» »

Kateri električni avto?

Kateri električni avto?

««
20 / 55
»»

hojnikb ::

ja, ampak mas spet tezav function vs form. Lahko imas izjemno eksotično obliko in kotalni upor, kar ti nanese aptero. Katera je arguably najnizje kar se da it, kar se tiče učinkovitosti, pa da se vendo lahko vozis dva in je vozilo dvosledno. Če gres pa v bolj konvencionalne oblike s 4 kolesi, pač zrtvujes aero in tezo, posledicno rabis vecjo baterijo kar nanese se dodatno tezo in nizjo učinkovitost. Vesoljske ladije looking avtomobile pa mass market nebo kupoval.

Pa tudi sicer; kaj meni koristi avtomobil s paneli, če je v garazi? Eksotike kt je aptera si res nebi zelel met na javnem parkingu...
#brezpodpisa

jernejl ::

pegasus je izjavil:

hojnikb je izjavil:

Na 4 kolesnem avtomobilu stvar ne deluje.
Dokler tehta dve toni, res ne. Če pa primerno shujša, je energije iz fotovoltaike vrh glave dovolj.

Zakaj bi kupovali tako neučinkovita vozila kot je Aptera, če je pa električni bicikel bistveno bolj učinkovit? Panele za polnjenje takega bicikla pa imaš lahko na balkonu ali na fasadi, ali pa na hrbtu. Če hočeš imeti več kot dve kolesi, pa zmontiraš še pomožna in imaš lahko štiri.

a_borlak ::

Samo v vednost, če v Sloveniji s SE pokriješ le pozidane površine, bi dobil cca 10TW nazivne moči. Sploh ne rabiš travnikov, čeprav po drugi strani trava pod paneli še vedno uspeva in zemlja zadržuje več vlage, kar nam glede na prihodnje obete zna priti prav.

pegasus ::

jernejl je izjavil:

Zakaj bi kupovali tako neučinkovita vozila kot je Aptera, če je pa električni bicikel bistveno bolj učinkovit?
Učinkovit ne, praktičen pa. A samo na kratke razdalje v mestnem okolju. Na dolge pa ... ko boš delal 1600km na dan z električnim biciklom, se ponovno oglasi. Btw, Aptera ima zaradi boljše aerodinamike nižjo porabo kot električni bicikl.

WizzardOfOZ ::

hojnikb je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

hojnikb je izjavil:

seveda mas zamenjavo...


In kaj je zamenjava za ICE? Vsi travniki pokriti s solarnimi paneli?
Sem bil na Korziki. Nekoč lepi travniki, narava, danes pokrita s solarnimi paneli. Je to rešitev?
Jaz mislim da ne. In nočem take rešitve. Se strinjam, da strehe pokrijemo s paneli, travnikov, hribov in zemlje pa ne.

ne, solarni paneli na vsako streho, tam k sodijo. Pa kakšen nek še. Pa imamo vsaj pri nas čisto dovolj energije za _vse_ avtomobile na elektriko.


Ne še ti pravljic govorit. Že sedaj drago uvažamo elektriko, potem ko bo vsaka bajta imela vsaj en EV in še toplotno črpalko, bomo pa skrahiral.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

tony1 ::

WizzardOfOZ je izjavil:

najlepši travniki pokriti z milijoni plat solarnih celic niso prihodnost, oziroma ne smejo biti. bo treba ukinit in zbit iz glave bedarije o solarnih elektrarnah. in dokler ne bo novih JE, tudi EV prepovedat prodajat.


V cajtengih je bil objavljen podatek Elektra Lj, da so lani morali zavrniti vloge za priklop 500 malih sončnih elektrarn (običajna cena izgradnje 10-15k EUR) na javno el. omrežje.

Izračunali so tudi, da bi jih strošek nadgradnje omrežja, s katerim bi lahko vseh 500 priklopili stal: 500 * 185.000 EUR = 92 mio EUR.

Kakšna je projektirana življenjska doba sončnih panelov? 15 let? 20 let? Verjetno se izkaže, da stroška nadgranje s proizvedeno el. ne pokrijejo v vsej življ. dobi...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: tony1 ()

mikhaair ::

Ali bolj to, da ne bi bilo nagrad konec leta, če bi se dobiček vlagal v razvoj omrežja?

njyngs ::

mikhaair je izjavil:

Ali bolj to, da ne bi bilo nagrad konec leta, če bi se dobiček vlagal v razvoj omrežja?

Zato pa bomo vozili stare dizle do leta 2100. Ker energetski sektor raje tlači nagrade v svoje žepe, namesto da bi skrbel in razvijal omrežje. Mi bedaki pa plačujemo davke točno za ta namen.
KHM https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ

WizzardOfOZ ::

Mene ne moti to, kakšen je strošek. Raja bo to vse plačala. Vedno vse plača. To ni noben problem.

Mene moti to, da greš na otok neokrnjene narave, se hočeš sprehajat po tej neokrnjeni naravi, pa ugotoviš da je vsak drugi travnik pokrit s paneli in da je te neokrnjene narave ostalo bore malo.

Če je to napredek, potem si takega napredka ne želim.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

a_borlak ::

Elektro Ljubljana bi moral že davno nadgraditi svoje omrežje, ampak ker tam sedijo zaslužni politiki, je bolj pomembno, da vsako leto prikazujejo dobiček (pojdite gledat letna poročila). Če bi tisti dobiček vlagali v omrežje, bi sedaj morali vložiti ... par milijonov. Letni dobički so bili tudi preko 10m€, zdaj pa računajte.

hojnikb ::

WizzardOfOZ je izjavil:

hojnikb je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

hojnikb je izjavil:

seveda mas zamenjavo...


In kaj je zamenjava za ICE? Vsi travniki pokriti s solarnimi paneli?
Sem bil na Korziki. Nekoč lepi travniki, narava, danes pokrita s solarnimi paneli. Je to rešitev?
Jaz mislim da ne. In nočem take rešitve. Se strinjam, da strehe pokrijemo s paneli, travnikov, hribov in zemlje pa ne.

ne, solarni paneli na vsako streho, tam k sodijo. Pa kakšen nek še. Pa imamo vsaj pri nas čisto dovolj energije za _vse_ avtomobile na elektriko.


Ne še ti pravljic govorit. Že sedaj drago uvažamo elektriko, potem ko bo vsaka bajta imela vsaj en EV in še toplotno črpalko, bomo pa skrahiral.

lej, če nimas pojma, kr povej, ni treba bluzit. Smo ze tle delal izračun, da bi nuklearka velikosti neka bla dovolj za _vseh_ 1.2m avtomobilov, k so pr nas, če bi se cudezno pretvorl v električne... Se kaj?

tony1 je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

najlepši travniki pokriti z milijoni plat solarnih celic niso prihodnost, oziroma ne smejo biti. bo treba ukinit in zbit iz glave bedarije o solarnih elektrarnah. in dokler ne bo novih JE, tudi EV prepovedat prodajat.


V cajtengih je bil objavljen podatek Elektra Lj, da so lani morali zavrniti vloge za priklop 500 malih sončnih elektrarn (običajna cena izgradnje 10-15k EUR) na javno el. omrežje.

Izračunali so tudi, da bi jih strošek nadgradnje omrežja, s katerim bi lahko vseh 500 priklopili stal: 500 * 185.000 EUR = 92 mio EUR.

Kakšna je projektirana življenjska doba sončnih panelov? 15 let? 20 let? Verjetno se izkaže, da stroška nadgranje s proizvedeno el. ne pokrijejo v vsej življ. dobi...

močno močno dvomim, da je strosek za en priklop skoraj 200 čukov... Za 92m€ bi verjetno nadgradil precej omrezja, ki bi mel pozitivn vpliv na sigurno več kot 500 gospodinjstev...

WizzardOfOZ je izjavil:

Mene ne moti to, kakšen je strošek. Raja bo to vse plačala. Vedno vse plača. To ni noben problem.

Mene moti to, da greš na otok neokrnjene narave, se hočeš sprehajat po tej neokrnjeni naravi, pa ugotoviš da je vsak drugi travnik pokrit s paneli in da je te neokrnjene narave ostalo bore malo.

Če je to napredek, potem si takega napredka ne želim.

pa kje ti vidis to neokrnjeno naravo posajeno z paneli?
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

tony1 ::

"močno močno dvomim, da je strosek za en priklop skoraj 200 čukov... Za 92mEUR bi verjetno nadgradil precej omrezja, ki bi mel pozitivn vpliv na sigurno več kot 500 gospodinjstev..."

To je strošek za nadaljevanje priklopov novih SE. Prostora za male SE, ki v letnem povprečju oddelajo 20% svoje nazivne moči, je z obstoječo opremo el. omrežja zmanjkalo.

Še boljše bi bilo narediti nadgradnjo za 92 mio, in vseh 500 SE ne priklopiti. Za omrežje bi bilo to še bolj koristno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: tony1 ()

Lonsarg ::

Nadgradnja omrežja bo potrebna zaradi povečanja porabe (EV, TČ, indukcija,...), tak da sončne tle sploh niso faktor dolgoročno gledano. Sončne se bodo v roku nekaj let namreč začele postavljati z baterijami, kar pomeni da elektro soglasje ne bo več potrebno (ker ne oddajaš v omrežje in ker tudi dejansko omrežje razbremenjuješ z baterijo). Ne ponujajo pa še firme masovno tega v svojih ponudbah (ker je več profita v običnih, kjer imajo postavljalci SE zaradi velikega povpraševanja 100-200% marže), moraš v samogradnjo če to hočeš trenutno.

Spodobni EV ima namreč 50kWh baterije, povprečna hiša pa porabi 15kWh na dan, ker nekaj gre tudi v sprotno porabo je 10kWh baterije na hišo povsem dovolj, kar je faktor 5 manj kot je v avtomobilih.

DamijanD ::

tony1 je izjavil:


Izračunali so tudi, da bi jih strošek nadgradnje omrežja, s katerim bi lahko vseh 500 priklopili stal: 500 * 185.000 EUR = 92 mio EUR.
Kakšna je projektirana življenjska doba sončnih panelov? 15 let? 20 let? Verjetno se izkaže, da stroška nadgranje s proizvedeno el. ne pokrijejo v vsej življ. dobi...

Saj, ko se paneli iztrošijo, jih zamenjaš in stvar dela naprej. Plus to kar os že vsi ostali rekli, da bo do nadgradnje omrežja moralo priti tudi zaradi povečane porabe.

DamijanD ::

15kWh na dan? A ni to nekam malo za povprečno hišo? 7.4. je bila naša poraba 49kWh (ponoči približno 2kWh vsako uro), od tega je bilo 30kWh uvoza (90kWh proizvodnje); včeraj pa 30kWh porabe pri 14kWh uvoza (37kWh proizvodnje). Jaz mislim, da je 10kWh premalo, če se ogrevaš s TČ in kuhaš na elektriko. Razen, če bi pri TČ imel še nek 1000l zalogovnik, tako da bi večino TČ laufal samo čez dan - pa tudi to ne bi bilo dovolj za zimske dneve.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DamijanD ()

jernejl ::

pegasus je izjavil:

jernejl je izjavil:

Zakaj bi kupovali tako neučinkovita vozila kot je Aptera, če je pa električni bicikel bistveno bolj učinkovit?
Učinkovit ne, praktičen pa. A samo na kratke razdalje v mestnem okolju. Na dolge pa ... ko boš delal 1600km na dan z električnim biciklom, se ponovno oglasi.
1600km boš jasno šel z javnim prevozom, recimo z vlakom, ne pa z neučinkovito in neudobno Aptero.

Btw, Aptera ima zaradi boljše aerodinamike nižjo porabo kot električni bicikl.
Torej porabi manj kot 0.7 kWh na 100 km?

tony1 ::

"Nadgradnja omrežja bo potrebna zaradi povečanja porabe (EV, TČ, indukcija,...), tak da sončne tle sploh niso faktor dolgoročno gledano."

Ne, nadgradnja omrežja za priklop malih SE je popolnoma druga stvar od problematike višje porabe el. en. in se jo rešuje drugače. Ti dve stvari nista neposredno povezani.

Prav tako je utopično pričakovati, da bomo povečanje porabe el. en. rešili s SE.

Lonsarg ::

Seveda je povezano, če povečaš nazivno moč transformatorja in število porabnikov (več TČ in EV) boš hkrati kot free side efect lahko postavil tudi več SE v tej verigi.

Ne trdim da nujno SE kaj rešuje, le da če se pravilno lotimo zaradi SE ne rabimo vlagat v omrežje. Pravilno pa pomeni da se omrežja nadgrajuje glede na porabo, obične SE se postavlja dokler toleranca zmore, nato pa se postavlja hibridne z baterijo.

Skratka zaradi EV in TČ bo elektro pač prisiljen nadgrajevati, ko bo folk doma priklapljal, če ne prej pa urgentno takrat ko bo ven začelo metat ;)

fikus_ ::

Za SE se gleda električna moč porabnikov za trafotom in glede na to se dovoli inštalirana moč SE.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

WizzardOfOZ ::

50kWh baterija, 18kwh solarna, iz omrežja pa samo jemlješ, če ni sonca in se ti baterija sprazni, pa imaš rešeno.

Samo še baterije se morajo malo pocenit.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

hojnikb ::

sj baterije so ze zelo pocen (pod 200€/kWh) če se greš samogradnjo.
#brezpodpisa

hojnikb ::

evo recimo tele celice
https://eu.nkon.nl/lishen-lp71173207-28...

te pride cca 2500€ za 18kWh celic
#brezpodpisa

a_borlak ::

Hiša pozimi s TČ okoli 1.2MWh na mesec, poleti 0.3MWh, na letni ravni gre okoli 5MWh za hišo in slabih 5MWh za avto za dobrih 27000km (proti 30kkm gre letos števec) letno. Tu je tudi izguba polnenja notri. Pa še to, čim so temperature nad 0, poraba TČ hitro pade, visoka je praktično le še del decembra, januarja in del februarja. Pa nimamo 19 stopinj, da ne bo pomote.

WizzardOfOZ ::

Je bolj pozimi 2MWh na mesec s TČ. Dobro izolirane mogoče malo manj, prav dosti pa ne. V prehodnih mesecih je tam do 800KWh, poleti pa 300KWh, kot si napisal za TČ. Ampak poleti pa verjetno spet 2MWH, ker zdej že vsi klime laufajo.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

kixs ::

Letosnjo kurilno sezono je TC porabila od zacetka oktobra do danes 2659kWh. Poleti so bile obicajno poloznice smesno nizke 30-40€. Zdej berem, da bo DDV spet nazaj na 22%. Tako kaksnih pocenitev ne bo.

deco16 ::

Če že debata zelo večji problem bodo TČ kot pa EV, ker se gre za sezonsko obremenitev.

WizzardOfOZ ::

kixs, to maš dobro izolirano bajto, pa novo verjetno?
Naša je iz leta 1959, sicer kar nekaj izolacije (22cm) in v najbolj mrzlih mesecih pokuri 250kWh na teden (okoli 1.2MWh na mesec), to kar je sedaj pa recimo od 40 do 65kWh na teden (wiessman mi kaže porabo elektrike samo po tednih).
Sosed ima samo 5cm izolalacije pa jamra, da je poraba 2MWh na mesec. Tako da izolacija tudi naredi svoje.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

kixs ::

Hisa je obnovljena. Nova fasada je bila gor dana pred 3-4 leti (15cm crnega stiroporja). Pred tem je bila poraba za cca 1x vec. Vendar se vedno dalec od 2MWh na mesec. Ogrevanih je cca 200m2 od bruto povrsine cca 280m2.

pegasus ::

Glej glej, še en super avtek za moderna mesta:

Cena boljšega bicikla :D

m0LN4r ::

to ni avto
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

fikus_ ::

Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Mato989 ::

pegasus je izjavil:

Glej glej, še en super avtek za moderna mesta:

Cena boljšega bicikla :D



To ni avto to je greznica
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

a_borlak ::

Ta greznica te bo prepeljala 5, 10km do bližnje postaje brez težav, pozimi, poleti, sredi sneženja, ko s kolesom težko kaj opraviš.

DamijanD ::

Se spomnim par let nazaj, ko nas je kar nekaj v enem klancu obstalo zaradi gladke ceste (imel sem nove zimske gume). Se mimo čisto na izi pripelje en tak automoped (ne vem kako sem tem škatlicam reče, ampak vem, da ne rabiš izpita za avto za njih) in se lepo mirno pelje v tist klanec mimo nas :D

Gregor P ::

Jaz se spomnim Ljubelja ali pa Jezerskega včasih (okrog leta '90), ko so vsi drseli po klancu nazaj dol, ti pa si lahko s štirikolesnim pogonom vse lepo varno prehitel.8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

mugen999 ::

Kolko pa naj bi imel ceno približno tisti mali modri squad zgoraj. Za do 7k eur bi bil zanimiv, če ima vsaj 70km dosega z enim polnjenjem. Potem bi bil vredu za na šiht vsak dan.

eriCartman ::

Zanimivo da pri nas nihče ne štarta kaj takega malega, kaj je bil že tisti citroen...ami sem mi zdi. Čeprav mislim da najboljši za širšo množico bi bil nizkonizkocenovni za 4 osebe, brez vsake nepotrebne navlake - gas, bremza, hlajenje samo ventilator pa dvoja vrata.

Gregor P ::

No, vsaj malo transportnega prostora pa že more imeti; sicer imaš lahko tudi dvokolesnika.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

billy ::

Dvokolesnik ima problem ko je grdo vreme.

eriCartman ::

obvezno 4 kolesa, za 4 potnike, špartanski in čimcenejši, doseg pa vsaj ene 70 km, tudi po ene petih letih...

Curve Ball ::

twingo, samo je cena---

fikus_ ::

Težava je visoka cena baterij, poleg tega mora pa avto imeti vse ostale osnovne/potrebne funkcije večjih EV oz. ICE. Manjši avto zato ni dosti cenejši za izdelavo oz. pri večjem je cena in profit višji, kot pri manjšem.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

a_borlak ::

Res je, zato ima Ferrari največji profit med proizvajalci. Ampak če ti delaš take majhne avte, ki jih zelo hitro sestaviš, z relativno majhno baterijo (v tem primeru okoli 10kWh ali celo manj), potem lahko tudi poceni prodajaš. In tista sončna celica na strehi zna doprinesti nekaj kilometrov dnevno, morda celo dovolj, da poleti niti ne rabiš polnit, če se voziš samo 10km dnevno.

fikus_ ::

Razlika v delu, materialu, številom sestavnih delov ni tolikšna, da bi bil manjši avto "pol" cenejši od 2x večjega avta.

Sončna celica na strehi je dovolj za majhen ventilatorček, ki omogoča prezračevanje potniškega prostora.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

tony1 ::

"Sončna celica na strehi je dovolj za majhen ventilatorček, ki omogoča prezračevanje potniškega prostora."

To je veljalo že pred 25imi leti...

m0LN4r ::

a_borlak je izjavil:

Ta greznica te bo prepeljala 5, 10km do bližnje postaje brez težav, pozimi, poleti, sredi sneženja, ko s kolesom težko kaj opraviš.

Zakaj primerjava s kolesom?
S to konzervo bi ti sel pozimi po snegu in bregu? Kam tocno? Te stisneta dva kamiona pa te ni vec.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

fikus_ ::

tony1 je izjavil:

"Sončna celica na strehi je dovolj za majhen ventilatorček, ki omogoča prezračevanje potniškega prostora."

To je veljalo že pred 25imi leti...


Potem pa s številkami na plano,koliko W da od sebe ?
200 W/m2?
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

tony1 ::

You tell me, kaj zmore danes.

Leta 1998 pa je za sončno celico velikosti šibedaha veljalo, da je lahko poganjala Park ventilation v avtu.

a_borlak ::

Na strehi tega avta je cca 1m2 površine, celice imajo danes okoli 400W/m2, se pravi, če je tak avto cel dan poleti na soncu, lahko pridobi 2, morda 3kWh. Porabo recimo ima okoli 5kWh/100km ... torej poleti, če delaš manj kot 40km dnevno ... in s takim avtom jih boš kvečjemu 10 ali 20, imaš tako rekoč zastonj vožnjo.

WizzardOfOZ ::

240W nekje na m2. Pa še to morajo bit kr kvalitetne.
Za kampiranje imam 2 plati po 115x54cm kar je malo več kot m2, ki mi polnita akumulator, na katerem laufa potovalni hladilnik. Pa data obe plati skupaj nekje 12V in 12A.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

««
20 / 55
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 419 20 21 22 )

Oddelek: Loža
1058129511 (89576) D3m

Umazana resnica o motorju z notranjim zgorevanjem: 8 milionov smrti vsako leto + more (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
25633555 (30086) bluefish

Več podobnih tem