» »

Nenormalno visoka poraba

Nenormalno visoka poraba

1
2
»

a_borlak ::

blay44 je izjavil:


:D Večne dileme, pa zgodbe marketinga.
Kar normalna poraba.
Porabil si svojih cca. 10 kW čiste energije.
Dizel ima ene 80% boljši izkoristek od benza,
v litru nafte je več energije, ima pa večjo težo in
nafta počasneje gori.
Zdej, lahko pa samo držiš motor na delovni temperaturi
pa bo šlo za ogrevanje ene 3 litrčke, pa 3l za lahkotno
pomikanje kake kartonaste škatlice.


Dizel in bencin imata približno podobno energetsko vrednost, prvi okoli 12, drugi okoli 13kWh. Glavna razlika je v obratih, medtem ko imaš dizla na AC pri okoli 2200 ali manj (odvisno od prestav), si pri bencinarju hitro na 3000 ali več pri 130km/h. In to ti dela porabo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: a_borlak ()

blay44 ::

Kr neki.
Lej, govoriš kot un @mXPrimoz.
Kompresija bencinarja je od 6-12b,
dizla pa 18-25b. Večja kompresija,
zahtevnejši motor in upravljanje.
To ti za izhodišče pove vse!
Gori bi moral pisati v kWh(energiji);((

starfotr ::

Energijska gostota (dizel vs. bencin) na kg je tam tam, medtem ko na l je razlika približno 15 %. Torej 15 % energije na liter ima dizel več v sebi. Odvisno sicer od temperature.


Koliko energije gre za predelavo surove nafte v bencin ali v dizel je pa spet odvisno. Ker na primer v EU smo blazno požrešni za dizel (porušeno ravnovesje med porabo dizla in bencina) in moramo dodatne kapacitete dizla uvažat iz drugih rafinerij. Medtem ko izvažamo bencin. Kar je spet svojevrstna neumnost. To, da pride neko gorivo do avta je precej potratna zadeva.

hojnikb ::

blay44 je izjavil:

Kr neki.
Lej, govoriš kot un @mXPrimoz.
Kompresija bencinarja je od 6-12b,
dizla pa 18-25b. Večja kompresija,
zahtevnejši motor in upravljanje.
To ti za izhodišče pove vse!
Gori bi moral pisati v kWh(energiji);((


tle si napisal kr ene stevile, ki nimajo veze ze realnostjo modernih motorjev. Lep primer je mazda. Imajo tako bencinski kot dizlski motor z 14:1 kompresije. Ubistvo majo tudi bencinarja z 16.3:1 kompresije, ampak tisti je mal posebn.

Tudi nasplosno velja, da so razlike v kompresiji obeh tipov motorja precej nizje, kot vcas. Tipicen turbobencinc bo danes mel 10-12:1 kompresije, dizl pa 15-16:1

Razlogov zakaj dizl porabi manj je vec in kompresija ni en izmed bolj bistvenih. V resnic je zaradi precej visjega tlaka vbrizganja (2000bar+), visje volumetricne energije nafte, precej nizji pumping lossi (ni throttlebody-a da bi modulirar navor), visok razpon AFR-a, v katerem lahko deluje motor, samovziganje, namesto spark vziganje. Pa seveda zaradi pocasnejsega vrtenja (aka tipicno vec navora v nizjih obratih) je tudi manj internih frikcij. Razlog zakaj ima vecina dizlov daljse prestave...
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

korenje3 ::

avto brez turbine bo imel že tako visoko porabo. S hitrostjo pa raste poraba eksponentno.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

sbawe64 ::

Avtor teme je povedal, kaj vozi ?
2020 is new 1984
Corona World order

kow ::

Ne. Itak pa ni pomembno. Napisal je 1.6, pozabil pa na tezo avtomobila. Vemo pa, da je laznivec. Morda je se huje - ne ve kaj pomeni povprecna hitrost.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

blay44 ::

hojnikb je izjavil:


....kr ene stevile, ki nimajo veze ze realnostjo modernih motorjev.....
....primer je mazda. Imajo tako bencinski kot dizlski motor z 14:1 kompresije....
....dizl porabi manj je vec in kompresija ni en izmed bolj bistvenih.....
?
....visok razpon AFR-a
....samovziganje, namesto spark vziganje
....je tudi manj internih frikcij

8-O
Sej ne razumem tega. A so to kaki stari motorji?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: blay44 ()

feryz ::

sbawe64 je izjavil:

Avtor teme je povedal, kaj vozi ?
Ja, je povedal, avto letnik 2005. Zato je poraba normalna.

Za primerjavo, moja dvotonska, 340 konjska zafira, pri umirjeni vožnji žre okrog 7 litrov pri 160 km/h. Dizla, seveda.

Trenutno imam po dobrih dveh mesecih in 12k prevoženih kilometrih, povprečno porabo 8,8 l/100 km in jo ne morem spraviti višje, pa če se še tako trudim.
Pri prejšnji zafiri je bila povprečna poraba 10,5l/100 km. Podobna žival, le da je bilo 400 konj pod pokrovom. Ampak je tudi nekaj dala od sebe. Tole novo čudo pa je kr neki, bolj žalost kot veselje.

hojnikb ::

blay44 je izjavil:

hojnikb je izjavil:


....kr ene stevile, ki nimajo veze ze realnostjo modernih motorjev.....
....primer je mazda. Imajo tako bencinski kot dizlski motor z 14:1 kompresije....
....dizl porabi manj je vec in kompresija ni en izmed bolj bistvenih.....
?
....visok razpon AFR-a
....samovziganje, namesto spark vziganje
....je tudi manj internih frikcij

8-O
Sej ne razumem tega. A so to kaki stari motorji?

zakaj bi bili stari motorji? Če še nisi opazo, so kompresije večje od 20:1 pri dizlih domena skoraj izkjučno starih dizajno z indirektnim vbrizgom (aka traktorji ali stari avtomobili tipa golf2). Novejsi motorji zaradi visokega tlaka vbrizga in precizno kontrolo le tega potrebujejo bistveno manjso kompresijo. Rezultat zmanjševanja kompresije pri dizlih je pa precejsno zmanjsanje NOx. Ergo imajo zato vsi moderni dizli kompresijo 16:1 ali manj (v primeru mazde je to zgolj 14:1)
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

blay44 ::

Ti mešaš med dejanskim in geometrijskem kompresijskem razmerju!
Recimo, slovita renojeva 1,9 dosega 18.5, morajo pa variabilne lopatice na turbini delati
berzhibno. Reno/mercedes 1.6 je 15.5 zaradi euro7, bmw 16, pa večino tovornih
16, da lahko požrejo vse.
Pa za nox skrbi egr(tvoj afr:D). Kontraverzni pm delci in euro7,
predvsem za ameriški trg, kjer se soft goljufanje ne konča dobro, je
pa druga reč.
Izkoristek batnega termičnega stroja, pa spet druga.
Zdej rabmo samo še spark vziganje, pa gdi, pa knox senzor:D

Blinder ::

Blay44, dej, napiši kaj več.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

blay44 ::

Kaj naj napišem. To je sto let stara tehnologija,
sam elektroniko namesto mehanskih regulatorjev uporabljajo.
Je cenejša in enostavnejša.

Blinder ::

Kaj pocne EGR?
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

miha98 ::

EGR ventil pomoje nekaj odpira... :D

ginekk ::

Blinder je izjavil:

Kaj pocne EGR?


EGR meša izpušne pline nazaj v sesalni del, z namenom zmanjševanja dušikovih oksidov v izgorevanju.
Deluje predvsem ob ogrevanju motorja, v prostem teku in na nižjih obremenitvah.

Pa prej ste govorili o kompresiji, čim je gor turbo, statična kompresija nima več toliko pomena.

Tudi vžiganje mešanice je precej optimizirano, že več kot 30 let odkar je Saab vpeljal zaznavanje optimalne točke vžiga zmesi prek same svečke (t.i. ION sensing).

Valvoline ::

egr analogija, cev iz ritjo direkt v usta, recirkulacija *izpusnih* plinov. fajn ane. lol.
:D

miha98 ::

miha98 je izjavil:

EGR ventil pomoje nekaj odpira... :D


https://www.silux.si/avto-moto-novice/2... evo tole

Goran's Blog ::

Octavia 1.9 TDI(100Km) (Relacija Slovenija-Francija) 4 osebe v avtomobilu + strežnik kovček za smučke 4,5l (avtocesta max 120Km/h).

Blinder ::

Racunano na roke ali po BC? Ker je nekam malo
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

PacificBlue ::

Strešni kovček zaradi zračnega uporaba dodatno prinese 10-15 odstotkov vecjo porabo
I’m out.
:3

Zgodovina sprememb…

Goran's Blog ::

Glede na računalnik ja nisem na roke računal.
Je pa za nazaj ko smo šli vozili 160-170 bila poraba okoli 7,6.

Blinder ::

PacificBlue je izjavil:

Strešni kovček zaradi zračnega uporaba dodatno prinese 10-15 odstotkov vecjo porabo


odvisno od hitrosti. Pri 30 km/h gre skoraj vsa poraba za premagat kotalni upor.
Na tej octavii tdi gre nekaj (3-4?) L porabe že samo za premagovanje kotalnega upora. Potem ne ostane dosti viška do 4.5 L.
Moj avto ima minimalno porabo glih ene 4 L/100.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

ATRUM ::

Lambda sonda - menjaj univerzalno bosch 60-100 eur. resetiraj računalnik po par 100km bo poraba padla.

kow ::

Goran's Blog je izjavil:

Glede na računalnik ja nisem na roke računal.
Je pa za nazaj ko smo šli vozili 160-170 bila poraba okoli 7,6.


Za 160km/h po gps se zdi 7.6 na robu moznega. Stevci ponavadi kazejo nekaj km/h vec.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

mr_chai ::

dfgdfg je izjavil:

Same babe s temi VAGi in Renaulti. A ma kdo Subaruja?

Za subija morš met jajca, da to voziš, ker ko ti kaj crkne, veliko sreče pri iskanju mehanika !

mr_chai ::

ATRUM je izjavil:

Lambda sonda - menjaj univerzalno bosch 60-100 eur. resetiraj računalnik po par 100km bo poraba padla.


Kar nekaj na pamet mu svetuješ. Ni nujno da je sonda kriva. So še drugi razlogi zakaj bi računalnik doziral prebogato mešanico.

G0zdar ::

River0123 je izjavil:

Ko je govora o porabi, se mi zdi da vecina na avtocesti govori o enih 5,5-6,5 litrih.

Moj 1.6 z 110 konji letnik 2005 porabi na avtocesti 9litrov, kadar je vklopljena klima pa 10. Z voznjo 110 brez klime mi ga je uspelo spravit na 8,6 litrov. Vozim pa v povprecju 160. Je taka poraba za star avto normalna?


Ne vem sicer, za kako težak avto (in kakšna je oblika - zračni upor) gre, ampak po mojih izkušnjah je 8.6 litrov na 100 km brez klime pri 110 km/h definitivno preveč. Imam izkušnjo s podobno starim focusom (bencinar), enako 1.6 in 110 KM, pri 110 km/h na avtocesti porabi okoli 6 - 6.5 litrov na 100 km.
8-9 litrov pri tej hitrosti pa mi je "kuril" Yugo 55 :).

hojnikb ::

blay44 je izjavil:

Ti mešaš med dejanskim in geometrijskem kompresijskem razmerju!
Recimo, slovita renojeva 1,9 dosega 18.5, morajo pa variabilne lopatice na turbini delati
berzhibno. Reno/mercedes 1.6 je 15.5 zaradi euro7, bmw 16, pa večino tovornih
16, da lahko požrejo vse.
Pa za nox skrbi egr(tvoj afr:D). Kontraverzni pm delci in euro7,
predvsem za ameriški trg, kjer se soft goljufanje ne konča dobro, je
pa druga reč.
Izkoristek batnega termičnega stroja, pa spet druga.
Zdej rabmo samo še spark vziganje, pa gdi, pa knox senzor:D


O kaksnem dejanskem/geometrijskem kompresijskem razmerju ti to?
Tle se pogovarjamo izkjucno o staticni kompresiji (kar je itk edini podatek, ki ga lahko dobis pri motorjih z googlanjem). Torej razmerje volumna cilindra (+glava) v TDC in BDC. Govorit o dinamicni kompresiji je brezveze, sploh pri dizl motorjih.

Vsi ti motorji z visoko kompresijo so stari dizajni pred commonrailom.

In ja, za NOx skrbi precej zadev, tudi EGR. Ampak precejsn vpliv ima tudi kompresija, zato se pa zamnjsuje pri dizlih. Visji staticni tlak, visje temparature, večja formacija NOx delcov.

Zdej rabmo samo še spark vziganje, pa gdi, pa knox senzor

To ze vse obstaja vsaj 20 let. Hell, tudi kompresijsko vzgane bencinarje mamo (mazda skyactiv-x)

ginekk je izjavil:

Blinder je izjavil:

Kaj pocne EGR?


EGR meša izpušne pline nazaj v sesalni del, z namenom zmanjševanja dušikovih oksidov v izgorevanju.
Deluje predvsem ob ogrevanju motorja, v prostem teku in na nižjih obremenitvah.

Pa prej ste govorili o kompresiji, čim je gor turbo, statična kompresija nima več toliko pomena.

Tudi vžiganje mešanice je precej optimizirano, že več kot 30 let odkar je Saab vpeljal zaznavanje optimalne točke vžiga zmesi prek same svečke (t.i. ION sensing).


Tudi pri turbo motorjih je staticna kompresija bistvena, ker če je previsoka, imas precej vec tezav z knockom. Zato pa ma vecina turbo motorjev GDI, ker lahko z bolj preciznim vbrizgom boljs kontroliras oz. zmanjsas knock in posledicno lohk furas visjo staticno kompresijo.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

hojnikb ::

EGR ima tudi eno bistveno funkcijo (poleg nizanja NOx). Precej pomaga pri ogrevanju motorja, predvsem dizlov. EGR sistem je ponavadi vodno hlajen. In ker so izpusni plini takoj vroci, če le te polovis in s tem ogrevas antifriz, precej hitrej ogrejes motor, kar posledicno pomen manjse emisije in porabo. Poziranja samsvojga "dreka" ima vseen svoje prednosti :)

Blinder je izjavil:

Racunano na roke ali po BC? Ker je nekam malo

V resnic je to kr pozresno.

Blinder je izjavil:

PacificBlue je izjavil:

Strešni kovček zaradi zračnega uporaba dodatno prinese 10-15 odstotkov vecjo porabo


odvisno od hitrosti. Pri 30 km/h gre skoraj vsa poraba za premagat kotalni upor.
Na tej octavii tdi gre nekaj (3-4?) L porabe že samo za premagovanje kotalnega upora. Potem ne ostane dosti viška do 4.5 L.
Moj avto ima minimalno porabo glih ene 4 L/100.

dost visoko. Modern commonrail dizl bp zmore 3L/100km...

ATRUM je izjavil:

Lambda sonda - menjaj univerzalno bosch 60-100 eur. resetiraj računalnik po par 100km bo poraba padla.

neumnost...
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Poraba avtomobila (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Na cesti
36359257 (9934) hojnikb
»

Avto z najnižjo "potovalno" porabo (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
29928338 (10895) WizzardOfOZ

TSI oz. TFSI motorji (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
12846383 (42091) Mavrik
»

efektivna vožnja dizla (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15034092 (29692) Siddh
»

Poraba na AC in izven nje (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
7822004 (20160) WarpedGone

Več podobnih tem