Slo-Tech - Na Valve-ovi strani se je pojavil razpis za novo delovno mesto. Med odgovornostmi je naveden tudi prenos iger iz Windows platforme na Linux. Očitno so pri Valve-u opazili, da se Linux trg počasi a vztrajno veča in hočejo biti med prvimi ponudniki Linux iger. Ker konkurenca ne počiva, so tudi pri ID-ju obljubili, da bo njihov nov FPS Enemy Territory: Quake Wars imel podporo za Linux, isto pa so obljubili tudi pri Epic-u za njihov Unreal Tournament III. Kmalu ne bo več izgovorov zakaj ostati na Windows-u.
Plaz se je začel prožiti. Total world domination is proceeding, as planned.
Dejansko pa ni vzrok za to v Visti, ampak v razvoju Linuxa. Mislim, da ima največje zasluge za tole Canonical, ki se bo vpisal v zgodovino.
Najprej naredijo user-friendly Linux. Potem sklenejo dogovor z Dellom. Potem Dell izda remastered CD. Potem AMD napove podporo Linuxu. NVIDIA začne razmišljat. Potem neka igričarska firma napove podporo Linuxu. Konkurenca sledi temu zgledu. Itd.
Tako se dela.
Pomembno pa je, če bo Linus uspel skleniti dogovor s SUNom.
Je mogoče, če se bodo igrice in ostala šara selila tudi na Linux da se bo le ta spremenill v windows dve, v mislih imam predvsem pisanje virusov, izkoriščanje varnostih lukenj, nekako se mi zdi da so Windowsi tolko zanč samo zato ker folk dela na to da bi odkrili čim več napak in jih izkoristili...
Mogoče niti ni tako presenetljivo. Valve se je že pritoževal nad Visto (ker pač Steam statistike ne govorijo v prid Visti), OpenGl je bolj prenosljiv v konzole (dobro, Xbox360 je edini ki podpira DirectX, se pravi, tudi OpenGl).
Hehe
“Time, GNU/Linux? Is it really that time again? It seems as if you’ve only just arrived. You’ve done a great deal in a small timespan. You’ve done so well, in fact, that I’ve received some interesting offers for your services. Ordinarily, I wouldn’t contemplate them. But these are extraordinary times."
Ce bo performance v rangu Windows sistema, bomo zrihtali dual boot.
Testiral sem doom3 ter quake 4 (isti timedemo, ista konfiguracijska datoteko) na win in lin (moj računalnik), na linuxu dela bolj gladko (povprečni fps je višji ter ne skače toliko na momente). Imam pa prevedeno jedro z optimizacijami za svoj procesor ter sem ponovno prevedel kritične knjižice (kot npr. alsa, SDL) z optimizacijami za svoj cpu. Največ so doprinesle k performansu ponovno prevedene knjižice. Viden boost je tudi naredil Con Kolivas patch za jedro, vendar danes to ne šteje več, ker je linux dobil nov dober cpu scheduler.
Kot so nekateri že povedali, mainstream igre na linuxu niso nič novega. Epic in id že dolgo izdajata različice svojih produktov zanj. Šele ko bo dejansko prišlo do množičnega navala na linux, lahko sploh govorimo o čem novem; vse ostalo so novinarske race.
> Da bi pa iskal alternative, ki delajo na linuxu in se jih na novo učil - ne hvala.
?! brez da bi šel temo še enkrat brat bom tvegal. igrice za linux bodo enake kot za windows, nič se jih ne bo treba na novo "učit"... sem brcnil v temo?
Kako da to ni pomembno, da se igre porta na Linux? Zagrizeni računalniški igralci so tisti, ki malce bolj obvladajo računalnike od povprečnega uporabnika. Igralska populacija je še vedno pomembna skupina v PC tržišču. Če pomislim, da je MS promoviral Visto z neko kvazi kampanjo "Games for Windows" in ti gre taka firma kot je Valve portat na Linux se je treba resno vprašat kaj se dogaja z Visto.
Kmalu ne bo več izgovorov zakaj ostati na Windows-u.
Odzivnost in hitrost linux desktopa sta porazna. OpenOffice in Evolution sta grda in pocasna da bruhas. Aplikacije cigar UI je napisan v GTK ali motif izgledajo drugace v KDEju kot aplikacije napisane v Qt (nekonsistencnost). Ni mozno ugasnit pospesevanja miske (mouse acceleration). Glasba/filmi se ne predvajajo na vseh zvocnikih (5.1), tako kot v Windowsih. Ni mozno obogatiti zvoka z EAXom (Advanced EQ v Creative Surround Mixer). Se vedno prevelika odvisnost od konzole (namestitev nVIDIA gonilnikov).
Najprej nej steam portajo na linux pol se bomo pa kaj menil. Majku jim .... Če bo delal CSS na linuxu ( ne mislim wine in winex ) Na normalni mašin kot na Winsih pol bo lepa. Do takrat pa linux only for servers. Govoril je Game Geek
Matri[X] , neee, boš fanatike razjezil! A ne razumeš, da so dejstva prepovedana ? Le uradno požegnenani slogani, tipa "linoox rowcks" in podobno
Glede inkonsistentnosti, to se dogaja tudi na drugih platformah. To je skoraj kot življenjsko dejstvo. Ni kaj za naredit. Ozirma ogromno dela bi zahtevalo, da bi na koncu imeli ikone drugače zaobljene... Kdo bo to šel delat ? Jaz ne. Ti ? Kdo drug ? No vidiš.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
(pa SecureW2, oz da dela wpa_supplicant tko kt je treba pff kriz je s tem kriz) Malce off topic, ampak če misliš Eduroam, zadeva deluje brez problemov. Pošlji ZS, pa ti pošljem več informacij, da ne bomo tule smetili teme.
No ja tudi ce nebi portali iger to itak ni problem. Steam že kar nekaj časa dela normalno pod WINEom pa tudi ostale igre. Primer so WoW, GW, BF2, pa še kaj bi se našlo. Delo je zamudno ampak dela pa. Drugače pa je spodbudno za druge da naredijo en korak bližje in začnejo portat svoje aplikacije na Linux. Do zdaj so bile, sicer redke, igre napisane za Linux kot so že nekatere bile zgoraj napisane Q1, Q2, Q3,Q4, QW, Doom3, UT, UT2003, UT2004, UT3. Napovedali so tudi port za X3 Reunion, pa še kaj bi se našlo.
edit - odstranjen del, ki se nanaša na brisan post.
Hej sanjski šiht, bi se prec prijavil, no ja najprej fax pol pa.... OpenAL pa OpenGL bi se blo treba še naštudirat pa je to to. Sovražim .net še bol pa windowse uživam v c ju in linuxu, za dušo pa še programiranje za arm7 arhitekturo, no ja tu se moje znanje programiranja zaključi. Če predpostavimo da v 1 uri naklikane aplikacije niso programiranje. Aja še to sovražim klikanje:)
Škoda ker pri nas ne najdem nobene podobne zadeve, karkoli samo da bi bilo v c ju (linux, al pa embeded) še c++ se mi zdi čuden. Java pa python sta mi pa na meji uporabnosti.
No je pa res najprej igrice potem kak autocad in se winDOSu res slabo piše.
Lepo, da tudi Linux postaja deležen pozornosti na področju iger. Mogoče bo sedaj, ko je AMD/Ati spremenil svojo "gonilniško" politko, stvar potekala drugače in bodo tudi proizvajalci grafičnih čipov (vsaj posredno) vplivali na večje portanje iger za Linux. Videli pa bomo, ali bo ta odločitev nekaterih izdelovalcev iger donosna - kar se Linuxa tiče.
Lepo, da se igra porta tudi za linux, lepo da se linux razvija,... vse lepo in prav dokler ne pridemo do klasičnih problemov:
- driverji za NOV hardware... na mojem novem prenosniku obstajajo driverji samo za visto in nekaj driverjev za XP. Linux se niti ne požene gor -> zgleda da sem kupil predober prenosnik. Dokler tega problema ne rešijo, da bodo linux driverji prišli ven takoj, ko je na voljo nov hardware, mislim da je brezveze razvijat in portat špile za linux. Ker brez novega hardware-ja špili niso to kar bi morali biti. Pa ne se sedaj izgovarjat na specifikacije. Proizvajalci sami bi napisali driverje za linux, pa imajo preprosto razloge za to, da jih ne... Brezveze je metat stran čas za razvoj, pa še razvoj bi jih stal veliko več kot razvoj windows driverjev. Prav tako hardware, ne dela enako na windowsih in linux-u -> primer DX10 grafične. Le kje v linux-u izrabiš vse zmogljivosti take grafične? Preprosto ne moreš, ker ni DX10 za linux. OpenGL pa še ne dosega DX10. - DX10 :) Samo to in nič drugega... Kdor je videl in sprobal ve o čem govorim. Kaj šele XNA,... Uf kako daleš je še linux zadaj... - Dokler ne bo 99% iger portanih za linux, je taka novica čisto brezpredmetna. Kaj mislijo, da vsi špilamo samo Q, UT in podobno sranje, kjer prevladuje samo prvoosebno klanje, streljanje in podobno,...??? Kaj pa strategije, FRP-jke, RPG-jke,...??? 99% igre ne bo nikoli delalo na linux-u, že preprosto iz tega razloga, ker uporabljajo DX, ki ga linux NIKOLI ne bo nadomestil. Ne z OpenGL-om ne z ničemer. Torej linux ni za igranje iger in tudi ne bo. Mogoče samo za take igre, ki jih igrajo mladoletniki, in so povsem nerealne in totalno "plastične" in umetne.
Dobre novice iz strani linuxa so pa seveda, da se je ubuntu razvil v lepo verzijo, ki jo še najbolj user-friendly, tako da tisti, ki ne igrajo iger in imajo vse programe v linux-u ne rabijo podpirat MS-ja. Ampak nekje se ustavi, in to je .NET. Vse novejše aplikacije se pišejo v njem, še posebej finančne narave in podobno. C# bo kmalu zamenjal stari bedni C in C++. Saj obstaja tudi C# orodje za linux, ampak spet ni knjižnic, ki so na voljo pod winsi, ker NIKOLI ne bojo. Preprosto zahtevajo windows platformo. Zato se ne veselit linux fani, da bo nekoč MS propadel zaradi Linux-a. Kvečjemu kar se lahko zgodi, da bo sistem windows delno odptrokoden ali pa v celoti. C# ima memory management veliko višje kot katerikoli jezik na trgu, pomete celo z Javo. V visti pa .NET dela pošteno dobro in prekaša vsa razvijalska okolja. Prav tako programi spisani v .NET 3.0 delajo odlično, so hitri in jim ni konkurence. Ni programa in jezika ki bi naredil ekvivalent programu spisanem v.NET 3.0. Ga preprosto ni, in ko bo prišel ven, bo MS dal ven že .NET 10.0, ki pa bo spet svetlobna leta naprej.
Torej potegnemo črto... --------------------------------------------------------------------------- [edit - del pod črto je offtopic. Mi je prejšnjič ušlo, ker sem prebral precej površno]
Hahaha... wine.... hahaha... pokam od smeha. Mislm tud če ni emulator, ne dosega ne hitrosti ne komaptibilnosti ne nič. Notri dela le malo programov in iger, tiste DX igre ti delajo, potem pa pol opcij sploh ne moreš izbrati pri nastavitvi grafike oz. jih igra že v originalu nima ker je bedna. In ja, bogi DX8 dela notr, kaj pa DX9, pa 10? A ti dva sta pa loleka?
Gothic 3, CMR DiRT, Oblicion, Medieval 2 + expansion, Guilds2, American conquest,... Vse novejše, samo ti ne težijo z inštalacijo .NET-a, ker ga imaš že gor oz. veliko teh uporablja .NET 1.x, ki je pa že po defaultu na XP-jih SP2. Večina le teh je C++ iger, Medieval 2 pa že C#.
Zakaj bi pisal igro v dot net??!? Že ime nekaj pove... Dot Net.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
In kaj točno podmazujejo? Ker dx je bolši od openGL, sedaj trenutno je slabši dosti samo se bo popravilo ker bo sedaj kamlu 3.0 verzija vzunaj. Ampak dx je bolši, tudi doom3 pogon je že skoraj bi pisan na dx, ampak niso šli zato ker so hoteli portat igre.
Ne razumem kaj vas tako blazno moti pri tej novici. Najprej zanicujete effort Valve, ker tako ni zadosti iger na linuxu. Po drugi strani se pa pritozujete, da linux ne podpira zadosti iger. Ne vem pa, zakaj se MS tezaki sploh oglasate. Sej s tem ne boste nicesar izgubili. Mogoce boste na dolgi rok celo kaj pridobili, kot do sedaj bolj standardne web strani, cenejsi ms produkti, OOXML format, zastonj vmware, posledicno virtual pc, ... Mogoce bo to v prihodnosti se kaksen standard za GUI. Mogoce linux ne bo nikoli dobil kaksnega pretiranega trznega deleza. Bo pa vsaj IMHO poskrbel, da bo MS bolj prijazen, konkurencen, standarden, cenejsi. Kar je pa tudi dobro za MS uporabnike. Ocitno mu vsaj delno uspeva, pa ceprav ima manj kakor 2% uporabnikov. Si predstavljate, da bi jih imel 15%?
Temeljito sem prečistil temo flamewarov in offtopic debat. Nisem šel preveč v detajle in sem brisal kar malo na hitro, ker se je nabralo res veliko "nesnage". Če se komu zdi, da se mu je zgodila krivica, se lahko skupaj z linkom na tole temo in obrazložitvijo, zakaj post naj nebi bil izbrisan, pritoži v Pritožbe - 2.
@Monster: piše izrecno ne, ti pa inštalira .NET gor, da lahko igra sploh laufa. Katera firma pa bi izdala kako je naredila špil? Sicer pa lahko dekompajlaš asemblije, pa boš sam vidu v akterem jeziku je špil napisan. Za medieval 2 ti 100% lahko potrdim, da je .NET 1.1 C# in C++. Gothic 3 ima C++ .NET, samo za verzijo pa nisem 100%.
In kaj pomaga .NET pri igrah? Veliko oz. OGROMNO. Automatic memory management je ena enormna prednost, da ne omenjam raznih knjižnic,... Špili so postali tako veliki, da brez avtomatskega GC-ja skoraj nikamor ne prideš.
Glede tega portanja iger in nekompatibilnosti driverjev za nov HW. Imajo dober razlog da proizvajalci ne pišejo šoferjev za Linux. Seveda imajo. Zato ker nihče ne igra iger na Linuxu, ker jih je bolj malo. Torej kako jih pripravit do tega? Portat igre na Linux. Sicer pa AMD/ATI sta že začela, pametni malo predvidevajo kaj se bo zgodilo v par letih, norci pa še vedno sledijo M$ monopolu in si mislijo da je M$ bog i batina ter nebo nikoli premagan.
edit - brisan del posta, ki se nanaša na brisan post.
Ker se tudi tu prizadenete ker sem napisal komentar pri novici, bom citiral, kar sem napisal pri novici o Silverlightu:
Najprej bi se opravičil za komentar, ki sem ga napisal na koncu novice. Nisem vedel, da bo sprožil toliko negativnih odzivov in flamewar. Je pa to vendarle komentar, napisan kurzivno, kar pomeni, da naj bi se ga ne jemalo tako zelo resno. Se mi pa vseeno zdi, da bi do tega prišlo tudi brez mojega komentarja, ker je žal raja na internetnih forumih zelo nevzgojena in se takoj začne flamewar (zato tudi nisem sodeloval s komentarji).
Debata o tem, kaj je boljše je brezvezna. S tem samo izgubljate čas.
Nekdo se je tudi vtikal zakaj je to novica, če pri Valvu iščejo nekoga za portanje iger na Linux. Vsak registriran član slo-techa ima možnost, da pošlje novico. Imel sem nekaj časa in sem jih poslal. Tako lahko tudi vsak drugi pošlje novico. Od moderatorjev pa je odvisno ali jo bodo objavili ali ne. Ne poznam nobenega od moderatorjev in nisem na nikakršen način priviligiran pri objavljanju novic.