» »

V Indiji brezplačen internet do 2009

V Indiji brezplačen internet do 2009

Slashdot - Indijska vlada se je odločila, da izpelje projekt, v okviru katerega bodo do leta 2009 državljanom omogočili neomejeno brezplačno uporabo širokopasovnega interneta (2 Mbps), ponudnika bosta dve državni podjetji. Obenem nameravajo popularizirati tudi VoIP storitve, tako da bodo osnovne telekomunikacije za Indijce čez dve leti popolnoma brezplačne. Kot pravijo na Slashdotu, vse skupaj morda zveni zelo obetavno za uporabnike, a bi znalo uničiti komercialno ponudbo in s tem zaustaviti razvoj.

Izvorna novica.

30 komentarjev

mtosev ::

Kaj pa bo unicilo ce bojo vedno ljudje katerim 2Mpbs ne bo dovolj :D Like me:D
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Pesimist ::

Sej pa a nena ze google ponuja podobno v vecjih ameriskih mestih?

mtosev ::

Brezplacni WiFi v USA je se v povojih
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

GrimReaper ::

Kaj pa pri nas. Jest plačujem 9k za net ;(( .
Lahk pa rečem da bi bil zadovoljen z 2mbit, če bi bil zastonj.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

Zgodovina sprememb…

DMouse ::

Špica. Indija pač ve kako spodbuditi razvoj. Ima mlade in izobražene ljudi, na veliko privablja tuji kapital, za piko na i pa še zastonj internet... prodajte balkanske sklade in jih naložite v Indijo, vam rečem!

Luka Percic ::

Tako se ne dela.

Da se koncesije za posamezna področja, ter za določen čas.

Tja pa se prijavi kdorkoli.

Kajti iz tega bodo počasi ratali državni telekomi, ki bodo mogoče zastonj, ampak kaj več od 2Mb nebodo ponujali, druge pa jebali v glavo, just like telekom.

Zgodovina sprememb…

kunigunda ::

Glede na to da od preko miljarde Indijcev na netu poznam le pescico (se albancev vec), je kar prav taka akcija...

TeraSonic++ ::

ISP država = Big Brother
...........................................................
Life is only a computer simulation
"veritas vos liberabit"

Icematxyz ::

Lahko pa se še vedno v Indijo preseli vsak ki bi rad imel hitrejši internet od tega kaj ima sedaj v Slo.

Samo da nebo pol jokal ko nebo tehnične podpore oziroma ne bo znal jezika.

Čmrlj ::

ah sj ni čudno, da folk v Indiji nima neta.Če pa imajo letno plačo, tok kot jst dam v 2 mesecih za net.

Matrin ::

Razen, če imajo kakšne skrivne naklepe, to ne bo postalo kot telekom. Če je storitev zastonj, potem se res ne boš tepel za stranke. Kdor je zadovoljen s to ponudbo ostane pri tem, ostali p gredo na plačniške ponudnike, od katerih pa tudi država pobere svoj davek, zato bo lahko vesela.

R33D3M33R ::

Mah, jaz bi bil zadovoljen že z brezplačnim klicnim dostopom, pa četudi imam 32kbps :)
Moja domača stran: http://andrej.mernik.eu
Na spletu že od junija 2002 ;)
:(){ :|:& };:

sverde21 ::

Samo da nebo pol jokal ko nebo tehnične podpore oziroma ne bo znal jezika.
Kolikor jst vem je angleščina eden glavnih uradnih jezikov v indiji. Klik.
<?php echo `w`; ?>

Matrin ::

Pravzaprav ja. Indijci govorijo bol angleško, kot pa nekateri samovšečni evropski narodi (recimo intalijani pa francozi).

BendeR ::

Čudno bi blo, če ne bi, saj so navsezadnje bli ang. kolonija. :D
:=)

DaMastermind ::

Zanimivo, vsi ste zaskrbljeni, kaj bo ubogim Indijcem naredilo pomanjekanje konkurence, jaz sem pa ravno razmišljal o pozitivnih efektih, ki jih lahko pričakujejo zaradi masovne inkluzije prebivalstva na net. Še posebej, ker so precej dobro izobraženi in prilagojeni - mislim, da sta Apple in HP pred časom prestavil a svoje helpdeske tja. Poleg tega še nekaj o voip - če bi pred 50 leti nekdo ponudil zastonjsko medsebojno klicanje s kvaliteto klica in bi se razvoj popolnoma ustavil, bi se zgodilo kaj? Kakšen neverjetni napredek telefonije bi že zamudili? Videotelefonija? Da se vam ne bojo bušmani smejali... Za državo, za katero ni nikakršne tržne logike, da se v doglednem času opremi s telefonsko infrastrukturo (da interneta sploh ne omenjam), pomeni to komunikacijsko revolucijo "par exellence".

Že v Sloveniji bi tovrstna ponudba prinesla pozitivne učinke, poleg tega pa močno dvomim, da bo komercialna konkurenca zato propadla. Še posebej, če bo kot pravite, državni ponudnik slabo skrbel za razvoj, bo za vedno ostala niša Ključni dejavnik za vstop na tržišče namreč ni obstoječa ponudba, ampak možnost nadaljnje penetracije. Zato imajo recimo Indijci in Kitajci, čeprav je tri četrtine prebivalstva sirotinja, možnost takojšnje pridobitve storitev, medtem ko lahko mi v srcu najbogatejšega kontinenta in common marketa in oh in sploh, zaradi majhnosti lahko kupimo 5 znamk prenosnikov, ostale pa si (že zaradi specifične tipkovnice) lahko le ogledujemo na slo-techovih malih oglasih :)

opeter ::

Ahaha, Rockhe, odličen post!!! Se strinjam. Meni so na Telekomu rekli, da naj bom tiho in vesel, da imam sploh 1 MB-no (1024/256k) linijo pri SiOL-u, takrat, ko sem želel izvedeti, če je možna kanček hitrejša povezava. Rekli so da ne, ker bi morali trenutno napeljavo v celoti zamenjati, kar pa ne bodo storili. En gospod je bil celo tako "prijazen", da mi je na vprašanje, kdaj želi Telekom slučajno v mojem kraju kaj več investirat v infrastrukturo rekel, da takrat, ko bo on šel v pokoj (to je cca. 30 let) ;(

Zdaj samo čakam, daj bodo sprostili trg, da lahko tuji telekomi začejo graditi na našem "ozemlju". Takrat bom s slovenskega telekoma prešaltal na avstrijskega, hrvaškega, morda madžarskega. >:D
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Daedalus ::

Tako nekak, ja. Zasebni biznis ni vedno zainteresiran za "pobiranje drobtinic" tam, kjer je kupna moč prebivalstva slaba. Se jim ne splača - osnovna logika kapitalizma. In tam običajno vskoči država in omogoči (vsaj začetni) razvoj nečesa. Ko se "nečesa" dosti razvije (je v igri dosti $$ za zasebnike) - pa vskoči zasebni biznis in prevzame pobudo. Država ponavadi niti nima sposobnosti/interesa sledit, pa se hitro zgubi. Tako da ne vem, kakšno grožnjo trgu tu eni zaznavate. Trg ni vedno "pošten" in če bi se mu zdelo pustit smiselno 99% Indije offline, bi to naredil. Nič novega, je pa s stališča razvoja v tem (namerno napihnjenem) primeru vsaj "rahlo" vprašljivo.

Po drugi strani se pa gre za vprašanje temeljne infrastrukture, za katero marsikje skrbi država. Recimo - avtoceste, železnica in podobne stvari. Internet je temeljna infrastruktura, tako da spet - nič novega in nič spornega. marsikje uradnikom še ni potegnilo, da je internet (in dostop do njega) vedno bolj temeljnega pomena za gospodarsko rast.

Kar se pa Telekoma tiče - ja, so bili problemi in so problemi. Pa ne tolko v tem, da je še vedno zelo močan - ampak v tem, da mu država dovoli zlorabljat moč. Kot je na primer jeb*nje folka, ki hoče uporabljat T-2. Če bi obstajala volja jih prisilit k upoštevanju pravil (beri - dovolj visoke kazni in dosleden nadzor), teh težav zelo verjetno ne bi bilo. Pravna država, ki se ne boji uporabit svoje moči (striktno po pravilih, seveda), je ob prisotnosti kolko tolko dobrih pravil zelo pomemben pozitiven faktor v tržnem gospodarstvu. Ker omogoča bolj ali manj enaka pravila za vse. Če pa po raznih politično-gospodarskih linijah enkrat nekoga favorizira, pol je pač negativen faktor.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Luka Percic ::

kakšno grožnjo trgu tu eni zaznavate.


Monopol podariš državnemu podjetju?
To zate ni grožnja?

Sej nisem nasprotoval državnemu vlganju (nasprotno, tako kot naj vlagajo v cestno omrežje naj tudi v internetno)

Ampak posrednik naj bo kdorkoli, ne državne elite.

Koncesije se podeli, z pravimi pogoji, za določen čas(da se da dopolnit pogodbo, če se odkrije kakšne luknje).
Tako se lahko naredi povsem isto, s tem da za nižjo ceno, plus ne uničiš vseh telekomunikacijskih podjetij za 10+ let.


To da so državna podjetja bolj "moralna" je pa bulshit.

...:TOMI:... ::

Zastonj internet je super stvar. V Indiji jim dajo osnovni paket 2 Mbita, pri nas pa še 1 ne moreš imeti. Sramota za Slovenijo in vse pohvale Indiji. Hitrost prenosa bo pa narastla, ko bodo potrebe po tem.
Tomi

Daedalus ::

Monopol podariš državnemu podjetju?
To zate ni grožnja?


Odvisno od regulacije. Monopol države al pa kogarkoli drugega je enako slab. Če pa ni zasebnega zanimanja, je pa tud državni monopol za začetek boljši, kot količina ponudbe, izražena v cifri 0. In verjetno majo dober razlog, zakaj bo država poskrbela za ponudbo na tem področju.

Koncesije se podeli, z pravimi pogoji, za določen čas(da se da dopolnit pogodbo, če se odkrije kakšne luknje).
Tako se lahko naredi povsem isto, s tem da za nižjo ceno, plus ne uničiš vseh telekomunikacijskih podjetij za 10+ let.


Sej pravim - je vprašanje, če obstaja zasebni interes za vlaganje. Če ni na voljo dovolj $$, ga ne bo. Se bo pojavil šele, ko bojo profiti dovolj visoki. Je špekulacija tole, samo če je položaj tu nekje - a čejo čakat naslednjih X let, da se gospodarska rast zgenerira kje drugje in posledično omogoči dovolj visok standard, da si lahko folk po tržni ceni nabavi dostop? Al pač malo pushnejo vse skup?

Ni vsaka gospodarska politika primerna za vsako okolje. Tud "free market" ne. Pa tudi vsaka državna intervencija na področju gospodarstva ni baw-baw.

To da so državna podjetja bolj "moralna" je pa bulshit.

Kje točno sem to trdil?
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Luka Percic ::

Sej pravim - je vprašanje, če obstaja zasebni interes za vlaganje. Če ni na voljo dovolj $$, ga ne bo.


Eh, vidim da nisi razumel kaj mislim pod koncesije.
Sej ne deliš koncesij nujno v to smer da oni odkupijo pravice pa konc.
Maš pač koncesijo ki ga zavezuje k temu in temu, in če predhodni izračuni (ali pa nepodeljena koncesija) ugotovijo da zanimanja ni, se pa k izpolnitvi pogodbe primakne določen znesek.

Ko je primaknjen znesek primeren, bo pa bil zasebni interes takoj tukaj.


Sej a misliš da bodo državna podjetja sedaj to delala zastonj?
Vse se plača, jaz le upam da čimanj podkupnin.

Pa da najnižja dumpingške cene ne morejo odnesti trga na tistem področju za naslednje desetletje.

Gavran ::

Pohvalno. Osnovna storitev (res da dokaj visoko postavljena - jaz bi jo postavil na 256/64) zastonj, višje pa...
Internet ima danes podoben pomen za gospodarstvo kot cestno omrežje pred 50 leti. Če bi takrat cestno omrežje postavljali po tržnih zakonih, bi danes imeli v Sloveniji le tri mesta ostalo pa bi bilo neposeljeno.
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

Bistri007 ::

Financirati internetni dostop za fizične osebe iz proračunskega denarja je ena VELIKA neumnost!!!

Prosim, zamenjajte naslov iz "V Indiji brezplačen internet do 2009" v "V Indiji internet do 2009 financiran iz proračuna".

In ja, za teh 2Mbit bo šlo bližje Telekomovim cenam, kot pa T-2 jevim cenam. To je horuk, udarniški pristop, ki nima kaj iskati v 21. stoletju.

Indijska vlada naj rajši najprej skrašja administrativne postopke za pridobitev ustreznih dovoljenj, da bodo firme lahko začele (produktivno) delat. :O

Luka Percic ::

Financirati internetni dostop za fizične osebe iz proračunskega denarja je ena VELIKA neumnost!!!

Tukaj pa se ne strinjam.
Če sobstaja zanesljiva raziskava, da bo tak in tak vložek v bistvu povečal priliv v naslednjih letih, je to imo ok.

Problem je le, če pod pretvezo razvoja podeljuješ monopol svojim ljudem.
To se jim zna maščevat.

Gavran ::

@ Bistri007:
Kaj če bi se ti postavil kakšnih 50 let nazaj in trdil da je gradnja in asfaltiranje cest iz proračuna neumnost? Tako kot je bila železnica v prvi polovici prejšnjega stoletja in gradnja cest v drugi polovici gonilo napredka je danes gonilo napredka internet. In kako bi prodal internetni dostop nekomu, ki zasluži nekaj deset dolarjev LETNO? Indija ubira bližnjice da bi dohitela razviti svet in prav je tako.
V ta koncept gredo tudi tisti računalniki za sto dolarjev in napajanje z elektriko:
http://www.rtvslo.si/modload.php?&c_mod...
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

Bistri007 ::

Gavran, ceste so nekaj drugega, ker dostopa do ceste pač ne moreš praktično zaračunati. Za železnico je že drugače, ker nima ravno vsak svoje lokomotive - torej zaračunaš na osnovi vožnje po tirih upravljalcu lokomotive.

Argument:
>In kako bi prodal internetni dostop nekomu, ki zasluži nekaj deset dolarjev LETNO?
je napačen.
Ker iz teh "nekaj deset dolarjev LETNO" (v resnici dejansko več - India $797 (year 2004), Rank 134. source Wiki GDP/capita), se tudi financira državni proračun in iz njega tudi internetni dostop.

Sem pa poudaril, da nasprotujem takemu subvencioniranju dostopa do interneta za fizične osebe. Za backbone pa je v redu, da se ga zgradi tudi na območjih, kjer ga trenutno ni - ampak v to se da prepričati tudi zasebna podjetja, če jim obljubiš zadosti visoke davčne olajšave.

Tudi če sta telekoma v lasti indijske vlade (BSNL & MTNL), ju ne smeš izstradati: samo poglejte kaj Hugo dela s PDVSA (izgovori Pedevesa).

Gavran ::

1. Avtoceste se zaračunavajo. Sicer pa sem hotel poudariti pomembnost dostopa do komunikacijskih poti.
2. Navedel si dohodek na prebivalca. Poglej še dohodek na prebivalca Slovenije, primerjaj s povprečno plačo v Sloveniji, poglej koliko ljudi v Sloveniji dobiva minimalca, preslikaj na Indijo pa boš ugotovil da ima velik odstotek Indijcev takšne mesečne dohodke kot sem jih navedel. Tu ne govorimo o eliti ampak o revnih množicah.
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

Bistri007 ::

1. Jaz sem govoril o navadnih cestah, za katere pač plačaš pavšal. "Bencinski tolar" in davke ob registraciji vozil. Javnih cest ni smiselno zaračanavati glede na uporabo, ker je nepraktično.

2. Raje ti primerjaj povprečno letno bruto plačo z nominalnim BPD/prebivalca.

"Tu ne govorimo o eliti ampak o revnih množicah."
Saj sem navedel makro številke. Kaj pa je bolj množično, kot povprečje za vse prebivalce v državi? Povprečen Indijec dobi toliko, in pika.

Saj za razne horuk podvige, pri dohitevanju razvitega sveta, je državni socializem relativno učinkovit. Samo poglejte uspehe ZSSR v 1960s. Seveda se obenem naredi veliko okoljske škode, veliko denarja pa poje korupcija.

Naj gradijo infrastrukturo, saj v Indijska je zelo slaba. Dobra infrastruktura je tudi potrebna za hiter gospodarski razvoj. Samo naj najprej poskušajo z olajšanimi upravnimi postopki za podjetja, ki gradijo infrastrukturo, potem z davčnimi olajšavami za ta podjetja, in šele kot zadnja možnost je izčrpavanje državnih podjetij oziroma financiranje iz državnega proračuna.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

Gavran ::

Povprečje: bogati jedo meso, revni pa zelje. Ampak v povprečju imajo vsi segedin golaž. Ali res?
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Hrvaška naključnost zastonj (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
568803 (5945) antonija
»

Microsoft obdaril naklonjene bloggerje

Oddelek: Novice / Grafične kartice
133707 (2771) Daedalus
»

DRM in še kaj

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
113624 (3057) christooss
»

Odprtokodno pivo

Oddelek: Novice / --Nerazporejeno--
214508 (3136) lunamit
»

Vsebina sedaj prodane domene mp3.com bo uničena

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
92401 (2401) Uporabnik

Več podobnih tem