Extremetech - Analitiki so izračunali, da se je število prodanih grafičnih procesorjev v zadnjem četrtletju preteklega leta spustilo za 37,9 odstotka. Podjetje Jon Peddie Research navaja, da se je v tem obdobju prodalo 37,45 milijonov kartic za namizne računalnike oz. 39,5 odstotka manj kot četrtletje prej in 34,89 milijona kartic za prenosnike (sem sodijo tudi integrirane), kar predstavlja 29-odstotni padec. Na področju namiznikov sta se okrepila Nvidia in AMD, ki sta prodala 37,9 oz. 21,4 odstotka vseh prodanih izdelkov, izgubil pa je Intel. Uporabniki prenosnikov imajo očitno še vedno raje Intel - ali pa ga dobijo integriranega - saj je v tem segmentu pridobil tri odstotne točke in se z 59,2 odstotka okrepil v vodstvu; druga je Nvidia z 22,9 odstotka.
Prodaja visokozmogljivih grafičnih procesorjev je dandanes težek posel, ker morajo tekmovati za stranke skupaj z igralnimi konzolami. In potem je tukaj začaran krog: bolj kot se nekaj odmika od mainstream potrošniške populacije, višje so cene zaradi manjših serij in umetnega pribitka na "preseravanje". Višje so cene, bolj nišni del trga izdelek zavzema, dokler se glavni igralci ne odločijo, da se ne izplača več in trg prepustijo "elitnim" specializiranim podjetjem (ponavadi tako, da odprodajo kak oddelek).
No, saj to ni nujno slabo, problem je edino, ker to vodi k t.i. avdiofilskim cenam! Mucho dinero!
Mnja...pa tud masin ze neki casa ni treba vsake 2 mesca upgrejdat...razn ce igras igrice.Lahko tistim osnovnim potrebam sluzijo dlje casa...tud ce pride nova verzija offica in photoshopa...
Do konca leta so skupno (od predstavitve konzole do konca 2008) prodali blizu 50 milijonov XBox 360 in PS3 konzol... Samo v Q4 se je prodalo 37,45 milijona čipov samo za desktope. Kaj imajo konzole torej s tem?
Tudi avtomobilov zadnja desetletja let ni bilo treba na vsake tri leta menjat, pa jih je precej delalo ravno to, pa čeprav so svinjsko dragi. Tako kot se je dalo pred skoraj sto leti z avtomobilom prepeljati po cesti od točke A do točke B, se da to tudi z današnjim avtomobilom - kaj revolucionarnega pa je v današnjih avtomobilih. Ne vem, kako si boste v prihodnje interpretirali zmanjšanje prodaje igralnih konzol in še marsičesa drugega, kar sodi pod sprostitev in zabavo (ali karkoli luksuznega) - ker kar naenkrat ni v njihovem bistvu nič novega, kot že nekaj let ne? Tudi mobilne telefone se je zadnja leta menjavalo kot noro, pa čeprav se še vedno v večji meri uporabljajo skoraj izključno za telefonijo in SMS-e (če odmislim kot razlog menjave kratko življenjsko dobo akumulatorja, ki je daljša od periode menjave telefona marsikaterega potrošnika). Potrošništvo tako ali tako nima kaj dosti skupnega z racionalnostjo potrošnikov, v večji meri gre za potešitev otroško primitivnih želja. Vem, da marsikdo od vas večino lastnih želja upravičuje z neko racionalno osnovo - kot dojenčki se verjetno niste spuščali v razumsko upravičevanje izpolnjevanja vaših želja, ker dvomim, da ste bili takrat sposobni kompleksnega razumskega razmišljanja. Pač porodila se vam je želja in želeli ste jo izpolniti, tako kot sedaj, pa naj bo cilj izpolnitve želja razumsko upravičen ali ne. Kupiti nov LCD televizor namesto starega delujočega katodnega, je pri večini bolj vprašanje teh primitivnih želja kot pa nekega razuma. Veliko manj težav bi imeli na tem svetu, če se nam takšne želje ne bi porajale. Tudi sam sem odvisen od samoumevnega udobja izpolnjenih želja, kar je večini tudi "razumen" življenjski cilj.
Dokler obstaja kupna moč in otroška zavest preseravanja (posedovati ter doživeti to in ono), se odvija težko potrošništvo. Ko številnim ljudem usahne kupna moč (ostanejo brez šihta oz. imajo nižje dohodke) ali pa se kljub zadostni kupni moči ustrašijo prihodnjih posledic recesije (raje varčujejo), potrošništvo zožijo na bolj eksistencialne potrebe. Seveda je to začaran krog, ki še pospešuje recesijo, ki posledično še hitreje uničuje svetovno gospodarstvo.
____ edit: iz "posedovati to in ono" v "posedovati ter doživeti to in ono"
Kupiti nov LCD televizor namesto starega delujočega katodnega, je pri večini bolj vprašanje teh primitivnih želja kot pa nekega razuma.
Pa še res je.
Do konca leta so skupno (od predstavitve konzole do konca 2008) prodali blizu 50 milijonov XBox 360 in PS3 konzol... Samo v Q4 se je prodalo 37,45 milijona čipov samo za desktope. Kaj imajo konzole torej s tem?
Senitel, kolikšen delež ima v tem primeru Intel?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Ko sem lani prodal avto (pa je imel katalizator, ni bila neka stara kripa ), so me vsi gledali, kako lahko to naredim. Pa sem vsem govoril, da s punco ne potrebujeva dveh avtov, jaz se v službo vozim z vlakom ali busom, moji pa je služba itak najbližje peš... Danes, po pol leta se noben več ne čudi mojemu dejanju... po drugi strani se večinoma celo strinjajo s tem, da sem ga prodal, da o privarčevanem denarju za registracijo in stroške ne govorim. Dobro, mogoče malo off topic, ampak sem hotel podati še en primer več, ki govori v prid BBB pisanju. Tudi sam sebe zalotim, kako po netu gledam cene za močnejšo grafo (pa ne igram več kot Stalker in AD 1701), večji disk, novejša plata, boljši proc... ne ne ne, dualcore, tera diska in 6 giga rama res nista dovolj, sploh pa ob pomoči 3850 grafe... To zadnje se dotika teme: ne potrebujem močnejše in hitrejše grafe, zatorej, zakaj bi jo kupil?
Ljudje se moramo zamisliti, ali nam srečo v veselju prinašajo razni Cityparki in podobni centri ali pa piknik v naravi. Za srečo je potrebno res ZELO malo, ali kot je rekla Marilyn Monroe: "Najboljše stvari v življenju so zastojn"
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.
Saj tudi sedaj obstajajo takšne grafične. Npr hd 4670 zadovolji potrebe po grafiki za medium nastavitve brez nekih AA in podobnih zadev. Samo igrice so našopane z detalji katere zahtevajo zverinske grafične, če jih hočeš izkoristiti. Razlika igrice v kvaliteti slike med neko ultra high nastavitvijo in medium je pa zanemarljiva, sploh ko se vživiš v samo dogajanje v igranju, praktično pozabiš na tiste dodatne finese.
Grafične do 100€ bi kamot zadostvale za igrice, če bi bile te pisane z kvaliteto grafike na medium. Vendar je vse to marketing in prepucavanje kdo bo imel bolj filmsko grafiko, kar pa seveda stane. In zgleda, da so to tudi že ljudje prepoznali, da ni vse v ultra high grafiki, ampak je čisto dovolj neka srednja reč, če le igrica kot taka že samo po sebi nudi dovolj užitkov pri igranju.
Sicer si pa poglejte konzole, grafika ni nič kaj vrhuska, se pa pošteno dobro prodajajo. Pa še uporabnik nima kaj skrbeti kako bo nadgrajeval konzolo, ker ga ta lepo služi celo svojo življensko dobo, katera je ponavadi vsaj pet let. PC si moral v tem času že nekajkrat pošteno nadgradit, enkrat pa kar celega menjat za povsem novo generacijo. Vse to je naperjeno v čim večjo potrošnjo in seveda pri tem imeti še dvojni ali trojni profit.
Tako, da se po vsem skupaj niti ne smemo čuditi, da tudi prodaja GPU-jev upada.
Mah, oba AMD kot nVidia bluzita s temi dual-card variantami. Na trg meceta staro tehnologijo v novi obleki.
Da o velikosti in neprakticnosti teh kartic sploh ne govorim. To niso vec kartice, to so ze mini racunalniki po velikosti.
Pa tudi zivljenska doba je vedno krajsa. Vcasih sem imel graficno komot 2 leti, zdaj mi ze po pol leta ne poganja vec novejsih zadev.
Fuck that.
Ti nimaš pojma kaj govoriš. Če kupiš hd 4870 x2 ti bo igre poganjala še 2 leti bp. če pa kupiš kako npr. hd3850 (kakor podobno si verjetno ti) pa ni čudno da ti 2 leti ne poganja igre.
Tr0n, dokler ga failaš epsko, ni treba drugim pisat, da so noobi. K? In če že kupiš eno GTX260/280/4870, boš ja imel zadost denarja za 600W napajalc, pa še to je preveč.
Ta tvoja "stara šara" je pa ubesedeno neznanje o tehnologiji na področju GPUjev v zadnjem letu.
Pa tudi zivljenska doba je vedno krajsa. Vcasih sem imel graficno komot 2 leti, zdaj mi ze po pol leta ne poganja vec novejsih zadev.
Je kaj narobe, da zahtevnost in image quality rasteta skupaj z moorovim zakonom?
Ko sem pred ca. dvema letoma kupil 8800 GTX (in pol kasneje še eno za v SLI, ker imam pač 24" monitor), sem se bal, da je to itak zgrešen nakup (ampak sem upal da ni), ker bodo na trgu vedno zahtevnejše igre in bosta kartici lahko držali tempo, le nekaj mesecev ... danes še vedno tudi najnovejše igre delujejo povsem solidno in tudi zgleda, da še kar nekaj časa ne bom rabil kupiti nove grafične kartice
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Sm ze igral na 1920x1200, pa me nekak ne pritegne. Sej se je res lepo pohvalit, ker dobro zgleda, ampak za igrat pa nikakor ni. Se vedno igram na 1280x1024, kar je res malo, ampak bolje kot 1920x1200. Bi pa z veseljem imel 1600x1200 oz 1680x1050. To je tist sweet spot. Ni predrago, pa se vedno dobro zgleda.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
Velika večina uporabnikov ima 19" ali manjše LCD-je, pa ne pozabit na CRT-jaše, ki pa itak (v nekem smislu) nimajo omejene resolucije (na 20,1" CRT-ju lahko komot uživaš v 640x480 ali pa 1600x1200 resoluciji).
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Daj poglejte si malo tele rezultate. Glede na veliko populacijo uporabnikov Steama so kar kredibilni... in kaj kažejo? Več kot 20% uporabnikov laufa igre na 1280x1024, več kot 20% jih laufa še na 1024x768(!!).
Prav tako ima še vedno 37% ljudi eno-jedrne procesorje, da ne govorim da je delež grafičnih ranga 8800 ali več praktično zanemarljiv.
Kar v bistvu lepo pokaže v kakšni absurdni situaciji je PC gaming... igre se delajo, ki laufajo na sistemih tam nekako 20% populacije z nekimi srednjimi nastavitvami. Ni čudno da vsi preklapljajo pospešeno na konzole... tam vsaj ti vedno vse dela popolnoma gladko.
Mnja kolk jaz vidim prikazan trend, je v zadnjih 8-ih mesecih strmo padla uporaba single GPU-jev v prid dual core in quadov. Najbolj uporabljana grafična je 8800, sledi 8600 in 4800.
Bla bla bla. To zato, ker imas ti tak monitor. Ce bi mel 1680x1050, bi reku da je to the real shiet. In ja, raj spilam na dobrem monitorju v 1280x1024, kot na 24" TN. Sicer pa mam 2x 17", tko da ni panike za 2560x1024 Je pa prevec raztegnjena slika.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
No, jaz imam pa raje najbolj zanič lcd kot najboljši crt. Sploh, ker so veliki lcd-ji v bistvu cenejši.
Se strinjam. Če ti TN lcd zadovoljuje, potem je to zate dober nakup. Meni ni, zato sem tako dolgo bil na CRT-ju, dokler nisem našel ugodnega LCD-ja na S-PVA matriki.
Toliko CRT fanboyev, pa vsi po vrsti pozabljajo, da je v časih CRT monitorjev bila prav ista situacija, kot danes z LCDji. 90%+ ljudi je kupovalo ta najcenejše modele šoder kvalitete, ostalih par % pa je bilo pripravljeno plačati 50%-100% višjo ceno za kakega spodobnega trinitronca (Samsung, Ilyama, Sony, ipd.).
No, danes je isto - večina je čisto zadovoljna s TN matrikami, nekateri pa pač plačajo/mo več za *VA ali IPS. Bi si celo upal trditi, da so razlike v kvaliteti danes manjše, kot so bile v časih CRTjev. Tako da, večini bi bil kak 24+" TN prav mana z neba in bi bili super zadovoljni z njim. Ampak dokler tega ne izkusiš, pač ne veš, kakšna razlika je med uporabo majhnega in velikega monitorja, tako za delo, internet in ostalo 'resno' rabo, ter seveda za igre. Seveda si potem zadovoljen s 17/19/22", ker nimaš primerjati s čem boljšim, le s prejšnjim, skoraj zagotovo manjšim in slabšim, monitorjem.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)