» »

Norveški je uspelo, praktični vsi novi avtomobili so električni

1
...
3 4
5
»

iKst_ ::

Razlika je samo ena in to je tehnologija pogona. Vsi ostali stroški so najmanj isto visoki ali pa presegajo stroške ICE. Prav tako ni razlike med bolj ali manj onesnaževanja, bolj ali manj nevarnosti (npr. za požar) saj je vse ista pašta. Onesnažujejo oboji, gorijo oboji, prostor na cesti in v mestih na parkiriščih zasedajo oboji.


Boš malo bolj podrobno razložil tole? Kakšne številke mogoče?

Tudi osebne izkušnje iz prve roke bodo OK.

starfotr ::

Katere številke točno bi rad? Imaš dostop do interneta? Najdi si jih. Najbolje take, da bodo pasale tvoji agendi.

WizzardOfOZ ::

GenZNPC je izjavil:

Tisina torej edino faktor? Kako glasn pa je nov ICE pri 90km/h sploh? Razen kake Toyote, ki sopa obrate zarad CVTja?


Pri 90km/h pa noben CVT ne šopa obratov. Pri konstantni vožnji 90km/h z 1.6 motorjem, je to nekje okol 1500 obratov. In novi bencinarji so pri teh obratih tihi, pol pa še izolacija naredi svoje in motorja nič ne slišiš.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

a_borlak ::

starfotr je izjavil:

O super. Novice iz wonderlanda in onaniranje na to.

Razlika je samo ena in to je tehnologija pogona. Vsi ostali stroški so najmanj isto visoki ali pa presegajo stroške ICE. Prav tako ni razlike med bolj ali manj onesnaževanja, bolj ali manj nevarnosti (npr. za požar) saj je vse ista pašta. Onesnažujejo oboji, gorijo oboji, prostor na cesti in v mestih na parkiriščih zasedajo oboji.

Je pa še kar sramota, da so jim odpisali davke, dovolili vožnjo po pasovih za avtobuse in podobno. To je navadna shizofrenija vrha držav(e) in EU. Še bolj shizofreno je pa to, da na veliko izvažajo nafto in se delajo "zelene".

Next.


Daj prosim potrdi z podatki. Ker recimo moji podatki glede požarov na 100.000 vozil pravi, da se EVji vžgejo 70x manjkrat kot klasični avti (25 napram 1500). Vzdrževanje? Na eni strani Tesle, ki ga praktično nimajo (iskreno povedano se mi ne zdi ravno pametno) do Hyundaijev z 15.000km cikli, cena obiska od 100 do 300€ (naredijo pa praktično nič, razen da pogledajo stanje tekočin, zamenjajo kakšen filter, itd), hodimo pa vsi tja zaradi garancije. Kar se onesnaževanja tiče, nisem vedel, da hidroelektrarna onesnažuje, pa tudi če pogledaš celoto za Slovenijo, je za elektriko še vedno manj izpustov kot povprečen klasičen avto. In za konec Norvežani, kolegi, ki so bili v Oslu so rekli, da je prav neverjetno, kako tih je center mesta in da ne vohaš nobenih izpustov dizlov. K temu dodaj toliko manj pljučnih oboljenj, tako da pod črto, morda pa je odpis davka mala cena za zdravljenje plučnega bolnika.

WizzardOfOZ ::

a_borlak je izjavil:

Vzdrževanje? Na eni strani Tesle, ki ga praktično nimajo


A zato je sodelavec v štirih letih že večkrat menjal roke, dvakrat voznikov sedež, ki se je zlomil,... Da ne govorimo o tem, da so mu zavore zgnile in je bilo treba komplet menjat, ker jih ni nič uporabljal.
Pa napake na kljukah, ko je moral skozi okno ven lezt, ker se vrat ni dalo odpret in podobne bedarije. Tok težav tudi alfe nikol niso imele.

Tesla je na nivoju jugota iz osemdesetih, sam da so se na jugotu vrata vedno dala odpret (zapret jih je bilo težje). Crkujejo deli pa približno enako kot so na jugotu.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

iKst_ ::

starfotr je izjavil:

Katere številke točno bi rad? Imaš dostop do interneta? Najdi si jih. Najbolje take, da bodo pasale tvoji agendi.


Saj to je problem Internet pravi, da nabijaš.

Osebne izkušnje pa prav tako. Od 4 avtomobilov je samo en EV, tako, da neke hude agende ravno nimam. Stroški so z EVjem daleč najnižji. Smrdi za dizli definitivno bolj. Zgorel mi pa še noben ni, ampak glede na statistiko je precej bolj verjetno, da bo zagorel ravno dizel.

starfotr ::

a_borlak, aha zdravje je pomembno. Ukinimo potem avte in bodo poleg pljučnih še vse srčno žilne bolezni zreducirane, saj bodo ljudje hodili peš ali s kolesom.

Vzrok smrti je drastično višji pri srčno žilnih boleznih, kot pa pri pljučnih obolenjih zaradi avtov.

Nisem vedel, da pride elektrika iz HE za EV. Sem mislil, da vse pridelate na t.i. lastnih PV elektrarnah, saj gre vendar za samooskrbo!

Servisov pa ne bo več, ker so/bodo začeli delat avte, ki bodo ob prvem defektu samo še za v prešo. Kot bela tehnika, kjer se zaradi odpovedi ležaja ne izplača popravit stroja. Zato servisov res ne bo treba, kot ugotavljaš. Bo pa avto za 100, 150 ali 200 kkm nato pa novi.

Avtomobilska industrija ni neumna. Ne bodo sebi pljuvali v skledo z manj prihodki. Ves sistem je naravnan na več prihodkov in ne manj, na stalno rast. Samo slepi tega ne vidite in mislite, da dobivate nekaj zastonj.

Meni se to ne zdi nič ceneje, kot ICE pri porabi 20 kWh/100 km.

https://www.petrol.si/mobilnost/zasebni...

https://ionity.eu/en/network/access-and...

https://evclinic.eu/2025/07/11/lexus-is...

https://evclinic.eu/2025/08/03/we-need-...

Utk ::

A doma nimaš nobenga štekarja da bi polnil samo na petrolu?

iKst_ ::

Meni se to ne zdi nič ceneje, kot ICE pri porabi 20 kWh/100 km.


V Avstriji na avtocesti je 100 oktanc skoraj 2,5€. Pri porabi 18 litrov na 100km je to 45€ na 100km. Precej ceneje kot 14 za EV na Petrolu.

starfotr ::

Razlika je v tem, da pri naftnih derivatih imaš izbiro, premium tanka zelo nizek odstotek ljudi. Pri elektriki si lahko srečen, da sploh kaj dela in je nekje polnilnica in da je prosta.

iKst_ ::

Pri elektriki si lahko srečen, da sploh kaj dela in je nekje polnilnica in da je prosta.


Ne vem, jaz se ne spomnim, da bi kdaj polnil na Petrolu, torej nekaj izbire je. Povprečno me pride 100km s štromarjem okoli 3EUR. Zgoraj sem dal najbolj neumno primerjavo, ki sem se jo spomnil, pa še vedno je bolj realen primer kot tisti tvoj.

Glede teh polnih polnilnic pa prosim povej kaj več. A pogosto čakaš? Pa kje točno?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: iKst_ ()

WizzardOfOZ ::

iKst_ je izjavil:

Meni se to ne zdi nič ceneje, kot ICE pri porabi 20 kWh/100 km.


V Avstriji na avtocesti je 100 oktanc skoraj 2,5€. Pri porabi 18 litrov na 100km je to 45€ na 100km. Precej ceneje kot 14 za EV na Petrolu.


103 oktanc pa skoraj 3, ampak se splača. Avto leti ko sneta skera.

Kaj hočeš povedat? Da ne moreš iz avtoceste zapeljat in tankat v prvi vasi, kjer je 100 oktanc 1.6€?
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

iKst_ ::

Vprašaj stargafotra zakaj mora ves polniti na najdražji možni polnilnici, namesto, da bi doma priklopil avto in polnil za 15c na kWh.

WizzardOfOZ ::

Če lahko doma tankaš, je to poceni. Če moraš tankat je cena višja.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

starfotr ::

iKst_ je izjavil:

Vprašaj stargafotra zakaj mora ves polniti na najdražji možni polnilnici, namesto, da bi doma priklopil avto in polnil za 15c na kWh.


Primerjamo hruške s hruškami in jabolka z jabolki.

Tankanje/polnjenje izven doma. Potem lahko rečem, da vozim zastonj, ker imam hipotetičnega golfa 1 in tankam olje od friteze doma.

PacificBlue ::

Po novem imam možnost polnjenja v službi, zastonj.
Tako, da sem se začel malo ozirati za EV..
Nimam pa pojma, kaj bi vzel..manjsi avto vsekakor. 25-30 k eur max.
Se mi pa ne mudi, lahk počakam do naslednjega leta, če pride id2 ali pa morda cenejsa Tesla standard. 4x4 obvezno.
I’m out.
:3

Utk ::

starfotr je izjavil:

iKst_ je izjavil:

Vprašaj stargafotra zakaj mora ves polniti na najdražji možni polnilnici, namesto, da bi doma priklopil avto in polnil za 15c na kWh.


Primerjamo hruške s hruškami in jabolka z jabolki.

Tankanje/polnjenje izven doma. Potem lahko rečem, da vozim zastonj, ker imam hipotetičnega golfa 1 in tankam olje od friteze doma.

Razlika je samo da štekar ima doma skoraj vsak, 5 litrov olja iz friteze na 2 dni pa nihče z manj kot 150 kilami.

iKst_ ::

Primerjamo hruške s hruškami in jabolka z jabolki.


Saj sem primerjal jabolka z jabolki. Primerljivo zmogljiv avto, ki ga tankam na primerljivo dragi pumpi porabi cca. 45€ na 100km.

PacificBlue je izjavil:

Po novem imam možnost polnjenja v službi, zastonj.
Tako, da sem se začel malo ozirati za EV..
Nimam pa pojma, kaj bi vzel..manjsi avto vsekakor. 25-30 k eur max.
Se mi pa ne mudi, lahk počakam do naslednjega leta, če pride id2 ali pa morda cenejsa Tesla standard. 4x4 obvezno.


A to gledaš novo ali rabljeno?

Ne vem, če je kaj novega s 4x4 za ta denar.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: iKst_ ()

a_borlak ::

starfotr je izjavil:

iKst_ je izjavil:

Vprašaj stargafotra zakaj mora ves polniti na najdražji možni polnilnici, namesto, da bi doma priklopil avto in polnil za 15c na kWh.


Primerjamo hruške s hruškami in jabolka z jabolki.

Tankanje/polnjenje izven doma. Potem lahko rečem, da vozim zastonj, ker imam hipotetičnega golfa 1 in tankam olje od friteze doma.


Super, zdaj pa izračunaj, koliko te je prišlo olje. V Sparu je liter 2,28€, se pravi 0,8€ dražji, kot nafta. Odlična računica. Ali vsak dan kuriš fritezo?
1
...
3 4
5
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Na Norveškem električnih avtomobilov že več kot bencinarjev (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
18117227 (12903) bluefish
»

Lani že desetina prodanih avtomobilov električnih (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
12927998 (24217) trancer01
»

Na Norveškem lani 80 odstotkov prodanih avtomobilov že električnih (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
12528858 (23057) Utk
»

rabljen poceni ev (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
19136743 (31548) iloveboobz

Več podobnih tem