» »

EU še za korak bližje cenzuri spleta

EU še za korak bližje cenzuri spleta

Slo-Tech - Odbor Evropskega parlamenta (EP) za pravne zadeve je dopoldne potrdil 11. in 13. člen nove direktive o enotnem digitalnem trgu, ki govori o zaščiti avtorskih vsebin. Prvi je šel skozi s tesno večino 12:13, drugi pa z nekoliko ohlapnejšo, zanj je glasovalo 15, proti je bilo 10 poslancev.

S tem je Odbor nekako zacementiral stališče EP do teh vprašanj in se, čeprav predlog čaka še finalna faza zakonodajnega procesa, pozitivno opredelil do ključnih tem: obdavčitve objavljenih povezav, vpeljave strojnega filtriranja objavljenih vsebin in s tem povezane odgovornosti lastnikov spletnih portalov, o čemer smo že podrobno pisali. Vse skupaj pa nekako predstavlja konec spleta, kot smo ga doslej poznali, podobno velja tudi za našo pravico do svobodnega izražanja.

Zadevo čaka še glasovanje na plenarni seji EP, kjer bo svoje mnenje lahko izrazilo vseh 751 poslancev. Do takrat je še čas in možnost, da jim pojasnite o čem pravzaprav glasujejo. Njihov spisek in kontakte najdete tule.

140 komentarjev

«
1
2 3

neooo ::

Bo potrebno vzpovstavit alternativni splet :P

jype ::

Kar nekaj dela je pred vami - potrudite se, da te priložnosti ne zamudite.

mAXTER ::

Se spomnil ko sem en star film gledal v 90ih, ki se je dogajal v prihodnosti (lahko da je bil Johhny Mnemonic sam nisem ziher) in je bilo takrat glavnemu akterju v filmu objasnjeno da obstaja komercialna cenzurirana verzija interneta ter podtalna svobodna verzija interneta...evo še par let pa se bo vizionarstvo tistga filma žal uresničilo ;((

Samuel ::

začel ga je Carter.
If you notice this notice, you will notice that this notice is
noticably not worth noticing.

jype ::

Samuel je izjavil:

začel ga je Carter.
Ne, začel ga je Reagan. Check your goddamn facts.

vostok_1 ::

Enkrat naslendji mesec naj bi parlament glasoval, če prav razumem?


Sicer pa kako se bomo zorganizirali po sprejetju tega?
Glede na to, da bodo linki, slike, videji in druge zadeve prepovedane...a se bo odprlo serverje v manj fašističnih državah?
A bo S-T tudi odšel na kako davčno/data oazo?
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

MrStein ::

Vse skupaj pa nekako predstavlja konec spleta, kot smo ga doslej poznali, podobno velja tudi za našo pravico do svobodnega izražanja.

No, a so to slovenske novice?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

vostok_1 ::

Sicer pa blazno zanimivo.
Govorimo o defaktu konec evropskega svobodnega neta, a obe temi imata skupno komaj 40 postov.

Mogoče pa si to zaslužite.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

MrStein ::

Oh, še en

Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

vostok_1 ::

I'm not intellectually superior. It's just that the vast majority of you are barely intellectual at all.

Bom pa svoj del naredil.

Ampak kot rečeno, gledam pozitivno tudi na tako stvar.
Mogoče je to korak bližje k resetu.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

Okapi ::

vostok_1 je izjavil:

Enkrat naslendji mesec naj bi parlament glasoval, če prav razumem?


Sicer pa kako se bomo zorganizirali po sprejetju tega?
Glede na to, da bodo linki, slike, videji in druge zadeve prepovedane...a se bo odprlo serverje v manj fašističnih državah?
A bo S-T tudi odšel na kako davčno/data oazo?
Zakaj lažeš? Linki, slike, videi in druge zadeve NE BODO PREPOVEDANE.

vostok_1 ::

Ne, ne bo prepovedano. V teoriji ne.

Bodo pa upravitelji strani preventivno brisali take reči, ker se nobenemu ne bo dalo ukvarjat za skladnost z direktivo.
Tko da rezultat bo isti.

Kolikor sem slišal, direktiv ne predvidevaa nobenega fair use koncepta.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

Okapi ::

Si pač narobe slišal.

vostok_1 ::

Okapi je izjavil:

Si pač narobe slišal.


Do explain then.

Ali bom lahko postall remixane meme-je na ST-ju brez da bii kdo moral kaj pazit?
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Okapi ::

Nimam pojma, kaj so "remixani meme-ji", tako da ti ne morem odgovoriti.

Okapi ::

Zate se ne bo čisto nič spremenilo, ker direktiva ne spreminja zakonov o varovanju avtorskih pravic. Kar smeš danes početi, boš lahko počel tudi vnaprej. Kar pa danes počneš, pa že po obstoječi zakonodaji ne bi smel (ker kradeš sadove tujega dela), bo v prihodnje bolje nadzorovano, ker bo za tvojo krajo odgovarjal tudi lastnik spletne strani, kjer boš objavljal ukradeno delo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

vostok_1 ::

Torej ne predvideva fair use?

Kot drugo, ko se naloži lastniku spletišča, to operativno pomeni, da se bo brisalo podolgem in počez, že zaradi preventive.

Skratka, nič nisi še povedal.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Okapi ::

vostok_1 je izjavil:

Torej ne predvideva fair use?

Kot drugo, ko se naloži lastniku spletišča, to operativno pomeni, da se bo brisalo podolgem in počez, že zaradi preventive.

Skratka, nič nisi še povedal.
Nauči se brati. Povedal sem vse, kar je pomembno. Fair use se čisto nič ne spreminja. Kar smeš početi s tujimi avtorskimi deli danes, boš smel tudi v prihodnje.

vostok_1 ::

Sicer nisi podal enega linka ali citata za podpret tvojo trditev.
Ampak recimo, da je to res.

Vseeno ne spremeni dejstva, da v praksi bo to skoraj zagotovo vodilo v masovna brisanja tudi nespornih vsebin. Ker nihče se ne bo v detajle s tem ukvarjal in bo lažje brisat. All mavericks of the world rejoice.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Okapi ::

Če bo zato malo manj smetenja z raznimi plesočimi mačkami, ne bo čisto nič narobe.>:D

Če boš imel kaj koristnega za povedati, boš še vedno lahko, brez strahu, da bi ti kdo to pobrisal.

vostok_1 ::

Torej bo tako kot v SA.
Dokler samo špekuliraš ti še spregledajo, ko začneš talat konkretne reči pa te zaprejo.

Avtorske pravice naj bodo. Ampak fair use, as the name suggest, is a fair usage of them.

Po tvoji logiki, je tudi stalin imel prav, ko je zapru vse karikaturiste. Ker plesoče mačke so itak odveč.

You know what. F*** this shit.
You get what you deserve.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

Okapi ::

Kaj bluziš? Kolikokrat ti bo treba ponoviti, da se fair use ne spreminja čisto nič. Mogoče bi si moral prebrati, kaj to sploh je.

vostok_1 ::

Če se bo memeje brisalo, potem to ni fair use.
Če pod tem ti razumeš kaj drugače, pa lahko razložiš.

Kaj pa tole:



Bo to košer prikazat na strani, če bo recimo nekdo vprašal kaj je eifflov stolp?
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

Okapi ::

A misliš, da če ti neki fotografiji rečeš meme, da se s tem avtorske pravice fotografa kaj spremenijo?

vostok_1 ::

Ne.
To smatram, da je fair use uporaba fotografije.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Okapi ::

No, se motiš. Če ne najdeš nobene fotografije, ki jo lahko brezplačno uporabiš, lahko napišeš, da je slika Eifflovega stolpa na xxxx spletni strani.

vostok_1 ::

No ok. Pol pod memeji bo treba dat linke.

 Vir: https://imgoat.com/uploads/ea9ab1baa0/28550.gif, Junij 2018

Vir: https://imgoat.com/uploads/ea9ab1baa0/28550.gif, Junij 2018



Štima?

Ne reši pa to problematike avtomatskega filtriranja vsebine, ki naj bi ga direktiva naložila stranem.
Definitivno bo to hard blow za kreativnost plebsov.

Kot tretje, zadeva bo šla underground, in vrjetno se bo spet napster ponovil. Zgleda da se niso naučili.

Torej ti, Okapi, podpiraš ta ukrep?
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

Okapi ::

Ja, podpiram varovanje zasebne lastnine, tudi če je v digitalni obliki. To, da je mogoče nekaj na preprost način skopirati, še ne pomeni, da to tudi smeš narediti.

vostok_1 ::

Okapi je izjavil:

Ja, podpiram varovanje zasebne lastnine, tudi če je v digitalni obliki. To, da je mogoče nekaj na preprost način skopirati, še ne pomeni, da to tudi smeš narediti.


Jz podpiram svobodo ljudi bolj kot zaščito avtorskih pravic. To ne pomeni, da so brez pomena, ampak i'd probably expand the term fair use.

Tega ukrepa pa načeloma nisem podpiral, ker bo povzročil far reaching posledice.


Če povzamem situacijo v svetu:

ZDA je polna SJW-jev, ki brišejo vse kar smatrajo za žaljivo.
EU bo prepovedala kreativnost tlačanov z brisanjem "spornih" vsebin.
Kitajska uvaja rating sistem državljanov.
Rusija...well, Russia is Russia.

Yeah. The future is bright. Real bright.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Okapi ::

Predvsem ne živiš na račun svojega avtorskega dela, tako da je glede tega tvoje mnenje načeloma precej nepomembno.

Svoboda ljudi (avtorjev) je, da prosto razpolagajo s svojo zasebno lastnino. Če jo hočejo brezplačno deliti naokoli, lahko to počno. Če jo hočejo drago prodajati, prav tako.

Že tako ali tako so pravice avtorjev močno omejene. Recimo tako, da ne smejo prepovedati izposoje svojih del v knjižnici, pa čeprav za to ne dobijo niti centa.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

vostok_1 ::

V bistvu sem za zadeve, ki sem jih kdaj dal v javnost prosil zgolj za donacije.
Da bi terjal denar nisem še.
Saj pravim, da zadeve treba zaščitit, ampak še posebej za digitalne reči, je ponavadi pozitivno, če se razkopirajo na okoli. Se pa strinjam, da give credit to the author je dobra praksa. Če ne moreš od tega živeti, lahko da imaš napačen income model.

I concede. Če bom le lahko, bom memeje in podobno vsebino citiral v največji situacijsko možni meri.

Glede avtomatskega brisanja pa ne morem se strinjat. To je na stežaj odprto za zlorabe.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

gruntfürmich ::

jure in ostali si že manejo roke; nič več fašizma!
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

krneki0001 ::

Seveda, samo pozabili so, da tudi oni ne bodo več smeli pošiljat v fojbe.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

gruntfürmich ::

vostok_1 je izjavil:

Jz podpiram svobodo ljudi bolj kot zaščito avtorskih pravic.

LOL?
ne moreš podpirati svobode brez da spoštuješ zasebno lastnino, kar avtorske pravice nedvomno so!
smo že imeli dosti debate na temo svobode...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

KAVINSKY ::

krneki0001 je izjavil:

Seveda, samo pozabili so, da tudi oni ne bodo več smeli pošiljat v fojbe.


Že prej niso smeli, saj to je le sovražni govor! Škoda, da je napačna opcija zmagala na volitvah.

rekt ::

KAVINSKY je izjavil:

krneki0001 je izjavil:

Seveda, samo pozabili so, da tudi oni ne bodo več smeli pošiljat v fojbe.


Že prej niso smeli, saj to je le sovražni govor! Škoda, da je napačna opcija zmagala na volitvah.



Pšt, ne jurčku povedat - če še ni vzel jutranjih tablet, bo spet cel dan tečen.

joze67 ::

gruntfürmich je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

Jz podpiram svobodo ljudi bolj kot zaščito avtorskih pravic.

LOL?
ne moreš podpirati svobode brez da spoštuješ zasebno lastnino, kar avtorske pravice nedvomno so!
smo že imeli dosti debate na temo svobode...

Šele osvobojen lastnine je lahko človek svoboden... Ekonomisti in filozofi iz XVII in XVIII stoletja so nastajala v kontekstu monarhij in so v tem smislu bila napredna; ampak danes to vodi v pospešeno razslojevanje in v suženjstvo tistih, ki nimajo dovolj. Lastnina ni absolutna, je dogovor v družbi nečemu služi. Ko bo preveč ljudi na ta kratki strani tega dogovora, sta možna samo dva scenarija: (1) sprememba dogovora (ki po naravi vedno predstavlja revolucijo) ali (2) odstranitev teh, ki jih je preveč. Kar bo pa spet pripeljalo samo do novega cikla.

Okapi ::

Šele osvobojen lastnine je lahko človek svoboden...
Ja, klošarji so najbolj svobodni.

thramos ::

Okapi je izjavil:

Predvsem ne živiš na račun svojega avtorskega dela, tako da je glede tega tvoje mnenje načeloma precej nepomembno.

Svoboda ljudi (avtorjev) je, da prosto razpolagajo s svojo zasebno lastnino. Če jo hočejo brezplačno deliti naokoli, lahko to počno. Če jo hočejo drago prodajati, prav tako.

Že tako ali tako so pravice avtorjev močno omejene. Recimo tako, da ne smejo prepovedati izposoje svojih del v knjižnici, pa čeprav za to ne dobijo niti centa.


Če ustvarjaš produkt, ki ga je tako zelo trivialno distribuirat in razmnoževat, da je potrebno za preprečevanje tega početja v nasprotju s tvojimi željami vsem ostalim zvezati roke in zatisniti oči, se je pametno vprašati o smiselnosti tega početja.

Pravica do svobodnega interneta bi morala biti višje cenjena, kot pravica avtorjev, da preprečijo uporabo avtorskih del v nasprotju z njihovimi željami.

PrihajaNodi ::

MrStein je izjavil:

Oh, še en




A to je Jure?

Okapi ::

Pravica do svobodnega interneta bi morala biti višje cenjena, kot pravica avtorjev, da preprečijo uporabo avtorskih del v nasprotju z njihovimi željami.
Skratka, ti misliš, da svoboda interneta pomeni svobodo kraje tuje lastnine.;((

Zakaj ne zagovarjaš "svobode" fizičnih trgovin>:D

joze67 ::

Okapi je izjavil:

Šele osvobojen lastnine je lahko človek svoboden...
Ja, klošarji so najbolj svobodni.

Ta je skoraj tako brezzvezna kot tista, "zakaj levičarji ne razdajo svojega premoženja" Seveda je klošar (pa še kdo) zelo svoboden, ker gre ogromno represije prav v smeri odvzema dela premoženja in njemu je težko kaj odvzeti. Ni pa to svet ne družba, kjer bi lahko lastnino (in vse ostale družbene norme) kar odmislil in se delal, da živiš drugje.

krneki0001 ::

Okapi je izjavil:

Pravica do svobodnega interneta bi morala biti višje cenjena, kot pravica avtorjev, da preprečijo uporabo avtorskih del v nasprotju z njihovimi željami.
Skratka, ti misliš, da svoboda interneta pomeni svobodo kraje tuje lastnine.;((


Po tvojem mišljenju nam ostalim zgleda to kot da ti misliš, da je internet izključno samo kraja tuje lastnine.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Jarno ::

Še najbolj bodo trpele FB mamice, ko bodo cenzurirali slike njihovih tortic in drugih delikates.
Čakam samo, da se napudrane *iti spomnijo, da je screenshot iz igre intelektualna lastnina založnika.
Torej, dvomim, da bo zaradi tega zakona kdo kaj zaslužil, kvečjemu cenzurian bo s strani pametnih robotov.
Zadeva gotovo nima ekonomskih razlogov, je pa nepraktična za vsakodnevnega uporabnika.
#65W!

Truga ::

Okapi je izjavil:

lastnine.;((

lastnina je druzben konstrukt. intelektualna lasnina je stvar samo zato ker se je druzba odlocila, da je koristno za druzbo, da obstaja. zdaj, ko se je zadeva izrodila v stvar ki je koristna predvsem za bogate posameznike in korporacije se lahko zadeve hitro spremenijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Truga ()

PaX_MaN ::

Truga je izjavil:

Okapi je izjavil:

lastnine.;((

lastnina je druzben konstrukt. intelektualna lasnina je stvar samo zato ker se je druzba odlocila, da je koristno za druzbo, da obstaja. zdaj, ko se je zadeva izrodila v stvar ki je koristna predvsem za bogate posameznike in korporacije se lahko zadeve hitro spremenijo.

Če se družba odloči, da je koristno za družbo, da obstaja intelektualna lastnina tako, da je koristna predvsem za bogate posameznike in korporacije, ni izrojena.

Truga ::

Druzba se tega ni odlocila.

Personanonim ::

"The internet - like a training camp for never amounting to anything."

oglaf.com

thramos ::

Okapi je izjavil:

Skratka, ti misliš, da svoboda interneta pomeni svobodo kraje tuje lastnine.;((


Ne, ampak cel kup (pametnih) ljudi pravi, da bo EU s temle ukrepom za namen zaščite intelektualne lastnine bistveno omejila svobodo komunikacije (interneta).

Okapi je izjavil:

Zakaj ne zagovarjaš "svobode" fizičnih trgovin>:D


Zagovarjam svobodo gibanja. Če bi bil predlagan ukrep za zaščito fizičnih trgovin recimo skrajno fašistična omejitev svobode gibanja, potem bi bil proti takšnemu ukrepu, četudi za ceno varnosti poslovnega modela fizičnih trgovin.
«
1
2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Nizozemsko sodišče v primeru glede pravice do pozabe pritrdilo pritožnici

Oddelek: Novice / Zasebnost
417352 (5649) jype
»

Poslanci EP o avtorstvu v digitalni dobi znova septembra

Oddelek: Novice / Avtorsko pravo
206653 (4921) [D]emon
»

"Tole tu je kot v kriminalki" (INTA predlagala zavrnitev ACTE) (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Avtorsko pravo
15843723 (39612) bluefish
»

Evropski parlament zavrnil izmenjavo podatkov v SWIFT-u z ZDA

Oddelek: Novice / Zasebnost
436963 (5018) PacificBlue

Več podobnih tem