» »

Hyperloop One je propadel

Hyperloop One je propadel

Bloomberg - Podjetju Hyperloop One, najbolj vidnemu zasledovalcu ideje o množičnem transportu po vakuumskih ceveh, je zmanjkalo denarja in ga bodo do konca leta zaprli (plačljiv vir, alternativa).

Ko je Elon Musk pred desetimi leti objavil zamisel o prevažanju potnikov in tovora v kapsulah, ki bi brzele skozi zatesnjene cevi z nizkim tlakom, je tako med inženirji kot investitorji povzročil veliko razburjenje. Musk je menil, da bi takšen način prevoza, ki ga je poimenoval hyperloop, lahko dosegel hitrosti nad 1000 km/h in posledično dodobra preobrazil naš način množičnega transporta. Marsikdo je njegovo zamisel sprejel kot izvedljivo in širom sveta je vzniknila kopica zagonskih podjetij ter univerzitetnih raziskovalnih projektov. Musk se razvoja in gradnje sicer ni lotil neposredno, temveč je "od daleč" podpiral, oglaševal in sponzoriral druge podvige; tako je omogočil gradnjo poligona v Kaliforniji in skozi SpaceX organiziral nekaj tekmovanj. Kljub temu, da so na takšnih demonstracijah prednjačili Evropejci, pa je za de facto osrednji hyperloop startup veljala losangeleška družba Hyperloop One.

Njena pot se bere kot scenarij holivudskega filma; ustanovljena je bila leta 2014 kot Hyperloop Technologies in se dve leti kasneje preimenovala v Hyperloop One. Leta 2017 je Richard Branson pristopil z dovolj velikim vložkom, da je naziv postal Virgin Hyperloop One ... toda britanski milijarder se je leto zatem, po umoru novinarja Jamala Khashoggija, skregal s savdskimi investitorji in upravo zapustil. V istem času se je podjetje zapletlo še v tožbi z dvema soustanoviteljema, od katerih je eden odletel zaradi obtožb o spolnem nadlegovanju. Toda težavam navkljub je razvoj tekel dalje in leta 2019 je priteklo še nekaj denarja iz ZAE, iz dubajskega DP Worlda. Na tej podlagi so novembra 2020 kot prvi - in edini doslej - izvedli preizkus s človeškimi potniki, kjer pa je kapsula razvila borih 170 km/h, precej manj od predvidenih hitrosti. V začetku lanskega leta so zamisel o prevozu potnikov sploh opustili in Branson se je povsem umaknil iz podjetja. Sedaj je jasno, da so bile tehnične in finančne ovire previsoke, kajti Hyperloop One zapira vrata in bo do novega leta odpustil vse zaposlene. DP World bo zatem prodal vso imovino, vključno s slikovitim poligonom v Nevadi.

To sicer ne pomeni, da je sama zamisel hyperloopa kot načina potovanja kaput, saj je po svetu še več inženirskih ekip, ki se še trudijo v to smer. Toda nobena ni prišla zaznavno dlje od Hyperloopa One in vse bolj jasno postaja, da gre za mnogo večji tehnični in finančni izziv, kot pa je bilo razbrati iz prvih, zanosa polnih razglasov. Tudi Muskovo drugo podjetje za transportno infrastrukturo, The Boring Company, svojih predorov ne koplje več s hyperloopom v mislih, temveč skoznje vozijo tesle, medtem ko so nekdanji kalifornijski poligon spremenili v pakririšče. Muhasti milijarder je trenutno bolj zaposlen s širjenjem teorij zarot in početjem kaosa na družbenem omrežju X (nekdanjem Twitterju) in njegov biograf Ashlee Vance trdi, da ga hyperloop nikoli ni zares zanimal, oziroma da vanj dejansko ni verjel.

Zato so vse glasnejše obtožbe, da je bila celotna ideja hyperloopa že v štartu zgolj in samo manever za onemogočanje projektov hitrih železniških povezav v Kaliforniji na način, da se je investicije in pozornost preusmerilo drugam, ter da je s tem Musk vse svoje pristaše gladko potegnil za nos. Propad hyperloopa v splošnem bi bila gotovo zmaga za hitre klasične železnice, ki so pod predsednikom Bidnom nedavno prejele finančno injekcijo, tudi tista proga po dolžini Kalifornije od San Francisca do Los Angelesa, ki je bila nekoč takšen trn v peti Musku. Ameriška strokovna javnost pa se sedaj sprašuje, ali niso po neumnosti izgubili desetletja pri gradnji vlakovnih povezav, ker so lahkoverno nasedli še eni seriji Muskovih navidezno ekspertnih govoranc.

108 komentarjev

«
1
2 3

BigWhale ::

> Ameriška strokovna javnost pa se sedaj sprašuje, ali niso po neumnosti izgubili desetletja

Za gradnjo zeleznice so sigurno izgubili vsaj desetletje.

LeQuack ::

Na srečo se noben Američan ne bi hotel voziti z vlakom, ker je to za reveže. Tam se vozijo s Cybertrucki.
Quack !

hendriks ::

> Muhasti milijarder je trenutno bolj zaposlen s širjenjem teorij zarot in početjem kaosa na družbenem omrežju X


Aha, če ne podpiraš wokizem in lgbt si kar naenkrat teoretik zarot in delaš kaos. Dajte si malo zbistrit glavo in odprite oči.

Shegevara ::

Ja Musk je sicer en fuknen nakladač, ampak se mu tule preveč očita, kot da je on vsega kriv za neuspeh hitrih železnic v ZDA. A drugod po ZDA, kjer se Musk ni slinil s tem hyperloopom pa majo hitre železnice?

Razlog, da hitrih železnic tam ni, je da je vlada denar metala v vse drugo prej, v razvoj javnega prometa in infrastrukturo pa nič. Od druge svetovne vojne niso naredili nič na infrastrukturi razen avtocest, zdaj bi pa na silo radi ujeli Kitajce in ker jim ne gre, je pa zdaj kar naenkrat kriv Musk. Kot da nimajo še celega Teksasa in vzhodne obale kjer prav tako nimajo nič za pokazat.

Magic1 ::

Železnica ima en osnoven problem. Je dobra za povezavo gosto poseljenih središč. Za redkeje poseljena področja, je dosti manj priročna, ker potem imajo na izbiro med veliko postaj/dolgotrajna pot, ali redke postaje. Kaj ti pomaga železnica, če rabiš pol ure samo do najbližje postaje. Oziroma kaj ti pomaga vlak, če se vstavi v vsakem selu in se furaš x krat dlje kot z avtom. In Teksas je zelo naširoko poseljen.
Magic

kow ::

BigWhale je izjavil:

> Ameriška strokovna javnost pa se sedaj sprašuje, ali niso po neumnosti izgubili desetletja

Za gradnjo zeleznice so sigurno izgubili vsaj desetletje.


Kdo je "ameriska strokovna javnost"? Nekdo, ki je sel na TV, dal izjavo in si naredil osebno reklamo?

Zeleznice v ZDA se niso gradile ze veliko pred hyperloopom. To so dejstva, ostalo pa je Musk hate. Da je Kalifornija nesposobna zgraditi hitro zeleznico, je kriva kar lokalna oblast oz. lahko smo natancnejsi. Demokrati.

HunterMan ::

Kakor vem je bil hyperloop predstavljen kot alternativa hitri železnici, saj so zapravili 10 milijard in zgradili 0km proge. Cena bi naj bila med 80 in 130 milijard $. Če predvidevamo da bo cena 100 milijard (verjetno bo vsaj enkrat več), potem bo cena za 1km 125 milijonov $ :)) Moje mnenje je, da je to malce preveč :)

BigWhale ::

kow je izjavil:

BigWhale je izjavil:

> Ameriška strokovna javnost pa se sedaj sprašuje, ali niso po neumnosti izgubili desetletja

Za gradnjo zeleznice so sigurno izgubili vsaj desetletje.


Kdo je "ameriska strokovna javnost"? Nekdo, ki je sel na TV, dal izjavo in si naredil osebno reklamo?

Zeleznice v ZDA se niso gradile ze veliko pred hyperloopom. To so dejstva, ostalo pa je Musk hate. Da je Kalifornija nesposobna zgraditi hitro zeleznico, je kriva kar lokalna oblast oz. lahko smo natancnejsi. Demokrati.


*insert nerds defending billionaires meme*

Ce od 2014 do danes niso zgradili nobene zeleznice, so izgubili vsaj desetletje, ker do konca 2024 verjetno ne bodo zgradili nobene omembe vredne zeleznice, mar ne?

Ce se pa ti tle pocutis poklicanega, da branis Muska, imas pa verjetno problem. :) Moj citat je bil namenoma tak kot je bil, Muska nisem nikjer omenjal. Ne brat med vrsticami, ker med vrsticami ne pise nicesar.

sejalecx ::

Dobri stari Julijan, tipičen pripadnik woke kulture, najprej napiše, da Musk po X širi teorije zarote potem pa sam postreže z eno na ravni flat eartherjev:
za onemogočanje projektov hitrih železniških povezav v Kaliforniji na način, da se je investicije in pozornost preusmerilo drugam

Očitno velja, da so woke teorije zarote čista resnica, ostali širijo laži.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: sejalecx ()

starfotr ::

Saj lahko na hitro pogledate https://www.openrailwaymap.org

In vidite katere so tretjerazredne države, ki nimajo veliko železnic.

Aggressor ::

BigWhale je izjavil:

> Ameriška strokovna javnost pa se sedaj sprašuje, ali niso po neumnosti izgubili desetletja

Za gradnjo zeleznice so sigurno izgubili vsaj desetletje.


Heh, res bi bilo fajn povedat, pri čem so izgubili desetletje, ja. :P Thx.

Vsem mojim oboževalcem in Musk stanom pa voščim vesel božič! :D
en CRISPR na dan odžene zdravnika stran

Glugy ::

Shegevara je izjavil:

Ja Musk je sicer en fuknen nakladač, ampak se mu tule preveč očita, kot da je on vsega kriv za neuspeh hitrih železnic v ZDA.

Celotne ZDA definitivno ne ampak je pa pri Kaliforniji on bil glavna sprejemljivka ki je zamaknila izvedbo projekta hitrih železnic ker je preveč dobro prepričal lokalne politike ( direktno in indirektno ) da je Hyperloop prihodnost namest železnic.

starfotr ::

Saj pri nas so tudi razni lobisti zlobirali, da je železnica preteklost. Da so avtobusi prihodnost. Pa so marsikje zmetali tire ven.

Tako, da prav tako nismo preveč pametni na južni strani Alp.

Magic1 ::

A Savdijsci so tudi k pameti prišli. Za njih bi bil koncept super v Nomu, če bi bil seveda izvedljiv za vsaj priimbližno normalen denar (kar seveda ni).

starfotr je izjavil:

Saj pri nas so tudi razni lobisti zlobirali, da je železnica preteklost. Da so avtobusi prihodnost. Pa so marsikje zmetali tire ven.

Tako, da prav tako nismo preveč pametni na južni strani Alp.

Sej tist en tramvaj v Sloveniji tudi ni baš nešto. Tisti dve progi nista nič in je bilo pač mnogo ceneje naredit LPP s avtobusi, kot pa povsod tire in elektriko vlečt. Ni tako, da so tramvaj samo rožice in vse je super.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Shegevara ::

Magic1 je izjavil:

Železnica ima en osnoven problem. Je dobra za povezavo gosto poseljenih središč. Za redkeje poseljena področja, je dosti manj priročna, ker potem imajo na izbiro med veliko postaj/dolgotrajna pot, ali redke postaje. Kaj ti pomaga železnica, če rabiš pol ure samo do najbližje postaje. Oziroma kaj ti pomaga vlak, če se vstavi v vsakem selu in se furaš x krat dlje kot z avtom. In Teksas je zelo naširoko poseljen.


Če že omenjaš Teksas ta ubistvu zaradi puščav nima tako zelo razpršene poselitve, maš za povezat par epicentrov oziroma mest z milijon+ prebivalci.



Problem nastane, ker so se v prejšnjih stoletjih ameriška mesta širila svoja predmestja in infrastrukturo za avtomobilizem. Teksaški železiški trikotnik San Antinio - Houston/Dallas/Austin bi s hitro železnico lahko dobro lavfal samo zaradi nižje gostote poselitve mest bi rabil podporen transport, metro/avtobusi/tramvaj.

Chalky ::

BigWhale je izjavil:

> Ameriška strokovna javnost pa se sedaj sprašuje, ali niso po neumnosti izgubili desetletja

Za gradnjo zeleznice so sigurno izgubili vsaj desetletje.


Problem pri ZDA in hitrih železnicah je naslednji: ZDA so enostavno prevelika država po površini, ki ima hkrati premalo ljudi za hitre železnice. Za hitre železnice potrebuješ 2 stvari in sicer veliko gostoto prebivalstva na kvadratni kilometer ter velika mesta ki so si precej blizu. ZDA imajo recimo tak primer morda v Teksasu pri tistem trikotniku kjer imaš Dallas, San Antoni, Austin, Houston. Če tega ni se ti finančno ne splača graditi železnic sploh če imaš potniška letala za alternativo. Predstavljaj si gradnjo hitrih železnic ki bi povezovala New York in Los Angeles. To je skoraj 5000 kilometrov v eno smer, to bi trajalo desetletja da vse skupaj končajo. Pri potniških letalih pa skočiš na letalo in si v 6 urah v Los Angelesu iz New Yorka. Enostavno se Američanom ne splača ker nimajo dovolj ljudi za tako veliko državo. Zakaj misliš da ima Kitajska svoje hitre železnice na Vzhodu države? Ker je tam gostota prebivalstva ogromna saj 90% vseh Kitajcev živi na Vzhodu države medtem ko je Zahod neposeljen saj tam ni pogojev za življenje zato tudi ni hitrih železnic tam.

Pri ZDA imaš East ter West coast kjer so pogoji za življenje odlični kar pomeni da bi moral hitre železnice graditi preko cele Amerike. Zakaj misliš da Avstralija nima hitrih železnic? Isti problem, zakaj bi tam gradili hitre železnice če pa lahko skočil na letalo in si na drugi strani Avstralije v dobrih 5 urah?

Ne moreš primerjati Kitajske in ZDA. ZDA bi potrebovale vsaj dodatno milijardo ljudi da bi se jih splačalo graditi hitre železnice tako kot Kitajska. Recimo Indija je v odličnem položaju za hitre železnice, Indijcev je več kot Kitajcev medtem ko je Indija 3x manjša od ZDA in Kitajske po površini kar pomeni da je gostota prebivalstva v Indiji zato bistveno večja in se jim hitre železnice splača graditi, v bistvu so tam v Indiji nujna stvar. Evropa bi bila tudi odlična za hitre železnice saj je gostota prebivalstva dokaj velika glede na samo površino.

Potem je tu še en problem in sicer lobiranje naftnih podjetij in aviacijskih podjetij vendar se mi zdi ta postranski.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Chalky ()

starfotr ::

Indija brez zgodovinskih dejstev (UK) ne bi imela takega omrežja.

V US so avtomobili kralji. Spet zgodovina in lobiranje. Pa še polno nafte imajo. Zato ni nobenih težav. Če ni avto, je pa letalo. To je to kar je tam. Vmesnih variant praktično ni.

kow ::

Problem zeleznice je tudi nezanesljivost ter prestopanje. Ko sem bil nazadnje na vlaku, smo imeli v obe smeri zamude. Na sreco po prestopu. Prvic zaradi okvare signalizacije, drugic sploh ne vem vzroka. V luftu se naceloma zgodi zelo malo nepredvidljivih dogodkov. Zeleznice so super in sem velik fan (udobje), tudi ce jih je potrebno subvencionirati. Vseeno ne cutim potrebe, da zanikam ocitnih problemov, ki niso enostavno resljivi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

starfotr ::

Odvisno kje. Na Japonskem in v Švici ni nekih blaznih težav.

Magic1 ::

Še vedno je problem isti. Pridet do vlaka in od tam do končne destinacije. Če greš, kot z letalom vsake toliko, ni problema če ti vzame malo več časa. Za vsak dan pa to ni. Hitri vlak je uporaben takrat, ko so razdalje ravno prav dolge, vlak res hiter, z malo postajami in je podporna infrastruktura v mestih zelo dobra. Veliko faktorjev se mora poklopit... Neke hipotetične situacije, kjer živiš zraven želežniške, končna destinacija tudi, vmes pa hitri vlak, ne zaobjamejo ravno veliko ljudi.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

tikitoki ::

In 1799, George Medhurst of London conceived of and patented an atmospheric railway that could convey people or cargo through pressurized or evacuated tubes.

Pa to ni ne prva, ne edina, ideja o prevozu skozi cevi s podtlakom oz. vakumom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: tikitoki ()

starfotr ::

Jaz ti lahko vsak dan natresem 100 idej.

Ideje niso važne. Važna je realizacija in dolgoročno obratovanje.

Shegevara ::

Chalky je izjavil:

BigWhale je izjavil:

> Ameriška strokovna javnost pa se sedaj sprašuje, ali niso po neumnosti izgubili desetletja

Za gradnjo zeleznice so sigurno izgubili vsaj desetletje.


Problem pri ZDA in hitrih železnicah je naslednji: ZDA so enostavno prevelika država po površini, ki ima hkrati premalo ljudi za hitre železnice.


Saj noben ne trdi, da je treba celo državo preplesti s hitrimi železnicami? Znotraj ZDA imaš države z večjo gostoto kot Španija, hribovita Avstrija in Francija pa nimajo niti normalnega javnega prevoza, kaj šele hitrih železnic.

BigWhale ::

Chalky je izjavil:

BigWhale je izjavil:

> Ameriška strokovna javnost pa se sedaj sprašuje, ali niso po neumnosti izgubili desetletja

Za gradnjo zeleznice so sigurno izgubili vsaj desetletje.


Problem pri ZDA in hitrih železnicah je naslednji: ZDA so enostavno prevelika država po površini, ki ima hkrati premalo ljudi za hitre železnice.


Kitajska 9.6 mio km^2 - ZDA 9.8 mio. Ce odstejes Alasko, imajo ZDA 7.7mio kilometrov.

Vse ostalo kar si napisal naceloma drzi ampak je problem, ker stvar narobe gledas. Povezavo med vzhodno in zahodno obalo. Razmisljaj raje kako povezati mesta na vzhodni obali in na drugi strani mesta na zahodni obali.

Let med San Franciscom in Los Angelesom traja priblizno uro in pol. Ce v to stejes se voznjo na letalisce, celotno boarding in disembarking proceduro, porabis za razdaljo 550km minimalno tri ure. Pri cemer se ti lahko zgodi, da te na startu caka strip-search, ker si nekomu sumljiv. :>

S hitro zeleznico bi lahko taksna pot trajala dobri dve uri. In pripeljala bi te iz centra mesta v center mesta in brez vse varnostne gnjavaze.

Chalky ::

BigWhale je izjavil:

Chalky je izjavil:

BigWhale je izjavil:

> Ameriška strokovna javnost pa se sedaj sprašuje, ali niso po neumnosti izgubili desetletja

Za gradnjo zeleznice so sigurno izgubili vsaj desetletje.


Problem pri ZDA in hitrih železnicah je naslednji: ZDA so enostavno prevelika država po površini, ki ima hkrati premalo ljudi za hitre železnice.


Kitajska 9.6 mio km^2 - ZDA 9.8 mio. Ce odstejes Alasko, imajo ZDA 7.7mio kilometrov.

Vse ostalo kar si napisal naceloma drzi ampak je problem, ker stvar narobe gledas. Povezavo med vzhodno in zahodno obalo. Razmisljaj raje kako povezati mesta na vzhodni obali in na drugi strani mesta na zahodni obali.

Let med San Franciscom in Los Angelesom traja priblizno uro in pol. Ce v to stejes se voznjo na letalisce, celotno boarding in disembarking proceduro, porabis za razdaljo 550km minimalno tri ure. Pri cemer se ti lahko zgodi, da te na startu caka strip-search, ker si nekomu sumljiv. :>

S hitro zeleznico bi lahko taksna pot trajala dobri dve uri. In pripeljala bi te iz centra mesta v center mesta in brez vse varnostne gnjavaze.


Saj sem napisal da je 90% vseh Kitajcev na Vzhodu države kar pomeni da je tisto območje bistveno manjše kot 9.6M kvadratnih kilometrov. Zato imajo samo za Vzhodu hitre železnice in ne po celi državi. Zakaj misliš da ima Kitajska samo en časovni pas kljub temu da so tako velike kot ZDA ki jih imajo pri mainlandu 4? Zato ker večina ljudi živi na Vzhodu države in je ostali del praktično nepomemben in neposeljen zaradi puščav in predvsem gorovja.

Drugače pa imaš prav glede hitrih železnic na podlagi določenih zveznih držav. To se v bistvu tudi dogaja kjer v Kaliforniji in Floridi trenutno gradijo hitro železnico. Brightline West naj bi kmalu začel graditi hitro železnico ki naj bi povezovala LA-Vegas. Dobili so zeleno luč tako da nekaj gradijo na tem.

starfotr ::

In ja, Kitajska ima en časovni pas, ker je tako odločila partija. In ne zato ker je 90 % ljudi na eni strani.

Chalky ::

starfotr je izjavil:

In ja, Kitajska ima en časovni pas, ker je tako odločila partija. In ne zato ker je 90 % ljudi na eni strani.


Ja in zakaj so se tako odločili?

Magic1 ::

Ker je tako najbolje za državo, ljudje pa itak niso važni tam. Če je tistih 10%, ki imajo čudne ure, malo manj produktivnih, je zanemarljivo iz stališča cele države.
Magic

Chalky ::

Magic1 je izjavil:

Ker je tako najbolje za državo, ljudje pa itak niso važni tam. Če je tistih 10%, ki imajo čudne ure, malo manj produktivnih, je zanemarljivo iz stališča cele države.


Točno prav si ugotovil ker je tako najbolje za državo. Zakaj bi si delali preglavice z časovnimi pasovi če je pa ves folk na Vzhodu. Zato tudi ne moreš primerjati ZDA in Kitajsko ker so ZDA v bistvu skoraj 2x večje od Kitajske na podlagi pogojev za življenje. V ZDA lahko brez problemov živiš v Montani kljub temu da je tam gostota prebivalstva tako majhna da tiste zvezne države nihče ne jemlje resno. Na Kitajskem so pogoji za življenje na Zahodu res nemogoči saj imaš tisto puščavo kjer ni žive duše je pa velikosti celotne Alaske (malce manjša). Pogoji na Jugo Zahodu so še bolj neznosni saj imaš tam gorovja vsepovsod. Mongolija tudi ni ravno primerna za življenje. Zato sploh ne moreš primerjati ZDA in Kitajske po površini.

Magic1 ::

Sej Kitajci so naredili tudi hitro progo na zahod. Problem je, da večina prog tolče konkreten minus, ta zahodna pa se mi zdi, da še 10% načrtovane kapacitete ne doseže. V glavnem vse se da, samo je vseeno treba pomislit, ali ima vedno smisel. En hiter vlak v Bovec verjetno tudi nima smisla.

Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

nejc_nejc ::

Shegevara je izjavil:

Ja Musk je sicer en fuknen nakladač, ampak se mu tule preveč očita, kot da je on vsega kriv za neuspeh hitrih železnic v ZDA. A drugod po ZDA, kjer se Musk ni slinil s tem hyperloopom pa majo hitre železnice?

Razlog, da hitrih železnic tam ni, je da je vlada denar metala v vse drugo prej, v razvoj javnega prometa in infrastrukturo pa nič. Od druge svetovne vojne niso naredili nič na infrastrukturi razen avtocest, zdaj bi pa na silo radi ujeli Kitajce in ker jim ne gre, je pa zdaj kar naenkrat kriv Musk. Kot da nimajo še celega Teksasa in vzhodne obale kjer prav tako nimajo nič za pokazat.


Cesta pa USA?????

Magic1 je izjavil:

Sej Kitajci so naredili tudi hitro progo na zahod. Problem je, da večina prog tolče konkreten minus, ta zahodna pa se mi zdi, da še 10% načrtovane kapacitete ne doseže. V glavnem vse se da, samo je vseeno treba pomislit, ali ima vedno smisel. En hiter vlak v Bovec verjetno tudi nima smisla.



To je samo stvar prioritet. Z miselnostjo se ne splaca, bo v SLO javni promet za ek hurac se naprej.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nejc_nejc ()

Magic1 ::

Se strinjam, marikaj se lahko ne "splača" pa je vseeno lahko net pozitivno. Samo pretiravat se tudi ne sme. Kitajci so zgradili cela mesta duhov, kjer nihče ne živi. To zna na koncu fajn usekat.
Tukaj tudi govorimo o hitrejših progah pri nas. Samo koliko to reši našo prometno situacijo? Večino folka se ne fura iz mesta v mesto, temveč iz podeželja v mesta. Na podeželju pa težko spraviš ljudi na vlak, ne da bi vlak potem potoval predolgo. Pa še to jih večina sploh ne živi v bližini tirov. Kaj bojo imel električni avto za do železniške?
Magic

kow ::

Ce so pametni, bodo imeli elektricni bicikel. Samo ne bodo.

kow ::

BigWhale je izjavil:


Ce od 2014 do danes niso zgradili nobene zeleznice, so izgubili vsaj desetletje, ker do konca 2024 verjetno ne bodo zgradili nobene omembe vredne zeleznice, mar ne?

Ce se pa ti tle pocutis poklicanega, da branis Muska, imas pa verjetno problem. :) Moj citat je bil namenoma tak kot je bil, Muska nisem nikjer omenjal. Ne brat med vrsticami, ker med vrsticami ne pise nicesar.



Ti si res prvak sprenevadanja. Logika tudi ni tvoja mocna stvar. Pricakujem, da nam bos razlozil kako je hyperloop ustavil pocasno gradnjo zeleznic. Tvoja teorija "o izgubljenem desetletju" se zdi na trhlih temeljih, ker hitro zeleznico se je seveda v tem casu mocno financiralo.

Magic1 ::

kow je izjavil:

Ce so pametni, bodo imeli elektricni bicikel. Samo ne bodo.

Ja seveda, pozimi po poledici boš s električnim beciklom peljal otroke 5km stran v vrtec, potem pa še x km do železniške:))
Pač realnost je taka, če ne živiš v mestu, je avto nuja in potem te ne zanimajo vlaki. Četud zdaj je v modi, da imaš vse, da lahko za vsake pogoje uporabiš drugo prevozno sredstvo. Pa naj stane kolikor hoče.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

kow ::

Avto je seveda nuja. Le debilizem ga je vedno uporabljati. To je tako, kot da ne bi nihce jedel v restavraciji, ker ima doma stedilnik. Da gres na 5km pot z avtom, pomeni da si retardiran ter ne cenis svojega casa.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Magic1 ::

Samo zdaj boš moral nabavit elktrični avto za konkreten denar. Ne boš se pol z vlakom trogal. Če že kaj, se boš vsaj do P+R pripeljal. Jaz ne vidim v vlaku kakršnekoli rešitve, brez da folk čas na veliko zapravlja.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

kow ::

Kolikor berem, nihce ne trdi da je vlak cudodelna resitev. To si si kar sam namislil.

starfotr ::

Magic1 je izjavil:

kow je izjavil:

Ce so pametni, bodo imeli elektricni bicikel. Samo ne bodo.

Ja seveda, pozimi po poledici boš s električnim beciklom peljal otroke 5km stran v vrtec, potem pa še x km do železniške:))
Pač realnost je taka, če ne živiš v mestu, je avto nuja in potem te ne zanimajo vlaki. Četud zdaj je v modi, da imaš vse, da lahko za vsake pogoje uporabiš drugo prevozno sredstvo. Pa naj stane kolikor hoče.


Saj ne, da na severu Evrope kolesarijo mnogo več, kot pri nas. Ampak ok, v Sloveniji se ne da. Ker imamo očitno premilo podnebje. In včeraj sem bil zunaj v kratkih rokavih.

¤janezvalva× ::

Dajmo Američanom čas. Ni še niti 80 let odkar so s cestnimi povezavami povezali vso državo. Razvoj transportnih povezav zahteva svoj čas.

LeQuack ::

¤janezvalva× je izjavil:

Dajmo Američanom čas. Ni še niti 80 let odkar so s cestnimi povezavami povezali vso državo. Razvoj transportnih povezav zahteva svoj čas.


Američani gredo na to da se bodo z vedno večjimi tovornjaki vozili. Npr. Cybertruck bo tam čez nekaj časa kot mini avto veljal.
Quack !

NuMaN ::

¤janezvalva× je izjavil:

Dajmo Američanom čas. Ni še niti 80 let odkar so s cestnimi povezavami povezali vso državo. Razvoj transportnih povezav zahteva svoj čas.


Super. Mi pa razogljičeni z Zelenim prehodom do 2030.

starfotr ::

Bomo ja. Zeleni bomo edino v glavo, ker plačujemo alžirski, ameriški in norveški plin. In prav tako nafto.

NuMaN ::

Saj, zeleni od jeze in zavisti.
Da ne bo čez desetletja tako, da bi bili raje pod Rusi.
EU bo popolnoma brez industrije, nekaj malega bo imela samo Francija.

Magic1 ::

starfotr je izjavil:

Magic1 je izjavil:

kow je izjavil:

Ce so pametni, bodo imeli elektricni bicikel. Samo ne bodo.

Ja seveda, pozimi po poledici boš s električnim beciklom peljal otroke 5km stran v vrtec, potem pa še x km do železniške:))
Pač realnost je taka, če ne živiš v mestu, je avto nuja in potem te ne zanimajo vlaki. Četud zdaj je v modi, da imaš vse, da lahko za vsake pogoje uporabiš drugo prevozno sredstvo. Pa naj stane kolikor hoče.


Saj ne, da na severu Evrope kolesarijo mnogo več, kot pri nas. Ampak ok, v Sloveniji se ne da. Ker imamo očitno premilo podnebje. In včeraj sem bil zunaj v kratkih rokavih.

Starfotr spet vzame ene mestne Nizozemce z zalivskim podnebjem, kot neko referenco. V realnosti pa becikla ni v življenju videl. Ali pa je stari talent, ki se pozimi najraje s beciklom fura, ko sneg zapade. Sej vem, zdravstvo jim itak pripada!
Par tednov nazaj sem se zjutraj vozil s kolesom mimo stadiona. Nič posebnega, samo malo jutranje rose je poledenelo in mi je samo za par cm spodneslo sprednjo gumo. Sem becikel takoj pospravil za zimo. Pa to v Lj, kjer je ponavadi posoljeno in posipano.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

starfotr ::

Magic1 ::

Lej, moje mnenje je, da moraš bit mal poseben v glavo, da po snegu kolesariš. Podobno s motorjem. Sej po mestu načeloma še nekako gre. Izven pa si za zdravljenje. Tako, da ne vidim povezave med vožnjo s vlakom in kolesom.
To so te fore za malde, ki še nimajo kaj za zgubit in časa kot pečka, ter stare, ki nimajo več kam s sabo.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

starfotr ::

Seveda, veliko nordijcev je fuknjenih v glavo. Edino na Balkanu smo napredni in daleč pred njimi.

Magic1 ::

Lej, nordijci se lahko preseravajo po mestih s super kolesarkimi tistih par kilometrov. Kaj ima to veze s vlaki? A se ti resno predstavljaš vozit pozimi s kolesom izven mesta?
Magic
«
1
2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Hyperloop (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
432135994 (30190) Okapi
»

Virgin Hyperloop opušča prevoz potnikov

Oddelek: Novice / Ostale najave
166247 (4230) gus5
»

Prvi preizkus Hyperloopa v puščavi v Nevadi (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
7426603 (21173) BigWhale
»

SpaceX gradi prototip cevnega zračnega potniškega prometa v Teksasu (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
7330635 (25492) nodrim

Več podobnih tem