» »

Kateri električni avto?

Kateri električni avto?

««
4 / 55
»»

Utk ::

Wingman je izjavil:

Mogoče bi vsi, ki pišete 5 centov za elektriko morali kdaj na položnico pogledat.
Pritoži se na SURS da narobe računajo povprečno ceno elektrike za gospodinjstva, če misliš da 17 centov ne drži.

Oni že prav računajo, samo ti ne razumeš, kaj so oni naračunali. Jaz plačujem na vikendu 8 evrov za 1 kwh. Ker več kot 1 kwh tam ponavadi ne porabim. Kar pa ne pomeni, da bi me 20 kwh polnjenja tam stalo 160 evrov. SURS pa vzame 8 evrov za 1 kwh...
Malo je treba kdaj tudi možgane uporabit.

gruve ::

m0LN4r je izjavil:

Torej kok evrov elektrike bi placal letno, ce ne pretiravamo s mumbojumbo ponudbami in ce vozim ID.3 (77kWh), ki ima po WLTP vsaj 15kWh/100km.

Delal bi 20.000km od tega bi polnil ca. 15.000km doma, 5000 pa na placljivih polnilnicah na izletu po drzavah okoli nas.

Hvala

gruve je izjavil:

profii je izjavil:

Koliko me pride kWH? 5c al 16c?
cene so brez DDV.
https://ibb.co/G5w31QZ


Nič od tega. Strošek za nizko tarifo te vključno z vsemi stroški veznimi na porabo pride 7,5c. Če bi zamenjal ponudnika bi te lahko prišel pa samo 5,3 centa.

Ja trenutno se splaca menjati, ampak tudi oni bodo zelo kmalu dvignili cene. To je best case scenarij za eno leto.


Da bi kar četrtino vse kilometrine naredil na plačljivih polnilnicah je zelo nespecifičen in nevsakdanji primer (večina ljudi naredi 90 % kilometrine na štrom iz doma). Ampak dobro bom poračunal za tvoj primer:

15.000 km pri 15 kWh na 100 km pride 2250 kWh, kar znese pri tarifi čez noč malo pod 120 € na leto. Temu moramo prišteti še strošek hitrih polnilnic v tvojem primeru 5000 km (Volksewagen ima deal z Ionity polnilnicami in ima ceno 0,3 € na kWh, kar znese pri 15 kWh porabe 4,5 € na 100 km, kar je pri 5000 kilometrih na polnilnicah = 50 x 4,5 = 225 €.
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/...

Skupna cena na leto za energent za tvoj primer (torej z relativno visokim deležem javnih polnilnic) znaša: 120€ za domače polnjenje + 225 € za javne polnilnice= 345 €. Z dizlom z 6 litri porabe bi letno plačal 1680 €, kar pomeni da bi z električnim avtom letno prihranil 1335 € v tvojem primeru.

gruve ::

m0LN4r je izjavil:

Racunati samo nizko tarifo in se to najnizjo ceno je skrajno nerealno. Kot da zivis samo podnevi in v radiusu 100km 10 let.

Tako kot izjava, da nekdo celo zivljenje tanka v Avstriji na privat tankstelli, kjer je cena 20% nizje od nase in nikoli se nisi tankal na avtocesti.


Prav pa računaj 90 % v nizki tarifi in 10 % v visoki (torej da na eno filanje čez dan narediš 9 filanj čez noč). Ali pa 80 % nočne tarife in 20 % dnevne. Cena pri 80 % nočne in 20 % dnevne znaša 9,1 centa na kWh, kar znese malo manj kot 1,4 € na 100 prevoženih kilometrov. Upošteval sem ceno GEn-I torej ne najnižje možne. Sicer pa ne vem zakaj ne bi zamenjal ponudnika za najcenejšega če pa to lahko storiš povsem brezplačno. Če ga zamenjaš boš imel ceno cca 1,1 € na 100 prevoženih kiloemtrov (0,3 € na 100 km ceneje).

m0LN4r ::

Skupna cena na leto za energent za tvoj primer (torej z relativno visokim deležem javnih polnilnic) znaša: 120€ za domače polnjenje + 225 € za javne polnilnice= 345 €. Z dizlom z 6 litri porabe bi letno plačal 1680 €, kar pomeni da bi z električnim avtom letno prihranil 1335 € v tvojem primeru.
Saj sem dobro racunal, ce ni glih piksna od EVja bom v plusu sele cez 10 let, ko bo cajz za nekaj novega.

Ampak 100eur vec na mesec, da sem lahko 365 dni in 24/7 na leto fleksibilen, v pripravljenosti in ni treba vsak dan vsaj enkrat tecnega kabla vstekavat je vredno teh 100eur.
Ampak seveda 100eur sele cez 10 let, ker je razlika vsteta v nabavno ceno.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

energetik ::

m0LN4r je izjavil:

Za tebe je roadtrip, ce gres v sluzbo, po otroke, nato jih odpeljes na kak, krozek in jih pozneje gres iskat, pa se za vikend obisces ta stare od vsaj enega partnerja? Pa se po kak nakup bo tudi treba na vsake tolko ane.
Ne, to zame ni roadtrip. Meni nanese dnevno, ko naredim vse te poti (šiht+krožek za tamalo + štacuna) točno 50km. Če za vikend obiščemo tastare, je to dodatnih 50km (2xx25km). Vse to za šalo naredi tudi Dacia Spring, ki jo filaš v NT.
Finta, da nisem še nabavil EV je ta, da rabim velik avto, karavana s 600L prtljažnika in da na dnevnem tripu 2x150km nisem še pripravljen vmes filat. Pa da sem tistih dodatnih 10k€+ raje vložil v druge naložbe kot pleh, ki ga vsak dan izpostavljam nesrečam.

pegasus ::

energetik je izjavil:

Finta, da nisem še nabavil EV je ta, da rabim velik avto, karavana s 600L prtljažnika in da na dnevnem tripu 2x150km nisem še pripravljen vmes filat. Pa da sem tistih dodatnih 10k€+ raje vložil v druge naložbe kot pleh, ki ga vsak dan izpostavljam nesrečam.
Aptera ima prek 700L prtljažnika, naredi prek 300km tudi z najmanjšo baterijo in ni iz pleha ;)

gruve ::

gile je izjavil:

Še moj pogled na elektrifikacijo iz prve roke, kot lastnik egolfa. Februarja bo dve leti lastništva, prevoženih skoraj 50k km. Na kratko: nikoli več drugega kot EV.
Pa še malo obširneje: egolf ima reklamiran doseg 200km. Poleti celo več (moj rekord 253km+13 km še dosega), pozimi bistveno manj, rečmo 150 km, nikoli nisem tega resno testiral, ampak razlika je občutna. Pot služba - domov (za kar je bil avto v bistvu mišljen) meni znese 115km. To pomeni, da ga filam na 80%, domov pridem z med 20 in 30%. Tudi način vožnje se pozna precej: bolj se mudi, večja je poraba. Tukaj moram poudarit, da imam precej hribovito cesto, kar še nekoliko poveča porabo. Regeneracija na poti navzdol iz teh hribov nekoliko pomaga, pa vendar, avto porabi precej več z vožnjo navkreber, kot pridela na poti navzdol. Pozimi ga nafilam na 90%, da spet pridem domov s tistih cca 20%. Rad imam nekaj rezerve, pa baje tudi ni zdravo za baterijo prepogosto praznjenje do nule.
Polnjenje:
Polnim ga na šuko, original polnilec imam privijačen na lesen steber nadstreška. Vedno pri roki, kadarkoli pridem. Kabel suh, zataknjen na omarico, samo snamem in vštekam. Par sekund dela. Tiste dni ko nisem v službi, spet gledam, da ga dam polnit, ko pade na cca 50%, tako da imam vedno vsaj 100km dosega, za just in case. 10 ur polnjenja na šuko je za dobrih 100km dosega, kar meni zadostuje za dnevne migracije.
Nekje enkrat na mesec grem iz Bele krajine v LJ kar je dobrih 100km. Nekje v LJ nafilam za tiste pol urce ali uro, kolikor imam kje opravkov v bližini kakšne AC polnilnice, ali pa med malico. Več kot dovolj za pot domov. Poleti smo šli na dopust v Makarsko. 650km v eno smer. Priznam, ta je bila za egolfa malce huda: polnjenje na vsaki INA pumpi, med 20 min in eno uro na DC. Egolf enostavno ni bil mišljen za takšne podvige. Čeprav se da, pa tega ne priporočam. Je samo za pogumne.
Pred nakupom je gospa doma vpila: kaaaj, to je preveč dnarja, premal dosega, to boš še kje brez štroma ostal! Dandanašnji mi ga pa vzame vsakič ko je egolf doma. Ob tem vse bolj glasno sitnari, kdaj ji bom 4 leta staro Octavio zamenjal za nekaj električnega. Tudi polnjenja na kakšni javni polnilnici se je na hitro navadila. Sej, polnjenje res ni neka raketna znanost. Ob vseh aplikacijah na telefonih, pač še enih par za EV. Naj omenim Plugshare, Petrolov APP, Gremo na elektriko in je načeloma dovolj za vožnjo po RS. Plug&charge so vse bolj redke. Če sem ravno pri appih, moram omenit, da ima vsak EV svoj app, s katerim se lahko nastavlja režim polnjenja, gretje/hlajenje avta in še in še, odvisno pač od znamke. Kul.
Najbolj kul od vsega pa je vožnja. Tiha, zvezno pospeševanje s vsem navorom kadarkoli, in najboljše od vsega: one pedal driving. Ko se to človek navadi, je kar malce scary, ko se kdaj pa kdaj usedem v ICE in ne zavira, ko spustim pedalko za "plin".
Stroški lastništva: 70€ servis na 30k km. Stroški polnjenja: 2,4€, na istem servisu, kamor sem ga pripeljal praznega in so mi ga napolnili za cca 100 km. Pri tem moram poudarit, da imam možnost luksuza sončne elektrarne, s čimer je moja vožnja dobesedno zastonj. Če je ne bi imel, bi me vsakih 100 km ob ceni 1,2€ na kWh in porabi cca 15kwh/100 km, prišlo cca 1,8€. Sami si računajte stroške vožnje z ICE. In predno se vsi vžgete, da se elektrika draži: ja, bencin/nafta/plin so pa vsak dan cenejši...

Tukaj ima OP primer egolfa iz prve roke, ki ima zanj, po mojem mnenju premalo dosega zaradi vožnje po AC. Karkoli z oglaševanih 300km dosega pa bo več kot zadostovalo tako za dnevne migracije, kot za kakšen izlet. Takšnih je že kar nekaj na trgu...
Za kateregakoli se boš odločil, pa čeprav "yugota", ti ne bo žal, verjemi. Lahko pa poslušaš tudi mnenja mnogih, ki EVja še od blizu niso videli, oni pač vedo bolje.

PS: sam tudi nisem ljubitelj Renaulta, ampak z velikim zanimanjem čakam na megane etech ali kaj že je, iz enega samega razloga: vsi proizvajalci trošijo milijone za razvijanje softweara, ki na koncu ni vreden 5 dag zenfa, renault pa je cel komplet enostavno kupil: od googla in ga zapakiral v avto. Kaj še hočeš imet več kot svoj google račun v svojem novem električnem avtu?

PS2: kot je že nekdo omenil: forum evsvet is your friend. Pa ne se ustrašit: tudi tam warped "oglašuje" izključno, samo in zgolj delnice Tesle...


Dobro napisano. Dodal bom samo nekaj nasvetov in nekaj komentarjev zraven kjer menim da si bil malo nejasen za nepoznavalce.

Pozimi ga nafilam na 90%, da spet pridem domov s tistih cca 20%. Rad imam nekaj rezerve, pa baje tudi ni zdravo za baterijo prepogosto praznjenje do nule.


Bolj se ti splača delovati v območju 10 do 80 %, kot pa 20 do 90 %. Bateriji bolj škodi polnjenje do polnega kot pa večje praznenje, ampak to so že malenkosti. :)

Torej za nepoznavalce: eGolf je eden izmed starih električnih avtomobilov ki imajo doseg okrog 200 km, marsikateri današnji električni avto ga ima 400 do 500 km. Sicer pa marsikomu že doseg e-Golfa povsem zadošča.

Če je ne bi imel, bi me vsakih 100 km ob ceni 1,2€ na kWh in porabi cca 15kwh/100 km, prišlo cca 1,8€. Sami si računajte stroške vožnje z ICE.


Strošek 1,8 € na 100 km velja za filanje čez dan v visoki tarifi. Čez noč kjer ga fila večina ljudi je okrog 1 € na 100 km (pri najcenejšem električnem ponudniku celo samo 0,8 € na 100 km). Strošek vožnje z ICE pri 6 litrih porabe dizla je okrog 6l x 1,4 €/l= 8,4 € na 100 km, kar je več kot 8x dražje od filanja ponoči.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gruve ()

m0LN4r ::

Zeze, ampak vecina pricakuje, ce ze kupi EV vsaj nek standard, minimalni garantiran doseg za vecjo pot, fleksibilnost, KOMFORT in ne najcenejso alternativno piksno.
Ko nabavljas avto, gledas da dobis cim vec od tega, kar si lahko privoscis v nastavljenem budgetu, razen, ce si tip, ki zavoljo EV prihranka rad sklene eno goro kompromisov na zgornjih postavkah. Konc koncev, vsak nekaj pricakuje od tega kar kupi. Pa magari je to plasticni samo en "stol"
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

gruve ::

m0LN4r je izjavil:

Skupna cena na leto za energent za tvoj primer (torej z relativno visokim deležem javnih polnilnic) znaša: 120EUR za domače polnjenje + 225 EUR za javne polnilnice= 345 EUR. Z dizlom z 6 litri porabe bi letno plačal 1680 EUR, kar pomeni da bi z električnim avtom letno prihranil 1335 EUR v tvojem primeru.
Saj sem dobro racunal, ce ni glih piksna od EVja bom v plusu sele cez 10 let, ko bo cajz za nekaj novega.

Ampak 100eur vec na mesec, da sem lahko 365 dni in 24/7 na leto fleksibilen, v pripravljenosti in ni treba vsak dan vsaj enkrat tecnega kabla vstekavat je vredno teh 100eur.
Ampak seveda 100eur sele cez 10 let, ker je razlika vsteta v nabavno ceno.


Saj sem dobro racunal, ce ni glih piksna od EVja bom v plusu sele cez 10 let, ko bo cajz za nekaj novega.


Ni res. Če boš izbral dober deal boš v plusu že okrog 2 letih. ID4 je manj kot 3 jurje dražji od primerljivega dizelskega Pergueta 5008. Oba sta velika avta, ne gre za "piksne". Po dveh letih se ti povrne, po 12 letih bi imel okrog 14.000 EUR prihranka na gorivu. Oziroma še nekaj tisočakov več če šteješ še nižje stroške servisov. Tudi z električnim avtom bi ravno tako bil 65 dni in 24/7 na leto fleksibilen in v pripravljenosti, vsak dan imaš zjutraj polnega. Če ti nekaj pol urnih postankov letno na javni polnilnici ne odtehta 1350 EUR letnega prihranka potem si pač čuden tič. Priklapljanje kabla pa vzame 5 sekund, kar je precej manj kot pa 5 minut za polnjenje dizelskega avta na črpalki. Pa še to se zdaj uveljavljajo induktivni brezžični polnilci kjer priklapljanje kabla sploh ni potrebno. Vsakemu svoje.

energetik je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

Za tebe je roadtrip, ce gres v sluzbo, po otroke, nato jih odpeljes na kak, krozek in jih pozneje gres iskat, pa se za vikend obisces ta stare od vsaj enega partnerja? Pa se po kak nakup bo tudi treba na vsake tolko ane.
Ne, to zame ni roadtrip. Meni nanese dnevno, ko naredim vse te poti (šiht+krožek za tamalo + štacuna) točno 50km. Če za vikend obiščemo tastare, je to dodatnih 50km (2xx25km). Vse to za šalo naredi tudi Dacia Spring, ki jo filaš v NT.
Finta, da nisem še nabavil EV je ta, da rabim velik avto, karavana s 600L prtljažnika in da na dnevnem tripu 2x150km nisem še pripravljen vmes filat. Pa da sem tistih dodatnih 10kEUR+ raje vložil v druge naložbe kot pleh, ki ga vsak dan izpostavljam nesrečam.


Tvojim pogojem bi zadostil električni karavan MG5 letnik 2022. Dosega po WLTP je 400 km, realnega dosega pa 340 km. Lahko pa tudi še malo čakaš da bo več električnih karavanov na voljo, kakor hočeš, odloči se sam. https://ev-database.org/car/1474/MG-MG5...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gruve ()

energetik ::

pegasus je izjavil:

energetik je izjavil:

Finta, da nisem še nabavil EV je ta, da rabim velik avto, karavana s 600L prtljažnika in da na dnevnem tripu 2x150km nisem še pripravljen vmes filat. Pa da sem tistih dodatnih 10k€+ raje vložil v druge naložbe kot pleh, ki ga vsak dan izpostavljam nesrečam.
Aptera ima prek 700L prtljažnika, naredi prek 300km tudi z najmanjšo baterijo in ni iz pleha ;)
Am, imam 2 otroka, ki rabita 2 otroška sedeža. Ne bo šlo. Trenutno se ravno zbašemo v 4,7m dolg karavan s 600L prtljažnika.
Aptera mi je načeloma všeč kot vsakodnevno vozilo, ampak ne za 26k$+. Tole bi imel tako za zraven, namesto e-kolesa, za nekih 6k€.

gruve je izjavil:

Tvojim pogojem bi zadostil električni karavan MG5 letnik 2022. Dosega po WLTP je 400 km, realnega dosega pa 340 km. Lahko pa tudi še malo čakaš da bo več električnih karavanov na voljo, kakor hočeš, odloči se sam. https://ev-database.org/car/1474/MG-MG5...
Si že parkrat napisal. Kje imam servis v okolici LJ? Sicer pa ja, MG5 je zadeva, ki bi mi zadostovala.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

gruve ::

m0LN4r je izjavil:

Zeze, ampak vecina pricakuje, ce ze kupi EV vsaj nek standard, minimalni garantiran doseg za vecjo pot, fleksibilnost, KOMFORT in ne najcenejso alternativno piksno.
Ko nabavljas avto, gledas da dobis cim vec od tega, kar si lahko privoscis v nastavljenem budgetu, razen, ce si tip, ki zavoljo EV prihranka rad sklene eno goro kompromisov na zgornjih postavkah. Konc koncev, vsak nekaj pricakuje od tega kar kupi. Pa magari je to plasticni samo en "stol"


Pri ID4 dobiš ves ta comfort, stane pa manj kot 3 jurje manj od primerljivega najcenejšega dizelskega Pergueta 5008. Dobesedno pojdi na Avto.net, razvrti po ceni in poglej in boš videl. To je samo en primer, takih dealov imaš še mnogo.

energetik je izjavil:

pegasus je izjavil:

energetik je izjavil:

Finta, da nisem še nabavil EV je ta, da rabim velik avto, karavana s 600L prtljažnika in da na dnevnem tripu 2x150km nisem še pripravljen vmes filat. Pa da sem tistih dodatnih 10kEUR+ raje vložil v druge naložbe kot pleh, ki ga vsak dan izpostavljam nesrečam.
Aptera ima prek 700L prtljažnika, naredi prek 300km tudi z najmanjšo baterijo in ni iz pleha ;)
Am, imam 2 otroka, ki rabita 2 otroška sedeža. Ne bo šlo. Trenutno se ravno zbašemo v 4,7m dolg karavan s 600L prtljažnika.
Aptera mi je načeloma všeč kot vsakodnevno vozilo, ampak ne za 26k$+. Tole bi imel tako za zraven, namesto e-kolesa, za nekih 6kEUR.

gruve je izjavil:

Tvojim pogojem bi zadostil električni karavan MG5 letnik 2022. Dosega po WLTP je 400 km, realnega dosega pa 340 km. Lahko pa tudi še malo čakaš da bo več električnih karavanov na voljo, kakor hočeš, odloči se sam. https://ev-database.org/car/1474/MG-MG5...
Si že parkrat napisal. Kje imam servis v okolici LJ? Sicer pa ja, MG5 je zadeva, ki bi mi zadostovala.


Vem da servis v Sloveniji je (je bilo omenjeno na forumu EVsvet), kjer točno pa se pozanimaj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gruve ()

energetik ::

gruve je izjavil:


Vem da servis v Sloveniji je (je bilo omenjeno na forumu EVsvet), kjer točno pa se pozanimaj.
Če grem na "kao" uradno stran https://www.mgmotors.si/, najdem samo prodajalce, servisov pa ne. Prav tako ne najdem cenika, garancijskih pogojev, skratka kakšen hec je to?

Itak pa ne pride v poštev, ker imam itak novega karavana, ki ga mislim terati 10let+. Prej si bom verjetno nabavil kako Dacio Spring, ko mi stara kišta crkne. Ali pa rabljenega Ioniqa, ali neki tazga.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

gruve ::

Valvoline je izjavil:

gile je izjavil:

Še moj pogled na elektrifikacijo iz prve roke, kot lastnik egolfa. Februarja bo dve leti lastništva, prevoženih skoraj 50k km. Na kratko: nikoli več drugega kot EV.
Pa še malo obširneje: egolf ima reklamiran doseg 200km. Poleti celo več (moj rekord 253km+13 km še dosega), pozimi bistveno manj, rečmo 150 km, nikoli nisem tega resno testiral, ampak razlika je občutna. Pot služba - domov (za kar je bil avto v bistvu mišljen) meni znese 115km. To pomeni, da ga filam na 80%, domov pridem z med 20 in 30%. Tudi način vožnje se pozna precej: bolj se mudi, večja je poraba. Tukaj moram poudarit, da imam precej hribovito cesto, kar še nekoliko poveča porabo. Regeneracija na poti navzdol iz teh hribov nekoliko pomaga, pa vendar, avto porabi precej več z vožnjo navkreber, kot pridela na poti navzdol. Pozimi ga nafilam na 90%, da spet pridem domov s tistih cca 20%. Rad imam nekaj rezerve, pa baje tudi ni zdravo za baterijo prepogosto praznjenje do nule.
Polnjenje:
Polnim ga na šuko, original polnilec imam privijačen na lesen steber nadstreška. Vedno pri roki, kadarkoli pridem. Kabel suh, zataknjen na omarico, samo snamem in vštekam. Par sekund dela. Tiste dni ko nisem v službi, spet gledam, da ga dam polnit, ko pade na cca 50%, tako da imam vedno vsaj 100km dosega, za just in case. 10 ur polnjenja na šuko je za dobrih 100km dosega, kar meni zadostuje za dnevne migracije.
Nekje enkrat na mesec grem iz Bele krajine v LJ kar je dobrih 100km. Nekje v LJ nafilam za tiste pol urce ali uro, kolikor imam kje opravkov v bližini kakšne AC polnilnice, ali pa med malico. Več kot dovolj za pot domov. Poleti smo šli na dopust v Makarsko. 650km v eno smer. Priznam, ta je bila za egolfa malce huda: polnjenje na vsaki INA pumpi, med 20 min in eno uro na DC. Egolf enostavno ni bil mišljen za takšne podvige. Čeprav se da, pa tega ne priporočam. Je samo za pogumne.
Pred nakupom je gospa doma vpila: kaaaj, to je preveč dnarja, premal dosega, to boš še kje brez štroma ostal! Dandanašnji mi ga pa vzame vsakič ko je egolf doma. Ob tem vse bolj glasno sitnari, kdaj ji bom 4 leta staro Octavio zamenjal za nekaj električnega. Tudi polnjenja na kakšni javni polnilnici se je na hitro navadila. Sej, polnjenje res ni neka raketna znanost. Ob vseh aplikacijah na telefonih, pač še enih par za EV. Naj omenim Plugshare, Petrolov APP, Gremo na elektriko in je načeloma dovolj za vožnjo po RS. Plug&charge so vse bolj redke. Če sem ravno pri appih, moram omenit, da ima vsak EV svoj app, s katerim se lahko nastavlja režim polnjenja, gretje/hlajenje avta in še in še, odvisno pač od znamke. Kul.
Najbolj kul od vsega pa je vožnja. Tiha, zvezno pospeševanje s vsem navorom kadarkoli, in najboljše od vsega: one pedal driving. Ko se to človek navadi, je kar malce scary, ko se kdaj pa kdaj usedem v ICE in ne zavira, ko spustim pedalko za "plin".
Stroški lastništva: 70EUR servis na 30k km. Stroški polnjenja: 2,4EUR, na istem servisu, kamor sem ga pripeljal praznega in so mi ga napolnili za cca 100 km. Pri tem moram poudarit, da imam možnost luksuza sončne elektrarne, s čimer je moja vožnja dobesedno zastonj. Če je ne bi imel, bi me vsakih 100 km ob ceni 1,2EUR na kWh in porabi cca 15kwh/100 km, prišlo cca 1,8EUR. Sami si računajte stroške vožnje z ICE. In predno se vsi vžgete, da se elektrika draži: ja, bencin/nafta/plin so pa vsak dan cenejši...

Tukaj ima OP primer egolfa iz prve roke, ki ima zanj, po mojem mnenju premalo dosega zaradi vožnje po AC. Karkoli z oglaševanih 300km dosega pa bo več kot zadostovalo tako za dnevne migracije, kot za kakšen izlet. Takšnih je že kar nekaj na trgu...
Za kateregakoli se boš odločil, pa čeprav "yugota", ti ne bo žal, verjemi. Lahko pa poslušaš tudi mnenja mnogih, ki EVja še od blizu niso videli, oni pač vedo bolje.

PS: sam tudi nisem ljubitelj Renaulta, ampak z velikim zanimanjem čakam na megane etech ali kaj že je, iz enega samega razloga: vsi proizvajalci trošijo milijone za razvijanje softweara, ki na koncu ni vreden 5 dag zenfa, renault pa je cel komplet enostavno kupil: od googla in ga zapakiral v avto. Kaj še hočeš imet več kot svoj google račun v svojem novem električnem avtu?

PS2: kot je že nekdo omenil: forum evsvet is your friend. Pa ne se ustrašit: tudi tam warped "oglašuje" izključno, samo in zgolj delnice Tesle...

Kaj pa ce te jutri fer/pravicno obdavcijo say 5e na 100km, primerljivo ostalim?


Saj ni 5 EUR trošarine in prispevkov pri dizlu, ampak okrog 4 EUR. In morajo dizli in bencinarji plačati zato ker povzročijo za okrog 49 EUR toliko ŠKODE na vsakih 100 prevoženih kilometorv za zdravstveno blagajno in BDP škode, kar je nekaj kar električni avtomobili ne delajo. Torej kaj ti pomaga da naftni avto plača teh bogih 4 EUR, če pa povzroči 49 EUR škode na vsakih 100 prevoženih kilometrov? To je še vedno 45 EUR minusa na 100 km za državo. Kdo to plača? Vsi davkoplačevalci, tudi tisti ki avta sploh nimajo ali pa imajo električni avto. Pošteno bi bilo da to škodo plača tisti ki jo je POVZROČIL, torej voznik naftnega avtomobila.
https://www.oecd.org/economy/greeneco/e...
https://oe.finance.si/8933977/Koliko-sk...

Od kje teh 49 EUR škode za 100 prevoženih kilometrov? Gremo po vrsti:
Glavni problem so strupi ki povzročajo ogromno zdravstveno škodo in zmanjšano kakovost bivanja (znanstvene študije kažejo da onesnažen zrak povzroča manjšanje inteligence, povzroča pojav depresije, zmanjšuje delovno storilnost ipd). Tudi če gledamo purely finančno je škoda zaradi onesnaženega zraka gromozanska. V Sloveniji za zdravljenje bolezni zaradi onesnaženega zraka porabimo 988 milijonov evrov vsako leto.

Koliko škode nam povzročijo fosilna goriva? Za 1,1 milijarde evrov na leto!
https://oe.finance.si/8933977/Koliko-sk...

Znana je tudi študije OECD ki je ugotovila da 20 % zmanjšanje količine mikroskopskih trdih delcev v zraku vodi 2,4 % izboljšanja BDPja. Če to ekstrapoliramo na 100 %, to pomeni 12 % BDP-ja, kar letno pomeni zgubljenih 6705 milijonov evrov zaradi onesnaženega zraka (Slovenski BDP je namreč 52,88 milijarde evrov letno).

The economic costs of air pollution: Evidence from Europe
https://www.oecd.org/economy/greeneco/e...

Letno torej v Sloveniji zaradi onesnaženega zraka zgubimo 7693 milijonov evrov, to številko zdelimo z 1,2 miljona avtomobilov v Sloveniji in dobimo 6410 EUR škode po avtomobilu vsako leto. Povprečna kilometrina je 13.000 km, kar pomeni 49,5 EUR škode za vsakih 100 prevoženih kilometrov. Se ti še zdi nefer da EV ne plača teh bogih 4 EUR škode ki jo niti ne povroči? Ravno obratno je, ne fer je da naftni avto ne plača vse škode ki jo povzroči. Zakaj bi morali drugi plačevati za škodo ki jo je povzročil tvoj dizel?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gruve ()

ginekk ::

</head> je izjavil:


Še enkrat: Prvi avtomobil, kateri me po 20kkm še vedno nasmeji in spravi v dobro voljo. Avto je edinstven. Povejte mi za 20k€ avto, ki ima komplet karbonsko šasijo, ne more nikoli zarjaveti, od leta 2014 ni dobil nobene spremembe izgleda, pa še vedno izgleda sveže. Za razliko od drugih EVjev, ki izgledajo zastareli, ko pridejo na trg, ali pa izgledajo, kot da so jih pozabili do konca dizajnirat. Poleg tega je za moje pojme veliko avtomobilov preveč aerodinamičnih in izgledajo že skoraj kot dildoti - brez kakeršne koli oblike, samo gladke zaobljene kumare.

🐼


i3 tudi ni nov za 20k. Lahko pa greš po Teslo, ki je iz aluminija, rabljeno seveda.

Mene je i3 leta 2017 enako zelo navdušil, dokler nisem šel sestavljat konfiguracije in je prišlo 50k po mojih željah, da ne kupim čistega goliča. Šele letos se začel ponujat neko normalno ceno, ker gre naslednjo leto iz proizvodnje.

gruve ::

energetik je izjavil:

gruve je izjavil:


Vem da servis v Sloveniji je (je bilo omenjeno na forumu EVsvet), kjer točno pa se pozanimaj.
Če grem na "kao" uradno stran https://www.mgmotors.si/, najdem samo prodajalce, servisov pa ne. Prav tako ne najdem cenika, garancijskih pogojev, skratka kakšen hec je to?

Itak pa ne pride v poštev, ker imam itak novega karavana, ki ga mislim terati 10let+. Prej si bom verjetno nabavil kako Dacio Spring, ko mi stara kišta crkne. Ali pa rabljenega Ioniqa, ali neki tazga.


Če boš šel na forum EVsvet ti bodo lastniki iz prve roke povedali da servis v Sloveniji za MG JE, kje in kako se pa pozanimaj, najbolje da jih kar direkt vprašaš.

gruve ::

Stikalo je izjavil:

Letalec je izjavil:

Na leto narediš torej vsaj nekih 30000km. Z dizlom 5l/100km pri ceni 1.4€ za liter torej na leto pokuriš za 2100€ goriva po trenutnih cenah. Čez deset let boš imel avto z 300kkm, skupaj boš dal za gorivo 21000€ ter pri teh kilometrih še neke 3000€ za servise. Aja pa še 10x160€ letne cestnine ki znese 1600€. Torej v 10 letih uporabe te bo električni stal 25600€ manj. Pri teh kilometrih sta oba vredna še tista 2000€ po delih.

Sedaj kako se bodo gibale cene goriv in elektrike, ter elektro sheme sončnih elektrarn ter vladni bombončki za EVje je težko napovedati. Trenutno pa kaže, da si glede na tvojo situacijo z elektrarno lako privoščiš elektro avto, ki je do 25600€ dražji od navadnega, pa boš stroškovno tam-tam.

Jaz trenutno vidim priložnost v rabljeni Hyundai koni 64kwh, ker so jim ravno začeli menjati baterije zaradi vpoklica. Dobiš dve leti star avto z novo baterijo.

Naprimer


Hehe, ja, ampak tudi elektrika ni brezplačna. EV kuri cca 0,2 kWh/km * 30000 letno * 0,15 cenotv elektika = 900 €. Torej, Delaš 30k letno je prihranek v 10 letih cca 10k€, če polniš doma. Torej EV je pa gladko 10k€ dražji. + višja začetna investicija. Torej če kupiš klasičnega za gofla za 28k€ polno opremljenega ali pa teslo za 50k€. To je tko no... pa tudi hitre polnilnice so dražje, pride cena enaka skoraj kot gorivo. Sem šel v v Avstrijo in nazaj, če malo tišiš teslo ima long range domet cca 300km. Polnjenje je pa res da hitro.

EV in ICE so tam tam, če ga kupiš za foro se je z EV lepo peljati in svojevrstno doživetje, samo ne vpletati preveč čustev in glejte na svoje denarnice. Spoh si ne opravičevati, da boste kaj privrčevali :D


Seveda elektrika ni zastonj, je pa okrog 8x cenejša od dizla. Številke si seveda vzel popolnoma narobne in narobe si izračunal. Poraba EVja je 15 do 20 kWh, odvisno koliko je avtoceste. Bomo računali z večjo porabo torej 0,2 kWh/km (20 kWh na 100 km). Cena elektrike čez noč je 5,3 centa vključno z vsemi stroški vezanimi na porabo, nikakor ni 0,15 € kot ti narobe praviš, vire sem že podal. Tudi če vzamem tvoje napačne številke za ceno elektrike še vedno pride veliko več prihranka kot pa 10k€ v 10 letih kot si ti izračunal. SKratka fail od tvojega izračuna.

Torej 30.000 km letno praviš.
EV: 0,2 kWh/km x 30.000 km x 0,053 €/kWh = 318 € za elektriko letno
Dizel: 6 litrov x 1,4 €/l x (30.000km/100 km)= 2520 € za dizel letno
Prihrankek z električnim avtom na leto: 2520 € - 318 € = 2202 € na leto.
Prihranek v 10 letih: 22.020 €
Prihranek v 15 letih: 33.030 €.

Električni avto je lahko dražji tudi samo 3 tisočake od primerljivega dizelskega avtomobila (moraš pač zbrati takšno ponudbo ki je dober deal). Dobesedno pojdi na avto.net in poglej koliko stane najcenejši dizelski Perguet 5008 in koliko najcenejši ekvivalenten ID4. Razlika je manj kot 3 jurje.

Torej teh 3 jurje dražjo ceno odšteješ od prihranka in dobiš da v 15 letih še vedno prihraniš 30.000 €. Tesla long range ima izmerjenega dosega 450 km pri 120 km na uro in 150 km/h (torej če ga tišiš) pa je še vedno 315 km dosega. To so izmerjene porabe:


Torej če kupiš klasičnega za gofla za 28k€ polno opremljenega ali pa teslo za 50k€.


Bencinskega golfa moraš primerjati z električnim Golfom, ne pa z Teslo. Električnega Golfa se je novega nekaj let nazaj dobilo za 21k, klasičnega Golfa pa kot sam praviš za 28k. Ja res je da je bil električni Golf takrat v akciji, ter res je da električnega golfa novega ne moreš več kupiti. Ampak še vedno najcenejšega električnega ID3 se da dobiti za 28k €, kar je enaka cena kot za tvojega klasičnega bencinskega Golfa.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gruve ()

gruve ::

Celo na avto.net sem nekaj časa nazaj videl novega električnega ID.3 za 28k, v Nemčiji je še sedaj po toliko.

EV in ICE so tam tam, če ga kupiš za foro se je z EV lepo peljati in svojevrstno doživetje, samo ne vpletati preveč čustev in glejte na svoje denarnice. Spoh si ne opravičevati, da boste kaj privrčevali :D


Ne, niso tam tam.Če zmereš pravo ponudbo in model lahko z EV ogromno privarčuješ. Tudi če ne zbereš prave ponudbe še vedno veliko privarčuješ.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gruve ()

bambam20 ::

gruve je izjavil:

Celo na avto.net sem nekaj časa nazaj videl novega električnega ID.3 za 28k, v Nemčiji je še sedaj po toliko.


Moraš dobro pogledat, če ima v opremi kamero za vzratno vožnjo. Saj ne, da je življenjkega pomena, ampak je bedno, če ima samo parkirne senzorje.

gruve ::

Mogoče jo ima, ne vem na pamet. Če jo nima in ti je vzvratna kamera pomembna bi jaz osebno nabavil navadno brezžično vzvratno kamero za 200 € in je to to.

bambam20 ::

gruve je izjavil:

Mogoče jo ima, ne vem na pamet. Če jo nima in ti je vzvratna kamera pomembna bi jaz osebno nabavil navadno brezžično vzvratno kamero za 200 € in je to to.


Ne da je pomembna. Ampak sem imel priložnost se vozit z ID-3jem, ki je polno opremljen in takšnim za 28 jurjev, ki mu je med drugim manjkala vzratna kamera in zgleda res bedno, in klima z razširjenim delovanjem.

gruve ::

Ja trenutno se splaca menjati, ampak tudi oni bodo zelo kmalu dvignili cene. To je best case scenarij za eno leto.


A ker cene goriva se pa ne dvigujejo? Seveda se in to precej bolj kot pa cene elektrike. Kar pomeni da se bo EV še bolj splačal. Danes je cena vožnje električnega avta 8x cenejša od dizla. V prihodnosti bo še še bolje, ker se goriva bolj dražijo od elektrike. Kar poglej statistični urad. Klik:


Rast naftnih derivatov:


Če pa si rad ziheraš si pa omisliš sončno elektrno in ima lasten doma pridelan štrom in se voziš naslednjih 40 let dokler traja sončna elekrarna za efektivnih 0,25 EUR na 100 km, kar je 30x ceneje kot z dizlom. Almost can't get any better than that.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gruve ()

gruve ::

Bambam, kot pravim če vzvratne kamere ni in ne moreš brez nje, kupiš brezžično za 85 EUR in jo namestiš. Malo iznajdljivosti ne škodi.
https://www.zrshop.si/kamere-za-vzvratn...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gruve ()

Ahim ::

pegasus je izjavil:

energetik je izjavil:

Finta, da nisem še nabavil EV je ta, da rabim velik avto, karavana s 600L prtljažnika in da na dnevnem tripu 2x150km nisem še pripravljen vmes filat. Pa da sem tistih dodatnih 10k€+ raje vložil v druge naložbe kot pleh, ki ga vsak dan izpostavljam nesrečam.
Aptera ima prek 700L prtljažnika, naredi prek 300km tudi z najmanjšo baterijo in ni iz pleha ;)

Ti si ze pred casom napisal, da bos to aptero nabavil. Koliko kilometrov si ze naredil s tem avtom, kaksne so prakticne izkusnje in primerjava s klasicnimi vatomobili (bolj konvencionalne oblike)? Kako je z zanesljivostjo in s tem povezanimi servisi, kaksna je kaj servisna mreza?

gruve ::

Saj jo je nabavil kot je tukaj napisal, ampak dostave bodo baje šele naslednje leto 2022.
https://www.aptera.us/community/discuss...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gruve ()

gruve ::

No, pa gremo.

BMW i3, letnik 2017 94Ah REx, panda parve. Podatki o dometu so tule zelo točni: https://ev-database.org/car/1068/BMW-i3...
Kupljen rabljen star 3 leta 70kkm za 20k lani Junija. Od takrat sem naredil cca 20kkm.
Namenoma ga furam kot edini avto, ker tako kot gile, tudi jaz nočem več ICEja.


Točno tako, podatki o dosegu na EV database so zelo točni, zato pa sam zmeraj svetujem da tisti ki jih zanima REALNI doseg (real range) pogledajo na EV database. Imaš prav posebaj, toliko pa toliko dosega če imaš samo avtocesto poleti in toliko pa toliko avtocesta pozimi, toliko pa toliko po mestu poleti in pozimi, toliko pa toliko mešano, skratka vse imaš in to doseg v realnosti. Glupi nasprotniki ki še nikoli niso videli električnega avta od blizu pa nabijajo neumnosti kako so to zihr laži, pa čeprav milijone youtube testov kaže nasprotno. Pozor to niso navedbe o dosegu od proizvajalcev (tiste so pretirane), to so navedbe o realnem dosegu v praksi. In še tak fanj filter za iskanje avtomobilov maš, lahko sortiraš po ceni, po dosegu, po porabi, skratka kar češ. Kogar zanima, klik:
https://ev-database.org/

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gruve ()

pegasus ::

gruve je izjavil:

ampak dostave bodo baje šele naslednje leto 2022.
Sem realističen in pričakujem svojo nekoč v 2024 ali 25. Non-US del sveta jim ni prioriteta, pravtako ne največja baterija. Najprej bodo zadovoljili konfiguracijo z največ povpraševanja, to so z najmanjšo in srednjo baterijo, potem šele pridemo na vrsto ostali.

gruve ::

Saj pravim dostave se bodo začele po vsej verjetnosti nekje leta 2022 kot sami pravijo, samo preden bo Evropa prišla na vrsto bo pa res verjetno tam nekje 2024 ali 2025 kot praviš. Upam da jim uspe zadevo čim prej spraviti na trg in da jim uspe, ker sam koncept velike aerodinamičnosti in majhne porabe je zelo dober in smiseln. Sicer plačaš nekaj premiuma ker je to zaenkrat novotarija, vendar če se tukaj razvije mass market trg in se vpletejo še ostali proizvajalci bi zadeve v prihodnosti kumot štancali po precej nižjih cenah kot je danes bencinski Clio. Da narediš avto aerodinamičen ne stane prav nič več kot pa da narediš današnjo "škatlo", zaradi mnogo boljše aerodinamike imaš porabo 3x manjšo, kar pomeni da lahko za isti doseg daš notri 3x manjšo in 3x cenejšo baterijo..kot vemo je baterija najdražji del električnega avta. Skratka sam koncept je čista zmaga.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gruve ()

gruve ::

Aptero bi se dalo narediti za manj kot 10 jurjev. Cena baterij trenutno je 100 EUR na kWh. Za 350 km dosega pri porabi 6 kWh na 100 km kot jo ima Aptera rabiš za okrog 2 jurja baterij. Proizvodna cena električnega motorja skupaj z krmilniki in polnilcem morda ranga slabe 2 jurja (verjetno pa okrog jurja). 4 jurje za šasijo in vse ostalo in 2 jurja za profit. Skupaj pod 10 jurjev za vse skupaj, manj kot stane Clio danes. In zadevo se da odlično skalirati, rabiš 700 km dosega? Ni panike doplaš komaj dodatne 2 jurja za dodatene 21 kWh baterij in imaš 700 km dosega. Hočeš 1050 km dosega (hočeš zato ker rabiš ga sigurno ne)? Ni panike še 2 jurja več za baterije in imaš več kot 1000 km dosega. Skratka zadeva ni švoh.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gruve ()

joze ::

Ne znam z besedami opisati sreče, ki jo občutim, ko računate ceno elektrike. Kot sem povedal že uvodoma imam sončno elektrarno, kar je seveda glavni razlog, da kupujem EV.

gruve ::

Sončna elektrarna je seveda zakon, ni pa pogoj za EV. Tudi brez sončne elektrarne ima EV 8x cenejšo vožnjo od dizla. Z sončno elekrarno je 30x ceneje od dizla. Pol pa sam zbiraš kaj bi raje imel 8x ceneje od dizla ali 30x ceneje od dizla.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gruve ()

Ahim ::

joze je izjavil:

Ne znam z besedami opisati sreče, ki jo občutim, ko računate ceno elektrike. Kot sem povedal že uvodoma imam sončno elektrarno, kar je seveda glavni razlog, da kupujem EV.

Srece? Si jo zadel na loteriji ali si jo sam placal? (OK, nihce je dejansko ni sam placal, ker jo preko nepriostovoljnih dodatkov za "pridobivanje energije iz obnovljivih virov" in drugih nacinov prlivanja denarja od mnozice k posameznikom sofinanciramo vsi odjemalci elektricne energije)

joze ::

Ahim je izjavil:

joze je izjavil:

Ne znam z besedami opisati sreče, ki jo občutim, ko računate ceno elektrike. Kot sem povedal že uvodoma imam sončno elektrarno, kar je seveda glavni razlog, da kupujem EV.

Srece? Si jo zadel na loteriji ali si jo sam placal? (OK, nihce je dejansko ni sam placal, ker jo preko nepriostovoljnih dodatkov za "pridobivanje energije iz obnovljivih virov" in drugih nacinov prlivanja denarja od mnozice k posameznikom sofinanciramo vsi odjemalci elektricne energije)

Jaz sem pod številko 1., ti si pa najbrž mislil številko 3. in si se zmotil;)

sréča -e ž (ẹ́)
1. razmeroma trajno stanje velikega duševnega ugodja: sreča mine, se stopnjuje; doživeti, občutiti, ekspr. zapraviti srečo; hrepeneti po sreči; kratkotrajna, velika sreča; trenutki sreče / družinska, materinska sreča / iskati srečo; najti srečo v ljubezni; ekspr.: ta otrok jim je prinesel srečo jih je osrečil; biti poln sreče / živeti v sreči
// ekspr. veliko zadovoljstvo, veselje: sreča ga je prešinila ob tej misli; z obraza ji sije sreča; pog. od sreče ga je bilo skoraj konec; jokati od sreče; obraz se mu je širil od sreče, v sreči
2. ekspr. kar povzroča veliko duševno ugodje: ti si vsa moja sreča; njena največja sreča je ples zelo rada pleše
3. nav. ekspr. naključje, okoliščine, ki vplivajo na ugoden izid, potek česa: povsod ga spremlja sreča; zanašati se na srečo; ima večjo srečo kot pamet, več sreče kot pameti / imeti srečo pri prodaji, v ljubezni; poskusil je znova, pa spet ni imel sreče ni uspel; vse je šlo, se je izteklo po sreči / nav. elipt., v povedni rabi: sreča zanj, da je pomoč kmalu prišla; prava sreča je, da se mu ni nič zgodilo; sama sreča, da je tako; še sreča, da nima daleč do doma / kot voščilo

gruve ::

Ahim je izjavil:

joze je izjavil:

Ne znam z besedami opisati sreče, ki jo občutim, ko računate ceno elektrike. Kot sem povedal že uvodoma imam sončno elektrarno, kar je seveda glavni razlog, da kupujem EV.

Srece? Si jo zadel na loteriji ali si jo sam placal? (OK, nihce je dejansko ni sam placal, ker jo preko nepriostovoljnih dodatkov za "pridobivanje energije iz obnovljivih virov" in drugih nacinov prlivanja denarja od mnozice k posameznikom sofinanciramo vsi odjemalci elektricne energije)


Ne, kdor jo je postavil v zadnje nekaj letih jo prav nič ne financirajo "vsi odjemalci električne energije", kajti subvencioniranega odkupa električne energije nove elektrarne v zadnje nekaj letih NIMAJO VEČ. To o čimer ti govoriš je veljalo za leto 2015 in prej. Sedaj ne velja več. Financiraš si jo sam, edino kar dobiš je kredit eko sklada z ugodno obrestno mero. Obrok kredita in dobo odplačevanja si nastaviš na toliko kot si imel prej mesečno položnico za elektriko, elektrike več ne plačuješ, torej okrog 7 let plačuješ enako kot si do sedaj plačeval za elektriko, nato po 7 letih pa sončno elekrarno izplačaš in imaš efektivno zastonj elektriko vse do konca dobe sončne elektrarne (okrog 40 let). Kdor ima na razpolago kakšno streho katere lastnik je (torej ima svojo hišo/svoj vikend, svoj hlev whatever) in si v teh časih pri teh cenah ne postavi sončne elektrarne je precej neumen če se milo izrazim.

energetik ::

Seveda. Ker 40 let bo še letni net metering, pa 40 let ti bo SE delala BP. :))

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

billy ::

Ni prednost EVjev samo v cenejši/zastonj vožnji.

Niti najboljši super duper meržo miljon-sklopni avtomatik, se ne more primerjat s elektriko. Udobje pri vožnji je res nekaj čisto drugega, kot ICE.

Seveda je trenutno malce "problem" v ceni novih, ampak zato so tu rabljeni, za tiste, ki se jim ne zdi smiselno dati 10-15k več od ICE modelov.

Gregor P ::

Najbrž ne rabimo takšnega avta, kjer si je treba upravičevati nakup8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

6bt9hmDwY ::

Upravičuješ si nakup, ker je še sorazmerno nova tehnologija in visoka nabavna vrednost pa tudi karavan/suv/kamionet/dostavni izvedbe se še razvijajo. Mi bi se z EV morali 'na silo' voziti, delamo precej premalo kilometrov letno za pravo računico :-( Zato zamikamo nakup, upajoč, da bo reč vmes še napredovala.

billy ::

huh, jaz delam na leto 80 do 100k km, in to skoraj zastonj - samo ko je sila se na AC nafilam preko DC, ostalo pa vse časti janša.

kaj češ lepšega?

Valvoline ::

billy je izjavil:

huh, jaz delam na leto 80 do 100k km, in to skoraj zastonj - samo ko je sila se na AC nafilam preko DC, ostalo pa vse časti janša.

kaj češ lepšega?

Kak mizeren lajf bi to moral bit.

billy ::

Ti niso všeč road tripi? Lepo se pelješ, muzika, kompanjon zraven. Na kak izlet, kosilo, večerjo...

gruve ::

energetik je izjavil:

Seveda. Ker 40 let bo še letni net metering, pa 40 let ti bo SE delala BP. :))


Ja seveda. Letni netmetering se leta 2024 spreminja na mesečnega samo za NOVO postavljene sončne elekrarne, če si jo postavil pred 2024 boš še vedno lahko ostal na stari shemi. In tudi če netmetering enkrat v prihodnosti ukinejo še vedno se zadeva zelo splača (velik delež porabe lahko ima direktno z sončne elektrarne. Ja solarni paneli imajo garancijo da bodo po 30 letih še vedno dajali okrog 85 % tiste energije ki so jo dajali takrat ko so bili novi. Torej če ekstrapoliraš je to vsako leto pol procenta dol, torej po 40 letih boš imel še 80 % outuputa, pri 100 letih pa 50 % outputa. Dobro lahko da boš v tem času moral zamenjati inverter, vendar to je drobiž (danes stane cirka jurja, v prihodnosti verjetno 500 EUR ali manj).

https://www.thesolarnerd.com/blog/which...

"Power warranty: 30 years. Maximum degradation of 0.5% per year for monocrystalline and 0.7% per year for polycrystalline panels. Warrantied output of 82.6% for mono and 79.5% for poly panels at the end of 30 years."
https://www.thesolarnerd.com/blog/which...

billy je izjavil:

Ni prednost EVjev samo v cenejši/zastonj vožnji.

Niti najboljši super duper meržo miljon-sklopni avtomatik, se ne more primerjat s elektriko. Udobje pri vožnji je res nekaj čisto drugega, kot ICE.

Seveda je trenutno malce "problem" v ceni novih, ampak zato so tu rabljeni, za tiste, ki se jim ne zdi smiselno dati 10-15k več od ICE modelov.


+1
S tem da mnogi novi EVji so samo za 3 tisočake dražji od primerljivih dizelskih različic.

6bt9hmDwY je izjavil:

Upravičuješ si nakup, ker je še sorazmerno nova tehnologija in visoka nabavna vrednost pa tudi karavan/suv/kamionet/dostavni izvedbe se še razvijajo. Mi bi se z EV morali 'na silo' voziti, delamo precej premalo kilometrov letno za pravo računico :-( Zato zamikamo nakup, upajoč, da bo reč vmes še napredovala.


Izenačitev nakupnih cen v trgovini se obeta za leto 2025 do 2027 po večini predikcij. Ves ta čas bi že lahko imel EV in ogromno prišparal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gruve ()

billy ::

no ja, gruve, če skinejo netmetering bo velika večina SEjev postala "neuporabna", ker poleti pa porabimo koliko štroma? samo za sanitarno vodo, pozimi pa nas bodo upalili ko junce.

Edino če bo takrat postavljajo lokalne hranilnike elektrike kapacitete ~10MWh. V tem primeru bi lahko šel off-grid, kar pa ne bo interesu cesarju.

Ahim ::

gruve je izjavil:

Ne, kdor jo je postavil v zadnje nekaj letih jo prav nič ne financirajo "vsi odjemalci električne energije", kajti subvencioniranega odkupa električne energije nove elektrarne v zadnje nekaj letih NIMAJO VEČ. To o čimer ti govoriš je veljalo za leto 2015 in prej. Sedaj ne velja več. Financiraš si jo sam, edino kar dobiš je kredit eko sklada z ugodno obrestno mero. Obrok kredita in dobo odplačevanja si nastaviš na toliko kot si imel prej mesečno položnico za elektriko, elektrike več ne plačuješ, torej okrog 7 let plačuješ enako kot si do sedaj plačeval za elektriko, nato po 7 letih pa sončno elekrarno izplačaš in imaš efektivno zastonj elektriko vse do konca dobe sončne elektrarne (okrog 40 let). Kdor ima na razpolago kakšno streho katere lastnik je (torej ima svojo hišo/svoj vikend, svoj hlev whatever) in si v teh časih pri teh cenah ne postavi sončne elektrarne je precej neumen če se milo izrazim.

Tisti kredit ti pa financia ... kdo ze? Aja, nek dobrodelni "Eko sklad", ki v te kredite "z ugodno obrestno mero" in darila za nakup EV vlaga svoj denar .. Aha, ne vlaga svojega denarja? Kje ga pa potem vzame?

Marsikdo ne zivi v hlevu/hisi/vikendu (npr. nekaj sto tisoc odjemalcev v vecstaovanjskih objektih), da bi lahko gor postavil elektrarno, vseeno pa sofinancira "brezplacno elektriko" - kot si lepo zapisal - tebi. Vsaj sprenevedat se ni treba glede tega, pac denar se preliva od enih k tebi in tebi podobnim, ni pa ta elektrika nic "brezplacna", ampak ti jo lepo placuje mnozica sosedov, ti pa se pac na to parazitiras ...

billy ::

na vsak blok se lahko postavi SE, hudič je ker stanovalci nočejo dat soglasja ali pomagat pri financiranju...

Ahim ::

billy je izjavil:

na vsak blok se lahko postavi SE, hudič je ker stanovalci nočejo dat soglasja ali pomagat pri financiranju...

Tudi na preklo za fizol se lahko postavi SE, samo majhno povrsino bo imela, od te pa je direktno odvisna kolicina vpadne in posledicno zajete energije.

Bloki so ena taka fizolovka, potegnjena v visino, ogromno stanovalcev, 50+ avtov, in s streho, na katero ne bi spravil 50 kW panelov tudi ce bi lahko izkoristil celotno povrsino (pustimo zdaj da ti npr. lastnik terase itak ne bo pustil da mu jo zapolnis s paneli).

In ce za trenutek sprejmemo nebuloze o zastonj postavitvi, bo torej vsak lastnik avta na "brezplacno elektriko" filal svoje EV enkrat na mesec, da bo lahko prevozil tistih 200 km? Obstajajo cisto objektivni razlogi zakaj niti drugi objekti podobnih gabaritov, ki imajo enega samega lastnika (tako da ni tezav s soglasji) niso pokriti s SE ... ni racunice. Ce bi ze bila za kaj, bi bila prej za toplotne kolektorje, kjer je daaaaaalec manj izgub.

gruve ::

billy je izjavil:

no ja, gruve, če skinejo netmetering bo velika večina SEjev postala "neuporabna", ker poleti pa porabimo koliko štroma? samo za sanitarno vodo, pozimi pa nas bodo upalili ko junce.

Edino če bo takrat postavljajo lokalne hranilnike elektrike kapacitete ~10MWh. V tem primeru bi lahko šel off-grid, kar pa ne bo interesu cesarju.


Niti podrazno ne postnejo neuporabne. Danes z netmeteringom 100 % svojim potreb po elektriki proizvedeš z sončno elekrarno. Če ga ukinejo jih boš še vedno 60 % ali tam nekje. Kar je še vedno veliko bolje kot nič. 60 % elektrike boš imel skoraj zastonj iz sončne elekrarne, samo 40 % jo boš črpal iz omrežja. Kar je VELIKO bolje kot pa da bi moral 100 % energije črpati iz omrežja, kar je situacija kadar sončne elekrarne nimaš. Z 2024 se netmetering ne ukine, ampak se samo spremeni v mesečnega in še to samo za nove sončne elerkarne, ta stare ki so postavljene pred tem letom bodo na ta stari shemi, torej letni netmetering.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gruve ()

billy ::

Odvisno od bloka no :) Pri nas ni stolpnic ali pa so zelo redke. Povečini je kakšni 15-20 stanovanj, kjer je bolj bolj širok kot visok. Tu bi bil izplet zadosten, če bi vsi prešli na štrom ogrevanje.

gruve je izjavil:

billy je izjavil:

no ja, gruve, če skinejo netmetering bo velika večina SEjev postala "neuporabna", ker poleti pa porabimo koliko štroma? samo za sanitarno vodo, pozimi pa nas bodo upalili ko junce.

Edino če bo takrat postavljajo lokalne hranilnike elektrike kapacitete ~10MWh. V tem primeru bi lahko šel off-grid, kar pa ne bo interesu cesarju.


Niti podrazno ne postnejo neuporabne. Danes z netmeteringom 100 % svojim potreb po elektriki proizvedeš z sončno elekrarno. Če ga ukinejo jih boš še vedno 60 % ali tam nekje. Kar je še vedno veliko bolje kot nič. Z 2024 se netmetering ne ukine, ampak se samo spremeni v mesečnega in še to samo za nove sončne elerkarne, ta stare ki so postavljene pred tem letom bodo na ta stari shemi, torej letni netmetering.


Lepo se s tem nakazuje trend, kam pes taco moli, očitno nikomu ni všeč netmetering...vsi ki dajejo sedaj SE s tem namenom, bodo imo popušili...če je zdaj mesečni, bo čez 10 let ukinjen.

Torej se bo rabilo baterije, kje in kako pa nikomu trenutno jasno :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: billy ()

mn ::

V bistvu bi bil ravno pri bloku po moje izplen najboljši. Strošek elektrarne se itak ne dviguje linearno z močjo elektrarne in zaradi velike količine odjemalcev je tudi poraba zadostna. Več kot je stanovanj na kvadrat strehe, boljša je računica.

Res pa da se je zmeniti treba.

gruve ::

Ahim je izjavil:

gruve je izjavil:

Ne, kdor jo je postavil v zadnje nekaj letih jo prav nič ne financirajo "vsi odjemalci električne energije", kajti subvencioniranega odkupa električne energije nove elektrarne v zadnje nekaj letih NIMAJO VEČ. To o čimer ti govoriš je veljalo za leto 2015 in prej. Sedaj ne velja več. Financiraš si jo sam, edino kar dobiš je kredit eko sklada z ugodno obrestno mero. Obrok kredita in dobo odplačevanja si nastaviš na toliko kot si imel prej mesečno položnico za elektriko, elektrike več ne plačuješ, torej okrog 7 let plačuješ enako kot si do sedaj plačeval za elektriko, nato po 7 letih pa sončno elekrarno izplačaš in imaš efektivno zastonj elektriko vse do konca dobe sončne elektrarne (okrog 40 let). Kdor ima na razpolago kakšno streho katere lastnik je (torej ima svojo hišo/svoj vikend, svoj hlev whatever) in si v teh časih pri teh cenah ne postavi sončne elektrarne je precej neumen če se milo izrazim.

Tisti kredit ti pa financia ... kdo ze? Aja, nek dobrodelni "Eko sklad", ki v te kredite "z ugodno obrestno mero" in darila za nakup EV vlaga svoj denar .. Aha, ne vlaga svojega denarja? Kje ga pa potem vzame?

Marsikdo ne zivi v hlevu/hisi/vikendu (npr. nekaj sto tisoc odjemalcev v vecstaovanjskih objektih), da bi lahko gor postavil elektrarno, vseeno pa sofinancira "brezplacno elektriko" - kot si lepo zapisal - tebi. Vsaj sprenevedat se ni treba glede tega, pac denar se preliva od enih k tebi in tebi podobnim, ni pa ta elektrika nic "brezplacna", ampak ti jo lepo placuje mnozica sosedov, ti pa se pac na to parazitiras ...


Stari eko sklad ti samo da KREDIT, obrestna mera je pa taka kot jo dobiš pri dobrih banka, noben ti nič ne časti, vse si plačaš sam, ampak se kljub temu ZELO splača.

Marsikdo ne zivi v hlevu/hisi/vikendu (npr. nekaj sto tisoc odjemalcev v vecstaovanjskih objektih), da bi lahko gor postavil elektrarno


V Sloveniji hiši živi po statistikah kar 70 % prebivalcev.

vseeno pa sofinancira "brezplacno elektriko" - kot si lepo zapisal - tebi.


Ne, prav nič ne sofinancirajo meni. To je veljalo včasih pred letom 2015, danes sončne elekrarne nimajo več subvencioniranega odkupa elektrike.

Vsaj sprenevedat se ni treba glede tega, pac denar se preliva od enih k tebi in tebi podobnim, ni pa ta elektrika nic "brezplacna", ampak ti jo lepo placuje mnozica sosedov, ti pa se pac na to parazitiras .


Ni res! BTW če nisi vedel je dandanes sončna energija skupaj z vetrom NAJCENEJŠA oblika proizvodnje in to brez subvencij:
energije:

Levelized cost of energy @ Wikipedia

billy je izjavil:

na vsak blok se lahko postavi SE, hudič je ker stanovalci nočejo dat soglasja ali pomagat pri financiranju...


Jebiga folk je glup. Financira se zadeva iz položnic za elektriko ki jih potem ni treba več plačevati (ker je letna proizvodnja sončne elekrarne večja od porabe). Prebivalci 7 let plačujejo enako kot so do sedaj za elektriko, po tem času pa je elektrika zastonj še nadaljnih 30 let.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gruve ()

gruve ::

Lepo se s tem nakazuje trend, kam pes taco moli, očitno nikomu ni všeč netmetering...vsi ki dajejo sedaj SE s tem namenom, bodo imo popušili...če je zdaj mesečni, bo čez 10 let ukinjen.

Torej se bo rabilo baterije, kje in kako pa nikomu trenutno jasno :)


Tudi če bo čez 10 let ukinjen, takrat bo sončna elektrarna že zdavnaj izplačana. In tudi če bo ukinjen še vedno bo poraba elektrike iz omrežja in cena položnic MNOGO manjša kot pa bi sicer bila če sončne elektrarne ne bi bilo. Baterije so pa že danes poceni, za 10 kWh plačaš 1,5 jurja in to za nove baterije. V prihodnosti boš imel tudi mnogo baterij električnih avtomobilov ki bodo še vedno imele 70 % kapacitete (zniževanje kapacitete je okrog 1 % do 1,5 % na leto glede na statistike.) To boš lepo inštaliral kot zalogo energije za svojo sončno elektrarno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gruve ()
««
4 / 55
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 419 20 21 22 )

Oddelek: Loža
1058128608 (88673) D3m

Umazana resnica o motorju z notranjim zgorevanjem: 8 milionov smrti vsako leto + more (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
25633380 (29911) bluefish

Več podobnih tem