» »

AI asfaltira

AI asfaltira

KAVINSKY ::

Zadnje čase se pojavilja ta novica v medijih:

https://gpcsl.com/2024/10/15/robots-pav...

GPS vodeni traktorji niso nič novega. Je pa zanimivo, da se omenja toliko buzzwordov. Ai, droni, gps, lidar... Boomerji seveda skačejo v zrak, kako je kitajska 10 let pred svetom. Pa je to vse res?

Prvo je seveda potrebno narediti traso, urediti odvodnavanje, infrastrukturo. Asfalt se polaga na koncu, boljše kot so priprave, lažje je. Kot drugo, ai predikcija za izračun vremena niti ni potrebna. if (temp > 20 and vreme != dež) then piči miško. Seveda je treba v naprej asfaltno bazo zagnati in vso logistiko dovoza asfalta.

Cenena propaganda ali nekaj res revolucjonarnega?

kow ::

To je marketing novica, ja.

BorutO ::

Vse je za jemati s pol resnice, dokler ni res pristnega dokaza, da se to res že dogaja. Dokler so pa ideje, pa vsi vemo kako jih večina konča - na smetišču. Samo poglejte kaj se je zgodilo s 3D televizorji, ki so napovedovali "bum" in naslednjo generacijo televizorjev ... danes so 3D televizorji samo zgodovina in tisti, ki se še držijo izdelave te tehnologije, imajo premalo finančnih sredstev, da bi uspeli izboljšati to 3D tehniko. Vprašanje pa je, kako je res z asfaltiranjem. Preveč zapletena mreža podatkov, da bi delovala nemoteno in brez večjih težav. Delavci, z več kot 20-letnimi izkušnjami imajo še danes težave z logistiko in izvajanjem, ker nobena cesta ni ista. Poznam tri ljudi, ki asfaltirajo, pa dostikrat, ko smo kje v družbi, govorijo svoje dogodivščine. Je pa enkrat en omenil, da nobena cesta ni ista, in da skoraj pri vsakem novem gradbišču pride kdaj do napetih trenutkov, ko se malo skregajo - rok, kvaliteta asfalta, površnost, itd ... Ok, avtonomni avtomobili, kot je tesla, zna voziti avto samo, če so na cesti narisane črte po sredini in ob strani, da se drži teh črt, ko te črte izginejo, avto izgubi orientacijo in računa podatke, ki so mu na voljo tisti hip - prometni znaki, robniki, oblika ceste. Ker pa se ta tehnologija še razvija, pa se rado zgodi, da avto takrat zapelje na drugo stran ceste, na skrajni rob cestišča in se ustavi pred prometnim znakom, ker ga malo prej ni zaznalo itd ... Isto je recimo pri samovozečih traktorjih, kjer kmetje tudi morejo prvo vnesti podatke o svojih poljih, kot so meje, velikost, oblike in ovire, od tu dalje delujejo senzorji, gps in AI ...
Kdo bo pa zdaj dajal vsakemu stroju na cesti podatke kako gre cesta, od kje do kje se koplje v dolžino in širino itd? Samo z vnašanjem podatkov bodo izgubili ogromno časa ... na to bodo prišle komplikacije in bodo spet iskali luknje pri vnosih v vozila, kar bo spet zamudno. Če se s prometom zavozlajo že delavci na gradbišču, pa vidijo in reagirajo ter se pogovarjajo med seboj, kako se še le bodo roboti oz. droni.

feryz ::

Piše da so jo preplastili. Torej tukaj res ni nobene umetnosti.
Spustijo par finišerjev, kamionov, valjarjev in kar še rabijo na cesto in je.
Ljudje znamo kaj bolj zapletenega spraviti skupaj, kot je vožnja po točno določeni, nezamenljivi trasi.

Vidim, da vam ni jasno, koliko mašin že samih laufa. Človek zgolj sedi noter in nadzira. Po novem še to ne bo treba. Industrijsko kmetijstvo je že zelo daleč pri tem početju.

bm1973 ::

Ja, AI se res tlači povsod, pa nima neke veze.

Buzzword do konca...

fikus_ ::

Tako na hitro sem pogledal povezavo. Mislim, da je v prvi vrsti marketing. Z današnjo tehnologijo je možno to početi, brez aktualnih puhlic "AI",... je samo vprašanje motivacije, zakaj bi nekdo tako počel.
Danes so dosegljivi GPS "vodeni" stroji. človek je samo za nadzor. Npr. traktorji brez voznika in kabine,.... Že pred leti sem bral o tem, tedaj je bil princip, da je bilo potrebno "obvoziti" željeno površino, da je elektronika "označila" mejo, potem je pa stroj sam dela po predpisani proceduri.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

nevone ::

Benefits of Autonomous Road Construction

1. Increased Efficiency: Previous demonstrations of autonomous paving have shown a workforce reduction of up to 66% and improved roller coverage by 50%.

2. Enhanced Safety: By removing human workers from the construction site, the risk of accidents and injuries is significantly reduced.


To je vse kar je pomembno. Katere buzzwords se pri tem uporablja je precej drugotnega pomena. Marketing je vedno temeljil na pretiravanju, končni rezultati so pa izboljšanje kakovosti življenja. To se komot da vračunat v pogled na to problematiko.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Tudi Google in Waymo začela uporabljati avtonomne tovornjake (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
9826988 (22860) xmetallic
»

Uber v Pittsburghu začel testirati samovozeči taksi (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
15731158 (26680) M.B.
»

Samo človek lahko... (DARPA Urban Challenge) (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
19312811 (9332) snow

Več podobnih tem