Forum » Problemi človeštva » AI asfaltira
AI asfaltira
KAVINSKY ::
Zadnje čase se pojavilja ta novica v medijih:
https://gpcsl.com/2024/10/15/robots-pav...
GPS vodeni traktorji niso nič novega. Je pa zanimivo, da se omenja toliko buzzwordov. Ai, droni, gps, lidar... Boomerji seveda skačejo v zrak, kako je kitajska 10 let pred svetom. Pa je to vse res?
Prvo je seveda potrebno narediti traso, urediti odvodnavanje, infrastrukturo. Asfalt se polaga na koncu, boljše kot so priprave, lažje je. Kot drugo, ai predikcija za izračun vremena niti ni potrebna. if (temp > 20 and vreme != dež) then piči miško. Seveda je treba v naprej asfaltno bazo zagnati in vso logistiko dovoza asfalta.
Cenena propaganda ali nekaj res revolucjonarnega?
https://gpcsl.com/2024/10/15/robots-pav...
GPS vodeni traktorji niso nič novega. Je pa zanimivo, da se omenja toliko buzzwordov. Ai, droni, gps, lidar... Boomerji seveda skačejo v zrak, kako je kitajska 10 let pred svetom. Pa je to vse res?
Prvo je seveda potrebno narediti traso, urediti odvodnavanje, infrastrukturo. Asfalt se polaga na koncu, boljše kot so priprave, lažje je. Kot drugo, ai predikcija za izračun vremena niti ni potrebna. if (temp > 20 and vreme != dež) then piči miško. Seveda je treba v naprej asfaltno bazo zagnati in vso logistiko dovoza asfalta.
Cenena propaganda ali nekaj res revolucjonarnega?
BorutO ::
Vse je za jemati s pol resnice, dokler ni res pristnega dokaza, da se to res že dogaja. Dokler so pa ideje, pa vsi vemo kako jih večina konča - na smetišču. Samo poglejte kaj se je zgodilo s 3D televizorji, ki so napovedovali "bum" in naslednjo generacijo televizorjev ... danes so 3D televizorji samo zgodovina in tisti, ki se še držijo izdelave te tehnologije, imajo premalo finančnih sredstev, da bi uspeli izboljšati to 3D tehniko. Vprašanje pa je, kako je res z asfaltiranjem. Preveč zapletena mreža podatkov, da bi delovala nemoteno in brez večjih težav. Delavci, z več kot 20-letnimi izkušnjami imajo še danes težave z logistiko in izvajanjem, ker nobena cesta ni ista. Poznam tri ljudi, ki asfaltirajo, pa dostikrat, ko smo kje v družbi, govorijo svoje dogodivščine. Je pa enkrat en omenil, da nobena cesta ni ista, in da skoraj pri vsakem novem gradbišču pride kdaj do napetih trenutkov, ko se malo skregajo - rok, kvaliteta asfalta, površnost, itd ... Ok, avtonomni avtomobili, kot je tesla, zna voziti avto samo, če so na cesti narisane črte po sredini in ob strani, da se drži teh črt, ko te črte izginejo, avto izgubi orientacijo in računa podatke, ki so mu na voljo tisti hip - prometni znaki, robniki, oblika ceste. Ker pa se ta tehnologija še razvija, pa se rado zgodi, da avto takrat zapelje na drugo stran ceste, na skrajni rob cestišča in se ustavi pred prometnim znakom, ker ga malo prej ni zaznalo itd ... Isto je recimo pri samovozečih traktorjih, kjer kmetje tudi morejo prvo vnesti podatke o svojih poljih, kot so meje, velikost, oblike in ovire, od tu dalje delujejo senzorji, gps in AI ...
Kdo bo pa zdaj dajal vsakemu stroju na cesti podatke kako gre cesta, od kje do kje se koplje v dolžino in širino itd? Samo z vnašanjem podatkov bodo izgubili ogromno časa ... na to bodo prišle komplikacije in bodo spet iskali luknje pri vnosih v vozila, kar bo spet zamudno. Če se s prometom zavozlajo že delavci na gradbišču, pa vidijo in reagirajo ter se pogovarjajo med seboj, kako se še le bodo roboti oz. droni.
Kdo bo pa zdaj dajal vsakemu stroju na cesti podatke kako gre cesta, od kje do kje se koplje v dolžino in širino itd? Samo z vnašanjem podatkov bodo izgubili ogromno časa ... na to bodo prišle komplikacije in bodo spet iskali luknje pri vnosih v vozila, kar bo spet zamudno. Če se s prometom zavozlajo že delavci na gradbišču, pa vidijo in reagirajo ter se pogovarjajo med seboj, kako se še le bodo roboti oz. droni.
feryz ::
Piše da so jo preplastili. Torej tukaj res ni nobene umetnosti.
Spustijo par finišerjev, kamionov, valjarjev in kar še rabijo na cesto in je.
Ljudje znamo kaj bolj zapletenega spraviti skupaj, kot je vožnja po točno določeni, nezamenljivi trasi.
Vidim, da vam ni jasno, koliko mašin že samih laufa. Človek zgolj sedi noter in nadzira. Po novem še to ne bo treba. Industrijsko kmetijstvo je že zelo daleč pri tem početju.
Spustijo par finišerjev, kamionov, valjarjev in kar še rabijo na cesto in je.
Ljudje znamo kaj bolj zapletenega spraviti skupaj, kot je vožnja po točno določeni, nezamenljivi trasi.
Vidim, da vam ni jasno, koliko mašin že samih laufa. Človek zgolj sedi noter in nadzira. Po novem še to ne bo treba. Industrijsko kmetijstvo je že zelo daleč pri tem početju.
fikus_ ::
Tako na hitro sem pogledal povezavo. Mislim, da je v prvi vrsti marketing. Z današnjo tehnologijo je možno to početi, brez aktualnih puhlic "AI",... je samo vprašanje motivacije, zakaj bi nekdo tako počel.
Danes so dosegljivi GPS "vodeni" stroji. človek je samo za nadzor. Npr. traktorji brez voznika in kabine,.... Že pred leti sem bral o tem, tedaj je bil princip, da je bilo potrebno "obvoziti" željeno površino, da je elektronika "označila" mejo, potem je pa stroj sam dela po predpisani proceduri.
Danes so dosegljivi GPS "vodeni" stroji. človek je samo za nadzor. Npr. traktorji brez voznika in kabine,.... Že pred leti sem bral o tem, tedaj je bil princip, da je bilo potrebno "obvoziti" željeno površino, da je elektronika "označila" mejo, potem je pa stroj sam dela po predpisani proceduri.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
nevone ::
Benefits of Autonomous Road Construction
1. Increased Efficiency: Previous demonstrations of autonomous paving have shown a workforce reduction of up to 66% and improved roller coverage by 50%.
2. Enhanced Safety: By removing human workers from the construction site, the risk of accidents and injuries is significantly reduced.
To je vse kar je pomembno. Katere buzzwords se pri tem uporablja je precej drugotnega pomena. Marketing je vedno temeljil na pretiravanju, končni rezultati so pa izboljšanje kakovosti življenja. To se komot da vračunat v pogled na to problematiko.
o+ nevone
1. Increased Efficiency: Previous demonstrations of autonomous paving have shown a workforce reduction of up to 66% and improved roller coverage by 50%.
2. Enhanced Safety: By removing human workers from the construction site, the risk of accidents and injuries is significantly reduced.
To je vse kar je pomembno. Katere buzzwords se pri tem uporablja je precej drugotnega pomena. Marketing je vedno temeljil na pretiravanju, končni rezultati so pa izboljšanje kakovosti življenja. To se komot da vračunat v pogled na to problematiko.
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.
nevone ::
Slabo je sicer to, da nekaterim ljudem jemlje delo, ampak takega dela povečini ne bi nihče več opravljal ročno.
Edino vprašanje je, ali bomo uspeli na račun avtomatizacije zares olajšati ljudem življenje, in kdaj bo to sploh v celoti mogoče.
o+ nevone
Edino vprašanje je, ali bomo uspeli na račun avtomatizacije zares olajšati ljudem življenje, in kdaj bo to sploh v celoti mogoče.
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.
feryz ::
Zna biti, da rabijo za to opravilo kar nekaj ljudi več kot za klasiko.
In to krepko dražjih, kot je šofer in mujo z lopato.
In to krepko dražjih, kot je šofer in mujo z lopato.
nevone ::
Zna biti, da rabijo za to opravilo kar nekaj ljudi več kot za klasiko.
In to krepko dražjih, kot je šofer in mujo z lopato.
V celotnem procesu zagotovo, ampak tista dela, s katerimi bi si najšibkejši lahko služili kruh, pa odpadajo.
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.
Tilen ::
Cena na kilometer je zagotovo nekonkurenčna. Je pa odlična reklama.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e
Utk ::
Bi pa verjetno lahko ena ekipa "nadzornikov" imela pod kontrolo 10 takih gradbišč, ker ti stroji niso ravno neke formule. Potem se pa število ljudi/položen asfalt precej spremeni.
Tilen ::
Tukaj verjetno niti niso ljudje več največji strošek. Roboti, droni, zadnja AI mašinerija, vzdrževanje tega, ipd.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e
nevone ::
Bi pa verjetno lahko ena ekipa "nadzornikov" imela pod kontrolo 10 takih gradbišč, ker ti stroji niso ravno neke formule. Potem se pa število ljudi/položen asfalt precej spremeni.
Seveda, zadeva gre v to smer. Ampak trenutno še vedno potrebuje velik angažma ljudi, sicer druge stroke, in ti so dražji.
Potem gre tudi za vzdrževanje takega sistema. Ne moreš kar pustiti, da sam teče. Intervencija ljudi je še vedno potrebna. Stroji se obrabijo, treba jih je nadomestiti, sistem ni 100%, treba, ga je korigirati.
Ampak dejstvo je, da težaška ročna dela smo v veliki meri avtomatizirali. Kar presdtavljajte si, kako so to delali včasih, vse ročno. Dejansko so tudi bili geniji in garači.
Potem so se prekvalificirali v upravljalce strojev. Kar je fizično bistevno lažje delo.
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.
TESKAn ::
Včasih so vsi garali na poljih in bili eno slabo letino stran od lakote. Danes jih 'gara' ~15% in prehrani sebe + preostalih ~85%. Jebiga, 'voznik valjarja' bo v prihodnosti pomenil da kontroliraš kaj počne 10 (bolj ali manj) avtonomnih mašin, ne pa da voziš eno. Na koncu je lenoba gonilo napredka.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
nevone ::
Včasih so vsi garali na poljih in bili eno slabo letino stran od lakote. Danes jih 'gara' ~15% in prehrani sebe + preostalih ~85%. Jebiga, 'voznik valjarja' bo v prihodnosti pomenil da kontroliraš kaj počne 10 (bolj ali manj) avtonomnih mašin, ne pa da voziš eno. Na koncu je lenoba gonilo napredka.
Lenoba in trpljenje, ki si ga želimo olajšati.
Problem je, da nastajajo nova trpljenja, ker se nam prag bolečine kot družbi niža, posamezniki nihajo v različne smeri. Tudi pritiski so danes bolj psihološki, kot fizični. Evolucija, še vedno igra na isto karto. Izločiti šibkejše. Da pri tem ustvarja nove, ji ni prav nič mar.
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kako pretentati samovozeče avtomobile z zlonamernimi prometnimi znaki (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Varnost | 24594 (19853) | Mare2 |
» | AlphaZero igra šah, go in šogi (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 21213 (17388) | nevone |
» | Uber zaradi nesreče prekinil preizkuse avtonomnih vozil (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 62604 (57313) | Unknown_001 |
» | Najhujša nesreča avtonomnega vozila doslej, krivec človek (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 32163 (25980) | MrStein |
» | Uber v Pittsburghu začel testirati samovozeči taksi (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 31761 (27283) | M.B. |