Novice » Znanost in tehnologija » Kompromis: po 2035. bo v EU dovoljen tudi nakup avtomobilov na ogljično nevtralno gorivo
AtaŠtumf ::
Prepoved nafte se gredo samo zaostali narodi.
Zakaj tako misliš? Če pogledava čisto iz tehničnega in tudi realnega vidika so električni avtomobili superiorna tehnologija napram avtomobilom z pogonom na naftne derivate.
Samo iz dveh vidikov so el avtomobili superiorna tehnologija - instantni navor in boljši izkoristek energije.
Vse ostalo lahko argumentiramo, da so primerljivi ali celo slabši od ICE motorja.
#SlovenijaPrva #SLOVEenianLivesMatter #SlavaGasilcem
Marjan9x ::
Uff seveda da ni tko. Še mnogo stvari je, recimo ENERGETSKA NEODVISNOST. Tehnologija električnega pogona avtomobilov je SUPERIORNA naftni tehnologiji pogona ker:
1. Ima 10x nižjo ceno vožnje na kilometer (polnjenje doma preko noči)
2. 4 do 5x nižja poraba energije na kilometer
3. Manjši stroški lastništva avtomobila na dolgi rok
4. Manj servisov, cenejši servisi in vzdrževanje
5. Boljši pospeški
6. Mnogo boljša krivulja navora
7. NIžje težišče
8. ENERGETSKA NEODVISNOST od držav proizvajalk nafte na državnem makro nivoju (this one is HUGE)
9. ENERGETSKA NEODVISNOST posameznika na mikro nivoju: postaviš sončno elektrarno in si neodvisen od cen goriva ali elektrike
10. Lažja, bolj enostavna vožnja z manj vibracij in hrupa (nobenega prestavljanja ni potrebnega)
11. Možnost polnjenja doma preko noči (aka nikamor ni treba hodit da bi napolnil električni avto, ampak se to stori avtomatsko preko noči, pri nafti pa moraš hodit na črpalke)
12. Večja zanesljivost =manjša pokvarljivost (mnogo bolj enostavna konstrukcija, 100x manj gibajočih se delov)
13. Etični vidik: ne financiramo vojne z kupovanjem naftnih derivatov od Rusov
14. Ničelne lokalne emisije škodljivih plinov (v mestih kjer je zrak zaradi naftnih avtomobilov najbolj problematičen, meritve kažejo da je v mestih koncentracija strupenega dušikovega oksida zaradi naftnih avtomobilov tudi po 500 krat večja kot na podeželju, kar ima izjemno slabe učinke na zdravje in počutje).
15. Manjše emisije toplogrednih plinov v življenjski dobi
1. Ima 10x nižjo ceno vožnje na kilometer (polnjenje doma preko noči)
2. 4 do 5x nižja poraba energije na kilometer
3. Manjši stroški lastništva avtomobila na dolgi rok
4. Manj servisov, cenejši servisi in vzdrževanje
5. Boljši pospeški
6. Mnogo boljša krivulja navora
7. NIžje težišče
8. ENERGETSKA NEODVISNOST od držav proizvajalk nafte na državnem makro nivoju (this one is HUGE)
9. ENERGETSKA NEODVISNOST posameznika na mikro nivoju: postaviš sončno elektrarno in si neodvisen od cen goriva ali elektrike
10. Lažja, bolj enostavna vožnja z manj vibracij in hrupa (nobenega prestavljanja ni potrebnega)
11. Možnost polnjenja doma preko noči (aka nikamor ni treba hodit da bi napolnil električni avto, ampak se to stori avtomatsko preko noči, pri nafti pa moraš hodit na črpalke)
12. Večja zanesljivost =manjša pokvarljivost (mnogo bolj enostavna konstrukcija, 100x manj gibajočih se delov)
13. Etični vidik: ne financiramo vojne z kupovanjem naftnih derivatov od Rusov
14. Ničelne lokalne emisije škodljivih plinov (v mestih kjer je zrak zaradi naftnih avtomobilov najbolj problematičen, meritve kažejo da je v mestih koncentracija strupenega dušikovega oksida zaradi naftnih avtomobilov tudi po 500 krat večja kot na podeželju, kar ima izjemno slabe učinke na zdravje in počutje).
15. Manjše emisije toplogrednih plinov v življenjski dobi
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
b3D_950 ::
Proizvodnja električnega avtomobila:
Ne izgleda tako simpl.
Ne izgleda tako simpl.
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.
Marjan9x ::
Je MNOGO bolj enostavna kot proizvodnja avtomobila na naftne derivate, thats for sure. Da se ti zdi motor na notranje izgorevanje "enostaven" je samo posledica dejstva da si se ga navadil, ter da so firme porabile minulo stoletje da so cenovno znižale cene njegove izdelave. ELektrični motor ima ene 100x manj gibajočih se delov in je v primerjavi z motorjem na notranje izgorevanje IZJEMNO enostaven. Vidiš tisti ogromen stvor na levi? JA, to je motor na notranje izgorevanje. Vidiš tisto majhno piko v sredini? Ja, to je pa električni motor ENAKE MOČI! Mnogo lažji, mnogo manjši, mnogo lažji za izdelavo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Marjan9x ()
AtaŠtumf ::
Uff seveda da ni tko. Še mnogo stvari je, recimo ENERGETSKA NEODVISNOST. Tehnologija električnega pogona avtomobilov je SUPERIORNA naftni tehnologiji pogona ker:
1. Ima 10x nižjo ceno vožnje na kilometer
Odvisno, kje si, v Savdski Arabiji ali Rusiji tole ni res.
2. 4 do 5x nižja poraba energije na kilometer
Da, večji izkoristek energije.
3. Manjši stroški lastništva avtomobila na dolgi rok
Šteješ tudi razgradnjo baterije?
4. Manj servisov, cenejši servisi in vzdrževanje
Da, se strinjam.
5. Boljši pospeški
6. Mnogo boljša krivulja navora
Da, navor, sem ti že omenil zgoraj.
7. NIžje težišče
Odvisno od vozila, do vozila.
8. ENERGETSKA NEODVISNOST od držav proizvajalk nafte na državnem makro nivoju (this one is HUGE)
9. ENERGETSKA NEODVISNOST posameznika na mikro nivoju: postaviš sončno elektrarno in si neodvisen od cen goriva ali elektrike
Nisi, še vedno moraš ali zrudariti rudo za baterijo, ali za proizvodnjo energije (ali premog, ali za sončne celice).
10. Lažja, bolj enostavna vožnja z manj vibracij in hrupa (nobenega prestavljanja ni potrebnega)
Avtomatik imaš tudi pri navadnem vozilu lahko.
Hrup, dodajajo zvočnike ipd. zadeva, ker folk hoče imeti zvok, tudi zaradi varnosti.
11. Možnost polnjenja doma preko noči (aka nikamor ni treba hodit da bi napolnil električni avto, ampak se to stori avtomatsko preko noči, pri nafti pa moraš hodit na črpalke)
Če imaš možnost, če ne...?
12. Večja zanesljivost =manjša pokvarljivost (mnogo bolj enostavna konstrukcija, 100x manj gibajočih se delov)
Ponavljaš se, tole je isto kot točka 4.
13. Etični vidik: ne financiramo vojne z kupovanjem naftnih derivatov od Rusov
Da, Kitajska je res visoko na naši etični poti, kakor tudi Rusija, ko kupujemo obogateni uran od njih, ali si mislil Afriko, ki ji krademo zadeve že leta in leta!?
14. Ničelne lokalne emisije škodljivih plinov (v mestih kjer je zrak zaradi naftnih avtomobilov najbolj problematičen, meritve kažejo da je v mestih koncentracija strupenega dušikovega oksida zaradi naftnih avtomobilov tudi po 500 krat večja kot na podeželju, kar ima izjemno slabe učinke na zdravje in počutje).
15. Manjše emisije toplogrednih plinov v življenjski dobi
Dva argumenta, ki nista vredna tipkovnice, na kateri sta napisana, sam promet in efekt el vozil na co2 in izpuste je praktično zanemarljiv.
#SlovenijaPrva #SLOVEenianLivesMatter #SlavaGasilcem
Mr.B ::
Prepoved nafte se gredo samo zaostali narodi.
Zakaj tako misliš? Če pogledava čisto iz tehničnega in tudi realnega vidika so električni avtomobili superiorna tehnologija napram avtomobilom z pogonom na naftne derivate.
Samo iz dveh vidikov so el avtomobili superiorna tehnologija - instantni navor in boljši izkoristek energije.
Vse ostalo lahko argumentiramo, da so primerljivi ali celo slabši od ICE motorja.
Ce si mehanik, zagotovo jokas. sine ki si gazapislil v domaci delavnici bo imel dela se cca 20 let, pitem pa bo moral delo opravljati kot hobi. Elektronika pa tako ali drugace komunicira direkt s proizvajalcem.
ok, zracni filter kabine pri ev vseeno nenjaj.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
Marjan9x ::
Odvisno, kje si, v Savdski Arabiji ali Rusiji tole ni res.
Podatek je za Slovenijo. Ampak povsod po svetu je pa pogon na elektriko mnogo cenejši kot pa na naftne derivate, razlog za to je pa ker je izkoristek 4x višji od bencinarja ali dizla. Sicer pa tudi v Savdski Arabiji cena goriva ni tako poceni kot je na črpalkah, tam je fora da vlada SUBVENCIONIRA ceno goriva z davkoplačevalskim denarjem.
AtaŠtumf ::
Prepoved nafte se gredo samo zaostali narodi.
Zakaj tako misliš? Če pogledava čisto iz tehničnega in tudi realnega vidika so električni avtomobili superiorna tehnologija napram avtomobilom z pogonom na naftne derivate.
Samo iz dveh vidikov so el avtomobili superiorna tehnologija - instantni navor in boljši izkoristek energije.
Vse ostalo lahko argumentiramo, da so primerljivi ali celo slabši od ICE motorja.
Ce si mehanik, zagotovo jokas. sine ki si gazapislil v domaci delavnici bo imel dela se cca 20 let, pitem pa bo moral delo opravljati kot hobi. Elektronika pa tako ali drugace komunicira direkt s proizvajalcem.
ok, zracni filter kabine pri ev vseeno nenjaj.
Nisem mehanik, daleč od tega, če te pa zanima, že danes vozilo, ki ga imam, se praktično vsakič na uradnem servisu poveže na matični servis, tole ni ravno razlika z el vozilom.
Da, sploh ne govorim, kakšne vse posledice ima lahko to, da je vozilo 100% povezano na proizvajalca in vse možne zlorabe tega...
Odvisno, kje si, v Savdski Arabiji ali Rusiji tole ni res.
Podatek je za Slovenijo. Ampak povsod po svetu je pa pogon na elektriko mnogo cenejši kot pa na naftne derivate, razlog za to je pa ker je izkoristek 4x višji od bencinarja ali dizla. Sicer pa tudi v Savdski Arabiji cena goriva ni tako poceni kot je na črpalkah, tam je fora da vlada SUBVENCIONIRA ceno goriva z davkoplačevalskim denarjem.
Tudi cena el vozil in solarnih celic je subvencionirana btw.
Če bi bila res tako superiorna tehnologija kakor praviš, subvencij sploh ne bi rabil!
#SlovenijaPrva #SLOVEenianLivesMatter #SlavaGasilcem
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: AtaŠtumf ()
Marjan9x ::
Odvisno, kje si, v Savdski Arabiji ali Rusiji tole ni res.
Da, štejem. Ko po 20 do 25 letih električni avto odsluži svoje, se njegovo baterijo lahko PRODA za par tisoč evrov, torej plačajo ti da jo lahko vzamejo. Zakaj se boš vprašal? Zato ker ta baterija po 20 letih uporabe ima še vedno 50 do 70 % kapacitete in se je uporabi kot zalogovnike energije za hiše, podjetja ali električno mrežo.
This solar + storage system is made up of 1,300 second-life EV batteries
https://electrek.co/2023/02/07/this-sol...
Odvisno od vozila, do vozila.
Generalno gledano imajo električna vozila na splošno nižje težišče, ker je težka baterija direktno v dnu vozila.
Nisi, še vedno moraš ali zrudariti rudo za baterijo, ali za proizvodnjo energije (ali premog, ali za sončne celice).
Ja, seveda moraš. Ampak nisi razumel. Tvoja energetska neodvisnost je pri električnem pogonu VEČJA, oziroma tvoja energetska ODVISNOST je manjša kot pri naftnem pogonu, mnogo manjša. Tudi surovine za proizvodnjo naftnega avtomobila moramo ravno tako narudariti, tudi te ne padejo iz neba, le da nato še vsak mesec rabimo 100 litrov goriva za vsak avto in to 20 let skupaj dokler ga ne peljemo na odpad. Ko narkoman ki rabi svojo dozo, 100 litrov vsak mesec.
Avtomatik imaš tudi pri navadnem vozilu lahko.
Ja, vendar ni niti približno tako smooth kot električni avto, probaj kdaj pa boš videl. :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Marjan9x ()
Marjan9x ::
Hrup, dodajajo zvočnike ipd. zadeva, ker folk hoče imeti zvok, tudi zaradi varnosti.
Ljudi ki hočejo hrup motorja na notranje izgorevanje je po raziskavah samo dobrih 10 %, Ford je delal raziskavo na to temo pred kratkim. Glede varnosti: glede na EU uredbo morajo električni avtomobili do hitrosti 30 km/h spuščati nek zvok z zvočnikov da jih pešci slišijo (although je ta zvok lahko mnogo bolj prijeten kot pa hrup motorja), nad to hitrostjo je pa itak že zaradi pnevmatik toliko hrupa da jih pešci lahko slišijo.
Če imaš možnost, če ne...?
Danes ima po statistikah 80 % Slovencev to možnost. V prihodnosti čez ene 10 let bo imel to možnost vsak.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Marjan9x ()
AtaŠtumf ::
Danes ima po statistikah 80 % Slovencev to možnost. V prihodnosti čez ene 10 let bo imel to možnost vsak.
Optimist...
#SlovenijaPrva #SLOVEenianLivesMatter #SlavaGasilcem
Marjan9x ::
Da, Kitajska je res visoko na naši etični poti, kakor tudi Rusija, ko kupujemo obogateni uran od njih, ali si mislil Afriko, ki ji krademo zadeve že leta in leta!?
Ni treba da smo odvisni od Kitajske kar se baterij tiče, v prihodnosti ne bomo (pa tudi sicer je bolje bit samo malo odvisen pri proivzodnji, kot pa VSAK MESEC 20 let skupi bit odvisen od nafte). Baterije bomo v Evropi delali svoje:
Battery Production is Coming to Europe - And With it more than 70,000 Jobs
https://www.thesmartere.de/news/battery...
https://i.imgur.com/VDKI9Fv.jpeg
Lonsarg ::
Pri Sončnih celicah, baterijah, EV avtomobilih in podobni tehnologji si odvisem zgolj za proizvodnjo novih kapacitet (pa še izgradnja in postprocesing, ki lahko poteka v EU, je dejansko dražja od raw surovin, ki predstavljajo dejansko manjši del stroškov). Če se odrežeš od sveta zgolj postopoma po procentih začne kapaciteta padat.
Pri bencinu in plinu imaš realtime odvisnost. Če se odrežeš od zunanjega sveta si v nekaj mesecih že brez bufferja ter na 0% energetskih kapacitete.
To je faktor 1000 razlika v odvisnosti, tak da pozabite ekologijo in eko gonjo, EU mora stran od fosilnih goriv predvsem zaradi ekonomske in geopolitične moči.
Pri bencinu in plinu imaš realtime odvisnost. Če se odrežeš od zunanjega sveta si v nekaj mesecih že brez bufferja ter na 0% energetskih kapacitete.
To je faktor 1000 razlika v odvisnosti, tak da pozabite ekologijo in eko gonjo, EU mora stran od fosilnih goriv predvsem zaradi ekonomske in geopolitične moči.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
Marjan9x ::
Danes ima po statistikah 80 % Slovencev to možnost. V prihodnosti čez ene 10 let bo imel to možnost vsak.
Optimist...
Zakaj optimist? Tle je kr realizem, ni optimizma. 80 % folka že danes ima možnost polnjneja doma, problem so samo socialistični bloki. Vendar ko se bo na vsako parkirno mesto postavilo tak majhen polnilni količek, na njem vtičnica in indetifikacija z QR kodo prek telefona takrat bo tudi teh preostalih 20 % ljudi dobilo to možnost in bo vsak imel to možnost.
AtaŠtumf ::
Danes ima po statistikah 80 % Slovencev to možnost. V prihodnosti čez ene 10 let bo imel to možnost vsak.
Optimist...
Zakaj optimist? Tle je kr realizem, ni optimizma. 80 % folka že danes ima možnost polnjneja doma, problem so samo socialistični bloki. Vendar ko se bo na vsako parkirno mesto postavilo tak majhen polnilni količek, na njem vtičnica in indetifikacija z QR kodo prek telefona takrat bo tudi teh preostalih 20 % ljudi dobilo to možnost in bo vsak imel to možnost.
Optimist, pa pustimo sedaj to, počakajva 10 let, pa bomo videli kdo je realist, kdo pa optimist...
#SlovenijaPrva #SLOVEenianLivesMatter #SlavaGasilcem
Marjan9x ::
Dva argumenta, ki nista vredna tipkovnice, na kateri sta napisana, sam promet in efekt el vozil na co2 in izpuste je praktično zanemarljiv.
Ni res, tole je TAKO OGROMNA ZMOTA S TVOJE STRANI da je kar neverjetno! KLJUČNEGA pomena je da dihamo čist zrak in električni avtomobili to omogočajo. Torej tu NE govorim o toplogrednih plinih, temveč o strupenih plinih ki nastajajo pri izgorevanju v motorjih z notranjim izgorevanjem in med drugim znanstveno dokazano povzročajo celo RAKA. Pa ne samo raka, tudi infarkte, depresijo in na splošno močno slabšajo zdravje in počutje ljudi v mestih. V mestih je koncentracija strupenega dušikovega oksida zaradi fosilnega prometa tudi po 500 krat večja kot na podeželju, kaj to dela za zdravje pa zgooglaj. Spoiler alert: to ima KATASTROFALNE učinke na zdravje in počutje. Iz študij je znano celo da: Onesnaženje zaradi fosilnih goriv povzroča 20 odstotkov smrti med odraslimi. Onesnaženje, povezano s kurjenjem fosilnih goriv, je leta 2018 povzročilo 8,7 milijona prezgodnjih smrti oziroma skoraj 20 odstotkov vseh smrti med odraslimi po svetu, je razkrilo novo poročilo, objavljeno v znanstveni publikaciji Environmental Research.
V primerjavi z drugimi razlogi prezgodnjih smrti onesnaženost zraka vsako leto terja 19-krat več življenj kot malarija, devetkrat več kot HIV oziroma aids in trikrat več kot alkohol.
Onesnaženje zaradi fosilnih goriv povzroča 20 odstotkov smrti med odraslimi
https://www.rtvslo.si/okolje/onesnazenj...
Diesel Exhaust and Lung Cancer--Aftermath of Becoming an IARC Group 1 Carcinogen
Debra T Silverman
American Journal of Epidemiology, Volume 187, Issue 6, June 2018, Pages 1149-1152
https://academic.oup.com/aje/article/18...
In še enkrat: NE govorim o toplogrednih plinih.
Danes ima po statistikah 80 % Slovencev to možnost. V prihodnosti čez ene 10 let bo imel to možnost vsak.
Optimist...
Zakaj optimist? Tle je kr realizem, ni optimizma. 80 % folka že danes ima možnost polnjneja doma, problem so samo socialistični bloki. Vendar ko se bo na vsako parkirno mesto postavilo tak majhen polnilni količek, na njem vtičnica in indetifikacija z QR kodo prek telefona takrat bo tudi teh preostalih 20 % ljudi dobilo to možnost in bo vsak imel to možnost.
Optimist, pa pustimo sedaj to, počakajva 10 let, pa bomo videli kdo je realist, kdo pa optimist...
Bomo videli ja. Prihodnost avtomobilizma je električna, to je en krat ena.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Marjan9x ()
AtaŠtumf ::
Btw, da je prihodnost avtomoblizma električna so mislili tudi v začetku 20. stotetja, celo zlato dobo so že imeli, no prihodnost se ni ravno tako odvila.
#SlovenijaPrva #SLOVEenianLivesMatter #SlavaGasilcem
Marjan9x ::
Ja takrat se res ni, ker baterije še niso bile kos nalogi. Danes so. Danes delež električnih avtomobilov IZJEMNO HITRO narašča povsod po svetu. Samo poglej tole tablelo in kako IZJEMNO HITRO se veča delež prodaje električnih vozil!
Electric car use by country @ Wikipedia
Da je prihodnost električna vedo tudi vsi avtomobilski proizvajalci, zato pa so v prihodnje do nekaj letih do naslednje 10 letih napovedali konec proizvodnje avtomobilov na motorje z notranjim izgorevanjem. Kar zooglaj: "poljubno ime proizvajalca + stop producing internal combustion engine cars". Praktično vsak od velikih proizvajalcev je napovedal konec prodaje avtomobilov na motorje na notranje izgorevanje.
Electric car use by country @ Wikipedia
Da je prihodnost električna vedo tudi vsi avtomobilski proizvajalci, zato pa so v prihodnje do nekaj letih do naslednje 10 letih napovedali konec proizvodnje avtomobilov na motorje z notranjim izgorevanjem. Kar zooglaj: "poljubno ime proizvajalca + stop producing internal combustion engine cars". Praktično vsak od velikih proizvajalcev je napovedal konec prodaje avtomobilov na motorje na notranje izgorevanje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Marjan9x ()
Marjan9x ::
Šef Renaulta iskreno o bencinskih in dizelskih vozilih
https://www.zurnal24.si/avto/na-strom/s...
Vsaj evropski proizvajalci so, še preden jih je k temu zavezala odločitev Evropske unije, že napovedali, da bodo prešli na električne avtomobile. Jaguar bo z "motorji na notranje zgorevanje" končal že leta 2025, audi leta 2026, avtomobilski proizvajalci Renault, Volvo, evropski Ford, Peugeot, Citroën, DS, Opel, Fiat, Alfa Romeo, Bentley in Rolls-Royce pa do konec tega desetletja.
BMW in Mercedes-Benz naj bi do leta 2030 prešla na povsem električna vozila. Podobno kot koncern Volkswagen in njegove znamke Škoda, Seat in predvsem Cupra. Močna korejska igralca v evropskem prostoru, Hyundai in Kia, bosta počakala do leta 2035. Vsekakor se nobeni od znamk ne izplača več vlagati v razvoj povsem nove generacije motorjev z notranjim zgorevanjem. Pred kratkim je na dogodku Politico za spletno stran Motor1 to potrdil vodja skupine Renault Luca de Meo. "Mislim, da nihče v Evropi ne razvija novega motorja z notranjim zgorevanjem iz nič. Ves denar gre v elektrifikacijo oziroma vodikove tehnologije," je pojasnil.
Več na: https://www.zurnal24.si/avto/na-strom/s... - www.zurnal24.si
Tole je logični fail. Bom razložil zakaj. Da neka tehnologija prejema subvencije nikakor ne pomeni da je slaba, ravno obratno! Marsikatera tehnologija prejema subvencije pa je dokazano mnogo boljša kot obstoječa. Električni avto res dobi 4500 EUR subvencije ob nakupu (zaenkrat še, čez 5 do 10 let tega ne bo več), ampak naftni avto pa prejme 275.000 EUR subvencije na en avto na dobo 20 let za pokritje stroškov zdravljenja zaradi avtomobilskega izpuha, kar zgooglaj študije. Naftni avtomobili so subvencionirani več kot 60 krat več kot električni. Ampak elektrika ni pa nič subvencionirana, razlog da je tako poceni je IZREDNO majhna poraba energije električnega avtomobila, izredno majhna poraba pa je zaradi izjemno visokega izkoristka. Veliko porabiš, veliko plačaš (primer naftega avta). Malo porabiš, malo plačaš (primer električnega avta), povsem logično. Razlog da pa so subvencije za električne avtomobile trenutno koristne, pa je zaenkrat še večja cena za nakup električnega avta. S subvencijami pospešimo prodajo, kar ima velike koristi tako za državni proračun, kot za zdravje in počutje njenih prebivalcev, da o energetski neodvisnosti sploh ne govorimo (ker se znebi velikega dela stroška za zdravstveno blagajno, ter izboljša BDP preko večje produktivnosti zaposlenih, kar kažejo študije).
https://www.zurnal24.si/avto/na-strom/s...
Vsaj evropski proizvajalci so, še preden jih je k temu zavezala odločitev Evropske unije, že napovedali, da bodo prešli na električne avtomobile. Jaguar bo z "motorji na notranje zgorevanje" končal že leta 2025, audi leta 2026, avtomobilski proizvajalci Renault, Volvo, evropski Ford, Peugeot, Citroën, DS, Opel, Fiat, Alfa Romeo, Bentley in Rolls-Royce pa do konec tega desetletja.
BMW in Mercedes-Benz naj bi do leta 2030 prešla na povsem električna vozila. Podobno kot koncern Volkswagen in njegove znamke Škoda, Seat in predvsem Cupra. Močna korejska igralca v evropskem prostoru, Hyundai in Kia, bosta počakala do leta 2035. Vsekakor se nobeni od znamk ne izplača več vlagati v razvoj povsem nove generacije motorjev z notranjim zgorevanjem. Pred kratkim je na dogodku Politico za spletno stran Motor1 to potrdil vodja skupine Renault Luca de Meo. "Mislim, da nihče v Evropi ne razvija novega motorja z notranjim zgorevanjem iz nič. Ves denar gre v elektrifikacijo oziroma vodikove tehnologije," je pojasnil.
Več na: https://www.zurnal24.si/avto/na-strom/s... - www.zurnal24.si
Tudi cena el vozil in solarnih celic je subvencionirana btw.
Če bi bila res tako superiorna tehnologija kakor praviš, subvencij sploh ne bi rabil!
Tole je logični fail. Bom razložil zakaj. Da neka tehnologija prejema subvencije nikakor ne pomeni da je slaba, ravno obratno! Marsikatera tehnologija prejema subvencije pa je dokazano mnogo boljša kot obstoječa. Električni avto res dobi 4500 EUR subvencije ob nakupu (zaenkrat še, čez 5 do 10 let tega ne bo več), ampak naftni avto pa prejme 275.000 EUR subvencije na en avto na dobo 20 let za pokritje stroškov zdravljenja zaradi avtomobilskega izpuha, kar zgooglaj študije. Naftni avtomobili so subvencionirani več kot 60 krat več kot električni. Ampak elektrika ni pa nič subvencionirana, razlog da je tako poceni je IZREDNO majhna poraba energije električnega avtomobila, izredno majhna poraba pa je zaradi izjemno visokega izkoristka. Veliko porabiš, veliko plačaš (primer naftega avta). Malo porabiš, malo plačaš (primer električnega avta), povsem logično. Razlog da pa so subvencije za električne avtomobile trenutno koristne, pa je zaenkrat še večja cena za nakup električnega avta. S subvencijami pospešimo prodajo, kar ima velike koristi tako za državni proračun, kot za zdravje in počutje njenih prebivalcev, da o energetski neodvisnosti sploh ne govorimo (ker se znebi velikega dela stroška za zdravstveno blagajno, ter izboljša BDP preko večje produktivnosti zaposlenih, kar kažejo študije).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Marjan9x ()
kriptobog ::
Ja takrat se res ni, ker baterije še niso bile kos nalogi. Danes so. Danes delež električnih avtomobilov IZJEMNO HITRO narašča povsod po svetu. Samo poglej tole tablelo in kako IZJEMNO HITRO se veča delež prodaje električnih vozil!
Electric car use by country @ Wikipedia
Da je prihodnost električna vedo tudi vsi avtomobilski proizvajalci, zato pa so v prihodnje do nekaj letih do naslednje 10 letih napovedali konec proizvodnje avtomobilov na motorje z notranjim izgorevanjem. Kar zooglaj: "poljubno ime proizvajalca + stop producing internal combustion engine cars". Praktično vsak od velikih proizvajalcev je napovedal konec prodaje avtomobilov na motorje na notranje izgorevanje.
Verjetno ze stotic.... Visja, kot je ponudba, vec jih bodo prodali. Predvsem, ce se jih se dodatno subvencionira. Logicno.
Marjan9x ::
Tudi cena el vozil in solarnih celic je subvencionirana btw.
Če bi bila res tako superiorna tehnologija kakor praviš, subvencij sploh ne bi rabil!
Tole je logični fail. Bom razložil zakaj. Da neka tehnologija prejema subvencije nikakor ne pomeni da je slaba, ravno obratno! Marsikatera tehnologija prejema subvencije pa je dokazano mnogo boljša kot obstoječa. Električni avto res dobi 4500 EUR subvencije ob nakupu (zaenkrat še, čez 5 do 10 let tega ne bo več), ampak naftni avto pa prejme 275.000 EUR subvencije na en avto na dobo 20 let za pokritje stroškov zdravljenja zaradi avtomobilskega izpuha, kar zgooglaj študije. Naftni avtomobili so subvencionirani več kot 60 krat več kot električni. Ampak elektrika ni pa nič subvencionirana, razlog da je tako poceni je IZREDNO majhna poraba energije električnega avtomobila, izredno majhna poraba pa je zaradi izjemno visokega izkoristka. Veliko porabiš, veliko plačaš (primer naftnega avta). Malo porabiš, malo plačaš (primer električnega avta), povsem logično. Razlog da pa so subvencije za električne avtomobile trenutno koristne, pa je zaenkrat še večja cena za nakup električnega avta. S subvencijami pospešimo prodajo, kar ima velike koristi tako za državni proračun, kot za zdravje in počutje njenih prebivalcev, da o energetski neodvisnosti sploh ne govorimo (ker se znebi velikega dela stroška za zdravstveno blagajno, ter izboljša BDP preko večje produktivnosti zaposlenih, kar kažejo študije). Ekvivalentni električni avto zaenkrat še stane nekaj tisočakov več za nakup, vendar na dolgi rok pa stane manj zaradi 10x manjšega stroška za gorivo. Torej že brez subvencije se zelo splača. Vendar večina ljudi itak ne preračuna vseh stroškov, ampak gleda samo NAKUPNO ceno, ta pa je zaenkrat še malo večja. In zato ker je večja, zato rabimo subvencijo. Vendar cena za nakup se bo kaj kmalu izenačila in takrat subvencije ne bodo več potrebne, saj bo avto že v trgovini stal manj kot ekvivalenten bencinar. Nato pa ti vsak let prišpara 2000 EUR na gorivu in servisih. Kar spomnite se okrog leta 2000 je bila cena za LCD monitor 6000 EUR in več in LCD monitor je obstajal samo v premium razredu. Danes LCD monitor dobiš že za 100 EUR. VEDNO JE TAKO! VEDNO se nova tehnologija začne v višjem cenovnem razredu in tako "trickla down" v nižji mass consumer market.
Prvi mobilni telefon je bil velik toliko kot cel avto, lovil je samo v nekaj največjih mestih, stal je pa preko 1 milijona evrov. Takrat so ljudje, tudi nekateri strokovnjaki govorili da so mobilni telefoni tehnologija v katero se ne splača vlagat. Kot neke sorte moderni ludisti, ljudje ki se borijo proti napredku. Pa poglejmo kje smo danes? Mobilni telefon dobiš že za 20 EUR, lovi ti povsod in je hkrati tako majhen da paše v človeško dlan. TO se ljudem danes zdi samoumevno, vendar dejansko je neverjetno when you think about it. Še naši starši v svoji mladosti si niso predstavljali da boš prek ene majhne napravice za 20 EUR komuniciral z ljudmi po celem svetu in to v real time. Ljudje vedno PODCENIJO hitrost napredka tehnolgije.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Marjan9x ()
kriptobog ::
Nakladas. Ce se ze gremo o cifrah. Prvi mobilni telefon, ki je bil v prodaji je stal cca 4k, leta 84. Skratka malo cez 10k v danasjnih casih. Subvencije gor ali ne. Dejstvo je, da visja kot bo ponudba EVjev, visji bo delez prodaje. Guess what. Kaksna bo prodaja bo 2035? JA vrjetno vrhunska, ker bodo to edini acvti, ki bodo na voljo za kupit. Res ni tezko dvigovati prodaje, ce silis firme, da to izdelujejo in prodajajo.
Marjan9x ::
EVs will be cheaper than petrol cars in all segments by 2027, BNEF analysis finds
https://www.transportenvironment.org/di...
Ne. Zgooglaj.
https://www.transportenvironment.org/di...
. Prvi mobilni telefon, ki je bil v prodaji je stal cca 4k, leta 84. Skratka malo cez 10k v danasjnih casih.
Ne. Zgooglaj.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Marjan9x ()
kriptobog ::
EVs will be cheaper than petrol cars in all segments by 2027, BNEF analysis finds
https://www.transportenvironment.org/di...
. Prvi mobilni telefon, ki je bil v prodaji je stal cca 4k, leta 84. Skratka malo cez 10k v danasjnih casih.
Ne. Zgooglaj.
Sem zgooglal. Falil letnico, cene pac ne.
Marjan9x ::
"The first mobile phone service, for 80-pound telephones installed in cars, was demonstrated on June 17, 1946, 75 years ago. The service was only available in major cities and highway corridors and was aimed at companies rather than individuals. The equipment filled much of a car's trunk, and subscribers made calls by picking up the handset and speaking to a switchboard operator. By 1948, the service had 5,000 customers."
https://www.smithsonianmag.com/innovati...
Tudi ceno si falil. Se spomnim ko sem bral članek o tem v reviji Monitor pred ene 15 leti ko je bilo o zgodovini mobilnega telefona. Navedeno je bilo da je bila cena prvih preko 1 milijona evrov (preračunano v evre). Bom probal najti.
https://www.smithsonianmag.com/innovati...
Tudi ceno si falil. Se spomnim ko sem bral članek o tem v reviji Monitor pred ene 15 leti ko je bilo o zgodovini mobilnega telefona. Navedeno je bilo da je bila cena prvih preko 1 milijona evrov (preračunano v evre). Bom probal najti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Marjan9x ()
kriptobog ::
"The first mobile phone service, for 80-pound telephones installed in cars, was demonstrated on June 17, 1946, 75 years ago. The service was only available in major cities and highway corridors and was aimed at companies rather than individuals. The equipment filled much of a car's trunk, and subscribers made calls by picking up the handset and speaking to a switchboard operator. By 1948, the service had 5,000 customers."
https://www.smithsonianmag.com/innovati...
Evo, se s cenami:
https://www.timetoast.com/timelines/his...
Da bos videl kaksen debil si. Vednbo z riti vleces podatke
"The first mobile phone service, for 80-pound telephones installed in cars, was demonstrated on June 17, 1946, 75 years ago. The service was only available in major cities and highway corridors and was aimed at companies rather than individuals. The equipment filled much of a car's trunk, and subscribers made calls by picking up the handset and speaking to a switchboard operator. By 1948, the service had 5,000 customers."
https://www.smithsonianmag.com/innovati...
Tudi ceno si falil. Se spomnim ko sem bral članek o tem v reviji Monitor pred ene 15 leti ko je bilo o zgodovini mobilnega telefona. Navedeno je bilo da je bila cena prvih preko 1 milijona evrov (preračunano v evre). Bom probal najti.
Torej si ceno privlekel z riti. Poguglaj pravo ceno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: kriptobog ()
Marjan9x ::
Ne, prav nič ni iz riti. Tvoj članek govori Motoroli DynaTAC 8000X, kar je telefon izdan leta 1982 z takratno ceno $3995, kar je današnjih cca 10.000 EUR. Vendar jaz ne govorim o tem telefonu. Jaz govorim o telefonih ki so jih imeli v avtomobilih, in so bili demonstrirani leta June 17, 1946, torej mnogo prej kot ta tvoja Motoroli DynaTAC 8000X. Oba dva veva kdo je debil in kristalno jasno je da to nisem jaz. A lahko brez žaljenja že enkrat lepo prosim?
Cena ki jo je omenjal takratni članek v strokovni reviji Monitor je bila za ta "car phone" iz leta 1946, ne za to Motorolo o kateri ti govoriš iz leta 1982. 36 let je razlika med tema dvema letnicama. Ne goriva o isti stvari.
Cena ki jo je omenjal takratni članek v strokovni reviji Monitor je bila za ta "car phone" iz leta 1946, ne za to Motorolo o kateri ti govoriš iz leta 1982. 36 let je razlika med tema dvema letnicama. Ne goriva o isti stvari.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Marjan9x ()
kriptobog ::
Ne, prav nič ni iz riti. Tvoj članek govori Motoroli DynaTAC 8000X, kar je telefon izdan leta 1982 z takratno ceno $3995, kar je današnjih cca 10.000 EUR. Vendar jaz ne govorim o tem telefonu. Jaz govorim o telefonih ki so jih imeli v avtomobilih, in so bili demonstrirani leta June 17, 1946, torej mnogo prej kot ta tvoja Motoroli DynaTAC 8000X. Oba dva veva kdo je debil in kristalno jasno je da to nisem jaz. A lahko brez žaljenja že enkrat lepo prosim?
Cena ki jo je omenjal takratni članek v strokovni reviji Monitor je bila za ta "car phone" iz leta 1946, ne za to Motorolo o kateri ti govoriš iz leta 1982. 36 let je razlika med tema dvema letnicama. Ne goriva o isti stvari.
Spet vleces kar nekaj iz riti. Govoril si o mobilnem telefonu. Sem vrgel v google first mobile phone. Ne obracaj zdaj besed. Kristalno vemo kdo je debil. Zakaj spet nov account? Z zaljenjem si pa zacelti. Ze lep cas nazaj. Lahko spet prilepim screnshot tvojih zasebnih sporocil, kjer si pokazal pravi obraz. Niko debilko.
WizzardOfOZ ::
Odvisno, kje si, v Savdski Arabiji ali Rusiji tole ni res.
Podatek je za Slovenijo. Ampak povsod po svetu je pa pogon na elektriko mnogo cenejši kot pa na naftne derivate, razlog za to je pa ker je izkoristek 4x višji od bencinarja ali dizla. Sicer pa tudi v Savdski Arabiji cena goriva ni tako poceni kot je na črpalkah, tam je fora da vlada SUBVENCIONIRA ceno goriva z davkoplačevalskim denarjem.
Nehaj že zavajat. Ker to kar počneš, je čisto zavajanje in nič drugega. Če moraš polniti EV na pumpi in to plačat po tržni ceni, je z bencinom ali dizlom konkretno ceneje. Cena 1kW na petrolovi pumpi je 50 centov, če polniš z 22kwh, če s 50kwh pa 76centov. Za 100km rabiš 25kW, torej je cena med 12.5€ in 19€ za 100km z EV. Za povprečen avto s porabo 6 litrov na 100km (in bencinarji in dizli imajo danes tako porabo) te pride to 8.2€ za bencinarja in 8.7€ za dizla. Torej med 4 in 11 evrov ceneje. Če greš v tujino, je pa še konkretno dražje.
Cena goriva v SA je par centov in država nič ne subvencionira. Tudi v Iranu je cena 8 centov za liter bencina in 9 centov za liter dizla (za kamionarje pa država subvencionira in je cena 5 centov za liter dizla), medtem, ko je elektrika veliko dražja. Celo v libanonu je ceneje laufat dizelske agregate za napajanje hiše, kot pa imet kabel za elektriko potegnjen in to elektriko plačevat.
Avtomatik imaš tudi pri navadnem vozilu lahko.
Ja, vendar ni niti približno tako smooth kot električni avto, probaj kdaj pa boš videl. :)
Prvo naredi izpit, potem pa nabijaj s takimi. Pejt se peljat z avtom, ki ima CVT, pa boš videl, da je čisto smooth.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WizzardOfOZ ()
jest10 ::
Nehaj že zavajat. Ker to kar počneš, je čisto zavajanje in nič drugega. Če moraš polniti EV na pumpi in to plačat po tržni ceni, je z bencinom ali dizlom konkretno ceneje. Cena 1kW na petrolovi pumpi je 50 centov, če polniš z 22kwh, če s 50kwh pa 76centov. Za 100km rabiš 25kW, torej je cena med 12.5€ in 19€ za 100km z EV. Za povprečen avto s porabo 6 litrov na 100km (in bencinarji in dizli imajo danes tako porabo) te pride to 8.2€ za bencinarja in 8.7€ za dizla. Torej med 4 in 11 evrov ceneje. Če greš v tujino, je pa še konkretno dražje
Vse je prav, samo daj no, a lahko nehaš mešati kW ter kWh?
WizzardOfOZ ::
Zakaj bi nehal. Tako vas bolj razpi*dim Enako kot vsi zavajate, da je EV cenejši, čeprav ga nimaš kje filat in moraš filat tako kot ICE avte na pumpi.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
WizzardOfOZ ::
Očitno te, če pa pišeš o tem.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
BorisHTML ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Odvisno, kje si, v Savdski Arabiji ali Rusiji tole ni res.
Podatek je za Slovenijo. Ampak povsod po svetu je pa pogon na elektriko mnogo cenejši kot pa na naftne derivate, razlog za to je pa ker je izkoristek 4x višji od bencinarja ali dizla. Sicer pa tudi v Savdski Arabiji cena goriva ni tako poceni kot je na črpalkah, tam je fora da vlada SUBVENCIONIRA ceno goriva z davkoplačevalskim denarjem.
Nehaj že zavajat. Ker to kar počneš, je čisto zavajanje in nič drugega. Če moraš polniti EV na pumpi in to plačat po tržni ceni, je z bencinom ali dizlom konkretno ceneje. Cena 1kW na petrolovi pumpi je 50 centov, če polniš z 22kwh, če s 50kwh pa 76centov. Za 100km rabiš 25kW, torej je cena med 12.5€ in 19€ za 100km z EV. Za povprečen avto s porabo 6 litrov na 100km (in bencinarji in dizli imajo danes tako porabo) te pride to 8.2€ za bencinarja in 8.7€ za dizla. Torej med 4 in 11 evrov ceneje. Če greš v tujino, je pa še konkretno dražje.
Cena goriva v SA je par centov in država nič ne subvencionira. Tudi v Iranu je cena 8 centov za liter bencina in 9 centov za liter dizla (za kamionarje pa država subvencionira in je cena 5 centov za liter dizla), medtem, ko je elektrika veliko dražja. Celo v libanonu je ceneje laufat dizelske agregate za napajanje hiše, kot pa imet kabel za elektriko potegnjen in to elektriko plačevat.
Avtomatik imaš tudi pri navadnem vozilu lahko.
Ja, vendar ni niti približno tako smooth kot električni avto, probaj kdaj pa boš videl. :)
Prvo naredi izpit, potem pa nabijaj s takimi. Pejt se peljat z avtom, ki ima CVT, pa boš videl, da je čisto smooth.
Nič ne zavajam. Obviously sem govoril o ceni filanja doma, ne pa na hitrih polnilnicah. Zavajaš ti z temi cenami na hitrih polnilnicah ki v so v letni računici za energent skoraj IRELEVANTNE, ker je v praksi 90 do 95 % letne kilometrine narejene s štromom iz doma po ceni cca 1 € na 100 km, kar je 10 krat ceneje kot na bencin ali dizel.
Cena 1kW na petrolovi pumpi je 50 centov
Očitno je da si šalabajzer. Cena je na kWh, ne pa kW. Cena ni na kilovat, ampak je na kilovatno uro. in to ni typo, ker si kasneje ponovil isto napako. To samo pove da niti tolk znanja nimaš kot ga pridobijo v 8 razredu osnovne šole pri fiziki. Poraba Tesle modele 3 po avtocesti je izmerjenih 18 kWh na 100 km (torej ne 25 kWh, ampak 18 kWh). Cena na Ionitiju če imaš subscibtion je 0,35 € na kWh. Torej 18 x 0,35 € = 6,3 € na 100 km. Ampak kot sem ti že povedal to NIMA VEZE, ker javne polnilnice uporabiš samo izjemoma nekajkrat na LETO, ves preostali čas filaš doma preko noči skoraj zastonj.
Cena goriva v SA je par centov in država nič ne subvencionira.
Laž. V Savdski arabiji cena goriva JE subvencionirana.
Tudi v Iranu je cena 8 centov za liter bencina in 9 centov za liter dizla (za kamionarje pa država subvencionira in je cena 5 centov za liter dizla), medtem, ko je elektrika veliko dražja.
Tudi tam cena bencina in dizla JE subvencionirana. Če gledamo NESUBVENCIONIRANE cene je elektrika vedno ceneje (polnjenje doma). V večini držav je polnjneje doma z elektriko dosti ceneje kot cena bencina na črpalki, v teh dveh izjemah ki si jih omenil je pa tako samo zato ker država subvencionira bencin ali dizel. Na škodo davkoplaćevalcev.
Prvo naredi izpit, potem pa nabijaj s takimi. Pejt se peljat z avtom, ki ima CVT, pa boš videl, da je čisto smooth.
Izpit imam že dolgo časa, nič ne nabijam. CVT je seveda bolj smooth, še vedno pa se čuti tresljaje in sploh zvok motorja. Se čuti. PRi EVju se pa nič ne čuti vibracij motorja.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
BorisHTML ::
Tle na 3:19 ti gospa lepo pove:
In ja, kakovost posnetka je slaba, ker je nekdo snemal Slovensko televizijo z telefonom, ampak se da lepo vse razumeti, ni neke panike. Od 3:!9 glej pa glej ene pol minute. Vsaj to poglej, priporočam pa cel intervju s to gospo (par minut traja).
In ja, kakovost posnetka je slaba, ker je nekdo snemal Slovensko televizijo z telefonom, ampak se da lepo vse razumeti, ni neke panike. Od 3:!9 glej pa glej ene pol minute. Vsaj to poglej, priporočam pa cel intervju s to gospo (par minut traja).
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
BorisHTML ::
"Če ultra hitre plačljive polnilnice potrebuješ redko, je namesto stalne mesečne naročnine z nižjo ceno energije bolj ekonomično, da uporabiš moj naročniški paket, plačaš le 3EUR štartnine za vsako polnjenje in 0,35EUR za vsako kWh porabljene energije. "
https://www.mojev.si/ionity.html
"IONITY: 0,36 EUR/kWh "
https://www.volkswagen.si/povezljivostn...
Ionity launches 35 Cent/KWh subscription model
https://www.electrive.com/2021/10/01/io...
Modeli VOlkswagen, Škoda in še nekaj drugih imajo pa že brez naročnine 0,35 EUR na kWh ceno polnjenja na Ionitiju, zato ker so te znamke del mreže Ionity (so investirali svoja lastna sredstva v Ionitiy).
In še enkrat, TVOJE ZAVAJANJE z cenami javnih polnilnic ki v praksi nimajo veze kolk so ker se uporabijo samo izjemoma nekajkrat ne leto je nič drugega kot to: NAVADNO ZAVAJANJE. Polnjenje doma preko noči kar v praksi znese 90 do 95 % letne kilometrine je 10x cenejše kot pa vožnja na bencin ali dizel. kriptobog, oba dva vevo kdo od naju je debilko in kdo se moti in kristalno jasno je da to nisem jaz. Da pa folk takole začne verjet bedarije so pa krivi mediji z svojim zavajanjem z cenami javnih hitrih DC polnilnic, ko je pa iz prakse jasno da te cene nimajo veze, ker se te polnilnice dobesedno uporabijo samo nekajkrat na leto ali pa še to ne. Zdej al so te nategnil mediji al pa sam načrtno zavajaš pa samo ti veš, dejstvo je da nimaš prav.
https://www.mojev.si/ionity.html
"IONITY: 0,36 EUR/kWh "
https://www.volkswagen.si/povezljivostn...
Ionity launches 35 Cent/KWh subscription model
https://www.electrive.com/2021/10/01/io...
Modeli VOlkswagen, Škoda in še nekaj drugih imajo pa že brez naročnine 0,35 EUR na kWh ceno polnjenja na Ionitiju, zato ker so te znamke del mreže Ionity (so investirali svoja lastna sredstva v Ionitiy).
In še enkrat, TVOJE ZAVAJANJE z cenami javnih polnilnic ki v praksi nimajo veze kolk so ker se uporabijo samo izjemoma nekajkrat ne leto je nič drugega kot to: NAVADNO ZAVAJANJE. Polnjenje doma preko noči kar v praksi znese 90 do 95 % letne kilometrine je 10x cenejše kot pa vožnja na bencin ali dizel. kriptobog, oba dva vevo kdo od naju je debilko in kdo se moti in kristalno jasno je da to nisem jaz. Da pa folk takole začne verjet bedarije so pa krivi mediji z svojim zavajanjem z cenami javnih hitrih DC polnilnic, ko je pa iz prakse jasno da te cene nimajo veze, ker se te polnilnice dobesedno uporabijo samo nekajkrat na leto ali pa še to ne. Zdej al so te nategnil mediji al pa sam načrtno zavajaš pa samo ti veš, dejstvo je da nimaš prav.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
BorisHTML ::
Skratka 3:19 pa glejte pol minute. Pozornosti za pol minute pa upam da vsakdo ima.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
BorisHTML ::
Torej cena DC hitrih polnilnic v ceni LETNE računice za energent praktično nima veze, ker je 90 % kiloemetrine na štrom doma, ki je 10x cenejši kot naftni derivati, to smo že dorekli. Zdej pa še par besed zakaj so cene na hitrih javnih polnilnicah visoke, dva glavna razloga sta:
1. Hitre javne polnilnice dosegajo visoke moči polnjenja celo 270 kW v primeru Porsche Taycana in visoka moč polnjenja stane. Cena električne ENERGIJE je samo nekaj procentov cene, večina cene je pribitek dobavitelja elektrike za peak porabo. Ljudje ki imajo večje firme vedo o čem govorim. Pri vsaki večji firmi se meri 15 minutni PEAK porabe in večji kot ta je, več se plača. Konkratno ker imam prijatelja ki postavlja EV polnilnice lahko povem kar mi je povedal: mesečni strošek za energijo polnilnice za cel mesec je 200 €, mesečni pribitek za peak porabo pa 9000 €.
2. Drugi razlog je da DC hitre polnilnice so drage za nakup in uporabnikov je trenutno še malo, zato se amotizacija take polnilnice razporedi na manj uporabnikov in cena je tako precej višja kot pa če bi uporabnikov javnih polnilnic recimo bilo 10x več.
Ampak kot pravim, cene javnih polnilnic nimajo kaj dosti veze v ceni LETNE računice za energent praktično nima veze, ker je 90 % kiloemetrine na štrom doma, ki je 10x cenejši kot naftni derivati. In ja, vem da sem to že parkrat povedal, ampak večina folka itak ne bere vsega, tako da večkrat kot napišeš, večja je šansa da bo folk dejansko prebral..
1. Hitre javne polnilnice dosegajo visoke moči polnjenja celo 270 kW v primeru Porsche Taycana in visoka moč polnjenja stane. Cena električne ENERGIJE je samo nekaj procentov cene, večina cene je pribitek dobavitelja elektrike za peak porabo. Ljudje ki imajo večje firme vedo o čem govorim. Pri vsaki večji firmi se meri 15 minutni PEAK porabe in večji kot ta je, več se plača. Konkratno ker imam prijatelja ki postavlja EV polnilnice lahko povem kar mi je povedal: mesečni strošek za energijo polnilnice za cel mesec je 200 €, mesečni pribitek za peak porabo pa 9000 €.
2. Drugi razlog je da DC hitre polnilnice so drage za nakup in uporabnikov je trenutno še malo, zato se amotizacija take polnilnice razporedi na manj uporabnikov in cena je tako precej višja kot pa če bi uporabnikov javnih polnilnic recimo bilo 10x več.
Ampak kot pravim, cene javnih polnilnic nimajo kaj dosti veze v ceni LETNE računice za energent praktično nima veze, ker je 90 % kiloemetrine na štrom doma, ki je 10x cenejši kot naftni derivati. In ja, vem da sem to že parkrat povedal, ampak večina folka itak ne bere vsega, tako da večkrat kot napišeš, večja je šansa da bo folk dejansko prebral..
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
jest10 ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Očitno te, če pa pišeš o tem.
Hja, če nekdo zajebe že pri osnovah, kot so enote, potem je ves tekst in napihovanje brez veze.
Razpizdiš nikogar, le bedak izpadeš
WizzardOfOZ ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Odvisno, kje si, v Savdski Arabiji ali Rusiji tole ni res.
Podatek je za Slovenijo. Ampak povsod po svetu je pa pogon na elektriko mnogo cenejši kot pa na naftne derivate, razlog za to je pa ker je izkoristek 4x višji od bencinarja ali dizla. Sicer pa tudi v Savdski Arabiji cena goriva ni tako poceni kot je na črpalkah, tam je fora da vlada SUBVENCIONIRA ceno goriva z davkoplačevalskim denarjem.
Nehaj že zavajat. Ker to kar počneš, je čisto zavajanje in nič drugega. Če moraš polniti EV na pumpi in to plačat po tržni ceni, je z bencinom ali dizlom konkretno ceneje. Cena 1kW na petrolovi pumpi je 50 centov, če polniš z 22kwh, če s 50kwh pa 76centov. Za 100km rabiš 25kW, torej je cena med 12.5€ in 19€ za 100km z EV. Za povprečen avto s porabo 6 litrov na 100km (in bencinarji in dizli imajo danes tako porabo) te pride to 8.2€ za bencinarja in 8.7€ za dizla. Torej med 4 in 11 evrov ceneje. Če greš v tujino, je pa še konkretno dražje.
Cena goriva v SA je par centov in država nič ne subvencionira. Tudi v Iranu je cena 8 centov za liter bencina in 9 centov za liter dizla (za kamionarje pa država subvencionira in je cena 5 centov za liter dizla), medtem, ko je elektrika veliko dražja. Celo v libanonu je ceneje laufat dizelske agregate za napajanje hiše, kot pa imet kabel za elektriko potegnjen in to elektriko plačevat.
Avtomatik imaš tudi pri navadnem vozilu lahko.
Ja, vendar ni niti približno tako smooth kot električni avto, probaj kdaj pa boš videl. :)
Prvo naredi izpit, potem pa nabijaj s takimi. Pejt se peljat z avtom, ki ima CVT, pa boš videl, da je čisto smooth.
Nič ne zavajam. Obviously sem govoril o ceni filanja doma, ne pa na hitrih polnilnicah. Zavajaš ti z temi cenami na hitrih polnilnicah ki v so v letni računici za energent skoraj IRELEVANTNE, ker je v praksi 90 do 95 % letne kilometrine narejene s štromom iz doma po ceni cca 1 € na 100 km, kar je 10 krat ceneje kot na bencin ali dizel.
Cena 1kW na petrolovi pumpi je 50 centov
Očitno je da si šalabajzer. Cena je na kWh, ne pa kW. Cena ni na kilovat, ampak je na kilovatno uro. in to ni typo, ker si kasneje ponovil isto napako. To samo pove da niti tolk znanja nimaš kot ga pridobijo v 8 razredu osnovne šole pri fiziki. Poraba Tesle modele 3 po avtocesti je izmerjenih 18 kWh na 100 km (torej ne 25 kWh, ampak 18 kWh). Cena na Ionitiju če imaš subscibtion je 0,35 € na kWh. Torej 18 x 0,35 € = 6,3 € na 100 km. Ampak kot sem ti že povedal to NIMA VEZE, ker javne polnilnice uporabiš samo izjemoma nekajkrat na LETO, ves preostali čas filaš doma preko noči skoraj zastonj.
Cena goriva v SA je par centov in država nič ne subvencionira.
Laž. V Savdski arabiji cena goriva JE subvencionirana.
Tudi v Iranu je cena 8 centov za liter bencina in 9 centov za liter dizla (za kamionarje pa država subvencionira in je cena 5 centov za liter dizla), medtem, ko je elektrika veliko dražja.
Tudi tam cena bencina in dizla JE subvencionirana. Če gledamo NESUBVENCIONIRANE cene je elektrika vedno ceneje (polnjenje doma). V večini držav je polnjneje doma z elektriko dosti ceneje kot cena bencina na črpalki, v teh dveh izjemah ki si jih omenil je pa tako samo zato ker država subvencionira bencin ali dizel. Na škodo davkoplaćevalcev.
Prvo naredi izpit, potem pa nabijaj s takimi. Pejt se peljat z avtom, ki ima CVT, pa boš videl, da je čisto smooth.
Izpit imam že dolgo časa, nič ne nabijam. CVT je seveda bolj smooth, še vedno pa se čuti tresljaje in sploh zvok motorja. Se čuti. PRi EVju se pa nič ne čuti vibracij motorja.
Ljudje v blokih se veselijo polnjenja doma.
Pri avtomobilih z CVT in večjo mašino se vibracij nič ne čuti, tako da spet nakladanje.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
BorisHTML ::
Blokarji se že veselijo tega dejstva, da bodo polnili doma.
Ljudi v blokih je samo 30 % v Sloveniji, statistika statističnega urada Republike Slovenije. Kar 70 % ljudi živi v hiši. Sicer pa: Tako je, se ga:
Kako do lastne polnilnice za električni avtomobil v stanovanjskem bloku? / S1E4 MPEA
Pri avtomobilih z CVT in večjo mašino se vibracij nič ne čuti, tako da spet nakladanje.
Ni nakladanje, je samo tvoje nakladanje. Ne čuti se cukanja menjalnika, čuti se pa vibracije ICE motorja. Razen če je ugasnjen, ampak med vožnjo se pa vibracije motorja čuti. Ti si morda že toliko navajen da tega ne zaznaš več, ampak dejstvo je da se vibracije pri prižganem motorju čuti. Lahko tudi pomerimo z merilno opremo za merjenje vibracij če ne verjameš.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
kriptobog ::
Blokarji se že veselijo tega dejstva, da bodo polnili doma.
Ljudi v blokih je samo 30 % v Sloveniji, statistika statističnega urada Republike Slovenije. Kar 70 % ljudi živi v hiši. Sicer pa: Tako je, se ga:
Kako do lastne polnilnice za električni avtomobil v stanovanjskem bloku? / S1E4 MPEA
Pri avtomobilih z CVT in večjo mašino se vibracij nič ne čuti, tako da spet nakladanje.
Ni nakladanje, je samo tvoje nakladanje. Ne čuti se cukanja menjalnika, čuti se pa vibracije ICE motorja. Razen če je ugasnjen, ampak med vožnjo se pa vibracije motorja čuti. Ti si morda že toliko navajen da tega ne zaznaš več, ampak dejstvo je da se vibracije pri prižganem motorju čuti. Lahko tudi pomerimo z merilno opremo za merjenje vibracij če ne verjameš.
Spet en zate "strokovni" video? Bos spet rekel, da ne delis kar nekaj od influencerjev? Ta model bo predstavil tocno tako, kot narocnik zahteva...
BorisHTML ::
Še pogledal ga nisi celega...če bi ga, potem bi drugače govoril.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
BorisHTML ::
Seveda ga nisi, si lepo kar sam povedal. Če bi ga, potem bi drugače govoril.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
kriptobog ::
Isto bi govoril. Sploh ker mi ta posnetek sili mulo, ki ima ze dvajseti account za trolanje na slo tech.
BorisHTML ::
Nikjer nisem trolal in kot pravim: nisi pogledal posnetka. Če bi ga, potem bi drugače govoril. Kaj bi pa govoril pa ne moreš vedet, ker ga dejansko nisi pogledal.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
kriptobog ::
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | EU se pripravlja na brezemisijska vozila leta 2035 (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 21018 (14637) | Surstromming |
» | Slovenija po letu 2030 brez novih avtomobilov na nafto in bencin (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 86712 (78636) | AštiriL |
» | Proizvedli bencin iz ogljikovega dioksida in vodeOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 12991 (9938) | nekikr |
» | Ogljikov dioksid kot gorivo? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 10559 (8660) | Senitel |
» | Navodila parlamentarcem (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 4457 (3945) | rooster |