» »

"Senzor" toka elektrike

"Senzor" toka elektrike

laguna1 ::

Pozdravljeni, poigravam se z idejo, katero nekako hočem tudi realizirat.

Glede na ceno energentov in dejstva, da bo letos kurjava na elektriko cenejša kot na plin ali kurilno olje, bi rabil pomoč oz. bi rabil nek "senzor", ki bi ga pritrdil na električni kabel za pečico in indukcijo (nekaj podobnega kot tokovne klešče) in bi mi ta na izhodu dal neko napetost ali ustvarjal nek upor, torej večji tok (poraba) v kablu, večja napetost ali upornost na senzorju. Bi pa rad, da bi to bil nek senzor, ki se pritrdi na kabel in ne vmes (imam pečico direktna vezano na inštalacijo). Prek tega senzorja bi potem z arduinom pobral neko vrednost in če bi bila natem kablu recimo večja poraba kot recimo 500 w, bi z arduinom zaznal in prek programa izklopil določene uporabnike (konvektorske električne grelce). To hočem naredit za električno pečico in indukcijo, da bi ob uporabi le te in hkratni uporabi konvektorja ne prišlo do preobremenitve posamezne faze in posledično do odklopa števca oz. elektrike.

A obstaja kak tak poceni senzor (lahko tudi aliexpres?

steev ::

:|

s1m0n ::

Shelly EM + kontaktor... Bo kar dobra rešitev glede na to, da gre za "močnejše" porabnike.

laguna1 ::

@steev in @s1mOn

a je to ta zadeva https://shop.shelly.cloud/shelly-em-50a...

tista "črna stvar" a je to zadeva, ki "objeme" kabel? Kako pa potem lahko dobim podatek ali teče skozi kabel moč 100 w (stend by pečica in indukcija) ali pa več kot 1000 w?

laguna1 ::

a mislite da bi ta zadeva https://www.amazon.com/Current-Amperage...

tudi delovala? Me zanima, kaj dobim iz tistih žic iz "klešč"? kakšno voltažo ali pa nek upor?

matevz1337 ::

Ce noces uporabit ze narejene resitve ki so ti jo predlagali, lahko direkt priklopis current transformer na arduino. Nekateri imajo ze vgrajen upor, da dobis direkt napetost ven, drugace ga moras pa sam dodat: https://learn.openenergymonitor.org/ele...

Zgodovina sprememb…

d4vid ::

Shelly bo preverjeno dobra rešitev. Lahko ga sprogramiraš, da izklopi ob preveliki porabi. Porabo ti beleži lepo v njihov cloud (ki ga lahko vrez težav izklopiš in beležiš s kakih svojim sistemom), podpira mqtt in rest api.

Btw, upam da veš, da je treba te klešče namestit na fazo, torej ne kar na kabel, kjer imaš fazo in nulo skupaj noter.
Main PC: Asus PN50 | AMD Ryzen 5 4500U | 16 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD

laguna1 ::

@matevz1337, gledam tole shemo za arduino https://learn.openenergymonitor.org/ele...

in me zanima katera amperaza bi bila primerna za pečico 2000 w oz. Indukcijo 3200 w. Gledam naslednji senzor https://www.aliexpress.com/item/3223218...

Torej katera A za kot navajam do 3200 w? Kot sem pisal rabim da mi da razliko ali je recimo do 200 w ali pa nad recimo 1000 w. Ne rabim natancnost recimo na 10 w, zadostuje natancnost na 100 w.

Zimonem ::

Zavenofazo in šuko vtičnice vzameš Smart pluge.

tusi ::

Pečica imaš 2000 W / 230 V = x A, vzameš malo več.
Indukcija pa odvisno ali uporablja eno fazo ali več... Če uporablja več faz, rabiš potem na več fazah merit.

Oziroma če se ti ne da računat, vzameš toliko A, kolikor imaš močno varovalko na tisti fazi, kjer boš meril, pa je sigurno OK.

Drugače pa gre moj glas tudi Shellyju...

Zimonem ::

Trifaznem rešitve so praviloma precej drage. Če je sploh potreba po tem. Osebno mi gosund za nekaj evrov dela tako na 16a enofazne.

s1m0n ::

No ja za te smart pluge je vprašljivo kako dolgo bodo zdržali pri induktivnih porabnikih. Jaz osebno bi to vseeno rešil s kontaktorjem v el. omari..., še vedno maš opcijo opravljat meritev in izklop z arduinotom in npr. Emontx shieldom.

SambaShare ::

https://www.amazon.de/-/en/Pressure-res...

Tole + kontaktor. Imam doma, pa še nisem zmontiral.

SambaShare ::

Pazi na varianto, imaš NC (normally closed) in NO (normally open) varianti.

laguna1 ::

sambaShare, a ta naprava je samostojna, skozi tisto luknjo gre kabel ali pa je še kaj potrebno zraven. če prav razumem ta naprava ob določeni amperazi, ki jo lahko poljubno nastavljas med 0,2 in 30 A izklopi oz. vklopi stikalo, predvidevam da sta tista dva vijaka na zelenem vhod in izhod na napravo, ki jo hocemo vklopit ali izklopiti (recimo faza). ali se motim?

Je to to https://www.aliexpress.com/item/1005004...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: laguna1 ()

laguna1 ::

SambaShare ::

Imaš prav, glede na tip ti sklene ali razklene tiste dva vijaka ob nastavljenem toku. Sem ravno preizkusil mojega (M3066) pa nisem popolnoma zadovoljen.

Problem je da pri nič toka ni v closed poziciji, kot bi pričakoval. Šele pri nekem minimalnem toku se vklopi in se začne obnašati po pričakovanjih. Torej closed in nato open, ko se preseže nek tok.

Zgodovina sprememb…

Highlag ::

Tokovne transformatorje je ponavadi potrebno obesiti na eno žico ne čez cel kabel. Ker se magnetno polje v večini izniči, če imaš kabel, ker imaš skupaj fazo in nulo, kjer tok teče v različni smeri.
Never trust a computer you can't throw out a window

laguna1 ::

A brez toka torej ni ok? Kaj pa bi bilo če bi vse tri žice - faze dal skoz luknjo? Kako bi se obnasal? Kaj bi bilo ce bi bila vsaka faza obremenjena npr z 1 a nastavil bi pa na 2 a? A bi vklopil?

d4vid ::

laguna1 je izjavil:

A brez toka torej ni ok? Kaj pa bi bilo če bi vse tri žice - faze dal skoz luknjo? Kako bi se obnasal? Kaj bi bilo ce bi bila vsaka faza obremenjena npr z 1 a nastavil bi pa na 2 a? A bi vklopil?


Vedno bi imel meritev = 0. Ker tok, ki gre po eni fazi do porabnika, gre po nuli ali drugi fazi nazaj. Seštevek vseh tokov je torej 0.
Lahko si prebereš Kirchoffov tokovni zakon za boljšo razlago.
Main PC: Asus PN50 | AMD Ryzen 5 4500U | 16 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: d4vid ()

laguna1 ::

@SambaShare, a si to meril z multimetrom ali pa gledal prek "diodic"? Torej če ni toka, kaj ti pokaže multimeter na "zelenih" spojkah - sklenjeno ali odprto oz. ali ti ne pokaže isto, kot če bi bil minimalni tok pod tistim ki ga nastaviš na potenciometru?

ker če je stikalo (zeleni kontakti) v takem položaju kot če bi presegel nastavljeni tok potem za mene to ni uporabno. Jaz rabim da je recimo do 5A (tudi brez toka) stikalo na open, ko pa preseže 5A pa sklenjeno (close).

starfotr ::

Izklop porabnikov se dela takrat, če je problem z prenizko jakostjo glavnih varovalk. V nasprotnem primeru je samo en balast, ki porabi še več elektrike.

Za izklop takih porabnikov obstajajo namenske rešitve. Na primer:

https://download.schneider-electric.com...
https://www.se.com/si/sl/product-range/...
https://etrgovina.elektronabava.si/sl/s...

Torej vprašanja:

1. ali je problem z izklopom glavnih varovalk/preobremenitvami?
2. ali je raziskovalna žilica tako močna, da je treba delat en projekt, pa tudi če ne rešuje nobenega problema? Ker ne vem, če veš ampak če imaš vse prižgano na enkrat ne bo nič manj pokurilo, kot če imaš posamezne porabnike prižgane zaporedno (pečica, grelniki, indukcija). Važno je na koncu samo kako dolgo delajo in s kakšno močjo.

Poraba je moč po času. Če imaš ti 1 kW prižgan 2 uri je to isto, kot če bi imel 2 kW prižgano 1 h.

laguna1 ::

@starfotr, problem bo v zimi, ko bodo vklopljeni električni radiatorji, bojler in še pečica, ki so na isti fazi, in zato se želim tega izognit, da mi nebi glede na to, da imam 3 x 20 A varovalke izklopil števec. Se pravi preventiva in nekako "nuja". Nekje sem bral da ti električni števci na hiši še prenesejo nekaj časa večjo amperažo, zato pa želim, da ko se vklopi pečica ali/in indukcija da se električni radiatorji na isti fazi za čas uporabe pečice/indukcije izklopijo, da ne pride do preobremenitve določene faze. Ko pa se pečica/indukcija izklopi pa se radiatorji nazaj vklopijo.

Torej je oz. bi lahko bil problem kot imaš ti navedeno v vprašanju pod 1 - PREOBREMENITEV

moaj logika je taka, 20 A + 230 je cca po domače dovoljena poraba 4,5 kWh, torej če je poraba grelca bojlerja 2 kWh, dva radiatorja po 1 kWh, in če bi prižgal pečico cca 2 kWh, je to 6 kWh.. in mislim da je za eno fazo preveč, zato bi za čas uporabe pečice izklopil oba radiatorja po 1 kWh in bi tako prišel na cca porabe 2 kWh, kar je pod po mojem mišljenju mejo 20A oz. porabe 4,5 kWh.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: laguna1 ()

starfotr ::

Glej, najbrž ti ne bo nič ven vrglo, če nimaš ravno kilave inštalacije, kjer je vse zvezano na eno samo fazo.

Če te že skrbi, pa raje pred sezono razporedi faze bolj simetrično. To je delo za električarja, ker (po zapisanem sklepam) nisi ravno usposobljen.

Indukcijo dajte na 2 ali 3 faze, namesto na 1 fazo in podobno. Bo bolje vložen denar, kot pa nakup nekih IoT zadev, ki ne bodo prinesle neke dolgoročne rešitve.

3x20 A je vrh glave dovolj za hišo. Tudi, če imaš indukcijo, dodatno gretje na elektriko ipd.

laguna1 ::

@starfotr

Vse to kar pišeš je res, vendar:
- jaz že imam indukcijao na različnih fazah, pečico pa na svoji fazi, torej so pečica in indukcija razporejene na tri faze.. mislim da drugače ne gre.... in tu nekako računam da pečica porablja cca 2kWh, indrukcija pa na posamezni fazi tudi do 3 kWh. Je pa res, da to ni konstantno saj se "prižiga in ugaša":
- bojler (STČ) dela poleti samo na kompresor, poraba je tu nekje do 400 Wh, pozimi, ker je v kurilnici pa vklopim "turbo program", ki dodatno nažiga 2 kWh grelce; v kurilnici imam tako na eni fazi STČ, na drugi fazi klimo, ki jo uporabljam tudi pozimi oz. v prehodnih obdobjih, v špicah pride tudi do porabe 1,8 kWh, na tretji fazi pa je v kurilnici vezano vse ostalo (plinska peč, različne črpalke za krožni tok vode), tako da mislim da je tudi kurilnica nekako uravnotežena po fazah;
- ker pa imam SE in nekaj viška elektrike (3,5 MWh), pa mislim to porabit za ogrevanje... in to ogrevanje ki je tudi nekako enakomerno razporejeno po fazah tam od 2,5 do 3,5 kWh po fazi pa predstavlja mogoče tisto preobremenitev, zato pa nekako hočem, da bi s tem, ko bi določene električne radiatorje ob vklopu pečice in/ali indukcije izklopil.

Vem da to ni to pravo... ampak prek 20 A glede na mojo porabo po fazah lahko pride in zato si želim nekako tega izognit. Ja vem, da tudi električni radiatorji se vklapljajo in izklapljajo, a to je naključno in nemoreš kontrolirat. Saj sem razmišljal, da bi naredil za radiatorje na isti fazi "stikalo", ki bi izmenično vklapljalo in izklapljalo, vendar bi potem pri tam pod 0 stopinjami zunaj bila premala moč ogrevanja.

Mogoče je nelogično kaj hočem, a moje ideja je nekako taka... najlažje bi kontroliral električne radiatorje v odvisnosti od porabe pečice/indukcije, saj sta ti dve najmanj v uporabi.

Lp

starfotr ::

Če imaš SE, ne vem zakaj nimaš tudi TČ? Saj netmetering-arji to delajo, da imajo đabe gretje.

Najlažje je, če v omarici montiraš releje/kontaktorje in od tam vse urejaš.

Se mi pa zdi, da si logiko malo čudno zastavil. Ti bi moral imeti pregled nad 3 dovodnimi fazami. In če se tam zadeve povečajo do limite 20 A, potem se enostavno odklopi 1 radiator. Ko je faza spet dovolj neobremenjena, se ga vklopi nazaj.

Ne vem pa zakaj tu indukcijo tlačit noter v sistem. Tebe briga samo to, da ti varovalka ne pregori/števec ne odklopi. Odklopnik ti prej odklopi, kot varovalke. Varovalke imajo svojo karateistko, odklopnik pa se bolj točno drži omejitve in prej odklopi.

Imaš 2 parametra odklopnika: Minutno povprečje, kjer za tvoj primer (20 A varovalke) ne sme iti preko 28 A/fazo 1 min ali 1,5 min, nisem ravno prepričan.

Limita po moči: 15300 W je omejitev moči pri tebi.

Pri tebi je pa še oddana moč SE (po soglasju) tudi kontrolirana.

SambaShare ::

laguna1 je izjavil:

@SambaShare, a si to meril z multimetrom ali pa gledal prek "diodic"? Torej če ni toka, kaj ti pokaže multimeter na "zelenih" spojkah - sklenjeno ali odprto oz. ali ti ne pokaže isto, kot če bi bil minimalni tok pod tistim ki ga nastaviš na potenciometru?

ker če je stikalo (zeleni kontakti) v takem položaju kot če bi presegel nastavljeni tok potem za mene to ni uporabno. Jaz rabim da je recimo do 5A (tudi brez toka) stikalo na open, ko pa preseže 5A pa sklenjeno (close).


Meril sem z multimetrom. Obnaša se tako:
- nič toka: open
- minimalen tok (zasveti tudi ledica): closed
- presežen tok: open

Ampak to je NC varianta, zato kar ti hočeš bo NO pomoje ok.

laguna1 ::

Hvala vsem. Bom enega naročil za 7,71 eur pa bom videl.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Elektrika (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5712112 (3435) Ganon
»

Poraba el. energije v vašem gospodinjstvu? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
508469 (7233) Kowkele
»

Težave z glavnimi varovalkami zaradi preobremenitve

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
328762 (7784) anzy4
»

Indukcijska plošča (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
6528301 (20150) mat xxl
»

Priklop steklokeramične kuhalne plošče (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
8645225 (41626) Volk|

Več podobnih tem