Forum » Na cesti » Oznake razredov na gumah (oprijem)
Oznake razredov na gumah (oprijem)
TonyTony ::
Čas kupovanja gum je tukaj.
Zanima me, če so ti razredi kaj zanesljivi, ali je to bullshit?
Stvar je taka, na voljo imam npr. Goodyear z oprijemom in porabo v razredu C za 150 eurov, po drugi strani pa imam npr. Nexen ali Dunlop z razredom B oprijem in razredom C porabo za 115 eur.
Manj denarja, boljši oprijem. Sliši se kot bullshit. Ali pač? So ti razredi sploh relevantni ali pač gledaš na znamko/test gum, če je na voljo?
Ker zakaj bi plačal več za slabši oprijem? Sklepam, da se taka guma manj obrabi in da je po 1 sezoni bistveno boljši oprijem na Goodyear, kot pa Dunlop?
Pa še eno vprašanje: koliko se ALU platišče poškoduje v eno zimski sezoni, če delaš 150km na dan vsak dan?
Bi jih letos pustil na ALU pa drugo leto mogoče kupil navadna platišča...
Zanima me, če so ti razredi kaj zanesljivi, ali je to bullshit?
Stvar je taka, na voljo imam npr. Goodyear z oprijemom in porabo v razredu C za 150 eurov, po drugi strani pa imam npr. Nexen ali Dunlop z razredom B oprijem in razredom C porabo za 115 eur.
Manj denarja, boljši oprijem. Sliši se kot bullshit. Ali pač? So ti razredi sploh relevantni ali pač gledaš na znamko/test gum, če je na voljo?
Ker zakaj bi plačal več za slabši oprijem? Sklepam, da se taka guma manj obrabi in da je po 1 sezoni bistveno boljši oprijem na Goodyear, kot pa Dunlop?
Pa še eno vprašanje: koliko se ALU platišče poškoduje v eno zimski sezoni, če delaš 150km na dan vsak dan?
Bi jih letos pustil na ALU pa drugo leto mogoče kupil navadna platišča...
- spremenilo: TonyTony ()
Matej575757 ::
Jaz imam lita platišča na novem avtu že 2 zimi zapored. Nobenih poškodb, jih pa enkrat tedensko v ročni pralnici dobro sperem.
Plus avto izgleda lepo tako poleti kot pozimi. Ne vem pa, kaj bo po 5-ih letih. Zaenkrat ne opažam težjih poškodb...
Plus avto izgleda lepo tako poleti kot pozimi. Ne vem pa, kaj bo po 5-ih letih. Zaenkrat ne opažam težjih poškodb...
otago ::
Bom zlorabil tole temo v v zvezi z velikostjo platišč in varnostjo vožnje.
10-15 let nazaj je bila standard tovarniška oprema platišč vozil tipa sedan (glej megane, astra, i30, ceed, golf) s platišči 195/65 R15 ali 185/65/ R15.
Zdaj v letu 2024 so novi avtomobili serijsko opremljeni z npr. 205/60 R16, 225/45 R17 ... R18.
Primerjava cen pnevmatik za R15 je cirka 50-70EUR/kom, R16 70-100EUR/kom, R17 100EUR+/kom
Ali so večja platišča(R16,R17,R19) s pnevmatikami širših gum(195-245mm) res bolj varna od nekoč standardnih R15 širine 185-195mm v C segmentu vozil? Ali gre za klasičen upselling?
Iz ekonomskega vidika so R15 platišča in pnevmatike "Dacia Duster". Danes v letu 2024, je novi Dacia Duster opremljen z jeklenimi platični R16 (paket Essential), Renault clio z jeklenimi platišči R16 (paket Evolution).
10-15 let nazaj je bila standard tovarniška oprema platišč vozil tipa sedan (glej megane, astra, i30, ceed, golf) s platišči 195/65 R15 ali 185/65/ R15.
Zdaj v letu 2024 so novi avtomobili serijsko opremljeni z npr. 205/60 R16, 225/45 R17 ... R18.
Primerjava cen pnevmatik za R15 je cirka 50-70EUR/kom, R16 70-100EUR/kom, R17 100EUR+/kom
Ali so večja platišča(R16,R17,R19) s pnevmatikami širših gum(195-245mm) res bolj varna od nekoč standardnih R15 širine 185-195mm v C segmentu vozil? Ali gre za klasičen upselling?
Iz ekonomskega vidika so R15 platišča in pnevmatike "Dacia Duster". Danes v letu 2024, je novi Dacia Duster opremljen z jeklenimi platični R16 (paket Essential), Renault clio z jeklenimi platišči R16 (paket Evolution).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: otago ()
poper ::
Nalepke so bullshit.
Že to da se XL in SL ne testira pri enakem pritisku v gumi. Plus to da so 2-3 leta nazaj spremenili lestvico, da niti ne moreš primerjat novih modelov z rahlo starejšimi.
Če kupuješ "starejše" gume je Dunlop praktično isti kot GY, npr. Wintersport 5 == Ultragrip Performance+. Je pa sedaj zaradi šparanja Dunlop degradiran v bolj šparovno znamko, oglašuje se ga pa še kot premium. Na misel mi padeta Dunlop All Season 2 in Sava All Weather/Debica Navigator3, googlaj oba in poizkusi najti razliko (enako lahko narediš tudi za Wintersport 5 in GY Ultragrip Performance+, ko je bil Dunlop še premium).
Za platišča ne vem. Moja edina izkušnja je, da se mi je na enih poceni alu platišča začela luščit barva, ampak šele po 6+ letih. Železna po nekaj letih začnejo malo rjavet, ampak radkape to rešijo :)
Že to da se XL in SL ne testira pri enakem pritisku v gumi. Plus to da so 2-3 leta nazaj spremenili lestvico, da niti ne moreš primerjat novih modelov z rahlo starejšimi.
Če kupuješ "starejše" gume je Dunlop praktično isti kot GY, npr. Wintersport 5 == Ultragrip Performance+. Je pa sedaj zaradi šparanja Dunlop degradiran v bolj šparovno znamko, oglašuje se ga pa še kot premium. Na misel mi padeta Dunlop All Season 2 in Sava All Weather/Debica Navigator3, googlaj oba in poizkusi najti razliko (enako lahko narediš tudi za Wintersport 5 in GY Ultragrip Performance+, ko je bil Dunlop še premium).
Za platišča ne vem. Moja edina izkušnja je, da se mi je na enih poceni alu platišča začela luščit barva, ampak šele po 6+ letih. Železna po nekaj letih začnejo malo rjavet, ampak radkape to rešijo :)
Smurf ::
Ali so večja platišča(R16,R17,R19) s pnevmatikami širših gum(195-245mm) res bolj varna od nekoč standardnih R15 širine 185-195mm v C segmentu vozil? Ali gre za klasičen upselling?
Pomoje sta 2 glavna razloga:
- Večje gume izgledajo lepše
- Večje gume imajo nekoliko manjšo porabo in to je ena od statistik, ki jo optimizirajo vsi proizvajalci.
- Avtomobili so zmeraj večji
Teoretično bi morale biti tudi malce bolj "varne" (beri krajša zaviralna pot), ampak v praksi mislim da ni toliko razlike. Tko, da če grobo povzame, ja gre za upselling.
Neproporcionalno dražje so pa zato, ker se na večjih pobera največje marže (ker gre ponavadi za lastnike, ki si lahko privoščijo več).
Fizikalko ::
A ni tako, da imajo širše gume večjo porabo? Vecina gum z večjim radijem je tudi širših, torej imajo večje gume praviloma večjo porabo... razen na kakšnih specialnih ev-jih a la bmw i3, ki zahteva ful ozke gime, da se zniža poraba (a je potem problem lahko obraba gum, če nimaš nežne noge).
tony1 ::
"A ni tako, da imajo širše gume večjo porabo?"
Že zato, ker so večje gume in feltne težje kot manjše...
Že zato, ker so večje gume in feltne težje kot manjše...
free_rider ::
Ali so večja platišča(R16,R17,R19) s pnevmatikami širših gum(195-245mm) res bolj varna od nekoč standardnih R15 širine 185-195mm v C segmentu vozil? Ali gre za klasičen upselling?
Pomoje sta 2 glavna razloga:
- Večje gume izgledajo lepše
- Večje gume imajo nekoliko manjšo porabo in to je ena od statistik, ki jo optimizirajo vsi proizvajalci.
- Avtomobili so zmeraj večji
Teoretično bi morale biti tudi malce bolj "varne" (beri krajša zaviralna pot), ampak v praksi mislim da ni toliko razlike. Tko, da če grobo povzame, ja gre za upselling.
Neproporcionalno dražje so pa zato, ker se na večjih pobera največje marže (ker gre ponavadi za lastnike, ki si lahko privoščijo več).
Glavna stvar pri večjih gumah je večja površina stika s cesto. A ni to nobenemu logično?
Ker so avti težji, rabijo v ovinkih tudi več oprijema. To se doseže z večjo stično površino. To pa - ali z širšo gumo (vendar ne gre v nedogled), ali pa z večjo gumo. Dražje so pa tudi zato, ker je tudi več materiala v njih.
2f4u ::
Oj.
Sam sem pred dnevi kupil celoletne. Oglasam se zaradi fizike oprijema.
Sirina gume ima posredni ucinek.
Sila mase vozila na povrsino kontakta na cesto; specifičen površinski tlak se zmanjsa pri sirsih gumah; koeficient trenja je konstanta. Pomeni, širša ali ožja guma drži enako. Stick slip effekt, trdota gume/temperatura in pravilen tlak v gumah je bistvo.
Glede performanca poiščite na netu radar diagram, kjer lahko primerjaš nekje 11 parametrov.
Manjša obraba ponavadi pomeni tršo gumo, gladek profil... ampak daljšo zavorno pot v mokrem in slabšo vodljivost/uvinek.
Sam sem pred dnevi kupil celoletne. Oglasam se zaradi fizike oprijema.
Sirina gume ima posredni ucinek.
Sila mase vozila na povrsino kontakta na cesto; specifičen površinski tlak se zmanjsa pri sirsih gumah; koeficient trenja je konstanta. Pomeni, širša ali ožja guma drži enako. Stick slip effekt, trdota gume/temperatura in pravilen tlak v gumah je bistvo.
Glede performanca poiščite na netu radar diagram, kjer lahko primerjaš nekje 11 parametrov.
Manjša obraba ponavadi pomeni tršo gumo, gladek profil... ampak daljšo zavorno pot v mokrem in slabšo vodljivost/uvinek.
Smurf ::
A ni tako, da imajo širše gume večjo porabo? Vecina gum z večjim radijem je tudi širših, torej imajo večje gume praviloma večjo porabo... razen na kakšnih specialnih ev-jih a la bmw i3, ki zahteva ful ozke gime, da se zniža poraba (a je potem problem lahko obraba gum, če nimaš nežne noge).
AFAIK sirse/vecje gume z majhnim profilom zmanjšanjo upor kotaljenja pri manjših hitrostih (pri višjih hitrostih pa verjetno prevaga zračni upor večjih gum).
Npr link: https://www.schwalbetires.com/technolog....
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Katere zimske gume? (strani: 1 2 3 4 … 63 64 65 66 )Oddelek: Na cesti | 553246 (8301) | Ghost7 |
» | Letne gume 2016 (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Na cesti | 83183 (53965) | slemarko |
» | Pnevmatike R17 vs R18 (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 29623 (24766) | njyngs |
» | Gume za zimo. (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 25469 (21323) | Domobrancek |
» | O pnevmatikah, zavorni razdalji in oprijemu (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 32008 (30114) | energetik |