» »

Po pričakovanjih konec Linuxa v Münchnu

Po pričakovanjih konec Linuxa v Münchnu

Slo-Tech - Kot smo predvidevali, je rdeče-črna koalicija (CDU+SPD) v münchenskem mestnem svetu danes s prepričljivo večino izglasovala prehod na Windows Basic Client do leta 2020 in ostalo "standardno programsko opremo" (Word, Excel, Powerpoint), s tem pa prenehanje uporabe odprtokodne programske opreme. S tem se zaključuje ena največjih zmag Linuxa, ki se je zaradi lobiranja in nezadovoljstva uporabnikov sprevrgla v svoj antipod in postala eden največjih porazov odprte kode. Do konca leta 2020 bodo razvili omenjenega odjemalca in novo arhitekturo, na katero bodo migrirali računalnike mestne uprave.

V prihodnjih letih (do 2020) se bodo lahko posamezni oddelki odločili, ali bodo vztrajali na Linuxu ali pa bodo prestopili na Windows. Kasneje te možnosti ne bo več, saj bodo vsi prešli na Windows Basic Client. Podžupan Josef Schmid pojasnjuje, da je težave z LiMuxom (münchensko lastno distribucijo Linuxa) videl že prej in da si jih mesto, ki sodi med vodilna na področju IT, preprosto ne more privoščiti, saj potrebuje delujočo in aktualno IT-opremo.

Jutta Kreyss iz IT-službe je že leta 2014 na IT-srečanju v Hamburgu javno povedala, da so Microsoft in krogi blizu ameriške vlade vršili ogromen pritisk na tedanjega župana Christiana Udeta, ki je bil velik zagovornik odprte kode. Ko ga je nasledil Dieter Reiter, je bilo lažje, saj je Reiter od samega začetka veljal za podpornika Microsoftove opreme in tega ni nikoli niti poizkušal skrivati. Da je ekspertizo o smiselnosti uporabe Linuxa za novo vodstvo občine opravljalo podjetje Accenture in logično priporočilo odhod z Linuxa, ni presenetljivo. Zeleni, levica in pirati so glasovali proti, a jih ni bilo dovolj.

Koliko bo stal prehod na novo Microsoftovo opremo, še ni znano. Šlo naj bi vsaj za 20 milijonov dolarjev, verjetno pa bo številka še višja.

383 komentarjev

««
«
1 / 8
»»

DeeJay ::

Eno navadno preseravanje. No ja, majo vsaj ljudje službe.

jype ::

Novica> Do konca leta 2020 bodo razvili omenjenega odjemalca in novo arhitekturo

Čudaško. Na Windows to menda že vse dela.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: ciki57 ()

Jarno ::

S tem se zaključuje ena največjih zmag Linuxa, ki se je zaradi lobiranja in nezadovoljstva uporabnikov sprevrgla v svoj antipod in postala eden največjih porazov odprte kode.

Tega sploh ne vidim tako, sploh pa bi naj Linux naprej poganjal strežnike. Zmago odprte kode lahko npr. dosežejo tudi z uporabo brskalnika Firefox.

V komentarju pod izvorno novico je zaslediti, da bi naj na distribuciji Linuxa delalo 70 ljudi. Izraža se zaskrbljenost zaradi izgube delovnih mest, po drugi strani pa so na letni ravni sproščena znatna finančna sredstva.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Jarno ()

jype ::

Jarno> po drugi strani pa so na letni ravni sproščena znatna finančna sredstva.

Novica> Koliko bo stal prehod na novo Microsoftovo opremo, še ni znano. Šlo naj bi vsaj za 20 milijonov dolarjev, verjetno pa bo številka še višja.

Ne predstavljam si, kako je lahko 70 ljudi dražjih, razen v primeru, da zaposlijo nesposobne.

bbbbbb2015 ::

jype je izjavil:

Jarno> po drugi strani pa so na letni ravni sproščena znatna finančna sredstva.

Novica> Koliko bo stal prehod na novo Microsoftovo opremo, še ni znano. Šlo naj bi vsaj za 20 milijonov dolarjev, verjetno pa bo številka še višja.

Ne predstavljam si, kako je lahko 70 ljudi dražjih, razen v primeru, da zaposlijo nesposobne.


Gre pač za posel. Microsoft ne želi, da se ljudje (občine) množično odločajo za odhod z Microsofta. V ta namen so pripravljeni preseliti sedež firme, zaposliti razvijalce, in tako naprej. Če so podkupnine v igri, je težko povedati, verjetno pa gre za kakšne "mehke" zadeve, kot to zahodnjaki znajo. Doniranje neprofitni organizaciji, kjer ima vodilno vlogo žena občinske uprave, pa take.



Saj ni problem. Če so se Nemci odločili za to, naj imajo in naj plačajo. Mi drugi pa se lahko seveda odločamo drugače.

MKrmec ::

podkupljeni butalci, cist nc druzga...

dexterboy ::

Koliko bo stal prehod na novo Microsoftovo opremo, še ni znano. Šlo naj bi vsaj za 20 milijonov dolarjev, verjetno pa bo številka še višja.

Kdo je tu nor? 20 milj? My Ass. Številka bo nekajkratnik tega. Itak bo malimehki hotel "kompatibilno" strojno opremo, kar pa obstoječa zagotovo ni. Vsaj po njihovih "standardih"...
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

zmaugy ::

Butasti Nemci podpirajo lastne zavojevalce za chickenshit money.

stara mama ::

dexterboy je izjavil:

Itak bo malimehki hotel "kompatibilno" strojno opremo, kar pa obstoječa zagotovo ni. Vsaj po njihovih "standardih"...

Ne ne, to velja za tebe, ker moraš zamenjat računalnik, čeprav se tega še ne zavedaš.
Ekologija™ in Trajnost™

Zgodovina sprememb…

zeleni ::

jype je izjavil:

Jarno> po drugi strani pa so na letni ravni sproščena znatna finančna sredstva.

Novica> Koliko bo stal prehod na novo Microsoftovo opremo, še ni znano. Šlo naj bi vsaj za 20 milijonov dolarjev, verjetno pa bo številka še višja.

Ne predstavljam si, kako je lahko 70 ljudi dražjih, razen v primeru, da zaposlijo nesposobne.


Odvisno kaj je vse vzeto pod 20m in kaki so bili stroski se poleg teh 70, ter kaki bojo poleg teh 20.
Inzenir stane cca 10.000 na mesec. Torej ce so bili to vsi stroski je to 700.000 na mesec. Ni malo.

Ampak tezko ocenjujemo tako na slepo.

solatko ::

Dejstvo je, da je podpora za Linux stala več, kot licence za Windows, poleg tega, je IT strokovnjakov za M$ neprimerno več, kot za Linux in so cene teh strokovnjakov pač veliko višje, pa še do izsiljevanja lahko pride, če zanemarimo stabilnost enega in drugega OS.
Glede na to, sploh ni nikjer rečeno, da je odprtokodna oprema cenjša od malega mehkega, v skupnem seštevku.
Zavedat se je treba, da vodstveni kadri, ki dajejo smernice IT področju, niti slučajno ne vedo kaj bi sploh radi in si vsak, ki pride na novo, izmisli nekaj drugega, to pa je lažje prilagajat v M$ opremi, kot v Linuxu, sploh, ko gre za sisteme, kjer mora delat tudi povezljivost, med posameznimi službami.
Windows ima pač standarde, katerih se morajo razvijalci držat, pri odprtokodnih rešitvah, pa lahko vsak odkrije toplo vodo in, ko se kader zamenja, se praviloma postavlja vse na novo, ker novi ne bo ugotavljal, kje so cake, ki jih je naštimal prejšnji, bo raje naredil svoje in iz tega mastno izsiljeval naročnika. Zaradi tega, programska oprema pač ni stabilna, oziroma je stabilna, dokler se plačuje razvijalcu.

To pa za sistem, ki naj bi deloval 24/7/365 ni ravno o.k..
Delo krepa človeka

badabim ::

Zastonjski operacijski sistem, ki ima po desetletjih cca 1% uporabnikov, že ne more biti kaj prida.

Netrunner ::

badabim je izjavil:

Zastonjski operacijski sistem, ki ima po desetletjih cca 1% uporabnikov, že ne more biti kaj prida.


Tukaj se gre samo za politiko in sam OS ne igra dosti vloge, ker Linux bi komot nadomestil windowse v njihovi dejavnosti. Po mojem mnenju ima Linux malo uporabnikov ker ga ljudje ne poznajo, saj že v šoli ti začnejo polnit glavo samo z windowsi in MS office. Če bi na šolah bolj poučevali alternative bi se s časoma zadeva spremenila + seveda boljša podpora igram.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Netrunner ()

Stari maček ::

Berem vse zagovornike odprte kode in imam le eno vprašanje; če je res tako dobra, zakaj so praktično vse privatne firme na MS?

zmaugy ::

Netrunner je izjavil:

badabim je izjavil:

Zastonjski operacijski sistem, ki ima po desetletjih cca 1% uporabnikov, že ne more biti kaj prida.


Tukaj se gre samo za politiko in sam OS ne igra dosti vloge, ker Linux bi komot nadomestil windowse v njihovi dejavnosti. IMO Linux ima malo uporabnikov ker ga ljudje ne poznajo, saj že v šoli ti začnejo polnit glavo samo z windowsi in MS office. Če bi na šolah bolj poučevali alternative bi se s časoma zadeva spremenila.


Točno tako. In EU se očitno ne zaveda kako kritično infrastrukturo nimamo pod svojo kontrolo in koliko lahko to potencialno stane. Američani so cel kup stvari sfinancirali skozi proračun in nato predali privatnemu sektorju - seveda svojemu, da je lahko pobiral denar od celega sveta. Ampak najprej je bilo pa treba nekaj vložiti.
Če se bi Nemci odločili za Linux v celotni upravi, bi zaradi velikega potenciala naenkrat imeli tudi več konkurence pri podpori in novi programski opremi.

Stari maček je izjavil:

Berem vse zagovornike odprte kode in imam le eno vprašanje; če je res tako dobra, zakaj so praktično vse privatne firme na MS?

Kompatibilnost med formati, ker MS prevladuje, so vsi uporabniki alternativ lahko v vsakodnevnih težavah, ko odpirajo tisto tabelo v Excelu ali ko hočejo imeti prezentacijo v Power Pointu in se malenkosti, ki izgledajo lahko precej smešno v končni fazi) ne ujemajo. Čist banalne stvari, ki bi zahtevale dodatno delo in čas, ki se ga nikomur ne da vlagati. Ker M$ izkorišča prevladujoč položaj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zmaugy ()

Tomay ::

Stari maček je izjavil:

Berem vse zagovornike odprte kode in imam le eno vprašanje; če je res tako dobra, zakaj so praktično vse privatne firme na MS?


Zato, ker večinoma kupijo os z računalnikom in ker v Sloveniji ne moreš poslovat, če nimaš ms. Podpisne komponente in podobno. In ker je word standard. Če komu pošlješ odf te že postrani gleda. Nekateri zaradi cene uporabljajo sicer libreoffice ali OO a združljivost z ms ni zagotovljena. To je zaenkrat glavna prednost ms. Če bi bil "docx" odprt standard, bi gotovo bilo precej več odprte kode.
Voodoo 4Ever

ciki57 ::

No surprise there.

Uporabljam Linux na strežnikih, kjer ga ne zamenjam za Windowse (na žalost moram na nekaterih strežnikih uporabljati tudi Windows).

Da bi se pa posiljeval za Linux na desktopu pa - ne hvala. Sem probal in vedno šel nazaj na Windows. Sploh si ne predstavljam kako se morajo počutiti šele nekateri manj vešči uporabniki.

dronyx ::

Tomay je izjavil:

Če bi bil "docx" odprt standard, bi gotovo bilo precej več odprte kode.

EU bi se vsaj kar se tiče javnega sektorja odločila za usmeritev, da se podpre nek odprt standard dokumentov, tako da bi bila lažja izbira vsaj na področju pisarniških programov, če že ne OS. Ampak EU se je naučila, da kadar pokaže mišice ZDA jih dobi grdo po gobcu. So šli kaznovat Googla in Appla, pa so dobili Volkswagen in še kaj za povračilo. Tako da...:D

Dr_M ::

Ni vse kar je "zastonj", zastonj. Lep primer.

Folk pa kar fantazira o nekih podkupninah :))
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

poweroff ::

Stari maček je izjavil:

Berem vse zagovornike odprte kode in imam le eno vprašanje; če je res tako dobra, zakaj so praktično vse privatne firme na MS?

Saj niso.

Razen morda kakšne neinovativne firme slovenskega tipa, katerih višek razvoja je,d a poceni kitajsko robo prepakirajo v slovensko embalažo in 5x dražje prodajo...
sudo poweroff

Invictus ::

Dejstvo je da je v Evropi dovolj znanja in denarja, da bi lahko naredili svojo evropsko distribucijo Linuxa.

Ampak zalomilo bi se pri dejstvu, ko bi bilo treba deliti denar. Ker bi takoj ven usekale kvote glede na države. Potem se sproži birokratski aparat, ki bi tako ves denar za razvoj pokuril za svoj obstoj.

Tako ali tako pa vemo, da zna Evropa zakomplicirati standarde do maksimuma (čeprav kdaj tudi upravičeno).
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Looooooka ::

poweroff je izjavil:

Stari maček je izjavil:

Berem vse zagovornike odprte kode in imam le eno vprašanje; če je res tako dobra, zakaj so praktično vse privatne firme na MS?

Saj niso.

Razen morda kakšne neinovativne firme slovenskega tipa, katerih višek razvoja je,d a poceni kitajsko robo prepakirajo v slovensko embalažo in 5x dražje prodajo...

Bla bla. So pa fertik.
Pa linux desktop leta tud nikol ne bo.
Pa gaming za linux je tud pretty much mrtev.
So letos spet delal cifre in je performanca na 70% tiste na winsih na spilih z vso podporo s strani nvidije in amd-ja, portane s strani vecjih zaloznikov.
Time to face reality. Nekatere stvari delujejo bolje s striktno politiko ne pa s pet tisoc strujami, ki navzven trdijo, da se borijo za isto stvar.
In razlog ni denar. Denar je posledica in dokaz kaj deluje, kak ne in kaj ljudje hocejo.
Zastonj licenca, ki te na koncu pride ceneje kot izobrazevanje in strokovnjak od katerega si odvisen pac ni edini faktor v racunici. Hiter razvoj storitev upravici te stroske potreba po konstantnih nadgranjah pa je veckrat bullshit, ki se ga uporabi za visanje cen, bodisi lopovov, ki hocejo vec denarja ali pa raznih podpornikov alternativ, ko poskusajo napihniti dejanske stroske.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Looooooka ()

nekikr ::

V bistvu mi je vseeno kaj imajo, bolj me moti to subjektivno podajanje novic in komentarjev. Zdaj je seveda ves problem, ker je novi župan podpornik MS programja in gre tu sigurno za svetovno zaroto. Morda. Ampak, zakaj se pa pred leti ni na veliko pisalo, da je morda projekt nepotreben in predrag in obstaja samo zaradi enega linux obsedenca, če malo zaokrožim?
"na tedanjega župana Christiana Udeta, ki je bil velik zagovornik odprte kode."

Če ni pokvarjeno, ne popravljaj. Morda ni bilo prav nobene potrebe za selitev, zgolj županova obsedenost? Morda.

link_up ::

true embedded in tisto, kar res poganja svet bo vedno *nix...
In and Out

andrejus ::

Dr_M je izjavil:

Ni vse kar je "zastonj", zastonj. Lep primer.

Folk pa kar fantazira o nekih podkupninah :))


Podkupnine mogoče ne,
lobiranje MS pa sigurno.

Če ne verjameš v to si redeča kapica.

Meni je žal za projekt, ker se je šlo za največji projekt odprte kode in rezultat je porazen. Po par letih gredo nazaj na MS. Neverjetno, ker preden narediš migracijo iz MS -> Linux si imel verjetno pilotne projekte, teste ipd in niso verjetno kar celo upravo preselili na Linux.

Poleg tega me res zanima, kaj tile mestni uslužbenci delajo, da jim nek stadardni desktop ne zadostuje. Razumem, da je LibreOffice manj učinkovit od MSOffica, sam kaj pišejo, kaj računajo? A odločbe, ne morejo napisati na LO? Prebral sem, da ne morejo niti tiskast in prikazovat pdf? Čudno, res čudno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: andrejus ()

njyngs ::

nekikr je izjavil:

V bistvu mi je vseeno kaj imajo, bolj me moti to subjektivno podajanje novic in komentarjev. Zdaj je seveda ves problem, ker je novi župan podpornik MS programja in gre tu sigurno za svetovno zaroto. Morda. Ampak, zakaj se pa pred leti ni na veliko pisalo, da je morda projekt nepotreben in predrag in obstaja samo zaradi enega linux obsedenca, če malo zaokrožim?
"na tedanjega župana Christiana Udeta, ki je bil velik zagovornik odprte kode."

Če ni pokvarjeno, ne popravljaj. Morda ni bilo prav nobene potrebe za selitev, zgolj županova obsedenost? Morda.

S subjektivnim odgovorom kurcaš druge subjektivne komentarje. Seems legit.

Ahim ::

badabim je izjavil:

Zastonjski operacijski sistem, ki ima po desetletjih cca 1% uporabnikov, že ne more biti kaj prida.

Na telefonih ima menda med 80% in 90% (86.8% za Q3 2016 je bil zadnji podatek, katerega sem nasel na hitro). To je dobrih 300 milijonov novih instanc vsako leto, torej vec, kot je skupno prodanih PCjev v enakem obdobju. Potem je tukaj se mnozica naprav, za katere se ti pac ne zavedas, da jih poganja Linux ali kak drug "zastonjski" OS, a vseeno jih (od routerjev do TVjev, tablic in predvajalnikov vsebin ...).

badabim ::

Prav Android je najboljši prikaz, kaj bi Linux lahko bil potencialno - vendar NI.

opeter ::

badabim je izjavil:

Prav Android je najboljši prikaz, kaj bi Linux lahko bil potencialno - vendar NI.


Kako to misliš?
Seveda je, če pa ima toliko uporabnikov.

...

Marsikaj se lahko zgodi in gre Microsoft adijo.
Kaj bo pol? Se bo svet ustavil?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

badabim ::

Operacijski sistem Android (ne podlaga na kateri teče) ali iOS ali Windows kažejo kako je Linux v očeh uporabnikov nepriljubljen.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: badabim ()

nekikr ::

njyngs je izjavil:

nekikr je izjavil:

V bistvu mi je vseeno kaj imajo, bolj me moti to subjektivno podajanje novic in komentarjev. Zdaj je seveda ves problem, ker je novi župan podpornik MS programja in gre tu sigurno za svetovno zaroto. Morda. Ampak, zakaj se pa pred leti ni na veliko pisalo, da je morda projekt nepotreben in predrag in obstaja samo zaradi enega linux obsedenca, če malo zaokrožim?
"na tedanjega župana Christiana Udeta, ki je bil velik zagovornik odprte kode."

Če ni pokvarjeno, ne popravljaj. Morda ni bilo prav nobene potrebe za selitev, zgolj županova obsedenost? Morda.

S subjektivnim odgovorom kurcaš druge subjektivne komentarje. Seems legit.

Ali si narobe prebral ali imaš pa kompas pokvarjen. Iz novice sem kopiral, da je bil prejšnji župan velik podpornik odprte kode. Torej, zakaj ni bilo novic ob začetku projekta na temo, da je vse skupaj zrežirano in kaprica enega župana? Zakaj ni bilo takih komentarjev? Če je sedaj, potem bi moralo biti tudi prej? Kako kritični izpostavitvi obeh polov rečeš subjektivna ocena? Da so imeli tule lobisti prste vmes je jasno, da je župan za MS programje, je tudi jasno. Oboje se izpostavlja. Prej se pa ni, pa je bila identična situacija, samo da je nastopala druga programska oprema in drugi lobisti.

stara mama ::

Marsikaj se lahko zgodi in gre Microsoft adijo.
Kaj bo pol? Se bo svet ustavil?

Bo pa prevladal Shuttleworth, in za njim še kdo drug.
Linux je fin in vse, ampak povprečni uporabnik hoče, da se mu nekaj pokaže in določi, ter da tist potem deluje.

Prvi problem če instaliraš na desktopu je: Katero distribucijo pa naj vzamem...
Takoj naslednji problem: Kateri desktop zaboga je nabolj funkcionalen..
Tretji: kje je boljša podpora, ...

In to se dogaja vseskozi in povsod. Android je pa lep primer ko so vzeli linux za osnovo, potem je pa google določil pogoje in smernice, vsi so jih upoštevali in stvar funkcionira.

Linux je močna platforma za osnovo, ampak rabi dobrega vodjo, če ne je samo kot eno krdelo neorientiranih pingvinov.
Ekologija™ in Trajnost™

opeter ::

stara mama je izjavil:

Linux je močna platforma za osnovo, ampak rabi dobrega vodjo, če ne je samo kot eno krdelo neorientiranih pingvinov.


A ni to vlogo na namizju hotel prevzeti Ubuntu? Kje se je zalomilo?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

poweroff ::

Počakajmo, da bo znan strošek prehoda na Windows.

Prepričan sem, da bo stvar še zabavna...
sudo poweroff

Looooooka ::

Zabavno bo, ko boste delujoč sistem napadali s ceno :)

sdklfjafoijd ::

Tisti ki ve zakaj ga ima, ga pač ima. Ampak to še ne pomeni, da bom tudi jaz zadovoljen z 5 CM :).
Tukaj bi moral vsak vedet pregovor:
Le čevlejm sodi naj kopitar.

Sej gre samo za operacijski sistem. Kaj pametnega oziroma produktivnega lahko delaš not v svežih oknih? Dobro, razen notepad-a. Verjetno bi bilo za večino dovolj če bi na Xboxu oziroma na televiziji dodali office paket da bi zadostili vsem potrebam večine.

Nemci so šli nazaj na Holzwagna, oh jej kako pametno. Sedaj bodo pa res obdelali dosti več mailov, vlog uporabljali manj papirja in... ni da ni :).
Starih tiskalnikov in čitalnikov kartic tudi ne bo treba menjati zaradi podpore, tako da lahko obdržijo iste ponudnike potrošnega materijala.
Aja pa ITjevci bodo dosti bolj...zamenjljivi in iztiskljivi na dolgi rok. Zakaj bi le plačevali storitve, če pa lahko le to izvažamo in dobimo dovršen pisarniški paket za samouke pred penzijo. Ni potrebe ta denar pretopit v vsaj eden tečaj da kakšen produkt, office vsak pozna v nulo.
Nemčija tako ali tako nesramno veliko izvaža glede na to kakšen zanikrn uvoz ima.

Bodimo iskreni, večino moti le office paket, ki ga tako ali tako lahko imaš na !oknenskem sistemu ( 365, citrix... ) aja pa... igrice :). Le kam bi industrija pršla brez gamer geekov :). Ne ne... Xbox je plug and play, jaz vem kaj je exe datoteka im hard core geek man. :)

Kako zabavno heh.

Zgodovina sprememb…

PaX_MaN ::

Izvrstna novica!
Bravo nemcem, da so imeli zadosti poguma da so se uprli lobiju najslabših rešitev.

Looooooka ::

badabim je izjavil:

Operacijski sistem Android (ne podlaga na kateri teče) ali iOS ali Windows kažejo kako je Linux v očeh uporabnikov nepriljubljen.

Ah kje. To je zmaga za linux.
Ko vzamejo nekaj, ga oblimajo v kup delujoce kode spisane po principu, ki je bolj podoben pravilom zaprte kode, ga dajo proizvajalcem naprav, ki dejansko hočejo zaslužit in se nimajo časa drkat med sabo s tem, kdo ma prav in kdo ne in majo na koncu lepo operacijski sistem, ki ga pač razvija team iz Googla...in stvari magično začnejo delat :)

stara mama ::

opeter je izjavil:

stara mama je izjavil:

Linux je močna platforma za osnovo, ampak rabi dobrega vodjo, če ne je samo kot eno krdelo neorientiranih pingvinov.


A ni to vlogo na namizju hotel prevzeti Ubuntu? Kje se je zalomilo?

Mislim da še vedno poskuša. Ubuntu sicer je neke vrste uspeh, ker ob linux desktopu najprej pomisliš nanj.
Mu pa zgleda vseeno dosti manjka, da se spravi na tavelike.
Tako kot temu LiMuxu, ponekod se je vrjetno čisto lepo prijel, ponekod sploh ne, ampak politika določa smernice.
Ekologija™ in Trajnost™

Zgodovina sprememb…

xmetallic ::

Linux na desktopu je neuporaben. Ko moraš za vsak ku*ac it pisat sudo bla bla bla. Pa še takrat ne dela. Pod sudo odprem datoteko, jo spremenim, shranim - nimate pravic za spreminjanje. Jebeš tak sistem, kjer moram za vsak shit odpret konzolo in dodajat pravice da spremenim en faking .txt file.

sdklfjafoijd ::

xmetallic je izjavil:

Linux na desktopu je neuporaben. Ko moraš za vsak ku*ac it pisat sudo bla bla bla. Pa še takrat ne dela. Pod sudo odprem datoteko, jo spremenim, shranim - nimate pravic za spreminjanje. Jebeš tak sistem, kjer moram za vsak shit odpret konzolo in dodajat pravice da spremenim en faking .txt file.


evo ga, to sem mislil :P.
Lahko pa tudi rečeš tako da bodo še...pametnejši od tebe zastopili.
Disel mi zjutraj ne vžge, na temu drek VWju še zavga ne morš potegnit.

xmetallic ::

Aja, pa libre office ne seže M$ Office niti do gležnjev. Si ne predstavljam delat analize podatkov tam. Predvidevam da povezljivosti z sql serverji, bazami, ipd. ni. Ravno tako razni analitični plugini. Long live M$ Excel.

s1m0n ::

Sem uporabljal ubuntu na prenosniku par let pa razen prevelikega zajebavanja s konzolo drugih problemov ni bilo (mogoče kakšen gonilnik).
Ampak to je tako kot, da bi se pri Windowsih 10 min zajebaval, da bi uredil eno vrstico v datoteki :)

Trenutno ga laufam na več napravah kot Windows ne za desktop ampak za server(je) (ker pač HW ni dovolj zmogljiv za kak Win server ter ker, ko stvar spraviš v pogon na njo pozabiš in porabiš 0EUR ).

Isto W10 desktop od bete do zdaj brez večjega mrdanja (razen update/upgrade...) sistem dela. In se redno uporablja. Gor je 100+ programja pa skoraj 100 procesov ob zakonu pa ni ovir.

Recimo Uptime prve (linux) mašine je ca. 2 leti (brez prekinitve, brez problemov, brez mrdanja - stvar enostavno dela).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: s1m0n ()

phantom ::

xmetallic je izjavil:

Linux na desktopu je neuporaben. Ko moraš za vsak ku*ac it pisat sudo bla bla bla. Pa še takrat ne dela. Pod sudo odprem datoteko, jo spremenim, shranim - nimate pravic za spreminjanje. Jebeš tak sistem, kjer moram za vsak shit odpret konzolo in dodajat pravice da spremenim en faking .txt file.

Iz tvojega opisa sledi, da si nekaj zafrknil in ni problem v Linuxu. Če dodajaš pravice, da lahko spreminjaš nek fajl, potem je to že alarm, da verjetno nekaj narobe delaš. In pod rootom (sudo) imaš zagotovo pravice za spreminjanje kateregakoli navadnega fajla (izjeme so kakšni device-i ipd.), torej če ne gre, si očitno ti nekaj narobe pognal.
~
~
:wq

poweroff ::

Looooooka je izjavil:

Zabavno bo, ko boste delujoč sistem napadali s ceno :)

Delujoč?
Pa brez virusov?

Saj v tem bo trik. TCO pa usability bomo videli.

xmetallic je izjavil:

Aja, pa libre office ne seže M$ Office niti do gležnjev. Si ne predstavljam delat analize podatkov tam. Predvidevam da povezljivosti z sql serverji, bazami, ipd. ni. Ravno tako razni analitični plugini. Long live M$ Excel.

Aha. Tajnice namreč redno poganjajo SQL analize, itd...
sudo poweroff

darkolord ::

ker, ko stvar spraviš v pogon na njo pozabiš
No ja, potem, ko čez nekaj let želiš zadevo nadgraditi, "plačaš" ves čas za nazaj, ko upgrade iz starih verzij ni več podprt sploh.

Markoff ::

Stari maček je izjavil:

Berem vse zagovornike odprte kode in imam le eno vprašanje; če je res tako dobra, zakaj so praktično vse privatne firme na MS?

Kompatibilnost, standardizacija, število ponudnikov storitev / podpora, št. razpoložljivega kadra, ...
TCO infrastrukture in njenega upravljanja je brez zgoraj navedenih predpogojev astronomski. Nakupna cena licenc je v TCO skoraj irelevantna.

ciki57 je izjavil:

No surprise there.

Uporabljam Linux na strežnikih, kjer ga ne zamenjam za Windowse (na žalost moram na nekaterih strežnikih uporabljati tudi Windows).

Da bi se pa posiljeval za Linux na desktopu pa - ne hvala. Sem probal in vedno šel nazaj na Windows. Sploh si ne predstavljam kako se morajo počutiti šele nekateri manj vešči uporabniki.

Exactly. In ker gre vse več IT storitev ("digitalizacija") v cloud, postaja desktop OS vse bolj irelevanten. Na S-T pa se folk še vedno prepira, zakaj Linux ni primeren za desktop OS. Saj res ni, but who cares, če pa je pravi denar v zalednih sistemih. :)
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Markoff ()

LeQuack ::

Američani so spet premagali Nemce.
Quack !

Utk ::

phantom je izjavil:

xmetallic je izjavil:

Linux na desktopu je neuporaben. Ko moraš za vsak ku*ac it pisat sudo bla bla bla. Pa še takrat ne dela. Pod sudo odprem datoteko, jo spremenim, shranim - nimate pravic za spreminjanje. Jebeš tak sistem, kjer moram za vsak shit odpret konzolo in dodajat pravice da spremenim en faking .txt file.

Iz tvojega opisa sledi, da si nekaj zafrknil in ni problem v Linuxu. Če dodajaš pravice, da lahko spreminjaš nek fajl, potem je to že alarm, da verjetno nekaj narobe delaš. In pod rootom (sudo) imaš zagotovo pravice za spreminjanje kateregakoli navadnega fajla (izjeme so kakšni device-i ipd.), torej če ne gre, si očitno ti nekaj narobe pognal.

Itak, uporabnik je kriv, kdo pa drug. Na normalnem OS-u dvakrat klikneš na fajl, in ti ga zažene, če je to program. Zakaj je to tak problem na linuxu? To je osnovna funkcija OS-a, poganjanje ostalih programov, pa linuxu še to ne gre (na uporabniku prijazen način). A misliš da se bo uporabnik ukvarjal s tem, ali je tisto neka skripta, ali to ali ono.
««
«
1 / 8
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Konec ere Linuxa v Münchnu (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
11435599 (30028) nekikr
»

Linuxu v Münchnu slabo kaže (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
14041321 (35403) MrStein
»

München na Linux in nazaj? (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
28794540 (71074) johnnyyy
»

Münchenski mestni svetniki ne znajo uporabljati Linuxa (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
20176605 (67247) Ghost7
»

Prah okoli Münchenske napovedi vrnitve k Microsoftu se počasi razblinja (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
421159431 (147977) trnvpeti

Več podobnih tem