» »

V Münchnu bo povratek na Windows stal 90 milijonov evrov

V Münchnu bo povratek na Windows stal 90 milijonov evrov

Slo-Tech - Münchenski mestni svet je po pričakovanjih sledil predlogu odbora za administracijo, ki je pred dvema tednoma dokončno priporočil povratek na Windows in na seji podprl umik Linuxa z računalnikov v mestni upravi. Leta 2003 začeti projekt migracije mestne uprave na Linux, v sklopu katere je potekala tudi temeljita reorganizacija IT-služb, je tako končan. Do leta 2022 bodo na računalnikih ponovno poganjali Windows.

Po končnem glasovanju so razkrili tudi oceno stroškov, ki so jo do glasovanja skrivali. Da bo približno 18.500 računalnikov z Linuxovo distribucijo LiMux in 10.700 računalnikov s starimi verzijami Windows prestopilo na novo različico Windows, bodo zapravili 86 milijonov evrov. Od tega bodo pet milijonov evrov porabili za nadgradnjo strojne opreme, 24 milijonov evrov za zunanje svetovalce, 13 milijonov evrov za IT-službo in 30 milijonov evrov za licence. Dodatne tri milijone evrov bodo porabili še za izobraževanje zaposlenih za uporabo odjemalca Windows 10.

Ni še jasno, ali bodo tudi LibreOffice zamenjali z Microsoftovim pisarniškim paketom. Za zdaj načrtujejo 6000 preizkusnih licenc za Microsoft Office, potem pa se bodo odločili, kateri pisarniški paket bodo uporabljali. Opozicija je povratek na Windows ostro kritizirala, češ da so izboljšave IT-ja potrebne, a ne radikalna sprememba in odhod od odprtega k zaprtemu. Dodajajo, da bo prihodnost tako ali tako oblačna in izdatno uporabljala odjemalce, zato nima smisla porabiti 90 milijonov evrov za rešitev, ki je kvečjemu prehodna. Koalicija odgovarja, da četudi je rešitev prehodna in ne bo trajala 30 let, ni časa za čakanje na virtualizacijske rešitve.

Kakorkoli že, da bo München ne glede na stroške slej ali prej ponovno namestil Windows, je bilo jasno že od leta 2014, ko so se z zamenjavo župana okrepili glasovi nasprotnikov Linuxa. Glavni argumenti je bila nezdružljivost Linuxa z namensko programsko opremo, pripomoglo pa je tudi očitno negodovanje zaposlenih nad Linuxom in težavnostjo uporabe. V resnici se je Linux še presenetljivo dolgo upiral.

237 komentarjev

«
1
2 3
...
5

SkipEU ::

To smo nekateri pričakovali že leta 2003, samo kaj ko jih ti odprtokodniki vedno znova nategnejo s kao nižjimi stroški.

klinker ::

24 milijonov evrov za zunanje svetovalce, 13 milijonov evrov za IT-službo


Se samo meni zdi da bi cifre mogle bit zamenjane :|

DamijanD ::

Prve sploh ne bi smelo bit :-)

tikitoki ::

A niso jokali, da je Linux predrag?

Utk ::

klinker je izjavil:

24 milijonov evrov za zunanje svetovalce, 13 milijonov evrov za IT-službo


Se samo meni zdi da bi cifre mogle bit zamenjane :|

Aja? A da bi tisti, zaradi katerih so mislili, da bo linux rešitev, pa so zajebali tudi linux, zdaj delali migracijo nazaj na windows, da bo spet vse isto kot prej, ko je bilo (menda) vse narobe?

oxyuranus ::

Utk je izjavil:

klinker je izjavil:

24 milijonov evrov za zunanje svetovalce, 13 milijonov evrov za IT-službo


Se samo meni zdi da bi cifre mogle bit zamenjane :|

Aja? A da bi tisti, zaradi katerih so mislili, da bo linux rešitev, pa so zajebali tudi linux, zdaj delali migracijo nazaj na windows, da bo spet vse isto kot prej, ko je bilo (menda) vse narobe?


Ne jih kritizirat, te so imeli "jajca", se jim lahko samo poklonis, pac linux je se dalec do tega, da bo deloval na desktopih brez problemov, lahko se sicer zdaj na ljudi sklicujes, ampak linux je pac/zal/se vedno jajc. Del problemov bo sicer resil wayland, stalo, ki jo delajo distribucije in razni potteringwari pa samo bog, pa verjetno je se ta tu nemocen. Ubogi Linus, ki mora gledat kaksen drek mu gradijo nad kernelom =/
Those who do not understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly.
(hint: linux)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: oxyuranus ()

xmetallic ::

tikitoki je izjavil:

A niso jokali, da je Linux predrag?

Zapravili so na milijone evrov pri čemer niso v 15 letih uspeli migrirati vseh programov na Linux, tiste katere jim je uspelo migrirati pa zaostajajo desetletje za konkurenčnimi rešitvami.

"in the past 15 years, much of our efforts were put into becoming independent from Microsoft," including spending "a lot of money looking for workarounds" but "those efforts eventually failed."

As everything needed to be developed by ourselves, the city's IT was 10 to 15 years behind market standard. The City of Munich is not an IT developer, but has other major concerns to deal with.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: xmetallic ()

Markoff ::

Tale Minken je čisto zbalkaniziran. Migracija sem, migracija tja, ogromno denarja za zunanje svetovalce, njihova strategija pa so še vedno lokalizirane aplikacije, odvisne od OS.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Invictus ::

To je samo standardna zgodba vseh velikih sistemov.

Migracije oz. zamenjave softwara so v velikih firmah na 5-7 let. Zamenjajo vendorja.

Zakaj? Drugače velemanagerji nimajo projektov za veliko denarja, pa se to slabo pozna na njihovem CVju in ob pijankah/čajankah/sprejemih s kolegi...

Vse skupaj nima neke veze s tehniko in logiko...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Markoff ::

Veliki sistemi sedanjosti se vse manj zafrkavajo z lokalnimi mašinami in migrirajo v spletne storitve. Na mainframe-e oz. farme blade-ov. Danes se temu popularno reče cloud.

Isti shit kot razni VAX/VMS na EF v 80. in 90. letih, samo UI je lepši. Stara (čeprav dobro delujoča!) kripa v novi preobleki - SOLD!
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

codeMonkey ::

Pa so se res lotili zadeve v open source duhu? Pri takem prehodu bi bilo smiselno narediti odprto platformo, da bi jo eventualno pograbila preostala mesta. V sodelovanju s fakultetami bi tudi EU financiranje dobili za to. Možno, da sem mimo brcnil, se pa ne spomnim ravno, da bi bilo kje o tem kaj zapisanega. Res pa je, da nisem iskal.

neboben ::

A niso mestna uprava in podobne državne zadeve polne enih ljudi, ki imajo prveč dela z birokracijo in v 24ur-ah nimajo časa preklopit svoje možgane na alternativne rešitve. Doseganje sprememb je očitno nepredstavljiv oz. težje dosgljiv cilj. So pa neki osebki za Linux support servis tudi enga dnarja zgleda pobral, če nastajajo taki stroški. Jest bi ta računlniški sektor kr odpustu. Ne morm rezumet tud tega, da niso spisal novih orodij za to upravo al se pač motim pa so jih ?
se strinjam z unim k je reku, da je še dolg zdražal ta linux na njihovih računalnikih.
@codemonkey opensource duh bl težko, prej birokratski duh.
@oxyuranus a poznas desktop sistem brez napak... če ti računalniški oddelek ne zna spedenat mašine, kaj boš potem kot uporabnik na eni mašini v javni upravi, cel dan kopajlov gentoo.

Jest mislm, da je tle pr tej zadevi računalničarji kt soervisiral sistem uporabnikom v upravi zajebov...
A kdo ve kej več, a je to slučajno tko blo, da so neki windows mojstri zdej linux inštaliral pa pol jamral kako je to slabo in na vem kaj nebi se čudil.

Ima pa ta uprava dost dnarja da se tkole preserava.

Ahim ::

Licence bodo stale vec kot 1000 EUR na racunalnik. Res sem radoveden kako to kupujejo, saj M$ OS in Office staneta cca. 400 EUR po maloprodajni ceni, tisti dodatni milijoni za "zunanje svetovalce" in "IT sluzbo" gredo pa verjetno za interno razvite stvari?

oxyuranus ::

neboben je izjavil:

@oxyuranus a poznas desktop sistem brez napak... če ti računalniški oddelek ne zna spedenat mašine, kaj boš potem kot uporabnik na eni mašini v javni upravi, cel dan kopajlov gentoo.


Tole je sicer totalno neumno postavljeno "vprasanje" ampak naj ti bo poznam desktop sistem z vec in manj napakami. Windowsi jih imajo manj, linux jih ima ogromno. A bo zadovoljeno vprasanju?
Those who do not understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly.
(hint: linux)

vostok_1 ::

Žal je res. Linux vs. Windows je kot imeti sobo polno prostitutk, pri čemer, vse lepe so HIV+.

Ampak ok. Vsaj ubuntu se je prijel kot lay user acceptable distribucija. Mint že zna zafrkavat. Debian in ostali pa že moraš vedet kaj počneš.

At the current rate...linux ne bo mainstream na desktopih še ogromno časa, if ever.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

jukoz ::

> At the current rate...linux ne bo mainstream na desktopih še ogromno časa, if ever.

Hmmmm

Predlagam da si preberete zanimiv zapis o Windowsih:
https://arstechnica.com/gadgets/2017/10...

Ker, koga pa briga kaj imaš na "desktopu".

zavajon ::

klinker je izjavil:

24 milijonov evrov za zunanje svetovalce, 13 milijonov evrov za IT-službo


Se samo meni zdi da bi cifre mogle bit zamenjane :|

Ah kje, IT-jevca dobiš na vsakem koraku, "svetovalca" pa ne.
Prodajanje megle je ja bolj zahtevno kot znanje o nekakšni IT infrastrukturi, kajti vsak ve, da lahko vtakneš določen kabel le tja, kamor spada, pa še obrnjeno ne gre ... :D

Utk ::

Ker, koga pa briga kaj imaš na "desktopu".


Sej, zdej ko je jasno, da tega ne bo nikoli, zdaj je "koga to briga". Kot je bilo par let nazaj, da je linux zmagal. Na strežnikih.

neboben ::

oxyuranus je izjavil:

neboben je izjavil:

@oxyuranus a poznas desktop sistem brez napak... če ti računalniški oddelek ne zna spedenat mašine, kaj boš potem kot uporabnik na eni mašini v javni upravi, cel dan kopajlov gentoo.


Tole je sicer totalno neumno postavljeno "vprasanje" ampak naj ti bo poznam desktop sistem z vec in manj napakami. Windowsi jih imajo manj, linux jih ima ogromno. A bo zadovoljeno vprasanju?


Niti slučajno ni neumno, očitno o ne windows stvareh bolj malo veš, ko vsaj nebi ti na pamet govru neki v brezveze. Očitno si ne znaš spedenat stavri na drugem OS kot pa v Windows. Lahko nas vse poučiš o teh mnogih napakah na GNU Linux.

win64 ::

@neboben: Spredeni mi gonilnik za grafično. PS: nimam nič proti Linux.
Moje mnenje je, da se je potrebno tako obsežnih projektov lotiti postopoma.
V prvi fazi bi aplikacije postopoma na web spravili.
V drugi fazi bi računalnike/oddelke, ki ne potrebujejo več desktop aplikaciji zamenjali z Linux napravami.
Da se vse aplikacije prepišejo(naredi nov frontend) bi trajalo vsaj 20 let, vendar bi vsaj napredek bil. Tako pa bosta sedaj dve veliki migraciji narejeni v roku ~10ih let in predvidevam da bodo praktično spet na začetku.

Dr_M ::

Se pravi, ce potegnemo crto, je prehod na linux stal cca 113 miljonov evrov. Skoraj zastonj...
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Dr_M ()

MIHAc27 ::

Jaz to novico jemljem z rezervo (pa nisem pristaš Linuxa). Kaj so imeli leta 2003? XP in office 2003? V tem času bi vseeno morali posodobiti spet OS-e če ne 2x (iz Xp na 7, nato iz 7 na 10) pa vsaj 1x.
so šli pač enkrat na linux.

Glugy ::

Dr_M je izjavil:

Se pravi, ce potegnemo crto, je prehod na linux stal cca 113 miljonov evrov. Skoraj zastonj...

Se pravi če potegnemo črto je prehod za tiste ki ne znajo splanirat stvari vnaprej tako kot se zagre bedarija. Rad bi videl kakšen poslovni načrt z izračuni so naredil preden so šli na Linux. Kakšna je bila računica? Pa koliko od tega planiranega ; če že rečemo da so splaniral v nulo tko kot se zagre; so se potem tud držal?

Markoff ::

Bottom line: odločitev za Linux, ko imaš tako veliko MS legacy podsistemov je bila enako neumna kot odločitev za MS, ko se vse aplikacije mečejo v spletno okolje, torej nazaj na strežnike, kamor spadajo.

These are for Munich:
 Triple FP

Triple FP


 Triple FP 2

Triple FP 2


 UFP

UFP



Eh, klinc pa te slike.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Markoff ()

imagodei ::

Bottom line: govorimo nekaj na pamet, pri čemer je edino oprijemljivo to, da z Linuxom niso bili zadovoljni zaposleni in da je novi župan nasprotnik Linuxa oz. podpornik Microsofta.

O ničemer drugem nismo govorili: a so imele tajnice pri vsakodnevnem delu težave z dokumenti? S printanjem? So naprintani dokumenti izgledali drugače, kot so bili prikazani na zaslonu? A so imeli težave s formati? Težave s sprejemanjem vlog, izdajanjem odločb? A je večina računalnikov potrebovala posebne programe, ki ne delujejo na Linuxu in hkrati Wine ne zadostuje? So bile težave z gonilniki? Je mreža delovala občutno počasneje, zaradi česar so nastajale zamude pri delu? Ali so vsi zaposleni na svojih računalnikih poganjali takšne aplikacije (ERP?) ki so nujno potrebovale Wine in Windows licenco?

Ne vem, mogoče lahko naštejemo nekaj otipljivih vzrokov, zakaj je nekdo ocenil, da bo 90 milijonov € vreden prehod nazaj na Windows prebivalcem Münchna dejansko prinesel kaj otipljivega, najraje v znižanju stroškov poslovanja mestnega sveta? Kajti, če ne drugega, si težko predstavljam, da bi vzdrževanje posebne distribucije Linuxa stalo več milijonov € letno (v tejle novici beremo, da bi nadgradnja v sistemu Windows stala 34 milijonov € - kar je potrebno storiti vsaj nekako na 3-5 let). V povezani novici beremo, da je razvoj posebne distribucije stal okvirno 2 milijona evrov preko več let; najbrž je vzdrževanje tega kvečjemu v istem redu velikosti, če ne raje kak velikostni red nižje.

Skratka - se sploh ne opredeljujem, ali je bilo smotrno preiti iz Microsofta na Linux. Trenutno stanje je pač tako, da so to storili. Lahko bi rekli: Takle mamo. In sedaj, ko je distribucija razvita in stroški vzdrževanja zanemarljivi; sedaj, ko so skripte in makroji preneseni iz MS na Linux/LibreOffice okolje (in kjer bodo delovali še dooooolgo), potem, ko so odpravili množico bizarnosti (več v tej novici), vključno s konsolidacijo IT služb in odpravo vendor lock-ina, se jim pa zdaj nenadoma zdi smotrno vreči še 90 milijonov € v ponovni prehod nazaj na Windows?

Mene to ne prepriča.
- Hoc est qui sumus -

jype ::

imagodei je izjavil:

z Linuxom niso bili zadovoljni zaposleni
Manj kot 90 zaposlenih, če gre verjeti tistemu, ki je zbiral podatke.

imagodei je izjavil:

je novi župan nasprotnik Linuxa oz. podpornik Microsofta.
No, Microsoft je tudi svoj sedež premaknil v Minhen, kar je zagotovo nekaj vredno, kar se mesta tiče.

srus ::

Številke iz članka in njihov razrez, me spominja na tipični IT projekt slovenske javne uprave.

Fritz ::

srus je izjavil:

Številke iz članka in njihov razrez, me spominja na tipični IT projekt slovenske javne uprave.

Ah, mi smo daleč pred Nemci. Pri nas npr. kupijo licence za prilagojen SAP R3 in potem iščejo možnost, kako bi to uporabili. Ampak kupiti je pa bilo treba. Nujno! 8-)
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein

Invictus ::

Še bolje, kupi se hardware za 100k EUR, potem pa se do izteka garancije niti ne odpre škatle.

Resničen primer Sun SPARC serverja na Telekomu ;). 10 let nazaj...

Pa še ena iz Telekoma... Novejša...

Kupi si nov server za Oracle, ki zmore 50.000 transakcij na sekundo, stane milijon, na določen segment mreže je pa priklopljen preko 10 Mbit routerja, starega 10 let, s premajhnim bufferjev da bi obdelal vse zahteve. Ker je to po "standardih"...

Telekom ima po svojih kleteh cel kup hardwara, ki sploh odprt ni bil...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

xmetallic ::

Ahim je izjavil:

Licence bodo stale vec kot 1000 EUR na racunalnik. Res sem radoveden kako to kupujejo, saj M$ OS in Office staneta cca. 400 EUR po maloprodajni ceni, tisti dodatni milijoni za "zunanje svetovalce" in "IT sluzbo" gredo pa verjetno za interno razvite stvari?

Zato podjetja ne kupujejo po maloprodajni ceni. Manj denarja bi porabili, če bi ostali na M$. Vse skupaj bi jih prišlo dobrih 30 milijonov evrov. Tudi Microsoft je potrdil, da bi jih to stalo malo več kot 30 milijonov evrov. Tako pa so zapravili bistveno več denarja.

klinker ::

Invictus je izjavil:

Telekom ima po svojih kleteh cel kup hardwara, ki sploh odprt ni bil...


Kje so te kleti??? >:D

LightBit ::

oxyuranus je izjavil:

Del problemov bo sicer resil wayland

Vidim, ja. Odkar imam Wayland mi ves čas zmrzuje po zaslugi GNOME-ovih genialcev.

MrStein ::

Super, po prehodu na Linux zdaj prehod na Windows.
Bomo lahko primerjali eno z drugim.

Prepričan sem, da bomo vsi uporabljali enake vatle in objektivne metrike, brez našivašizma, fanboyevstva in podobno.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

MrStein ::

oxyuranus je izjavil:


Ne jih kritizirat, te so imeli "jajca", se jim lahko samo poklonis, pac linux je se dalec do tega, da bo deloval na desktopih brez problemov, lahko se sicer zdaj na ljudi sklicujes, ampak linux je pac/zal/se vedno jajc.

Na ljudi? Na te nebodigatreba?

Za koga pa je bil narejen Linux? Za marsovce?
Če ne deluje z ljudmi, je na napačnem planetu.
Slab izgovor je to. (poudarek na : izgovor)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

MrStein ::

jukoz je izjavil:


Ker, koga pa briga kaj imaš na "desktopu".

Tebe, uporabnika desktopa, kot prvo.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

MrStein ::

imagodei je izjavil:


V povezani novici beremo, da je razvoj posebne distribucije stal okvirno 2 milijona evrov preko več let; najbrž je vzdrževanje tega kvečjemu v istem redu velikosti, če ne raje kak velikostni red nižje.

Na wikipediji piše:
Estimated costs to develop LiMux have been tallied at 19 million Euros


Link: LiMux @ Wikipedia
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

jukoz ::

MrStein je izjavil:

jukoz je izjavil:


Ker, koga pa briga kaj imaš na "desktopu".

Tebe, uporabnika desktopa, kot prvo.


A me res?

Linux redno uporabljam od leta 1999. V avtu, kupljenem letos, imam Microsoftov SW z njihovim UI-jem, Ford Sync. (jp, je kar smešno ko bereš navodila in je not 10 strani Microsoftove EULe). A misliš da se kaj sekiram da je MSjev? OK, na na višjem nivoju seveda da me moti, ampak s strani uporabniške izkušnje pa ne kaj dosti. Dela približno tako kot pričakujem, torej nobenih govornih ukazov, 10 let stara Nokia ima boljše razumevanje govora. Ampak ja, uporabljam ga pa lahko tako kot neumen sistem v 15 let starejšem avtu - ročno lahko upravljam klimo, radio, ...
Odličen "desktop" torej.

Prosim razloži mi, za kaj drugega pa "navaden uporabnik v javni upravi" uporablja svoj desktop? Uporablja svoje programe, piše dokumente in e-pošto, brska po internetu. A ga kaj briga kakšne "desktop" uporablja? Ne.

Horejšio ::

Kaj čmo, Win je res fajn. Naslednja je menjava za serverje, routerje, super računalnike, web serverje, avte, hladilnike, TV ... Kle bomo šele pršparal.

jukoz ::

Ja, Win je res fajn. Tisto razmišljanje, ki sem ga linkal zgoraj, je pomoje res kar pravo. Par let nazaj smo se sekirali kdaj bo leto linux desktopa (ali unix), sedaj ga imamo pa vsi na telefonih. In kar naenkrat se bo to razširilo še na desktope. O dock-ing telefonih se realno eksperimentira že vsaj od 2012 z Ubuntujem Phone. Osebno komi čakam.
Večina računalnikov je danes samo še facebook, youtube, netflix terminal. Sicer meni osebno to pride prav, ker si lahko zaradi razširjenosti kupim poceni in zmogljiv stroj, ampak za večino potrošnikov bi bila možnost priklopa telefona na pravi zaslon in tipkovnico povsem dovolj.

s1m0n ::

Bo se treba enkrat strinjat, da sta oba sistema zmožna ali zadostujeta vsem potrebam uporabnika!
Ljudje smo se pač preveč navadili na potek dela na Windows okolju zato pa pol peša delo na npr. Ubuntu, ki je meni osebno najbolj prijazen do uporabnika, ki se z njim prvič srečuje...

bambam20 ::

MrStein je izjavil:

oxyuranus je izjavil:


Ne jih kritizirat, te so imeli "jajca", se jim lahko samo poklonis, pac linux je se dalec do tega, da bo deloval na desktopih brez problemov, lahko se sicer zdaj na ljudi sklicujes, ampak linux je pac/zal/se vedno jajc.

Na ljudi? Na te nebodigatreba?

Za koga pa je bil narejen Linux? Za marsovce?
Če ne deluje z ljudmi, je na napačnem planetu.
Slab izgovor je to. (poudarek na : izgovor)


še vedno ne razumete, da mora biti OS prijazen in pregleden navadnim uporabnikom z osnovnim znanjem in ne da se ne znajdeš.

Izgovori, da rabiš malce privajanja ne pijejo vode.

lp

Horejšio ::

Mah problem je, ker v osnovni in srednji šoli slabo izobraženi učitelji, mladini predstavijo samo Win.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Horejšio ()

-valvoline- ::

Pac priloznost za cuzanje proracunskih presezkov. Oldschool kriminal.

bambam20 je izjavil:

MrStein je izjavil:

oxyuranus je izjavil:


Ne jih kritizirat, te so imeli "jajca", se jim lahko samo poklonis, pac linux je se dalec do tega, da bo deloval na desktopih brez problemov, lahko se sicer zdaj na ljudi sklicujes, ampak linux je pac/zal/se vedno jajc.

Na ljudi? Na te nebodigatreba?

Za koga pa je bil narejen Linux? Za marsovce?
Če ne deluje z ljudmi, je na napačnem planetu.
Slab izgovor je to. (poudarek na : izgovor)


še vedno ne razumete, da mora biti OS prijazen in pregleden navadnim uporabnikom z osnovnim znanjem in ne da se ne znajdeš.

Izgovori, da rabiš malce privajanja ne pijejo vode.

lp

Kot pogoj za zaposlitev v parazit sektorju lahko zahtevajo napredno znanje linuxa, ze zaposlenim nalozijo da se ga naucijo ce ne pa pakiranje kovckov.Simple.

Zgodovina sprememb…

imagodei ::

MrStein je izjavil:

Na wikipediji piše:
Estimated costs to develop LiMux have been tallied at 19 million Euros


Link: LiMux @ Wikipedia

Mnja - gre za navedek iz Techrepublic, kjer piše:
"The "LiMux" operating system, which cost around 19 million euros, has obviously proved to be a wrong decision. Penguin, adieu!" it states.

Iz tega navedka ni nedvoumno razvidno, da gre za stroške razvoja LiMuxa. Je pa številka precej blizu 23 mio €, ki je bila dolgo časa uradna številka stroška prehoda Münchna na Linux+OpenOffice.

Četudi je navedek pravilen in govori samo o razvoju namenske distribucije, velja opozoriti na tole: prej je bila neuradna ocena 2 milijona evrov, 10. oktobra pa se je na Wikipediji čudežno pojavila ocena 19 milijonov evrov. Ne vem, če bi kupil kot suho zlato. Bom rekel politično: resnica je verjetno nekje vmes (10 mio €?)

Vseeno menim, da je ta znesek bolj zagonski in da vzdrževanje in nadgrajevanje distribucije ne bi povzročalo takšnih stroškov.

Predvsem mi pa ni jasno naslednje: Po najbolj pesimističnih Microsoftovih ocenah naj bi prehod Münchna na Linux mesto stal 60 mio €. Če je to res, potem kot da to ni dovolj velika brca v temo, očitno je pravi korak za popravilo te napake pognat v IT še 50% višji znesek?! Očitno z denarjem ne razmetavamo samo v Sloveniji pri javnih naročilih ;((

Groza... Two wrongs don't make a right.
- Hoc est qui sumus -

bambam20 ::

Horejšio je izjavil:

Mah problem je, ker v osnovni in srednji šoli slabo izobraženi učitelji, mladini predstavijo samo Win.



Zakaj bi ga , če Linux uporablja zelo malo ljudi po svetu. Zakaj bi nekdo izgubljač svoj čas z nečim, kar skoraj nihče dejansko ne uporablja, razen računalničarji, ki so mal posebni osebki.

MrStein ::

Ker se naše ne kritizira! ;)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

MrStein ::

jukoz je izjavil:

kdaj bo leto linux desktopa (ali unix)
In kar naenkrat se bo to razširilo še na desktope.
Osebno komi čakam.

Ja, še 20 let, pa bo.
Skupaj čakamo.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

filipk ::

bambam20 je izjavil:

Horejšio je izjavil:

Mah problem je, ker v osnovni in srednji šoli slabo izobraženi učitelji, mladini predstavijo samo Win.



Zakaj bi ga , če Linux uporablja zelo malo ljudi po svetu. Zakaj bi nekdo izgubljač svoj čas z nečim, kar skoraj nihče dejansko ne uporablja, razen računalničarji, ki so mal posebni osebki.


:)) Šala dneva :)). Resnica je precej obratna. Zelo težko bi našli računalniško, mobilno ali tehnično pisno osebo, ki Linuxa ne uporablja. Vsaj posredno.

Verjetno ni bila mišljena uporaba Linux-a kot jedra ampak uporaba na namizju. Osebno se zdi škoda, da si ljudje raje vzamejo par uric za ponovno namestitev Winsow kot 1x za test njim primerne Linux distribucije.

Za prehod se je treba malo pripraviti. Najprej preklop na programe, ki obstajajo za oba sistema. Nato iskanje primerne distribucije in njen test. Bodisi najprej v virtualki ali pa "Live" načinu, ki ga večinoma distribucije ponujajo. Potem pa "dual boot". Marsikdo potem opazi, da Winsow pravzaprav sploh ne rabi. Seveda obstajajo tudi taki, ki so žal vezani na programe (igre :P), ki za Linux ne obstajajo.

pegasus ::

filipk je izjavil:

Osebno se zdi škoda, da si ljudje raje vzamejo par uric za ponovno namestitev Winsow kot 1x za test njim primerne Linux distribucije.
Se strinjam s tabo, dodal bi le, da "ponovna namestitev winsov" ni nikoli manj kot 3dnevni task, skupaj z vsem softverom in tweaki, da dela kot želiš, bolj 3mesečni. Moja razlaga tega je, da ljudje pač uživajo v trpljenju, ker je tako laže, kot da bi probali nekaj novega, the horror!...
«
1
2 3
...
5


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Konec ere Linuxa v Münchnu (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
11435820 (30249) nekikr
»

Linuxu v Münchnu slabo kaže (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
14041853 (35935) MrStein
»

München s prehodom na Linux in OpenOffice prihranil 10 milijonov evrov (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
22454897 (49624) kitaj
»

München z migracijo na Linux privarčeval štiri milijone evrov (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
10430284 (26504) Ashrack

Več podobnih tem