»

Apple klonil, za male ponudnike App Stora pol nižje provizije

vir: Pixabay

vir: Reuters
Reuters - Z začetkom prihodnjega leta bo provizija, ki si jo Apple odkrhne pri nakupih v svojem App Storu za podjetja, ki na tržnici letno zaslužijo manj od milijona ameriških dolarjev, znašala le 15 odstotkov. Applov delež sicer običajno znaša 30 odstotkov od plačanega zneska.

Razvijalci bodo znižanja deležni samodejno, če seštevek njihovih zaslužkov v App Storu, lahko tudi z več aplikacijami, v zadnjem koledarskem letu ni presegel milijona. Če bodo nato tekom leta ta znesek prekoračili, se jim bo provizija od tega trenutka dalje povrnila na običajno. Novinci na tržnici bodo svoj posel prav tako lahko začeli s popustom.

Applove provizije so sporne že dlje časa, med prvimi so se uprli pri Spotifyu, letošnje poletje pa so razvijalci in založniki sprožili pravo malo vojno. Ta je dosegla vrhunec, ko je Epic z nadgradnjo v svojem Fortnitu omogočil nakupe mimo Applovih in Googlovih tržnic. Epicu je pozneje, v javni razpravi, pritegnil celo Microsoft. Prav tako letošnje poletje je preiskavo...

58 komentarjev

Epic prek sodišča zahteva povratek v App Store

vir: Pxhere

Slo-Tech - Predstavniki Epic Games so sporočili, da so na kalifornijskem sodišču vložili zahtevo za predhodno odredbo, s katero zahtevajo povrnitev svojega razvijalskega računa v Applovi spletni tržnici. Po njihovih besedah je pri odstranitvi računa šlo za maščevanje, ki bi jim lahko povzročilo nepopravljivo škodo. V zahtevku ponovno navajajo, da je Apple monopolist, ki svoj položaj ohranja tako, da ne dopušča nobene konkurence.

Za zdaj so največji oškodovanci uporabniki: posledica vojne med podjetjema je namreč ta, da se je igra Fortnite praktično čez noč razdelila na dve ločeni igri, prvo, ki teče na Applovih platformah in drugo, ki teče na preostalih, torej PlayStationu 4, Xboxu One, Nintendu Switch, PCjih in na Androidih. Pri čemer je uporabnikov, ki v igro vstopajo iz iOSa oz. macOSa skoraj tretjina, 116 od skupnih 350 milijonov. Prav ti utegnejo plačati najvišjo ceno tega spopada, saj se poslej ne bodo mogli več udeleževati večigralskih spopadov z igralci z drugih platform, predvsem pa...

31 komentarjev

Epic Games ostal brez razvijalskega računa v App Storu

vir: 9to5Mac

vir: Reuters
Reuters -
Sodna in siceršnja vojna med založnikom Fortnita, Epic Games in Applom, ponudnikom ključne tržnice z aplikacijami, se nadaljuje. Spomnimo, gre za spor okoli provizij pri nakupih v aplikacijah in nasploh za očitke o Applovem monopolzimu, ki se je razplamtel, ko je Epic v Fortnitu omogočil neposredne nakupe, ki so obšli plačilo sicer običajne, 30 % Applove provizije. Ameriško zvezno sodišče je prejšnji ponedeljek odločilo, da lahko Apple Epicu v času do razrešitve protikonkurenčne tožbe prepreči ponujanje svojih naslovov v App Storu. Ne sme pa tega storiti ko gre za Unreal engine, programsko orodje, ki ga uporabljajo številni razvijalci.

Predstavniki Appla so zdaj sporočili, da so Epicu ukinili razvijalski račun. Ukrep sicer ne bo prizadel Unreal engina, tega namreč tam upravljajo z ločenega računa. Si bo pa odslej nemogoče prenesti Epicove igre, ob priljubljenem Fortnitu denimo še kak Infinity Blade, predvsem pa bo onemogočeno prejemanje popravkov in nadgradenj ter opravljanje...

64 komentarjev

Tudi Facebook v boj z Applovim oderuštvom?

Izginula napisa v Applovi in Googlovi tržnici. Vir: Facebook

Reuters - Potem ko so pri podjetju Epic nedavno začeli vojno z Applom zaradi višine provizij pri nakupih prek njihove tržnice, je zdaj na njihovo stran kot kaže stopil še Facebook. Njihova nova funkcionalnost, nekakšen napovednik spletnih dogodkov, namreč omogoča tudi nakup vstopnic. Z njim so želeli podjetjem, influencerjem in drugim omogočiti prirejanje plačljivih spletnih dogodkov, da bi si s tem nekoliko povrnili izpad dohodkov zaradi pandemije COVID-19.

A kot je znano, si Apple brezsramno odreže 30 % marže, tudi ko gre za nakupe v samih aplikacijah, zato so pri Facebooku želeli uporabnike pri nakupu vstopnic o tem obvestiti. Apple jim je to preprečil, sporočilo so morali odstraniti. Apple pri tem citira pravila App Stora, ki pravijo, da razvijalci ne smejo objavljati za uporabnike nepomembnih sporočil. Mimogrede, na Googlovi tržnici Play je Facebook želel objaviti sporočilo, da si sami ob nakupu ne jemljejo provizije, a se to tudi tam ne prikazuje.

Pri Facebooku še pravijo, da so z...

77 komentarjev

Uporabniki iOS za aplikacije lani zapravili 15 milijard dolarjev

Slo-Tech - Applova spletna trgovina App Store je spremenila način prodaje in distribucije aplikacij (pa tudi drugih digitalnih dobrin, denimo e-knjig, zaradi česar so se zapletli v vojno z Amazonom in dolgotrajne sodne postopke), saj še nikoli ni bilo tako enostavno doseči večmilijonskih trgov. Apple ima od tega kar precej, saj od vsake transakcije vzamejo 30 odstotkov provizije, medtem ko dobi avtor preostanek. Lani se je prek App Stora pretočilo 15 milijard dolarjev, so sporočili iz Cupertina.

To pomeni, da so razvijalci lani pobrali približno 10 milijard dolarjev, v vsem obstoju App Stora od leta 2008 pa 25 milijard dolarjev. Številke rastejo, saj se je lani prodaja prek App Stora povečala za 50 odstotkov, najbolj uspešen dan pa je bil prav 1. januar 2015. V prvem...

128 komentarjev

Apple omilil pogoje uporabe za pisce naročniških aplikacij

Nov način naročanja je utrl Murdochov The Daily.

vir: Guardian
Ars Technica - Ko je Apple februarja ponudil API z možnostjo plačevanja in naročanja znotraj aplikacij v App Store, kar je uporabno za vsebine, ki se morajo periodično osveževati, kot so recimo digitalni časniki, so to storili zelo samosvoje. Razvijalci aplikacij so morali obvezno v aplikacijo integrirati gumb za naročilo iz same aplikacije, če je kje na spletu obstajala tudi druga možnost nakupa naročnine, pa so morali zagotoviti, da je bila ponudba v sami aplikaciji, ki je šla prek App Stora, vsaj enako poceni. Apple je s tem pridobil 30 odstotkov provizije od vseh prodanih naročnin, hkrati pa razvijalci niso dobili podatkov o strankah (kontaktni in profilni podatki). Sedaj so pogoje uporabe omilili.

Kot so prvi ugotovili pedantni Nemci, lahko razvijalci...

5 komentarjev