» »

NASA naj bi zgradila bazo na Luni do leta 2024

NASA naj bi zgradila bazo na Luni do leta 2024

Independent - NASA je objavila prve informacije v zvezi s postojanko na Luni, ki jo ima v načrtu zgraditi do leta 2024, poroča Independent. Gre za prvo oporišče s človeško posadko (na njej naj bi astronavti prebivali do 6 mesecev), ki bi služilo kot nekakšna vmesna postaja za polete globlje v vesolje, predvsem Mars. Amerika naj bi se tako vrnila na Luno, prvič po decembru 1972 (Apollo 17). Baza naj bi bila locirana na južnem polu, predvsem zarad obsijanosti s Soncem, ki traja kar 3/4 leta. Vrednost projekta se ocenjuje na nekaj sto milijonov dolarjev, sofinancirala pa ga bo tudi Evropa, Rusija, Japonska ter Kitajska.




Več si lahko preberete v izvorni novici, razpisal pa se je tudi Guardian.

Čez 30 let se bomo torej na nedeljski izlet odpravili na Luno.

150 komentarjev

«
1
2 3 4

kixs ::

Zanimivo, da naj bi bili stroski le nekaj 100M dolarjev ?! 8-O

kixs ::

Zanimivo, da naj bi bili stroski le nekaj 100M dolarjev ?!


No, v original novici je pa 100B dolarjev, kar je 1000x vec! To bo pa ze bolj pravi strosek :P

edge540 ::

Dobro če so miljarde v igri potem to ni več drobiž, vsekakor pa si lahko privoščijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: madviper ()

madviper ::

Pa začnimo znova!
Flame wars se lahk grete kje drugje, tukaj pa res ni treba premlevat stare slame.
Brisal sem vse kar je blo flamea in tudi nekaj pametnih odgovorov, kr so se navezovali na prejšnje brisane poste.

Lp, madviper
I'd like to do something crazy!

edge540 ::

Me zanima kako velika bo zadeva. Pod lunarno bazo si jaz predstavljam neke konkretne zgradbe, ne pa 3 module povezane z mostički:D

Thomas ::

Predvsem, preveč predsedniških in preveč Kongresnih volitev, da bi ne spremenili planov ene parkrat.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

opeter ::

Dobro če so miljarde potem to ni več drobiž, vsekakor pa si lahko privoščijo.
Ja, če ne bi vojskovali, potem verjetno... tak pa. Ne vem, po mojem je utopija.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Azrael ::

Kot poznamo dosedanje podobne projekte, bo postojanka na Luni:

a.) zamudila vse postavljene roke;
b.) presegla vse finančne okvire;
c.) zaradi političnega kupčkanja ne bo ne tič ne miš;
d.) zastarela preden bo zgrajena v celoti, če sploh kdaj bo;
e.) ko bo enkrat vsaj približno postavljena, nihče ne bo vedel kaj bi z njo in čemu bi koristila...

Po drugi strani je še bolj zanimivo, kako se roki za razna vesoljske projekte lepo postavljajo po letu 2020. Ima mogoče Singularnost prste vmes?
Nekoč je bil Slo-tech.

madviper ::

Brisano vse kar je blo napeljevanje na kriva pota!!!
Mnenje je seveda dobrodošlo, dokler je konstruktivno in pomaga k boljši debati.

Lp, madviper


edit by gzibret

Preveč rdečih postov vidim tule. 19 rdečih : 10 normalnih (če odštejemo moderatorjeva opozorila). Pa po dveh madviperjevih opozorilih je stanje še vedno eno in isto :| :|

Moonhoax debate NISO tukaj na mestu. Če misli še kdo nadaljevat s tem, ga bomo predlagali za naziv! ;(( ;(

PS - moonhoax debata = debata o tem, ali so ljudje res kdaj hodili po Luni
(da se ne bo kdo zgovarjal, da ni vedel)
I'd like to do something crazy!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gzibret ()

Tic ::

Jst bi raj kšno defense shipyard v vesolju postavu :D Nekoristno, a vseeno bolj kot tole.
persona civitas ;>

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tic ()

stock ::

[-------]

Jst mislm, da ta načrtovanja za v daljšo prihodnost se ne splačajo... sploh ob tehnološkem razvoju, ki ga imamo danes. Čez 10 let, lahko razvijejo hitrejši, cenejši, boljši način izgradnje "baze" ki bi kljib temu da so začeli 10 let pozneje, bil končan že leta 2022. Za raziskovanja marsa recimo čez 30let bojo spet morali posodobit celo bazo, da bojo lahko poslali kaj od tam na mars...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gzibret ()

Pithlit ::

stock: sej če je stvar modularna pol nadgradnje niso problem. Če je modul zastarel se ga pač zamenja... Glede tehnološkega napredka pa... shuttli se vozjo s par desetletij staro tehnologijo. Boljše (zanesljivejše - čeprav shuttle ni ravno zgled zanesljivosti) očitno kar še noče biti. Sicer pa naj bi z gradnjo začeli šele 2020. 25 let v prihodnost pa tudi ni daleč.

[edit - brisan del, ki se nanaša na brisan post]
Life is as complicated as we make it...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gzibret ()

Tic ::

stock: Jah nekje je treba zacet. Tudi racunalniki so vsako sekundo cenejš, pa ga zdaj rabm!
persona civitas ;>

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tic ()

igor0203 ::

Naj te miljarde raje namenijo okoljevarstvenim raziskavam, ne pa da jih stran vržejo za take brezvezne stvari. Kot je Azrael povedal. Ko bo postavljena, ne bojo vedeli kaj bi s tem delali.

sverde21 ::

Pravte da bo tedi že zastarel.

Ja mogoče že ampak, ko boenkrat baza na luni, lahk tud zastarela, bojo velik lažje gredil novo, ker bojo lahk oni, ki bojo gradil šli namest v raketo, ki ma kisika sam za kak tedn-dva (v landerju je še manj kisika IMO), v staro bazo, kjer bojo prespal, zjutri pa spet šli delat... pa tud ne bo jim treba 100x umes it na zemlo, kjer tvegajo da se razletijo z raketo vret. Kar bo posledično pocenil gradnjo nove baze, ker bo tveganje za one, ki bojo gradil tolk manjše, ker se bojo sam 1x pelal gor, potem pa bojo lahk 6 mescov gradil, materjal pa bojo pošilal gor z cheap raketami, pri katerih ne bo treba toliko vlagat v varnost, ker ne bo noben mrtu, če bo šlo kej narobe.
<?php echo `w`; ?>

edge540 ::

Zanimivo da jih ne skrbijo meteoriti. Nebi bilo prijetno če bi priletel kilogramski kamen in razsul celo bazo.

_marko ::

->Naj te miljarde raje namenijo okoljevarstvenim raziskavam, ne pa da jih stran vržejo za take brezvezne stvari

A nebi raje dal tole v medicino, farmacijo, biotehnologijo?
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.

sverde21 ::

Zanimivo da jih ne skrbijo meteoriti. Nebi bilo prijetno če bi priletel kilogramski kamen in razsul celo bazo.
Zato ker bojo gradil v kraterju, in verjetnost, da meteroit zadane 2x isto točko je bl majhna IMO.
<?php echo `w`; ?>

edge540 ::

Za nekaj bodo denar porabili. Boljše da za takšne stvari kot pa npr. za kakšne vojne tipa Irak (prosim ne me spet obtožiti politiziranja in brisati posta). Se pa strinjam, da bi bilo DOSTI bolje denar vložiti v medicino in farmacijo, kot je rekel _marko. Kakšne raziskave v smeri zdravila za AIDS nebi škodile...

opeter ::

Se pa strinjam, da bi bilo DOSTI bolje denar vložiti v medicino in farmacijo, kot je rekel _marko. Kakšne raziskave v smeri zdravila za AIDS nebi škodile...

Saj tudi vi veste, da se to ne bo zgodilo*, RAZEN (!), če bo neka zelo hudo elitna oseba (politik itn.) zbolel za neko tako boleznijo in ga bojo želeli rešiti.

* spet utopija:\
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

gzibret ::

V eni drugi temi sem že rekel, da denar za takšne stvari ni nujno, da je stran vržen. Inženirske in tehnološke rešitve se znajo kaj kmalu pojaviti tudi v vsakdanjem življenju.

Druge prednosti baze na luni: teleskopi, merjenje paralaks z nesluteno natančnostjo, pošiljanje satelitov (ki bi jih sestavili na Luni) v medplanetarni prostor, pridobivanje surovin, pridobivanje solarne energije, turizem (koneckoncev ;) )....
Vse je za neki dobr!

edge540 ::

>>Saj tudi vi veste, da se to ne bo zgodilo

Seveda se ne bo. Žal.

MeGreat ::

Ta denar bi raje vložil v okoljevarstvo, mislim to je tako kot da bi denar stran zmetal. Nekje je treba začeti, baza na luni, naučili se bodo dosti in po možnosti raziskovali o postavitvi baz drugje.

Pegaz ::

Zato ker bojo gradil v kraterju, in verjetnost, da meteroit zadane 2x isto točko je bl majhna IMO.


Ta možnost je isto velika, kot če bi to postavili izven kraterja.

snow ::

Po moje si v kraterju malenkost bolj varen glede meteroita. Če prileti pod določenim kotom, te ne more zadeti - vsaj direktno ne. Ampak a je zdaj to neka bistvena prednost pa ne vem.
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

edge540 ::

Ja v neki globoki luknji po moje ne bodo ker rabijo solarne celice sonce:D

Pithlit ::

Raptor: Zakaj že? Ker je kak km kabla težko povlečt?
Life is as complicated as we make it...

al3n ::

tote baze na luni pa to ... na koncu bo scenarij pomojem kr enak kakim igram ala doom al kaj podobnega :\ delali bojo neke bzw poskuse ki se bojo pa itaq sfižili .. ampak to je še daaaaaaleč :D

keber ::

Odprem enciklopedijo o vesolju iz srede 70.-ih let, kjer piše, "da bodo Američani prvo bazo na Luni postavili okoli leta 1990."

S tem sem povedal vse, kar mislim o tem programu.;)

sverde21 ::

Kakšne raziskave v smeri zdravila za AIDS nebi škodile...
OK sej ne račem, da nebi blo dobr, če najdejo zdravilo za AIDS ampak stvar je taka. Za primer vzamimo afriko, preden smo mi prišli tja dol kolonizirat, so se tam navadno razmnoževali, so imeli vsi dosti hrane, ker jih ni bilo preveč, noben jim ni težu, da kanabalizem ni OK,... pol pa mi pridemo taj dol, prinesemo s sabo medicino in druge pridobitve našega sveta. Oni se še zmeraj gonijo kot prej, ampak bolj stradajo, ker jih je zj več, ker smo mi tolk prijazn, da jih flikamo, pa jim pomagamo z raznimi humanitarnimi pomočmi, da se majo oni mal bolš, pa se lahk še bolj nekontrolirano naskakujejo. Mi smo že ugotovil, da glede na to, da si "umetno" podaljšamo življenje ne rabimo toliko frocov delat, ker drugače bodo mesta še bolj prenaseljena,...

Moj point: tudi bolezen je za nekaj koristna, preedstavljajte si, da noben nebi zbolel, vsi bi živel 80 let,... pa hudiča sej bi hodl en po drugmu (že zj se to dogaja skor)
<?php echo `w`; ?>

micromollis ::

svedre, kruto ampak resnično...

edge540 ::

>>Zakaj že? Ker je kak km kabla težko povlečt?

Ne. Je pa hudičevo drago. 20000 $ na kilogram, če smo natančni. To velja za prenos tovora v Zemeljsko orbito, spraviti to na Luno pa je že drugo poglavje. Verjetno bi moral biti kar pošten kabel (izolacija pa to?).

Sverde, prav imaš, res bi zdravilo za AIDS prineslo stranske učinke v obliki velikega povišanja populacije. Ampak mislim da bi pozitivni učinki (pa ne samo na Afriko) upravičili to. Poleg tega pa mislim, da bi zdravilo pripomoglo k izboljšanju standarda. Osnova za normalno življenje je, da je človek zdrav. IMO.

Backup22 ::

Točno tako! Da "najdemo" zdravila proti AIDSu, raku, etc..., nas je v treh letih preveč za normalno življenje... Žak, tako pač je in temu pravimo naravna selekcija :)

Glede baze na luni. Tiski, ki pravite, da je to brezveze in da je škoda sredstev za to -> ni res in nikoli ni bilo. Nekdo mora začet! Enako je bilo s Hublovim teleskopom (ki je tudi že zastarel). Brez njega (in ostalih) ne bi videli toliko in tako daleč v vesolje... Baza na luni (ki je še dolgo ne bo) bo res velik, drag, ampak zelo koristen korak naprej!
//

Backup22 ::

Raptor001, osnova za normalno življenje je, da je človek zdrav - seveda! Ampak vsi ne moremo živeti 130 let! Tudi če najdemo zdravila za nekatere bolezni/virsue - se bodo pač pojavile nove bolezni...
//

Thomas ::

Tole z AIDSem mau narobe razumete. Jih že pomre nekaj milijonov. Ampak beda se zaradi sirot brez staršev samo veča in število rojstev raste.

Samo Egipt in Nigerija nadoknadita z rojstvi smrti zaradi AIDSa po celi Afriki.

Šele, ko bo okuženih precej več kot 50%, se bo to poznalo na zmanjševanju populacije.

Čist tko, mimogrede povem to tule.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Thomas ::

> Tudi če najdemo zdravila za nekatere bolezni/virsue - se bodo pač pojavile nove bolezni...

Viruse bomo pa že pobili. In vse druge patogene. Samo nas ne bo več zanimalo.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

_marko ::

Sem mislil napisat, da je Sverdov post totalna bedarija, ampak se mi enostavno ni dalo razlagat...
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.

Backup22 ::

Hm ali ima kdo kakšen približen info koliko ljudi na leto umre zaradi AIDSa, raka, srčnih obolenj..?
//

_marko ::

The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.

d20 ::

noben jim ni težu, da kanabalizem ni OK,.
...
Moj point: tudi bolezen je za nekaj koristna

Clovek, pa a si ti cisto fuknjen al kaj? :\
http://www.worldjumpday.org

edge540 ::

>>Ampak vsi ne moremo živeti 130 let!

Ne pretiravaj. Noben ne govori o 130 letih. Jaz bom popolnoma zadovoljen če jih dočakam 80. Ampak ljudje si zaslužijo neko spodobno življenje, ne pa da zaradi bolezni trpijo še teh 20 let, ki jih imajo.

edge540 ::

Aja pa tisti talenti, ki pravite, da je AIDS dobra stvar... Me zanima če bi tako mislili, ko bi zboleli vi ali kdo izmed vaših bližnjih. Jasno da vas boli qrac za one v Afriki. Samo da rešite svojo rit.

_marko ::

->Tudi če najdemo zdravila za nekatere bolezni/virsue - se bodo pač pojavile nove bolezni...

Ni res... Zakaj trdiš, da bi se pojavile druge?
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.

keber ::

ontopic, prosim.

Do leta 2024 bo robotika verjetno tako napredovala, da bo človek na Luni res samo še turist. Torej je čisto brezveze, da se sploh ukvarjajo s programom, ki bi verjetno stal cca 200 mlrd $ (če ne še krepko več) in te silne denarje spravijo v razvoj podhranjenih planetarnih odprav brez posadke. Ter nove in nove teleskope.

Ne pa "Ponovno osvajanje Lune, kader 17" :\

Keyser Soze ::

Nove verzije. Ne ravno nove bolezni.

P.S.: In pol moderator briše moje poste, v katerih pišem, da bodo snemali film, kako so postavili postojanko na Luni. Kaj je bolj konstruktivno? To, da vržejo v luft 2*10^11 dolarjev za eno postojanko, ki ne bo služila skoraj ničemur. Al to, da vložijo ta denar v razvoj AIja. Ne pa da vsako leto odložijo tale predviden razvoj za kakšni 5 let v prihodnost.:\
In posnamejo film kako so naredili postojanko na Luni.
OM, F, G!

_marko ::

->Nove verzije. Ne ravno nove bolezni.

Ne, ni tega mislil. Ker to se dogaja že zdaj - vsako leto z novo gripo. Gripa je pa virus.

Kakšne nove verzije si mislil Kajzer?
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.

Backup22 ::

No pardon - da, "nove" mutirane verzije -> točno tako kot pri gripi. Zakaj? Zakaj se zajedacli privajajo na nova škropiva?

Aja Kayser -> zakaj bi pa šel denar v luft? Tehnološki napredek pač stane!
//

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Backup22 ()

Keyser Soze ::

Nove verzije starih virusov, bakterij. Pač prilaganje na cepiva. Antibiotike.

Tehnološki napredek stane. Samo se mi vseeno zdi, da je postojanka, ki jo imajo oni v mislih bolj kot ne ena suha veja v razvoju znanosti. Ne vem no. Oni gradijo tole z mislijo na stagniranje napredka na ostalih področjih, kot so robotika, računalništvo, ipd.
OM, F, G!

Backup22 ::

Ne sej v tem je finta. Robotika, računalništvo... seveda da ne stagnirajo! Zato pa je vse modularno.. Ko pride novi high-tech modul, starega pač zamenjajo z novejšim... Se da vse upgreadat. Na stvari ne moremo gledati tako, da je itak brezveze nekaj naredit, ker se bo vse razvijalo in lahko kasneje stvar naredimo veliko boljše. To je itak dejstvo. Amapak da svari naredimo bolje, so potrebna testiranja in v vesolju predvsem izkušnje. Priemr: v začetkih človeškega popotovanja po vesolju, so rusi imeli veliko več izkušenj kot američani in so bili zato veliko uspešnejši.
Pa tudi če celo lunarno bazo zaradi napake raznese -> smo se pač naučili, da tako ne smemo več delat :) Primer: ameriško raketo je nekaj sekudn po vzelu razneslo, ker so vzleteli pri prenizki temperaturi in gumijasta "tesnila" niso več dobro "tesnila"... Ta izkušnja je stala življanja cele posadke. Tako pač je - in temu rečemo napredek...

Edit: typo
//

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Backup22 ()
«
1
2 3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kako nas nadzorna tehnologija v praksi brani pred teroristi

Oddelek: Novice / Varnost
313931 (2940) poweroff
»

Samodejno hlajenje pločevinke - izziv za vodno hlajenje

Oddelek: Novice / Hlajenje in navijanje
122775 (2775) Dr_M
»

DVD enote, ki bodo cenzurirale filme

Oddelek: Novice / Optične enote / mediji
182924 (2924) BigWhale
»

Očesna tehnologija!

Oddelek: Znanost in tehnologija
132275 (1718) root987
»

FreeMan GentleFucker

Oddelek: Loža
91062 (846) Vanich

Več podobnih tem