» »

Intel bo proizvajal ARM-procesorje

Intel bo proizvajal ARM-procesorje

vir: Forbes

vir: Forbes

vir: Forbes
Forbes - Intel je napovedal, česar še pred meseci ne bi nikoli verjeli: na svojih proizvodnih linijah bo izdeloval procesorje na arhitekturi ARM za konkurenco. Altera je namreč sklenila dogovor s procesorskim gigantom, da bo zanjo izdeloval čipe Stratix 10, ki vsebujejo 64-bitni štirijedrni procesor na arhitekturi ARM Cortex-A53 ter FPGA-vezje. Je Intel, ki je dolga leta proizvajal procesorje le po lastnih načrtih (če izvzamemo bolj simbolične količine FPGA-jev za druge naročnike), priznal poraz arhitekturi x86 na mobilnem področju? Daleč od tega.

Arhitekturi ARM in Intel/x86 sta na mobilnem trgu huda konkurenca. V namiznih in prenosnih računalnikih si je x86 zagotovil močno prevlado, medtem ko je mobilnih napravah situacija prav nasprotna. Intel se z Atomi muči in muči, a ARM še vedno prepričljivo obvladuje največji del trga. Situacija bi se lahko bila zasukala v eno ali drugo smer z Windows 8, a je mlačen sprejem Windows 8 RT (torej za ARM-naprave) poskrbel, da se nadaljuje status quo.

Intelova odločitev, da bodo proizvajali čipe za Altero sploh ni neumna. Intel ima trenutno najboljše proizvodne linije za nizko litografijo (22 nm), pripravlja se že prehod na 14 nm, v kateri bodo izdelani tudi novi ARM-ji. Hkrati Intel pripravlja prehod na uporabo rezin velikosti 450 mm s trenutnih 300 mm, kar bo še dodatno povečalo proizvodne kapacitete. Intel bi že danes lahko v celoti prešel na 14 nm, a tega ne storijo prav zato, da se ne bi začeli kopičiti neprodani izdelki. Linije že sedaj ne tečejo s 100-odstotno zmogljivostjo, zato je logično, da jih ponudijo tudi drugim ponudnikom.

Intel ima tudi eno drugo prednost pred ostalimi proizvajalci (TSMC, GlobalFoundries), in to so hudi pogoji pri dizajnu. To nekoliko oteži delo podjetju, ki izdela načrte za arhitekturo, a Intelu to omogoča proizvodnjo z zelo nizkim izmetom. Spomnimo, recimo, na lanske težave TSMC-ja, ko je bil izmet pri proizvodnji čipov za Nvidiino nesprejemljivo visok.

Novi čipi, ki jih bo izdeloval Intel, ne bodo konkurenca niti njegovim Xeonom niti Atomom, saj bodo imeli precej specializirano uporabo. Altera pravi, da gre za namenske čipe, ki jih bomo našli predvsem v komunikacijskih opremi, medicinskih pripomočkih ipd., ne pa v mobilnih telefonih ali strežnikih z nizko porabo. Vseeno pa je ironično, da bo prvi 64-bitni štirijedrni procesor na arhitekturi ARM izdelal prav - Intel. In ne, to ni prvikrat, da bo Intel izdelal kakšen ARM-čip. Že v 90. letih so krajši čas proizvajali procesorje StrongARM, dokler niso vsega skupaj prodali; od tedaj so njihove livarne izdelovale v glavnem x86 (poleg svojih Itaniumov, seveda).

50 komentarjev

«
1
2

LitralSM ::

Meni se to sliši kot:
Ne delamo na polno - ne zaslužimo vsega denarja, ki je na voljo, torej moramo delati na polno. Kaj? Arm!
in
Boljši smo! Ne verjamete? Podprli vas bomo in na koncu vseeno porazili. (Podobno kot pred časom MS in Apple)

win64 ::

Intel ima tudi eno drugo prednost pred ostalimi proizvajalci (TSMC, GlobalFoundries), in to so hudi pogoji pri dizajnu.

Kaj so hudi pogoji?

Lonsarg ::

win64 je izjavil:

Intel ima tudi eno drugo prednost pred ostalimi proizvajalci (TSMC, GlobalFoundries), in to so hudi pogoji pri dizajnu.

Kaj so hudi pogoji?

TSMC in ostali, ki imajo veliko naročnikov morajo dopustiti več svobode pri dizajnu čipov, ki se lahko proizvajajo na njihovih livarnah. Intel pa je razen te izjeme edini, ki dela dizajne za svoje livarne in si lahko privošči bolj stroga pravila dizajna in posledično manj ostanka/nedelujočih čipov pri proizvodnj. Ker so ta pravila za dizajn zlo stroga in posledično odporna na več napak pri procesu.

trnvpeti ::

ce so vzeli posel, to ni borba/vojna
pac posel

MaCoFaCo ::

Kaj pa tole: XScale?

Relanium ::

Kako lahko komu pade na pamet da intel obupuje nad x86...

Pač firme delajo tist kar najboljše znajo, če majo pa proste kapacitete pač delajo pa tud za konkurenco, nema veze, in nič novega ker se tak odela tud na drugih področjih.
Važno je izključno to, da denar leti notri, vse ostalo so samo blagovne znamke.

Brane22 ::

V bistvu je priznal neke sorte poraz ali vsaj popuščanje.

V preteklosti ni bilo teorije za kaj podobnega.

Ampak ker trg PCjev začasno ne laufa tako kto bi želeli, novi postopki pa so bolj naklonjeni šparovnim mlinčkom kot zverinam, Atomi in podobne zadeve pa tudi ne gredo v prodajo kot jih lahko izdelajo, filao kapacitete takole.

Sicer je pa daleč čas, ko so bili vsi ostali zelo zadaj. Intel še vodi, ampak TSMC in podobni ne zaostajajo več toliko.

filip007 ::

Ja, ARM software lovi x86, potem je vseeno na čem si, samo da je ceneje za potrošnike.
Prenosnik, konzola, TV, PC upokojen.

Isotropic ::

jih bodo ze scasoma prepricali, da grejo na intel atom. trenuten poraz se ne pomeni izgubljene vojne.

Invictus ::

To ni noben poraz Intela. Altera se večinoma ukvarja z programabilnimi čipi. Nekaj kar Intel sploh nima v programu, vsaj da jaz ne bi vedel.

In kot so že napisali, ima proste kapacitete. Z najboljšo tehnologijo. Grem stavit da Intel kot nor lobira pri Applu da bi jim proizvajal čipe.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

trnvpeti ::

seveda lobira, ce pa apple namerava se na macbook airih iti na arm

M-XXXX ::

trnvpeti je izjavil:

seveda lobira, ce pa apple namerava se na macbook airih iti na arm

Link za tole. Ker ARM-ji so proti intlom tako smešno neizmogljivi, da ni šanse, da ima Apple take plane.

Invictus ::

Se mi zdi da je to bolj pogajalska pozicija kot ena resna alternativa ...

Intel je pripravljen narediti posebej čip samo za Apple.

Razen če bo A8 3x hitrejši od A7.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

trnvpeti ::

M-XXXX je izjavil:

trnvpeti je izjavil:

seveda lobira, ce pa apple namerava se na macbook airih iti na arm

Link za tole. Ker ARM-ji so proti intlom tako smešno neizmogljivi, da ni šanse, da ima Apple take plane.

verjamem, da ce vpises v google, da bos dobil zelo veliko taksnih linkov
http://appleinsider.com/articles/12/11/...

http://www.digitaltrends.com/computing/...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: trnvpeti ()

M-XXXX ::

Hah, hiter citat iz članka, ki si ga dal, nekako vse razloži:
Monday's report also suggested a change to ARM processors is not likely to take place "in the next few years." But it also portrayed a shift to proprietary chip designs as an "inevitable" transition for the company in the future.


To je tako kot da bi rekel: enkrat v prihodnosti bomo lahko šli z avtom na luno. Enkrat že bo tudi to držalo :D

trnvpeti ::

seveda si pogledal se par drugih linkov
in seveda si mislis, da jim ni problem ze sedaj narediti a7 na recimo 2Ghz(namesto 1.4), da jim ni problem dati vsaj quad namesto dual,...
in seveda si mislis, da tudi intel to ve

M-XXXX ::

in seveda si mislis, da jim ni problem ze sedaj narediti a7 na recimo 2Ghz(namesto 1.4), da jim ni problem dati vsaj quad namesto dual,...

Naj dajo na 4ghz, podvojijo zmogljivost, naredijo 8 jedrni procesor pa bo nažalost v primerjavi z Intlom (ne Atomom) vseeno švoh. Taka je realnost. Da ne bo pomote definitivno bodo ARM procesorji v nekaj letih se približali zmogljivosti ZDAJŠNJIH procesorjev. Vendar kaj kmalu to še ne bo.

trnvpeti ::

svoh ne bo, sam ves, da ne rabis 4Ghz
pac pritiskajo na intel, tako ali drugace
arm ima vecji potencial, se intel se tega zaveda
bomo vidli, kaj bo naredil

M-XXXX ::

Frekvenca je nepomembna, hotel sem le poudarit da je pač proti Intlu tako izredno nezmogljiv, da joj...

arm ima vecji potencial, se intel se tega zaveda

Ves ta potencial, ki ga ima ARM... pa je vseeno slabši in POTRATNEJŠI od stare Atom generacije? Zanimivo, kje se potem ta potencial kaže? Kaj bo šele zdaj ratalo, ko se je Intel dejansko spustil v to tekmo^^

zee ::

Avtonomija novega Aira je ze zdaj podobna tisti iz iPada, ergo ni neke resne potrebe po prehodu na ARM, o cemer so analitiki ze diskutirali pred casom.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

trnvpeti ::

ce reče intel, da je atom hitrejsi od arma, se to ne pomeni da je res

rac.naprave, clienti ne rabijo biti vec tolk hitri(notebooki, mobiteli, tablice,...), torej je vedno manj potrebe po x86

potrebe sicer nimajo, je pa cenejsi arm, kot pa intel
pac dobicek

lahko je pa tudi izhodisce za pogajanja o ceni z intelom

Invictus ::

Bi prej rekel da bo Apple prešel na "all Intel device", če bo Atom tako uspešen. Mogoče ne na iPhone, iPad bi pa znal že biti kandidat. Sicer pa v to dvomim, ker bi folk takoj pol tlačil Android gor ...

Microsoft bo šel že to pot. Atom tabletke ...

http://news.cnet.com/8301-10805_3-57608...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

trnvpeti ::

Intel Atom Z2760 (Clover Trail) 1.8 1355 427 1092 679

Apple A6X 1.3 1776 770 1420

Exynos 5 Octa 5410 1.6 3596 776 1997

za ms je tako logicno, da bi ostali na intelu
ker drugace zgrmijo v prepad

Intel Pentium 2117U 1.8 3390 1238 1919
Intel Celeron 2955U 1.4 1350 2387
Apple A7 64-bit app 1.3 1414 2564

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: trnvpeti ()

M-XXXX ::

ce reče intel, da je atom hitrejsi od arma, se to ne pomeni da je res

Sploh ne vem kaj je Intel rekel, nisem gledal. Vem pa kaj rečejo vsi testi zmogljivosti in porabe. In testi govorijo, da Atom vodi povsod.

rac.naprave, clienti ne rabijo biti vec tolk hitri(notebooki, mobiteli, tablice,...), torej je vedno manj potrebe po x86

Se strinjam. Vendar da bi šel na recimo 5x počasnejši procesor za pol ure baterije? No hočem poudarit, da nobeden ne bo žrtvoval ogromne razlike v zmogljivosti za par 10 minut baterije.

lahko je pa tudi izhodisce za pogajanja o ceni z intelom

Tukaj se 100% strinjam! Vendar slabo izhodišče, če vsi vejo, da nič ne bo iz tega. (da ne bo pomote ne trdim, da ne bo nič iz tega, vendar v bližnji prihodnosti 100% ne).

PS: daj malo več info za zgornje cifre, se nič ne znajdem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: M-XXXX ()

trnvpeti ::

Chip Frequency Geek Bench 2 32(/64) Geek Bench 3 Single-Core Geek Bench 3 Multi-Core

M-XXXX ::

Drugače pa res priporočam branje tega članka, bo razjasnil ogromno stvari: http://www.anandtech.com/show/6536/arm-...

Chip Frequency Geek Bench 2 32(/64) Geek Bench 3 Single-Core Geek Bench 3 Multi-Core

Enkrat imaš 4 rubrike, drugič 3, spet naprej 2... Še zdaj mi te številke nič ne povedo :/

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: M-XXXX ()

trnvpeti ::

ja verjetno bos nasel stevilke za primerjavo atom vs a53/57
oz si rekel, da ti imas neke stevilke, ne od intela, da je arm veliko zadaj napram atomu

M-XXXX ::

trnvpeti je izjavil:

ja verjetno bos nasel stevilke za primerjavo atom vs a53/57
oz si rekel, da ti imas neke stevilke, ne od intela, da je arm veliko zadaj napram atomu

Link zgoraj.

trnvpeti ::

a to
 mozilla kraken

mozilla kraken



recimo da spekuliramo, da je a7 dvakrat hitrejsi od a6x

 overall

overall

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: trnvpeti ()

M-XXXX ::

Pa to pa to pa to:




trnvpeti ::

na teh grafik ne vidim niti a7, niti exynos recimo

Jux ::

trnvpeti je izjavil:

a to
 mozilla kraken

mozilla kraken



recimo da spekuliramo, da je a7 dvakrat hitrejsi od a6x

 overall

overall



Si pa pozabil povedat, da so testirali na neoptimiziranem Pre-Beta buildu Androida za Intel. Pa še v tem v > 50% testov zmaga Intel.
web&blog&etc: http://lukabirsa.com

M-XXXX ::

Si pa pozabil povedat, da so testirali na neoptimiziranem Pre-Beta buildu Androida za Intel. Pa še v tem v > 50% testov zmaga Intel.

plus, da v večina stvari porabi manj elektrike. In to so praktično PRVI poskusi Intla na tem področju.

Žal ARM niti približno ni tako vsemogočen kot si ga večino predstavlja.

trnvpeti ::

tezko vidim zmago
lahko, da bodo zmagali, ampak ni tako, kot si rekel, da je atom superioren proti armu

nisem rekel, da je superioren
ampak , da atom ni hitrejsi

drugo leto bodo a53/57 grafi se bolj zanimivi v primerjavi z intel atomom

mtosev ::

dobra odločitev. arm market kr raste
go go intel
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

LightBit ::

Ne moreš primerjati arhitekture, tako, da primerjaš CPU-je.
Mogoče Intel pač dela boljše procesorje kot npr. Samsung.

Lonsarg ::

Mogoče je treba omenit tudi to, da imajo Intel procesorji, vključno z Atom bistveno več tranzistorjev... Recimo 45nm Atom jih ima 47 miljonov. ARM A9 pa 26 miljonov. Več tranzistorjev dražji proceosr, torej ne moreš direktno primerjati takih proceosjrev, ker niso v istem cenovnem rangu. Dvomim da je Silvermont Atom zmanjšal število tranzistorjev, je pa res da se pri novih ARMjih še hitreje povečujejo.

Zmogljivost/tranzistor je tisto, kar je potrebno gledat. ARM namreč že nekaj let aktivno dodaja tranzistorje za zmogljivost(poleg frekvence) in še dolgo jih bodo dodajali, da bodo tekmovali v server strežnikih, recimo A53/57 je velik korak v to smer.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

hojnikb ::

če hočeš manj tranzistorjov, pa oglestiš L2 in je problem rešen :)
#brezpodpisa

Lonsarg ::

Če bi blo tko enostavno bi vsi to oklestili, ker so trazistorji tako "dragi" ampak ni, premajhen cache pomeni neizkoriščen procesor in nisi naredil nič, če si oklestil cache pod minimum. Se pa trudijo proizvajalci najti ta minimum ja. Tak da sta blizu minimuma tako A9 kot tudi Atom in je razlika v tranzistorjih celotnega SoCa zelo blizu razliki v tranzistorjev, ki se porabijo za dejanska procesorska jedra.

Jinto ::

Recimo 45nm Atom jih ima 47 miljonov. ARM A9 pa 26 miljonov.


Te tvoje številke ne vključujejo L2 predpomnilnika pri A9, zato je toliko manjši.
http://www.cs.virginia.edu/~skadron/cs8...


Recimo če tole velja
"Around 6 transistors per bit of memory"
http://www.eng.utah.edu/~cs6710/slides/...

Porabi atom 6*512 000 za cache, kar je okoli 30-31 milijonov tranzistorjev od 47 milijonov.
Torej Atom 16-17 milijonov, A9 26 milijonov. Kar je tudi bolj smiselno, saj je a9 out-of-order dizajn.

Invictus ::

Danes vsi uporabljajo eDRAM za predpomnilnik ...

EDRAM @ Wikipedia

ki porabi manj tranzistorjev kot SRAM.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Jinto ::

Atom uporablja SRAM, verjetno tudi A9. Kar preberi si kje se uporablja eDRAM (gt3e/l4 cache).

Invictus ::

A sem kje napisal da ga Atom uporablja ?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Jinto ::

Napisal si, da ga vsi uporabljajo, kar je zelo daleč od resnice (uporablja se ga le v par izjemah).

Izgleda da sem se motil, ko sem razumel, da ima tvoj post kako povezavo z mojim izračunom.

Isotropic ::

jaz se na tele kraken itd. benche nebi kaj prevec zanasal. je bila nekaj casa nazaj novica, da se goljufa na veliko pri njih.

off:
invictus kaj je pri virtual machinah pomembna quadro graficna? oz. kaj pridobimo z njo? mislim da si ti enkrat nekaj govoril okoli tega...

Zgodovina sprememb…

7982884e ::

samo s firmware updatom je recimo surface pro 2 dobil zelo konkreten boost v battery lifu - v nekaterih testih po tem prehiteva surface 2 z armom, kljub temu da ima orenk hitrejši dvojedrni, 4 nitni i5 procesor: http://www.anandtech.com/show/7478/micr...
praktično prvi resnejši poizkus intla, da naredi varčne čipe, pa že ultrabooki velikosti tablic dosegajo avtonomnost na ravni precej šibkejših arm tablic? nebi rekel da bo intel kar tako priznal poraz.
da ne govorimo o macbook airu ki ima še dost višjo avtonomijo, res ne vem zakaj bi not tlačili arme - tud na teh macih ljudje poganjajo x86 zadeve ki na arm (še) ne obstajajo

trnvpeti ::

cena procesorja

7982884e ::

tudi če bi bil intel 2x dražji kot en future high-performance arm soc skupaj z grafično (to namreč intelov čip vsebuje), je večina cene še vedno v ostalih komponentah tako da se na koncu ne bi dosti poznalo

trnvpeti ::

kolk je 100$ pri ceni cpuja na recimo 10M prodanih?
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Intel licenciral ARM, a le za stranke

Oddelek: Novice / Procesorji
65516 (4756) johnnyyy
»

Intelov tik tak je mrtev (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Procesorji
7125257 (21079) Bistri007
»

Za zdaj konec Intelovega ritma tik-tak (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Procesorji
6022365 (18282) Glugy
»

Calxeda predstavila strežniške ARM-procesorje, HP pa strežnike

Oddelek: Novice / Procesorji
218153 (6015) Jst
»

Intel nezadovoljen z deljenjem AMDja

Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi
306101 (4466) FireSnake

Več podobnih tem