Slo-Tech - Iniciativa Stop Destroying Videogames je zbrala potrebnih milijon podpisov državljanov EU, zbiranje podpisov pa se bo nadaljevalo do konca meseca. Iniciativo je v okviru projekta Stop Killing Videogames sprožil youtuber Ross Scott. Ko je še junija zbiranje podpisov potekalo precej klavrno, je več objav na Redditu in člankov v medijih pospešilo postopek. Predlagatelji poudarjajo, da še niso na varni strani, saj je vedno nekaj podpisov izločenih, zato jih želijo zbrati 1,4 milijona, da bo zagotovo milijon veljavnih.
Scotta je posebej ujezil Ubisoft, ko je 1. aprila ugasnil igro The Crew. Po njegovem mnenju takšne poteze niso le nekorektne, temveč bi lahko bile tudi nezakonite. Z iniciativo želi povečati javno ozaveščenost o tem problemu in sprožiti debato, ali je praksa morda tudi nezakonita. The Crew je namreč odtlej neuporaben, ker je zgolj spletna igra, ki nujno potrebuje delujoče strežnike, ki so bili na voljo deset let.
Iniciativa si prizadeva za jasne informacije, kako dolgo bodo igre dostopne. Še pred nakupom bi morali proizvajalci deklarirati, do kdaj bodo podpirali igro, pred koncem uporabnosti pa bi jo morali spremeniti na način, da bi jo lahko skupnost (recimo na lastnih strežnikih) podpirala sama. Pri spletnih igrah bi torej morala obstajati še možnost igranja na lokalni mreži. Od založnikov torej ne zahtevajo, da bi bile igre podprte v večnost, želijo pa možnost, da to skupnost potem stori sama, da igre niso zaklenjene. Podobna peticija teče tudi v Veliki Britaniji.
Peticija ima v Sloveniji približno šest tisoč podpisov, kar presega prag.
Tu bo kar večina podpisov iz zadnjih 14 dni neveljavna...stvar sem spremljal cel čas in je bilo 5-20 podpisov na sekundo med delovnimi dnevi ob 3-4h zjutraj. Poleg tega so največji procenti ravno iz držav kjer zahtevajo samo ime in domači naslov...no, tudi naših veljavnih EMŠO-jev ne bi bil problem generirati, ker je struktura javna; verjamem, da je enako za ostale države kjer so zahtevali več od imena in naslova. Bi bilo lepo, če zadeva gre skozi, samo zadnje dogajanje ima malo preveč očitnih anomalij...
Dejansko verjamem, da bo zaradi vseh zlorab v tej peticiji cela Citizens' Initiative stran šla čez korenite spremembe (lahko bi vsaj popravili eID, ki glede na Reddit večini ne dela) oz. jo bodo celo ukinili.
Dober predlog. V bistvu bi bilo škoda za vsako programsko opremo, da kar izgine s sveta, vsaj koda bi morala biti javna arhivirana.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Sem kr mal presenečen da ni blo že lan novice o tem na Slo Tech. Jz sm že lan podpisal. Upam da boste še ostali. Trenutno stanje je res totalno nepravično. Da kupš igro pa da ti jo uničjo ko pač ni več rentabilno serverje držat nad vodo. Razumem da se ukine podpora ko ni finančno upravičeno sam mora pa bi tle ena varovalka da se še zmer da igrat če hoče skupnost na lastne stroške to še naprej kdaj pognat al pa da se da v enoigralskem načinu mal uživat v nostalgiji. Še v štacuni vidš kdaj je rok uporabe, pri igrah pa tega ni nikjer. Res je ena anomalija glede tega.
To je super za igre ki niso vezane na serverje. Veliko novih, celo nekaterih enoigralskih iger pa žal je. Ogromno je enih starih iger ki jih zdele noben niti ne more igrat.
Dostkrat je zadeva finančno nevzdržna, se pa tudi dogaja da kljub temu da je igra profitabilna, jo ugasnejo in nadomestijo z nadaljevanjem (zato ker podpira še boljši finančni model za podjetje).
Overwatch je en tak primer. Prvi naslov je bil plačljiv, drugi je bil zastonj. Prvega so "uničili", in tistim ki so igro kupili so z dvojko nekaj kompenzirali v in-game vrednosti.
Ne vem kako bi bilo s takimi primeri in tem zakonom, ker načeloma igra še vedno obstaja.
Kupiš pravico do uporabe igre, sama koda je bolj ali manj enaka, če jo brezplačno downloadaš.
Načeloma se lahko strinjam, da (vključujoč serversko, normalno) koda po 'profitni' dobi preide v javnost, ki jo lahko po svoje uporablja, mogoče bi lahko popestrili s kakšno davčno olajšavo. Koliko bi se to zlorabljalo ob gledanju na koledar, se bo že premislilo.
Počakamo, smo živi, vidimo, se ne obremenjujemo prehitro :D
Ja sej dobra stran te iniciative je da ne zahteva da se igre vzdržujejo v neskončnost ampak sam da se da priložnost skupnosti da če želi da sme legalno iti v to pa da se ji mogoče ponudi tud kakšn orodje da je malce lažje za skupnost. Igre ki že obstajajo ne silijo da se jih pre-programira za pripravo varovalk za po koncu življenske dobe. Nove igre pa bi že v štartu lahko načrtoval na ta način da ne bi bilo nekih hudih dodatnih stroškov ( razen bolj na začetku preden se razvijalci iger navadijo na vse to ) .
Največji problem so single player igre brez katerekoli multiplayer komponente (always online DRM). Tu bi lahko po izklopu serverjev dali exe, ki nima tega ali pa vsaj obstoječ crack (Rockstar je to že počel v preteklosti), je pa res, da pri crackanih verzijah izgubiš določene zadeve kot so npr. achievementi...no ja, vseeno boljše kot "uničena" igra.
Igra iz 2014. Torej igralci po 10 letih niso amortizirali nakupa in se sedaj pritozujejo? Meni se to zdi precej cudasko. Za single player igre se sicer strinjam, regulacija bi morala zahtevati, da ni dependencija na net.
Ne pozabimo se na najbolj ocitno rec. Najbolj "zasvojeni" gamerji se pizdijo, da hocejo stare igre igrati se dlje. Kar pomeni, da bodo povsem unicili obstojeco industrijo, ker ne bodo kupovali novih spilov. So kupci sploh poracunali koliko so placali za uro svojega igranja? To so verjetno smesno nizke stevilke?
Tu ni nič glede amortizacije, pač pa bodo vse te igre v prihodnosti "lost media". Predstavljaj si, da boš čez xy let vnuku ali pravnuku z lahkoto pokazal Super Mario NES rom, Doom in GTA Vice City, ne boš pa mogel praktično ničesar od ~2008 dalje oz. od kdaj so nehali s fizičnimi mediji.
Prej so se zadeve izgubile zaradi požarov, naravnih katastrof, itd., zdaj pa se bodo pač zaradi ugašanja serverjev in https://slo-tech.com/novice/t817928
Tu ni nič glede amortizacije, pač pa bodo vse te igre v prihodnosti "lost media". Predstavljaj si, da boš čez xy let vnuku ali pravnuku z lahkoto pokazal Super Mario NES rom, Doom in GTA Vice City, ne boš pa mogel praktično ničesar od ~2008 dalje oz. od kdaj so nehali s fizičnimi mediji.
Prej so se zadeve izgubile zaradi požarov, naravnih katastrof, itd., zdaj pa se bodo pač zaradi ugašanja serverjev in https://slo-tech.com/novice/t817928
Da bo vnuka zanimal Vice City ali Doom, je moznost 0,000001%. Nobenega smisla ni tratiti vire za ohranitev obskurnih iger. Mimogrede, kdaj si nazadnje pogledal kaksen film iz leta 1922 ali 1927?
Ne skrbi, takrat bomo imeli se vec 'fake' sluzb, da bo lahko nekdo raziskoval te prastare igre. Sam recimo prvic slisim za The Crew. Mimogrede, so ugasnili tudi serverje za The Crew 2?
Mimogrede, kdaj si nazadnje pogledal kaksen film iz leta 1922 ali 1927?
Kako sploh lahko napišeš kaj tako ignorantskega?
Zagtovo sem večkrat pogledal kakšnega Chaplina kot sem ga enako predvajal tudi otrokom (še sedaj!). Enako filme kot so npr. Metropolis. Taka umetniška dela preprosto ne morejo iti kar v pozabo.
Enako velja za igre.
P.S.: že samo dva tu sva praktično napisala isto vidim.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
To niso povprecni filmi iz tistega obdobja. The Crew ni nic posebnega. Ce gres danes na nakljucno gimnazijo, bo morda 1 v razredu sploh vedel kaj je to Metropolis. Pa se to samo, ce ga mocna zanima filmografija. Pa gre za enega najbolj znanih filmov vseh casov. Da je potrebno vse ohraniti, se slisi fajn na prvo zogo, v resnici na vecino srota relativno hitro pozabimo. In s tem ni nic narobe.
To niso povprecni filmi iz tistega obdobja. The Crew ni nic posebnega. Ce gres danes na nakljucno gimnazijo, bo morda 1 v razredu sploh vedel kaj je to Metropolis. Pa se to samo, ce ga mocna zanima filmografija. Pa gre za enega najbolj znanih filmov vseh casov. Da je potrebno vse ohraniti, se slisi fajn na prvo zogo, v resnici na vecino srota relativno hitro pozabimo. In s tem ni nic narobe.
Kaj si se tok obesu na ta Crew. Kaj pa Concord pa ostale igre k se jih je po parih tednih ugasnil?
Novica govori o The Crew. Za Concord se nisem nikoli slisal. Se enkrat, so ugasnili tudi The Crew 2? Ali so igralci samo skopuhi in nocejo dati za strosek v rangu "runde pira"?
Novica govori o The Crew. Za Concord se nisem nikoli slisal. Se enkrat, so ugasnili tudi The Crew 2? Ali so igralci samo skopuhi in nocejo dati za strosek v rangu "runde pira"?
No sej zato pa sem napisal da boš ja slišal o tem. Pa še vedno nisi nič odzval se na to. Na tle maš link https://kotaku.com/concord-shutting-dow... Ne morš sam tistga v zakup vzet kar je v novici spisan, moraš pa ja tud sam kdaj kakšno stvar preverit pa raziskat pa bit mal bolj ozaveščen. Kam boš pa prišel če se boš sam na tisto kar ti je na pladnju prinešeno zanašal? Pol pa ni čudno da imamo generacijo k sam naslov enega članka prebere pa misli da vse ve.
Kaj skopuhi. Ko ugasnejo uradni strežniki daš skupnosti priložnost da na svoje stroške vzpostavi svoje strežnike pa s tem plačuje stroške delovanja. Če so res skopuhi pol ne bodo na svoje stroške strežnika fural tud ko/če bo to legalna in običajna praksa.
Nisem jz spisal novice ampak če kdo išče link za podpisat: https://eci.ec.europa.eu/045/public/#/s... Neki majo ene probleme z eID nevem zakaj ampak lahk tud ročno vpišeš.
Fair enough. Ampak posledica igranja starih iger je tudi, da bo manj denarnega toka slo v razvoj novih iger. Studio, ki dela The Crew, bo propadel. I guess je lahko argument, da bodo morali biti bolj inovativni, ampak nekako dvomim, da je tako enostavno. Trg je zasicen in igranje starih iger pomeni, da bo trg se naprej padal.
Glede Concorda, saj pise da so vrnili denar. Kje je problem?
Problem je v tem da se je 8 let razvijal pa je blo vse to stran vržen v 2 tednih. Tud igre so del kulturnega spomina. Staro glasbo si zavoljo nostalgije vedno lahko zavrtiš, pri igrah pa to ni samoumevno. So tud primeri iger ko se je po enem letu ali dveh igro uničlo pa nisi dobil nobenga denarja nazaj. Logično ne bi kupoval igre za en let.
So tud primeri ko si folk vzame dopust da špila dolgo pričakovane igre, no pol ti pa to igro skenslajo. Sicer sem to v čankih zasledil zaenkrat sam za GTA ampak verjamem da se dogaja tud pri drugih igrah pri najbolj strastnih igralcih..
So tud primeri ko si folk vzame dopust da špila dolgo pričakovane igre, no pol ti pa to igro skenslajo. Sicer sem to v čankih zasledil zaenkrat sam za GTA ampak verjamem da se dogaja tud pri drugih igrah pri najbolj strastnih igralcih..
Pri katerem GTA-ju se je pa to zgodilo? Saj veš, da je bil zadnji GTA izdan 12 let nazaj, GTA 6 pa ni imel jasno določenega datuma izida preden so ga zamaknili na 26 maj 2026?
Da bo vnuka zanimal Vice City ali Doom, je moznost 0,000001%. Nobenega smisla ni tratiti vire za ohranitev obskurnih iger. Mimogrede, kdaj si nazadnje pogledal kaksen film iz leta 1922 ali 1927?
Ne skrbi, takrat bomo imeli se vec 'fake' sluzb, da bo lahko nekdo raziskoval te prastare igre. Sam recimo prvic slisim za The Crew. Mimogrede, so ugasnili tudi serverje za The Crew 2?
Jao jao. Otroke bo zanimalo točno to, kar jim boš pokazal. Imaš kaj otrok? Če bodo to nove mindless brainrot stvari, ga bo zanimalo to. Če ga boš učil šah od malih nog ga bo zanimal šah. Verjetnost da bo moje potomce zanimal Doom, stari GTA-ji, in na splošno igre 80-ih, 90-ih in morda še 00-ih je strašansko velika. Ker te igre ne nudijo nič manj igrabilnosti kot nove - lahko bi celo rekel da jo je v povprečju precej več. In ker hkrati tudi ne rabijo interneta je to tak "varen način", da se otroku omogoči igranje iger brez rizika za brainrot s strani tiktoka in podobnih budalaštin. Recimo ravno dva dni nazaj sem vnuku od bratranca od tasta (tehnično žlahta, eh?) pokazal eno arkadno igro, ki sem jo naredil sam in je generičen klon simpl side scroller špilov iz 80-ih. Je takoj notri padu in je šlo 45 minut mimo kot bi mignil. Potem smo ga pa stran vlekli, ker za 7 letnika je to že kar veliko. Tako da ne, tvoja premisa je izjemno slaba. Tudi filmi, ko ljudje enkrat vidijo proper filme kjer se je moralo delati na vsebini in na vizualnih efektih, začuda večinoma trdijo kako je nova produkcija goyslop. In jasno tudi sam mnogo raje gledam filme iz 60-ih,70-ih, 80-ih in celo 50-ih, ker so tipično mnogo boljši od današnje DEI goyslop produkcije. Nek tehnološki cutoff seveda vedno obstaja. Zame pri filmih je to nekako barvna tehnika, čeprav so kaki chaplin in stan&olio, casablanca (in še kaka stvar) čisto ok filmi. Pri igrah so imho 80-ta tisti cutoff, ker 8-bit stvari so bile precejšnja žalost, kasnejše PC in konzolne zadeve so pa že super kul. In ja o.g. super mario je še danes garant zabava za ure in ure na otročjih rd-jih.
Tokrat ne trolam. Samo ne razumem kje je problem. Pravkar sem pogledal. Lol, The Crew 2 stane 9e. Aja, je igra slabsa? Potem pa se naj teh 10k igralcev zbere in odkupi prvo igro. Ampak ne, dajmo vkljuciti celo jebeno EU.
V 10 letih bi si jo v bistvu lahko z nule skodirali, pa jo imate forever. Ampak ne, dajmo se pretvarjat, da gre za javno dobrino.
So tud primeri ko si folk vzame dopust da špila dolgo pričakovane igre, no pol ti pa to igro skenslajo. Sicer sem to v čankih zasledil zaenkrat sam za GTA ampak verjamem da se dogaja tud pri drugih igrah pri najbolj strastnih igralcih..
Pri katerem GTA-ju se je pa to zgodilo? Saj veš, da je bil zadnji GTA izdan 12 let nazaj, GTA 6 pa ni imel jasno določenega datuma izida preden so ga zamaknili na 26 maj 2026?
Poleg tega firme ne bodo kar pobrisale izvorne kode. Jo bodo pac objavili cez 50 let. Da ne omenjamo, da jo ima itak kaksen developer na svojem kriptiranem disku. Nihce ne "unicuje iger". Edini pametni argument pri vsej sagi je, da se prepreci remote izklopiti single player nacin.
Ok, mi sicer (žal) nismo gimnazijci, ki se še dandanes formalno izgrajujejo na osnovi tekovin in Ivana Cankarja, če že govoriš o starem šrotu :D
Cankar ni šrot, temveč osveščevalec naroda. Ki mu je spektakularno spodletelo, priznam.
Tekovine smo v 80. zasmehovali, danes so postale zimzelene.
Hence Cankarjev spodlet.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
Pa naj jih razvijejo tako, da ne potrebujejo strežnikov (če so single player). Oziroma naj dovolijo skupnosti, da poganja svoje strežnike (multiplayer / online / ...).
Oboje lahko po določenem času, da ne bo hude ure o tem "kako bodo pa kaj zaslužili, če bodo ljudje lahko svoje strežnike poganjali".
Pa ja sej to se je že v praksi dogajalo v redkih primerih. 50 razvijalcev ki je celo igro razvilo pa dalo v obtok je v samo 3 mesecih spremenilo online igro v offline. Dejansko se čist lepo da to naredit, še toliko lažje če že od začetka planiraš kaj se z igro zgodi ko ukineš podporo. Res gre tle bolj za lenobo kot karkol druzga:
( v drugem delu videa lepo par primerov dobre prakse izpostavi )
Zanimivo, da je toliko podpore iz Slovenije. Ni videt, da bi se kdo sekiral zaradi tega, ker NUK2 ne obstaja. Se pa sekirate zaradi nekih iger v večini tujega založništva.
Zanimivo, da je toliko podpore iz Slovenije. Ni videt, da bi se kdo sekiral zaradi tega, ker NUK2 ne obstaja. Se pa sekirate zaradi nekih iger v večini tujega založništva.
Koji k* ima eno veze z drugim?
A ker nek X ni OK je treba zdaj kar vse Y pustit, da niso OK? Genialno razmišljanje.
To ne. Ampak, ce gremo pogledat kako je bil v zadnjih 10 let izkoriscen ta EU institut (iniciativa), gre bolj za obskurno nepomembne zadeve. Nic nepricakovanega, i guess.
Zanimivo, da je toliko podpore iz Slovenije. Ni videt, da bi se kdo sekiral zaradi tega, ker NUK2 ne obstaja. Se pa sekirate zaradi nekih iger v večini tujega založništva.
Koji k* ima eno veze z drugim?
A ker nek X ni OK je treba zdaj kar vse Y pustit, da niso OK? Genialno razmišljanje.
Bilo je izpostavljeno, da bodo naši zanamci imeli dostop do tega kar imamo danes mi. In NUK2 je časovna kapsula, tako kot bi bile igre. Ampak če se tebi fučka za NUK2, se meni tudi za igrice.
Ta z NUK 2 je res neumestna; tudi zato ker digitalno arhiviranje lahko počne že NUK 1.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zanimivo, da je toliko podpore iz Slovenije. Ni videt, da bi se kdo sekiral zaradi tega, ker NUK2 ne obstaja. Se pa sekirate zaradi nekih iger v večini tujega založništva.
Koji k* ima eno veze z drugim?
A ker nek X ni OK je treba zdaj kar vse Y pustit, da niso OK? Genialno razmišljanje.
Bilo je izpostavljeno, da bodo naši zanamci imeli dostop do tega kar imamo danes mi. In NUK2 je časovna kapsula, tako kot bi bile igre. Ampak če se tebi fučka za NUK2, se meni tudi za igrice.
Od kod ti zaboga ideja, da se meni fučka za NUK?? Ali komurkoli drugemu v tej temi?
Gre se za novejše igre, kjer to ne pride v poštev. Ker imaš dandanes singleplayer igre, ki pa obvezno potrebujejo povezavo na strežnik. Ko se strežnik ugasne postane igra neuporabna.
Pa ja sej to se je že v praksi dogajalo v redkih primerih. 50 razvijalcev ki je celo igro razvilo pa dalo v obtok je v samo 3 mesecih spremenilo online igro v offline. Dejansko se čist lepo da to naredit, še toliko lažje če že od začetka planiraš kaj se z igro zgodi ko ukineš podporo. Res gre tle bolj za lenobo kot karkol druzga:
( v drugem delu videa lepo par primerov dobre prakse izpostavi )
Menim, da ne gre za lenobo, ampak da je to nalašč. Torej s figo v žepu. Podobno kot "planned obsolescence" oz. dizajn naprav na način, kjer se bo naprava garantirano pokvarila kmalu po preteku garancijskega roka. Zakaj? Ja da te prisili v nakup nove seveda!
Tokrat ne trolam. Samo ne razumem kje je problem. Pravkar sem pogledal. Lol, The Crew 2 stane 9e. Aja, je igra slabsa? Potem pa se naj teh 10k igralcev zbere in odkupi prvo igro. Ampak ne, dajmo vkljuciti celo jebeno EU.
V 10 letih bi si jo v bistvu lahko z nule skodirali, pa jo imate forever. Ampak ne, dajmo se pretvarjat, da gre za javno dobrino.
Torej če si kupil igro, kako pravico jo imajo ugasniti? Torej nisi kupil igre, ampak si naročen na storitev? Potem bi moralo to jasno pisati, in tudi ne bi smela biti uporabljena terminologija "kupi" ampak "najemi". Glede na to da gre za igro, kjer je enoigralstvo čisto možno brez strežnikov enostavno ni razloga za ugašanje. Verjetno želijo prodati 2-ko? To je zelo zelo proti-potrošniško delovanje. Me zanima kaj bi porekli na ZPS
Da bo vnuka zanimal Vice City ali Doom, je moznost 0,000001%. Nobenega smisla ni tratiti vire za ohranitev obskurnih iger.
Zanimanje za retro tech je v bistvu cedalje vecje. Kup ljudi zanimajo stare stvari.
To, da podjetje ugasne streznike za neko igro, in stvari po tem ne odpre na tak nacin, da bi community stvar lahko drzal se naprej zivo, je samo posledica pohlepa in prisila, da se ljudje preselijo na novo igro. Ce bi novo igro naredili tako dobro, bi ljudje migrirali sami od sebe, brez taksnih prisil.
Pescica community CounterStrike serverjev ne odzira blazno veliko profita trenutno aktualnim igram. Ta argument je pac smesen. Ljudje bodo se vedno kupovali nove igre, ce bodo igre dovolj dobre.
" Zanimanje za retro tech je v bistvu cedalje vecje. Kup ljudi zanimajo stare stvari."
Absolutno. Ne samo iz nostalgije, predvsem zato, ker so nove igre tako zelo nekakovostne.
Kakor katere. Pred 30 leti smo imeli kopico povsem nekakovostnih iger, ki se jih dandanes nihce vec ne spomni. So pa ostale nekatere igre, ki so se dandanes objektivno dobre.
Isto je danes, imas kup sranja, in nekaj dobrih stvari.