Forum » Loža » Kaksen avto vozite?
Kaksen avto vozite?
IceIceBaby ::
A je nekdo malo preveč gledal Initial D? :)
Pa sem res kak mesec nazaj spet gledal celo serijo :) Pa nekaj malega sem tudi po raznih pistah vozil in na lastni koži občutil kako zgleda zadeva. Tole kar sem napisal bo kar držalo. Več obratov je na dirkališču prednost (poleg zveznega pospeševanja, nižje teže in drugih razlogov).
Ampak navor pa močno spreminja menjalnik. Isto je z obrati, če se ti en motor vrti na 18k, drugi pa na 6k obratov, gumi pa sta enaki, bo to trikratno razliko obratov moral skompenzirati menjalnik.
Kakšno vezo ima to? Menjalnik in final drive sta pač prilagojena obratom motorja. S tem, da imaš pri 18k obratih veliko večji maneverski prostor. Navor pri 1500 obratih je pa za F1 in podobne motorje povsem nepomemben, ker ima prosti tek pri cca 4000 obratih.
Sicer se pa umikam iz debate diesel vs bencin na dirkališču. Mislim, da smo dovolj povedali na to temo.
Steinkauz ::
Kako pa je s kompresorji? Pred kratkim sem nabavil MB bencinca s kompresorjem... Kako je kaj z vzdržljivostjo, lagom, učinkovitostjo,.. napram turbinam, seveda.
Hkrati imam tudi VAG dizla, TDI. Takole po filingu lahko rečem, da je MB s kompresorjem precej bolj zvezen, vožnja je s tega stališča bolj umirjena, nezahtevna.
Kompresor je supercharger, zgolj omenim, ker veliko folka ne ve, da je to eno in isto.
TSI ima recimo oboje, supercharger in turbino
clix ::
Red_Mamba ::
vsak TSI ima turbino in kompressor, če je brez kompresorja je pa to TFSI motor,
če je pa tudi brez turbine je pa samo FSI :D
če je pa tudi brez turbine je pa samo FSI :D
[st.slika https://img.shields.io/badge/Slo-Tech-green.svg test]
Linkedin >> http://goo.gl/839Aua
Mamba's Crypto & ICO's: https://t.me/joinchat/AAAAAExTkO4P4UDy0fIZdg
Linkedin >> http://goo.gl/839Aua
Mamba's Crypto & ICO's: https://t.me/joinchat/AAAAAExTkO4P4UDy0fIZdg
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Red_Mamba ()
djordjevic ::
Nope, ne bo držalo. Kombinacijo obojega je imel samo 160-konjski TSI.
No grave is deep enough to keep us in chains.
Steinkauz ::
WarpedGone ::
Turbo pogon z električno turbino? Kako to misliš? Da ti alternator motorja z notranjim izgorevanjem poganja turbino?
Sem mislu, da sem bil dovolj jasen - HIBRID.
Maš cca 10kWh LiIon baterijo, katero lahko nafilaš ponoč v garaži, plus da ti jo lahk fila alternator ko spustiš gas in se dodatkneš zavore. Sicer pa jo alternator fila izključno na zahtevo (kak dodaten knof) ker jasno to pobira energijo motorju.
Namesto dodatnih močnih elektromotorjev in jajcanja z menjalniki in hudimi kontrolerji, bi taka elektroturbina zagotalja le špico moči ob pospeševanjih. Zaradi te turbine ti nebi mogu šibat 250 po AC, bi imel pa kljub nizki kubaturi (in nizki povprečni porabi) še vedno dovolj moči za dinamično pospeševanje. Na onem mojem linku tip pravi da nuca kakih 20 HP elektromotor, da lahko vzpostavi uporaben sesalni nadtlak. 10kWh je kakih 17 HP-ur, se pravi shranjena energija zadošča za švoh uro turbo-vožnje. Enakomerna vožnja, ki tipično zahteva manj kot 50 HP, razna čakanja na semaforih itd, pa bi delovala na klasični NA način, brez dodatne ovire v izpuhu (klasična turbina) in brez dodatne ovire v sesalnih kanalih (intercooler, klasična turbina na nizkih obratih) kar pomeni višjo učinkovitost == nižjo porabo.
Zbogom in hvala za vse ribe
-valvoline- ::
WarpedGone je izjavil:
Turbo pogon z električno turbino? Kako to misliš? Da ti alternator motorja z notranjim izgorevanjem poganja turbino?
Sem mislu, da sem bil dovolj jasen - HIBRID.
Maš cca 10kWh LiIon baterijo, katero lahko nafilaš ponoč v garaži, plus da ti jo lahk fila alternator ko spustiš gas in se dodatkneš zavore. Sicer pa jo alternator fila izključno na zahtevo (kak dodaten knof) ker jasno to pobira energijo motorju.
Namesto dodatnih močnih elektromotorjev in jajcanja z menjalniki in hudimi kontrolerji, bi taka elektroturbina zagotalja le špico moči ob pospeševanjih. Zaradi te turbine ti nebi mogu šibat 250 po AC, bi imel pa kljub nizki kubaturi (in nizki povprečni porabi) še vedno dovolj moči za dinamično pospeševanje. Na onem mojem linku tip pravi da nuca kakih 20 HP elektromotor, da lahko vzpostavi uporaben sesalni nadtlak. 10kWh je kakih 17 HP-ur, se pravi shranjena energija zadošča za švoh uro turbo-vožnje. Enakomerna vožnja, ki tipično zahteva manj kot 50 HP, razna čakanja na semaforih itd, pa bi delovala na klasični NA način, brez dodatne ovire v izpuhu (klasična turbina) in brez dodatne ovire v sesalnih kanalih (intercooler, klasična turbina na nizkih obratih) kar pomeni višjo učinkovitost == nižjo porabo.
A si predstavljaš dimenzije tega motorja-turbine? xD Električni kompresor je uporaben izključno za morebitni turbo backup pr nizkih obratih,kot samostojna izvedba je res nesmisel. Sploh pa če hočeš z tem gnat manjšo kubaturo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
WarpedGone ::
Hja konkretne dimenzije so stvar izvedbe. Zadeva je primarno helper za delovanje pri nizkih obratih namenjena dvigu uporabne moči in navora pri day-to-day driving in ni čista zamenjavo za turbino na dirkalnem športniku. Max moč lahko ostane tudi enaka bo pa pri nizkih obratih vseeno precej večja kot pa je moč navadnega NA motorja mal od prostega teka naprej. Posledično tudi povprečna poraba goriva.
1000 kubični bencinski motor pri 6000 obratih vsako sekundo prediha cca 250 litrov zraka. Turbina se mora za takšno količino plina ali vrtet precej hitro ali pa bit ustrezno večja. Lahk je pa manjša in počasnejša in uporabna le do nekaj tisoč vrtljajev, naprej pa motor dela na NA princip. Pri 2500 obratih je to le še 50 litrov/s.
Je pa taka elektroturbina uporabna in koristna že takoj od prostega teka naprej in brez vsakršnega turbo laga. Ne potrebuješ nobenih waste-gate ventilov in mehanike ki približno uravnavajo željeni nadtlak ampak je ta praktično vedno točno takšen kot ga hočeš (in ga je turbina še sposobna proizvest).
Klasične turbine imajo čisto vse luknjo med prostim tekom in cca 1500 - 2000 obrati, ko ne pomagajo ampak še dodatno dušijo motor. Posledično je speljevanje in nizkohitrostno manevriranje poskočno kot ustreljen konj. Kasneje pa se nadtlak nekaj časa gradi, nato pa ga waste-gate limitira na max vrednost. Pri elektroturbini bi bil nadtak največji ravno pri najnižjih vrtljajih motorja (kar bi pomenilo, da ima motor precej več navora pri nizkih obratih), z naraščanjem vrtljajev pa nadtlak pada dokler motor ne postane praktično NA in se turbina "obvozi". Od moči turbine odvisno kdaj se to zgodi.
Edit: nekaj linkov:
- Electric Supercharger Offers Diesel Efficiency For Gasoline Engines
- YT: Do electric superchargers really work?
- YT: Making an electric supercharger work
Glede na to, da zadeva pomaga spodaj, je mogoče res bolš izraz električni supercharger, kot pa elektroturbina, ki običajno pomaga zgoraj v območju vrtljajev).
1000 kubični bencinski motor pri 6000 obratih vsako sekundo prediha cca 250 litrov zraka. Turbina se mora za takšno količino plina ali vrtet precej hitro ali pa bit ustrezno večja. Lahk je pa manjša in počasnejša in uporabna le do nekaj tisoč vrtljajev, naprej pa motor dela na NA princip. Pri 2500 obratih je to le še 50 litrov/s.
Je pa taka elektroturbina uporabna in koristna že takoj od prostega teka naprej in brez vsakršnega turbo laga. Ne potrebuješ nobenih waste-gate ventilov in mehanike ki približno uravnavajo željeni nadtlak ampak je ta praktično vedno točno takšen kot ga hočeš (in ga je turbina še sposobna proizvest).
Klasične turbine imajo čisto vse luknjo med prostim tekom in cca 1500 - 2000 obrati, ko ne pomagajo ampak še dodatno dušijo motor. Posledično je speljevanje in nizkohitrostno manevriranje poskočno kot ustreljen konj. Kasneje pa se nadtlak nekaj časa gradi, nato pa ga waste-gate limitira na max vrednost. Pri elektroturbini bi bil nadtak največji ravno pri najnižjih vrtljajih motorja (kar bi pomenilo, da ima motor precej več navora pri nizkih obratih), z naraščanjem vrtljajev pa nadtlak pada dokler motor ne postane praktično NA in se turbina "obvozi". Od moči turbine odvisno kdaj se to zgodi.
Edit: nekaj linkov:
- Electric Supercharger Offers Diesel Efficiency For Gasoline Engines
- YT: Do electric superchargers really work?
- YT: Making an electric supercharger work
Glede na to, da zadeva pomaga spodaj, je mogoče res bolš izraz električni supercharger, kot pa elektroturbina, ki običajno pomaga zgoraj v območju vrtljajev).
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Boeing ::
WarpedGone je izjavil:
Turbo pogon z električno turbino? Kako to misliš? Da ti alternator motorja z notranjim izgorevanjem poganja turbino?
Sem mislu, da sem bil dovolj jasen - HIBRID.
To ni hibrid. Hibrid imaš takrat, ko se voziš na 2 ali več različnih virov energije (elektrika, plin, bencin, itd.), ki lahko sami po sebi (in ne samo v kombiaciji z drugim virom) poganjajo vozilo. Električna turbina sama ne more gnati vozila, torej to ni hibrid.
LPG predelani bencinarji strogo po definiciji, so hibridi.
Poleg tega velja 1kW = 1.36HP, kar pomeni 10kWh=13.6HPh. Z 10kWh elektrike lahko brez problema prevoziš cca 60km, kar porabo zbije bistveno bolj, kot jo enaka količina energije, potrošena v elektro turbini.
So že za priusa III razmišljali o elektro booster turbinah, tudi par prototipov se je vozilo okoli, ugotovili pa so, da se da elektriko z dosti večjim učinkom in izkoristkom porabiti direktno na kolesih, kot preko turbine. Ergo, je zadeva, kjub fensi faktorju, odpadla.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
TribesMan ::
Bolj kot poslušam tega strica z WarpedOne-ovih linkov bolj butasta se mi zdi ideja. Oziroma, temu načinu varčevanja z gorivom se reče "spending dollars for saving cents".
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
WarpedGone ::
Okej, kaj pa strošek?
Je ceneje standard (majhna) bencin mašina + elektroturbina (cca 3000 €), ki ti porabo bencina zbije na porabo nafte (z bistveno čistejšim izpuhom) ali izdelava celega hibridnega pogonskega sklopa?
Nism prepričan, da toyotin hibridni pogon doda samo kazga jurja k navadni mašini.
Nebi se zapletal v definicije kaj je in kaj po tvoje ni hibrid. Če lahk v garaži nafilam baterijo in s tem vplivam na znatno nižjo porabo bencina, se čist očitno energija iz elektrarne prevede v prevožene kilometre. V moji knjigi je to hibrid.
Je ceneje standard (majhna) bencin mašina + elektroturbina (cca 3000 €), ki ti porabo bencina zbije na porabo nafte (z bistveno čistejšim izpuhom) ali izdelava celega hibridnega pogonskega sklopa?
Nism prepričan, da toyotin hibridni pogon doda samo kazga jurja k navadni mašini.
Nebi se zapletal v definicije kaj je in kaj po tvoje ni hibrid. Če lahk v garaži nafilam baterijo in s tem vplivam na znatno nižjo porabo bencina, se čist očitno energija iz elektrarne prevede v prevožene kilometre. V moji knjigi je to hibrid.
Zbogom in hvala za vse ribe
Boeing ::
Nope, ni.
Uradna definicija hibrida ni napisana v tvoji knjigi, ampak v zakonu. In zakon pravi, če je v vozilu več virov (zalogovnikov) različih vrst energije in je vsak od teh virov energije sposoben samostojno poganjati vozilo, potem je to hibrid, drugače pač ne.
Praktično to pomeni, da so LPG bencinarji hibridi, ker imajo 2 različna vira energije, ki je vsak zase samostojno sposoben gnati vozilo, isto raznorazni elektro hibridi, ki imajo EV-mode gumbek. Stari hondin IMA sistem, recimo, pa ni hibrid, ker elektromotor dela samo kot pomoč, sam po sebi pa ne more premikat avta.
Prodaja se pa danes svašta kot hibrid, ker je to pač moderno in pomaga navijati cene.
Če ne verjameš, googlaj.
Zgornja definicija seveda ne pomeni, da je tvoje razmišljanje napačno oz. da ni tehnično zanimivo. Seveda je, a bolj kot eksperiment za zabavo in znanost.
Elektriko se da bolje porabiti za pogon koles, kot za pumpanje bencinarja. Praktično preizkušeno in dokazano.
Uradna definicija hibrida ni napisana v tvoji knjigi, ampak v zakonu. In zakon pravi, če je v vozilu več virov (zalogovnikov) različih vrst energije in je vsak od teh virov energije sposoben samostojno poganjati vozilo, potem je to hibrid, drugače pač ne.
Praktično to pomeni, da so LPG bencinarji hibridi, ker imajo 2 različna vira energije, ki je vsak zase samostojno sposoben gnati vozilo, isto raznorazni elektro hibridi, ki imajo EV-mode gumbek. Stari hondin IMA sistem, recimo, pa ni hibrid, ker elektromotor dela samo kot pomoč, sam po sebi pa ne more premikat avta.
Prodaja se pa danes svašta kot hibrid, ker je to pač moderno in pomaga navijati cene.
Če ne verjameš, googlaj.
Zgornja definicija seveda ne pomeni, da je tvoje razmišljanje napačno oz. da ni tehnično zanimivo. Seveda je, a bolj kot eksperiment za zabavo in znanost.
Elektriko se da bolje porabiti za pogon koles, kot za pumpanje bencinarja. Praktično preizkušeno in dokazano.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Vikking ::
WarpedGone je izjavil:
Okej, kaj pa strošek?
Je ceneje standard (majhna) bencin mašina + elektroturbina (cca 3000 €), ki ti porabo bencina zbije na porabo nafte (z bistveno čistejšim izpuhom) ali izdelava celega hibridnega pogonskega sklopa?
LPG je cenejši, preizkušen, vozilo ni težje razen količine plina v tanku, vozilo ne izgubi na moči, voziš se poceni (poraba 10% višja od bencina), tankanje plina je 1x počasnejše od tankanje goriva, plin je takorekoč prisoten na vsaki drugi črpalki, skrbiš za okolje (čistejši izpuh), motorju povečaš življensko dobo.
Pri takšni ceni plina kot je sedaj med 70 in 80 centi na liter je bestbuy, kar se tiče predelave bencinarja na cenejšo alternativo.
-valvoline- ::
Električni motor(dual power) kot backup do 1500 obratov in start stop sistem je idealna varijanta. Električni turbo se enostavno ne splača,pa ne zarad cene al pa konstrukcije,mislim da je največja ovira vzdržljivost. Zato je mehansko gnan supercharger veliko bolj pametna rešitev,saj na koncu je dodatna obremenitev motorja identična,oz v primeru električnega kompresorja bodo še večje izgube zarad nuje močnejšega alternatorja. Turbodizel(ali turbobencin)+ elektromotor močan cca 15-20% max moči motorja za start-stop in backup do 1500 obratov(dokler fajn zagrabi turbo),da zniči učinka turboluknje,popolna zmaga.Kot je boeing napisal honda(in po novem tut citroen) že kar napredujejo na tem konceptu. Konc koncev pa se človek sprijazni z turbo luknjo,še vedno maš več rezerve pod pokrovom kot atmosferc.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
-valvoline- ::
WarpedGone je izjavil:
Okej, kaj pa strošek?
Je ceneje standard (majhna) bencin mašina + elektroturbina (cca 3000 €), ki ti porabo bencina zbije na porabo nafte (z bistveno čistejšim izpuhom) ali izdelava celega hibridnega pogonskega sklopa?
LPG je cenejši, preizkušen, vozilo ni težje razen količine plina v tanku, vozilo ne izgubi na moči, voziš se poceni (poraba 10% višja od bencina), tankanje plina je 1x počasnejše od tankanje goriva, plin je takorekoč prisoten na vsaki drugi črpalki, skrbiš za okolje (čistejši izpuh), motorju povečaš življensko dobo.
Pri takšni ceni plina kot je sedaj med 70 in 80 centi na liter je bestbuy, kar se tiče predelave bencinarja na cenejšo alternativo.
Izključno birokratsko preseravanje. Ko bodo bencinci na trgu z 100ks in povprečno porabo 6-7l morda še jaz nabavim bencinarja in ga dam predelat. Trenutno je poraba 8l pa naprej(plin pa tam 10l+)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
RejZoR ::
Imam 109 konjskega i30, ki ima povprečno porabo po računalniku 7,3L/100km ampak ga nič ne šparam in imam like 95% mestne vožnje. Če bi imel več relacijskih bi mi ta vrednost krepko padla in sem ziher da bi bilo kar fino pod 7L.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
Vikking ::
-valvoline- je izjavil:
Izključno birokratsko preseravanje. Ko bodo bencinci na trgu z 100ks in povprečno porabo 6-7l morda še jaz nabavim bencinarja in ga dam predelat. Trenutno je poraba 8l pa naprej(plin pa tam 10l+)
Pri mojem 1.8tq se že splača. Pač je pijavka, zato se vozim na plin. 50l plina imam za 400 do 450km to je nekje preračunano med 8-9€/100km (pri tej ceni plina).
Servis na 20.000km plina pride 40€. 1 liter olja za ventile je 30€, ta količina je zadostna za nekje 10.000km.
Pri teh TSI, FSI motorjih kjer so porabe res že tako majhne je res vprašanje če se sploh splača predelat na plin.
-valvoline- ::
Vprašanje če se CR bencinar sploh da predelat na plin. Aja nekaj km že obrnu z A4kico,večina AC in 120kmh,poraba je zanekrat okol 5l na 100km(painted diesel). Klasika.
XD
XD
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
joze28 ::
-valvoline-: ne bluzi; 72kw motor poraba bencina je okoli 7l. Poraba plina je okoli 8l. Motor je bil razvit leta 98.
Vsak bencinski motor se da predelat na plin, čeprav sam ne bi šel CR motorja predelovat, ker ima že v osnovi slabe ventile(v primerjavi z ostalimi, še posebno starejšimi motorji)
Vsak bencinski motor se da predelat na plin, čeprav sam ne bi šel CR motorja predelovat, ker ima že v osnovi slabe ventile(v primerjavi z ostalimi, še posebno starejšimi motorji)
IceIceBaby ::
Ko bodo bencinci na trgu z 100ks in povprečno porabo 6-7l morda še jaz nabavim bencinarja in ga dam predelat.
Jaz imam nekaj čez 180 konjev pa 7,3 povprečne porabe v zadnjih 10kkm :) Sodnobni turbo bencinarji FTW.
Ko sem se vozil vsak dan 130km v službo sem razmišljal o plinu. Ampak sem imel majhen avto, pa je bila problem velika jeklenka. Bi zasedla cel prtljažnik :)
Pyr0Beast ::
Uradna definicija hibrida ni napisana v tvoji knjigi, ampak v zakonu. In zakon pravi, če je v vozilu več virov (zalogovnikov) različih vrst energije in je vsak od teh virov energije sposoben samostojno poganjati vozilo, potem je to hibrid, drugače pač ne.
Torej je navaden motor z zaganjačem tudi hibrid ?
LPG je cenejši, preizkušen, vozilo ni težje razen količine plina v tanku, vozilo ne izgubi na moči, voziš se poceni (poraba 10% višja od bencina), tankanje plina je 1x počasnejše od tankanje goriva, plin je takorekoč prisoten na vsaki drugi črpalki, skrbiš za okolje (čistejši izpuh), motorju povečaš življensko dobo.
In potem vidiš ob tej skrbi za okolje, da folk predeluje mašine, ki dobesedno pijejo bencin.
Meni je ideja s turbopuhalom iteresantna. Najbolj zato, ker lahko vsaj podvojiš moč ki prihaja iz baterij in jih tako rabiš mnogo manj, kot pa da se furaš direkt.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
TribesMan ::
Pyro... vse lepo in prav, dokler ne začneš računat da moraš za ta špas povečati tudi vbrizg goriva za kakih 30-40%... :D
There is no such thing as a free meal.
There is no such thing as a free meal.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
WarpedGone ::
Ni, ampak zgodba vseeno ni tako linearna.
Turbina doda recimo 70% dodatne moči a ne pomeni hkrati tudi 70% višje porabe, prej 7% oz. nekje vmes.
Težko je iz rokava strest kolk bi stvar na koncu zares spila ker je to odvisno predvsem kaj bi iz tega motorja rad potegnu. Če stvar zdimenzioniraš na višji navor pri pospeševanjih lahko zadeva na koncu spije manj kot brez tega ker imaš boljše izgorevanje pri večjem vbrizgu oz. v primerjavi z NA motorjem celo manj vbrizganega goriva za enak output.
Turbina doda recimo 70% dodatne moči a ne pomeni hkrati tudi 70% višje porabe, prej 7% oz. nekje vmes.
Težko je iz rokava strest kolk bi stvar na koncu zares spila ker je to odvisno predvsem kaj bi iz tega motorja rad potegnu. Če stvar zdimenzioniraš na višji navor pri pospeševanjih lahko zadeva na koncu spije manj kot brez tega ker imaš boljše izgorevanje pri večjem vbrizgu oz. v primerjavi z NA motorjem celo manj vbrizganega goriva za enak output.
Zbogom in hvala za vse ribe
TribesMan ::
V trenutku ko izkoriščaš teh "70% več moči" je poraba vsaj 100% višja, raje celo več.
Forced induction motorji imajo eno slabost, ko jih tiščiš pijejo veliko več kot enako močan atmosferc, pa neglede koliko večjo kubaturo ima slednji.
Je pa res da se to potem "kompenzira" pri umirjeni vožnji, ker z manjšo kubaturo povzročaš manj izgub.
Forced induction motorji imajo eno slabost, ko jih tiščiš pijejo veliko več kot enako močan atmosferc, pa neglede koliko večjo kubaturo ima slednji.
Je pa res da se to potem "kompenzira" pri umirjeni vožnji, ker z manjšo kubaturo povzročaš manj izgub.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TribesMan ()
PrimozR ::
IceIceBaby je izjavil:
Menjalnik in final drive sta pač prilagojena obratom motorja. S tem, da imaš pri 18k obratih veliko večji maneverski prostor. Navor pri 1500 obratih je pa za F1 in podobne motorje povsem nepomemben, ker ima prosti tek pri cca 4000 obratih.
Sicer se pa umikam iz debate diesel vs bencin na dirkališču. Mislim, da smo dovolj povedali na to temo.
Exactly. In ker sta prilagojena, 6000 obratov velik razpon na 18k motorju pomeni popolnoma enak razpon, kot 2000 obratov na 6k motorju.
WarpedGone je izjavil:
1000 kubični bencinski motor pri 6000 obratih vsako sekundo prediha cca 250 litrov zraka. Turbina se mora za takšno količino plina ali vrtet precej hitro ali pa bit ustrezno večja. Lahk je pa manjša in počasnejša in uporabna le do nekaj tisoč vrtljajev, naprej pa motor dela na NA princip. Pri 2500 obratih je to le še 50 litrov/s.
Od kje ti te številke (250/50 litrov)?
WarpedGone je izjavil:
Klasične turbine imajo čisto vse luknjo med prostim tekom in cca 1500 - 2000 obrati, ko ne pomagajo ampak še dodatno dušijo motor. Posledično je speljevanje in nizkohitrostno manevriranje poskočno kot ustreljen konj.
Očitno še nisi vozil turbobencinarja.
EDIT: oz. popravek, a se ljudje s semaforja odpeljete z nogo v poden? Lej, porabo mam v 1.4 turbobencinarju okrog 9,5. Verjetno je jasno zakaj - noga je veliko časa v podnu. Ampak to je logično početi šele v 3. ali višji prestavi, ker v prvi avto samo pade skozi obrate, v drugi je pa zgoba precej podobna. Je neudobno za potnike in predvidevam da ne pretirano zdravo za podvozje. Torej je ta turbo lag pod 2k obrati POPOLNOMA irelevanten, ker ga opaziš šele v 4. oz. 5. pri podenšusu od 40 km/h naprej. Če se ti gre za porabo je pa itak bolj logično prestaviti v tretji, morda celo drugo, in pospeševati s pol gasa. Poraba bo verjetno nižja, pospešek pa boljši.
-valvoline- je izjavil:
Ko bodo bencinci na trgu z 100ks in povprečno porabo 6-7l morda še jaz nabavim bencinarja in ga dam predelat. Trenutno je poraba 8l pa naprej(plin pa tam 10l+)
A nisi rekel da ne gledaš italjanov? Ker 8l+ imajo bolj italjani, avtomobili iz drugih držav so rahlo varčnejši.
EDIT: 8+ s težko nogo in z 1.4 turbobencinarjem. S spodobno vožnjo in z navadnim 1.4 ni vrag, da ne prideš na ~8l.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
M-XXXX ::
A nisi rekel da ne gledaš italjanov? Ker 8l+ imajo bolj italjani, avtomobili iz drugih držav so rahlo varčnejši.
EDIT: 8+ s težko nogo in z 1.4 turbobencinarjem. S spodobno vožnjo in z navadnim 1.4 ni vrag, da ne prideš na ~8l.
Corsa Black and White 90KM poraba nekje 7.7...
alexmarsic ::
Uff jaz vozim Renault Clio 1.2 96 letnik, Dokler ima centralno zaklepanje, Avtoradio DVD + posebej TV in odzadaj ozvočenje ga ne bom zamenjal. Edino kar mi fali je ročica za brisalce ki sem ostal kar brez nje ampak brisalce še vedno lahko koristim :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alexmarsic ()
Vikking ::
IceIceBaby je izjavil:
Ko bodo bencinci na trgu z 100ks in povprečno porabo 6-7l morda še jaz nabavim bencinarja in ga dam predelat.
Jaz imam nekaj čez 180 konjev pa 7,3 povprečne porabe v zadnjih 10kkm :) Sodnobni turbo bencinarji FTW.
Ko sem se vozil vsak dan 130km v službo sem razmišljal o plinu. Ampak sem imel majhen avto, pa je bila problem velika jeklenka. Bi zasedla cel prtljažnik :)
Imajo pa ta nova vozila res nizko porabo glede na št. konjev glede na starejše predhodnike. Moj jih ima 150 poraba pa 10-12l bencina. Takorekoč v rangu novega audija R8 fsi quattro s 400 konji.
Rezervoar imam namesto rezervne gume in je 66l. Tako da ne zasede prtljažnika. Avtonomija bencin in plin je cca. 1000km.
-valvoline- ::
Kakorkol že 5l cvička na 100 še vedno nima nobene konkurence. Sam pa res se je pr novejših turbobencinarjih poraba kar precej znižala. Na žalost to je predelan CR klump na bencinski motor.No thanks.
xD
xD
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
PrimozR ::
-valvoline- je izjavil:
Kakorkol že 5l cvička na 100 še vedno nima nobene konkurence. Sam pa res se je pr novejših turbobencinarjih poraba kar precej znižala. Na žalost to je predelan CR klump na bencinski motor.No thanks.
xD
Res nima konkurence, na druga goriva ti težko upalijo kazen :P
WarpedGone ::
Od kje ti te številke (250/50 litrov)?
Ocena čez palec: 1000 kubikov = 1 liter, 6000 obratov = 100/s, 4 taktni motor ima v vsakem obratu natanko en sesalni cikel v enem cilindu, to je četrt litra stisnjenega zraka vsak cikel za 4-cilindrski motor, tipična kompresija bencinca je okrog 10:1 torej vsak cikel posesa 10x več kot pa je pol stisnjen volumen oz. okrog 2,5 l. To se zgodi 100x na sekundo, ergo 250 l vdihnjenega zraka vsako sekundo pri 6000 RPM. Petkrat manj pa pri 1250 rpm.
Za dizel je to krat 2 zaradi enkrat višje kompresije in krat 2/3 za tipičen konec veselja okrog 4000 RPM oz v cifrah 330/80 l.
Očitno še nisi vozil turbobencinarja.
Je res, izkušnje mam z nekaj različnimi turbodizli, ki so se malo nad štandgasom obnašal zelo različno. Za vse je veljalo, da več ko je blo veselja zgoraj, več žalosti je bilo spodaj -> večja turbina, večja turbo luknja. Bencin shaja z manjšo turbino posledično je turbo luknja nekaj manjša.
Za primerljiv efekt na moč seveda. Dej na bencin ultra turbino, ki ti potroji konje in se jokaj pri speljevanju.
Zbogom in hvala za vse ribe
Vikking ::
WarpedGone je izjavil:
Klasične turbine imajo čisto vse luknjo med prostim tekom in cca 1500 - 2000 obrati, ko ne pomagajo ampak še dodatno dušijo motor. Posledično je speljevanje in nizkohitrostno manevriranje poskočno kot ustreljen konj.
Ah če bi bil tak problem, potem ne bi speljal v hrib, kjer je klanec + 90 stopinjski ovinek v strmino, da se je možno peljati le v 1 prestavi. Če bi bil lag takšen, sploh pa pozimi in ob deževju + gladek asfalt ko quattro razporeja silo na vsa 4 kolesa ter vklapja esp, bi vozilo takorekoč crknilo.
Lag se pozna ko v 4 prestavi pri 1000 obratih pohodiš plin do konca, ter vozilo zelo počasi pridobiva na hitrosti v začetku. Speljevanje v 1 prestavi je popolnoma enako kot če bi vzel 1.8 motor brez turbine istege znamke.
-valvoline- ::
@w1... zakaj te sploh tok moti turbolag,pa saj to je kšna sekunda do dve pr speljevanju,potle čez 1500 obratov že kar zagrabi. Ko se pelješ pa itak šaltaš tko da motor nikol ni pod 1500 obratov.
TribesMan ::
4 taktni motor ima v vsakem obratu natanko en sesalni cikel v enem cilindu
O kolkih cilindrih govorimo? Ker če so štirje cilindri imaš 2 sesalna takta na obrat glavne gredi...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
-valvoline- ::
WarpedGone je izjavil:
Klasične turbine imajo čisto vse luknjo med prostim tekom in cca 1500 - 2000 obrati, ko ne pomagajo ampak še dodatno dušijo motor. Posledično je speljevanje in nizkohitrostno manevriranje poskočno kot ustreljen konj.
Ah če bi bil tak problem, potem ne bi speljal v hrib, kjer je klanec + 90 stopinjski ovinek v strmino, da se je možno peljati le v 1 prestavi. Če bi bil lag takšen, sploh pa pozimi in ob deževju + gladek asfalt ko quattro razporeja silo na vsa 4 kolesa ter vklapja esp, bi vozilo takorekoč crknilo.
Lag se pozna ko v 4 prestavi pri 1000 obratih pohodiš plin do konca, ter vozilo zelo počasi pridobiva na hitrosti v začetku. Speljevanje v 1 prestavi je popolnoma enako kot če bi vzel 1.8 motor brez turbine istege znamke.
Zakaj bi sploh v 4ti pelu z 1000obr? Šaltaš v 3tjo pa pičiš.
PrimozR ::
WarpedGone je izjavil:
Od kje ti te številke (250/50 litrov)?
Ocena čez palec: 1000 kubikov = 1 liter, 6000 obratov = 100/s, 4 taktni motor ima v vsakem obratu natanko en sesalni cikel v enem cilindu, to je četrt litra stisnjenega zraka vsak cikel za 4-cilindrski motor, tipična kompresija bencinca je okrog 10:1 torej vsak cikel posesa 10x več kot pa je pol stisnjen volumen oz. okrog 2,5 l. To se zgodi 100x na sekundo, ergo 250 l vdihnjenega zraka vsako sekundo pri 6000 RPM. Petkrat manj pa pri 1250 rpm.
Ja ampak pri vsakem sesalnem tlaku ti motor posesa samo za gibno prostornino svežega zraka (pravzaprav še toliko ne, ker je del volumna zaseden z bencinom), kajne? Tistega prostra nad batom pri polni kompresiji pač ne moreš iztisniti. Pri 6000 obratih imaš torej 3000 sesalnih ciklov na minuto oz. 750 litrov vnosa svežega zraka (spet, dejansko je manj zaradi bencina), če upoštevamo litrski vrstni 4 motor. To torej znese 3000 litrov na minuto oz. 50 litrov na sekundo. Pri 6k obratih.
Correct me if i am TOTALY wrong. Which i might be.
EDIT: valvoline, Vikking a moram samega sebe quotat? Rres je, da sem tiste dele dodal v editu, ampak vseeno je bilo oboje že rečeno :>
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
WarpedGone ::
Sej spelje, samo ne z 1000 obrati, dej gasa na 2500 in drseča sklopka pa gremo.
Moja 180 konjska 2.0 turbodizel zadeva mi pri speljevanu crkne, če sm prepočasen z gasom in prehiter s sklopko. Prejšnja 120 konjska 1.9 turbodizel zadeva je speljala v drugi brez gasa. V vseh 5ih letih mojega lastnišva mi je crknila manjkrat kot ta nova v švoh letu. Glavna razlika je ravno v turbini. Pa je stara bila fiksna, nova je pa variabilna. Ampak staro sm fural na 1300 obratih v 6. bp. Sedaj je pri 1300 obratih problematična že 3. prestava.
Moja 180 konjska 2.0 turbodizel zadeva mi pri speljevanu crkne, če sm prepočasen z gasom in prehiter s sklopko. Prejšnja 120 konjska 1.9 turbodizel zadeva je speljala v drugi brez gasa. V vseh 5ih letih mojega lastnišva mi je crknila manjkrat kot ta nova v švoh letu. Glavna razlika je ravno v turbini. Pa je stara bila fiksna, nova je pa variabilna. Ampak staro sm fural na 1300 obratih v 6. bp. Sedaj je pri 1300 obratih problematična že 3. prestava.
Zbogom in hvala za vse ribe
-valvoline- ::
WarpedGone je izjavil:
Sej spelje, samo ne z 1000 obrati, dej gasa na 2500 in drseča sklopka pa gremo.
Moja 180 konjska 2.0 turbodizel zadeva mi pri speljevanu crkne, če sm prepočasen z gasom in prehiter s sklopko. Prejšnja 120 konjska 1.9 turbodizel zadeva je speljala v drugi brez gasa. V vseh 5ih letih mojega lastnišva mi je crknila manjkrat kot ta nova v švoh letu. Glavna razlika je ravno v turbini. Pa je stara bila fiksna, nova je pa variabilna. Ampak staro sm fural na 1300 obratih v 6. bp. Sedaj je pri 1300 obratih problematična že 3. prestava.
Dijagnoza = tubrina za spucat,sploh pa une vario lopatice.Varijabilni turbo hitreje zagrabi pr nižjih obratih.
p.s. Zato se jaz vedno izogiba VWjevih motorjev z varijabilno 110ks ali 130ks turbino. Pogosto je treba zadevo temeljito očistit,preveč dela. Navadna 90ks turbina je neuničljiva.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
WarpedGone ::
@pipi:
Ne, totali wrong sm js. Pod prostornino sm štel volumen stisnjenega plina posledično so moje cifre 10 prevelike. Hvala!
Dodaj še popravek od Tribesmana, glede dveh sesalnih ciklov vsak obrat.
Sej počas bomo spesnili prave cifre ...
@valvoline:
Uradna krivulja navora/moči Glej levo
Pač je zadeva tako velika, da nuca 1500 da sploh začne grabit, na polno zagrabi pa šele pri 2000. 90 konjev na liter za dizla ni vsakodnevna reč.
Ne, totali wrong sm js. Pod prostornino sm štel volumen stisnjenega plina posledično so moje cifre 10 prevelike. Hvala!
Dodaj še popravek od Tribesmana, glede dveh sesalnih ciklov vsak obrat.
Sej počas bomo spesnili prave cifre ...
@valvoline:
Uradna krivulja navora/moči Glej levo
Pač je zadeva tako velika, da nuca 1500 da sploh začne grabit, na polno zagrabi pa šele pri 2000. 90 konjev na liter za dizla ni vsakodnevna reč.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Vikking ::
valvoline: če vzameš 1.8 Na in 1.8T pa pri obeh pohodiš gas v četrti pri 1000 obratih bi 1.8na moral na začetku hitreje pospeševati. Itak je brezveze, saj vozilu pri takšnem načinu več porabi kot pa da se voziš pri 2500 obratih v tretji.
Warped one: 1000 obratu brez problema, ker na ovinku ga esp zabremza tudi če speljem z večjimi obrati. Prestavno razmerje naredi svoje, kljub temu da ni pomoči turbine. Se pa strinjam da z večanjem turbine, pride do večjega lag-a posledično je potrebno tudi spremeniti način vožnje.
PIPI: ne razumem o čem ti to. Verjetno si valvolinu repliciral.
Warped one: 1000 obratu brez problema, ker na ovinku ga esp zabremza tudi če speljem z večjimi obrati. Prestavno razmerje naredi svoje, kljub temu da ni pomoči turbine. Se pa strinjam da z večanjem turbine, pride do večjega lag-a posledično je potrebno tudi spremeniti način vožnje.
PIPI: ne razumem o čem ti to. Verjetno si valvolinu repliciral.
PrimozR ::
Tudi tebi, ko si rekel, da se pozna v 4. pri 1000 obratih. Tako kot sem rekel jaz, lag se pozna pri 40 km/h v 4. oz. 5., povsod drugje so pa obrati ali dovolj visoki ali pa se motor dovolj hitro zavrti, da laga praktično ni. Pri turbobencinarju.
TribesMan ::
Pri filanju cilindra upoštevajte še volumetric efficiency, ki je med 80 in 95%... odvisno za katero območje obratov je motor optimiziran.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Pyr0Beast ::
Pyro... vse lepo in prav, dokler ne začneš računat da moraš za ta špas povečati tudi vbrizg goriva za kakih 30-40%... :D
There is no such thing as a free meal.
So what. Ampak izkoristek mašine močno naraste - večja je moč pri enakih obratih, trenja je pa popolnoma enako.
V bistvu, kaj ti manjka da ne narediš 2-taktne dizel mašine z 2ma valjema in polnilcem zraka direkt iz akkujev ?
Če iz riti potegnem cifre za to potrebuješ le 30% energije, ki bi jo drugače moral dovajati kolesom.
In če malo zmodificiraš mašino lahko lavfaš samo na en valj s turbino, ali pa izkoristiš drugega za sesalni in tlačni cikel in obratuješ brez baterij
V bistvu bi bila zelo zanimiva optimizacija in preklapljanje med 2T in 4T načinom.
Ne, totali wrong sm js. Pod prostornino sm štel volumen stisnjenega plina posledično so moje cifre 10 prevelike. Hvala!
Dodaj še popravek od Tribesmana, glede dveh sesalnih ciklov vsak obrat.
Sej počas bomo spesnili prave cifre ...
4L mašina ima volumen 1L na valj
1L pa samo '.25 :)
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
PrimozR ::
Pyro... vse lepo in prav, dokler ne začneš računat da moraš za ta špas povečati tudi vbrizg goriva za kakih 30-40%... :D
There is no such thing as a free meal.
So what. Ampak izkoristek mašine močno naraste - večja je moč pri enakih obratih, trenja je pa popolnoma enako.
Mhm. KEr trenje je odvisno od koeficienta trenja in normalne (pravokotne sile) na površini, ki sta v kontaktu. Aja čak, sile se povečajo!! Hm...
Če iz riti potegnem cifre
EXACTLY!!!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
Pyr0Beast ::
Mhm. KEr trenje je odvisno od koeficienta trenja in normalne (pravokotne sile) na površini, ki sta v kontaktu. Aja čak, sile se povečajo!! Hm...
No, trenje na stene valja je popolnoma enako.
Trenje na vretenu ventilov je enko.
Edino kar se poveča je trenje na ojničnih in še nekaj ležajih
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
PrimozR ::
Aja pa kako bi ti naredil 2-taktni motor, ki bi se s prtiskom na gumb spremenil v 4-taktnega? Da ne omenjamo, da zaradi emisij vladna telesa in podobna zalega aktivno želi izkoreniniti dvotaktne motorje, razen tam, kjer to res ni mogoče (motorne žage, ladje in podobni robni primeri).
Nekje sem zasledil podatek, da zaradi današnjih čistejših 4-taktnih motorjev vsega 10% vseh motorjev, seveda dvotaktnih, v zrak spravi kar 50% vseh emisij. Torej 90% motorjev, vsi štiritaktni, prav tako prispevajo le 50% emisij.
Nekje sem zasledil podatek, da zaradi današnjih čistejših 4-taktnih motorjev vsega 10% vseh motorjev, seveda dvotaktnih, v zrak spravi kar 50% vseh emisij. Torej 90% motorjev, vsi štiritaktni, prav tako prispevajo le 50% emisij.
Pyr0Beast ::
2-taktni dizel je bajno preprosta zadeva
Spremeniti moraš le položaje odpiranja ventilov in namesto prisilne maš naravno zračenje.
emisije niso problem pri n-taktnih dizlih
Edini hec ti predstavlja le sesalni ventil (če ga sploh uporabiš) ampak se ga da s trikom odpravit/odpret, ker je izpušni takt enak neglede na aspiracijo.
Spremeniti moraš le položaje odpiranja ventilov in namesto prisilne maš naravno zračenje.
emisije niso problem pri n-taktnih dizlih
Edini hec ti predstavlja le sesalni ventil (če ga sploh uporabiš) ampak se ga da s trikom odpravit/odpret, ker je izpušni takt enak neglede na aspiracijo.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kok ste stari? (strani: 1 2 3 4 … 8 9 10 11 )Oddelek: Loža | 56418 (2152) | Kayzon |
» | Izbira avtomobila (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 14670 (11564) | mr_chai |
⊘ | Free energy (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )Oddelek: Loža | 67309 (56102) | Gandalfar |
» | Alfa Romeo...Oddelek: Na cesti | 2369 (1720) | balocom |