» »

UltraSparc T1 aka Niagara: prvi rezultati

UltraSparc T1 aka Niagara: prvi rezultati

SUN - Ste že slišali za nov Sunov procesor Ultrasparc T1 s kodnim imenom Niagara? Zasnovan je bil z namenom bolj učinkovitega izkoristka spletno-strežniškega programja, saj je znano, da imajo pri tem običajni procesorji težave zaradi čakanja na podatke (latenca pomnilniškega sistema). Očitno so pri Sunu zadeli v črno, saj njihov nov čip pri poslih, za katere je bil narejen, pometa s konkurenco.

UltraSparc T1 ima 8 jeder, vsako ima 24 KB L1 predpomnilnika (16 KB za inštrukcije in 8 KB za podatke); za vseh 8 je na voljo 3 MB L2 predpomnilnika. Vsako od njih lahko naenkrat izvaja 4 programske niti, torej skupaj kar 32 na procesor. Jedra so razmeroma preprosta; zaradi tega in zaradi majhnega L1 predpomnilnika so tudi majhna in porabijo zelo malo energije. Vsak procesor ima za vsak slučaj tudi eno enoto za operacije s plavajočo vejico, ki je precej počasna, vendar pozor - procesor ni namenjen superračunalnikom in igranju igric, saj teče pri za današnja merila precej nizkih 1,2 GHz.

V testu Specjbb2005 Sunov strežnik Sun Fire T2000 z enim samim UltraSparc T1 procesorjem na 1.2 GHz doseže 63378 točk, medtem ko jih IBM xSeries 346 z dvema 2.8-gigaherčnima dvojedrnima Xeonoma samo 39585, v testu Specweb2005 je rezultat še bolj na strani T1: 14000 proti 4850. Pri tem je pomembno upoštevati še, da Sunov čip porabi okoli 75W, dva omenjena dvojedrna Intelova procesorja pa okoli 280W, torej štirikrat več.

Vsi, željni informacij, lahko preberete nekaj analiz procesorske arhitekture Ultrasparca T1 in pa seveda povzetek rezultatov zgoraj omenjenega testa.

24 komentarjev

MrStein ::

Ni ta procesor tudi kao "open source" ?
Ali je tisto en drug ?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Dr_M ::

hja, prcesor je v svojem poslu svetlobna leta pred drugimi.
kasna je pa cena streznika napram ostalim? v istem razmerju?

Arthur ::

Kaj serverji ne delajo tudi s floati? Samo integerji pa chari, al kako?

dr.J ::

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2657 je še skorajda najboljši test.

Ja, ta proc je opensource.

Za floating point pa počakajmo na Cell; prvi rezultati so kar vzpodbudni (povezava). Za razliko od T1, kjer se HW prilagaja softveru, je pri Cell-u zadeva obrnjena.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dr.J ()

balocom ::

glede cell: tko je edino prav, naj se SW pirlagaja HW.
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: balocom ()

Matek ::

Kaj je prav, se ne splača debatirat - čisto odvisno od okoliščin. Takole, ko rabiš zadevo samo za laufat web aplikacije, je Sun zadel v polno.
Bolje ispasti glup nego iz aviona.

Klemenn ::

procesor opensource...kaj to? :\

C_maniak ::

zastonj bo! :D

mHook ::

Pa ne procesor. Samo licenca oz. dokumentacija za njegovo izdelavo.

simnov ::

če je tako zmogljiv potem je lahko tudi za igrice

Dr_M ::

dej se1x preber novico, predn se ksno butasto vn vrzes....

drola ::

če je tako zmogljiv potem je lahko tudi za igrice


Ne bo, ker je enota za računanje s floati nekoliko šibkejša, ker serverji ne rabijo toliko tega računanja. Pri igrah pa je skoraj pri vsej fiziki float.
https://drola.si

Brane2 ::

Zato pa lahko laufa 32 Tetrisov tudi na najbolj odpuljenih težavnostnih stopnjah... :D
On the journey of life, I chose the psycho path.

zaj_tam ::

Pa ne procesor. Samo licenca oz. dokumentacija za njegovo izdelavo.



Torej bodo lahko tudi druge firme izdelovale te procesorje? Kaj samo meni ni jasno zakaj so to naredili?

Brane2 ::

Mogoče zato, ker nimajo zadosti sredstev za trajni razvoj zadeve ?

Saj VHDL file, ki opisuje zadev, najbrž ni vse, skrivnosti implementacije v silicij pa bodo verjetno obdržali zase.

Tako bo vsak lahko naredil združljiv core, če pa bo hotel potegniti maximum iz silicija, se bo moral pomatrati sam ali plačati za gotov izdelek.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::

Poleg tega verjetno upajo, da bo odprtost privabila mnoge proizvajalce z novimi idejami, katerih zasnova bo dostopna vsem.

Če bi bili x86 stroji taki, potem sploh ne bi bilo vojne s PowerPCjem itd. Industrija bi sama izoblikovala CPU, kot ji paše.
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::

Brane2: e? x86 nabor ukazov je odprt. Drugače je z MMX, SSEx, 3D-NOW ekstenzijami.
Zbogom in hvala za vse ribe

Brane2 ::

AFAIK je odprt tistim, ki imajo crosslicencing deal z Intlom, torej več ali manj AMDju in VIA-i.

Oba sta dala skozi kar nekaj tožb s strani Intla na to temo, tko da se mi stvar ne zdi ravno odprta...
On the journey of life, I chose the psycho path.

phantom ::

Sej nabori ukazov x86, SSE, MMX so odprti in dobro dokumentirani. Sam zasnova procesorjev ni.

x86 arhitektura bo yelo težko kaj takega dosegla, ker ima precej zavožen nabor inštrukcij. RISC procesorji, kot so PowerPC so precej slabše optimirani, preprostejše zasnovani, laufajo pri nižjih frekvencah in precej manjši moči, imajo manj kompliciranih tehnologij in slabšo komunikacijo z RAM-om. Pa se lahko vseeno kosajo z x86.
~
~
:wq

Brane2 ::


Sej nabori ukazov x86, SSE, MMX so odprti in dobro dokumentirani. Sam zasnova procesorjev ni.


Dokumentirani so valjda. Nihče normalen ne bi skrival načina uporabe svojega izdelka. Odprti pa AFAIK niso. Ti ne moreš narediti recimo Pentiuma 3 v svoji izvedbi, ne da bi reskiral tožbo.


RISC procesorji, kot so PowerPC so precej slabše optimirani, preprostejše zasnovani, laufajo pri nižjih frekvencah in precej manjši moči, imajo manj kompliciranih tehnologij in slabšo komunikacijo z RAM-om. Pa se lahko vseeno kosajo z x86.


Ni mi čisto jasno, kaj misliš s tem "manj optimirani". PowerPC je plod združenih naporov IBMa in Motorole ( je bil tudi Apple v začetku zraven ?), ki so se zelo močno zamislili, preden so zasnovali to arhitekturo. Na podlagi tega bi kar rekel, da je zadeva bila gateparajoče optimirana že v začetku. Stvar jebila že od prveega modela totalka simetrična, imela je 32 splošnih registrov, bila je predvidena za močnejše modele, ko bi ti prišli (branch prediction, 64- bitnost itd itd). Kar se same zasnove tiče, se pred PowerPCjem skrije marsikaj, tudi AMD64, vsekakor pa x86...
On the journey of life, I chose the psycho path.

phantom ::

@Brane2:
Sem narobe razumel, kaj si mislil s tem, da ni "odprt". O pomenu te besede se lahko prerekamo kot pri terminih "odprta koda" in "prosto programje". Za moje pojme bilo razumljivejše, če bi rekel, da je nabor x86/MMX/SSE/3DNow! (avtorsko) zaščiten/patentiran/whatever, ne pa zaprt.

Da so PowerPC-ji slabše optimirani, sem mislil to, da jim vezje v generirajo za to zasnovani programi, ki pa ponavadi to naredijo slabše kot Intelovi in AMDjevi inženirji, ki procesorje v precejšnji meri načrtujejo na ročno.
~
~
:wq

NoUse4AName ::

Da so PowerPC-ji slabše optimirani, sem mislil to, da jim vezje v generirajo za to zasnovani programi, ki pa ponavadi to naredijo slabše kot Intelovi in AMDjevi inženirji, ki procesorje v precejšnji meri načrtujejo na ročno.

wtf?

sankus ::

phantom, lahko kaj več poveš o teh generiranjih vezij (pa pardon za ot).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sankus ()

phantom ::

~
~
:wq


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

TSMC bo izdeloval procesorje

Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi
113131 (2129) Mitch
»

Sun v škripcih

Oddelek: Novice / Rezultati
123456 (2637) Pancho
»

Petaflopsu naproti (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Procesorji
1058226 (8226) Marjan
»

FX-51 že navijajo

Oddelek: Novice / Procesorji
132407 (2407) bozicek
»

Konkurenca HyperThreadingu

Oddelek: Novice / Procesorji
71903 (1903) IceIceBaby

Več podobnih tem