» »

Iniciativa proti uničevanju starih iger v EU zbrala dovolj podpisov

1
2
3

tony1 ::

Morda sem nostalgičen in neobjektiven, razmerje med dobrimi novimi in starimi se mi zdi številčno v prid starim. Sploh ker nekaterih (pustolovščin) novih skoraj ni, včasih so pa izhajale vsak mesec.

_Denny_ ::

Ni nostalgija...dejansko je prej prišlo letno (ali celo mesečno) več dobrih iger kot pa v zadnjih 5 letih skupaj. Na raznih ranked seznamih glede na ocene kot je npr. List of video games considered the best @ Wikipedia z lahkoto naberejo 10+ "starih" iger letno, po 2015 pa čedalje manj; po 2020 je celo problem več kot 1-2 na leto.

Del mojega commenta z ene druge novice:

_Denny_ je izjavil:

Isto še lahko rečem za igre, npr. 2003 - Need for Speed Underground, GTA: Vice City, The Simpsons Hit & Run, Midnight Club 2, Call of Duty, Max Payne 2, Anno 1503, C&C: Generals, Rise of Nations, SimCity 4, Gothic 2, Star Wars: KOTOR, Prince of Persia: Sands of Time,... Vse GOTY material. Kaj pa lani? Brez googlanja ne morem našteti niti ene dobre. Ni tu razlog nostalgija (niti ne more biti, če je vsakemu všeč takoj pri izidu) in "ljudje se staramo", če se pogleda situacije kot pri npr. Concord, ko so zmetali leta razvoja in 400mio+ $ v igro ter jo po manj kot 14 dneh umaknili s prodaje ali pa Suicide Squad, ki je zaradi negativnih ocen že malo čez pol leta po izidu bil v -95% akciji (iz 70€/100€ na 3,5€/5€). Take stvari se prej nikoli niso dogajale in so se igre kljub slabim ocenam vseeno nekako prodajale; še Big Rigs: Over the Road Racing, ki velja za najslabšo igro vseh časov, je bil bolje prodajan od Concorda.
Asrock X670E Taichi, Ryzen 9 7950X3D + NH-D14, 96GB Corsair DDR5-6400 CL32
RTX 5080 16GB, 2TB Kingston KC3000, 2TB ADATA SX8200 Pro, 4TB Micron 5200
Seasonic Focus Plus 850W, Corsair Air 540, Logitech Z-2300, TCL 55C7K 144Hz

OutOfTheBox ::

BigWhale je izjavil:


To, da podjetje ugasne streznike za neko igro, in stvari po tem ne odpre na tak nacin, da bi community stvar lahko drzal se naprej zivo, je samo posledica pohlepa in prisila, da se ljudje preselijo na novo igro.


Se strinjam. Ampak ne bi rekel temu pohlep. Gre se za to da podjetje s tem skuša izničit rizik v primeru da se špil ne bi prijel tako kot prvi naslov (ker dejansko rizik pač obstaja).

Ce bi novo igro naredili tako dobro, bi ljudje migrirali sami od sebe, brez taksnih prisil.


Problem je ker je nemogoče napovedat ali se bo igra prijela ali ne (oz. ali bo tako dobra kot prvi naslov). Podjetje s tem ko staro igro "uniči", hoče znižat rizik da bi ljudje ostali na tistem naslovu namesto migrirali.

Jaz bi v tem primeru raje kot špil ugasnil, že iz nule naredil model tak da bi mi vedno nosu revenue stream brez večjega vložka. Npr plačljivi kozmetiki ipd. Tako bo volk sit in koza cela.

BigWhale ::

_Denny_ je izjavil:

Ni nostalgija...dejansko je prej prišlo letno (ali celo mesečno) več dobrih iger kot pa v zadnjih 5 letih skupaj. Na raznih ranked seznamih glede na ocene kot je npr. List of video games considered the best @ Wikipedia z lahkoto naberejo 10+ "starih" iger letno, po 2015 pa čedalje manj; po 2020 je celo problem več kot 1-2 na leto.


Saj ves, da so te lestvice sestavljali ljudje, ki so se tudi postarali in so uvrscali na lestvice igre, ki so jim bile ljube. Tudi z glasbo je podobno. Vecina ljudi preferira glasbo iz svojih najstniskih let in jo uvrsca med najboljso glasbo in "dans ne delajo vec glasbe kot so jo vcasih". :)

Plus, trenutno je veliko vec produkcije, kot jo je bilo vcasih. Na Wiki imas sezname izidov iger za vsako leto posebaj. Leta 1995 je bilo izdanih nekaj vec kot 60 'notable releases'. Leta 2023, je bilo vec kot 60 iger izdanih v prvih dveh mesecih. Obcinstvo se zato precej bolj razdrobi in nimas vec tako jasnih 'zmagovalcev'.


_Denny_ je izjavil:

Take stvari se prej nikoli niso dogajale in so se igre kljub slabim ocenam vseeno nekako prodajale


Take stvari so se dogajale tudi prej, verjetno se samo ne spomnis tega. :)
List of video games notable for negative reception @ Wikipedia

kow ::

jlpktnst je izjavil:


Torej če si kupil igro, kako pravico jo imajo ugasniti? Torej nisi kupil igre, ampak si naročen na storitev? Potem bi moralo to jasno pisati, in tudi ne bi smela biti uporabljena terminologija "kupi" ampak "najemi". Glede na to da gre za igro, kjer je enoigralstvo čisto možno brez strežnikov enostavno ni razloga za ugašanje. Verjetno želijo prodati 2-ko? To je zelo zelo proti-potrošniško delovanje. Me zanima kaj bi porekli na ZPS


Serverji so placana storitev za neznano casovno obdobje pri nakupu igre.

Nekaj je "ideolosko" teoretiziranje, drugo so prakticni primeri. Ti bo pac proizvajalec napisal, da garantira samo 3 mesece online igranja ipd. Ekonomike online iger s tvojim nacinom razmisljana ne mores spremeniti. Ne mores pricakovati od podjetij, da si bodo samoiniciativno skodovala. Verjetno bi bilo smiselno legalizirati recimo minimalnih 12 mesecev online igranja po nakupu. To bi pokrilo situacijo, ko bi nekdo recimo kupil The Crew, nekaj tednov, preden ugasnejo serverje.

Zakaj bi firma pustila serverje stare verzije igre. Zeli si novih dohodkov, da ne bodo propadli. Ce bo nekdo se 5 let igral The Crew, ter nic prispeval firmi, verjetno v tem casu ne bo spilal se kaksne druge igre od te firme.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

kow ::

BigWhale je izjavil:

kow je izjavil:

Da bo vnuka zanimal Vice City ali Doom, je moznost 0,000001%. Nobenega smisla ni tratiti vire za ohranitev obskurnih iger.


Zanimanje za retro tech je v bistvu cedalje vecje. Kup ljudi zanimajo stare stvari.



Nihce danes ne poslusa glasbe iz 1950s. Iz 1960, pa morda kaksne Beatle, potem se pocasi konca. Na dekado je prostora za par iger, ko enkrat mine nekaj casa.
Ker je masovna zabavna industrija stara cirka 70 let, se nimamo nobene perspektive.

tony1 ::

" Plus, trenutno je veliko vec produkcije, kot jo je bilo vcasih. Na Wiki imas sezname izidov iger za vsako leto posebaj. Leta 1995 je bilo izdanih nekaj vec kot 60 'notable releases'. Leta 2023, je bilo vec kot 60 iger izdanih v prvih dveh mesecih. Obcinstvo se zato precej bolj razdrobi in nimas vec tako jasnih 'zmagovalcev'."

Ja, ampak več nekakovostne produkcije.

Kaj je to notable, ne vem. Ampak če to pomeni 5 zelo kakovostnih (Jokerjeva ocena bi bila 85% in več) naslovov na mesec, je to ogromno. Danes jih je 5 na leto. Pa jih še toliko ni...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: tony1 ()

_Denny_ ::

BigWhale je izjavil:

_Denny_ je izjavil:

Ni nostalgija...dejansko je prej prišlo letno (ali celo mesečno) več dobrih iger kot pa v zadnjih 5 letih skupaj. Na raznih ranked seznamih glede na ocene kot je npr. List of video games considered the best @ Wikipedia z lahkoto naberejo 10+ "starih" iger letno, po 2015 pa čedalje manj; po 2020 je celo problem več kot 1-2 na leto.


Saj ves, da so te lestvice sestavljali ljudje, ki so se tudi postarali in so uvrscali na lestvice igre, ki so jim bile ljube. Tudi z glasbo je podobno. Vecina ljudi preferira glasbo iz svojih najstniskih let in jo uvrsca med najboljso glasbo in "dans ne delajo vec glasbe kot so jo vcasih". :)

Plus, trenutno je veliko vec produkcije, kot jo je bilo vcasih. Na Wiki imas sezname izidov iger za vsako leto posebaj. Leta 1995 je bilo izdanih nekaj vec kot 60 'notable releases'. Leta 2023, je bilo vec kot 60 iger izdanih v prvih dveh mesecih. Obcinstvo se zato precej bolj razdrobi in nimas vec tako jasnih 'zmagovalcev'.


Tiste lestvice so dejansko skupek najbolje ocenjenih iger iz 53 publikacij, ne samo nek seznam kjer je nek anonimni Wiki pisec določil kako je neka igra bila zakon. Sam bi se recimo tudi lahko poglobil v moj 2m velik kup PC Gamerjev, PC Formatov, Jokerjev in SWP-jev, iz vsakega prepisal igre s 85%+ in potem naredil 1998-2007 lestvice po slovenskem okusu.

Res je več izidov, je pa večina t.i. "asset flip" sranja, ki ga ne bo opisovala nobena (online) revija oz. spletne strani, Youtuberji in ostali, ki pač delajo recenzije iger. Tu je recimo en del mojega Steam libraryja s temi "mojstrovinami", ki jih dobiš zastonj na raznih ruskih straneh v zameno za retweet ali dodajanje neke tretje igre na wishlisto (ko dobiš key, jo itak vržeš ven); zadnjih nekaj let redko kaj kupim, te zastonj stvari pa poberem vse. Steam se je konkretno pokvaril z uvedbo Greenlighta, kasneje pa z ukinitvijo le-tega in zdaj je lahko praktično vsak s $100 game developer, celotna trgovina pa se zaradi vsega shovelwara spreminja v klon Play Stora.
Asrock X670E Taichi, Ryzen 9 7950X3D + NH-D14, 96GB Corsair DDR5-6400 CL32
RTX 5080 16GB, 2TB Kingston KC3000, 2TB ADATA SX8200 Pro, 4TB Micron 5200
Seasonic Focus Plus 850W, Corsair Air 540, Logitech Z-2300, TCL 55C7K 144Hz

BigWhale ::

kow je izjavil:


Nihce danes ne poslusa glasbe iz 1950s. Iz 1960, pa morda kaksne Beatle, potem se pocasi konca. Na dekado je prostora za par iger, ko enkrat mine nekaj casa.
Ker je masovna zabavna industrija stara cirka 70 let, se nimamo nobene perspektive.


Se glasbo iz 40s poslusa precej vec ljudi kot si mislis, da jo poslusa. Ce je ti ne, se ne pomeni, da je drugi ne. Ne vem sicer kaj ima glasba z igrami ampak ok ...

Tudi stare igre ljudje se igrajo. Jasno, da je stevilcno igralcev precej manj ampak se vedno se igrajo. Se vec, za stare racunalnike celo delajo nove igre, ki se prodajajo. Ta trg ni velik, vseeno pa obstaja. In to, da firma ubije staro igro in je ne da na voljo communityu je zgolj posledica maximiziranja profita na racun prisile in ne na racun nove igre, ki je boljsa od starejse igre.

kow ::

Ne trdim, da se ne poslusa stara glasba. Trdim, da se je poslusa zelo malo. Tudi, ce bi unicil 99% glasbe iz 1960s, ne bi prakticno nihce opazil. Ne vem zakaj bi bilo pri igrah kaj drugace. Zakaj bi nekdo cez 50 let igral danasnjo povprecno igro. Tega prakticno ne bo oz. bo stevilka smesno nizka. Tudi, ce za vedno izgubimo igro kot je The Crew, me bos tezko preprical, da bo to "katastrofa za kulturno dediscino clovestva".

BigWhale je izjavil:

In to, da firma ubije staro igro in je ne da na voljo communityu je zgolj posledica maximiziranja profita na racun prisile in ne na racun nove igre, ki je boljsa od starejse igre.


Communityju nihce ne preprecuje, da bi sel do firme in placal za podaljsanje obratovanja serverjev. Ce je igralcev 5k, naj zberejo tisti milijon ali dva, ter gredo do proizvajalca, ki jim bo z veseljem ugodil. Serverji bodo se vedno laufali.
Problem je, da bi se community rad sel komunajzarstvo in spilal zastonj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

bm1973 ::

kow je izjavil:


Communityju nihce ne preprecuje, da bi sel do firme in placal za podaljsanje obratovanja serverjev. Ce je igralcev 5k, naj zberejo tisti milijon ali dva, ter gredo do proizvajalca, ki jim bo z veseljem ugodil. Serverji bodo se vedno laufali.
Problem je, da bi se community rad sel komunajzarstvo in spilal zastonj.

Igro si kupil, torej si lastnik. Naj bi delovala. Dokler pač jo kdo igra...

Tisti check serverček bi lahko predelali v en lokalni servis, pa bi bil mir... En usran update in en teden dela za firmo.

Kot bi ti avto naenkrat nehal delat, ker je (vnesi vendorja) ukinil model.

kow ::

Boljsa analogija bi bila, da bi zamenjali vrsto goriva (recimo, da ima vec etanola). Kupci 50 let starih avtomobilov pa bi zahtevali, da rafinerije se vedno izdelujejo staro gorivo. Ker se jih 10 vozi s starodobniki.
Zastonj igrati 10 let stare igre, je pac nesmisel. Ze zdavnaj si "zamortiziral" svojo kupnino gameplaya.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

BigWhale ::

tony1 je izjavil:

Ja, ampak več nekakovostne produkcije.


Z vec produkcije pride tudi vec nekakovostne produkcije, to je jasno. Razmerje med tem koliko je dobrih in slabih stvari, je pa verjetno priblizno enako. Na koncu pa zaradi vec produkcije pride tudi do zamika pri ocenah. Ce si imel vcasih, karikirano, 10 dobrih iger na leto, danes jih imas pa 20, bodo kriteriji za to kaj je dobra igra, danes precej strozji, ker je toliko vec iger.

tony1 je izjavil:

Kaj je to notable, ne vem. Ampak če to pomeni 5 zelo kakovostnih (Jokerjeva ocena bi bila 85% in več) naslovov na mesec, je to ogromno. Danes jih je 5 na leto. Pa jih še toliko ni...


Ocene je treba jemati z rezervo. Vedno so biased in vedno so produkt trenutnega stanja na trziscu. A bi Super Mario World danes ljudje ocenili enako kot leta 1990? Dvomim. Danes mora platformer izpolniti precej vec kriterijev, da se ga smatra kot dobera igra. Leta 2009 je izsel Trine, ki je eden izmed boljsih platformerjev, pa ga na tisti wiki lestvici najboljsih iger sploh ni.

Kriteriji za igre so se precej spremenili, hkrati je bilo pa narejenih ze toliko iger, da je ze tezko najti originalno idejo in igre tudi zaradi tega dobivajo slabse ocene.

Gregor P ::

kow je izjavil:

Boljsa analogija bi bila, da bi zamenjali vrsto goriva (recimo, da ima vec etanola). Kupci 50 let starih avtomobilov pa bi zahtevali, da rafinerije se vedno izdelujejo staro gorivo. Ker se jih 10 vozi s starodobniki.
Zastonj igrati 10 let stare igre, je pac nesmisel. Ze zdavnaj si "zamortiziral" svojo kupnino gameplaya.

Kdaj slišal za besedo kultura (in kulturna dediščina)? Naj ti namignem, da to ni enako "etanol".:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

BigWhale ::

kow je izjavil:

Ne trdim, da se ne poslusa stara glasba.


Napisal si dobesedno nihce. Odloci se zdaj. :D


kow je izjavil:

Tudi, ce za vedno izgubimo igro kot je The Crew, me bos tezko preprical, da bo to "katastrofa za kulturno dediscino clovestva".


Kje te pa to prepricujem? Ne si zdaj izmisljevat stvari.


BigWhale je izjavil:

Problem je, da bi se community rad sel komunajzarstvo in spilal zastonj.

Ne. Problem je, da ti svoje ideologije vleces tja kamor jih ni treba.

Za neko podjetje bi bilo to, da neko staro igro dajo na voljo communityu, recimo da open sourcnejo streznik, minimalen strosek, ki bi se v resnici veckrat povrnil zaradi dobrega PRa. Tako bi tisti, ki so igro kupili imeli se vedno moznost, da jo igrajo. Podjetje bi dobilo street cred, in tista pescica igralcev bi bila srecna. Vecina igralcev bi pa tako ali tako presla na novo verzijo.

tomlin ::

podpiram +1
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman

kow ::

BigWhale je izjavil:


Za neko podjetje bi bilo to, da neko staro igro dajo na voljo communityu, recimo da open sourcnejo streznik, minimalen strosek, ki bi se v resnici veckrat povrnil zaradi dobrega PRa. Tako bi tisti, ki so igro kupili imeli se vedno moznost, da jo igrajo. Podjetje bi dobilo street cred, in tista pescica igralcev bi bila srecna. Vecina igralcev bi pa tako ali tako presla na novo verzijo.


Ne drzi. Ko ugasnejo server, bo polovica teh igralcev kupila zadnjo razlicico igre, in nadaljevala igranje. Pol jih bo nehala igrati. Skratka, dobili bodo 2500 novih strank. V primeru ohranitve serverja bi imeli 0 novih strank. Ne vem kaksen PR bi zaradi tega dobili. Nihce ne bi o tem porocal.

Lahko tudi obrnemo problem. Ce imamo casovni stroj in takoj po nakupu naredijo anketo vseh kupcev z vprasanjem "koliko let pricakujete, da bo online server na voljo". Kaksni mislis, da bi bili povprecni odgovori?

BigWhale je izjavil:


kow je izjavil:

Tudi, ce za vedno izgubimo igro kot je The Crew, me bos tezko preprical, da bo to "katastrofa za kulturno dediscino clovestva".

Kje te pa to prepricujem? Ne si zdaj izmisljevat stvari.


Ime iniciative je, quote: "Stop Destroying Videogames"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

kow ::

BigWhale je izjavil:


Ne. Problem je, da ti svoje ideologije vleces tja kamor jih ni treba.


Ideoloska je ravno iniciativa. Od naslova, do primera The Crew, kjer so strezniki laufali 10 let, kar je povsem primerno casovno obdobje. Tudi, ce/ko bi regulirali, bodo igralci dobili kvecjemu slabsi deal.

tony1 ::

"Ne drzi. Ko ugasnejo server, bo polovica teh igralcev kupila zadnjo razlicico igre, in nadaljevala igranje. Pol jih bo nehala igrati. Skratka, dobili bodo 2500 novih strank. V primeru ohranitve serverja bi imeli 0 novih strank. Ne vem kaksen PR bi zaradi tega dobili. Nihce ne bi o tem porocal."

Shillanje za "corporations are people too, peach" mora biti neka motnja. Če človek rabi gospodarja si naj omisli Janšo, je precej bolj resničen in bolj blizu.

kow ::

Ce ima kdo tezave z Ubisoftom, je stvar enostavna. Naj neha kupovati njihove igre. Ponudbe je na trgu kolikor hoces. Mimogrede, sem za spremenjeno zakonodajo. Da ti ne smejo odklopiti single player nacin, to se strinjam.

Tukaj imas seznam:

List of largest video game companies by revenue @ Wikipedia

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

BigWhale ::

kow je izjavil:


Ne drzi. Ko ugasnejo server, bo polovica teh igralcev kupila zadnjo razlicico igre, in nadaljevala igranje. Pol jih bo nehala igrati. Skratka, dobili bodo 2500 novih strank. V primeru ohranitve serverja bi imeli 0 novih strank. Ne vem kaksen PR bi zaradi tega dobili. Nihce ne bi o tem porocal.


Tvojo statistiko si potegnil iz riti. Imamo sicer real life primere, ki pravijo, da to kar trdis ni res. Niti priblizno ne. Se vedno imas Counter Strike serverje, na katerih je po nekaj tisoc igralcev, hkrati imas pa tudi Counter Strike 2, katerega igra vec kot milijon igralcev. Valve z dolgoletno podporo Counter Strike ni izgubil nicesar. Na koncu pa samo potrdis to kar pravim. Firmi je lazje, da generirajo dobicek tako, da nategnejo igralce z ugasanjem starih streznikov, kot da bi dejansko naredili novo igro, ki bi bila dobra in boljsa od prve.

In hkrati me ne razumes, ker nikjer ne pravim, da morali njihove lastne serverje ohraniti jih vzdrzevati en placevati se naprej (ceprav nekatera podjetja tudi to delajo, shocking, a ne?).

kow je izjavil:

Ime iniciative je, quote: "Stop Destroying Videogames"


Kaj drugega pa je ugasanje streznikov in podpore? Igro efektivno unicis, ker je nihce vec ne more igrati. Kulturno dediscino si pa ti ven potegnil.

kow je izjavil:

Ideoloska je ravno iniciativa. Od naslova, do primera The Crew, kjer so strezniki laufali 10 let, kar je povsem primerno casovno obdobje.


If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.

Z drugimi besedami, podjetja bi ti rada nekaj prodala, in potem bi rada obdrzala tudi pravico nad tem do kdaj lahko to stvar uporabljas. To je norost, ki jo marsikdo zagovarja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

Gregor P ::

Ok za kulturno dediščino sem morda jaz kriv; sam sem to mislil v duhu, da so tudi videoigre del naše kulture, ki jih je treba ohraniti in ustrezno arhivirati :-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

BigWhale, bluzis. Primerjava z Counterstrike je popolnoma nesmiselna, ker gre za Valve, ki ima ogromen revenue stream od Steama. Ce bi ziveli samo od Counterstrikea, bi se obnasali povsem drugace. Pa se privat firma je. Poleg tega gre za eno najvecjih uspesnic online igranja vseh casov. Kot da bi ekonomiko povprecne tv serije primerjal s seinfeldom. Nesmiselno.

"Kaj drugega pa je ugasanje streznikov in podpore? Igro efektivno unicis, ker je nihce vec ne more igrati."

To seveda ne drzi. Dokler je v repozitoriju izvorna koda, lahko vedno rebuildas in dvignes server. Ce bi seveda kdo imel cez 30 let taksno zeljo (skoraj zagotovo ne, igra izgleda ni nic posebnega)

"Se vedno imas Counter Strike serverje, na katerih je po nekaj tisoc igralcev, hkrati imas pa tudi Counter Strike 2, katerega igra vec kot milijon igralcev."

Torej gre za statisticno napako in zaradi PR dopuscajo igranje stare verzije.

Zdaj nam pa te stevilke primerjas s stevilkami igralcev na serverjih: The Crew (2014), The Crew 2 (2017), The Crew Motorfest (2023). Pa primerjajmo s razmerjem igralec CounterStrike 1 in Counterstrike 2.

Pithlit ::

kow je izjavil:

BigWhale, bluzis. Primerjava z Counterstrike je popolnoma nesmiselna, ker gre za Valve, ki ima ogromen revenue stream od Steama. Ce bi ziveli samo od Counterstrikea, bi se obnasali povsem drugace. Pa se privat firma je. Poleg tega gre za eno najvecjih uspesnic online igranja vseh casov. Kot da bi ekonomiko povprecne tv serije primerjal s seinfeldom. Nesmiselno.

"Kaj drugega pa je ugasanje streznikov in podpore? Igro efektivno unicis, ker je nihce vec ne more igrati."

To seveda ne drzi. Dokler je v repozitoriju izvorna koda, lahko vedno rebuildas in dvignes server. Ce bi seveda kdo imel cez 30 let taksno zeljo (skoraj zagotovo ne, igra izgleda ni nic posebnega)

"Se vedno imas Counter Strike serverje, na katerih je po nekaj tisoc igralcev, hkrati imas pa tudi Counter Strike 2, katerega igra vec kot milijon igralcev."

Torej gre za statisticno napako in zaradi PR dopuscajo igranje stare verzije.

Zdaj nam pa te stevilke primerjas s stevilkami igralcev na serverjih: The Crew (2014), The Crew 2 (2017), The Crew Motorfest (2023). Pa primerjajmo s razmerjem igralec CounterStrike 1 in Counterstrike 2.

A pol ti lahko serviram Ragnarok Online? Ker ta nima nekega revenue streama kot Valve. Ima pa še vedno po par 10 jurjev dnevnih igralcev čez vse serverje pa verzije.

Igra je luč sveta ugledala leta 2002, uradni serverji v evropi so ugasnili leta 2018. Neuradni serverji igro še kar držijo pri življenju. In preporod je doživela z nebroj mobilnimi verzijami.
Life is as complicated as we make it...

kow ::

Torej ima ta igra vec po 23 letih vec igralcev kot vse tri razlicice The Crew skupaj (zadnja verzija je prisla leta 2023)? Sem prav razumel?
A prav vidim, da je ta igra podprta samo na windowsih? The Crew pa na 5+ platformah? Prav vidim?

Mal ste cudaki. Kot da firme nimajo kaj pametnega za pocet in so "pure evil", tko.. mal za foro.

Imo, bo koncni rezultat - brdo komplicirane in nepotrebne regulacije. Firme pa bodo v drobnem tisku napisale, da bodo podpirale serverje najmanj 3 leta ali kaj podobnega. Noben "consumer rights protection" ne bo zmagal proti osnovni ekonomski logiki. Zal. V bistvu bodo manjse firme se v slabsi poziciji in se bodo morale se prej prodati vecjim studijem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Ales ::

Pa si prišel od tega, da ne razumeš za kaj se gre, do defetizma.

Interes podjetij je zaslužek. Kadar ob tem niso dovolj usklajeni z interesom javnosti, so zato zakonske regulacije. Posledično imamo to temo.

Regulacije znajo biti še kako učinkovite, brez skrbi. Spomni se na to vsakič, ko polniš kako napravo preko USB C, npr..

kow ::

Ravno obratno. Ti nisi razumel zakaj gre. Gre za interes javnosti, da. Interes vecine igralcev iger (sploh pa neigralcev), ne pa majhne fringe skupine navdusencev. Ki si zelijo izboriti posebne interese.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Pithlit ::

kow je izjavil:

Torej ima ta igra vec po 23 letih vec igralcev kot vse tri razlicice The Crew skupaj (zadnja verzija je prisla leta 2023)? Sem prav razumel?
A prav vidim, da je ta igra podprta samo na windowsih? The Crew pa na 5+ platformah? Prav vidim?

Mal ste cudaki. Kot da firme nimajo kaj pametnega za pocet in so "pure evil", tko.. mal za foro.

Imo, bo koncni rezultat - brdo komplicirane in nepotrebne regulacije. Firme pa bodo v drobnem tisku napisale, da bodo podpirale serverje najmanj 3 leta ali kaj podobnega. Noben "consumer rights protection" ne bo zmagal proti osnovni ekonomski logiki. Zal. V bistvu bodo manjse firme se v slabsi poziciji in se bodo morale se prej prodati vecjim studijem.

Sej se ne čudim da ti noben argument ni zadost dober. CS ne velja ker je Valve zadaj in služi ogromne denarje... RO ne velja ker je community zadaj in ne služi praktično nič. Očitno je The Crew edina merodajna igra (ki paše v tvojo filozofijo).


Sheeeeeet man. Hudo sprano tole.

Mimogrede, uradni RO je čisto lepo živel 16 let z naročninami in mikrotransakcijami... In to kljub dejstvu da je praktično od vsega začetka paralelno laufalo nebroj zastonjskih privat serverjev (nekateri laufajo še zdaj). Sam update so dobival z zamikom. To, recimo, je dobra praksa.

kow je izjavil:

Ravno obratno. Ti nisi razumel zakaj gre. Gre za interes javnosti, da. Interes vecine igralcev iger (sploh pa neigralcev), ne pa majhne fringe skupine navdusencev. Ki si zelijo izboriti posebne interese.

A to da nekdo lahko igra igro za katero je plačal je posebni interes?
Life is as complicated as we make it...

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: Pithlit ()

Ales ::

kow je izjavil:

Ravno obratno. Ti nisi razumel zakaj gre. Gre za interes javnosti, da. Interes vecine igralcev iger (sploh pa neigralcev), ne pa majhne fringe skupine navdusencev. Ki si zelijo izboriti posebne interese.

To, da ko nekaj kupiš tega dejansko nisi kupil, temveč dobil v uporabo za nek nedefiniran čas, je tebi OK? To je normalno in jaz "ne razumem"?

Če želiš nekaj dejansko kupiti, je pa to "poseben interes"...

Aha, to bo to. :))

Trololol. Dobro ti gre!

kow ::

Bistvo vajinega argumenta je, da je kupec popolnoma neracionalno bitje, ki pri nakupu online igre pricakuje, da bo ta delovala v neskoncnost? Sem prav razumel? Tudi, ce danes kupim single player igro na windows platformi pricakujem od Microsofta, da bo igral delala tudi leta 2050? Sure...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Ales ::

Ni sploh govora le o "online" delu. Gre tudi za igre, ki za prvo-osebno igranje doma potrebujejo spletno povezavo na DRM backend in brez te povezave v celoti nehajo delati.

Nehaj se delati butastega.

kow je izjavil:

Bistvo vajinega argumenta je, da je kupec popolnoma neracionalno bitje, ki pri nakupu online igre pricakuje, da bo ta delovala v neskoncnost? Sem prav razumel? Tudi, ce danes kupim single player igro na windows platformi pricakujem od Microsofta, da bo igral delala tudi leta 2050? Sure...

Ko kupiš igro pričakuješ, da si dobil kodo in da bo ta v taki obliki, kot je, delala večno.

Ja, če 2050 postaviš enak sistem, kot je bil nekoč, in želiš na njemu igrati to igro, mora delati.

Koji k-- tebi ni jasno?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Ales ()

kow ::

Meni ni jasno, kako vas lahko neki YT nategne, da mu sledite. Ceprav je vecina njegovih idej popolnoma butastih.

Pithlit ::

kow je izjavil:

Bistvo vajinega argumenta je, da je kupec popolnoma neracionalno bitje, ki pri nakupu online igre pricakuje, da bo ta delovala v neskoncnost? Sem prav razumel? Tudi, ce danes kupim single player igro na windows platformi pricakujem od Microsofta, da bo igral delala tudi leta 2050? Sure...

Dej ne se delat retardiranca k nisi.

Čeprav bi se tud v primeru online iger to dalo dokaj enostavno rešit. V skrajnem primeru tudi tako kot je rešil gravity - odpreš server side igre in stvar prepustiš javnosti.
Life is as complicated as we make it...

Ales ::

kow je izjavil:

Meni ni jasno, kako vas lahko neki YT nategne, da mu sledite. Ceprav je vecina njegovih idej popolnoma butastih.

Kakšen YT?? Tebe je dokončno odpeljalo. :))

link_up ::

kolikor razumem se ob nakupu igre placa razvoj, marketing in neomejeno igranje mp?

kaj se je zgodilo z lan nacinom? Kdaj so pozabili na to? Zakaj je ceneje furati lasten streznik se 20 let od izida? Da ni kaj druga cenjeno?
In and Out

kow ::

Ales je izjavil:

kow je izjavil:

Meni ni jasno, kako vas lahko neki YT nategne, da mu sledite. Ceprav je vecina njegovih idej popolnoma butastih.

Kakšen YT?? Tebe je dokončno odpeljalo. :))


omenjeni youtubar zgoraj (Ross Scott)

link_up je izjavil:

kolikor razumem se ob nakupu igre placa razvoj, marketing in neomejeno igranje mp?

kaj se je zgodilo z lan nacinom? Kdaj so pozabili na to? Zakaj je ceneje furati lasten streznik se 20 let od izida? Da ni kaj druga cenjeno?


Ce prav razumem, industrija ze zdavnaj ni imela interesa, da bi implementirala LAN. Tega ni vec.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Pithlit ::

link_up je izjavil:

kolikor razumem se ob nakupu igre placa razvoj, marketing in neomejeno igranje mp?

kaj se je zgodilo z lan nacinom? Kdaj so pozabili na to? Zakaj je ceneje furati lasten streznik se 20 let od izida? Da ni kaj druga cenjeno?

Sej za mp plačaš. Lahko prek naročnine (razni battle pass/i, psn-ji, direkt...) ali pa mikro transakcije. Če/ko se ne izplača pa pač igra umre.

Če imaš zastonj klienta in pač plačaš da se ti poveže na server je to še ena žalost.

Če se zabavamo z mikrotransakcijami postane stvar že bolj vprašljiva ko serverji ugasnejo (ker s tem izginejo oziroma postanejo neuporabne digitalne dobrine).

Ena posebna svinjarija je pa ko igro kupiš in je ne moreš igrat ko ugasnejo serverji. Ponavadi so to SP igre... ampak MP še zdaleč niso izključene.

Sej se Sony-u kr dogaja da jim njihov PSN klecne in je vse skupaj neuporabno.
Life is as complicated as we make it...

Jarno ::

Vsak kovanec ima dve plati. Pri igričarjih in njihovih izkušnjah še do sedaj nisem zasledil splošne kritične situacije, je pa dobro, da razmišljajo v prihodnost.
Torej, ugodna situacija za industrijo iger motivira razvijalce in profitirajo tudi igričarji.
Mindsetu "industry bad, pirates good, i own! the game" itd. se razmišljujoč osebek težko pridruži.
Predlagam resne debate na to temo, jasna sporočila in glasovanje z denarnico.
Recimo, če je igra dobra, igralci brez težav prebavijo kupovanje igralnega časa itd.
Če bi strogo omejili poslovne modele, je lahko nekje vseeno, nekje pa omeji razvijalce iger. Tako to pač je.
Chuck Norris je med števili 0.999... in 1 uspel vriniti konstanto imenovano CN.
#65W!

Ales ::

Jarno je izjavil:

Če bi strogo omejili poslovne modele, je lahko nekje vseeno, nekje pa omeji razvijalce iger. Tako to pač je.

Nekje je pa lahko koristno.

Seveda vsaka regulacija prinaša posledice, le da so lahko tudi zelo pozitivne. Včasih za vse vpletene.

kow ::

Za razmislek: PC industrija ima letno cirka 40 milijard prihodkov. Recimo, da imas milijardo igralcev. Torej pride 40$ na igralca letno.
Zdaj pa poracunajte koliko prispeva letno nekdo, ki vecino casa prezivi z igranjem The Crew 1 (verjetno jo je kupil za kaksnih 30-50$, morda se manj ce je pocakal). Ti se pac slepajo. Zakaj pa ne. Ampak, da potem tako jamrajo, ker jim nekdo ugasne server. Meni se zdi to precej cudno.

Ce bi teh 5k ljudi slo do Ubisofta, bi se verjetno zlahka zdilali za nekajletno podaljsanje serverja. Bi pac vsak placal tistih 50$. Za toliko ur igranja, je to itak drobiz. Lahko se grejo legalne bitke. Retroaktivno ne bodo dosegli nic. Za naslednje igre pa si bodo zalozniki ze napisali drobni tisk dovolj dobro zase.

Se najboljsa resitev za vse je: naj nikoli vec ne kupijo nic od Ubisofta.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

tony1 ::

"Zdaj pa poracunajte koliko prispeva letno nekdo, ki vecino casa prezivi z igranjem The Crew 1 (verjetno jo je kupil za kaksnih 30-50$, morda se manj ce je pocakal). Ti se pac slepajo. Zakaj pa ne. Ampak, da potem tako jamrajo, ker jim nekdo ugasne server. Meni se zdi to precej cudno."

Shillanje za korporacije, pa ko bi te vsaj plačali.

Rešitev je enostavna:
a) naj ne drkajo kupcev z always online DRMji, sploh
b) naj nehajo drkati kupce z always online DRMji vsaj za single player mode, ko jim enkrat "skrb" za "staro" igro dokurči... Takrat naj pač pushnejo popravek (ali/in ga objavijo na netu), ki bo omogočil delovanje single playerja brez always online DRMja

Se najboljsa resitev za vse je: naj nikoli vec ne kupijo nic, od nikogar.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: tony1 ()

kow ::

Razumem. S tabo se moram strinjat. Druge opcije ni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Pithlit ::

kow je izjavil:

Za razmislek: PC industrija ima letno cirka 40 milijard prihodkov. Recimo, da imas milijardo igralcev. Torej pride 40$ na igralca letno.
Zdaj pa poracunajte koliko prispeva letno nekdo, ki vecino casa prezivi z igranjem The Crew 1 (verjetno jo je kupil za kaksnih 30-50$, morda se manj ce je pocakal). Ti se pac slepajo. Zakaj pa ne. Ampak, da potem tako jamrajo, ker jim nekdo ugasne server. Meni se zdi to precej cudno.

Ce bi teh 5k ljudi slo do Ubisofta, bi se verjetno zlahka zdilali za nekajletno podaljsanje serverja. Bi pac vsak placal tistih 50$. Za toliko ur igranja, je to itak drobiz. Lahko se grejo legalne bitke. Retroaktivno ne bodo dosegli nic. Za naslednje igre pa si bodo zalozniki ze napisali drobni tisk dovolj dobro zase.

Se najboljsa resitev za vse je: naj nikoli vec ne kupijo nic od Ubisofta.

Nič od tega kar si napisal nima nobene veze. So kupili? Ni važno za koliko denarja... Je njihovo. Je odveč pričakovati da stvar deluje če že plačaš zanjo?
Life is as complicated as we make it...

_Denny_ ::

Zanimivo kako eni zagovarjajo "X as a service"...bi pričakoval kako se starejši osebki spomnijo primerov, ko si kupil igro, film, glasbo ali knjigo na fizičnem mediju in ti je praktično noben ni mogel vzeti, če ti ravno ni vdrl v stanovanje. Ni lepšega, kot streamingi kjer ves čas dvigujejo cene in brez problema izbrišejo vsebine, ko se komu izvajalec/igralec z nečim zameri ali pa ni dovolj dobička kot v primeru tistega Disney+ filma, za katerega je bila tudi na ST-ju novica. Ampak da, ni ga boljšega kot Netflixa, Spotifyja, Kindla, Gamepassa, Pornhuba in ostalega, brez vsebin katerih ostaneš v sekundi, če se kak akter pojavi v novi sezoni #MeToo sage oz. reče kaj grdega proti levim oblastem, se "igralka" odloči za spremembo življenja z revizijo njene zgodovine ali pa izgubiš dohodek in nisi več zmožen plačevati naročnin; zaradi slednjega imam terabajte backupov...že tako padeš v slab položaj, na koncu pa še izgubiš ves entertainment in ti dejansko ne ostane drugega od sedenja v kotu in smiljenja samemu sebi.

Mimogrede - The Crew ni primer zato, ker bi bil oh in sploh Game Of The Century igra (čisto povprečna dirkačina, večina nas jo je celo v 2016 dobila zastonj), pač pa, ker so ugasnili serverje in jo brisali iz libraryjev. Ravno slednje je bil povod za celotno iniciativo...na Steamu imaš tono iger z ugasnjenimi serverji, ki niso šle nikamor in se noben ne pritožuje, razen vsakih par mesecev kak posameznik na community forumih z "bring it back!!!" threadom. Ve se pa, da jo je Ubisoft brisal zaradi možnosti reverse engineeringa server backenda (se je že dogajalo, npr. War of the Roses); če noben nima več igre, je noben ne bo mogel več inštalirati in po izdaji community fixa igrati.
Asrock X670E Taichi, Ryzen 9 7950X3D + NH-D14, 96GB Corsair DDR5-6400 CL32
RTX 5080 16GB, 2TB Kingston KC3000, 2TB ADATA SX8200 Pro, 4TB Micron 5200
Seasonic Focus Plus 850W, Corsair Air 540, Logitech Z-2300, TCL 55C7K 144Hz

kow ::

Pithlit je izjavil:


Nič od tega kar si napisal nima nobene veze. So kupili? Ni važno za koliko denarja... Je njihovo. Je odveč pričakovati da stvar deluje če že plačaš zanjo?


Saj je njihovo. To je menda samoumevno. Cez nekaj let CD player ne bom vec zmogel prikljucit na racunalnik, ker bodo USB-A pocasi obsoletali. Kar pomeni, da nobene PC igre "na polici" ne morem vec igrati. Se vedno bodo pa moje.

Da v resnici kdo pricakuje, da bo tehnologija vecna, je pac neresnicno. Noben sodnik ti ne bo verjel, da si kupil igro "v dobri veri", da jo bos lahko igral desetletja.

Mimogrede, nisem narocen prakticno na noben service. Ne razumem zakaj ste tako "poroceni" z raznimi narocninami, igrami itd. Ce cesa v 21. stoletju ne manjka, je to entertainmenta. In to za ceno drobiza.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Pithlit ::

kow je izjavil:

Pithlit je izjavil:


Nič od tega kar si napisal nima nobene veze. So kupili? Ni važno za koliko denarja... Je njihovo. Je odveč pričakovati da stvar deluje če že plačaš zanjo?


Saj je njihovo. To je menda samoumevno. Cez nekaj let CD player ne bom vec zmogel prikljucit na racunalnik, ker bodo USB-A pocasi obsoletali. Kar pomeni, da nobene PC igre "na polici" ne morem vec igrati. Se vedno bodo pa moje.

Da v resnici kdo pricakuje, da bo tehnologija vecna, je pac neresnicno. Noben sodnik ti ne bo verjel, da si kupil igro "v dobri veri", da jo bos lahko igral desetletja.

Kdo ti brani to igro poganjat na 'vintage' rig-u? Saj veš da se razni zx48 pa c64 še kar uporabljajo? Da ne omenjam Amige in Atari.

In še kar se glupega delaš. Nehaj. Ti ne pristoji. Ta iniciativa ni to kar nas ti hočeš prepričat, oziroma poizkušaš odvrnit pozornost.
Life is as complicated as we make it...

kow ::

Mi bos ti kupil "vintage" rig? Ti posljem racun? Legacy kosta. Ravno ti se tukaj delas neumnega. Ko zadeva ni vec rentabilna, se zacne ukinjati.
Enako je z bancnimi poslovalnicami, bankomati ipd. Pa ceprav je to dejansko kriticna infrastruktura. Pri bedarijah kot se igre, pa milijonske iniciative. Neverjetno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

tony1 ::

Sprenevedaš se.

Pithlit ::

kow je izjavil:

Mi bos ti kupil "vintage" rig? Ti posljem racun? Legacy kosta. Ravno ti se tukaj delas neumnega. Ko zadeva ni vec rentabilna, se zacne ukinjati.
Enako je z bancnimi poslovalnicami, bankomati ipd. Pa ceprav je to dejansko kriticna infrastruktura. Pri bedarijah kot se igre, pa milijonske iniciative. Neverjetno.

Oh well... Bi morala vedet da se ne gre prerekat s funkcionalno nepismenimi idioti. Kul no, nabijaj po svoje. Medtem pa se svet vrti naprej.
Life is as complicated as we make it...

BigWhale ::

kow je izjavil:

Mi bos ti kupil "vintage" rig? Ti posljem racun? Legacy kosta. Ravno ti se tukaj delas neumnega.


Ne. Edini, ki je tukaj idiot si ti. Useful idiot, za korporacije. Uspeli so te prepricati, da je ok, da nekaj kupis, potem se pa korporacija odloci, kdaj bos ti moral prenehati uporabljati to stvar se naprej.

Tako kot iniciativa "The right to repair" je tudi ta iniciativa narejena zaradi tega, da se omeji izkoriscanje uporabnikov s strani korporacij.

Ce se ti delas neumnega in ne razumes, da od podjetij nihce ne zahteva, da se naj igralcem se naprej placujejo streznike, potem je problem v tebi.
1
2
3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Iniciativa proti uničevanju starih iger v EU zbrala dovolj podpisov (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Tožbe
1007234 (2082) kow
»

Stop killing games

Oddelek: Igre
292275 (191) JanBrezov
»

Evropska iniciativa proti "uničevanju" računalniških iger

Oddelek: Igre
291652 (404) Jarno
»

Peticija zaradi zbijanja vrednosti šole (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )

Oddelek: Šola
30954013 (46820) detroit
»

Po mnenju nemškega administrativnega sodišča v Wiesbadnu je obvezna hramba prometnih

Oddelek: Novice / Zasebnost
386193 (4357) MrStein

Več podobnih tem