»

Epic Games bo zaradi nepravilnosti v Fortnitu ameriškim regulatorjem plačal več kot pol milijarde dolarjev

Slo-Tech - Ameriška zvezna agencija za trgovino je Epic Games v dveh postopkih oglobila s skupno 520 milijoni dolarjev. Podjetje je v Fortnitu kršilo zasebnost in varnost otrok ter skušalo uporabnike namerno zavesti v neželeno plačevanje.

Da otroci v novodobnih free-to-play igrah dostikrat po neumnosti spraznijo kreditne kartice svojih staršev, je danes že ponarodel štos. Nova globa, s katero je ameriška Zvezna agencija za trgovino (FTC) danes udarila igričarskega velikana Epic Games, pa da takšnim anekdotam nekaj prepotrebne konkretnosti in konteksta. Natančneje, ameriški regulatorji so se Epica lotili v dveh glavnih postavkah, oziroma ločenih procesih, ki se tičeta razvpite igre Fortnite. V prvi je podjetje kršilo pravilnik COPPA (Children's Online Privacy Protection Rule), po katerem je potrebno mlajšim od 13 let na internetnih platformah zagotoviti posebne režime zasebnosti; v primeru iger to denimo pomeni, da morajo imeti njihovi starši nadzor nad komunikacijo z neznanci. FTC Epicu med...

36 komentarjev

Applov podpredsednik zaradi vulgarnega komentarja na Tiktoku ob službo

Slo-Tech - Zdaj že legendaren videoposnetek na Tiktoku, ki je do tega trenutka nabral več milijonov ogledov, je pokopal Applovega podpredsednika Tonyja Blevinsa. Posnetek, ki je nastal 18. avgusta, je bil na internetu objavljen 5. septembra in je bil posnet z Blevinsovo vednostjo. Ustvarjalec vsebin na Instagramu in Tiktoku Daniel Mac ga je posnel na avtomobilskem sejmu, ko je Blevins izstopil iz svojega mclarna. Mac ga je in vprašal, kaj počne v življenju. Blevins je odgovoril, da vozi drage avtomobile, igra golf in se zabava z ženskami z velikimi prsmi, ob čemer ima še hudičevo dobro zobozdravstveno zavarovanje.

Šala se Applu ni zdela ni smešna, zato bo Blevins podjetje zapustil. Doslej je bil zaposlen kot podpredsednik za nabavo, kjer je sklepal posle z dobavitelji in partnerji. Njegova naloga je bila usklajevanje pogojev sodelovanja z dobavitelji, kot so Qualcomm za modeme, Intel za čipe in podobno. Vsak cent, ki ga je lahko izpogajal, se je v milijonskih nakladah močno obrestoval....

92 komentarjev

Uber kupuje dostavljavca hrane Postmates

Slo-Tech - Uber, ki s svojo podružnico Uber Eats že tudi dostavlja hrano, je kupil podjetje Postmates, ki je četrti največji dostavljavec hrane v ZDA. Za podjetje so odšteli 2,65 milijarde dolarjev, a niti beliča v denarju, temveč vse v delnicah. Postmates je bil lani, ko se je pripravljal na prvo javno ponudbi delnic, ovrednoten na 2,4 milijarde dolarjev, a je potem niso izvedli.

Zanimivo je, da podjetja ne bo pripojil Uber Eats (ali obratno), temveč bosta vzporedno obratovali obe, čeprav bo seveda v ozadju precej sodelovanja in deljenja tehnologije. Uber si je prizadeval tudi za prevzem Grubhub, a ga je premagal evropski gigant Just Eat Takeaway in mu ga za 7,3 milijarde dolarjev speljal. Največji konkurent seveda ostaja DoorDash, ki ima največji tržni delež, a je Postmates posebej močan v Los Angelesu in zahodni obali.

Drugo letošnje četrtletje, ki ga je močno zaznamovala epidemija covida-19, je bilo za Uber Eats zategadelj izjemno uspešno. Prihodki so se v primerjavi z minulim letom več...

5 komentarjev

Nocoj premiera Call of Duty battle royale

vir: Activision

Slo-Tech - Svet igranja je sredi tektonskih sprememb. Trgovine s ploščki tonejo v pozabo, pretočne storitve vznikajo kot italijanske koronavirusne okužbe. Še več, ljudje so začeli množično gledati igranje drugih. Vsebinski trend, ki je zadnja tri leta obnorel svet pa se imenuje battle royale. Potem, ko so naslovi kot so Fortnite, PUBG in Apex Legends pritegnili množice igralcev - in posredno zaslužili velike denarje, kljub temu, da je bila sama igra na voljo brezplačno - se je trendu bil primoran pridružiti še Activision.

Nocoj ob 20. uri (lastniki njihovega zadnjega plačljivega naslova Modern Warfare pa že štiri ure prej) bo mogoče prvikrat prekrižati merke v brezplačni spletni streljačini Call of Duty: Warzone. Nekaj podrobnosti je doslej že pobegnilo v medije, denimo ta, da se bo v posamezni bitki lahko pomerilo tudi do 150 igralcev (Fortnite denimo 100, Apex Legends 60), vse skupaj bo na začetku potekalo na mapi mesta Verdansk, ki sicer nastopa v prej omenjenem Modern Warfaru. Igra bo...

15 komentarjev

Zaključek desete sezone Fortnita rušil rekorde

Slo-Tech - Zaključek desete sezone priljubljene igre Fortnite, ki smo mu bile priče minuli teden, je poskrbel za številne rekorde. Padec zastora si je na Twitchu, Twitterju in YouTubu v živo oglédalo več kot sedem milijonov gledalcev. Na Twitterju in Twitchu je padel celo rekord, medtem ko ima YouTube zgodovino še bolj gledanih dogodkov (ki niso povezani z igrami). Na Twitchu je na primer v konec bolščalo 1,7 milijona ljudi. Twitter je zbral (ne v živo) kar 43 milijonov ogledov.

Po koncu ene sezone sledi druga, ki je to pot nabrala še več navdušencev. Novi Fortnite: Chapter 2 prinaša največ sprememb po letu 2017, odkar igra obstaja. To so nov otok za borbe, motorni čolni, možnost plavanja junakov - novi zemljevidi pač vključujejo bistveno več vodnih površin. Po drugi strani je orožij manj.

Zanimivo pa je
, kako je rekorde rušil izid nove verzije igre. Akamai, ki založniku Epic Games nudi omrežne storitve za množično deljenje vsebin (content delivery network), je povedal, da so med nalaganjem...

18 komentarjev

Epic: ljubitelji Fortnita bolščijo v črno luknjo

To je vse, kar je ostalo od Fortnita

Slo-Tech - Včeraj, pozno popoldne po našem času se je iztekla deseta sezona priljubljene večigralske igre Fortnite, ki jo izdaja Epic games. Kot je zdaj že nekaj časa običajno, so bili tudi tokrat uporabniki povabljeni, da se udeležijo posebnega dogodka, imenovanega The End. Toda ta se je pred očmi milijonov gledalcev (samo na Twitchu jih je dogodek spremljalo 4 milijone) iztekel precej presenetljivo.

Začelo se je z raketo, ki je poletela pod nebo in se razletela v več manjših, ki so nato popadale v okolico meteorita (ta je tam pristal med enim prejšnjih dogodkov) in ustvarile črno luknjo, ki je nato vase posesala vse. Predmete, zgradbe, igralce ... vse. Od tega trenutka dalje Fortnita ni mogoče več igrati, po vpisu v igro vas na zaslonu pričaka omenjena črna luknja, v katero pa kljub vsemu vsak trenutek strmi po nekaj tisoč uporabnikov.

Za zdaj ni jasno, kaj se je zgodilo in kako dolgo bo trajalo, preden se bo spet mogoče pomeriti v battle royalu. Družabna omrežja, povezana z igro,...

16 komentarjev

Zvezdniški koncerti v navideznem svetu?

Marshmello

vir: Wikipedia
Slo-Tech - Bodočnost digitalne zabave dobiva svoje obrise, potem, ko so svoje moči prvič združili popularna igra, glasba in zvezdnik. Minulo soboto je namreč v Fortnitu z desetminutnim nastopom navdušil DJ Marshmello. Točno ob 20.00 po našem času je na milijone igralcev za hip prenehalo z battle royalom in se znašlo pred navideznim odrom na lokaciji Fortnita, imenovani Pleasant Park. Epic je za teh deset minut onemogočil uporabo orožij, tako da je lahko množica brez strahu za navidezna življenja spremljala dogodek in poplesovala s pomočjo emotes, torej plesnih gibov, ki so del komunikacije v igri.

Koncert je bil seveda poprej odlično oglaševan, denimo s plakati posejanimi po igri, saj se pri Epic niso prvikrat lotili organizacije in-game dogodkov. Taka sta...

110 komentarjev

Najpriljubljenejši igralec iger na Twitchu lani zaslužil 10 milijonov dolarjev

Slo-Tech - Tyler Blevins je bolj znan pod vzdevkom Ninja, posebej slaven pa je med uporabniki Twitcha, kjer ima njegov kanal največ naročnikov. Z več kot 12,5 milijona naročnikov, ki jim lahko prištejemo še 20 milijonov naročnikov na YouTubu, je odlično monetiziral svoj posel in lani zaslužil skoraj 10 milijonov dolarjev, je razkril v intervjuju za CNN. In njegov posel? Igra igre, v zadnjem letu Fortnite: Battle Royale.

Zaslovel je marca lani, ko je postavil rekord v številu sočasnih gledalcev svojega igranja iger - več kot 600.000 ljudi je tedaj spremljalo, kako se je z reperjem Drakom boril v Fortnitu. Kmalu je postal tudi prvi, ki je na Twitchu zbral več kot 10 milijonov naročnikov. Septembra je postal prvi e-športnik, ki je krasil naslovnico športne revije ESPN.

Vse...

32 komentarjev

Amazonov Twitch piratiziral YouTubov dogodek

vir: The Verge
The Verge - Nedavni, t. i. "največji dogodek v zgodovini interneta", prenos dvojnega boksarskega dvoboja britansko-ameriških spletnih zvezdnikov iz Manchestra, je na plačljivem kanalu YouTuba spremljalo kakih 800.000 uporabnikov. Za domnevno ekskluzivni ogled so plačali po 7,5 funta. Toda vzporedno z uradnim streamom se je pojavilo še kar nekaj piratskih, denimo na Twitterjevem Periscopu, a najbolj obiskan je bil tisti na Twitchu, ki je na vrhuncu dvobojev pritegnil krepko čez milijon gledalcev in s tem prekosil Youtubovega plačljivega.

Amazon, ki ima Twitch v lasti je moral zato zadnje dni požreti kar nekaj kritik, potem ko ni poskrbel za pravočasno odstranitev ilegalnih prenosov. Kar pa je v...

13 komentarjev

Zmagal je denar: PewDiePie 2.0 ugledal luč sveta

vir: The Verge
The Verge - Švedski Youtuber PewDiePie je svojim gledalcem obljubil, da bo omilil ton govora, prenehal s šalami o Hitlerju in postal politično korekten, družinam prijazen ustvarjalec. In kaj je v ozadju zgodbe kapitulacije enega izmed najvplivnejših milenijcev? Denar, seveda. PewDiePie je namreč tudi razkril, da mu je »Youtube onemogočil monetizacijo kar tretjine posnetkov.« Ker seveda ne želi bankrotirati in ostati brez stehe nad glavo, bo zato njegova vsebina od zdaj naprej prijazna tudi najmlajšim gledalcem. Navkljub 55 milijonom naročnikov, je v zadnjih mesecih z Youtube kanalom zaslužil neprimerno manj, kot pred štirimi leti z neštetokrat manj ogledi in sledilci.



Humoristični milijoni

Na temni strani se je Šved Felix...

52 komentarjev

YouTube Gaming bo konkruriral Twitchu

Google - Lani je Google skorajda kupil Twitch, pa ga je potem raje prevzel Amazon. Danes je Google predstavil novo storitev YouTube Gaming, ki je neposredni odgovor na Twitch in mu bo poizkušala ukrasti čim več uporabnikov.

Kot pove ime in kot velja za Twitch, je YouTube Gaming namenjen vsem igralcem raznovrstnih iger po celem svetu. Tako imenovani e-šport, kot se imenuje (pol)profesionalno igranje iger, je že zdavnaj prerasel okvire dnevnih sob ter postal velikanski posel. Na YouTubu že sedaj najdemo najrazličnejše kanale, od kuharskih, glasbenih do navodil za preigranje iger, zato YouTube Gaming lepo zaokrožuje ponudbo. Na voljo bo kot samostojna aplikacija ter ločena podstran, ki bo imela razdelke za več kot 25.000 iger. Za vsako bodo v ločenem kanalu na voljo videoposnetki, živa predvajanja (live...

22 komentarjev

Dva ponudnika interneta za petino svetovnih odjemalcev

Največjih deset

vir: Ars Technica
Ars Technica - Veliko število državljanov Kitajske in njeno hitro razvijanje skupaj pomenita, da je veliko tudi internetnih naročnikov. Pričakovali bi, da bo prav tako veliko tudi ponudnikov, a, morda zaradi komunističnega režima, temu ni tako. Daleč najpopularnejša sta namreč dva, China Telecom in China Unicom, ki imata po 55 oz. 41 milijonov naročnikov. Njuna uporabniška baza se bliskovito viša, saj sta še lani imela vsak po skoraj 10 milijonov naročnikov manj. Posledično ta dva ISP-ja s širokopasovnim internetom oskrbujeta kar petino svetovne populacije.

Velik prepad v številu naročnikov se pokaže že na tretjem mestu, kjer je nekoliko presenetljivo japonski NTT s 17 milijoni naročniki. V deseterici...

9 komentarjev