» »

EU želi umakniti prepoved prodaje novih bencinskih in dizelskih avtomobilov

EU želi umakniti prepoved prodaje novih bencinskih in dizelskih avtomobilov

Slo-Tech - Evropska komisija je danes predlagala, da se prepoved prodaje vozil z motorji na notranje izgorevanje, ki je predvidena za leta 2035, zelo zmehča. Kompromisni predlog namesto 100-odstotnega znižanja emisij, kar ustreza prepovedi prodaje, prinaša 90-odstotno znižanje emisij. Predlog morata potrditi še Parlament in Svet. Podpirata ga zlasti Nemčija in Italija, ki imata močno avtomobilsko industrijo in sta že doslej intenzivno lobirali za podaljšanje prodaje konvencionalnih avtomobilov.

Preostalih 10 odstotkov emisij, ki jih bodo še vedno povzročali avtomobili, bodo proizvajalci omilili na različne načine. Pri izdelavi avtomobilov bodo uporabljali nizkoemisijsko jeklo, poganjala pa jih bodo sintetična e-goriva in biogoriva (ki ne bodo tekmovala s hrano). V letih 2030-2032 načrtujejo znižanje emisij za 55 odstotkov v primerjavi z letom 2021. Cilj je fleksibilen, doseči ga bo možno v povprečju - če bodo kakšno leto emisije previsoke, jih bo možno pokompenzirati prihodnje leto.

Nad predlogom so še posebej navdušeni nemški proizvajalci, ki so v zadnjih letih ječali pod močno kitajsko konkurenco na trgu električnih vozil.

23 komentarjev

fikus_ ::

Politika prehiteva gospodarstvo in zahteva nekaj, kar ima bolj malo z realnostjo, papir marsikaj prenese.

Na EU špitzenkandidat politika dela na ustvarjanju dobrih pogojev za gospodarstvo in ne da se gredo politikantstvo.
Teh 10% bo ravno za bogate, da bodo lahko kupovali, kar bodo hoteli. In preden bo leto 2035, bo se marsikaj drugače.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

tony1 ::

Zelena agenda je spet z,agala. So tle tudi Rusi zadaj?

technoboy ::

Mogoče je čas, da ponovno uzakonimo kajenje v gostilnah in šolah. Takrat so bili ljudje vsaj razumni.

PujsekPepe ::

Cestitke. Pametno. Koncno bodo nehal posiljevat z EV. Enostaven bencinar pa da se da vae popravt s cim manj senzorji

LorD_DDooM ::

Umaknitev prepovedi novih vozil z motorji z notranjim izgorevanjem je napaka in kapitulacija obstoječim lobijem.

Namesto, da bi se sprijaznili z realnostjo, se je dolgoročne cilje zamenjalo s kratkoročnimi cilji, ki bodo imeli negativne posledice na dolgi rok.
ICE dosegel zenit razvoja, konkurenčne tehnologije izkazujejo dolgoročni potencial, konkurenčni trgi dosegajo ali celo presegajo naše tehnološke kvalitete. Namesto, da bi vse sile zapregli za ohranitev tehnološkega primata, se bo zaviralo razvoj modernih tehnologij in zanašalo na obstoječe tehnologije, katerim so jasno šteti dnevi.
Medtem bo konkurenca s polno paro razvijala naprej - z monopolom nad redkimi zemljami, magneti, lahkimi kovinami in planskim gospodarstvom.

Nemci želijho v nedogled prodajat svojega dizelskega passata, pred desetletji je to bilo zardi tehnološkega primata, danes pa se morajo posluževati Dieselgate prijemov ter lobiranja.

Utk ::

Ja, to bo pomagalo v boju s kitajskimi EV... Not.

Kitajci nam za čisto normaln denar prodajajo avte, ki se polnejo s 350 kw, ki jih v Evropi nimamo niti kje polnit. In namesto da bi naredili kaj glede tega, se ukvarjamo z bedarijami.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

starfotr ::

Da, res je. Predvsem euro 6, euro 7 je popolna zabloda. Kot sicer večina zadev v EU, vključno z EV in agendo zelenem prehodu.

PujsekPepe ::

The Dacia Sandero is consistently Europe's top-selling car, leading in 2024 and Q1 2025, known for its value, but the Renault Clio briefly took the top spot in mid-2025, showing monthly fluctuations, with the VW Golf and Tesla Model Y also major contenders, reflecting a dynamic market favoring budget options and popular EVs/SUVs.

To so cist kul masine. Razen za Teslo pa res nevem ker je nocem.

Utk ::

Ti itak vem da ne boš, ker nisi še nikoli nič logičnega napisal, ampak mi lahko kdo drug razloži v kakem smislu so EV EVROPSKA zabloda? Imamo vodilne proizvajalce EV, smo vodilni v infrastrukturi, vzpodbudah, kje v svetu električnih avtov ima Evropa sploh kakršno koli pomembno vlogo?

starfotr ::

PujsekPepe je izjavil:

The Dacia Sandero is consistently Europe's top-selling car, leading in 2024 and Q1 2025, known for its value, but the Renault Clio briefly took the top spot in mid-2025, showing monthly fluctuations, with the VW Golf and Tesla Model Y also major contenders, reflecting a dynamic market favoring budget options and popular EVs/SUVs.

To so cist kul masine. Razen za Teslo pa res nevem ker je nocem.


0,9 l mašine so čisto kul? Na katerem planetu in po katerem kriteriju?

Lonsarg ::

Bolj ko ujckas lastne proizvajalce da ostajajo na starih tehnologijah bolj te dolgorocno tuji igralci prehitijo ko so hitrejsi z novimi in ko stare tehnologije gredo stran imajo prednost.

Je pa res da tle je skoda ze narejena, je too late. Kitajska prpizvodnja EV je vodilna in noben vec jih ne bo prehitel.

Jih pa sicer lahko ce se potrudijo EU abtomobilska vsaj dohiti. Ampak ce jih zgolj dohiti resijo interni trg, ne pa izvoza. Na tujih trgih EU proizvajaci ne bodo na EV podrocju nikoli vodilni. In prej ko slej bo EV edino podrocje.

m314 ::

Posledice te odločitve bo bolj umazan zrak v mestih, več izpustov CO2, več denarja za vojne na Bližnjem vzhodu in še kje in še bolj zaostala Evropska industrija.

PujsekPepe ::

Utk je izjavil:

Ti itak vem da ne boš, ker nisi še nikoli nič logičnega napisal, ampak mi lahko kdo drug razloži v kakem smislu so EV EVROPSKA zabloda? Imamo vodilne proizvajalce EV, smo vodilni v infrastrukturi, vzpodbudah, kje v svetu električnih avtov ima Evropa sploh kakršno koli pomembno vlogo?


Tepcek


Zelena energija, ucinkovitost….

gus5 ::

Nad predlogom so še posebej navdušeni nemški proizvajalci, ki so v zadnjih letih ječali pod močno kitajsko konkurenco na trgu električnih vozil.
Ker nemška (in evropska nasploh) avtomobilska industrija ne more konkurirati kitajski na področju EV, bo EU nekoliko zavlekla zeleni prehod. Razvajanje smrdljive industrije ne prispeva k večji konkurenčnosti EU in tudi ne manjša zaostanka za Kitajsko. Prej nasprotno.

Horas ::

edino prav, so si le pršli gor. ja seveda, zarad slabe prodaj evjev kajpak.

edino dizlaše je treba skenslat iz osebnih avtov!!! dizl je za težko mehanizacijo!
8700k+z390, 32gb 3600mhz, 1080ti, 700w gold, 512gb+2x250gb m.2 nvme + 2tb hdd

8500+b360, 32gb 2666mhz, rx 6600, 600w bronze, 512gb+250gb ssd m.2 + 2tb hdd

U3PM ::

klovni totalni. Najprej blesavo, da sploh razmišljajo o nekih prepovedih. Potem blesavo, da se že 10 let prej nazaj vlečejo. Če si že zmišljuješ nekaj, potem vsaj poskus do, ne vem 2033, pa potem skenslaj, da bo mogoče nekaj haska vmes. Res se morajo pokazat za maksimalno nezrele neodločne sanjače, pa še po možnosti podkupljene od dinozavrske industrije, kot da bi iskali res najhitrejšo pot za si zbit kredibilnost.

lucca brassi ::

Morali bi spodbudit ICE na vodik , edino smiselno ''ECO'' gorivo IMO. ( prvo pa začet generalno na tovornjakih ) PS : 28. jun. 2024 -- While battery tech develops, diesel engines built since 2010 are 60 times cleaner than 1990s versions, ETF says. ( potrebno je izločit stara balkansko vzdrževana vozila , ki kadijo po cestah )
moments before detonation

Zgodovina sprememb…

twom ::

LorD_DDooM je izjavil:

Umaknitev prepovedi novih vozil z motorji z notranjim izgorevanjem je napaka in kapitulacija obstoječim lobijem.

Namesto, da bi se sprijaznili z realnostjo, se je dolgoročne cilje zamenjalo s kratkoročnimi cilji, ki bodo imeli negativne posledice na dolgi rok.
ICE dosegel zenit razvoja, konkurenčne tehnologije izkazujejo dolgoročni potencial, konkurenčni trgi dosegajo ali celo presegajo naše tehnološke kvalitete. Namesto, da bi vse sile zapregli za ohranitev tehnološkega primata, se bo zaviralo razvoj modernih tehnologij in zanašalo na obstoječe tehnologije, katerim so jasno šteti dnevi.
Medtem bo konkurenca s polno paro razvijala naprej - z monopolom nad redkimi zemljami, magneti, lahkimi kovinami in planskim gospodarstvom.

Nemci želijho v nedogled prodajat svojega dizelskega passata, pred desetletji je to bilo zardi tehnološkega primata, danes pa se morajo posluževati Dieselgate prijemov ter lobiranja.
Naj bo EV cenejši brez subvencije, pa ga bo folk kupoval. Pa bolj uporaben. Noveješe tehnologije izpodrinejo stare ker so boljše, ne ker se jih forsicra. no, lahko tudi tako, ampak ceno potem plačajo potrošniki.

Trenuten sistem EV deluje, ker je EV vozil relaticno malo. Naj mi kdo pove, kako bi šlo, če bi se čez vikend vsi pripeljali na obalo z EV.

DamijanD ::

twom: gužva, glih tako kot če se pripeljejo z ICE. V bistvu več kot se jih pripelje, počasneje se bodo vozili, manj bodo porabili :)

kriptobog ::

To sem napovedal že ob najavi te prepovedi pa se je inženirček smejal :))

feryz ::

Nehajte nabijati eno in isto.
V prvem četrtletju prihodnjega leta pridejo na trg avtomobili z revolucionarno tehnologijo baterij, ki so jo izumili že 20 let nazaj in bodo ev imeli dva taužent petstu kilometrov dosega in bodo pometli z ICE.
Majke mi, so nam že par tisočkrat povedali da bo tako.

boolsheat ::

LorD_DDooM je izjavil:

Umaknitev prepovedi novih vozil z motorji z notranjim izgorevanjem je napaka in kapitulacija obstoječim lobijem.

Namesto, da bi se sprijaznili z realnostjo, se je dolgoročne cilje zamenjalo s kratkoročnimi cilji, ki bodo imeli negativne posledice na dolgi rok.
ICE dosegel zenit razvoja, konkurenčne tehnologije izkazujejo dolgoročni potencial, konkurenčni trgi dosegajo ali celo presegajo naše tehnološke kvalitete. Namesto, da bi vse sile zapregli za ohranitev tehnološkega primata, se bo zaviralo razvoj modernih tehnologij in zanašalo na obstoječe tehnologije, katerim so jasno šteti dnevi.
Medtem bo konkurenca s polno paro razvijala naprej - z monopolom nad redkimi zemljami, magneti, lahkimi kovinami in planskim gospodarstvom.

Nemci želijho v nedogled prodajat svojega dizelskega passata, pred desetletji je to bilo zardi tehnološkega primata, danes pa se morajo posluževati Dieselgate prijemov ter lobiranja.


Kitajci razvijajo naprej tudi ICE motorje... Koliko je resnice na teh izkoristih ne vem - če držijo bodo EU proizvajalci imeli tudi tu težave...

https://www.avtomanija.com/2025/12/1157...

pegasus ::

lucca brassi je izjavil:

Morali bi spodbudit ICE na vodik , edino smiselno ''ECO'' gorivo IMO.
A to so ti naftarji povedali? :)) Priden, da ponavljaš za njimi ;⁠-⁠)


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Nemčija bo zgrešila podnebne cilje (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
15218813 (14116) trancer01
»

Izpusti ogljikovega dioksida še vedno rekordni (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
15819158 (14027) kow
»

Evropski parlament izglasoval prepoved dizelskih in bencinskih avtomobilov po 2035. (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
43657065 (38968) AtaŠtumf
»

Prihodnost EU - so poudarki na pravih temah (strani: 1 2 )

Oddelek: Problemi človeštva
527604 (6109) widj3098dj32
»

V ZDA potrjena Volkswagnova poravnava

Oddelek: Novice / Ostale najave
2812866 (11196) D3m

Več podobnih tem