Forum » Na cesti » Formula 1 2025
Formula 1 2025

Gambino ::
Lahko bi imel tudi komot 1 naslov manj.
Njegovo kariero je res tezko ovrednotiti. Večino časa se je vozil z avtom ki je bil sekundo pred konkurenco, nekaj let so vozili s 3/4 plina :p. Prvo leto ko jih je konkurenca približno uejla jim je pa Max odnesel naslov prvaka.
Enako velja za Schumacherja!

codeMonkey ::
Lahko bi imel tudi komot 1 naslov manj.
Njegovo kariero je res tezko ovrednotiti. Večino časa se je vozil z avtom ki je bil sekundo pred konkurenco, nekaj let so vozili s 3/4 plina :p. Prvo leto ko jih je konkurenca približno uejla jim je pa Max odnesel naslov prvaka.
Enako velja za Schumacherja!
Si bil sploh rojen takrat? Vecino sezon, tudi tiste kjer je zmanjkalo za WDC, je zmagal na osnovi talenta, truda in vrhunske taktike ekipe. Kaj, imel je 2002 in 2004, kje je tu "vecino casa"?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

BT52 ::
Hamboiga je kul dirkač. Lec je hitrejši od Hamboige trenutno. Leklerk je mlajši in je imel smolo obakrat z VSC in SCji.
Naslovi so zasluženi, ter zapisani med zvezde in dokazujejo, da konec koncev so točke na koncu edino merilo, ki bo ostalo večno. Zgodbe in malenkosti bodo z leti bledela. Iz generacije v generacije se bo pozabljalo in povzdigovalo njihovem relativno v majhnem trenutku znano dirkaško srenjo, ad nauseum.
...meni je smešno, ko gledamo statistiko itd. In včasih ko berem na forumih absolutizme v bilo katero smer... Mi je tovrstno pisanje naravnost žaljivo do minulih generacij, ter tistim ki še pridejo.
Naslovi so zasluženi, ter zapisani med zvezde in dokazujejo, da konec koncev so točke na koncu edino merilo, ki bo ostalo večno. Zgodbe in malenkosti bodo z leti bledela. Iz generacije v generacije se bo pozabljalo in povzdigovalo njihovem relativno v majhnem trenutku znano dirkaško srenjo, ad nauseum.
...meni je smešno, ko gledamo statistiko itd. In včasih ko berem na forumih absolutizme v bilo katero smer... Mi je tovrstno pisanje naravnost žaljivo do minulih generacij, ter tistim ki še pridejo.

billy ::
Na statistiko se pač opirajo tisti, ki delajo "šport" samo površinsko...pač iz vidika rezultatov.

billy ::
Two technical directives were quietly passed by FIA just before Imola GP. One related to materials being used on skids and second related to design of wheel assembly.
Merc might be affected by first TD since they have always had highest sparks of all during qualifying and races. Remember Albon's comment while following Merc few races ago, "How's that Merc legal".
Second one is interesting, whether or not McLaren were forced to carry out changes after thorough inspection at Miami will become clear after 2-3 races.
Torej ni max bil tako dominanten, ostali so pač padli v formi..."formi" kot posledica sive cone.
Merc might be affected by first TD since they have always had highest sparks of all during qualifying and races. Remember Albon's comment while following Merc few races ago, "How's that Merc legal".
Second one is interesting, whether or not McLaren were forced to carry out changes after thorough inspection at Miami will become clear after 2-3 races.
Torej ni max bil tako dominanten, ostali so pač padli v formi..."formi" kot posledica sive cone.

Cr00k ::
Se pravi je Mclaren goljufal, pa so potihem uredili, kot so pred leti ferrarijev motor
Vprašam za prjatla.


BT52 ::
Ma halo. High speed imajo biki solidno. Torej tole ne kaže nič. Ker v suzuki je bil tudi konkurečen. Prosim malo potrpežljivosti z takimi naravnost naivnimi špekulacijami.

Cr00k ::

billy ::
Ja ampak suzuko je zmagal, ker je pač imel clean air, medtem ko imola pa je bila totalna dominanca...brez SCjev bi bil max lahko minuto pred vsemi...

Ganon ::

Cr00k ::
Se pravi je Mclaren goljufal, pa so potihem uredili, kot so pred leti ferrarijev motorVprašam za prjatla.
Ne, niso.
Ja, so...
a number of technical directives were issued to the F1 teams last week. Pertaining to skid design, design of wheel bodywork and tyre treatment...
Kot seks v mestu... And just like that, McLaren ni več dominanten, Ferrari je komi odnesel celo kožo, Aston in Williams sta blizu...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Cr00k ()

Nachtigall ::
Niso goljufali, bili so v okvirih takratnih pravil.
Isto kakor marsikatero mostvo v preteklosti in verjetno tudi v prihodnosti, od Ferrarija, Benettona, Lotusa, Williamsa, Red Bulla itd.
Sedaj so se pa pravila malce spremenila in bomo videli, kaj bo v prihodnje!
Isto kakor marsikatero mostvo v preteklosti in verjetno tudi v prihodnosti, od Ferrarija, Benettona, Lotusa, Williamsa, Red Bulla itd.
Sedaj so se pa pravila malce spremenila in bomo videli, kaj bo v prihodnje!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Nachtigall ()

Cr00k ::

Ganon ::
Obračaš stvari po nepotrebnem. Dejstvo je, da ni goljufanja. Če te osrečuje, da verjameš izmišljotini, pa naj bo. Ne spremeni ničesar.

Cr00k ::
Sej pravim, cas (cez dve dirki) bo pokazal svoje... zdej vsi skupaj samo ugibamo. Tolk kot lahko ti reces, da niso, lahko jaz recem da so :).

billy ::
Če bi bilo vse čisto, potem sedaj ne bi FIA posegla vmes s TD, tako da nekaj je sigurno bilo.
Vprašanje edino, če so to naredili ker je zadeva res "nelegalna", ali so naredili zaradi večjega showa, da so tako malce prirezali krilca MCLju...
https://www.gpblog.com/en/news/did-the-...
Tole s plankom pa je lahko da merc malce zaustavilo...
vsi pravijo, kako je imola pisana na kožu maxu, ampak če se spomnimo lanskih rezultatov, ni ravno tako dominiral, kot letos.
Vprašanje edino, če so to naredili ker je zadeva res "nelegalna", ali so naredili zaradi večjega showa, da so tako malce prirezali krilca MCLju...
https://www.gpblog.com/en/news/did-the-...
Tole s plankom pa je lahko da merc malce zaustavilo...
vsi pravijo, kako je imola pisana na kožu maxu, ampak če se spomnimo lanskih rezultatov, ni ravno tako dominiral, kot letos.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: billy ()

Nachtigall ::
Vse je bilo čisto v okviru takratnih pravil!
Sedaj pa 100x to preberi, pa boš mogoče razumel.
Sedaj pa 100x to preberi, pa boš mogoče razumel.

billy ::
Razlika je, če recimo za flexi wing imajo pravilo, da se lahko upogiba samo za, primer, 10mm, a metoda s katero merijo ni 100% natančna. Namreč z merjenjem ugotovijo recimo 5mm upogiba, med dirko pa nam je vsem jasno, da gre za več kot 10mm. To je krišitev pravil.

Cr00k ::
Bi se strinjal, namesto da MBS in FIA priznajo, da ne znajo pravil enforcat, jih kasneje s TD pod mizo uredijo in tako ni treba točk nikomur brisat, pa delat morebitnih krivic za nazaj.
Btw: a je še kdo opazil, kolk se je MBS začel štult ob koncu dirke... kaj temu modelu ni jasn? :)
Btw: a je še kdo opazil, kolk se je MBS začel štult ob koncu dirke... kaj temu modelu ni jasn? :)

free_rider ::
Razlika je, če recimo za flexi wing imajo pravilo, da se lahko upogiba samo za, primer, 10mm, a metoda s katero merijo ni 100% natančna. Namreč z merjenjem ugotovijo recimo 5mm upogiba, med dirko pa nam je vsem jasno, da gre za več kot 10mm. To je krišitev pravil.
Kršitev pravil je jasen pojem.
Če ima FIA pravilo, da delajo inšpekcijo le v statičnih razmerah, so ta pravila "nerodno" napisana.
Konkretno: člen 3.15.17, uveden na začetku leta 2025, določa, da če na kateri koli konec zadnjega krila deluje 75 kg navpične obremenitve, se ne sme upogniti za več kot 2 mm. Ampak to merijo v statičnih razmerah, ko je dirkalnik pri miru. (to so po Šanghaju še znižali)
Potem pa, če moštvo spretno dizajnira in se posledično na dirki iz kamer vidi, da so upogibanja večja kot 2 mm, to pač ni kršitev pravil. Pravilo je, da se ne smejo upogniti več kot 2 mm pri navpični obremenitvi 75 kg v statičnih razmerah.
V teh primerih gre samo za nepravilno napisana pravila, ne pa kršitev pravil.
Moštva so v zgodovini večkrat izkoriščala te sive cone v pravilih, dokler ni FIA potem korigirala pravila, da so ustrezna.
Imagine there's no religion :)

billy ::
No...če bi bilo tako, potem bi FIA enostavno pustila tako kot je, pa niso. Zato sledijo bolj rigolozna testiranja te upogljivosti.
Žal se inženirji večino časa ukvarjajo kako zaobiti pravila, in zato imamo sedaj F1 pravilnik debelejši od enciklopedije, pač je potrebno polovit te falote. enako velja za voznika in njihove prljave poteze med dirkanjem.
Žal se inženirji večino časa ukvarjajo kako zaobiti pravila, in zato imamo sedaj F1 pravilnik debelejši od enciklopedije, pač je potrebno polovit te falote. enako velja za voznika in njihove prljave poteze med dirkanjem.

ZveeZ ::
No...če bi bilo tako, potem bi FIA enostavno pustila tako kot je, pa niso. Zato sledijo bolj rigolozna testiranja te upogljivosti.
Žal se inženirji večino časa ukvarjajo kako zaobiti pravila, in zato imamo sedaj F1 pravilnik debelejši od enciklopedije, pač je potrebno polovit te falote. enako velja za voznika in njihove prljave poteze med dirkanjem.
Kaksne falote?
Princip F1 je iztisniti maximum iz avta/ekipe/voznika.
1% manj pomeni, da te pregazijo po levi in desni.
Pravila so zapisana in vsako mostvo naredi najboljse kar se spomnejo.
Nekateri temu pravite siva cona, jaz temu recem iznajdljivost in adaptacija.
Ce tisti, ki pise pravilnik, ne pomisli na vse moznosti, fuck it.

billy ::
Maximum pomeni, da greš namerno kršit pravila, ker veš da je metodologija meritev neprimerna, čeprav bodo čez XY tednov pa ti skinli to noviteto...
namesto da bi naredil OK dirkalnik znotraj pravil in pač imel top dirkača, ki bi zmagoval...aja ne...potem bi vedno samo max zmagal.
ampak enim je prvo iznajdljivost, jaz pa bi rekel lumparija.
namesto da bi naredil OK dirkalnik znotraj pravil in pač imel top dirkača, ki bi zmagoval...aja ne...potem bi vedno samo max zmagal.
ampak enim je prvo iznajdljivost, jaz pa bi rekel lumparija.

codeMonkey ::
To je eden glavnih pointov F1. Mislim, saj lahko gledas le iz dirkaskega aspekta, samo v tem primeru imas precej bolj zanimive serije, kjer ni nekega razvoja, ampak predsvsem borbe na stezi. F1 za ohranjanje identitete enostavno mora imeti to svobodo pri iskanju tehnicnih resitev za prednost pred ostalimi. In tu vse kar ni direktno krsenje pravil, je pac OK. Mnogi gledalci radi sledijo tem novitetam ter posledicnem spreminjanju moci. Imamo WDC in WCC. Pac glej druge serije, ce ti ni do tega, ker te stvari so dejansko F1.

MaterVola ::
Tudi inženirji morajo imeti motivacijo za svoje delo, ne? Koga bi zanimalo oblikovanje OK dirkalnika, ki ni na sami meji pravil?

billy ::
Nekaj je biti na meji, nekaj pa preko iti, ker veš da fia ne bo mogla zmerit odstopanja s trenutno metodologijo.
itak pa FIA vsake X let spremeni pravila, tako da je vedno novega dela za inženirje...
itak pa FIA vsake X let spremeni pravila, tako da je vedno novega dela za inženirje...

codeMonkey ::

Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

billy ::
Zato pa "debatiramo", za mene je to kar počno prestop meje, namerni, da točno vedo kaj počnejo, za nekoga pa je to izvirnost in iznajdljivost.

codeMonkey ::
Ampak ta nekdo so vsi v F1. Od nekdaj. Je del tega sporta.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

free_rider ::
Pa sej FIA ima vedno možnost, da predpiše stock komponente. Bojo vsi imeli enako upogljiv front wing, back wing, karkoli.
Se bo takoj videlo, če kdo krši pravila. Tako je v nekaterih drugih serijah.
Samo potem to ni več F1.
Se bo takoj videlo, če kdo krši pravila. Tako je v nekaterih drugih serijah.
Samo potem to ni več F1.
Imagine there's no religion :)

codeMonkey ::

ZveeZ ::
codeMonkey je izjavil:
Mene zanima kaksne zverine bi vozili, ce bi FIA sprostila vecino omejitev (group B style).
Nevarne in hitre :D
Ugibam, da bi se vse ekipe znasle pred istim zidom: vzdrzljivost dirkaca zaradi nepojmljivih G sil.

billy ::
Če lahko vojaški piloti zmorejo 12G ... mogoče bi potem vozniki bili deci, ne pa zdaj ko so videt kot pajaci

ZveeZ ::

codeMonkey ::
A bi bili? Tu bi moral imeti neko optimalno razmerje med mocjo (misicami) in tezo, ker ce si bolje grajen, si naceloma tezji (in ta teza se multiplicira). Tudi tisti piloti niso ravno Hulki.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

free_rider ::
A ni najšibkejša točka pri dirkaču vrat?
In vratove imajo kar nabildane, da so eni kot buldogi.
In vratove imajo kar nabildane, da so eni kot buldogi.
Imagine there's no religion :)

codeMonkey ::
Itak. 5kg je samo glava brez celade. Pri 10g s celado je to ze okoli 60kg. V takih dirkalnikih bi verjetno morali fiksirati celado. Ampak vseeno, tudi ce fiksiras glavo in trup, te pac toliko bolj pritiska v oporo pri vecji tezi. Voznik pri masi 70kg pride na 700kg, medtem ko tisti pri 90kg na 900kg. Meni se 200kg razlike ne zdi malo :D
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

BT52 ::
brez obleke. definitvno bi tole namontirali dirkačem gor. Plus zavesice in ventilatorji po celotnem podvozjem. Aktivno vzmetenje, dvojna šasija. Pa mogoče plinska turbina, kot power pack.

billy ::
4-5 še ni neke sile za "športnika"...problem je tam...koliko že? ko omedlevajo piloti in morajo posebno tehniko uporabit, ko "napumpajo" zrak v trup...
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Formula 1 2024 (strani: 1 2 3 4 … 31 32 33 34 )Oddelek: Na cesti | 114376 (20656) | skyform |
» | Formula 1 2023 (strani: 1 2 3 4 … 28 29 30 31 )Oddelek: Na cesti | 140291 (41629) | Skyman |
» | Formula 1 2022 (strani: 1 2 3 4 … 96 97 98 99 )Oddelek: Na cesti | 356049 (139222) | ripmork |
» | Formula 1 2021 (strani: 1 2 3 4 … 136 137 138 139 )Oddelek: Na cesti | 481992 (249991) | BT52 |