»

Apple bo v filme vložil milijardo dolarjev

Slo-Tech - Tehnološkim velikanom, ki so razburkali tradicionalne trdnjave velikih filmskih studiev, se pridružuje tudi Apple. Po poročanju Bloomberga naj bi Apple pripravlja eno milijardo dolarjev težak vložek v filmsko produkcijo, s čimer želi obogatiti ponudbo v svoji pretočni storitvi in privabiti nove naročnike. Apple TV+ ima namreč trenutno 20-40 milijonov naročnikov, kar je manj od konkurence (Netflix).

Apple se je že začel pogovarjati z več studii, da bi izdal več filmov. Neuradno naj bi šlo za naslove, kot so Killers of the Flower Moon režiserja Martina Scorseseja z Leonardom DiCapriem v glavni vlogi, Argylle režiserja Matthewa Vaughna in Napoleon Ridleyja Scotta. Apple je imel manjšo produkcijo že doslej, a je milijardni vložek bistveno povečanje. Predvsem pa je Apple doslej svojo produkcijo pošiljal neposredno na pretočno storitev ali v zelo redke kinematografe, po novem pa si želi osvojiti tudi večje kinematografe. Razloga sta: tako bi še bolje reklamiral svojo storitev, hkrati pa...

13 komentarjev

Pretočne televizijske storitve čedalje priljubljenejše, a ljudje izbirčnejši

Slo-Tech - Če so ZDA zgodnji znanilec trendov, se tudi televizija seli na splet k ponudnikom pretočnih vsebin. Minuli mesec so uporabniki prvikrat več gledali ponudnike pretočnih storitev (34,8 %) kakor kabelsko televizijo (34,4 %). Hkrati se povečuje tudi absolutna količina časa, ki ga preživijo pred televizijskimi sprejemniki. Julija so gledali 190 milijard minut pretočnih storitev, kar je približno 20 minut na osebo na dan. To je več kot aprila 2020, ko je bil zaradi vsesplošnih karanten in zaprtij dosežen dosedanji rekord. Ljudje torej čedalje več gledajo televizijo - v enem izmed formatov.

Po drugi strani pa se Netflix sooča s padcem števila naročnikov. To se jim je letos zgodilo že dve četrtletji zapovrstjo, kar negativno vpliva na prihodke in dobiček. Netflix kot enega glavnih problemov vidi deljenje gesel, kar bodo sedaj prepovedali oziroma dodatno zaračunali. Obeta pa se tudi z oglasi podprta verzija, ki naj bi bila brezplačna. Ta bo zaživela prihodnje leto in bo omejena, saj na...

21 komentarjev

EU poziva ponudnike pretočnih vsebin k zmernosti, Netflix bo nižal ločljivost

Financial Times - Ne le v Sloveniji, povsod po Evropi je internet močno obremenjen zaradi povečane uporabe vseh tistih, ki delajo ali se kratkočasijo od doma. To predstavlja težave za trenutne kapacitete, zato je Evropska komisija pozvala ponudnike pretočnih storitev k omejitvam.

Netflix, YouTube in druščina po statistikah povzročajo levji delež prometa na internetu. Na Netflix odpade 15 odstotkov vsega globalnega prometa, na YouTube skoraj 12 odstotkov, na Amazon Prime pa štiri odstotke. Skupaj z manjšimi konkurenti porabijo več kot tretjino vse pasovne širine. Nezanemarljiv del odpade tudi na aplikacije na Facebooku, pretočne igre, PS, XBox Live itd. Vse to velja v normalnih razmerah.

Evropski komisar Thierry Breton je dejal, da morajo ponudniki pretočnih storitev in operaterji skupaj odgovorno nastopiti in poskrbeti, da bo internet deloval nemoteno. Komisija predlaga omejitve, kot so video zgolj v standardni ločljivosti (in ne HD). Komisija je namreč zaskrbljena, da infrastruktura ne bi zdržala...

54 komentarjev

Google najavil prelomno platformo za pretočno igranje Stadia

Slo-Tech - Na GDCju v San Franciscu se je že odvila najbolj pričakovana najava, saj je Google odgrnil tančico s platforme Stadia, ambicioznega servisa za pretočno igranje, ki je doslej nosil delovno ime Project Stream in bi lahko pomenil največji premik v igričarstvu v naslednjem desetletju.

Ideja "Netflixa za igre", kjer kodo namesto domače naprave poganja strežniški oblak in k nam pretaka video, je stara že skoraj dve desetletji, medtem ko so prvi zaresen tovrsten servis, OnLive, pognali leta 2010. Pa vendar pri večini igričarjev pojem pretočnega igranja še vedno sproža odpor, saj kvaliteta izvedbe doslej še ni dosegla ravni, ki bi povzročila vsesplošno rabo takšnih storitev. Zamik zaradi potovanja signala do strežnika in pa skompresirana slika sta za večino še vedno...

17 komentarjev

Ugodne in priročne alternative najboljši protistrup za piratstvo

Slo-Tech - Več študijam, ki so pokazale, da represija bolj slabo zaleže v boju zoper piratstvo, se pridružuje nova študija, ki so jo na Novi Zelandiji izvedli med tamkajšnjimi uporabniki interneta. Študijo je naročil ponudnik dostopa do interneta Vocus Group in je bila izvedena decembra, v njej pa je sodelovalo več kot tisoč ljudi. Pokazala je, da je šele razmah ugodnih in enostavnih alternativ, kot so pretočne storitve, znatno vplival na padec piratstva.

Medtem ko ljudje nikoli niso bili preveč navdušeni nad kupovanjem digitalnih filmov in glasbe, je pretočni model z naročninami (najvidnejši predstavnik je Netflix) univerzalna rešitev. Represivni ukrepi, kot je vlaganje odškodninski tožb ali odklapljanje uporabnikov z interneta, se doslej ni pokazalo kot preveč učinkovito. Zanimivo...

50 komentarjev

RIAA: pretočne glasbene storitve zaslužne za večino prihodkov

Prihodki ameriške glasbene industrije iz pretočnih storitev

vir: RIAA
RIAA - Recording Industry Association of America (RIAA) je objavila statistiko prihodkov tamkajšnje glasbene industrije v prvi polovici letošnjega leta. Ker se trendi od onkraj Atlantika pogosto prenesejo tudi na staro celino, so številke v tem smislu zanimive tudi za nas.

Skupni prihodki članic RIAA so glede na enako lansko obdobje zrasli za desetino in dosegli 4,6 milijarde ameriških dolarjev, kljub temu pa se je njihova rast v tem času upočasnila za približno polovico, primerjano s prvima polovicama let 2016 in 2017. Prihodki iz naslova pretočnih glasbenih storitev, kot sta denimo Apple Music, Amazon...

31 komentarjev

Tehnologija spreminja navade: manj telefoniranja, manj piratiziranja

Slo-Tech - Z Otoka prihajata zanimivi statistiki, ki kažeta, kako se zaradi tehnološkega napredka spreminjajo naše navade. V primerjavi z minulimi leti manj telefoniramo in manj piratiziramo. Čeprav več kot tri četrtine Britancev meni, da brez telefona ne bi mogli preživeti, pa to ne pomeni, da bi pogrešali klice. Prvikrat se je namreč zgodilo, da je število opravljenih klasičnih klicev v primerjavi z letom poprej upadlo.

Ofcom je ugotovil, da so lani Britanci opravili 148,6 milijard minut telefonskih pogovorov, kar je za poldrugi odstotek manj kot leto predtem. To je prvi upad na letni ravni. Razlog so drugi načini komunikacije, od pošiljanja tekstovnih, glasovnih in video sporočil, ter pogovori prek aplikacij (WhatsApp, Signal, Skype ...). Uporaba telefona se tako...

9 komentarjev

Sony kupuje EMI

Slo-Tech - Kot je napovedal Sonyjev novi izvršni direktor Kenichiro Yoshida, se bo Sony začel bolj posvečati storitvam in vsebini ter manj strojni opremi. Eden izmed odločnejših korakov, ki so ga napovedali na včerajšnji konferenci, je prevzem založbe EMI. Z 2,3 milijarde dolarjev težkim nakupom bo nastal največji glasbeni založnik na svetu, ki bo Sonyju prinesel tudi ustvarjalce, kot so Kanye West, Beyonce, Sam Smith ali Sia. Glede na ceno je celoten EMI vreden 4,75 milijarde dolarjev, kar je dvakrat več kot leta 2011. Sony ima v lasti že dobrih 30 odstotkov podjetja, sedaj pa bo dokupil še 60 odstotkov, ki jih prodaja Mubadala Investment Company.

Na novinarski konferenci je Yoshida povedal, da so investicije v vsebino in intelektualno lastnino temelj dolgoročne rasti,...

3 komentarji

Glasbena industrija lani cvetela

Slo-Tech - Glasbena industrija je lani zabeležila eno najboljših let, saj je s 17,4 milijardami dolarjev prihodkov zaostala le za letom 2008, ko so nabrali 17,7 milijarde dolarjev. V primerjavi z letom 2016 je lani prodajala zrasla za 1,4 milijarde dolarjev. Največ prihodkov je ustvarila pretočna glasba (streaming), ki se je okrepila kar za 39 odstotkov in sedaj predstavlja 43 odstotkov vseh prihodkov. Medtem se je prodaja klasičnih...

44 komentarjev

Prihodki ameriške glasbene industrije iz pretočnih vsebin lani že vodilni

Slo-Tech - Ameriška cehovska organizacija glasbene industrija (RIAA) je v letnem poročilu za minulo leto ugotovila, da je delež prihodkov iz prodaje pretočnih vsebin (streaming) lani prvikrat presegel 50 odstotkov. Streaming je z naročninami in oglasi lani ustvaril 51 odstotkov prihodkov oziroma 3,9 milijarde dolarjev. Leto pred tem je na streaming odpadla zgolj tretjina prihodkov.

Večino povišanja pripisujejo porasti priljubljenosti plačljivih storitev, kot denimo Spotify ali Apple Music. Prihodki od teh storitev so se lani več kot podvojili in so dosegli 2,5 milijarde dolarjev. V povprečju jih je uporabljalo 22,6 milijona naročnikov, torej je vsak zanje letno zapravil dobrih 100 dolarjev. Predlani je bilo naročnikov zgolj 10,8 milijona.

Upada pa priljubljenost drugih digitalnih načinov distribucije, ki jih v primerjavi s...

13 komentarjev

Sony Entertainment zaradi pretočnih videostoritev odpisal milijardo dolarjev

Sony - Dandanes se čedalje več filmov in serij pogleda prek pretočnih storitev, kar škoduje klasičnim poslovnim modelom, ki temeljijo na prodaji DVD-jev in blu-rayjev. To ugotavljajo tudi založniki. To je na lastni koži izkusil Sony, ki je svojo filmsko enoto Sony Pictures kupil kot Columbia Pictures Entertainment davnega leta 1989. Sedaj so drugi časi in v zadnjih časih so dobički iz te dejavnosti toliko upadli, da se je Sony odločil odpisati milijardo dolarjev (112 milijard jenov) vrednosti te naložbe. Zmanjšali so tako imenovano dobro ime.

Sony je imel lani precej težav s filmi, saj ni ustvaril nobenega res velikega hita. Na zahtevnem ameriškem trgu je imel v kinematografih 8-odstotni tržni delež. Njegova največja lanska...

11 komentarjev

YouTube: letno glasbenim založnikom plačamo milijardo; založniki: premalo

Slo-Tech - Včeraj je Google razkril, da lastnikom avtorskih pravic za glasbo prek YouTuba izplačajo že več kot milijardo dolarjev na letni ravni. To mejo so v zadnjih 12 mesecih prvikrat presegli, so zapisali v blogu.

Založniki imajo na spletu tri glavne načine, kako zaslužijo. Največja količina denarja se nateče iz naročnin na pretočne storitve, drugi kos pogače pa pristavijo storitve, ki se financirajo od oglaševanja, denimo YouTube. Znaten del zaslužijo tudi z digitalno prodajo albumov in posameznih skladb poslušalcem, a so od letos glavni del prihodki od pretočnih storitev. Letos se je po nekajletnem padanju prodaje trend obrnil, prihodki od digitalnih medijev pa so presegli tiste od prodaje fizičnih medijev. Temu sledijo tudi oglaševalski prihodki, ki se s...

21 komentarjev

YouTube prek sistema Content ID imetnikom avtorskih pravic razdelil dve milijardi dolarjev

Slo-Tech - Založniki se med vsemi Googlovimi storitvami zelo pogosto pritožujejo nad YouTube, ker da se platforma uporablja za množično kršenje avtorskih pravic, ker naj bi bil nadzor pomanjkljiv. Google jim odgovarja, da to sploh ne drži, zato so danes razkrili nekaj številk iz programa Content ID, ki poskrbi za 98 odstotkov sporov glede avtorskih pravic na YouTubu.

Gre namreč za primere, ko ljudje na YouTube nalagajo posnetke, ki vsebujejo avtorsko zaščitene elemente, npr. glasbo v...

4 komentarji

Digitalna prodaja glasbe dohitela fizične nosilce

Slo-Tech - Prihodki glasbene industrije že vse od razmaha digitalnih poti do vsebin upadajo, a morebiti se je lani začel trend obračati. Mednarodno združenje glasbene industrije (IFPI) je objavilo poročilo o prodaji glasbe v letu 2014, v katerem izpostavljajo rast prihodkov iz prodaje glasbe prek digitalnih virov ter praktični konec upada skupnih prihodkov.

Lani so prihodki upadli le za 0,4 odstotka v primerjavi z letom pred tem in...

19 komentarjev

Prvikrat po dolgih letih rast prodaje skladb

Bloomberg - Mednarodna federacija fonografske industrije (IFPI) je včeraj postregla s podatki o prodaji glasbe v letu 2012, ki razkrivajo presenetljiv zasuk navzgor. Prvikrat po letu 1999 so se na letni ravni prihodki od prodaje glasbe povečali, in sicer za 0,3 odstotka v primerjavi z letom 2011. Lani je bilo po vsem svetu s prodajo glasbe ustvarjenih 16,5 milijarde dolarjev prihodkov. Povečanje odpade na rovaš digitalne distribucije.

Leta in leta so se založniki pritoževali, da jim internet odžira kupce, saj je na internetu vse mogoče dobiti zastonj. Slednje je do neke mere res, a kupci so tudi na internetu pripravljeni plačati za kakovostno in primerno ponujeno vsebino, le pripraviti jo je treba znati....

9 komentarjev