Forum » Elektrotehnika in elektronika » Izklop števca za elektriko
Izklop števca za elektriko
Daniel ::
Sam za info, elektro je na našem koncu preverjal stanje - mesto vgradnje števca. Vsem ki števca nimajo zunaj je podal zahtevo za prestavilo števca ven (3m rok-pisno).
Trenutno dopuščajo, da je omarica z glavnimi varovalkami in števcem na fasadi objekta.
Priporočajo pa samostojen stebriček.
Sem malo pogledal pri sosedih, ki so to že izvedli - vsi ki so zadnje leto prestavljali, so dali na stebriček.
Če se bo lotil predelave, svetujem podrazdelilce v vsaki etaži - tudi v kleti.
Se splača vredu narest - el. instalacija je za 30 do 50let (med predelavami)
Vsekakor si vzami čas. Po novem so na razpolago tudi 13A avtomatske varovalke B in C. So korak naprej v selektivnosti. Po mojih izkušnjah, so najbolj uporabne B6, C6, B10, C10. Skoraj ni potrebe po večjih vrednostih v hišnem podrazdelilcu.
S taljivimi varovalkami lahko zagotoviš tripolni izklop. Samo moraš imeti ustrezno ohišje varovalk.
https://marchiol.si/izdelki/izdelek/nos...
https://www.trendlight.si/varovalcna-po...
Tole omogoča tropolni izklop - odklop - ločitev.
NE OMOGOČA pa tropolnega izklopa ob pregoretju ene faze. Avtomatska varovalka (3p) pa ob preobremenitvi v 1f izklopi 3f.
Tole lahko gre čez zgolj, če elektro sam plača vse stroške lastnih idej.
starfotr ::
Meni avtomatski instalacijski odklopnik od ETI ni odklopil, ko so miši pregrizle priključne žičke do GU10 podnožij, ki niso ravno sila debele. 10A avtomatska varovalka je ostala malenkost više od polovice, je pa pregorela 25A glavna pancerka. Toliko o avtomatskih instalacijskih odklopnikih. Instalacija stara 12 let.
Karakteristika taljive varovalke in instalacijskega odklopnika je malenkost drugačna. In pri kratkem stiku je taljiva lahko hitrejša v določenih okoliščinah.
bm1973 ::
Elektro Ljubljana je tudi meni zatežil za samostojno omarico, so sem urejal elektriko.
Ko sem jih vprašal, če jo dobim, so mi rekli, da jo moram sam kupit in narediti, ter njim dati v last. Plus vsa gradbena dela in celo kabel od omarice do bajte...
Sem dal lepo na fasado, in dokler bom živ, to ne gre v samostojno omarico.
Elektro Gorenjska tudi priporoča samostojno omarico, ampak financirajo vse oni.
Ko sem jih vprašal, če jo dobim, so mi rekli, da jo moram sam kupit in narediti, ter njim dati v last. Plus vsa gradbena dela in celo kabel od omarice do bajte...
Sem dal lepo na fasado, in dokler bom živ, to ne gre v samostojno omarico.
Elektro Gorenjska tudi priporoča samostojno omarico, ampak financirajo vse oni.
LordTado ::
Talilne varovalke so čisto spodobna zadeva. Dobro bi bilo imeti ustrezno ozemljitev in RCD. Ampak, če enkrat urejaš razdelilec, potem je fino da kar vse skupaj zamenjaš. In malo preveč si poslušal neke brihtne glave o tem, da so avtomatski inštalacijski odklopniki nezanesljivi. Povsem dobro delujejo že vrsto let.
Če imaš pa slučajno ZNS, potem pa OBVEZNO to menjaj in investiraj, saj je to potencialno smrtno nevarna naprava!
Meni avtomatski instalacijski odklopnik od ETI ni odklopil, ko so miši pregrizle priključne žičke do GU10 podnožij, ki niso ravno sila debele. 10A avtomatska varovalka je ostala malenkost više od polovice, je pa pregorela 25A glavna pancerka. Toliko o avtomatskih instalacijskih odklopnikih. Instalacija stara 12 let.
Meni so štromari z kilometrino govorili da so talilne sigurne avtomatske pa ne.
Da so skurjene kable imeli samo pri avtomatskih,pri talilnih pa samo tam kje se je drot vtikal not se pravi mimo varovalke kar pa je problem uporabnika ne varovalke...
joez7 ::
Popolne sigurnosti ni. Je pa zaželjena kombinacija obojega. Pa ne pozabit prenapetostnih odvodnikov v zunanji omarici.
V zunanjem lepo GL varovalke, v notranjem pa ustrezne avtomatske - selektivnost.
Je pa zgleda res odvisno na katerm koncu si doma, vse pa je za tvoje dobro.
To iz fasad na stebriček, je postalo aktualno z izolacijskimi fasadami.
Najraje majo stebriček nekje za robom parcele vsaj 0.5m umakjen od ceste - se da prav lepo skrit za živo mejo. Pa obvezno cev od stebrička do objekta.
V zunanjem lepo GL varovalke, v notranjem pa ustrezne avtomatske - selektivnost.
Je pa zgleda res odvisno na katerm koncu si doma, vse pa je za tvoje dobro.
To iz fasad na stebriček, je postalo aktualno z izolacijskimi fasadami.
Najraje majo stebriček nekje za robom parcele vsaj 0.5m umakjen od ceste - se da prav lepo skrit za živo mejo. Pa obvezno cev od stebrička do objekta.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
fikus_ ::
Od števca do objekta/razdelilne omarice je kabel last in odgovornost lastnika objekta. Če je iz ene v drugo omarico na fasadi, je lahko 1m, ali pa če je stebriček na robu parcele, je pa to lahko hitro 50m.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
joez7 ::
Blagor tebi za veliko parcelo, moja tud po diagonali nima tolk. :)
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
mirator ::
Ne vem no. Nekateri se tule junačite, da daste vetra nekemu elektrodistributerju. V praksi je pa tako, da dokler števca, ki ga imaš v hiši, ne prestavljaš, ne boš dobil nobene zahteve o prestavitvi. Takoj, ko pa posegaš v števec (ga je teba začasno odklopiti) pa boš dobil zahtevo o prestavitvi, sicer te ne bodo priključili nazaj na omrežje (pa lepo prosim, pustimo zagotovila raznih rajoncev, ki mogoče naredijo tudi kaj mimo pravil svoje firme). Ob prestavitvi števca pa so njihove zahteve, da je nova lokacija prosto dostopna 24/365 (366). Lahko je ta lokacija na fasadi ali v obzidju ali kot prostostoječa omarica, kjer koli na robu parcele.
floyd1 ::
Ob prestavitvi števca pa so njihove zahteve, da je nova lokacija prosto dostopna 24/365 (366). Lahko je ta lokacija na fasadi ali v obzidju ali kot prostostoječa omarica, kjer koli na robu parcele.
Točno tako. Mi smo l. 2014 potegnili štrom do bajte po zemlji, prej so bili ti kabli še po zraku. Druge opcije kot omarica na ograji ni bilo. Še za to so najprej hoteli (eno hudo splošno) služnost
mirator ::
@LordTado
Mi ni sprejelo naslednje popravek oz dopolnitev predhodnega posta.
Tudi jaz imam kilometrino, zato ostajam pri svoji izjavi. Nič nimam proti, če ostaneš pri taljivih varovalkah, ti pa vseeno predlagam, če že želiš razdelilnik novelirati, da potem namesto inštalacijskih odklopnikov, vgradiš podnožja za D01 varovalke (kot ti je link priložil @starfoter). Boš imel lepši izgled, pa še manj prostora ti jemljejo, kot obstoječa TZ.
Meni so štromari z kilometrino govorili da so talilne sigurne avtomatske pa ne.
Mi ni sprejelo naslednje popravek oz dopolnitev predhodnega posta.
Tudi jaz imam kilometrino, zato ostajam pri svoji izjavi. Nič nimam proti, če ostaneš pri taljivih varovalkah, ti pa vseeno predlagam, če že želiš razdelilnik novelirati, da potem namesto inštalacijskih odklopnikov, vgradiš podnožja za D01 varovalke (kot ti je link priložil @starfoter). Boš imel lepši izgled, pa še manj prostora ti jemljejo, kot obstoječa TZ.
starfotr ::
Ne vem no. Nekateri se tule junačite, da daste vetra nekemu elektrodistributerju. V praksi je pa tako, da dokler števca, ki ga imaš v hiši, ne prestavljaš, ne boš dobil nobene zahteve o prestavitvi. Takoj, ko pa posegaš v števec (ga je teba začasno odklopiti) pa boš dobil zahtevo o prestavitvi, sicer te ne bodo priključili nazaj na omrežje (pa lepo prosim, pustimo zagotovila raznih rajoncev, ki mogoče naredijo tudi kaj mimo pravil svoje firme). Ob prestavitvi števca pa so njihove zahteve, da je nova lokacija prosto dostopna 24/365 (366). Lahko je ta lokacija na fasadi ali v obzidju ali kot prostostoječa omarica, kjer koli na robu parcele.
Ali tudi za take zadeve težijo sedaj?
Jaz imam izkušnje samo v primerih, da je bilo potrebno novo soglasje. Takrat so dali novo soglasje samo, če so števec prestavili zunaj objekta.
titin ::
Odklopnik v števcu ne odklopi pri prekoračeni dogovorjeni moči, ampak pri prekoračeni priključni moči. Če ne bi odklopil, bi pregorela glavna varovalka. Če si obremnitev v stanovanju zmanjšal, potem s tipko na omarici števca, odklopnik števca vklopi nazaj.
FID seveda pravilno ni izklopil, ker ni bilo nobenega stika z ozemljenimi deli.
Moraš pa vedeti še to, da ti sedaj lahko odklopnik v števcu daljinsko odklopi tudi distributer. V tem primeru odklopnika v števcu, ne moreš več vklopiti sam.
Dozdeva se mi, da števec AM-550 izklopi glede na tok in ne na moč. Na računu za elektriko piše Podatki o omejevalcu toka: npr. 1x 16A, tako da verjetno to pomeni, da mora Števec odklopiti pri toku večjem od 16A in verjetno ne glede na moč.
Zanima me, če kdo ve kaj več o tem ali pa ima morda podrobnejša navodila za uporabo, vgradnjo in nastavljanje tega števca AM-550 iz katerih se vidijo te informacije?
Če pa števec ni nastavljen za izklapljanje (to zanesljivi informaciji tudi možno) je omejilnik toka glavna varovalka.
Če je glavna varovalka taljiva zdrži nekaj minut tudi večji tok od nazivnega preden pregori (glej karakteristike).
Da nebi pregorela glavna varovalka (če je taljiva) lahko pred svojimi varovalkami namestiš avtomastki omejevalnik toka ali avtomatsko varovalko z D karakteristiko iste vrednosti toka, kot je glavna varovalka.
Ob kratkem stiku verjetno to ne bo pomagalo.
mirator ::
Kakor koli gledaš, števec meri delovno moč torej hkrati tako napetost kot tok. Odklopnik v števcu ni zaščitni element ampak v 90 s odklopi napeljavo, če je produkt napetosti in toka (po algoritmu) večji od priključne moči.
Glavna oz. obračunska gG varovalka pa reagira na prevelik tok in sicer tako da do 1,25-kratnika nazivnega toka ne sme pregoreti v času manj kot v 1 uri in pri 1,6-kratniku nazivnega toka prej kot v eni uri. Znotraj teh dveh referenc se pa varovalke različnih proizvajalcev nekoliko razlikujejo.
Tvoje vprašanje glede vmesnega inštalacijskega odklopnika z D karakteristiko enake jakosti kot glavna varovalka pa ne pije vode. D karaktristika sicer glede na nazivni tok, dopušča daljšo preobremnitev, vendar nekje do 1,8-kratnika nazivnega toka varovalke ni selektivnosti in bosta verjetno izklopila oba (primerjal sem 25A gG varovalko in 25A D inšt. odklopnik).
Glavna oz. obračunska gG varovalka pa reagira na prevelik tok in sicer tako da do 1,25-kratnika nazivnega toka ne sme pregoreti v času manj kot v 1 uri in pri 1,6-kratniku nazivnega toka prej kot v eni uri. Znotraj teh dveh referenc se pa varovalke različnih proizvajalcev nekoliko razlikujejo.
Tvoje vprašanje glede vmesnega inštalacijskega odklopnika z D karakteristiko enake jakosti kot glavna varovalka pa ne pije vode. D karaktristika sicer glede na nazivni tok, dopušča daljšo preobremnitev, vendar nekje do 1,8-kratnika nazivnega toka varovalke ni selektivnosti in bosta verjetno izklopila oba (primerjal sem 25A gG varovalko in 25A D inšt. odklopnik).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: mirator ()
DamijanD ::
Saj dejansko, če gledamo na varovanje napeljave moramo izklapljati glede na tok, ne na moč.
titin ::
Tvoje vprašanje glede vmesnega inštalacijskega odklopnika z D karakteristiko enake jakosti kot glavna varovalka pa ne pije vode. D karaktristika sicer glede na nazivni tok, dopušča daljšo preobremnitev, vendar nekje do 1,8-kratnika nazivnega toka varovalke ni selektivnosti in bosta verjetno izklopila oba (primerjal sem 25A gG varovalko in 25A D inšt. odklopnik).
Se strinjam glede D odklopnika. Sam sem dal pred svoje varovalke Racionalizator tokovne obremenitve OSP-10. ki verjetno ni D tip kot sem mislil. Sem pa dodal, ker mi tokovna obremenitev občasno preseže vrednost toka glavne varovalke za krajši čas, , da nebi pregorela glavna varovalka, pa nisem hotel povečati jakosti varovalke.
Meni deluje v redu že nekaj let in ni nikoli pregorela glavna taljiva varovalka (gG) pri preobremenitvi.
Sem tudi namenoma preizkusil s preobremenitvijo in ni zklopilo.
Tukaj je članek o tem omejilniku obremenitve, če koga zadnima.
https://www.eti.si/images/userfiles/sl-...
Teh odklopnikov več ne proizvajajo, morda bstajajo kašni podobni.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: titin ()
joez7 ::
Glede selektivnosti.
Če maš zunanje glavne varovalke gl20A, rabiš C16A ali manj kot hišno zaščito.
Mišljeno je kot zaščita glavnega dovoda v hišo. Medtem ko v razdelilcu max C10A.
V tem primeru maš veliko verjetnost, da ti glavna varovalka ne pregori.
Pa tudi veliko verjetnost, da ti omejevalec v števcu ne odreagira. Ti prej vrže C16 ven.
Če maš zunanje glavne varovalke gl20A, rabiš C16A ali manj kot hišno zaščito.
Mišljeno je kot zaščita glavnega dovoda v hišo. Medtem ko v razdelilcu max C10A.
V tem primeru maš veliko verjetnost, da ti glavna varovalka ne pregori.
Pa tudi veliko verjetnost, da ti omejevalec v števcu ne odreagira. Ti prej vrže C16 ven.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
mirator ::
Ja , tarifni odklopnik je bil svojčas kar hit (Elektro Primosrska, Elektro Gorenjska in mogoče še kje), ki ga pa Elektro Ljubljana ni nikoli dovolila. Problem je bil, kolikor mi je znano v kratkostični moči. Teh res ne izeljujejo več.
Tvoje vprašanje glede vmesnega inštalacijskega odklopnika z D karakteristiko enake jakosti kot glavna varovalka pa ne pije vode. D karaktristika sicer glede na nazivni tok, dopušča daljšo preobremnitev, vendar nekje do 1,8-kratnika nazivnega toka varovalke ni selektivnosti in bosta verjetno izklopila oba (primerjal sem 25A gG varovalko in 25A D inšt. odklopnik).
Se strinjam glede D odklopnika. Sam sem dal pred svoje varovalke Racionalizator tokovne obremenitve OSP-10. ki verjetno ni D tip kot sem mislil. Sem pa dodal, ker mi tokovna obremenitev občasno preseže vrednost toka glavne varovalke za krajši čas, , da nebi pregorela glavna varovalka, pa nisem hotel povečati jakosti varovalke.
Meni deluje v redu že nekaj let in ni nikoli pregorela glavna taljiva varovalka (gG) pri preobremenitvi.
Sem tudi namenoma preizkusil s preobremenitvijo in ni zklopilo.
Tukaj je članek o tem omejilniku obremenitve, če koga zadnima.
https://www.eti.si/images/userfiles/sl-...
Teh odklopnikov več ne proizvajajo, morda bstajajo kašni podobni.
Imaš pa zanimive releje, ki ti dovoljujejo obremenitev v določenih tokokrogih v treh stopnjah. Prva stopnja, če porabniki presežejo dovoljeno obremenitev, ti izklopi najprej najmanj nujne porabnike in potem malo manj nujne.Po zmanjšanju obreenitve, se po ca 5 minutah izvede avtomatsko priklop. Takšne releje, kolikor mi je poznano ima ABB, Schneider Electronic, Legrand in mislim da tudi Gewiss.
Jaz že ca 30 let uporabljam rele ABB.
telexdell ::
Dandanes pa daš na dovod npr. Shelly 3PM, s katerim lahko meriš tudi tokove po posamezni fazi pol pa na največje porabnike vežeš Shelly 1P, nastaviš protokole, kako se ti naj izklapljajo večji porabniki in mirno spiš, saj lahko vse deluje v povsem izolirani mrežni povezavi brez vpliva interneta. Pa še cela hiša ti nikoli ni brez štroma, kot v primeru namenskih relejev.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
titin ::
Dandanes pa daš na dovod npr. Shelly 3PM, s katerim lahko meriš tudi tokove po posamezni fazi pol pa na največje porabnike vežeš Shelly 1P, nastaviš protokole, kako se ti naj izklapljajo večji porabniki in mirno spiš, saj lahko vse deluje v povsem izolirani mrežni povezavi brez vpliva interneta. Pa še cela hiša ti nikoli ni brez štroma, kot v primeru namenskih relejev.
Sem že razmišljal o tem samo mi ni všeč, če je potreben priklop na internet.
Me zanima predlog kako bi to naredil brez internetnega priklopa. Prosim za kakšen primer blok sheme in s katerim hardwerom in programom bi potem zadevo krmilil brez uporabe inteneta (samo preko wifi omrežja preko ruterja brez priklopa na internet).
Ali bi rabil kakšen namenski hardwer? Na lokaciji imam namreč samo 1f 16A priklop in moram paziti, da se ne vklopi preveč porabnikov naenkrat (poleg toplotne črpalke za ogrevanje še npr. bojlerji, pečica štedilnika...).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: titin ()
mirator ::
telexdell ::
Sem že razmišljal o tem samo mi ni všeč, če je potreben priklop na internet.
Me zanima predlog kako bi to naredil brez internetnega priklopa. Prosim za kakšen primer blok sheme in s katerim hardwerom in programom bi potem zadevo krmilil brez uporabe inteneta (samo preko wifi omrežja preko ruterja brez priklopa na internet).
Ali bi rabil kakšen namenski hardwer? Na lokaciji imam namreč samo 1f 16A priklop in moram paziti, da se ne vklopi preveč porabnikov naenkrat (poleg toplotne črpalke za ogrevanje še npr. bojlerji, pečica štedilnika...).
Shelly naprave imajo možnost formiranja dostopne točke in lastne Wi-Fi mreže. Torej- eno Shelly napravo konfiguriraš kot dostopno točko, ostale pa povežeš na to napravo. Tako komunicirajo medsebojno neodvisno od drugih usmerjevalnikov ali Wi-Fi naprav. Lahko pa seveda na eni napravi nastaviš dve povezavi in pol bo ta naprava komunicirala tako lokalno z ostalimi Shelly napravami kot preko interneta pošiljala podatke vseh naprav v oblak, za dostop od koderkoli.
https://new.abb.com/docs/librariesprovi...
https://www.se.com/si/sl/product-range/...
https://www.legrand.mg/fr/node/12726
Te naprave ti izključijo vse porabnike kateri so priključene nanj. Danes pa obstajajo že cenovno dostopni sistemi, kateri ti lahko izključijo posamezne porabnike. Npr. Sistem Shely te stane nekje 150 € (merilnik skupne porabe+3x izklop porabnika). Ko pa so razne akcije pa lahko prideš skozi za 95€ (kot sem sam
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()
mirator ::
Te naprave ti izključijo vse porabnike kateri so priključene nanj.To drži.
Danes pa obstajajo že cenovno dostopni sistemi, kateri ti lahko izključijo posamezne porabnike. Npr. Sistem Shely te stane nekje 150 € (merilnik skupne porabe+3x izklop porabnika)Zakaj ne prilepiš kakšnega linka? Ali pa vsaj obrazložiš, ali je za vsak porabnik oz. tokokrog, treba vgraditi svoj Shely?
Sem že zapisal, da moj sistem uporabljam že skoraj 30 let in sem z njim povsem zadovoljen.
titin ::
telexdell:
...
Shelly naprave imajo možnost formiranja dostopne točke in lastne Wi-Fi mreže. Torej- eno Shelly napravo konfiguriraš kot dostopno točko, ostale pa povežeš na to napravo. Tako komunicirajo medsebojno neodvisno od drugih usmerjevalnikov ali Wi-Fi naprav. Lahko pa seveda na eni napravi nastaviš dve povezavi in pol bo ta naprava komunicirala tako lokalno z ostalimi Shelly napravami kot preko interneta pošiljala podatke vseh naprav v oblak, za dostop od koderkoli.
...
Te naprave ti izključijo vse porabnike kateri so priključene nanj. Danes pa obstajajo že cenovno dostopni sistemi, kateri ti lahko izključijo posamezne porabnike. Npr. Sistem Shely te stane nekje 150 € (merilnik skupne porabe+3x izklop porabnika). Ko pa so razne akcije pa lahko prideš skozi za 95€ (kot sem sam:)).
Tule sem našel link na Shelly pri nas s cenami in me zanima katere izdelke naj nabavim in kateri program naj uporabim za:
- merjenje toka ali moči na dovodu električne inštalacije
- merjenje toka ali moči na vsakem od treh največjih porabnikov in odklop teh porabnikov (do 10A vsak) (merjeno pri priključku porabnika), glede na sprogramirane pogoje vrstnega reda odklopov v nadzornem programu
- kateri program naj uporabim
https://www.shelly.si/si/
DamijanD ::
"program" je homeassistant
(verjetno pa lahko imaš samo shelly cloud - o tem nimam pojma)
Drugače imaš pa na shelly.com BF popuste trenutno - so tam verjetno cenejše zadeve.
Povej kakšne porabnike imaš - kako so priključeni (vtičnica ali direktno v dozo)
(verjetno pa lahko imaš samo shelly cloud - o tem nimam pojma)
Drugače imaš pa na shelly.com BF popuste trenutno - so tam verjetno cenejše zadeve.
Povej kakšne porabnike imaš - kako so priključeni (vtičnica ali direktno v dozo)
joez7 ::
No za omejevanje velikih uporabnikov je včasih najenostavnejše z smart vtičnicami (na primer P110).
Upravljanje pa z HA.
Še najbolj je važno imet podatek glavnega dovoda po fazah. Tle pride v poštev sam števec (prek P1 porta), ali pa če maš sončno z hibridom (ti majo tokovnike), ali pa kak Shelly ali Iskra.
Včasih majo fantje že vgrajeno rešitev, pa jo ne znajo uporabit.
Upravljanje pa z HA.
Še najbolj je važno imet podatek glavnega dovoda po fazah. Tle pride v poštev sam števec (prek P1 porta), ali pa če maš sončno z hibridom (ti majo tokovnike), ali pa kak Shelly ali Iskra.
Včasih majo fantje že vgrajeno rešitev, pa jo ne znajo uporabit.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
titin ::
Imam sledeče porabnike:
- Pretočni bojler1; 2KW, vtičnica
- Pretočni bojler2; 2KW, vtičnica (občasna uporaba)
- Bojler3; 1,5KW, vtičnica; vklop preko zunanjega stikala po potrebi)
- El. štedilnik IR s pečico; direkten priklop; (uporaba pretežno pečice 2-3KW)
- Toplotna črpalka 7KW (nastavljena da vleče tok od 2 do 12 A); direkten priklop; ob delovanju črpalke bi imela črpalka prednost pred drugimi porabniki
Dovod je 1x16A.
Otočna sončna elektrarna upam, da še bo, naslednje leto.
- Pretočni bojler1; 2KW, vtičnica
- Pretočni bojler2; 2KW, vtičnica (občasna uporaba)
- Bojler3; 1,5KW, vtičnica; vklop preko zunanjega stikala po potrebi)
- El. štedilnik IR s pečico; direkten priklop; (uporaba pretežno pečice 2-3KW)
- Toplotna črpalka 7KW (nastavljena da vleče tok od 2 do 12 A); direkten priklop; ob delovanju črpalke bi imela črpalka prednost pred drugimi porabniki
Dovod je 1x16A.
Otočna sončna elektrarna upam, da še bo, naslednje leto.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: titin ()
joez7 ::
No jaz sem porabo bojlerjev nastavil na ~600W (pač obratujejo dalj časa).
Uporabil sem dimmer. Kupil najcenejšega za 10€ in predelal - zamenjal triac 6A za 40A(izoliran) + ustrezen hladilnik 100*50*15 (nastavil - spremenil upora za min in max), vse skupaj v nadometno vtičnico 2x.
Za pečico še nisem našel rešitve (mam nekaj idej, kako dva grelca vezana zaporedno - pa kaj ko ni časa
, potrebe).
TČ pa sem modal iz 6kW v 4kW (zmanjšal max. moč), pa lepo deluje dalj časa.
To dovod 16A, a je to mišljeno glavno dovod? Če je, potem maš kar problem, je že sama pečica na meji zmogljivosti.
Probaj dobit 1x 35A (mogoče je že blo v preteklosti plačano soglasje), prvo vprašaj na elektro kaj se da.
Če boš delal SE, glej da vzameš hibridni razsmernik + hranilnik. Ob pravilnemu dimenzioniranju (projektiranju), boš lepo fural konice do ~ 5kW. Rabiš pa hibrida ranga 8-10kW.
napimer https://deye.com/product/sun-7-6-8k-sg0... + vsaj 15kWh (še bolje 20) hranilnik .
Na 16A, boš dobil max. soglasje za oddajo ~2kW (odvisno od kod si).
Uporabil sem dimmer. Kupil najcenejšega za 10€ in predelal - zamenjal triac 6A za 40A(izoliran) + ustrezen hladilnik 100*50*15 (nastavil - spremenil upora za min in max), vse skupaj v nadometno vtičnico 2x.
Za pečico še nisem našel rešitve (mam nekaj idej, kako dva grelca vezana zaporedno - pa kaj ko ni časa
TČ pa sem modal iz 6kW v 4kW (zmanjšal max. moč), pa lepo deluje dalj časa.
To dovod 16A, a je to mišljeno glavno dovod? Če je, potem maš kar problem, je že sama pečica na meji zmogljivosti.
Probaj dobit 1x 35A (mogoče je že blo v preteklosti plačano soglasje), prvo vprašaj na elektro kaj se da.
Če boš delal SE, glej da vzameš hibridni razsmernik + hranilnik. Ob pravilnemu dimenzioniranju (projektiranju), boš lepo fural konice do ~ 5kW. Rabiš pa hibrida ranga 8-10kW.
napimer https://deye.com/product/sun-7-6-8k-sg0... + vsaj 15kWh (še bolje 20) hranilnik .
Na 16A, boš dobil max. soglasje za oddajo ~2kW (odvisno od kod si).
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: joez7 ()
link_up ::
no ja, triaci so sicer zelo kul, ampak za take porabnike je bolj fino uporabit rele, kjer nimas se dodatnih zahtev po hladilnikih in imas ponavadi galvansko locena podrocja.
Meni so snuberless triaci crkovali na 3 mesece in to z uporovnim(je prav uporovno?) bremenom.
16A je pa joke za zgornje porabnike. :)
Meni so snuberless triaci crkovali na 3 mesece in to z uporovnim(je prav uporovno?) bremenom.
16A je pa joke za zgornje porabnike. :)
In and Out
joez7 ::
Naroči 3 fazni priključek. Ne moreš vsega tega furat na 1x16 A.
Pa plačal nekje ?k€ za vsa nova soglasja. https://www.elektro-ljubljana.si/pogost...
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
joez7 ::
no ja, triaci so sicer zelo kul, ampak za take porabnike je bolj fino uporabit rele, kjer nimas se dodatnih zahtev po hladilnikih in imas ponavadi galvansko locena podrocja.
Meni so snuberless triaci crkovali na 3 mesece in to z uporovnim(je prav uporovno?) bremenom.
16A je pa joke za zgornje porabnike. :)
Z relejem ne dosežeš zmanjšanje moči. Mam kar nekaj P110 (pa majo rele) pa še ni nobena šla v franže.
No zato pa sem dal v regulator 40A (BTA41) ali (BTA26, če ni prvega) + ustrezen hladilnik ~3K/W -100x50x15. Pa mi delajo že leta.
Problem so tile "kao" 2000W, pa hladilnik 2x2cm - pa je že na 500W pečka.
Pa se z velikim hladilnikom greje nekje do 45°C (breme 2kW).
Lah daš 300A (pa ni fajn, ker rabi mal več moči za proženje) pa ga skuhaš, če ne hladiš.
Lahko pa uporabiš industrijsko rešitev z SSR-40(63)A LA, in krmiliš z 4-20mA (0-10V +500E), stem da rabiš konkretno hladilno telo, pod 0.8K/W za 60A. Pa lahko furaš 0, 10-98% moči zvezno.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: joez7 ()
starfotr ::
Naroči 3 fazni priključek. Ne moreš vsega tega furat na 1x16 A.
Pa plačal nekje ?k€ za vsa nova soglasja. https://www.elektro-ljubljana.si/pogost...
Ja in? Nič ni zastonj.
Lahko si pa tudi 1 fazni priklop poveča na 1x25, 1x32 ali 1x35 A.
Sploh ne vem, kdo ima 1x16 A kot fizična oseba.
fikus_ ::
joez7, ne vem, koliko si v elektro stroki, ampak tvoji nasveti o predelavah, dodatnih električnih elementih,.... so recept za katastrofo (požar,...), še posebej, ker tvoje pisanje lahko nekdo (ki se ne spozna) resno vzame, ne da bi se zavedal nevarnosti.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
joez7 ::
joez7, ne vem, koliko si v elektro stroki, ampak tvoji nasveti o predelavah, dodatnih električnih elementih,.... so recept za katastrofo (požar,...), še posebej, ker tvoje pisanje lahko nekdo (ki se ne spozna) resno vzame, ne da bi se zavedal nevarnosti.
V el. sem si prislužil penzijo. Nasveti pa so namenjeni za tiste, ki vedo kako se stvari streže.
Ostalim pa itak ni jasno o čem se pogovarjamo. Drugače pa tut kuhinjski nož ni za vse
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
joez7 ::
Naroči 3 fazni priključek. Ne moreš vsega tega furat na 1x16 A.
Pa plačal nekje ?k€ za vsa nova soglasja. https://www.elektro-ljubljana.si/pogost...
Ja in? Nič ni zastonj.
Lahko si pa tudi 1 fazni priklop poveča na 1x25, 1x32 ali 1x35 A.
Sploh ne vem, kdo ima 1x16 A kot fizična oseba.
Probaj dobit 1x 35A (mogoče je že blo v preteklosti plačano soglasje), prvo vprašaj na elektro kaj se da?
Prvo iščeš najcenejšo varianto
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
joez7 ::
telexdell:
...
Shelly naprave imajo možnost formiranja dostopne točke in lastne Wi-Fi mreže. Torej- eno Shelly napravo konfiguriraš kot dostopno točko, ostale pa povežeš na to napravo. Tako komunicirajo medsebojno neodvisno od drugih usmerjevalnikov ali Wi-Fi naprav. Lahko pa seveda na eni napravi nastaviš dve povezavi in pol bo ta naprava komunicirala tako lokalno z ostalimi Shelly napravami kot preko interneta pošiljala podatke vseh naprav v oblak, za dostop od koderkoli.
...
Te naprave ti izključijo vse porabnike kateri so priključene nanj. Danes pa obstajajo že cenovno dostopni sistemi, kateri ti lahko izključijo posamezne porabnike. Npr. Sistem Shely te stane nekje 150 € (merilnik skupne porabe+3x izklop porabnika). Ko pa so razne akcije pa lahko prideš skozi za 95€ (kot sem sam:)).
Tule sem našel link na Shelly pri nas s cenami in me zanima katere izdelke naj nabavim in kateri program naj uporabim za:
- merjenje toka ali moči na dovodu električne inštalacije
- merjenje toka ali moči na vsakem od treh največjih porabnikov in odklop teh porabnikov (do 10A vsak) (merjeno pri priključku porabnika), glede na sprogramirane pogoje vrstnega reda odklopov v nadzornem programu
- kateri program naj uporabim
https://www.shelly.si/si/
Za meritev in regulacijo lahko uporabiš števec z modbusom https://www.elektrotrgovina.si/stevci-p... za nekje 50€
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
telexdell ::
Tule sem našel link na Shelly pri nas s cenami in me zanima katere izdelke naj nabavim in kateri program naj uporabim za:
- merjenje toka ali moči na dovodu električne inštalacije
- merjenje toka ali moči na vsakem od treh največjih porabnikov in odklop teh porabnikov (do 10A vsak) (merjeno pri priključku porabnika), glede na sprogramirane pogoje vrstnega reda odklopov v nadzornem programu
- kateri program naj uporabim
https://www.shelly.si/si/
Glede na to, da imaš 1 fazni dovod bi bil ustrezen merilnik skupne porabe:
Shelly Pro EM - 50
Za izklop posameznih porabnikov pa:
Shelly 1PM Gen3
uporabne strani
Webhooks
tehnična dokumentacija
vadnica
če malce poguglaš najdeš tega ogromno po spletu.
PS ravno sedaj poteka akcija črnega petka.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
joez7 ::
Hvala.
Tole zgleda kar uporabno.
Ko sem malo preletel, lahko ustvariš svoj ekosistem, in se ni treba v osnovi ukvarjat z HA.
Nice
Tole zgleda kar uporabno.
Ko sem malo preletel, lahko ustvariš svoj ekosistem, in se ni treba v osnovi ukvarjat z HA.
Nice
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
titin ::
Tule sem našel link na Shelly pri nas s cenami in me zanima katere izdelke naj nabavim in kateri program naj uporabim za:
- merjenje toka ali moči na dovodu električne inštalacije
- merjenje toka ali moči na vsakem od treh največjih porabnikov in odklop teh porabnikov (do 10A vsak) (merjeno pri priključku porabnika), glede na sprogramirane pogoje vrstnega reda odklopov v nadzornem programu
- kateri program naj uporabim
https://www.shelly.si/si/
Glede na to, da imaš 1 fazni dovod bi bil ustrezen merilnik skupne porabe:
Shelly Pro EM - 50
Za izklop posameznih porabnikov pa:
Shelly 1PM Gen3
uporabne strani
Webhooks
tehnična dokumentacija
vadnica
če malce poguglaš najdeš tega ogromno po spletu.
PS ravno sedaj poteka akcija črnega petka.
Najlepša hvala za dober nasvet
Sem pogledal, moram pa seveda še proučiti kako sprogramirat zadevo, da bo odklapljala/prikljapljala porabnike po željenem vrstnem redu.
Zanima me, če bi za porabnika, ki sta priključena preko vtičnice (dva pretočna bojlerja) bil primeren tudi tale adapter Shelly Plug S Gen3 : https://www.shelly.si/si/senzorji-in-pa...
MadMax ::
Nasveti pa so namenjeni za tiste, ki vedo kako se stvari streže.
Ostalim pa itak ni jasno o čem se pogovarjamo. Drugače pa tut kuhinjski nož ni za vse.
Veš da ti velikokrat kontriram, ampak tole si pa zadel v nulo
"Nije žvaka za seljaka" ali kako že gre... Vse, kar sam delaš je na lastno odgovornost, tudi menjava žarnice.
Nenazadnje pa imamo vsi na zalogi kaj zgodbic iz prve ali druge roke o "majstrih", ki z "lego kockami" uspejo spacat smrtno/požarno nevarne kombinacije...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
mirator ::
joez7, ne vem, koliko si v elektro stroki, ampak tvoji nasveti o predelavah, dodatnih električnih elementih,.... so recept za katastrofo (požar,...), še posebej, ker tvoje pisanje lahko nekdo (ki se ne spozna) resno vzame, ne da bi se zavedal nevarnosti.
V el. sem si prislužil penzijo. Nasveti pa so namenjeni za tiste, ki vedo kako se stvari streže.
Ostalim pa itak ni jasno o čem se pogovarjamo. Drugače pa tut kuhinjski nož ni za vse.
S tem tvojim mišljenjem se žal ne morem strinjati. Tisti, ki razumejo za kaj gre, nasvetov ne potrebujejo. Tisti, ki pa nasvete potrebujejo pa so običajno laiki, ki pa znajo kaj postoriti tudi sami, jim pa lahko nasveti tudi škodujejo.
misek ::
Tisti, ki razumejo za kaj gre, nasvetov ne potrebujejo. Tisti, ki pa nasvete potrebujejo pa so običajno laiki, ki pa znajo kaj postoriti tudi sami, jim pa lahko nasveti tudi škodujejo.
Tisti, ki zadeve razumejo, lahko o teh zadevah debatirajo in vsi pridejo do boljših rešitev.
Laiki pa lahko te iste zadeve najdejo kje drugje. Recimo preko Googla. Ali pa AI da kakšne bedaste rešitve.
Tako da ne vidim zakaj se o nekih rešitvah ne bi smeli pogovarjati.
DamijanD ::
Zanima me, če bi za porabnika, ki sta priključena preko vtičnice (dva pretočna bojlerja) bil primeren tudi tale adapter Shelly Plug S Gen3 : https://www.shelly.si/si/senzorji-in-pa...
Seveda, zato sem pa prej vprašal kako imaš priključene porabnike. Tile plugi zdržijo 2500W
MadMax ::
Na papirju res...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
joez7 ::
No moji P110 zaenkrat furajo kar nekaj požeruhov ~1900W (8A), pa zaenkrat še nobeden ni zapikal.
Po spefikaciji max 16A, 3650W.
Po spefikaciji max 16A, 3650W.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
MadMax ::
Tapo je 3x večji od shelly plug s. Primerljivo s shelly plug ki je obsolete že par let (se ga pa še dobi).
Google shelly plug s meltdown
Google shelly plug s meltdown
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
telexdell ::
Sem pogledal, moram pa seveda še proučiti kako sprogramirat zadevo, da bo odklapljala/prikljapljala porabnike po željenem vrstnem redu.
Zanima me, če bi za porabnika, ki sta priključena preko vtičnice (dva pretočna bojlerja) bil primeren tudi tale adapter Shelly Plug S Gen3 : https://www.shelly.si/si/senzorji-in-pa...
Načeloma lahko vse Shelly naprave povežeš med sabo. Zato bo delovala tudi pametna vtičnica.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
telexdell ::
Tapo je 3x večji od shelly plug s. Primerljivo s shelly plug ki je obsolete že par let (se ga pa še dobi).
Google shelly plug s meltdown
Če ima naprava CE certifikat in jo uporabljaš v skladu z navodili proizvajalca potem je tvoj strah odveč. Za rabo mimo navodil pa ni naprave na zemeljski obli, katera se ne bi mogla poškodovati. Omenjena vtičnica omogoča obremenitev 16 A oz. 3,7 kW. Če nanjo priključiš en (s številko 1.) kateri koli gospodinjski aparat bo njegova moč nižja od nazivne moči.
PS sam imam na Shelly 3PM že več kot leto dni priključeno parno pečico, katera ob pospešenem segrevanju kakšnih 15...20 min vleče tudi 3,7 kW moči. Pa se še nič ni stalilo. In nič ne kaže, da se namerava.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()
joez7 ::
Pri tapo je treba samo pazit na P100. Ta ma samo 10A in nima metra. Cena skoraj pa ista.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
DamijanD ::
Tapo je 3x večji od shelly plug s. Primerljivo s shelly plug ki je obsolete že par let (se ga pa še dobi).
Google shelly plug s meltdown
tapo p115 pa ni bistveno večji, a vseeno po specsih obljubla 3,6kW
Drugače pa osebno nimam izkušenj s plugi na na katerih bi dolgo časa imel porabnika, ki bi vlekel 2kW+
Vredno ogleda ...
| Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
|---|---|---|---|
| Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
| » | Katere varovalke za hišo (strani: 1 2 3 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 35528 (2971) | joez7 |
| » | Pancerke (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 17668 (10576) | starfotr |
| » | Toplotna črpalka in težave z glavnimi varovalkami (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 32985 (14441) | energetik |
| » | Glavne varovalke in odklopnikOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 4781 (4054) | Baja |
| » | Težave z glavnimi varovalkami zaradi preobremenitveOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 11606 (10628) | anzy4 |
