Novice » Znanost in tehnologija » Evropski parlament izglasoval prepoved dizelskih in bencinskih avtomobilov po 2035.
Invictus ::
Pa saj ne bi bilo potrebno kar naenkrat vse menjati. Z nekimi pametnimi števci, ki komunicirajo med sabo, se lahko naredi sistem, ki ne bo oddajal več kot lahko pogoltne trafo.
Pametni števci in pametno elektro omrežje, poslušam to sranje že zadnjih 25 let. Narejeno ni bilo faking nič. Edino, kar za elektro naredi števec pameten, je remote odčitovanje porabe. Dlje miselnost ne pride.
Poleg tega delati odklopnike, je malo škatljivo. Boš enemu odlopil elektriko, in mu bo šlo vse v zmrzovalniku v k***c?
A ti veš kako težko je narediti odklopnike za večje moči? In kako dragi so. Sploh, če bi bili zvezni?
Folk kar nekaj sanja, nima pa pojma o štromu.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Utk ::
Edino, kar za elektro naredi števec pameten, je remote odčitovanje porabe. Dlje miselnost ne pride.
Haha, in o tem se oglašaš ti, ki praviš:
Poleg tega delati odklopnike, je malo škatljivo. Boš enemu odlopil elektriko, in mu bo šlo vse v zmrzovalniku v k***c?
Da nekomu izklopiš elektriko, tudi če samo ne enem štekarju, ni "pametno" omrežje. Pametno omrežje morajo podpirat, in ga, toplotne črpalke, bojlerji, polnilnice za avte itd., in ko naprava dobi signal, situacija je taka in taka, se ONA odloči ali se bo izklopila ali ne. Če se bo, fajn, če ne, boš plačal tisto elektriko bistveno dražje.
kow ::
Kar se odvija, ne more bit normalno. Če v celoti kupimo lažno predpostavko, da so ICE najslabša stvar na svetu in se jo je treba znebit takoj, ne moreš ljudem prepovedat avtomobilov, ker imamo življenje urejeno tako, da jih mamo oziroma brez njih ne moremo funkcionirat tako kot z njimi, pač pa bi, če ne bi bilo zadaj neke druge agende, NAJPREJ pripravili pot, na katero bi usmerili ljudi. Če ne bi bilo zadaj druge agende, Nizozemska ne bi od danes na jutri prepovedala gnojil, ki so jih okrivili, da so druga najslabša stvar na svetu. Normalen, ali pa, naraven potek dogodkov bi bil;
1. ugotovi se, da so ICE najslabša stvar ever
2. naredi se alternativo (ki je za okolje bistveno manj obremenjujoča, upoštevaje vse sestavne dele)
3. pripravi se infrastruktura, ki bo podpirala zamenjavo ICE z električnimi
4. ostale stvari, torej e-omrežje, ne sme biti moteno ne pri prehodu ne po prehodu
5. uvede se dodaten davek na ICE iz katerega se subvencionira e-avte
6. uporaba e-avtomobilov mora biti cenejša alternativa
V tej realnosti, smo po točki 1, ki je pač laž, skrenili in se najprej politično ustvari prepoved, električarji pa inženirji pa naj potem poskrbijo da bo laufalo.
Ampak še enkrat, nikoli ni bil plan da se ICE nadomesti z električnimi 1:1. Če bo šlo po njihovi sreči, boš čez 20 let morda celo poznal nekoga ki ima svoj lasten avto.
Toliko neumnosti pa ze dolgo nisem prebral. Se posebej si me nasmejal z "Nizozemska ne bi od danes na jutri prepovedala gnojil". Je kar neverjetno kako vam random strani na internetu perejo mozgane. Ti RESNICNO verjames, da se je to zgodilo "z danes na jutri"?
johnnyyy ::
Pa saj ne bi bilo potrebno kar naenkrat vse menjati. Z nekimi pametnimi števci, ki komunicirajo med sabo, se lahko naredi sistem, ki ne bo oddajal več kot lahko pogoltne trafo.
Pametni števci in pametno elektro omrežje, poslušam to sranje že zadnjih 25 let. Narejeno ni bilo faking nič. Edino, kar za elektro naredi števec pameten, je remote odčitovanje porabe. Dlje miselnost ne pride.
Poleg tega delati odklopnike, je malo škatljivo. Boš enemu odlopil elektriko, in mu bo šlo vse v zmrzovalniku v k***c?
A ti veš kako težko je narediti odklopnike za večje moči? In kako dragi so. Sploh, če bi bili zvezni?
Folk kar nekaj sanja, nima pa pojma o štromu.
Ne pravim, da je potrebno delati odklopnike, ampak da ima SW solarnih razsmernikov možnost, da omeji oddano moč. In če je trafo v določenem območju prešvoh, potem bi se lahko obstoječim omejilo max. oddano moč na način, da drugi pridejo zraven. Pač junija in julija ob 11:00-15:00 ne bi mogli koristiti vse energije, ki jih celice proizvedejo, bi pa v drugih mesecih in terminih imeli več.
Pač tako rešiš tehnično, pravno so pa zaj* ker tega niso predvideli v pogodbah.
Utk ::
O električnih avtih se govori že 10 let, napovedano je 13 let vnaprej. Kaj bi še radi? Pa jaz se strinjam, da v idealnem svetu prepoved ni dobra, in še zmeraj mislim da bojo vsi major proizvajalci sami opustili ice pred letom 2035, ampak nek datum je pač treba postavit. Lahko ga bi tudi 2045, ampak kaj bi bilo drugače, potem bi glih tako 10 let samo filozofirali, leta 2040 pa delali paniko "kaj zdaj". Zdaj ni več kaj filozofirat, treba je začet kaj delat.
ripmork ::
O električnih avtih se govori že 10 let, napovedano je 13 let vnaprej. Kaj bi še radi?
Kot je Avenger napisal:
2. naredi se alternativo (ki je za okolje bistveno manj obremenjujoča, upoštevaje vse sestavne dele)
3. pripravi se infrastruktura, ki bo podpirala zamenjavo ICE z električnimi
4. ostale stvari, torej e-omrežje, ne sme biti moteno ne pri prehodu ne po prehodu
5. uvede se dodaten davek na ICE iz katerega se subvencionira e-avte
6. uporaba e-avtomobilov mora biti cenejša alternativa
Miki N ::
A kako bo z izpadom vsemogočih "okoljskih dajatev" po prehodu v krasni EV svet so že pogruntali? Ker to se uporablja za sveto Infrastrukturo. Nekaj časa nazaj je celo kak evrokrat opomnil na to pa je bil zaključek vedno "naaa, brez pene si bomo že NEKAJ izmislili".
Ja nekaj.. samo KAJ? Ni čisto vseeno.
Ja nekaj.. samo KAJ? Ni čisto vseeno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Miki N ()
Utk ::
2. naredi se alternativo (ki je za okolje bistveno manj obremenjujoča, upoštevaje vse sestavne dele)
CHECKED
3. pripravi se infrastruktura, ki bo podpirala zamenjavo ICE z električnimi
30 let vnaprej boš imel pripravljeno infrastrukturo? Ta čas jo bi treba že komplet zamenjat preden bi jo zares uporabili. A res ne znate nekateri osnovne matematike? Povprečna starost avta v Evropi je 10 let. Če 2035 nehamo prodajat ICE, bo leta 2040 še zmeraj več kot polovica avtov vozila na nafto. Prehod bo končan tam nekje 2045 do 2050.
4. ostale stvari, torej e-omrežje, ne sme biti moteno ne pri prehodu ne po prehodu
A te kdo moti?
uvede se dodaten davek na ICE iz katerega se subvencionira e-avte
Tega pa res še ni...davek na avte in nafto, tega svet še ni vidu.
6. uporaba e-avtomobilov mora biti cenejša alternativa
Za nekatere je že, za nekatere še bo, ampak zakaj točno bi morala bit? A je cenejši avto s katalizatorjem ali brez?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Unchancy ::
V dveh blokih v katerih ima kolegica stanovanje ne pride na zbor nikoli več kot 40% ljudi, ostalim 35% se jebe za vse, 25% jih večino časa sploh ni v Sloveniji, kje boš dobil ti 50% soglasje?
V tretjem bloku je skupni ograjeni parkirni prostor za cca. 45% potreb stanovalcev, a misliš, da bo 50% dalo soglasje, če parkplac dobijo po loteriji?
Pri kolegu v 10 let starem bloku imajo ogrevane žlebove, osvetlevanje okolice, itd., ker je večini predrago, se tega ne uporablja.
Pri dedku v bloku so hoteli delati več kot dotrajano fasado in so želeli povišati prispevek iz 0.5 eur na 1 eur, več kot 60% se jih je oglasilo in reklo, da tega pa ne bodo plačevali.
Pri nekaterih je boljša situacija, pri drugih še slabša.
Sedaj pa razloži, kako boš prepričal folk, da ti kot prvo da soglasje, kot drugo, je pripravljen financirati neke polnilnice in nove ure.
Pa zavedaj se še, če bo skupna ura, bo hitro prepir, ker sosed sedaj večkrat fila novega ID3 kot ti, na isti skupni uri.
ps: Pa, da sploh ne govorimo o porabi elektrike, o novih transformatorskih postajah in vseh ostalih problemih, ki pridejo, če gremo vsi na EV.
Samo en primer, če greš poleti na morje, je na pumpi na avtocezti gužva za znoret, sedaj si pa predstavljaj, kaj se zgodi, če hočejo vsi filati svoj EV.
Od nenandnega povišanja porabe na specifičnem koncu, gužve, ...
Če nimaš svojega parkinga pred blokom, potem si ga boš moral kupiti. Elektriko lahko potem pripelješ iz svojega stanovanja do svojega parkplaca. Ni zastonj ampak rabiš soglasje samo za poseg v skupne prostore, ki jih potem na lastne stroške tudi saniraš.
Kar se odvija, ne more bit normalno. Če v celoti kupimo lažno predpostavko, da so ICE najslabša stvar na svetu in se jo je treba znebit takoj, ne moreš ljudem prepovedat avtomobilov, ker imamo življenje urejeno tako, da jih mamo oziroma brez njih ne moremo funkcionirat tako kot z njimi, pač pa bi, če ne bi bilo zadaj neke druge agende, NAJPREJ pripravili pot, na katero bi usmerili ljudi. Če ne bi bilo zadaj druge agende, Nizozemska ne bi od danes na jutri prepovedala gnojil, ki so jih okrivili, da so druga najslabša stvar na svetu. Normalen, ali pa, naraven potek dogodkov bi bil;
1. ugotovi se, da so ICE najslabša stvar ever
2. naredi se alternativo (ki je za okolje bistveno manj obremenjujoča, upoštevaje vse sestavne dele)
3. pripravi se infrastruktura, ki bo podpirala zamenjavo ICE z električnimi
4. ostale stvari, torej e-omrežje, ne sme biti moteno ne pri prehodu ne po prehodu
5. uvede se dodaten davek na ICE iz katerega se subvencionira e-avte
6. uporaba e-avtomobilov mora biti cenejša alternativa
V tej realnosti, smo po točki 1, ki je pač laž, skrenili in se najprej politično ustvari prepoved, električarji pa inženirji pa naj potem poskrbijo da bo laufalo.
Ampak še enkrat, nikoli ni bil plan da se ICE nadomesti z električnimi 1:1. Če bo šlo po njihovi sreči, boš čez 20 let morda celo poznal nekoga ki ima svoj lasten avto.
Leta 2020 marca smo uvedli lockdown. V roku par dni smo imeli življenje postavljeni na glavo. Tole z EVji je mačji kašelj in prehod bo trajal vsaj kakšnih dodatnih 15 let. Časa dovolj.
Ene snežinkice bojo pa itak vedno težile.
Škoda časa za ta režimski forum.
Pobrišite post, iz bunkerja vas že kličejo.
Adijo mod Rdeči Kmeri.
Pobrišite post, iz bunkerja vas že kličejo.
Adijo mod Rdeči Kmeri.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Unchancy ()
ripmork ::
2. naredi se alternativo (ki je za okolje bistveno manj obremenjujoča, upoštevaje vse sestavne dele)
CHECKED
Checked? ker baterije lahko proizvedeš iz blata pa zraka, brez problema zavržeš v jarek, elektriko pa pridelujemo brez-emisijsko? Malo morgen checked. Bo še precej dela na tem, da do tja pridemo. Začenši z ugotavljanjem, kako ekonomično do potrebnih surovin. Pa še ko tja pridemo, je elektrifikacija osebnih avtomobilov prdec v orkan onesnaževanja ostalega letalskega in ladijskega prometa, ipd.
3. pripravi se infrastruktura, ki bo podpirala zamenjavo ICE z električnimi
30 let vnaprej boš imel pripravljeno infrastrukturo? Ta čas jo bi treba že komplet zamenjat preden bi jo zares uporabili.
Kakih 30 let vnaprej, že za današnje potrebe situacija škripa, kar se infrastrukture tiče. kaj šele, da bi za nekaj let vnaprej pripravili sistem in s tem privabljali k elektrifikaciji. Še enkrat: me zanima, kako boš stotine tisočev blokarjev prepričal v organizacijo in elektrifikacijo vseh potrebnih garaž? Če misliš, da bo folk ponoči masovno metal 100 metrske kable skozi okno da bo polnil električarje - malo morgen.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ripmork ()
kow ::
Pa še ko tja pridemo, je elektrifikacija osebnih avtomobilov prdec v orkan onesnaževanja ostalega letalskega in ladijskega prometa, ipd.
Ne drzi. Zakaj vas vecina v tej temi tako uziva v sirjenju laznih novic?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
ripmork ::
6. uporaba e-avtomobilov mora biti cenejša alternativa
Za nekatere je že, za nekatere še bo, ampak zakaj točno bi morala bit? A je cenejši avto s katalizatorjem ali brez?
Če hočeš masovno ljudi prepričat v to, da bodo poleg kompromisov pri času polnjenja in ob spopadanju s slabo infrastrukturo morali dražje plačat investicijo v avto, boš imel pač še naprej slab adoption rate. Birokratski predpisi gor/dol, ljudje bodo gledali pragmatično. Bo toliko več preprodajanja rabljenih avtomobilov, če prehod na elektriko ne bo dovolj mikaven.
ripmork ::
Pa še ko tja pridemo, je elektrifikacija osebnih avtomobilov prdec v orkan onesnaževanja ostalega letalskega in ladijskega prometa, ipd.
Ne drzi. Zakaj vas vecina v tej temi tako uziva v sirjenju laznih novic?
Mar mogoče ni res? Ne mislim da je sedaj pa situacija brezupna in da ne bi naredilo razlike - bi bila pa ta razlika napram ostalim onesnaževalcem pač precej majhna. Nisem noben nasprotnik elektrifikacije, sam menim, da bo treba mal več korenčka (poleg birokratske palice), če hočeš masovno ljudi prepričat v to.
slab adoption rate? Adoption rate je noro hiter.
Sure,... navdušeni early adopterji, kot ponavadi v kateremukoli segmentu. Kako pa preostale prepričat? - je ključno vprašanje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ripmork ()
Utk ::
2. naredi se alternativo (ki je za okolje bistveno manj obremenjujoča, upoštevaje vse sestavne dele)
CHECKED
Checked? ker baterije lahko proizvedeš iz blata pa zraka, brez problema zavržeš v jarek, elektriko pa pridelujemo brez-emisijsko? Malo morgen checked. Bo še precej dela na tem, da do tja pridemo. Začenši z ugotavljanjem, kako ekonomično do potrebnih surovin. Pa še ko tja pridemo, je elektrifikacija osebnih avtomobilov prdec v orkan onesnaževanja ostalega letalskega in ladijskega prometa, ipd.
3. pripravi se infrastruktura, ki bo podpirala zamenjavo ICE z električnimi
30 let vnaprej boš imel pripravljeno infrastrukturo? Ta čas jo bi treba že komplet zamenjat preden bi jo zares uporabili.
Kakih 30 let vnaprej, že za današnje potrebe situacija škripa, kar se infrastrukture tiče. kaj šele, da bi za nekaj let vnaprej pripravili sistem in s tem privabljali k elektrifikaciji. Še enkrat: me zanima, kako boš stotine tisočev blokarjev prepričal v organizacijo in elektrifikacijo vseh potrebnih garaž? Če misliš, da bo folk ponoči masovno metal 100 metrske kable skozi okno da bo polnil električarje - malo morgen.
Zakaj bi morale bit baterije brezemisijsko narejene? Ker nafta pa je? EV je čistejši že itak, s potencialom da postane še 5x čistejši. Nafta nima tega potenciala.
Če, in je, že danes infrastruktura prešvoh, kaj ti to pove? Da lahko še 10 let vse prelagamo? Kaj bo čez 10 let drugače, če nič ne spremenimo? Kaj je bilo pred 10 leti drugače? Porabimo zdaj kaj bistveno manj? Jaz bi reku da več.
6. uporaba e-avtomobilov mora biti cenejša alternativa
Za nekatere je že, za nekatere še bo, ampak zakaj točno bi morala bit? A je cenejši avto s katalizatorjem ali brez?
Če hočeš masovno ljudi prepričat v to, da bodo poleg kompromisov pri času polnjenja in ob spopadanju s slabo infrastrukturo morali dražje plačat investicijo v avto, boš imel pač še naprej slab adoption rate. Birokratski predpisi gor/dol, ljudje bodo gledali pragmatično. Bo toliko več preprodajanja rabljenih avtomobilov, če prehod na elektriko ne bo dovolj mikaven.
Nihče ne zmore naredit dovolj EVjev, prodajajo se pa po norih cenah.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
ttzavod ::
V dveh blokih v katerih ima kolegica stanovanje ne pride na zbor nikoli več kot 40% ljudi, ostalim 35% se jebe za vse, 25% jih večino časa sploh ni v Sloveniji, kje boš dobil ti 50% soglasje?
Stanujem v bloki. Predlagal sem postavitev polnilnice. Ni prišlo dovolj stanovalcev. Ponovili smo zbor in drugič sem potreboval le 75% prisotnih. To sem z lahkoto dobil.
Potem sem šel po podpise. Prvo k znancem v bloku, ki so podpisali. Potem k neutralnim, ki jim je bilo nerodno ne podpisati, če sem imel že nekaj podpisov.
Baicam, ki se bojijo, da od električnega kabla dobijo raka sploh nisem šel, ker sem že imel 75%. Po nekaj tednih smo imeli na fasadi bloka polnilnico. Nov priključek, nov števec 11 kW, ki ga plačujem sam. 16,50 € mesečno fiksno plus poraba.
V tretjem bloku je skupni ograjeni parkirni prostor za cca. 45% potreb stanovalcev, a misliš, da bo 50% dalo soglasje, če parkplac dobijo po loteriji?
Nimamo svojih parkirnih prostorov, zato lahko dobim parkirni prostor le, če pridem zgodaj domov. Ker ima žena električni avto, hčerka električni avto, jaz električni avto in še 2 avta v bloku in ker ne rabimo polniti vsak dan, sploh ni problem dobiti parkirno mesto. Eden ga dobi in potem se zmenimo.
Pri kolegu v 10 let starem bloku imajo ogrevane žlebove, osvetlevanje okolice, itd., ker je večini predrago, se tega ne uporablja.
Pri dedku v bloku so hoteli delati več kot dotrajano fasado in so želeli povišati prispevek iz 0.5 eur na 1 eur, več kot 60% se jih je oglasilo in reklo, da tega pa ne bodo plačevali.
Pri nekaterih je boljša situacija, pri drugih še slabša.
Sedaj pa razloži, kako boš prepričal folk, da ti kot prvo da soglasje, kot drugo, je pripravljen financirati neke polnilnice in nove ure.
Razložil sem zgoraj.
Pa zavedaj se še, če bo skupna ura, bo hitro prepir, ker sosed sedaj večkrat fila novega ID3 kot ti, na isti skupni uri.
Seveda nova ura, ker lahko vzameš paket, ki ima čez noč poceni energijo. Logično, da polnimo čez noč. ZAdnjih 5 let je nočna energija bil zastojn ali zadnje leto ZGOLJ 2 centa za kWh (E3 napredni).
ps: Pa, da sploh ne govorimo o porabi elektrike, o novih transformatorskih postajah in vseh ostalih problemih, ki pridejo, če gremo vsi na EV.
Nobene dodatne porabe energije. Avte polnimo čez noč. Ko je poraba veliko nižja kot čez dan in so transformatorji neobremenjeni.
Vsi preidemo na elektriko in nočna poraba ne doseže današnje dnevne porabe energije.
Samo en primer, če greš poleti na morje, je na pumpi na avtocezti gužva za znoret, sedaj si pa predstavljaj, kaj se zgodi, če hočejo vsi filati svoj EV.
Pa ne bi filali svojega avtomobila. Do Paga ne polnimo. Šogor iz Ravne na Koroškom ppride z lahkoto do Paga brez polnjenja. Mi iz Maribora sploh nimamo težav. Tudi do Šibenika.
Od nenandnega povišanja porabe na specifičnem koncu, gužve, ...
Če nimaš svojega parkinga pred blokom, potem si ga boš moral kupiti. Elektriko lahko potem pripelješ iz svojega stanovanja do svojega parkplaca. Ni zastonj ampak rabiš soglasje samo za poseg v skupne prostore, ki jih potem na lastne stroške tudi saniraš.
Torej, sem primer da ni treba. Moja žena polni ob sobotah. Ker je poceni energija, parkirna mesta pred blokom so prosta inostalo ji je po celem tednu vožnje še kakšnih 30 do 40% baterije.
JAz polnim večinoma v službi, a čez vikend napolnim pred blokom do 100%: Za to rabim preko vikenda (11 kW) uro do 4 ure. Potem se polni naslednji avto.
Kar se odvija, ne more bit normalno. Če v celoti kupimo lažno predpostavko, da so ICE najslabša stvar na svetu in se jo je treba znebit takoj, ne moreš ljudem prepovedat avtomobilov, ker imamo življenje urejeno tako, da jih mamo oziroma brez njih ne moremo funkcionirat tako kot z njimi, pač pa bi, če ne bi bilo zadaj neke druge agende, NAJPREJ pripravili pot, na katero bi usmerili ljudi. Če ne bi bilo zadaj druge agende, Nizozemska ne bi od danes na jutri prepovedala gnojil, ki so jih okrivili, da so druga najslabša stvar na svetu. Normalen, ali pa, naraven potek dogodkov bi bil;
1. ugotovi se, da so ICE najslabša stvar ever
Seveda so.
Odvisni smo od arabcev, petrodolarja in rusov. Torej od vojn in kriz.
PM delci, O3 in NOx ubijejo letno 400.000 ljud v Evropi. 90% tega naredijo osebni avtomobili, ker so pretežno v urbanih območjih, kjer so ljudje koncentrirani.
Hrup v sloveniji povzroči več kot 200 mio stroškov letno.
Elektrika pa se dela doma, poeni je, ni delcev, ni hrupa. Neprimerljivo.
2. naredi se alternativo (ki je za okolje bistveno manj obremenjujoča, upoštevaje vse sestavne dele)
Narejena in znana.
Ampak avtoindustrija se je zelo otepala, ker z električnimi ima veliko manjše poprodajne prihodke (servisi, olja, filtri, katalizatorji, popravila....)
Če ne bi prišel Musk, bi še trajalo....
3. pripravi se infrastruktura, ki bo podpirala zamenjavo ICE z električnimi
Infrastruktura je že pripravljena. 90% polnjenj se opravi doma in to čez noč. Takrat imamo v omrežju presežke energije (kar je velik problem).
Šuko vtičnica doma s 1 x 16A (3,7 kW), napolni povrpečno vozilo v 8 urah za 200 km. Povprečje dnevno v evropi je 37 km na dan.
4. ostale stvari, torej e-omrežje, ne sme biti moteno ne pri prehodu ne po prehodu
seveda ni in ne bo.
5. uvede se dodaten davek na ICE iz katerega se subvencionira e-avte
REalna cena naftnega goriva, ki upošteva vse stroške in POSLEDICE uproabe nafte je okrog 5 do 9 € za liter. Zdaj zdravljenje milijonov bolnikov, ki so zboleli (in žal umirali) zaradi PM, NOx in O3 plačujemo vsi skupaj.
6. uporaba e-avtomobilov mora biti cenejša alternativa
Kar tudi je.
Cena avtomobila je:
Obrok kredita + strošek goriva mesečno + strošek vzdrževanja vozila mesečno.
Električni, vsak primerljiv električni je danes cenejši od naftnega.
V tej realnosti, smo po točki 1, ki je pač laž, skrenili in se najprej politično ustvari prepoved, električarji pa inženirji pa naj potem poskrbijo da bo laufalo.
Prva točka seva ni laž, če niste ravno prodajalec naftnih derivatov.
Ampak še enkrat, nikoli ni bil plan da se ICE nadomesti z električnimi 1:1. Če bo šlo po njihovi sreči, boš čez 20 let morda celo poznal nekoga ki ima svoj lasten avto.
Proizvajalci avtomobilov bodo veno želeli, da imate 2 ali 3 ali 4 avtomobile. Seveda. In da se čim več vozite.
Leta 2020 marca smo uvedli lockdown. V roku par dni smo imeli življenje postavljeni na glavo. Tole z EVji je mačji kašelj in prehod bo trajal vsaj kakšnih dodatnih 15 let. Časa dovolj.
Torej teoretik zarot. Hahahahaha. Komu jaz odgovorjam :-D
Ene snežinkice bojo pa itak vedno težile.
ttzavod ::
Sem res presenečen nad ravnijo neznanja in manipulacije večjega števila komentatorjev na slo-tech :-(
1. elektrike ni dovolj?
Povprečni avtomobil v evropi prevozi 37 km dnevno. To je 6 kWh energije.
V Sloveniji je 1,1 milijon registriranih privatnih osebnih avtomobilov.
Skupna dnevna poraba, ko preidejo na elektriko je 6,6 GWh energije.
Slovenija ima čez noč presežke proizvodnje energije cca 8 GWh.
90% polnjenj se dogaja čez noč. Zakaj? Ker je energije preveč in je posledično POCENI !!! Ljudje rajši polnijo, ko spijo (ne vozijo se, a energija je poceni.
Ali mislite, da je nek drug razlog, da je od 22 do 6 in čez vikend energija veliko cenejša?
Nimamo infrastrukture?
90% polnjenj se opravi doma. Doma imamo v sloveniji mislim, da cca 10.000.000 šuko vtičnic.
69% slovencev živi v enostavanjskih ali dvostanovanjskih hišah. 10 metrov podaljška rešuje vse težave.
Stanovalci blokov imajo garaže, parkirišča.... ki se lahko opremijo s polnilnicami (ali navadnimi vtičnicami), a moj blok spada v 10% takih, ki nimajo svojih parkirnih mest.
Pa vseeno na mojem bloki, na fasadi, imamo polnilnico. Z lahkoto. 11 kW pomeni, da za lahkoto servisira potrebe cca 10 avtomobilov. Samo z nočnim tokom. Torej, ni nerešljivih situacij, a velika večina sploh nima težav.
Električni avti so dragi? So le za bogate?
Cena avtomobila ni nalepka v salonu ali na ceniku.
Cena je seštevek mesečnega obroka za kredit (zamislite, večina avtomobilov se kupi na kredit), mesečnega stroška za gorivo in mesečnega stroška za vzdrževanje in upravljanje.
Zdaj pa seštejmo.
Kredit EKO sklada za električne avte je: BREZ POLOGA, 1,3 % obrestna mera, do 10 let.
Vsak naftni avto je dražji od električnega pandana.
Najcenejši so okrog 150€ (brez pologa) za vozilo in na to kakih par 10e za energijo mesečno. Dajte mi primer naftnega, ki je cenejši?
Še vprašanj?
Ekologija?
Izdelava električnega avta je kamilica v primerjavi naftnega avta, ampak šele potem pride pa gorivo.. Ki je prava katatstrofa pri naftnih vozilih.
In seveda vzdrževanje. Recimo zavorne obloge na 250.00 km ni potrebno menjavati. Nikoli jih ne menjavamo. Katalilzatorja, turbine, svečke, olja, ... nič od tega nikoli nisem menjava na električnem avtu, a na naftnem sem redno.
Baterije? To je popularno vprašanje.
Baterije v trenutnih avtomobilih so dimenzionirane, da izgubijo 20% kapacitete po cca 1500 ciklih. Po domače 1500 avtonomij.
Pri srednji klasi, 400km avtonomije je to 400 x 1500 = 600.000 prevoženih kilometrov. Torej, po 600.000 km vam avto z enim polnjenjem ne bo šel 400km ampak le 320km.
Baterija, ko jo zamenjate gre seveda v zalogovnike energije, solarne elektrarne ali v podjetja, kjer se s svojo kapacieto še zelo koristna enih 20 do 30 let. Zato je neumno danes govoriti o reciklaži, ko bodo prve baterije na volj tam 2050... 2060... neke količine za reciklirati.
Osebno delam z baterijami, ki imajo 25.000 ciklov (LTO) do 80% začetne kapacitete. Če bi te dali v avto, bi imeli 400 x 25.000 = 10.000.000 kilometrov za prevoziti.
Jasno, da se ne uporabljajo v avto industriji. Kdo za vraga rabi avto za 10 milijonov kilometrov.
Torej baterije SPLOH niso nobena težava.
1. elektrike ni dovolj?
Povprečni avtomobil v evropi prevozi 37 km dnevno. To je 6 kWh energije.
V Sloveniji je 1,1 milijon registriranih privatnih osebnih avtomobilov.
Skupna dnevna poraba, ko preidejo na elektriko je 6,6 GWh energije.
Slovenija ima čez noč presežke proizvodnje energije cca 8 GWh.
90% polnjenj se dogaja čez noč. Zakaj? Ker je energije preveč in je posledično POCENI !!! Ljudje rajši polnijo, ko spijo (ne vozijo se, a energija je poceni.
Ali mislite, da je nek drug razlog, da je od 22 do 6 in čez vikend energija veliko cenejša?
Nimamo infrastrukture?
90% polnjenj se opravi doma. Doma imamo v sloveniji mislim, da cca 10.000.000 šuko vtičnic.
69% slovencev živi v enostavanjskih ali dvostanovanjskih hišah. 10 metrov podaljška rešuje vse težave.
Stanovalci blokov imajo garaže, parkirišča.... ki se lahko opremijo s polnilnicami (ali navadnimi vtičnicami), a moj blok spada v 10% takih, ki nimajo svojih parkirnih mest.
Pa vseeno na mojem bloki, na fasadi, imamo polnilnico. Z lahkoto. 11 kW pomeni, da za lahkoto servisira potrebe cca 10 avtomobilov. Samo z nočnim tokom. Torej, ni nerešljivih situacij, a velika večina sploh nima težav.
Električni avti so dragi? So le za bogate?
Cena avtomobila ni nalepka v salonu ali na ceniku.
Cena je seštevek mesečnega obroka za kredit (zamislite, večina avtomobilov se kupi na kredit), mesečnega stroška za gorivo in mesečnega stroška za vzdrževanje in upravljanje.
Zdaj pa seštejmo.
Kredit EKO sklada za električne avte je: BREZ POLOGA, 1,3 % obrestna mera, do 10 let.
Vsak naftni avto je dražji od električnega pandana.
Najcenejši so okrog 150€ (brez pologa) za vozilo in na to kakih par 10e za energijo mesečno. Dajte mi primer naftnega, ki je cenejši?
Še vprašanj?
Ekologija?
Izdelava električnega avta je kamilica v primerjavi naftnega avta, ampak šele potem pride pa gorivo.. Ki je prava katatstrofa pri naftnih vozilih.
In seveda vzdrževanje. Recimo zavorne obloge na 250.00 km ni potrebno menjavati. Nikoli jih ne menjavamo. Katalilzatorja, turbine, svečke, olja, ... nič od tega nikoli nisem menjava na električnem avtu, a na naftnem sem redno.
Baterije? To je popularno vprašanje.
Baterije v trenutnih avtomobilih so dimenzionirane, da izgubijo 20% kapacitete po cca 1500 ciklih. Po domače 1500 avtonomij.
Pri srednji klasi, 400km avtonomije je to 400 x 1500 = 600.000 prevoženih kilometrov. Torej, po 600.000 km vam avto z enim polnjenjem ne bo šel 400km ampak le 320km.
Baterija, ko jo zamenjate gre seveda v zalogovnike energije, solarne elektrarne ali v podjetja, kjer se s svojo kapacieto še zelo koristna enih 20 do 30 let. Zato je neumno danes govoriti o reciklaži, ko bodo prve baterije na volj tam 2050... 2060... neke količine za reciklirati.
Osebno delam z baterijami, ki imajo 25.000 ciklov (LTO) do 80% začetne kapacitete. Če bi te dali v avto, bi imeli 400 x 25.000 = 10.000.000 kilometrov za prevoziti.
Jasno, da se ne uporabljajo v avto industriji. Kdo za vraga rabi avto za 10 milijonov kilometrov.
Torej baterije SPLOH niso nobena težava.
ttzavod ::
Do tega ne bo prišlo. So le mokre sanje evrokratov!
Seveda je odlok popolna brez veze. Ima drug namen.
Nemčija, Avstrija, Slovenija imajo v strategijah leto 2030, ko se bo prepovedalo registracijo novih naftnih avtomobilov. Nizozemska, Islandija, Norveška pa leto 2025.
Mene bolj zanima, kdo bo 2028 sploh kupil naftni avto? Kakšni posebneži?
Že leta 2025, bo v celotni evropi večina vozil baterijskih (nemčija je v 2022 dosegla 32% električnih), ker kupci želijo cenejša vozila, z energijo, ki jo napolnijo doma, povečini iz lastne strehe, ampak, da vozila imajo boljše pospeške, udobnejšo vožnjo in manj okvar. To so samo baterijska električna vozila.
Zakaj torej odločitev EU sveta?
Ker nas na področju elektromobilnosti Kitajska in ZDA prehitevajo po polni črti in se evropski avto industriji obeta usoda Kodaka in Nokie.
EU komisija želi le predramiti industrijo, da začne brez fige v žepu.
Itak, da kupcev naftnih vozil ne bo veliko že pred 2030, ampak ne želimo, da bi kupci v večini kupovali Kitajske, Korejske in Ameriške avtomobile. Kar se nam resno obeta.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ttzavod ()
jest10 ::
MasterTade ::
Sem res presenečen nad ravnijo neznanja in manipulacije večjega števila komentatorjev na slo-tech :-(
1. elektrike ni dovolj?
Povprečni avtomobil v evropi prevozi 37 km dnevno. To je 6 kWh energije.
V Sloveniji je 1,1 milijon registriranih privatnih osebnih avtomobilov.
Skupna dnevna poraba, ko preidejo na elektriko je 6,6 GWh energije.
Slovenija ima čez noč presežke proizvodnje energije cca 8 GWh.
90% polnjenj se dogaja čez noč. Zakaj? Ker je energije preveč in je posledično POCENI !!! Ljudje rajši polnijo, ko spijo (ne vozijo se, a energija je poceni.
Ali mislite, da je nek drug razlog, da je od 22 do 6 in čez vikend energija veliko cenejša?
Nimamo infrastrukture?
90% polnjenj se opravi doma. Doma imamo v sloveniji mislim, da cca 10.000.000 šuko vtičnic.
69% slovencev živi v enostavanjskih ali dvostanovanjskih hišah. 10 metrov podaljška rešuje vse težave.
Stanovalci blokov imajo garaže, parkirišča.... ki se lahko opremijo s polnilnicami (ali navadnimi vtičnicami), a moj blok spada v 10% takih, ki nimajo svojih parkirnih mest.
Pa vseeno na mojem bloki, na fasadi, imamo polnilnico. Z lahkoto. 11 kW pomeni, da za lahkoto servisira potrebe cca 10 avtomobilov. Samo z nočnim tokom. Torej, ni nerešljivih situacij, a velika večina sploh nima težav.
Električni avti so dragi? So le za bogate?
Cena avtomobila ni nalepka v salonu ali na ceniku.
Cena je seštevek mesečnega obroka za kredit (zamislite, večina avtomobilov se kupi na kredit), mesečnega stroška za gorivo in mesečnega stroška za vzdrževanje in upravljanje.
Zdaj pa seštejmo.
Kredit EKO sklada za električne avte je: BREZ POLOGA, 1,3 % obrestna mera, do 10 let.
Vsak naftni avto je dražji od električnega pandana.
Najcenejši so okrog 150€ (brez pologa) za vozilo in na to kakih par 10e za energijo mesečno. Dajte mi primer naftnega, ki je cenejši?
Če misliš, da bo elektrika ostala poceni si pa naiven. Se bodo že izmislili neke davke in dajatve da bomo ali na slabšem kot danes ali pa razlike ne bo, s tem da se boš moral zajebavati s polnjenjem eletričnih jajc. Davek za vzdrževanje infrastrukture, dražja eletrika zaradi večjega povpraševanja blablabla. Še ponoči bo dražje. in glede cen avtov: Električni avto, ki je manj prostoren kot stari twingo stane 20.000€+. Res revolucionarno. Aja vsi bomo vzeli kredit, medtem bo pa večina ostalega sveta naprej svinjala kot v času industrijske revolucije
Mors omnia aequat
kow ::
Ce mislis, da bo nafta ostala poceni, si pa naiven. Je pa tukaj en haklc.. elektriko lahko proizvajam sam, nafte pa se nisem nasel na posesti.
Da pa bo vecina ostalega sveta se naprej svinjala - zopet jes propagando.
Da pa bo vecina ostalega sveta se naprej svinjala - zopet jes propagando.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
karafeka ::
Cena je seštevek mesečnega obroka za kredit (zamislite, večina avtomobilov se kupi na kredit),
Ja, dandanes se večina avtov kupuje na kredit ali leasing, ker so postali tako dragi kot pa včasih stanovanja. Že rabljeni so postali predragi.
Pred tem (še nekaj let nazaj), je veliko manj ljudi jemalo kredite, ker so bili povprečni avti drastično bolj poceni in smo si jih lažje privoščili.
In tele prepovedi bodo samo še dvignile cene.
MasterTade ::
Zakaj bi afrika in večji del azije že danes prešli na ta zeleni prehod? Niti ne morejo, si ne prestavljam kake indije da bi se šli to. Elektriko lahko proizvajaš samo bo cena teh panelov šla tako gor da na koncu profita ne bo veliko
Mors omnia aequat
kow ::
MasterTade je izjavil:
Zakaj bi afrika in večji del azije že danes prešli na ta zeleni prehod? Niti ne morejo, si ne prestavljam kake indije da bi se šli to. Elektriko lahko proizvajaš samo bo cena teh panelov šla tako gor da na koncu profita ne bo veliko
Itak. Peska bo zmanjkalo, panelov ne bo.
kow ::
Tud bicikle hocejo vsi imet. Pa so se kar v trgovini. Nisi ti cist premislil, a?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
karafeka ::
V čem je pa potem sploh smisel, da so uvedli prepoved ICEjev, če pa vsi hočejo te tazelene avte?
Dandanes nam "demokratska" oblast samo nekaj omejuje in zapoveduje. In se jim fučka za njihove napake, ker jih čez 5 let itak ni več. Naše življenje je pa vedno bolj drago in si še hrano težje privoščimo, kaj šele tele zelene avte.
Dandanes nam "demokratska" oblast samo nekaj omejuje in zapoveduje. In se jim fučka za njihove napake, ker jih čez 5 let itak ni več. Naše življenje je pa vedno bolj drago in si še hrano težje privoščimo, kaj šele tele zelene avte.
MasterTade ::
Gre za prepoved prodaje novih vozil. Dizle boš gledal po cesti lahko še vsaj 30 let
Mors omnia aequat
mr_chai ::
MasterTade je izjavil:
Gre za prepoved prodaje novih vozil. Dizle boš gledal po cesti lahko še vsaj 30 let
Ne bi rekel, da bo tako. Če bo EU še obstajala naslednjih 20 let, ni vrag da se ne bodo spomnili osebna vozila na dizelska goriva prepovedati. Pri teh eurokratih je vse možno.
starfotr ::
Jaz pravim, da do tega ne bo prišlo.
Če bi imeli vse proge elektrificirane in dvotirne, po mestih tramvaje in podobno, ter garantirane projekte nukleark in superiorno elektro omrežje, potem bi razumel, da v 10 letih letih prenehamo z ICE motorji.
Tako smo pa v klincu. Reševanje avto industrije z e-vozili v EU s promocijo in subvencijo države je pač strel v glavo.
Če bi imeli vse proge elektrificirane in dvotirne, po mestih tramvaje in podobno, ter garantirane projekte nukleark in superiorno elektro omrežje, potem bi razumel, da v 10 letih letih prenehamo z ICE motorji.
Tako smo pa v klincu. Reševanje avto industrije z e-vozili v EU s promocijo in subvencijo države je pač strel v glavo.
Lonsarg ::
Jaz gledam na to tako, da so birokrati in ekonomija itak pocasni in je letnica 2035 bolj kot brca v rit ne pa striktno pravilo. Ce ne bo ratalo bodo ze prestavli na kasneje. Je vseeno bolje imeti strozji rok in prestaviti kot pa manj strogega in potem se noben ne gane.
Osebno mislim da bodo 2035 novi pure bencinski nehibridi res prepovedani, mislim pa da bo dejanski realni rok za prikljucne hibride kasneje, morda sele 2045, pa neko izjemo bodo dali za prikljucne hibride.
Definitivno pa bomo ze prej v roku 5 let videli izenacitev cene EV vozil z bencinarji.
Osebno mislim da bodo 2035 novi pure bencinski nehibridi res prepovedani, mislim pa da bo dejanski realni rok za prikljucne hibride kasneje, morda sele 2045, pa neko izjemo bodo dali za prikljucne hibride.
Definitivno pa bomo ze prej v roku 5 let videli izenacitev cene EV vozil z bencinarji.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
starfotr ::
Se vidi uspešnost vseh teh visokoletečih ciljev.
Recimo o vsebnosti CO2 v ozračju, maksimalnem dvigu temperature, porabi vseh sredstev. Vse samo narašča, nič ne pada.
Recimo o vsebnosti CO2 v ozračju, maksimalnem dvigu temperature, porabi vseh sredstev. Vse samo narašča, nič ne pada.
Lonsarg ::
Kar si nastel je posledica koronskih norih ukrepov in vojne in posledicno ekonomija v k... vkljucno z avtomobilsko industrijo, elektro industrijo (kurjenje premoga smo povecal)... Skratka EV je tle zgolj zrtev, ker bo pac prehod pocasnejsi zaradi vseh teh problemov.
Bi pa ustavitev prehoda unicila Evropsko avto industrijo. EV je namrec smer kamor gre cel svet in ce bi se odlocli v EU vztrajat na fosilnih motorjih bi izvoz nase avtomobilske industrije kolapsiral.
Bi pa ustavitev prehoda unicila Evropsko avto industrijo. EV je namrec smer kamor gre cel svet in ce bi se odlocli v EU vztrajat na fosilnih motorjih bi izvoz nase avtomobilske industrije kolapsiral.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
Lonsarg ::
Ja doloceni problemi so ze od prej, ampak noben izmed njih nima nic z EV. Bo pa EV nekatere izmed teh problemov zmanjsal.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
starfotr ::
Ničesar ne bodo zmanjšali. EV so reševanje EU avtomobilske industrije. Nobenega ne zanima okolje.
asdf_jklc ::
EV so nateg stoletja in ti bruseljski kreteni ne vedo kaj so sprejeli. Ampak dobro, če recimo še uspem vozit kakih 30 let, bom verjetno uspel zgurat z navadnim avtomobilom - plan je sledeč: 2030 do 2035 bom kupil še dva avtomobila, če bo treba tudi kako leto prej, pa bo nekaj časa stal, preden se ga bo začelo uporabljati. Tudi rabljene se bo še nekaj časa dobilo. Če prepovedo vstop v mesta, me ne boli, drugje se še vedno lahko vozim. Potem pa bo že starost naredila svoje. Drugače pa:
- upam da so si izračunali vpliv na turizem (vsakoletni dopusti na npr. hrvaški obali - ob trenutni infrastrukturi mission impossible)
- vpliva na gospodarstvo: ko bo obrtnik stal in filal avto, namesto, da bi razvažal stvari
- brutalna sprememba življenjskega sloga za mnoge (EV pač ne boš kupil kar tako - že sedaj so vsa vozila dramatično precenjena)
- sesutje marsikatere gospodarske panoge - Italijani se že uglašajo
Folk se ne zaveda, kaj brusljski kreteni delajo: prodal bodo svobodo bruseljskim kretenom. O ekologiji in EV, se pa lahko samo smejem. Življenje se bo brutalno podražilo in years to come. Če se da, uživajte zadnjih normalnih 10 let.
- upam da so si izračunali vpliv na turizem (vsakoletni dopusti na npr. hrvaški obali - ob trenutni infrastrukturi mission impossible)
- vpliva na gospodarstvo: ko bo obrtnik stal in filal avto, namesto, da bi razvažal stvari
- brutalna sprememba življenjskega sloga za mnoge (EV pač ne boš kupil kar tako - že sedaj so vsa vozila dramatično precenjena)
- sesutje marsikatere gospodarske panoge - Italijani se že uglašajo
Folk se ne zaveda, kaj brusljski kreteni delajo: prodal bodo svobodo bruseljskim kretenom. O ekologiji in EV, se pa lahko samo smejem. Življenje se bo brutalno podražilo in years to come. Če se da, uživajte zadnjih normalnih 10 let.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: asdf_jklc ()
gruntfürmich ::
Slovenija ima čez noč presežke proizvodnje energije cca 8 GWh.
kam pa gre ta elektrika?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
starfotr ::
Vse se porabi. Če se ne bi porabilo, bi imeli kar štalo s frekvenco. Tako, da je vedno proizvedeno točno toliko, kot je porabe.
Lonsarg ::
To niso presežki proizvodnje kot se je nerodno izrazil, ampak presežki proizvodnje zmogljivosti.
Glavni point teh številk je, da kar se tiče moči omrežja in pokrivanja špic z ekstra elektrarnami za špice imajo EV avtomobili zanemarljiv vpliv, ker se bodo pretežno ponoči polnili z ustreznimi tarifami preko katerih se bo demotiviralo polnjenje popoldne.
Glavni point teh številk je, da kar se tiče moči omrežja in pokrivanja špic z ekstra elektrarnami za špice imajo EV avtomobili zanemarljiv vpliv, ker se bodo pretežno ponoči polnili z ustreznimi tarifami preko katerih se bo demotiviralo polnjenje popoldne.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
kow ::
Se vidi uspešnost vseh teh visokoletečih ciljev.
Recimo o vsebnosti CO2 v ozračju, maksimalnem dvigu temperature, porabi vseh sredstev. Vse samo narašča, nič ne pada.
Odvisno. V ZDA in Evropi emisije CO2 padajo. Imamo tudi rekordna vlaganja v obnovljive vire - trend se bo zagotovo nadaljeval.
m0LN4r ::
Sem res presenečen nad ravnijo neznanja in manipulacije večjega števila komentatorjev na slo-tech :-(
1. elektrike ni dovolj?
Povprečni avtomobil v evropi prevozi 37 km dnevno. To je 6 kWh energije.
V Sloveniji je 1,1 milijon registriranih privatnih osebnih avtomobilov.
Skupna dnevna poraba, ko preidejo na elektriko je 6,6 GWh energije.
Slovenija ima čez noč presežke proizvodnje energije cca 8 GWh.
90% polnjenj se dogaja čez noč. Zakaj? Ker je energije preveč in je posledično POCENI !!! Ljudje rajši polnijo, ko spijo (ne vozijo se, a energija je poceni.
Ali mislite, da je nek drug razlog, da je od 22 do 6 in čez vikend energija veliko cenejša?
Nimamo infrastrukture?
90% polnjenj se opravi doma. Doma imamo v sloveniji mislim, da cca 10.000.000 šuko vtičnic.
69% slovencev živi v enostavanjskih ali dvostanovanjskih hišah. 10 metrov podaljška rešuje vse težave.
Stanovalci blokov imajo garaže, parkirišča.... ki se lahko opremijo s polnilnicami (ali navadnimi vtičnicami), a moj blok spada v 10% takih, ki nimajo svojih parkirnih mest.
Pa vseeno na mojem bloki, na fasadi, imamo polnilnico. Z lahkoto. 11 kW pomeni, da za lahkoto servisira potrebe cca 10 avtomobilov. Samo z nočnim tokom. Torej, ni nerešljivih situacij, a velika večina sploh nima težav.
Električni avti so dragi? So le za bogate?
Cena avtomobila ni nalepka v salonu ali na ceniku.
Cena je seštevek mesečnega obroka za kredit (zamislite, večina avtomobilov se kupi na kredit), mesečnega stroška za gorivo in mesečnega stroška za vzdrževanje in upravljanje.
Zdaj pa seštejmo.
Kredit EKO sklada za električne avte je: BREZ POLOGA, 1,3 % obrestna mera, do 10 let.
Vsak naftni avto je dražji od električnega pandana.
Najcenejši so okrog 150€ (brez pologa) za vozilo in na to kakih par 10e za energijo mesečno. Dajte mi primer naftnega, ki je cenejši?
Še vprašanj?
Ekologija?
Izdelava električnega avta je kamilica v primerjavi naftnega avta, ampak šele potem pride pa gorivo.. Ki je prava katatstrofa pri naftnih vozilih.
In seveda vzdrževanje. Recimo zavorne obloge na 250.00 km ni potrebno menjavati. Nikoli jih ne menjavamo. Katalilzatorja, turbine, svečke, olja, ... nič od tega nikoli nisem menjava na električnem avtu, a na naftnem sem redno.
Baterije? To je popularno vprašanje.
Baterije v trenutnih avtomobilih so dimenzionirane, da izgubijo 20% kapacitete po cca 1500 ciklih. Po domače 1500 avtonomij.
Pri srednji klasi, 400km avtonomije je to 400 x 1500 = 600.000 prevoženih kilometrov. Torej, po 600.000 km vam avto z enim polnjenjem ne bo šel 400km ampak le 320km.
Baterija, ko jo zamenjate gre seveda v zalogovnike energije, solarne elektrarne ali v podjetja, kjer se s svojo kapacieto še zelo koristna enih 20 do 30 let. Zato je neumno danes govoriti o reciklaži, ko bodo prve baterije na volj tam 2050... 2060... neke količine za reciklirati.
Osebno delam z baterijami, ki imajo 25.000 ciklov (LTO) do 80% začetne kapacitete. Če bi te dali v avto, bi imeli 400 x 25.000 = 10.000.000 kilometrov za prevoziti.
Jasno, da se ne uporabljajo v avto industriji. Kdo za vraga rabi avto za 10 milijonov kilometrov.
Torej baterije SPLOH niso nobena težava.
Po prebranem, gremo se letos po enga dizl karavana. Je boljse vzeti rabljenga dizla karavana za 1/3 cene TesleY.
Tistih 40.000€ razlike se pri povprecno 37km nikoli nebi povrnilo, ceno pa zdej ne ko norijo cene elektrike navzgor. Grundversorgerji so ze pri 50 centih, novi narocniki pa od 70-90 centov.
Zdaj ko gledam oglase, se mi zdi da bom kupil kr dva ista dizl karavana, pa z preostankom denarja se vozil vsaj 3000 dni.
Hvala za nasvet
Lp
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
m0LN4r ::
MasterTade je izjavil:
Sem res presenečen nad ravnijo neznanja in manipulacije večjega števila komentatorjev na slo-tech :-(
1. elektrike ni dovolj?
Povprečni avtomobil v evropi prevozi 37 km dnevno. To je 6 kWh energije.
V Sloveniji je 1,1 milijon registriranih privatnih osebnih avtomobilov.
Skupna dnevna poraba, ko preidejo na elektriko je 6,6 GWh energije.
Slovenija ima čez noč presežke proizvodnje energije cca 8 GWh.
90% polnjenj se dogaja čez noč. Zakaj? Ker je energije preveč in je posledično POCENI !!! Ljudje rajši polnijo, ko spijo (ne vozijo se, a energija je poceni.
Ali mislite, da je nek drug razlog, da je od 22 do 6 in čez vikend energija veliko cenejša?
Nimamo infrastrukture?
90% polnjenj se opravi doma. Doma imamo v sloveniji mislim, da cca 10.000.000 šuko vtičnic.
69% slovencev živi v enostavanjskih ali dvostanovanjskih hišah. 10 metrov podaljška rešuje vse težave.
Stanovalci blokov imajo garaže, parkirišča.... ki se lahko opremijo s polnilnicami (ali navadnimi vtičnicami), a moj blok spada v 10% takih, ki nimajo svojih parkirnih mest.
Pa vseeno na mojem bloki, na fasadi, imamo polnilnico. Z lahkoto. 11 kW pomeni, da za lahkoto servisira potrebe cca 10 avtomobilov. Samo z nočnim tokom. Torej, ni nerešljivih situacij, a velika večina sploh nima težav.
Električni avti so dragi? So le za bogate?
Cena avtomobila ni nalepka v salonu ali na ceniku.
Cena je seštevek mesečnega obroka za kredit (zamislite, večina avtomobilov se kupi na kredit), mesečnega stroška za gorivo in mesečnega stroška za vzdrževanje in upravljanje.
Zdaj pa seštejmo.
Kredit EKO sklada za električne avte je: BREZ POLOGA, 1,3 % obrestna mera, do 10 let.
Vsak naftni avto je dražji od električnega pandana.
Najcenejši so okrog 150€ (brez pologa) za vozilo in na to kakih par 10e za energijo mesečno. Dajte mi primer naftnega, ki je cenejši?
Če misliš, da bo elektrika ostala poceni si pa naiven. Se bodo že izmislili neke davke in dajatve da bomo ali na slabšem kot danes ali pa razlike ne bo, s tem da se boš moral zajebavati s polnjenjem eletričnih jajc. Davek za vzdrževanje infrastrukture, dražja eletrika zaradi večjega povpraševanja blablabla. Še ponoči bo dražje. in glede cen avtov: Električni avto, ki je manj prostoren kot stari twingo stane 20.000€+. Res revolucionarno. Aja vsi bomo vzeli kredit, medtem bo pa večina ostalega sveta naprej svinjala kot v času industrijske revolucije
Elektrika ni poceni. Zato pa nemci strajkajo, vlada jim vsiljuje avte za 60.000€ in elektriko za vse do 89centov na kw.
Na oglasni deski pri obcini lepo listek, da je nova cena od 1.4.2023 za grundversorger 49centov za nove narocnike pa 80 al 90nekje odvisno od vezave ipd.
Folk je zaradi tega navalil na rabljene avte, ker ni racunice vec.
Tisti, ki so pa v najemu in imajo avto sparkiran nekje ob cesti boksigavedi kok dalec od 3. stuka, pa se zelo dolgo ne bodo razmisljali o elektriki.
Tistih jajc od EVjev pa itak nihce ne kupuje. Ostale EV dragotine pa, ki so na cesti so na lizinge na firmo in nic kaj privat. Redki so taki, ki so se sli skesirat za EV iz lastnega zepa.
Da je kripa cenejša kot avto res ni neka ugotovitev za nobela.
Hec je v tem, da je tudi cenejsa od rabljene EV kripe in ima vseeno 1000km dosega xD
Pa se izbiras lahko med barvo, opremo, vlecno kluko da/ne, ni treba imeti parkplaca z polnilnico, sami plusi.
Ko bo rabljen EV za 15k imel tak prtljaznik in 1000km dosega, bomo tudi raja navalila, do takrat pa bo se 20 let smrdelo iz auspuhov.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
m0LN4r ::
Jaz pravim, da do tega ne bo prišlo.
Če bi imeli vse proge elektrificirane in dvotirne, po mestih tramvaje in podobno, ter garantirane projekte nukleark in superiorno elektro omrežje, potem bi razumel, da v 10 letih letih prenehamo z ICE motorji.
Tako smo pa v klincu. Reševanje avto industrije z e-vozili v EU s promocijo in subvencijo države je pač strel v glavo.
Dnarja ni za krpanje cest in kvalitetno saniranje, potem pa eni sanjajo mavricne nosoroge o elektrifikaciji ulicnih parkirisc ipd.
Peter Pan.
Medtem pa so nasim zavrnili postavitev solarne pred kratkim.
Mokre sanje so to zaenkrat in nic vec. Se vidimo cez 20 let.
Komaj cakam prvo verizno trcenje v predoru, ko bo vsaj 10 EVjev udelezenih in bo vsaj en zagorel, gl:hf
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Unchancy ::
@ttzavod
O čemu ti to? Da ti narišem: če smo lahko globalno postavili življenja na glavo v enem tednu in se reorganizirali na načine, ki so bili pred tem no-go in je vse čisto ok funkcioniralo, potem ne vidim problema, da se reorganiziramo v 20+ letih in to precej manj dramatično kot smo se v enen tednu.
Leta 2020 marca smo uvedli lockdown. V roku par dni smo imeli življenje postavljeni na glavo. Tole z EVji je mačji kašelj in prehod bo trajal vsaj kakšnih dodatnih 15 let. Časa dovolj.
Torej teoretik zarot. Hahahahaha. Komu jaz odgovorjam :-D
O čemu ti to? Da ti narišem: če smo lahko globalno postavili življenja na glavo v enem tednu in se reorganizirali na načine, ki so bili pred tem no-go in je vse čisto ok funkcioniralo, potem ne vidim problema, da se reorganiziramo v 20+ letih in to precej manj dramatično kot smo se v enen tednu.
Škoda časa za ta režimski forum.
Pobrišite post, iz bunkerja vas že kličejo.
Adijo mod Rdeči Kmeri.
Pobrišite post, iz bunkerja vas že kličejo.
Adijo mod Rdeči Kmeri.
starfotr ::
Ugasneš, zapreš, uvedeš lockdown lahko vse čez noč. Novih nukleark in vsega ostalega pa se ne da čez noč naredit.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Na Japonskem obrat v jedrsko energijo (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 9894 (5303) | Maxlos |
» | EU se pripravlja na brezemisijska vozila leta 2035 (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 21103 (14722) | Surstromming |
» | Irska bi čez deset let prepovedala nove bencinske in dizelske avtomobileOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 11050 (7233) | AndrejO |
» | Slovenija po letu 2030 brez novih avtomobilov na nafto in bencin (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 86816 (78740) | AštiriL |