Slo-Tech - Z vozilom ameriškega proizvajalca Lucid Motors so postavili nov svetovni rekord, saj so z enim polnjenjem komercialno dostopnega modela električnega avtomobila prevozili 1205 kilometrov. Da je Lucid Air Grand Touring zmogel ta podvig, so sicer ubrali ne povsem pošteno traso, saj so peljali iz St. Moritza v Švici do Münchna, torej so izkoristili 1300 metrov negativne višinske razlike.
Lucid Air Grand Touring ni bil posebej predelan, le napolnjen do vrha. Trasa je potekala po avtocestah, regionalnih cestah in gorskih prelazih. Podatkov o povprečni hitrosti in porabi še ni, je pa avtomobil karseda mnogo energije prihranil z regenerativnim zaviranjem in pametno vožnjo v lepem vremenu.
Avtomobil ima par elektromotorjev s skupno 611 kW, 1200 Nm navora in deklarirano porabo 16 kWh na 100 km. Vgrajeno ima precej veliko baterijo, ki lahko uskladišči 117 kWh električne energije. Vozilo sicer stane približno 100.000 evrov.
Dosedanji rekord je znašal 1045 kilometrov, postavil pa ga je Mercedes-Benz EQS450+ junija letos.
Po tej cesti s hitrostjo pod 90km/h večina bencinarjev pride na porabo pod 4 litre, dizli pa še nižje, pa klimo in radio bi imel lahko vklopljeno, kar tile niso, da ni preveč elektrike porabilo. Tako da je to en velik BS.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Glede na to, da je poudarek na naslovu glede števila kilometrov na polnjenje, bi samo dodal da to zmore vsak 20+ let star dizel ali bencinar, ki ima ustrezno velik tank. Pa niti ni nujno, da se vozijo samo dol po klancu.
V teh zelenih tehnologijah je ogromno nategancije. Od tega kar so naredili v tem članku do skrivanja degradacije baterij/panelov saj dajajo večje bolj zmogljive panele/baterije in napišejo manjšo kapaciteto. Skratka prikazujejo v ne vem kako lepi luči, realnost je pa bolj revna.
Zelo poučen članek, ki dobro prikaže kje (šele) so EV trenutno. Da velja za svetovni rekord, če narediš 1200 km z vožnjo kot po jajcih v idealnem vremenu, s 1300 m spustom z avtom, ki stane več kot 100 kEur.
10 let star Superb ali Passat, cena 10X (!!) manjša, še zmeraj odličen v vseh pogledih, naredi 1200 km z enim tankom pri hitrostih 140 kmh po avtocesti v vsakem vremenu. Čas polnjenja - 2 minuti, v vsaki vasi (razen v Črnem vrhu nad Idrijo in v Solčavi :)).
V teh zelenih tehnologijah je ogromno nategancije. Od tega kar so naredili v tem članku do skrivanja degradacije baterij/panelov saj dajajo večje bolj zmogljive panele/baterije in napišejo manjšo kapaciteto. Skratka prikazujejo v ne vem kako lepi luči, realnost je pa bolj revna.
Podobno kot v IT danes umetna inteligenca. Buzzword na katero pada veliko preveč direktorjev, ki mislijo, da jim bo to kar zamenjalo delavce in bodo imeli tako zastonj delavno silo. Zdele plača, čez 2 leti pa ne bo več delavcev službi, samo en računalniček mu bo vse vodil. Pa še tok so glupi, da niti ne spregledajo natega, kako od njih vlečejo kupe denarja za prazno govorjenje.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Kaj ste tako negativni, ne gre to čez noč, na 100 tisoče inženirjev delajo kot fuknjeni po svetu, saj bo...saj že obstaja nek prototip, ko ima doseg 2000km na Kitajskem.
Odkrivajo neko toplo vodo z dosegom in se šopirijo. Kot da bi mi prodajali mobilni telefon in rekli da sedaj pa lahko z njim pokličem na Japonsko. Emm, to sem lahko naredilnin še vedno lahko tudi s 100 let starim telefonom.
Po tej cesti s hitrostjo pod 90km/h večina bencinarjev pride na porabo pod 4 litre, dizli pa še nižje, pa klimo in radio bi imel lahko vklopljeno, kar tile niso, da ni preveč elektrike porabilo. Tako da je to en velik BS.
Se strinjam, da je tale test en navaden PR. Garantirano niso šli po AC več kot 90km/h. Torej gre za neke laboratorijske pogoje, ki jih v realnosti noben ne dosega. Tudi jaz imam dol iz Rakitne do LJ v Corolli porabo 1,5L/100km, pa to ne pomeni, da bom imel toliko na cel tank...
Zelo poučen članek, ki dobro prikaže kje (šele) so EV trenutno. Da velja za svetovni rekord, če narediš 1200 km z vožnjo kot po jajcih v idealnem vremenu, s 1300 m spustom z avtom, ki stane več kot 100 kEur.
10 let star Superb ali Passat, cena 10X (!!) manjša, še zmeraj odličen v vseh pogledih, naredi 1200 km z enim tankom pri hitrostih 140 kmh po avtocesti v vsakem vremenu. Čas polnjenja - 2 minuti, v vsaki vasi (razen v Črnem vrhu nad Idrijo in v Solčavi :)).
No malo manj bučke kotalit. 10x manj od 100k je 10k. Za ta denar ne dobiš nobenega novega superba ali passata. 1200km je tudi bučka. Realno nekje 900-1000, pa še to če imaš nekoga pred sabo za manjši zračni upor - been there, done that. In elektriko ima vsaka hiša, ki živi v 21. stoletju. Benzin/dizel boš pa težko doma naredu...
NaOH (or KOH, depending on your catalyst of choice) is extremely caustic and will cause extreme irritation if it comes into contact with your skin, eyes, or any other part of you. Methanol is a harmful alcohol. It will cause blindness or death if ingested; one way it's absorbed into your body is through your skin, so simply handling the stuff with bare hand is bad for you. Lastly, Methoxide, the substance produced when you mix your catalyst with the methanol, is an extremely toxic nerve agent. It can do some serious bodily damage.
Prav tako sem napisal VSAKA hiša, ki živi v 21. stoletju. Kje bo en kekec iz dobrave tole doma kuhal?
Pazi se še H20 spojine, ta tud vsako leto fenta zajeten delež ljudi!
To make lye (NaOH) in the kitchen, boil the ashes from a hardwood fire (soft woods are too resinous to mix with fat) in a little soft water, rainwater is best, for about half an hour. Allow the ashes to settle to the bottom of the pan and then skim the liquid lye off the top
Zelo poučen članek, ki dobro prikaže kje (šele) so EV trenutno. Da velja za svetovni rekord, če narediš 1200 km z vožnjo kot po jajcih v idealnem vremenu, s 1300 m spustom z avtom, ki stane več kot 100 kEur.
10 let star Superb ali Passat, cena 10X (!!) manjša, še zmeraj odličen v vseh pogledih, naredi 1200 km z enim tankom pri hitrostih 140 kmh po avtocesti v vsakem vremenu. Čas polnjenja - 2 minuti, v vsaki vasi (razen v Črnem vrhu nad Idrijo in v Solčavi :)).
A narediš teh 1200km z 40, 50, ali 70litrov goriva?
Zelo poučen članek, ki dobro prikaže kje (šele) so EV trenutno. Da velja za svetovni rekord, če narediš 1200 km z vožnjo kot po jajcih v idealnem vremenu, s 1300 m spustom z avtom, ki stane več kot 100 kEur.
10 let star Superb ali Passat, cena 10X (!!) manjša, še zmeraj odličen v vseh pogledih, naredi 1200 km z enim tankom pri hitrostih 140 kmh po avtocesti v vsakem vremenu. Čas polnjenja - 2 minuti, v vsaki vasi (razen v Črnem vrhu nad Idrijo in v Solčavi :)).
A narediš teh 1200km z 40, 50, ali 70litrov goriva?
Po hribu navzdol, kot tile, s 40 litri.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
tolk enga usajanja okol višinske razlike... pri taki razdalji predstavlja višinska razlika cca 9kWh vsega gaina... Nekaj ze, ampak nič o čemer bi se dal pisat. Če bi bil dvig/spust elevacije 0m, bi avto teoretično še vedn lahko prefural ~1100k.
Btw, pr 118kWh neto kapacitete, kolker ma tazadna long range verzija lucida, to pomeni porabo cca 9.8kWh/100km. Mam filing, da je bla povprečna hitrost dokaj nizka, pomoje pod 80km/h...
Ta avto je kuril malo manj kot 10kWh/100km, dizelski avto pri 4l/100km bi kuril malo manj kot 50kWh/100km, če preračunamo energetske vrednosti. Skratka, ko bo klasika prišla na 2l/100km, potem bo zadeva približno primerljiva, če upoštevamo še generacijo elektrike.
Z enim POLNENJEM je naredil 1200km po hribu navzdol pri nizki hitrosti. To z enim polnjenjem pri tako nizkih hitrostih zmore večina sodobnih avtomobilov, ne glede ali so na bencin, dizel ali plin.
S svojim bencinarjem po tej cesti in z vožnjo med 60 in 80km/h bom na porabi 4 litre. To pomeni, da bom z enim POLNENJEM naredil lahko vsaj 1500km, pa še ene par litrov bo ostalo rezerve v tanku. Pa imam lahko in radio in klimo vklopljeno, da mi ne bo dolgčas.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Po tej cesti s hitrostjo pod 90km/h večina bencinarjev pride na porabo pod 4 litre, dizli pa še nižje, pa klimo in radio bi imel lahko vklopljeno, kar tile niso, da ni preveč elektrike porabilo. Tako da je to en velik BS.
To je res tako epska ugotovitev, da si je moral dvakrat napisat.
Z enim POLNENJEM je naredil 1200km po hribu navzdol pri nizki hitrosti. To z enim polnjenjem pri tako nizkih hitrostih zmore večina sodobnih avtomobilov, ne glede ali so na bencin, dizel ali plin.
S svojim bencinarjem po tej cesti in z vožnjo med 60 in 80km/h bom na porabi 4 litre. To pomeni, da bom z enim POLNENJEM naredil lahko vsaj 1500km, pa še ene par litrov bo ostalo rezerve v tanku. Pa imam lahko in radio in klimo vklopljeno, da mi ne bo dolgčas.
In koga briga to? SI v temi z EVji. Tvoja repa nas ne zanima, ko se pogovarjamo o bananah. Še vedno si zelo daleč od rekorderjov, k nardijo z passat b7 1.6TDI 2600km z enim takom in vse tovarniško...
Se pravi da so za 1200km imeli samo 1.3km spusta - torej BS!. Ne vem zakaj tako senzacionalni naslov. Se pravi je samo 0.11 % ! Kar je zanemarljivo malo.
Po tej cesti s hitrostjo pod 90km/h večina bencinarjev pride na porabo pod 4 litre, dizli pa še nižje, pa klimo in radio bi imel lahko vklopljeno, kar tile niso, da ni preveč elektrike porabilo. Tako da je to en velik BS.
To je res tako epska ugotovitev, da si je moral dvakrat napisat.
Še večkrat bom, še posebaj, če boste take "dosežke" tako reklamirali. Lahko bi jih bilo sram, da naredijo samo 1200km pri taki vrednosti avta. To bi jaz pričakoval od neke Dacie, ne pa od avta za 100k€. Glede na to kako opevate jajca od EV, bi morali danes delat po 2000km za šalo, pa vidimo, da se večina ustavi že pri 400km, izjeme pa pri 600. To zmore večina večina ICE avtov v zanjih 40 letih.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Še vedno si zelo daleč od rekorderjov, k nardijo z passat b7 1.6TDI 2600km z enim takom in vse tovarniško...
Glede na to, da moja znamka ni ravno znana po šparanju, prej po tem da "spije" malo preveč, je to dovolj dober rezultat. Medtem ko rezultat EV po hribu navzdol s samo 1200km ni niti približno dober rezultat.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
seveda je dobr rezultat.. za EV. Sj lahk greš tut kot moški tekmovat med zenske, in se tepst po prsih, kako si najhitrejši... Different category, dude..
seveda je dobr rezultat.. za EV. Sj lahk greš tut kot moški tekmovat med zenske, in se tepst po prsih, kako si najhitrejši... Different category, dude..
Ni dober rezultat. Se bodo morali bolj potrudit.
Dober rezultat bi bil, če bi se mormalno vozili in naredili 1200km. Ne po hribu navzdol z izklopljenimi skoraj vsemi porabniki.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Hojnik, odkar imaš EV, si postal EV vernik, toliko o tvojih pisanjih.
EV ni za vsakega, verjamem, da bi se večina lahko vozila z njimi, nimajo pa svojih polnilnic, nekateri so premalo skrbni, da bi redno polnili, načrtovali poti,.... ICE je utečena zadeva, tankaš lahko skoraj za vsakim vogalom, oz. se skoraj vedno pelješ mimo črpalke,...
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
Seveda. Volkswagen XL1. 1 liter na 100km prevoženih.
Ja, pri kakšni hitrosti? Meni je s Corollo hibrid, ki ima 40% termičnega izkoristka, ratalo priti na 2L (20kWh/100) pri testni vožnji po čisti ravnini pri 30km/h. Morda bi pri 20km/h prišel do kakih 1,7, manj pa težko. Tudi tale VW bi moral imeti vsaj 50% termičnega izkoristka, pa z vožnjo morda 15km/h po čisti ravnini.
EDIT: 1L/100km ima ta XL1 pri polno napolnjeni bateriji... slab primer.
Pazi se še H20 spojine, ta tud vsako leto fenta zajeten delež ljudi!
To make lye (NaOH) in the kitchen, boil the ashes from a hardwood fire (soft woods are too resinous to mix with fat) in a little soft water, rainwater is best, for about half an hour. Allow the ashes to settle to the bottom of the pan and then skim the liquid lye off the top
Mamca pejte raje kuhat žganje, tole vam ne gre najbolje...
Dajmo te številke malo drugače obrnit, Lucid Air ima pri 130 porabo cca 16kWh/100km, zna biti še manj, ampak recimo toliko imajo tudi nove Tesle. Skratka, pri tej porabi z enim polnjenjem narediš dobrih 700km, ampak vsaj jaz ne zdržim več 6 ur neprekinjenega sedenja. Očitno ste tu večinoma manijaki z urin flaškami, skratka po cca 4 urah ali okoli 500km vožnje bi se zagotovo ustavil za cca pol ure. WC, kava, morda še kakšen sendvič/normalna malica. V tem času bi se avto glede na velikost baterije tudi na 150kW polnilnici napolnil za 70kWh, kar bi zadoščalo za nadaljnih 500km, kar pomeni čas za naslednji počitek in preden bi res spraznil baterijo, bi naredil še cca 400km. V istem času, kot z bencinarjem ali dizlom. Bencinarja na AC pri 130 recimo da spraviš na 7, dizel je med 5 in 6. Skratka, jaz ne vidim nekih blaznih težav razen da avto stane 100k, po drugi plati pa so kakšne nemške limuzine tudi tu nekje pri tej velikosti in opremljenosti. Lucid pač ni v Renault klasi.
Obožujem ko ti fosilni debil razlaga da so EV-i zeleni nateg??? A to pomeni da je potem vse na elektriko zeleni nateg, a doma vsi nabijate agregat za proizvodnjo elektrike ker ne bo vas zelena banda nategovala??? Ne vem zakaj so EV tako velik problem, a so tudi električni vlaki problem, avtobusi, električne klime, tv..... ne razmem zakaj je tolk negativizma okrog EV-a ker je je dobesedno v vsem boljši kot ICE, razen v hitrosti polnjenja, ampak tudi tam so kitajci naredili že ogromen premik. Jaz ga bom kupil ko bom lahko z neko normalno vožnjo naredil 600-700km, ker 1000km dosega iskreno ne rabim - ne pada mi na pamet v enem kosu furat avto 10 ur. Ko bom lahko dobil nek EV za 40 čukov s takim dosegom ga kupim takoj, do takrat pa bom žal nabijal fosilca...
Jaz ga bom kupil ko bom lahko z neko normalno vožnjo naredil 600-700km, ker 1000km dosega iskreno ne rabim - ne pada mi na pamet v enem kosu furat avto 10 ur. Ko bom lahko dobil nek EV za 40 čukov s takim dosegom ga kupim takoj, do takrat pa bom žal nabijal fosilca...
Tudi 6 ur je veliko. Sem naredil 600 km od Medulina do Dunaja ta vikend, in tisti en postanek za 25 minut v sestih urah ni bil cisto nic predolg.
Se pravi da so za 1200km imeli samo 1.3km spusta - torej BS!. Ne vem zakaj tako senzacionalni naslov. Se pravi je samo 0.11 % ! Kar je zanemarljivo malo.
Če je tako zanemarljivo, potem ne vem zakaj so morali izbrati pot, kjer so se spuščali. Naj naredijo še pot v nasprotni smeri in nato izračunajo povprečje.
Zelo poučen članek, ki dobro prikaže kje (šele) so EV trenutno. Da velja za svetovni rekord, če narediš 1200 km z vožnjo kot po jajcih v idealnem vremenu, s 1300 m spustom z avtom, ki stane več kot 100 kEur.
10 let star Superb ali Passat, cena 10X (!!) manjša, še zmeraj odličen v vseh pogledih, naredi 1200 km z enim tankom pri hitrostih 140 kmh po avtocesti v vsakem vremenu. Čas polnjenja - 2 minuti, v vsaki vasi (razen v Črnem vrhu nad Idrijo in v Solčavi :)).
No malo manj bučke kotalit. 10x manj od 100k je 10k. Za ta denar ne dobiš nobenega novega superba ali passata. 1200km je tudi bučka. Realno nekje 900-1000, pa še to če imaš nekoga pred sabo za manjši zračni upor - been there, done that. In elektriko ima vsaka hiša, ki živi v 21. stoletju. Benzin/dizel boš pa težko doma naredu...
Če bi danes vsaka hiša imela EV, bi bili vsi v temi in ne bi nihče polnil, ker ni kapacitet za kaj takega.
Če bi danes vsaka hiša imela EV, bi bili vsi v temi in ne bi nihče polnil, ker ni kapacitet za kaj takega.
Ne bi bila, kar smo že tu računali. Sicer pa tudi Norveška, kjer prodajo 97% EVjev (takšnih in drugačnih) bo še vsaj 15 let kurila bencin in nafto za prevoz.
seveda je dobr rezultat.. za EV. Sj lahk greš tut kot moški tekmovat med zenske, in se tepst po prsih, kako si najhitrejši... Different category, dude..
Ni dober rezultat. Se bodo morali bolj potrudit.
Dober rezultat bi bil, če bi se mormalno vozili in naredili 1200km. Ne po hribu navzdol z izklopljenimi skoraj vsemi porabniki.
to pa ne drzi. XL1 ima precej nad 1L porabe, če izprazneš PHEV baterije. Blizje 2L+, kar je še vedno 20kWh+
Če bi danes vsaka hiša imela EV, bi bili vsi v temi in ne bi nihče polnil, ker ni kapacitet za kaj takega.
Ne bi bila, kar smo že tu računali. Sicer pa tudi Norveška, kjer prodajo 97% EVjev (takšnih in drugačnih) bo še vsaj 15 let kurila bencin in nafto za prevoz.
Že nekaj preveč koncentriranih TČ prinaša probleme. Kaj šele množičnost.
Hojnik, odkar imaš EV, si postal EV vernik, toliko o tvojih pisanjih.
EV ni za vsakega, verjamem, da bi se večina lahko vozila z njimi, nimajo pa svojih polnilnic, nekateri so premalo skrbni, da bi redno polnili, načrtovali poti,.... ICE je utečena zadeva, tankaš lahko skoraj za vsakim vogalom, oz. se skoraj vedno pelješ mimo črpalke,...
LOL WHAT?
Tle sploh ni diskusija, za koga je EV in ne. Pejt nazaj vdihavat dizlske hlape, EV teme pa pust na mir. Sj tudi konji so bli utečena zadeva, pa branje časopisov ob kavi... In pol se je zgodil napredek.
Če bi danes vsaka hiša imela EV, bi bili vsi v temi in ne bi nihče polnil, ker ni kapacitet za kaj takega.
Ne bi bila, kar smo že tu računali. Sicer pa tudi Norveška, kjer prodajo 97% EVjev (takšnih in drugačnih) bo še vsaj 15 let kurila bencin in nafto za prevoz.
Že nekaj preveč koncentriranih TČ prinaša probleme. Kaj šele množičnost.
EV lahko load balancaš (ie zmanjšaš moč, ko je obremenitev) TČ precej tezje...