Slo-Tech - Norveški finančni minister Jens Stoltenberg je vzkliknil Misija zaključena in predlagal ukinitev subvencij za električna vozila. V državi z največjim tržnim deležm električnih vozil so vrsto let prehod vzpodbujali tudi z radodarnimi davčnimi odpustki in subvencijami, a jim tega ne bo treba več početi. V letu 2025 je praktično 100 odstotkov novih osebnih vozil električnih, zato vzpodbude niso več smiselne. Septembra jih je bilo 98,3 odstotka. S tem so dosegli cilj, da bodo po letu 2025 vsi novi avtomobili električni.
Odpustki so bili svoj čas obilni. Ob nakupu električnih vozil ni bilo treba plačati davka na dodano vrednost in drugih dajatev, registracija je bila cenejša, cestnin so bila oproščena, vozila so se lahko pasovih za avtobuse itd. Lani je bilo med novo registriranimi avtomobili že 88,9 odstotka električnih, letos pa so praktično vsi.
Po novem bodo mejo za oprostitev 25-odstotnega DDV znižali s 500 tisoč na 300 tisoč norveških kron (25 tisoč evrov) v letu 2026, leta 2027 pa se bo DDV obračunaval na vsa vozila. Prihodnje leto bo tako Tesla Model Y že obdavčena, enako bo veljalo za Volkswagnov ID.4. Bodo pa dvignili tudi posebne davke na vozila z motorji na notranje izgorevanje, s čimer bo razlika med obema tipoma vozil še večja. Vsi avtomobili bodo torej ob nakupu oziroma registraciji dražji.
Norveška vlada, ki mora predlog spremembe spraviti še skozi parlament, je sicer pred zahtevno nalogo. Bonbončke mora ukiniti tako, da ne bodo uničili napredka, ki so ga dosegli v minulih letih.
Novice » Ostale najave » Norveški je uspelo, praktični vsi novi avtomobili so električni

mtosev ::
Super za Norvežane.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Magic1 ::
Le kaj bo posledica naslednjih par let? Prodaja avtov bo zgrmela. Tako bodo električarji in stare kripe. Dobro, se bomo kaj naučili iz tega eksperimenta.
Magic

feryz ::
Ni treba ukinjati bonbončkov.
Le davke na vse ostale morajo nabiti v nebo.
Če je, recimo, bencinski golf na Norveškem danes 60 jurjev namesto 30, naj bo po novem letu 120 jurjev. Potem je vseeno koliko so štromarji, cenejši bodo ziher.
Le davke na vse ostale morajo nabiti v nebo.
Če je, recimo, bencinski golf na Norveškem danes 60 jurjev namesto 30, naj bo po novem letu 120 jurjev. Potem je vseeno koliko so štromarji, cenejši bodo ziher.

Velki ::
Za vsa kapitalistični in komunistični gnoj alike je to zelo lep wake up call kaj se lahko zgodi (napredek) če ima družba na voljo disposable income...
Če pa gnoj vse pobere pa se ti zgodi dump.
Če pa gnoj vse pobere pa se ti zgodi dump.

fikus_ ::
V novici manjka info, da so bonbončke financirali z nafto, o davkih je pa ze feryz napisal.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

ššš ::
Šel gledat na wiki. Norge je, odvisno od lestvic, med 5 najbogatejših držav na svetu. Pa to sploh ni pomembno. Good for them. Kar pa je pomembno, da se Slovenija giblje nekje okol 30 mesta. Dejansko smo bogatejši od 80% sveta, pa je za večino nas nakup novga električnega avta totaln sci-fi. Kje so kle šele ostale države. Kle se trkat po prsih je dobesedno prizadeto.

kamiKaZaA ::
Tako je. Glede davkov, naj dajo Tesla model 3 za 50k in BMW 3 za 50k, pa da vidimo, katerih bodo več prodali. Sedaj pa je na norveškem osnovni BMW 320i z začetno ceno 64.000 eurov (748.000 kron). Vir:
https://configure.bmw.no/no_NO/configur...
Si predstavljate, da bi v Sloveniji stal BMW 320i osnovni 64.000 eurov. Sedaj veste zakaj se na norveškem tako dobro prodajajo električna vozila. Ker so nabili absurdne davke na ICE vozila.
https://configure.bmw.no/no_NO/configur...
Si predstavljate, da bi v Sloveniji stal BMW 320i osnovni 64.000 eurov. Sedaj veste zakaj se na norveškem tako dobro prodajajo električna vozila. Ker so nabili absurdne davke na ICE vozila.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kamiKaZaA ()

PluribusUnum ::
Hitri so, to bo hitro pokazalo kaj EV svet prinese + mehaniki imajo čas za rehabilitacijo preden se začne to kvarit.

Magic1 ::
Sej pravim, so idealni testni zajčki. Hudega jim pa v vsakem primeru ne bo, denar imajo, energente tudi. Pa še idealne okoliščine za veter in akumulacijske zbiralnike, zraven pa nemce in dance. Da pa se je Eu skregala s rusijo, je pa češnja na torti.
Magic

matobeli ::
Ko greš enkrat na EV je težko nazaj, cene so pa tudi brez hudih subvencij skoraj izenačene 
Edin še kakšna Dacia ali pa višji razred lahko konkurirata.

Edin še kakšna Dacia ali pa višji razred lahko konkurirata.

marez ::
Ne z električnimi - vozili se bomo z 20 let starimi bencinarji in dizli. Kateri norec je pripravljen dati najmanj 45K eur za nov avto.

Telbanc ::
Čez 20 let bo ko na Kubi. Sem pa taj kak elektro avtek ostalo starine, ki jih bomo popravljali kar doma. 
Niso normalni, za 45 jurjev lah pol bajte obnoviš.

Niso normalni, za 45 jurjev lah pol bajte obnoviš.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.

matobeli ::
45k je Tesla Y, ne ravno pretiravat k to ni budget avto.
Prištej še razliko cene goriva in ni več računice.
Manjka pa en soliden spodnji srednji razred velikosti golfa ki ni francoz.
Sicer pa... za 300k komej staro bajto nabaviš, EV je zdej novi statusni simbol ki si ga lahko srednji razred še privošči.
Prištej še razliko cene goriva in ni več računice.
Manjka pa en soliden spodnji srednji razred velikosti golfa ki ni francoz.
Sicer pa... za 300k komej staro bajto nabaviš, EV je zdej novi statusni simbol ki si ga lahko srednji razred še privošči.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: matobeli ()

Telbanc ::
Staro bajto, čez katero so forumeraši pljuvali, da ma na 7 lopat peska le eno lopato cementa......
Mam kolega ki ma več nepremičnin, gozd, zaj kupuje rabljen avto za 10.000. Torej bi lahko privoščil sigurno avto za 45.000. Pravi, da se mu zdi škoda metat dnar stran. ljudje postajajo racijonalni, ker devat po 50.000 evrov samo zato da se pelješ je pa res mal dost.
Mam kolega ki ma več nepremičnin, gozd, zaj kupuje rabljen avto za 10.000. Torej bi lahko privoščil sigurno avto za 45.000. Pravi, da se mu zdi škoda metat dnar stran. ljudje postajajo racijonalni, ker devat po 50.000 evrov samo zato da se pelješ je pa res mal dost.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.

Horzen ::
Kje lahko dam vlogo, da bi namest mestnih biciklov postavli vozni park avtov na izposojo. Eletričnih, fosilnih, važno da mobilnih.
Z avtom lahko bi šel od mesta do mesta... kolesa pa so bl tko, za mene praktično neuporabna. Da kopujem svojo makino se več nea grem. Avto je sam fkng stošek.
Z avtom lahko bi šel od mesta do mesta... kolesa pa so bl tko, za mene praktično neuporabna. Da kopujem svojo makino se več nea grem. Avto je sam fkng stošek.

ttzavod ::
Zdaj je treba še povedati, da so Švedska, Finska, Danska, Nizozemska, Islandija takoj za Norveško in čez 60% električnih.
Pa še Etiopija, Nepal, Singapur.....Kitajska je na 55% . In v vseh teh državah procent raste, ter bo očitno dohitel Norveško.
Torej je bogata dežela, visoki davki, spodbude le pohitrilo neizogibno.
Ker so električni avti že v proizvodnji cenejši, ker je vzdrževanje cenejše, a gorivo domaće ( nisi odvisen od uvoza vojn, kriz, Opec,....) ni dileme, da bo delež 100% kmalu povsod.
Pa še Etiopija, Nepal, Singapur.....Kitajska je na 55% . In v vseh teh državah procent raste, ter bo očitno dohitel Norveško.
Torej je bogata dežela, visoki davki, spodbude le pohitrilo neizogibno.
Ker so električni avti že v proizvodnji cenejši, ker je vzdrževanje cenejše, a gorivo domaće ( nisi odvisen od uvoza vojn, kriz, Opec,....) ni dileme, da bo delež 100% kmalu povsod.

borisk ::
, a gorivo domaće ( nisi odvisen od uvoza vojn, kriz, Opec,....) ni dileme, da bo delež 100% kmalu povsod.
Sam ne pozabit, koliko nafte napumpajo norvežani da lahko tesle filajo z nešteto hidrocentral. njihov penzijski fond raste hitreje kot število penzjonistov pri njih. So pa električni avto boljši in udobnejši za vsakodenvno uporabo, zato bodo počasi ampak ziher zamenjali ostale. Samo počakajte da bomo za 5-10k kupovali dizle letnik 2019 in naprej, boste vidli kakšna kakovost je to...

a_borlak ::
Norvežani so imeli glavno spodbudo praktično le pri manjku DDVja, avti so bili pri njih že od nekdaj dragi. Pri nas recimo kupiš Leapmotor T03, ki stane pod 20k in si dobil notri praktično 2xDDV, je tako rekoč najcenejši avtro, ki ga lahko kupiš, pa še vedno so ljudje skeptični in gredo raje kupit novo Pando, čeprav se bodo z njo vozili praktično le okoli hiše.

OK.d ::
Tudi zaradi tega, no-go.
https://www.zurnal24.si/avto/180-kilome...
https://www.zurnal24.si/avto/180-kilome...
LPOK.d
Zgodovina sprememb…
- spremenil: OK.d ()

nekikr ::
Za vsa kapitalistični in komunistični gnoj alike je to zelo lep wake up call kaj se lahko zgodi (napredek) če ima družba na voljo disposable income...
Če pa gnoj vse pobere pa se ti zgodi dump.
Falil si poanto za kakšnih 100 kilometrov. Če ti dam na izbiro neko teslo y za 40 jurjev in pa Cliota za 40 jurjev, kaj boš izbral? Disposable income nima veze, prav tako ne elektrika. Tak prehod lahko tudi pri nas naredimo čez noč. Enostavno povečamo DDV na klasične motorje na nekih 500, 600, 1000%, da bo Clio stal vsaj 60 jurjev in voila! Zmaga. Samo še Tesle se bodo prodajale, ker so očitno res dobre.

bobby ::
Norveška produkcija nafte in prodaja dosega 20% njihovega BDP in pa 50% vseh dobrin, ki jih imajo za izvoz. Kot je moja babi rekla, s polno ritjo je lahko srat.
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.

Machete ::
Vsak, ki ima električarja, pravi, da ga ne menja več, vsaj med ljudmi s katerimi direktno osebno govorim. Ne vem zakaj bi morali prodajati iceje poceni. Zaradi vrum vrum efekta? Dajte se spokat v rusijo s to naftno propagando (pa furam bencin).
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-5080 GAMING|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Machete ()

iKst_ ::
Za vsa kapitalistični in komunistični gnoj alike je to zelo lep wake up call kaj se lahko zgodi (napredek) če ima družba na voljo disposable income...
Če pa gnoj vse pobere pa se ti zgodi dump.
Falil si poanto za kakšnih 100 kilometrov. Če ti dam na izbiro neko teslo y za 40 jurjev in pa Cliota za 40 jurjev, kaj boš izbral? Disposable income nima veze, prav tako ne elektrika. Tak prehod lahko tudi pri nas naredimo čez noč. Enostavno povečamo DDV na klasične motorje na nekih 500, 600, 1000%, da bo Clio stal vsaj 60 jurjev in voila! Zmaga. Samo še Tesle se bodo prodajale, ker so očitno res dobre.
Trenutno so električni avtomobili že cenejši od ICE v skoraj vseh razredih. Brez povečanja DDVja.
Navaden Clio stane 16-17 jurjev. Za tak denar dobiš podobno velik EV, ki je bolj varčen, boljše opremljen in cenejši za vzdrževanje na dolgi rok.
Podobno je v praktično vseh cenovnih razredih, ki se dejansko prodajajo v večjih količinah (specifike kot so roadsterji, hardcore terenci itd. ne štejem).

nekikr ::
Vsak, ki ima električarja, pravi, da ga ne menja več, vsaj med ljudmi s katerimi direktno osebno govorim. Ne vem zakaj bi morali prodajati iceje poceni. Zaradi vrum vrum efekta? Dajte se spokat v rusijo s to naftno propagando (pa furam bencin).
Seveda ga ne menja več, zakaj pa bi ga, saj ne razpadajo sredi ceste? Večina dela pa tako malo kilometrov, da je v bistvu prav vseeno s čim se vozijo, lahko bi bil tudi bencinar s porabo 15 litrov. Če bi sicer hotel kaj prihraniti v življenju, potem se to ne dela na tak način.

mtošev ::
Navaden Clio stane 16-17 jurjev. Za tak denar dobiš podobno velik EV, ki je bolj varčen, boljše opremljen in cenejši za vzdrževanje na dolgi rok.
Res je. Ne vem zakaj večina pač ne kupi nekega preverjenega EVja namesto tistega francoskega smrdljivca. Npr:
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...

iKst_ ::
Če ti je tole všeč, go for it. Jaz sem imel v mislih sicer avtomobile tipa Citroen C3, Renault 5, Hyundai Inster, Fiat Panda...

crystal ::
puhno dnarja so zaradi nafte pa delajo bedarije. Subvencij so nateg revezev, z njimi revez placuje bogatasu drage avte, toplotne c, hise ... Mogoce bodo pa ljudje vsaj ugotovili da ni treba vsako stvar obdavcit in pobrati ljudem kar so nagarali.

kamiKaZaA ::
Za vsa kapitalistični in komunistični gnoj alike je to zelo lep wake up call kaj se lahko zgodi (napredek) če ima družba na voljo disposable income...
Če pa gnoj vse pobere pa se ti zgodi dump.
Falil si poanto za kakšnih 100 kilometrov. Če ti dam na izbiro neko teslo y za 40 jurjev in pa Cliota za 40 jurjev, kaj boš izbral? Disposable income nima veze, prav tako ne elektrika. Tak prehod lahko tudi pri nas naredimo čez noč. Enostavno povečamo DDV na klasične motorje na nekih 500, 600, 1000%, da bo Clio stal vsaj 60 jurjev in voila! Zmaga. Samo še Tesle se bodo prodajale, ker so očitno res dobre.
Trenutno so električni avtomobili že cenejši od ICE v skoraj vseh razredih. Brez povečanja DDVja.
Navaden Clio stane 16-17 jurjev. Za tak denar dobiš podobno velik EV, ki je bolj varčen, boljše opremljen in cenejši za vzdrževanje na dolgi rok.
Podobno je v praktično vseh cenovnih razredih, ki se dejansko prodajajo v večjih količinah (specifike kot so roadsterji, hardcore terenci itd. ne štejem).
Clio, kateri pri nas stane 14k
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
stane na norveškem 23k (268.000 kron)
https://www.autogiz.com/no/car-prices/r...
O tem debatiramo. Brez davkov je cena Clia po celi Evropi ista in znaša malo manj od 12k brez dajatev. Na norveškem pa plačeš vse skupaj okoli +90% vseh dajatev na neto ceno. Pri nas pa le +22%. Pri nas dobiš 3 nove Cliote, medtem ko na norveškem za isti denar komaj 2 (moreš še malo doplačat - par tisočakov). Ti je to jasno o čem se tukaj debatira? Potrebuješ dodatne podnapise? Obrazložitve?

ššš ::
Moj prejšni avto je bil mejhen city-car (sm bl zeleno usmerjen :)) in občutek, ko se s tistim jajčkom voziš med raznimi 2+ tonskimi SUVji mi je bil tok beden, da sem ga nakonc prodal. Dobesedno te na cesti noben ne jebe. Slabš kt da si kolesar.
Moj nasledn avto bo vsekakor električen, samo smola, ker sem lih kupu novga Subaruja in bo to verjetno čez kake 30let.
Moj nasledn avto bo vsekakor električen, samo smola, ker sem lih kupu novga Subaruja in bo to verjetno čez kake 30let.

Machete ::
puhno dnarja so zaradi nafte pa delajo bedarije. Subvencij so nateg revezev, z njimi revez placuje bogatasu drage avte, toplotne c, hise ... Mogoce bodo pa ljudje vsaj ugotovili da ni treba vsako stvar obdavcit in pobrati ljudem kar so nagarali.
A revež je imuna na rakava obolenja? Nisem vedel.

dronyx ::
Sedaj ko smo ravno v času pred volitvami. razdelite vsakemu slovenčku 20.000 € in ni vrag, da uspe tudi nam.


iKst_ ::
O tem debatiramo. Brez davkov je cena Clia po celi Evropi ista in znaša malo manj od 12k brez dajatev. Na norveškem pa plačeš vse skupaj okoli +90% vseh dajatev na neto ceno. Pri nas pa le +22%. Pri nas dobiš 3 nove Cliote, medtem ko na norveškem za isti denar komaj 2 (moreš še malo doplačat - par tisočakov). Ti je to jasno o čem se tukaj debatira? Potrebuješ dodatne podnapise? Obrazložitve?
Ne, ne debatiramo o tem. nekikr je napisal, da lahko tak prehod naredimo pri nas čez noč. Ne moremo ga. Norveška ima že dolgo visoke davke na avtomobile, niso podražili ICE avtomobilov, ampak so dali več spodbud za nakup EVjev.
Razlike v ceni pa tudi niso take kot piše.

kamiKaZaA ::
Norveška ima že dolgo visoke davke na avtomobile, niso podražili ICE avtomobilov, ampak so dali več spodbud za nakup EVjev.
Živiš v zmoti. Na EV so ukinili 25% DDV (pri nas je pa subvencija do 7200€). Torej dobiš EV z -25% popustom. Medtem, ko so na ICE vozila v povprečju med +75% do +90% cene, ko sešteješ vse dajatve. Torej je ICE vs. EV več kot +100% razlike v ceni dajatev. -25% (EV) vs. +90% (ICE).

iKst_ ::
Kaj točno je zmota? Da so davki na ICE avtomobile že desetletja zelo visoki in se niso spremenili s prihodom EVjev?

D3m ::
Misija zaključena in predlagal ukinitev subvencij za električna vozila.
Sedaj pa udri po narodu :D
|HP EliteBook|R7 8840U|

kamiKaZaA ::
Kaj točno je zmota? Da so davki na ICE avtomobile že desetletja zelo visoki in se niso spremenili s prihodom EVjev?
Napisal si: niso podražili ICE vozila. Kaj pa je drugega kot podražitev, če ti na 25% DDV še daš pribitek +60% ostalih dajatev, da na koncu plačaš +90% na neto ceno vozila (brez dajatev). Kak ti naj nariše še?
Clio cena (Norveška): 12k +90% (vseh dajatev) = 23k
Tesla cena (Norveška): 40k +0% (vseh dajatev) = 40k
Razlika med Cliotom in Teslo je 17k. Kjerkoli drugje po EU pa je razlika več kot +30k. Vidiš ti razliko kako so na norveškem podražili ICE vozila, da so najdražja v Evropi. Na drugi strani pa na Tesli dobiš 10k popusta (ne plačaš 25% DDV) in so zato najcenejša EV vozila ravno na norveškem. Nikjer drugje ne dobiš 10k ali pa 20k popusta na EV (model S).

Grimnir3 ::
To je delež novih prodanih avtov.
Kaj pa delež vseh avtov, ki se vozi po cestah, je EV že nad 30% ?
Kaj pa delež vseh avtov, ki se vozi po cestah, je EV že nad 30% ?

Silver ::
Če damo davke in subvencije za trenutek na stran - je treba vsa EV nekje tudi polniti. Ne bi si upal trditi, da imamo pri nas primerno infrastrukturo, da bi lahko čez noč bistveno povečali število EV, ali pač?
Recimo, da si trije Janezki na konec vasi namestijo ultra-hitre polnilnice, bi lokalni trafo to prenesel? Ali pa v centru večjih mest, kjer bi potrebovali dodatne (hitre) polnilnice..?
Recimo, da si trije Janezki na konec vasi namestijo ultra-hitre polnilnice, bi lokalni trafo to prenesel? Ali pa v centru večjih mest, kjer bi potrebovali dodatne (hitre) polnilnice..?

dronyx ::
Mam kolega ki ma več nepremičnin, gozd, zaj kupuje rabljen avto za 10.000. Torej bi lahko privoščil sigurno avto za 45.000. Pravi, da se mu zdi škoda metat dnar stran.
Pravilno razmišljanje. Avto ni investicija, ampak strošek. Nepremičnina je pa investicija, ki pridobiva na vrednosti s časom. Za avto daš kolikor je nujno potrebno. Seveda če imaš milijone in ne veš kam z denarjem pa bolje dober avto kot rolex ura. Dober avto ti nudi po moje več užitka kot neka ura.

kamiKaZaA ::
Pri nas stane:
polno opremljen Clio 26k:
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
dobro opremljen ID3 z upoštevano subvencijo 36k:
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Razlike med Clio in ID3 je 10k. Sedaj pa si predstavljajte, da uvedemo norveški davčni sistem na avte in bi potem stal:
Clio: 21,3k neto +90% = 40k
ID3: 42k (odbijemo -22% DDV) = 34k
Kaj mislite, da bi ljudje kupili Clio-ta za 40k, če bi dobili električni VW ID3 za 34k? Isto se sedaj dogaja na norveškem. Z davki so dosegli, da so ljudje spremenili kupne navade. Isto bi bilo kjerkoli v svetu, tudi v Sloveniji, če bi kopirali njihov davčni model.
polno opremljen Clio 26k:
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
dobro opremljen ID3 z upoštevano subvencijo 36k:
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Razlike med Clio in ID3 je 10k. Sedaj pa si predstavljajte, da uvedemo norveški davčni sistem na avte in bi potem stal:
Clio: 21,3k neto +90% = 40k
ID3: 42k (odbijemo -22% DDV) = 34k
Kaj mislite, da bi ljudje kupili Clio-ta za 40k, če bi dobili električni VW ID3 za 34k? Isto se sedaj dogaja na norveškem. Z davki so dosegli, da so ljudje spremenili kupne navade. Isto bi bilo kjerkoli v svetu, tudi v Sloveniji, če bi kopirali njihov davčni model.

iKst_ ::
Napisal si: niso podražili ICE vozila. Kaj pa je drugega kot podražitev, če ti na 25% DDV še daš pribitek +60% ostalih dajatev, da na koncu plačaš +90% na neto ceno vozila (brez dajatev). Kak ti naj nariše še?
Teh dodatnih cca. 60% davka na ICE vozila imajo Norvežani že 50 let. Nobene podražitve ni bilo, ko so na trg prišli EVji.
Ne bi si upal trditi, da imamo pri nas primerno infrastrukturo, da bi lahko čez noč bistveno povečali število EV, ali pač?
Recimo, da si trije Janezki na konec vasi namestijo ultra-hitre polnilnice, bi lokalni trafo to prenesel? Ali pa v centru večjih mest, kjer bi potrebovali dodatne (hitre) polnilnice..?
Pač. Doma noben ne polni na ultra-hitrih polnilnicah. Večina EVjev omogoča max. 11kW polnjenje na AC, nekateri modeli do 22kW, večina domačih polnilnic pa v praksi polni z bistveno manjšo močjo. Že pri 3kW polnjenju večina ljudi napolni avto dovolj za dnevne potrebe v 3-4 urah.

kamiKaZaA ::
Napisal si: niso podražili ICE vozila. Kaj pa je drugega kot podražitev, če ti na 25% DDV še daš pribitek +60% ostalih dajatev, da na koncu plačaš +90% na neto ceno vozila (brez dajatev). Kak ti naj nariše še?
Teh dodatnih cca. 60% davka na ICE vozila imajo Norvežani že 50 let. Nobene podražitve ni bilo, ko so na trg prišli EVji.
Naj dajo identične davke na vse avte pa bomo potem videli, če bodo ljudje še vedno tako masovno kupovali EV vs. ICE. O tem teče debata.

iKst_ ::
Na kateri stopnji naj bodo davki in spodbude identični? ICE avtomobili so že tako deležni večjih spodbud kot EV, če gledaš celoten supply chain.

Miki N ::
Slovenija dejansko nima istih vzvodov za stimulacijo kot Norveška.
Bodimo realni in igrajmo v svoji ligi. Mi bi recimo lahko pognali program za 100% elektrifikacijo vseh skirojev - imamo kar lep delež, samo par folka pa še vedno na noge poganja, se pravi je še prostor.
To je naš domet.
Bodimo realni in igrajmo v svoji ligi. Mi bi recimo lahko pognali program za 100% elektrifikacijo vseh skirojev - imamo kar lep delež, samo par folka pa še vedno na noge poganja, se pravi je še prostor.
To je naš domet.

Gregor P ::
... da e-skiroji, ker e-kolesa so žal že izven našega dometa

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Na Norveškem električnih avtomobilov že več kot bencinarjev (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 16954 (12630) | bluefish |
» | Lani že desetina prodanih avtomobilov električnih (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 27800 (24019) | trancer01 |
» | Na Norveškem lani 80 odstotkov prodanih avtomobilov že električnih (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 28702 (22901) | Utk |
» | rabljen poceni ev (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 36431 (31236) | iloveboobz |