»

Novo Armovo grafično vezje podpira ray tracing

vir: ARM
ARM - Pri Armu so predstavili najnovejšo generacijo grafičnih procesorjev za sistemske čipe v pametnih telefonih. Ob posodobitvi linije Mali so pokazali tudi premijsko vezje Immortalis-G715, ki vsebuje strojno podporo sledenju žarkov, oziroma ray tracingu.

Mobilni sektor je po deležu prihodkov že več let na vrhu igričarske industrije, toda tamkajšnje igre niso kaj prida grafično napredne, saj so omejene s strojno zmogljivostjo telefonov. V Armu želijo spodbuditi ambicioznejši razvoj takšnih iger z novo linijo močnejših, premijskih grafičnih procesorjev, začenši z Immortalisom-G715. V primerjavi z osrednjo družino Mali-7XX, ki premore med 7 in 9 izrisovalnimi enotami, jih Immortalis lahko vsebuje od 10 do 16. Predvsem pa pozna strojno podporo ray tracingu, prijemu za realistično izrisovanje osvetlitve in odsevov, ki si trenutno pospešeno utira pot skozi namizniške grafične tehnologije, predvsem po zaslugi Nvidiine serije grafičnih kartic Geforce RTX. Ker natančnih podatkov o drobovju ali...

13 komentarjev

Nvidia potrdila 12-pinsko električno vtičnico za prihajajoče geforce

vir: Nvidia
Nvidia - Pri Nvidiji prefinjeno dvigujejo temperaturo pred dogodkom, na katerem bodo prihodnji teden predstavili naslednjo generacijo svojih grafičnih kartic Geforce, serijo RTX 3000. V promocijskem videu, ki se vrti okoli obvladovanja toplotnega izpusta, so potrdili nekaj informacij, ki so pobegnile v zadnjih tednih, v prvi vrsti nov, 12-pinski vmesnik za elektriko in gromozanske hladilnike.

Že lep čas vemo, da bodo na jesen pri Nvidiji najavili naslednjo generacijo geforcev, na arhitekturi Ampere in z nazivom RTX 3000 - ali, kot se je udomačilo na spletu, RTX 30. Dogodek se bo odvil 1. septembra, že v tednih pred njim pa so imeli ljubitelji kaj videti, saj je po stari navadi na splet odteklo nekaj informacij. Junija smo tako prvič videli novo obliko hladilnih površin za RTX 3080 s precej samosvojo razporeditvijo aluminijastih hladilnih reber in dvema ventilatorjema, od katerih bo en zrak potiskal, drugi pa vlekel. Pred dnevi so v divjini zasačili še najmočnejšega predstavnika generacije,...

21 komentarjev

AMD najavil Radeona RX 5700 XT

AnandTech - V okviru sejma E3 je AMDjeva Lisa Su podrobneje razkrila prihajajočo družino grafičnih kartic Radeon na arhitekturi Navi, začenši s karticama RX 5700 in RX 5700 XT. Ob robu je pokazala še šestnajstjedrnega Ryzena 9 3950X, o katerem se je zadnje tedne dosti šušljalo.

Če so bili na nedavnem Computexu v ospredju AMDjevi prihajajoči procesorji Ryzen 3000 in smo Radeonov dobili zgolj za vzorec, je bila slika na sejmu E3 v Los Angelesu obrnjena. Soja luči (skrajšana verzija posnetka) sta bila najbolj deležna prva dva napovedana Radeona prihajajoče generacije Navi: RX 5700 XT in njegov malo šibkejši brat RX 5700. Prvi nosi polno verzijo čipa Navi 10, z 2560 stream procesorji in frekvenco jedra do 1905 megahercev, drugi je malo obtesan. Oba imata 8 gigabajtov Rama...

339 komentarjev

AMD najavil Ryzene 3000 in Radeone 5000

AnandTech - Skladno z napovedmi je AMDjeva šefica Lisa Su na uvodni tiskovki letošnjega sejma Computex najavila tretjo generacijo centralnih procesorjev Ryzen, oziroma prve izdelke na težko pričakovani arhitekturi Zen 2, ter obenem ponudila še hiter vpogled v prihajajoče Radeone serije RX 5000. Novosti se lahko v trgovinah zares nadejamo že v prvi polovici julija, kot se je šušljalo, in to pri cenah ter zmogljivostih, ki vodilnim pri Intelu ne bodo dale spati.

V začetku maja je družba Advanced Micro Devices praznovala okroglo petdeseto obletnico in srečanje z abrahamom so počastili na za uporabnike najboljši možni način - s serijo udarnih najav na sejmu Computex v Tajpeju, ki odločno mečejo rokavico v smeri Intela in Nvidie. (Za tiste bolj hiteče še skrajšan posnetek.)...

126 komentarjev

Intel razgrnil načrte s proizvodnimi procesi

AnandTech - Pri Intelu so na letošnjem srečanju z vlagatelji razložili, kako nameravajo izdelovati čipe do leta 2023. Tema je še posebno zanimiva zaradi preteklih Intelovih težav z 10-nanometrsko proizvodnjo in podjetje posledično načrtuje kopico notranjih optimizacijskih faz tako za 10- kot 7-nanometrski proces.

Pred davnimi šestimi leti nam je Intel optimistično obljubljal prve čipe na 10-nanometrski tehnologiji že za leto 2016, toda njihova množična proizvodnja je v resnici zaživela šele letos. V firmi zresnjeno priznavajo, da je bil načrt prezapleten, saj je vključeval preveč nepreverjenih pristopov; posledično so bili cilji razvojnih ekip preslabo definirani in proces pomanjkljivo voden. Menijo, da so se iz polomije naučili dovolj, da bo prehod na 7 nanometrov...

22 komentarjev

AMD Navi in EPYC 2 prispeta v tretjem četrtletju

Slo-Tech - AMDjeva šefica Lisa Su je ob robu četrtletnega poročila vlagateljem povedala, da se lahko prihoda nove generacije grafičnih kartic, na arhitekturi Navi, nadejamo med julijem in septembrom.

V AMDju so v nizkem štartu pred lansiranjem nove generacije tako procesorjev kot grafičnih kartic, saj v drugi polovici leta pričakujemo CPUje zasnove Zen 2 in GPUje arhitekture Navi. Sedaj je Lisa Su uradno potrdila, da se lahko Navijev in Epycov 2 (strežniških inačic Zena 2) nadejamo v tretjem koledarskem četrtletju. Ryzenov 3, domače verzije Zena 2, sicer ni izrecno omenjala, toda sklepati gre, da dospe ob istem času.

Predvideva se, da bomo natančne datume za Epyce 2 izvedeli na Computexu med 28. majem in 1. junijem, medtem ko bo uradna oznanitev novih Radeonov verjetno...

102 komentarja

Google najavil prelomno platformo za pretočno igranje Stadia

Slo-Tech - Na GDCju v San Franciscu se je že odvila najbolj pričakovana najava, saj je Google odgrnil tančico s platforme Stadia, ambicioznega servisa za pretočno igranje, ki je doslej nosil delovno ime Project Stream in bi lahko pomenil največji premik v igričarstvu v naslednjem desetletju.

Ideja "Netflixa za igre", kjer kodo namesto domače naprave poganja strežniški oblak in k nam pretaka video, je stara že skoraj dve desetletji, medtem ko so prvi zaresen tovrsten servis, OnLive, pognali leta 2010. Pa vendar pri večini igričarjev pojem pretočnega igranja še vedno sproža odpor, saj kvaliteta izvedbe doslej še ni dosegla ravni, ki bi povzročila vsesplošno rabo takšnih storitev. Zamik zaradi potovanja signala do strežnika in pa skompresirana slika sta za večino še vedno...

17 komentarjev

Nvidia prinaša podporo DXR raytracingu na kartice GTX

vir: Nvidia
Nvidia - Nvidia je na svoji tradicionalni konferenci GTC najavila, da pride podpora raytracingu skozi DirectX 12 prihodnji mesec tudi na "ne-RTX" kartice, in sicer Geforce serij 10 in 16.

Tekoči teden bo za vse ljubitelje računalniške grafike izjemno zanimiv, saj v Kaliforniji vzporedno potekata tako Nvidiina konferenca GPU Technology Conference, kot tista za razvijalce iger - Game Developers Conference. Na Nvidiini strani je za običajne uporabnike bržkone glavno vprašanje, kako namerava zelena firma čim bolj pospešiti prodor sledenja žarkom (raytracing) v same igre. Njena najmodernejša serija grafičnih kartic Geforce RTX, ki to metodo kot prva strojno podpira, je namreč skrajno draga, igričarskih naslovov, ki bi tehnologijo izrabili, pa zelo malo, oziroma so njene...

122 komentarjev

AMD napada grafični prestol z Radeonom VII

AnandTech - AMD je na CESu predstavil zanimive novosti iz obeh svojih glavnih oddelkov. Firma z Radeonom VII znova hodi v zelje Nvidii na dražjem koncu trga, sredi leta pa uzremo tudi tretjo generacijo procesorjev Ryzen z arhitekturo Zen 2.

AMD se je na CESu prejšnja leta posluževal manjših novinarskih dogodkov, letos pa je imel prvič bleščečo tiskovno konferenco na glavnem odru, osredotočeno okrog čipov na 7-nanometrski tehnologiji. Priložnost je šefica Lisa Su izrabila konkretno in po Nvidii ter Intelu užgala z vsemi topovi.

O prihajajoči grafični arhitekturi Navi ni bilo dosti govora, zato pa je Sujeva presenetljivo oznanila Radeon VII, igričarsko kartico na osnovi Vege druge generacije, s katero AMD neposredno tekmuje z Geforcem RTX 2080. Čip je za...

151 komentarjev

Intelovi 10-nm procesorji se odmikajo

AnandTech - Intel se je očitno res ustrašil AMD-ja, ki mu je po več letih zaostanka s procesorji Ryzen Threadripper uspel veliki met, saj so cenejši in zmogljivejši od trenutnih Intelovih procesorjev Core i9. Intel se je odločil nenavadno zgodaj predstaviti novosti, ki šele prihajajo, s čimer so več kot očitno želeli pomiriti tudi vlagatelje in stranke. Intel namreč tudi že zelo dolgo časa ni zmanjšal litografije novih procesorjev.

Aktualni procesorji Kaby Lake so namreč procesorji v drugi generaciji 14-nm tehnologije, kar Intel komercialno označuje 14nm+. Tudi prihajajoči Coffee Lake bo še vedno v 14 nm, kar bo Intel kot tretjo generacijo označil s 14nm++. Pričakovali smo, da mu bo sledil Cannon Lake na 10 nm (10nm+, torej druga...

89 komentarjev

AMD predstavil procesorje Ryzen

Slo-Tech - Čakanja je skoraj konec, skrivnosti ni več, AMD pa je nazaj v igri. V San Franciscu je AMD danes razkril prve predstavnike družine Ryzen, s katero bo Intelu vendarle nekoliko premešal štrene. Prednaročila so že začeli pobirati, prodaja pa se prične prihodnji četrtek (2. marca). Vsi trije predstavljeni novinci imajo po osem AMD-jevih novih jeder Zen in so odklenjeni, tako da si jih lahko navijemo. To ni presenetljivo, saj po IPC (instructions per clock) za odtenek zaostajajo za Intelovimi procesorji, a to nadoknadijo drugače.

Najboljši in najdražji je R7 1800X, s katerim AMD neposredno konkurira Intelovemu i7-6900K. Za 500 dolarjev dobimo čip, ki ima osem jeder z...

110 komentarjev

AMD je napovedal nove Radeone in TrueAudio

vir: AnandTech
AnandTech - Za napovedano včerajšnjo AMD-jevo prireditev se je morda pričakovalo, da bomo ugledali grafične kartice nove generacije. To se je sicer zgodilo, a v zelo omejenem obsegu. Na prireditvi so pri AMD-ju namreč zgolj omenili (in razkrili zelo skop obseg podatkov) nove kartice, veliko bolj pa so se posvetili predstavitvi nekaterih novih tenologij, sodelovanju s partnerji, ki te tehnologije uporabljajo za razvoj iger, ter prednosti, ki jih bodo s tem dobili igralci. Na področju novih tehnologij bosta izjemno dobrodošla Mantle in TrueAudio, a več o njiju nekoliko nižje.

Dobili bomo novo poimenovanje Radeonov, saj bomo po novem kupovali kartice iz družin R7 in R9 - v prvi vsaj R7 250 ter R7 260X, medtem ko družino R9 sestavljajo...

55 komentarjev

Imamo prve informacije o naslednji generaciji AMD-jevih grafičnih čipov

Primerjava velikosti čipov iz preteklih generacij največjih konkurentov na grafični fronti

vir: AnandTech
AnandTech - Na spletni strani Forbesa je objavljen zanimiv intervju z Mattom Skynnerjem, ki je eden izmed vodilnih mož AMD-jevega grafičnega oddelka. V intervjuju se sicer večinoma posvečajo konzolam, kjer so pri AMD-ju uspeli dobaviti celotno arhitekturo za verjetno najzanimivejši konzoli nove generacije, poleg grafičnega čipa, ki se nahaja v Wii U. Obenem so se posvetili tudi stanju PC industrije ter kako na to vpliva igričarska industrija, o uspehu programa Never Settle (AMD pri nakupu omogoči nabor iger, izmed katerih kupec kartice lahko izbere eno, dve ali več, odvisno od ranga grafične kartice) ter o nestrpnem pričakovanju vključitve svežega Battlefield 4 v ta program. V zadnjem primeru je Matt povedal le, da so EA-jev strojni partner za Battlefield 4 na področju grafičnih, procesorskih in...

5 komentarjev

Naslednja generacija Radeonov bo združljiva s PCIe 3.0

Radeon HD 6950 - prvi okus južnih otokov?

vir: techPowerUp!
techPowerUp! - Naslednja generacija Radeonov, poznanih pod kodnim imenom Southern Islands ter najverjetneje označenih kot Radeoni HD 7000 (po Radeonih HD 6000 oz. Northern Islands), je že težko pričakovana ter se je po nekaterih podatkih pričakovala že za prihajajočo jesen. To bi bilo po eni strani logično, saj je AMD v jeseni predstavil že prve kartice iz družine 5000, Radeona HD 5850 in 5870 (leta 2009), lani pa še neprava naslednika, Radeona HD 6850 ter 6870. Jesenski načrt so jim sicer pokvarili pri TSMC-ju, saj bodo Radeoni iz serije 7000 prvi, ki bodo izdelani v 28 nm-proizvodnem procesu. nVidia je konkurenčne izdelke na enakem procesu,...

3 komentarji