» »

Samsung pripravlja 16 GB DDR3 pomnilniške module

Samsung pripravlja 16 GB DDR3 pomnilniške module

TG Daily - Samsungu se je prehod na 50 nm proizvodni proces izredno obrestoval, saj je manjši proizvodni proces zmanjšal porabo energije.

Tako kljub podvojeni velikosti v primerjavi s starejšimi čipi novi dvogigabitneži porabijo prek 40% manj energije. Zaradi manjše porabe in manjšega formata samega jedra pa je mogoče tudi pakiranje dveh jeder v en čip, kar prinese blagodejne rezultate za strežnike.

Za te bo največja ponujena velikost enega pomnilniškega modula kar 16 GB, za nas običajne smrtnike pa bodo verjetno bolj zanimive palčke s kapaciteto do 8 GB (na voljo pa bodo tudi 16 GB).

Prenosniki se bodo morali zadovoljiti z le štirimi gigabajti na modul. Poleg tega so čipi sposobni delovanja tudi pri le 1,35 voltih, kar prinese dodatne energijske prihranke.



Dandanes so 8 gigabajtni moduli izredno redki, DDR2 verzije stanejo prek tisoč dolarjev, kar pa naj bi se popolnoma spremenilo že v manj kot enem letu. Samsung načrtuje masovno proizvodnjo novih čipov še pred koncem leta, v prvi polovici leta 2009 pa se bodo povsem osredotočili na dvogigabitne čipe. Tako bi 8 GB moduli postali nekaj povsem vsakdanjega.

6 16 GB modulov v Nehalem sistemu - 96 GB RAMa. 24 GB oz. 3 x 8 je precej bolj realno, a vseeno zavidljivo!

38 komentarjev

wooted ::

hm.. 8giga ena palčka.. zaenkrat je to še kar veliko. čez par let bo pa to ful mal

x45 ::

ja 64 bitni os prihajajo... drgač nimaš s tem kaj počet, vsaj na microsoftu ne.

Vlady ::

Neki mi ni čisto jasno... dvogigabitn čip al dvogigabajtni?
"Lotereya - naibolee točnyj sposob učeta količestva optimistov"

opeter ::

ja 64 bitni os prihajajo... drgač nimaš s tem kaj počet, vsaj na microsoftu ne.


Kak, da ne? Večini je trenutno morda 4 GB RAM dovolj, se strinjam. Ampak z razmahom 64-bitnih sistemom bo potreba po večji količini RAMa hitro narasla (recimo domača obdelava HD videa).

Kolega ima v svojem Mac Proju 32 GB RAMa, pa mu vseeno zmanjkuje.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

MrStein ::

ja 64 bitni os prihajajo...

So že precej let tu.
Razširjeni sicer niso, ampak kake procente pa že imajo. (stavim pivo, da je na več 64 bit Windowsov, kot bilokakšnih linuxov)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

trnvpeti ::

MrStein, za kolk stavis?

PrimozR ::

Neki mi ni čisto jasno... dvogigabitn čip al dvogigabajtni?


Dvogigabitni. 32 dual die teh za 16 GB oz. 16 dual die (ali 32 'enojedrnih') za 8 GB palčko. Čip je samo tist črn kvadratek na palčki :P

MrStein ::

trnvpeti: saj sem rekel, pivo. Ednina.
Zakaj, a maš številke ?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Good Guy ::

super zadeva za serverje..
http://goo.gl/7ItKpU
Naj računalnik dela za vas^^

Dr_M ::

24GB...hehe, lahko kompletno sistemsko particijo v ram nalozim, pa mi se polovica ostane za smeti :)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Vlady ::

ja 64 bitni os prihajajo... drgač nimaš s tem kaj počet, vsaj na microsoftu ne.


Kak, da ne? Večini je trenutno morda 4 GB RAM dovolj, se strinjam. Ampak z razmahom 64-bitnih sistemom bo potreba po večji količini RAMa hitro narasla (recimo domača obdelava HD videa).

Kolega ima v svojem Mac Proju 32 GB RAMa, pa mu vseeno zmanjkuje.

Ali pa si narediš ram disk, pa se izogneš počasnosti diska.
"Lotereya - naibolee točnyj sposob učeta količestva optimistov"

Golden eye ::

ja 64 bitni os prihajajo... drgač nimaš s tem kaj počet, vsaj na microsoftu ne.


Kak, da ne? Večini je trenutno morda 4 GB RAM dovolj, se strinjam. Ampak z razmahom 64-bitnih sistemom bo potreba po večji količini RAMa hitro narasla (recimo domača obdelava HD videa).

Kolega ima v svojem Mac Proju 32 GB RAMa, pa mu vseeno zmanjkuje.

Ali pa si narediš ram disk, pa se izogneš počasnosti diska.


ja ampak vsakič k zmanjka elektrike se vse v ramu pobriše!

Vlady ::

ja 64 bitni os prihajajo... drgač nimaš s tem kaj počet, vsaj na microsoftu ne.


Kak, da ne? Večini je trenutno morda 4 GB RAM dovolj, se strinjam. Ampak z razmahom 64-bitnih sistemom bo potreba po večji količini RAMa hitro narasla (recimo domača obdelava HD videa).

Kolega ima v svojem Mac Proju 32 GB RAMa, pa mu vseeno zmanjkuje.

Ali pa si narediš ram disk, pa se izogneš počasnosti diska.


ja ampak vsakič k zmanjka elektrike se vse v ramu pobriše!

Program omogoča, da vsebino shraniš kot image na disku. Če reno shranjuješ ali pa imaš UPS ni problema. Kdor ima keš za RAM ima tudi za UPS. Itak pa kolikor vem že obstajajo PCI kontrolerji, kamor nabutaš ram, pa se uporablja kot disk. Na teh kontrolerjih, pa so tudi baterije.
"Lotereya - naibolee točnyj sposob učeta količestva optimistov"

Looooooka ::

ja 64 bitni os prihajajo... drgač nimaš s tem kaj počet, vsaj na microsoftu ne.
nazadnje ko sm pogledu so ble stevilke windows serverjev v primerjavi z linuxom kr dobre.ce se ne motim grejo od izdaje windows 2003 samo se gor.
In mi bi z veseljem na svoje serverje fliknl gor poceni 16gb palcke.
Vec kot 90% podjetij je ze tko al tko presaltal na virtualizacijo...al na vmware al na hyper-v...in tm te trenutno bl omejuje cena rama kot pa cena CPUja.Pa se placa ti hitr zmanjka ce kupujes premejhne palcke.4 16gb palcke pa si zmagu...

PrimozR ::

ja 64 bitni os prihajajo... drgač nimaš s tem kaj počet, vsaj na microsoftu ne.


Kak, da ne? Večini je trenutno morda 4 GB RAM dovolj, se strinjam. Ampak z razmahom 64-bitnih sistemom bo potreba po večji količini RAMa hitro narasla (recimo domača obdelava HD videa).

Kolega ima v svojem Mac Proju 32 GB RAMa, pa mu vseeno zmanjkuje.

Ali pa si narediš ram disk, pa se izogneš počasnosti diska.


ja ampak vsakič k zmanjka elektrike se vse v ramu pobriše!

Program omogoča, da vsebino shraniš kot image na disku. Če reno shranjuješ ali pa imaš UPS ni problema. Kdor ima keš za RAM ima tudi za UPS. Itak pa kolikor vem že obstajajo PCI kontrolerji, kamor nabutaš ram, pa se uporablja kot disk. Na teh kontrolerjih, pa so tudi baterije.


Stara zadeva, SATA I (omejen prenos), najslabše pa je, da uproablja DDR RAM. Prihaja zadeva osnovana na DDR2 RAMu, 6 oz. 8 rež, 5,25 bay s slotom za CF kartico. Baterija drži uro in pol brez elektrike, dovolj da se podatki prekopirajo na CF kartico.

BigWhale ::

trnvpeti: saj sem rekel, pivo. Ednina.
Zakaj, a maš številke ?


A jih imas ti? :)

trnvpeti ::

big, ti jih imas sigurno!
a je tako? :)

sam ima mrStein verjetno prav, bi izgubil eno pivo :)

Vlady ::

ja 64 bitni os prihajajo... drgač nimaš s tem kaj počet, vsaj na microsoftu ne.


Kak, da ne? Večini je trenutno morda 4 GB RAM dovolj, se strinjam. Ampak z razmahom 64-bitnih sistemom bo potreba po večji količini RAMa hitro narasla (recimo domača obdelava HD videa).

Kolega ima v svojem Mac Proju 32 GB RAMa, pa mu vseeno zmanjkuje.

Ali pa si narediš ram disk, pa se izogneš počasnosti diska.


ja ampak vsakič k zmanjka elektrike se vse v ramu pobriše!

Program omogoča, da vsebino shraniš kot image na disku. Če reno shranjuješ ali pa imaš UPS ni problema. Kdor ima keš za RAM ima tudi za UPS. Itak pa kolikor vem že obstajajo PCI kontrolerji, kamor nabutaš ram, pa se uporablja kot disk. Na teh kontrolerjih, pa so tudi baterije.


Stara zadeva, SATA I (omejen prenos), najslabše pa je, da uproablja DDR RAM. Prihaja zadeva osnovana na DDR2 RAMu, 6 oz. 8 rež, 5,25 bay s slotom za CF kartico. Baterija drži uro in pol brez elektrike, dovolj da se podatki prekopirajo na CF kartico.

Tako je... :D
"Lotereya - naibolee točnyj sposob učeta količestva optimistov"

Spc ::

Tak mimogrede .. Windows Server 2003, Datacenter Edition 32bit podpira tudi več kot 8GB rama.
Windows Sever 2003, Datacenter Edition supports max. 128 GB for x86-based computers


Sem pa stestiral 8GB na mojem quad core-u z intel 975X chipsetom z Windows Server 2003, Datacenter Edition R2 SP2 32bit :


Kot vidite deluje 8GB normalno in ga tudi zazna .. če bi plata podpirala več kot 8GB rama bi tudi delovalo.
Medtem pa sem še z 8GB sprobal XPje Professional (32bit) z vsemi istimi driverji in mi zazna samo 3.25GB (od 8GB) enako se zgodi z visto ultimate (32bit), ki mi zazna zanimivih 2.95GB rama (od 8GB).

:)
 

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

MrStein ::

BigWhale:
A jih imas ti? :)

Ne. Zato pa sem rekel "stavim da", ne pa "trdim da".

Glede Win2003 32 , podpira več, kot je že bil rečeno. Imam sam tako z 8 GB.
Ima pa seveda vsak proces na voljo le 32 bitni naslovni prostor (čeprav baje CPU podpira spet neke segmente in ... no ja, naj pove kdor pozna v detajle)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Vlady ::

@Spc pa ti tudi pokaže toliko RAM-a v task managerju?
"Lotereya - naibolee točnyj sposob učeta količestva optimistov"

Tomay ::

@MrStein Popularnost os.
Voodoo 4Ever

MrStein ::

Vlady, meni pokaže. Kaže tudi lepo kako ga porablja.

Tomay, to kaže koliko so jih iskali na google, ne pa koliko jih je instaliranih na PC-je.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

PrimozR ::

2003 server ima nek memory extension feature, nekaj kar pač 'odpre' vse nad 3 GB RAMa na 32 bit OSih. Za povprečnega uporabnika (cough*gamerja*cough) se ri 4 GB RAMa najbolj splača Vista x64. x64 XPji so vseeno precej nepodprti, Vista pa je itak s SP1 precej nadoknadila v priemrjavi z XP SP3. Aero se pa itak izklopi :>

Spc ::

Pred dvemi leti ste vsi govorili kak je več kot 2GB rama in windows server 2003 samo za stežnike in uporabnik nima kaj delat z njimi ker je to serverska roba in da smo vsi, ki uporabljamo serverske verzije windowsev, več kot 2GB rama in več kot 2 processorja norci.
 

WamPIRe- ::

Lepo da se ram tako razvija. Že samo v virtualizaciji vidim v tem ogromen napredek.

PrimozR ::

Pred dvemi leti ste vsi govorili kak je več kot 2GB rama in windows server 2003 samo za stežnike in uporabnik nima kaj delat z njimi ker je to serverska roba in da smo vsi, ki uporabljamo serverske verzije windowsev, več kot 2GB rama in več kot 2 processorja norci.


Sem še vedno (recimo) tega mnenja. 2 GB mi je čez glavo (večino časa 1 GB frej), XPji mi zadostujejo. Mogoče ob priliki stestiram Visto.

Primorec ::

Se strinjam s PIPI, normalen uporabnik ima vrh glave 2GB, igričar mogoče malo več, ostalo je le idle šara..

Se mogoče kdo od starejših spomni da je svoje cajte šlo 400 tipkanih strani na eno 1,44 MB disketo? Seveda to preden je prišel M$ na sceno.. Sploh ne razumem zakaj so današnji OS in aplikacije postali taki 'resource hog-i'...Ok, za eye candy in igrice še zastopim ampak vseeno, si kdo predstavlja koliko podatkov gre na 2GB? to je ogromno strani kode, tisti ki je kdarkoli programiral brez GUI mislim da se..

MrStein ::

Primorec, bo firma kupila dodaten RAM za 50 EUR, ali bo plačala developerja 1000 € da optimizira porabo RAM-a v programu ?

Kaj bi ti naredil ? Z lastnim denarjem. Delničarji ti visijo na grbi.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

tilinho20 ::

Samo gostota teh pomnilnikov je pa tako velika, da tukaj navijanje sploh ne smemo pomislit.:)

wooted ::

samo res... kakšno bi blo pa kej navijanje?

tilinho20 ::

Slabo. Res zelo visoka je teh čipov. Recimo če je tista 16 gb palčka obojestrnaska to pomeni da ima 18 čipov kar je 910 mb na en čip. Kar je ogromno. Zdaj pa poglej da imajo današnji čipi 128-256 mb pa koliko se navijajo.

Dr_M ::

O moj bog. Kje si ti te stevilke dubu?
Na eni strani je 8 cipov, torej 16 ce je DS. In verjetno bodo imel serverski 16GB moduli dvojno visino.

The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

PrimozR ::

Primorec, bo firma kupila dodaten RAM za 50 EUR, ali bo plačala developerja 1000 € da optimizira porabo RAM-a v programu ?

Kaj bi ti naredil ? Z lastnim denarjem. Delničarji ti visijo na grbi.


pri čemerkoli nad 20 računalnikov valda plačaš programerja.

Samo gostota teh pomnilnikov je pa tako velika, da tukaj navijanje sploh ne smemo pomislit.:)


Slabo. Res zelo visoka je teh čipov. Recimo če je tista 16 gb palčka obojestrnaska to pomeni da ima 18 čipov kar je 910 mb na en čip. Kar je ogromno. Zdaj pa poglej da imajo današnji čipi 128-256 mb pa koliko se navijajo.


Bluziš. Primer: OMAGAD!!! 128 MB čipe mamo!!! Kako se pa navijajo??? Poglej samo navijnje starih, 32 MB čipov!!!!!111oneoneeleven!!

Vedno se je navijalo, vedno se bo navijalo. Frekvence so vedno višje. Mogoče ne bodo ultimativni OC RAMi, navijalo pa se DEFENITIVNO BO! In od kje za vraga si dobil te cifre??? V novici lepo piše, da je eno jedro 2 gigabitno - 250 MB. V dual die paketu je to 500 MB na čip. Za 16 GB palčko to nanese 32 čipov, 6 na eno stran. Za 8 GB palčko pa 8 na eno stran, kar je popolnoma normalno. Računaj še na dejstvo, da je zadeva narejena v 55 nm. Res ne vidim razloga za nenavijanje. Itak pa v prvi vrsti niso namenjeni za to. Za SuperPI 1 M itak še vedno rulajo 512 MB palčke. In le ena v računalniku, da te čimmanj omejuje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Vlady ::

Se strinjam s PIPI, normalen uporabnik ima vrh glave 2GB, igričar mogoče malo več, ostalo je le idle šara..

Se mogoče kdo od starejših spomni da je svoje cajte šlo 400 tipkanih strani na eno 1,44 MB disketo? Seveda to preden je prišel M$ na sceno.. Sploh ne razumem zakaj so današnji OS in aplikacije postali taki 'resource hog-i'...Ok, za eye candy in igrice še zastopim ampak vseeno, si kdo predstavlja koliko podatkov gre na 2GB? to je ogromno strani kode, tisti ki je kdarkoli programiral brez GUI mislim da se..

Ja pa ni vse samo koda pa tipkano besedilo. Imaš še vsega vraga kar se tiče grafike in zvoka. Če pa se greš 3D zadeve je pa tu še veliko podatkov o samih vertexih, kaj šele o čem drugem... Meni se 4GB rama imeti v mašini ne zdi prav nič brezveze in potratno. Mogoče za unga, ko samo office uporablja in internet je doolj 2GB. Za kaj resnejšega (še posebi na visti) pa je 4GB udobje, manj je sadomazohizem.
"Lotereya - naibolee točnyj sposob učeta količestva optimistov"

tilinho20 ::

O moj bog. Kje si ti te stevilke dubu?

Poglej si sliko. Na eni strani jih je 9 se pravi če so objestraski jih je 18.;) Potem pa računej.

PrimozR ::

Klik, klik, klik. Vsi tirje s 16 čipi. 9. na eni strani bi rekel da je z ECCjem povezan čip ker je bil link do ene slike z ECC RAMom (vsaj tkao je pisalo v 'opisu'), itak pa 9 čipov ni nobene logike - v bajtu je 8 bitov, RAMi pa ponavadi ne pridejo v 2304 MB velikosti temveč v 2056 (2 GB).

MrStein ::

(stavim pivo, da je na več 64 bit Windowsov, kot bilokakšnih linuxov)

Evo par številk:
- delež Linux : 0.91 % [1]
- delež Vista 18 %
"Using data from its Windows Update servers, Microsoft calculated that 1.45% of all Windows Vista machines were running x64 Vista editions in March of this year. By June, that figure was up to 5.18%." [2]
Torej na oko 0,9 % je le Vista x64. Plus še XP x64 pa kaki 2003/2008.

No ja, nekje enako je. (težko je najti statistiko, ki bi razlikovala 64 in 32 bitne Windows)

Viri:
[1] http://marketshare.hitslink.com/report.aspx?qprid=10
[2] http://blogs.zdnet.com/Bott/?p=506
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Nova anketa: koliko mora biti cena za SSD še nižja, da boste opravili nakup? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Ankete
12626392 (16957) BigFoot
»

Broadwell bo morda nekoliko zamudil (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Procesorji
6721095 (18167) Isotropic
»

Nvidia z velikimi težavami v proizvodnji

Oddelek: Novice / Rezultati
4615219 (13145) Jst
»

AMD z dvema novima Black Edition procesorjema, morda nov FX? (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Procesorji
688766 (5990) krho
»

Samsung bo ponudil pomnilnik DDR2 z večjo gostoto zapisa

Oddelek: Novice / Pomnilnik
63491 (3130) FireSnake

Več podobnih tem