gun effectible on girls too! And then...

bMozart ::

WhiteAngel je izjavil:

Kako uporabiti gravitacijske valove za pogon?

Težko, ker so tako majhni, da bi težko surfal na njih, te nebi nikamor premaknilo. Tako da edini način je, da jih umetno ustvariš večje. To narediš tako da "kamen" vržeš v "vodo". Torej nabereš toliko mase skupaj na dva konca, ki se približujeta eden drugemu, da dobiš nevronski zvezdi ali črni lukni ki se bota združili (za maksimalen val, katerega potem surfaš). Če rabiš manjše stalne valove jih lahko tudi samo pustiš da krožita ena okoli druge.
I NEED The Point of View Gun effectible on girls too! And then...

Bwaze6 ::

A bo potem LISA (Laser Interferometer Space Antenna) zastarela, še preden se bo dobro začela? :D

bMozart ::

ps: se opravičujem, sem spregledal ta del komentarja:
"Za izmerit? Observable universe, predvidevam. 93 milijard svetlobnih let. Teoretične omejitve ni, ker gre za poltrak."

A imaš kakšen link za to mogoče? S kakšnim dobrim znanstvenim argumentom.
I NEED The Point of View Gun effectible on girls too! And then...

branimirII ::

Meh, ko bodo odkrili samega boga v vesolju, mi javite...

jype ::

bMozart je izjavil:

A imaš kakšen link za to mogoče? S kakšnim dobrim znanstvenim argumentom.
Ne, to je špekulacija, ki je tudi teoretično bržkone napačna, ker ne obstaja snov, iz katere bi lahko naredil tako veliko anteno.


bMozart je izjavil:

nevronski zvezdi
Mind blown :)

bMozart ::

lol, :)) nevTronski, se razume :)

Bi pa bila nevronska zvezda kul za super inteligenco, samo so verjetno malo prepočasni za to ;) /offtopic =)
I NEED The Point of View Gun effectible on girls too! And then...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bMozart ()

jype ::

IMO je v našem vesolju velikost največjih zvezd dober približek praktičnega maksimuma valovne dolžine. Večje reči so teoretično dosegljive, v praksi pa trenutno ne vidim, kako bi lahko bile, poleg tega, da je za tako dolge valove potrebna obscena moč za napajanje antene, pa tudi za sprejem tako dolgih radijskih valov potrebuješ obsceno občutljivo napravo.

bMozart ::

Tudi sam sem nekako prišel do podobnega sklepa. Ampak saj veš, tehnologija dela "čudeže". :>
I NEED The Point of View Gun effectible on girls too! And then...

jype ::

Uporaba gravitacijskih valov za komunikacijo je trenutno domena znanstvene fantastike, ampak očitno reč v vesolju (kjer je mraz in so reči ves čas v prostem padu) ni več tako zelo fantastična.

jb_j ::

jype je izjavil:

Uporaba gravitacijskih valov za komunikacijo je trenutno domena znanstvene fantastike, ampak očitno reč v vesolju (kjer je mraz in so reči ves čas v prostem padu) ni več tako zelo fantastična.


kva? članek teče o zaznavanju gravitacijskih valov.

ti pa o tem, da bi gravitacijske valove uporabljali za komunikacijo?
a si prebral članek?

če pa članek teče o tem,
ali ne bi bilo to hitreje. ker nam trenutno ni hitrejše komunikacije od svetlobne hitrosti?
oz. je baje svetlobna hitrost top speed, po einsteinu.
https://time.tno.nl/en/articles/superfa...

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: zee ()

jype ::

jb_j je izjavil:

članek teče o zaznavanju gravitacijskih valov.
Ja. Temu se sicer reče tudi "sprejemnik".

jb_j ::

jype je izjavil:

jb_j je izjavil:

članek teče o zaznavanju gravitacijskih valov.
Ja. Temu se sicer reče tudi "sprejemnik".


na kakšen način in kako?
trenutno imamo radijsko komunikacijo, ki popuši v laserski na vse načine.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: zee ()

jb_j ::

Mene osebno zanima vprašanje črnih lukenj:
Ali one naredijo, da svetloba "kao izgine"?
Ali svetlobo spravijo v nadsvetlobno hitrost, in je potem ta, nezaznavna, na vidni ravni?

Einstein je imel dobre teorije, samo bi bil del tega res,
da je svetloba potem nezaznavna (po moji teoriji),
potem je bil le krištof kolumb na ladji, v območju letalonosilk.

In potem njegove teorije vesolja kot fabric-space,
ki se ukvirja oz. upogiblja. (padejo v morje, ali prepad)

Jst mislm, da je vesolje le vakumska PRAZNINA. (vsaj v našem osončju, za drugje še nimamo podatkov)
In imamo le gravitacijske objekte (zakaj in na kakšen način, še nimam pojma)

Dejstvo je, vsi vesoljski objekti z določeno hitrostjo dobijo neko gravitacijsko polje.
In potem so še gravitacijska polja, ki si jih ne znamo razlagati,
ki nastajajo na vseh planetih, lunah.

In ultimativno gravitacijsko polje,
črna luknja, ki svetlobo požene, v nadsvetlobno hitrost.
In si vsi astronomi to razlagajo:
črna luknja "poje" svetlobo.

Jaz mislim, da jo požene v nadsvetlobno hitrost.
Ampak, to je le moje osebno skromno mnenje.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: zee ()

jb_j ::

Teorija Wormholov, mi pade na pamet,
ob moji prejšnji teoriji,

samo kam te fukne to v vesolju,
pa mogoče tudi v planet, ali pa v shredder.
In potuješ na vse konce vesolja, v majhnih, mičkenih delčkih.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: zee ()

jb_j ::

aja pa pač:
gravitacijsko polje upočasneva časovno polje.

za utemeljitev prejšnjih teorij.

in ne obstaja space-time continuum.
(po moji teoriji)

in je huda napaka v vseh učbenikih,
kjer razlagajo, da gravitacijo povzroča, magnetno polje.
ker je popolnoma skregano z logiko, ki so nas jo učili.

magnetno in gravitacijsko polje sta dva povsem različna pojma.
magnetno polje privlači le železo.

gravitacijsko vso materijo.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: zee ()

jb_j ::

gravitacijskega polja še ne razumemo povsem,
(znamo nardit magnetno, vakumsko,
vesoljskega (brez gravitacijskega)
in
gravitacijskega (z privlačno silo za vso materijo)

pač ne znamo.

in sem nekak logično ločil gravitacijsko od magnetnega.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: zee ()

reeves ::

Svetloba ne izgine, samo odbije se ne.

Svetloba (fotoni) ne morejo potovati hitreje kot svetloba ni pa nobenega fizikalnega zakona, ki bi postavil svetlobno hitrost kot najvišjo možno. Svetlobna hitrost je dejansko hitrost kavzalnosti oz. to je največja možna hitrost s katero lahko prenašamo informacije. In ker je ta hitrost (izračunana po Planckovih enačbah) enaka hitrosti fotonov, se je je prijelo ime svetlobna hitrost.

Gravitacijsko polje razumemo precej dobro. Ni pa to nekaj kar "nastane". To je lastnost teles z maso. Če ustvarimo maso ustvarimo tudi gravitacijsko polje.

Space-time valda obstaja. Odvisnost časa od gravitacije je že dolgo dokazana in zelo enostavno dokazljiva.

Magnetno polje tudi vpliva na vso materijo. Diamagnetizem.

Magnetno polje povzroča gravitacijo??? Katere učbenike si pa ti bral?

gendale2018 ::

jb_j, to maš neke dobre droge, dej povej kje si dobil
ja sam mali poštar, kurac mi je oštar
čuvajte se žene, bit ćete jebene

jb_j ::

reeves je izjavil:

Svetloba ne izgine, samo odbije se ne.

Svetloba (fotoni) ne morejo potovati hitreje kot svetloba ni pa nobenega fizikalnega zakona, ki bi postavil svetlobno hitrost kot najvišjo možno. Svetlobna hitrost je dejansko hitrost kavzalnosti oz. to je največja možna hitrost s katero lahko prenašamo informacije. In ker je ta hitrost (izračunana po Planckovih enačbah) enaka hitrosti fotonov, se je je prijelo ime svetlobna hitrost.

Gravitacijsko polje razumemo precej dobro. Ni pa to nekaj kar "nastane". To je lastnost teles z maso. Če ustvarimo maso ustvarimo tudi gravitacijsko polje.

Space-time valda obstaja. Odvisnost časa od gravitacije je že dolgo dokazana in zelo enostavno dokazljiva.

Magnetno polje tudi vpliva na vso materijo. Diamagnetizem.

Magnetno polje povzroča gravitacijo??? Katere učbenike si pa ti bral?


grem od uzad naprej:

1. v oš so nas učili, da je magnetno polje tisto, ki nas drži na zemlji (sem letnik 1985, učbeniki oš, sledeči)

2. vpliva na vso materijo (ok), potem ima tudi nasa rešitve za v vesolju za brezgravitacijsko polje, ne?
pa majo le od nordunga koncept, da se platforma vrti, in ustvarja gravitacijo.
meh, mogoče mal razumemo gravitacijo. (nordungov koncept, vrtenja, za ustvarjanje gravitacijskega polja, v breztežnostnem območju)

3. space-time obstaja, samo ne v takšni različici, kot jo je dojemal einstein, po mojem mnenju,
je moja teorija tudi primerljiva, ali mogoče boljša

4. če bi gravitacijsko polje razumeli, bi ga lahko tudi ustvarili,
ali ne?
če razumemo 1+1=2,
potem lahko ustvarimo gravitacijsko polje za vso masno obliko

5. svetlobna hitrost ne more potovati hitreje,
ker vsak objekt, ki potuje hitreje, ga ne moremo zaznati, z vizualnimi, in vsem danes mogočimi napravami,
za opazovanje hitrosti objektov.

6. ne da se svetloba ne odbija, ali kaj podobnega,
le zaznati je ne znamo!

Najbrž če bodo kdaj space shipi, če bi bili možni potovati z nadsvetlobno hitrostjo, (s pomočjo super-računalnikov)
najbrž v toku potovanja ne bi mogli biti zmožni, da vidimo same sebe.
(tako da, star trek, WARP 1.1, je nategunska fora, ker svetloba ne dohaja hitrosti)
In noben ne more upravljat ladje, ko doseže 1.1 ali 1.0000000000000000000001 svetlobne hitrosti, ker ne morejo videti sami sebe na ladji

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: zee ()

MrStein ::

jb_j je izjavil:


1. v oš so nas učili, da je magnetno polje tisto, ki nas drži na zemlji (sem letnik 1985, učbeniki oš, sledeči)

To pa je bila ena zelo čudna šola. (jaz za take primere uporabljam izraz "paralelno vesolje")
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

jb_j ::

MrStein je izjavil:

jb_j je izjavil:


1. v oš so nas učili, da je magnetno polje tisto, ki nas drži na zemlji (sem letnik 1985, učbeniki oš, sledeči)

To pa je bila ena zelo čudna šola. (jaz za take primere uporabljam izraz "paralelno vesolje")


Haha, poglej slovenske učbenike,
mogoče bom tut jst pobrskal in ti pošljem stran, (če imam še vse učbenike)
če je še vedno v "tamali sobci".
Si pa bom vzel čas, v kratkem, da prebrskam, katere učbenike imam še v bajti.

Pa nekak mi kot oš-cu,
ni šlo nikol v glavo,
v praksi magnetno polje privlač samo želez in podobne kovine.
vsega ostalga ne.
Pri enem predmetu so dejal pa, da nas le magnetno polje zemlje drži na zemlji.
(možno pa da se napačno spomnim, možno)

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: zee ()

reeves ::

@jb_j

A lahko vprašam, a si ti kdaj dejansko kaj prebral/gledal o fiziki, astrofiziki,... ali samo predstavljaš svoje teorije, ki na ničemur ne temeljijo?

jb_j ::

reeves je izjavil:

@jb_j

A lahko vprašam, a si ti kdaj dejansko kaj prebral/gledal o fiziki, astrofiziki,... ali samo predstavljaš svoje teorije, ki na ničemur ne temeljijo?


v bistvu, so to predmeti v šolanju, ki so mi edini nekako šli, (brez učenja=
poleg matematike, računovodstva in parih drugih.

spremljam pa vse teoretične fizike, sicer zadnje čase manj:
mičo ukaka, pa nek martin luther king, ki so imeli oddaje sci-fi dokumentarcih.
in vse podobne. (in razumem, današnje koncepte vesolja, samo se ne strinjam z njimi)

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: zee ()

jb_j ::

in sem na začetku vseh lastnih teorij dejal:

mene osebno zanima:
in potem.....
moje teorije.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: zee ()

reeves ::

Evo en video, za lažje razumevanje o novici. Predlagam, da si ogledaš še ostale videe na njihovem kanalu.

jb_j ::

reeves je izjavil:

@jb_j

A lahko vprašam, a si ti kdaj dejansko kaj prebral/gledal o fiziki, astrofiziki,... ali samo predstavljaš svoje teorije, ki na ničemur ne temeljijo?


povzami, zaradi česar ne temeljijo na ničemur.
vse se sklada, s sedanjimi spoznanji, če bi podrobno prebral.

ampak dobro,
kje te motijo vse te teorije, oz. le problem ene same.

reeves je izjavil:

Evo en video, za lažje razumevanje o novici. Predlagam, da si ogledaš še ostale videe na njihovem kanalu.


Ok, razumem, PBS, imaš za program, ki lahko ponozarja, dogodke v vesolju.

Mislim, da si dovolj povedal, in se nimava več za pogovorjat.
Nisem niti pogledal posnetka za več kot 5s.

Hvala in lp,

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: zee ()

reeves ::

Tu se pa strinjam s tabo. Z nekom, ki ne ve kaj ga drži na Zemlji se res ni možno pogovarjati o B-E kondenzatu in črnih luknjah.

Lp

jb_j ::

reeves je izjavil:

Tu se pa strinjam s tabo. Z nekom, ki ne ve kaj ga drži na Zemlji se res ni možno pogovarjati o B-E kondenzatu in črnih luknjah.

Lp


ne razumem.

kakšno konkretno povezavo imata b-e kond. in črne luknje.
ko niti njihove orbite ne morejo določat, podobno kot pri planetih!
(pri planetarnih je orbita nekak znana zaradi gravitacije planetov, pri črnih luknjah nimamo podatkov)

ali imajo neko skupno točko, ki je še niso podali.
in je to tvoja neka teorija brez konkretne teze (oz. hočeš rečt, da imajo preučene črne luknje, in lahko določajo njihovo orbito)?
in da je b-e-kondezat lahko primerljiv z črnimi luknjami?

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: zee ()

Aggressor ::

8-O
en CRISPR na dan odžene zdravnika stran

jb_j ::

mi je pa smešno,

podpiraš idejo b-e kond.,

jaz pač imam mnenje, da je ta ideja smešna, kot nekatere e-ideje (oz. BEEEEEEE).
se mi zdi, da so moje ideje bolj konkretne, če bi jih dobro prebral.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: zee ()

reeves ::

jb_j :: danes, 20:55:26

ne razumem.


jb_j :: danes, 19:10:51

1. v oš so nas učili, da je magnetno polje tisto, ki nas drži na zemlji (sem letnik 1985, učbeniki oš, sledeči)

Tega te niso nikjer učili. In ni treba biti ravno znanstvenik, da veš, da Zemljina gravitacija drži nas na Zemlji, atmosfero okrog nas in Luno v orbiti



jb_j je izjavil:

mi je pa smešno,

podpiraš idejo b-e kond.,

jaz pač imam mnenje, da je ta ideja smešna, kot nekatere e-ideje (oz. BEEEEEEE).
se mi zdi, da so moje ideje bolj konkretne, če bi jih dobro prebral.

Idejo? Ne razumem. To ni ideja, to je dejstvo.
Povezava med B-E kond. in črnimi luknjami? No, ker ti je očitno PBS preotročji ali nekredibilen, preberi o povezavi TUKAJ (zgoraj desno si prenesi pdf za podrobnosti)

jb_j ::

reeves je izjavil:

jb_j :: danes, 20:55:26

ne razumem.


jb_j :: danes, 19:10:51

1. v oš so nas učili, da je magnetno polje tisto, ki nas drži na zemlji (sem letnik 1985, učbeniki oš, sledeči)

Tega te niso nikjer učili. In ni treba biti ravno znanstvenik, da veš, da Zemljina gravitacija drži nas na Zemlji, atmosfero okrog nas in Luno v orbiti



jb_j je izjavil:

mi je pa smešno,

podpiraš idejo b-e kond.,

jaz pač imam mnenje, da je ta ideja smešna, kot nekatere e-ideje (oz. BEEEEEEE).
se mi zdi, da so moje ideje bolj konkretne, če bi jih dobro prebral.

Idejo? Ne razumem. To ni ideja, to je dejstvo.
Povezava med B-E kond. in črnimi luknjami? No, ker ti je očitno PBS preotročji ali nekredibilen, preberi o povezavi TUKAJ (zgoraj desno si prenesi pdf za podrobnosti)


navajaš laži, ker magnetno polje so v oš enačili z gravitacijskim.

nisem napisal to o PBS-u, kar si ti navedel.
se pa ne strinjam z njihovimi izjavami, sta mi je miču okaka, Neil deGrasse Tyson,
malenkost bolj kompetentna (oz. veliko bolj), in se jima zahvaljujem,
za boljše razumevanje vesolja,

imam pa pač svoje ideje. (ki mi ob njunem razumevanju vesolja, sta nekak, demantirala einstaina, ob mojem razumevanju, delovanje vesolja)

Najbrž pa tvoje mnenje, da je PBS preotročji ali nekredibilen.
Brez, da bi jaz podal ti izjavi.
Najbrž dodajo nekaj na njihovi dodani vrednosti.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: zee ()

jype ::

jb_j je izjavil:

navajaš laži, ker magnetno polje so v oš enačili z gravitacijskim.
Ne, niso ga.

jb_j ::

jype je izjavil:

jb_j je izjavil:

navajaš laži, ker magnetno polje so v oš enačili z gravitacijskim.
Ne, niso ga.


ej pa dobr, tut če ga ne bi, ampak so ga,

ali lahko postaviš teze, zakaj moje teorije ne bi mogle imeti neke pravilnosti?

Tako kot zadnjič, gledam oddajo o bermudskem trikotniku,
ko vsem odpovejo navigacijske naprave, (avionom in ladjam).
in potem gledam sliko, kako je v peruju puščava z magnetitom,

in nasini strokovnjaki razlagajo o odpovedi vseh naprav,
zaradi nekih gama žarkov in podobno.

satelitska slika nase pa jasno nakazuje,
da magnetit, oz. nepravilnosti v magnetnem polju izvirajo iz peruja.
dodam sliko če te zanima.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: zee ()

jype ::

jb_j je izjavil:

ali lahko postaviš teze, zakaj moje teorije ne bi mogle imeti neke pravilnosti?
Lahko. Pojav ima svoje ime:

Not even wrong @ Wikipedia

jb_j ::

jype je izjavil:

jb_j je izjavil:

ali lahko postaviš teze, zakaj moje teorije ne bi mogle imeti neke pravilnosti?
Lahko. Pojav ima svoje ime:

Not even wrong @ Wikipedia


ej. upam, da začneš delat v nasi.
ker se mi zdi da imaš potencial, ko daješ kontra izjave.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: zee ()

janig ::

imam pa pač svoje ideje.

Mogoce je bolje ce odpres novo temo.

jb_j ::

janig je izjavil:

imam pa pač svoje ideje.

Mogoce je bolje ce odpres novo temo.


slo-tech, mi ne omogoča tega.

razmišljam, da se selim na kitajsko, kjer imajo svobodo do izražanja,
in do odpiranja novih tem.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: zee ()

reeves ::

@jb_j

V vodah v katere se podajaš je ogromno teorij in le malo znanega. Kaj se dogaja v ekstremnih razmerah si lahko največkrat samo zamišljamo. Prav nič ni narobe, če tukaj teoriziramo o tem kaj bi lahko bilo, vendar pa naše ideje ne smejo nasprotovati ali ignorirati že znanim dejstvom.
Michio in Tyson predstavljata svoje ideje na svoj način in s tem ni nič narobe. Vendar pa noben od njih ne dvomi v to, da se fotoni ne odbijejo od črne luknje zaradi gravitacijske sile. Pa tudi B-E kond. za njiju ni samo ideja kot zate.
Najprej poglej kaj vse že vemo in potem, na podlagi že znanega, delaj svoje teorije.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Odkrili snov z negativno maso

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
145114 (3191) Unilseptij
»

Odkrili magnetni 'monopol'

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
2010601 (8306) Yggdrasil
»

Absolute zero (PBS docu)

Oddelek: Znanost in tehnologija
51301 (990) guest #44
»

Objavljena analiza incidenta v CERN-u (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
25925883 (17343) kitzbrado
»

Nobelova nagrada za fiziko 2003

Oddelek: Znanost in tehnologija
312819 (2150) Marjan

Več podobnih tem