» »

Kateri električni avto?

Kateri električni avto?

««
5 / 47
»»

gruve ::

Koliko te bo stala takšna stara "iztrošena" baterija električnega avta z 70 % kapacitete? Morda kakega jurja ali še manj. Že danes lahko dobiš NOVE baterije velikosti 20 kWh za 2 do 3 jurje. In cene baterij se naglo nižajo, torej bo v prihodnosti še manj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gruve ()

Ahim ::

Joj inzenir, ti si res butelj, da ni vecjega 8-O

Ce je kredit Eko Sklada primerljiv z dobro banko, si ga menda vzel kar pri dobri banki? Aja ne, nisi ga, ker ni primerljiv s tistim od banke.

Da ti je Eko Sklad dal kredit in subvencijo za EV (saj si lastis EV in ne samo bluzis tukaj o njihovih papirnatih prednostih, kajne?), je nekje moral dobiti denar - za oboje. Dobil ga je od od vseh odjemnikom elektricne energije, efektivno torej vecina financi tebi in tebi podobnim SE (preko kredita, ki ga nisi sel iskat na banko) in EV (preko subvencije, ki se ji nisi odrekel, ceprav ni nobene prisile, da bi jo ob nakupu EV vzel).

Pogodb o ceni odkupa z Borzenom nise omenil niti enkrat, ti si jih privlekel v debato ze drugic. Prav, dajmo se to na mizo.

Hvala za prilepljeno slikico LCOE. Zdaj prilepi se pojasnilo za SE in vetrne elektrarne, zapisane pod Condiderations.

Butci tvojega kova pograbite samo tisti del informacije, ki vam ustreza ("hurr durr yastonj elektrika iz moje zastonj SE"), ignorirate pa vsa dejstva, ki vam ne pasejo.

ginekk ::

billy je izjavil:

Ti niso všeč road tripi? Lepo se pelješ, muzika, kompanjon zraven. Na kak izlet, kosilo, večerjo...


Za road-trip uživancijo rabiš cabrio z ročnim menjalnikom in obvezno vozit izven avtocest. Vsi EVji kar sem jih poskusil so kar sterilni. Pelješ se tiho in mirno kot v vlaku. Pa če teraš čez prelaz se EV rad "pregreje", omeji moč in je veselja hitro konec.

6bt9hmDwY ::

billy je izjavil:

če je zdaj mesečni, bo čez 10 let ukinjen.

Very fine by me :-)

Lonsarg ::

Prehod iz letnega na mesečnega za dobrih 10% podraži zadevo mi pravijo te ki delajo izračune. Prehod iz mesečnega na zero net-metering pa spet najbrž za dodatnih 10-20% (najbrž se stroškovno v tem primeru že splača kako manjšo baterijo montirat, toliko da vsaj večerne ure pokrije namesto črpanja iz omrežja, pač odvisno od cene baterij). Skratka noben bav-bav.

Zakaj tako nizki procenti razlike? Zato ker net metering vpliva zgolj na omrežnino, elektrika se pa ŽE SEDAJ obračuna dejansko/tržno. Trgovec z elektriko namreč sam postavlja cenike za samooskrbne stranke in na trgu trguje z njihovo elektriko.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

gruve ::

Ahim je izjavil:

Joj inzenir, ti si res butelj, da ni vecjega 8-O

Ce je kredit Eko Sklada primerljiv z dobro banko, si ga menda vzel kar pri dobri banki? Aja ne, nisi ga, ker ni primerljiv s tistim od banke.

Da ti je Eko Sklad dal kredit in subvencijo za EV (saj si lastis EV in ne samo bluzis tukaj o njihovih papirnatih prednostih, kajne?), je nekje moral dobiti denar - za oboje. Dobil ga je od od vseh odjemnikom elektricne energije, efektivno torej vecina financi tebi in tebi podobnim SE (preko kredita, ki ga nisi sel iskat na banko) in EV (preko subvencije, ki se ji nisi odrekel, ceprav ni nobene prisile, da bi jo ob nakupu EV vzel).

Pogodb o ceni odkupa z Borzenom nise omenil niti enkrat, ti si jih privlekel v debato ze drugic. Prav, dajmo se to na mizo.

Hvala za prilepljeno slikico LCOE. Zdaj prilepi se pojasnilo za SE in vetrne elektrarne, zapisane pod Condiderations.

Butci tvojega kova pograbite samo tisti del informacije, ki vam ustreza ("hurr durr yastonj elektrika iz moje zastonj SE"), ignorirate pa vsa dejstva, ki vam ne pasejo.


Ne nisem, če je kdo butelj si to ti. Ja kredit eko sklada je precej podoben kreditu dobre banke. In da sva si na jasnem, govoriva o kakšnem procentu razlike, vsako gospodinjstvo plača nekaj evrov (pri meni je 3 €) za prispevek za obnovljive vire in 99 % tega denarja gre za subvencioniran odkup tiste električne energije za tiste sončne elektrarne ki so se priključile pred letom 2015, ne za tisti procent boljši ali slabši kredit. Nove sončne elekrarne subvencioniranega odkupa električne energije VEČ NIMAJO. In preden se kdo buni za tiste 3 €, državljani smo preko davkov plačali TEŠ6 nekaj tisočkrat več, tako direktno ko je država financirala gradnjo v vrednosti 1400 milijonov evrov, kot tudi za zdravljenje vseh bolezni. To vse smo plačali slovenski davkoplačevalci, prav vsak izmed nas.

Da ti je Eko Sklad dal kredit in subvencijo za EV (saj si lastis EV in ne samo bluzis tukaj o njihovih papirnatih prednostih, kajne?), je nekje moral dobiti denar - za oboje.


Zdaj si še subvencijo za EV privlekel. Ja vsakumur ki kupi EV država da 4500 €. Vendar to dobiš samo enkrat: ob nakupu in potem nikoli več. Država pa za vsak naftni avto da letno 6410 € za pokritje zdravstvene in BDP škode ki jo ta avto povzroči. Pazi, to je NA LETO. VSAKO leto. Torej naftni avto v 20 letih prejme 128.200 € subvencije z strani države, električni avto pa samo 4500€. Se ti še teh 4500 € zdi ne fer? 128.200 € za naftni avto še MNOGO MNOGO bolj ne fer. Ker a veš, stroške zdravljenja je treba plačati, le da to krijemo vsi davkoplačevalci preko davkov, tudi tisti ki avto sploh nimajo ali pa imajo električni avto, namesto da bi škodo plačal tisti ki jo je povzročil: voznik naftnega avta.

Od kje številka 6410 € za naftni avto vsako leto. Gremo lepo po vrsti. Glavni problem so strupi ki povzročajo ogromno zdravstveno škodo in zmanjšano kakovost bivanja (znanstvene študije kažejo da onesnažen zrak povzroča manjšanje inteligence, povzroča pojav depresije, zmanjšuje delovno storilnost ipd). Tudi če gledamo purely finančno je škoda zaradi onesnaženega zraka gromozanska. V Sloveniji za zdravljenje bolezni zaradi onesnaženega zraka porabimo 988 milijonov evrov vsako leto.

Koliko škode nam povzročijo fosilna goriva? Za 1,1 milijarde evrov na leto!
https://oe.finance.si/8933977/Koliko-sk...

Znana je tudi študije OECD ki je ugotovila da 20 % zmanjšanje količine mikroskopskih trdih delcev v zraku vodi 2,4 % izboljšanja BDPja. Če to ekstrapoliramo na 100 %, to pomeni 12 % BDP-ja, kar letno pomeni zgubljenih 6705 milijonov evrov zaradi onesnaženega zraka (Slovenski BDP je namreč 52,88 milijarde evrov letno).

The economic costs of air pollution: Evidence from Europe
https://www.oecd.org/economy/greeneco/e...

Letno torej v Sloveniji zaradi onesnaženega zraka zgubimo 988 milijonov evrov za stroške zdravljenja in še dodatne 6705 milijonov evrov v obliki škode za bruto domači proizvod, skupaj torej 7693 milijonov evrov, to številko zdelimo z 1,2 miljona avtomobilov v Sloveniji in dobimo 6410 EUR škode po avtomobilu vsako leto. Povprečna kilometrina je 13.000 km, kar pomeni 49,5 EUR škode za vsakih 100 prevoženih kilometrov. Se ti še zdi nefer da EV ne plača teh bogih 4 EUR škode ki jo niti ne povroči? Ravno obratno je, ne fer je da naftni avto ne plača vse škode ki jo povzroči. Zakaj bi morali drugi plačevati za škodo ki jo je povzročil tvoj dizel?

Dobil ga je od od vseh odjemnikom elektricne energije, efektivno torej vecina financi tebi in tebi podobnim SE (preko kredita, ki ga nisi sel iskat na banko) in EV (preko subvencije, ki se ji nisi odrekel, ceprav ni nobene prisile, da bi jo ob nakupu EV vzel).


Še en neumen janez ki vidi samo znesek ki ga more direktno plačati preko položnice (tiste boge 3 €), medtem kot tega da mu vsak mesec nakažejo samo polovico plače, ostalo pa vzamejo za pokrivanje škode zdravljenja in druge stroške države pa ne vidi. Kredit na banki ali kredit na eko skladu je tako majhna razlika da ni omembe vredna, razlika je samo v malenkostni razliki v obrestni meri, kredit moraš še vedno plačati celega sam, noben ti ga ne plača. In zaradi spodbujanja sončnih elektrarn je zrak manj onesnažen, škoda pa veliko manjša. Sončne elekrarne dejansko znižujejo strošek države in s tem strošek vseh nas davkoplačevalcev. Kakšne pogodbe z Borzenom, kaj blebečeš, tega jaz nisem nikoli omenjal. Ta LCOE je cena BREZ subvencij. Butec si tukaj samo ti, ne jaz. Če ne poštekaš da ima država z TEŠEm veliko večje stroške od sončnih elekrarn potem ti pač ni pomoči. Sončne elektrarne dajejo veliko cenejšo energijo od teš6.

m0LN4r ::

ostalo pa vzamejo za pokrivanje škode zdravljenja in druge stroške države pa ne vidi.
Zavajas, lazes in namigujes nekaj povsem napacnega.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

ginekk ::

gruve je izjavil:



Letno torej v Sloveniji zaradi onesnaženega zraka zgubimo 988 milijonov evrov za stroške zdravljenja in še dodatne 6705 milijonov evrov v obliki škode za bruto domači proizvod, skupaj torej 7693 milijonov evrov, to številko zdelimo z 1,2 miljona avtomobilov v Sloveniji in dobimo 6410 EUR škode po avtomobilu vsako leto. Povprečna kilometrina je 13.000 km, kar pomeni 49,5 EUR škode za vsakih 100 prevoženih kilometrov. Se ti še zdi nefer da EV ne plača teh bogih 4 EUR škode ki jo niti ne povroči? Ravno obratno je, ne fer je da naftni avto ne plača vse škode ki jo povzroči. Zakaj bi morali drugi plačevati za škodo ki jo je povzročil tvoj dizel?


Tu ti vsa logika pogrne v enem stavku, ker si enostavno zaključil da so 100% vir vsega onesnaženega zraka v Sloveniji izpusti ICE registriranih avtov.
In če ostanemo zgolj na avtih, seveda vsi EVji so/bodo poljeni izključno na domačih solarnih polnilnicah.

S tako matematiko operirajo lahko samo politiki in ostali družboslovci, ne pa tudi inženirji.

Ahim ::

S takim butcem kot si ti inzenir je skoda izgubljati cas ("Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience.").

Moja napaka, da sem sploh poskusal argumentirano komunicirati s takim Donning-Krugerjem; jo bom kar takoj popravil :))

m0LN4r ::

Letno torej v Sloveniji zaradi onesnaženega zraka zgubimo 988 milijonov evrov za stroške zdravljenja in še dodatne 6705 milijonov evrov v obliki škode za bruto domači proizvod, skupaj torej 7693 milijonov evrov, to številko zdelimo z 1,2 miljona avtomobilov v Sloveniji in dobimo 6410 EUR škode po avtomobilu vsako leto.
Torej ce si vsi kupimo danes elektricne avte, vec ne bomo rabili k zobarju, po gips, na operacijo kolka, na sivanje in in in. ICEji so krivi, da imas karies, diabetes, revmo, zjebana kolena in in in...
+1 inzenir +1

Recimo, da v Sloveniji 100.000 tovornih vozil od dostavnih kombijev naprej in 3,5t tonskih sleperjev vse do 16t in vec prevozi Slovenijo od Luke Koper do Sentilja, prides na okoli 7.000.000 Litrov izgorelega dizla na dan.
1,2 miljona avtov, ki pa povprecno naredijo 50km na dan popusi le 3,6 miljonov litrov goriva. Dodatno imajo ti avti bistveno boljse filtre vgrajene od teh prastarih sleperjev in kombijev.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

ginekk ::

Ne samo to. Še tranzitni promet je potrebno upoštevat in vreme najmanj (veter iz padske nižine nosi še pa še sranja), kar se tiče onesnaženja.

Kaj bi obesili na vinjete za tujce strošek onesnaženja ali kako?

m0LN4r ::

Clovek se preseli v kotlino od Ljubljane in potem bemti, ker imajo Ljubljancani prevec avtov in da kotlina ni dovolj prepihana. ;((
Saj se malo, pa bo kurilne sezone konec in bo zrak takoj bolj cist.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

gruve ::

m0LN4r je izjavil:

ostalo pa vzamejo za pokrivanje škode zdravljenja in druge stroške države pa ne vidi.
Zavajas, lazes in namigujes nekaj povsem napacnega.


Ni res, ne lažem in ne zavajam, to delaš ti. Misliš da denar za zdravljenje rakov, alzhaimerjevih in parkinsonovih in drugih bolezni nastalih zaradi onesnaženega zraka pade z neba? Seveda da ne, to plačamo vsi davkoplačevalci preko davkov. Le da ti očitno se ne zavedaš koliko ti država vzame vsak mesec od plače, skoraj polovico. Kar poglej koliko je razlika med bruto bruto in neto plačo. Ali pa raje ne, te bo še fršlok.

gruve ::

ginekk je izjavil:

gruve je izjavil:



Letno torej v Sloveniji zaradi onesnaženega zraka zgubimo 988 milijonov evrov za stroške zdravljenja in še dodatne 6705 milijonov evrov v obliki škode za bruto domači proizvod, skupaj torej 7693 milijonov evrov, to številko zdelimo z 1,2 miljona avtomobilov v Sloveniji in dobimo 6410 EUR škode po avtomobilu vsako leto. Povprečna kilometrina je 13.000 km, kar pomeni 49,5 EUR škode za vsakih 100 prevoženih kilometrov. Se ti še zdi nefer da EV ne plača teh bogih 4 EUR škode ki jo niti ne povroči? Ravno obratno je, ne fer je da naftni avto ne plača vse škode ki jo povzroči. Zakaj bi morali drugi plačevati za škodo ki jo je povzročil tvoj dizel?


Tu ti vsa logika pogrne v enem stavku, ker si enostavno zaključil da so 100% vir vsega onesnaženega zraka v Sloveniji izpusti ICE registriranih avtov.
In če ostanemo zgolj na avtih, seveda vsi EVji so/bodo poljeni izključno na domačih solarnih polnilnicah.

S tako matematiko operirajo lahko samo politiki in ostali družboslovci, ne pa tudi inženirji.


Resnici na ljubo večino škode res nastane zaradi avtomobilov. Point ostane, naftni avto v obliki trošarin in prispevkov ne plača niti desetine tiste škode ki jo povzroči. Ne vsi EVji seveda niso polnjeni izključno na domačih solarnih elekrarnah, je pa dejstvo da če jih polnimo z slovenskim miksom elektrike je to še vedno VELIKO bolje kot pa vožnja naftnega avta? Zakaj se boš vprašal?
1. Zato ker je kar dve tretjini elektrike proizvedeni z čistimi viri ki ne osnesnažujejo zraka (jedrska in vodna energija).

2. Ker ima električni avto tako velik izkoristek se porabi 4x manj energije po kilometru kot pa da uporabiš naftni avto.
3. GLAVNI RAZLOG: elektrarna ne onesnažuje sredi velikih mest, ampak na obrobju kjer je MNOGO MNOGO manj ljudi, poleg tega pa prevetrenost toliko večja da je koncentracij strupov v zraku skoraj zanemarljiva. Mi imamo problem z onesnaženjem ZNOTRAJ velikih mest, recimo Ljubljane, kapiš?
4. Elektrarne imajo boljše filtre kot avtomobili.

Ahim je izjavil:

S takim butcem kot si ti inzenir je skoda izgubljati cas ("Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience.").

Moja napaka, da sem sploh poskusal argumentirano komunicirati s takim Donning-Krugerjem; jo bom kar takoj popravil :))


S tem da edini idiot tukaj si ti, ne jaz. Donning-Kruger velja zate, ne zame. Če bi bil dec ne pa pička bi na argumente odgovarjal z svojimi protiargumenti, ne pa z ad hominem logičnimi fejli. Žal si intelektualno preveč podhranjen da bi vedel da žalitve prav nič ne ovržejo mojih argumentov.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: Ahim ()

gruve ::

m0LN4r je izjavil:

Letno torej v Sloveniji zaradi onesnaženega zraka zgubimo 988 milijonov evrov za stroške zdravljenja in še dodatne 6705 milijonov evrov v obliki škode za bruto domači proizvod, skupaj torej 7693 milijonov evrov, to številko zdelimo z 1,2 miljona avtomobilov v Sloveniji in dobimo 6410 EUR škode po avtomobilu vsako leto.
Torej ce si vsi kupimo danes elektricne avte, vec ne bomo rabili k zobarju, po gips, na operacijo kolka, na sivanje in in in. ICEji so krivi, da imas karies, diabetes, revmo, zjebana kolena in in in...
+1 inzenir +1

Recimo, da v Sloveniji 100.000 tovornih vozil od dostavnih kombijev naprej in 3,5t tonskih sleperjev vse do 16t in vec prevozi Slovenijo od Luke Koper do Sentilja, prides na okoli 7.000.000 Litrov izgorelega dizla na dan.
1,2 miljona avtov, ki pa povprecno naredijo 50km na dan popusi le 3,6 miljonov litrov goriva. Dodatno imajo ti avti bistveno boljse filtre vgrajene od teh prastarih sleperjev in kombijev.


Torej ce si vsi kupimo danes elektricne avte, vec ne bomo rabili k zobarju, po gips, na operacijo kolka, na sivanje in in in. ICEji so krivi, da imas karies, diabetes, revmo, zjebana kolena in in in...
+1 inzenir +1


Ne, tega nisem rekel. Bil sem zelo specifičen, jasno sem napisal da onesnažen zrak povzroča 988 milijonov evrov škode vsako leto. Številka ni moja, ampak je zračunana iz strani strokovnjakov. Na to seveda pride še preko 6000 milijonov evrov BDP škode.

Citiram: "Podatek o 988 milijonih evrov škode zaradi fosilnih goriv v Sloveniji je zapisan v poročilu evropske komisije Energy Union Factsheet Slovenia. Znesek je zelo podoben znesku, ki so ga leta 2015 izračunali v Mednarodnem denarnem skladu, o njem pa smo poročali v članku Slovenija za energetske subvencije letos milijardo evrov."
Vir: https://oe.finance.si/8933977/Koliko-sk...

Tvoji podatki glede porabe tovornjakov so napačni, svetovno tovornjaki porabi petino nafte (podatki iz članka: https://old.delo.si/novice/okolje/tovor.... Avtomobili porabijo precej več nafte kot pa tovornjaki ker jih je pač toliko več. Poleg tega si nalašč spregledal glavno zadevo, tovornjaki se ne vozijo sredi Ljubljane v sto tisočih kosov, avtomobili pa se, in mi imamo problem z osnesnaženjem v mestih. Direkt v mestih, kapiš? Drugje se zadeva toliko razredči da ni problematična, v Ljubljani se ne, kapiš? In teh tovornjakov je MNOGO MNOGO manjše število kot avtov. Količinsko avtomobili skurijo mnogo več naftnih derivatov v prometu kot pa tovornjaki. In ker se tovornjaki furajo daleč od strnjenih mestnih središč je zadeva relativno neproblematična. Velika večina zdravstvene škode se zgodi zaradi avtov, ne zaradi tovornjakov. Zakaj? Ker se avti furajo sredi Ljubljane kjer živi 300.000 ljudi. Več ljudi kot vdihava strupene izpuste, večja je škoda, kinda obvious ane?:

Tole sem napisal prej v drugi temi, bom skopiral da ne bom še enkrat pisal:
"1. Večino naftnih derivatov v prometu uporabijo avtomobili, ne pa tovornjaki. Ja EN kamion na 100 km porabi toliko goriva kot 6 avtov, to je vsakemu jasno. Prav tako je vsakemu jasno da je avtomobilov v Sloveniji 1,4 milijona, tovornjakov pa 100x manj.
2. In zdej glavno: še nikoli nisem videl stotisoče tovornjakov sredi Ljubljane. A veš zakaj? Zato ker jih ni. Medtem ko pri avtih je pa druga zgodba. In mi imamo problem z onesnaženjem in visokimi koncentracijami strupov v zraku V MESTIH! V MESTIH."

m0LN4r je izjavil:

Clovek se preseli v kotlino od Ljubljane in potem bemti, ker imajo Ljubljancani prevec avtov in da kotlina ni dovolj prepihana. ;((
Saj se malo, pa bo kurilne sezone konec in bo zrak takoj bolj cist.


V mestih živi malo manj kot pol svetovnega prebivalstva, pravico imam tudi v mestu do čistega zraka in ti nimaš pravice da me zastrupljaš z svojim dizlom. Problem z onesnaženjem in gužvo na cesti je treba rešiti: recimo z uvedbo 10 EUR takse za vsak dan ko hočeš z avtom znotraj Ljubljanske obvoznice.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gruve ()

gruve ::

Za lažjo predstavo, vidiš te rdeče pike na zemljevidu? Kaj so to? Tako je, mesta! Mi imamo problem z onesnaženjem v mestih. Ja zrak bo ko bo konec zime čistejši, vendar še vedno bodo mejne koncentracije strupov v zraku močno preseženo, kot vsako leto do sedaj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gruve ()

gruve ::

Oziroma še boljši prikaz.Vidiš kako je zunaj mest koncentracija 2 (temno modra barva), v mestih pa gre do 1339, to je cca 700 krat večja koncentracija, kaj to dela za zdravje pa si preberi tukaj.. in to seveda ni edini škodljiv učinek ki ga avtomobilski izpuhi povrzočajo..

CHILDHOOD AIR POLLUTION EXPOSURE LINKED TO POOR MENTAL HEALTH AT AGE 18


Klik: https://today.duke.edu/2021/04/childhoo...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gruve ()

m0LN4r ::

V mestih živi malo manj kot pol svetovnega prebivalstva, pravico imam tudi v mestu do čistega zraka in ti nimaš pravice da me zastrupljaš z svojim dizlom. Problem z onesnaženjem in gužvo na cesti je treba rešiti: recimo z uvedbo 10 EUR takse za vsak dan ko hočeš z avtom znotraj Ljubljanske obvoznice.
Ze ze, ampak tudi v mestu se lahko zivi na vecjem razmaku ne pa v zajcniku.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

joze ::

Pozdravljeni!

Sem mi zdi pošteno, da zaključim temo in poročam kako se je izteklo.

Kakšen mesec se vozim z novo Cupro Born. Avto me je stal natanko 35 tisoč in po 2500 kilometrih lahko rečem, da sem izjemno zadovoljen. Baterija je 58KW s toplotno črpalko, polnilnico Zappi imam doma in v povezavi s sončno elektrarno deluje brezhibno. Avto je praktično enak kot ID3 le notranjost je videti bistveno bolje. Sicer sem ga moral zaradi ukrajinske krize čakati dva meseca več kot je bilo sprva predvideno, ampak mi ni žal.
Hvala vsem za nasvete in debato. Če si kdo želi kakšne konkretne informacije bom pa z veseljem odgovoril.

donvito ::

Kakšna fotka ne bi bila odveč. :)

bambam20 ::

Sej Cupra zgleda tud konkretno leše kot id3-.

m0LN4r ::

35k je kr drago za tak avto, ce si narocil pol leta nazaj.
To je nek sportni suv, ki v bistvu ni?
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Ahim ::

joze je izjavil:

Pozdravljeni!

Sem mi zdi pošteno, da zaključim temo in poročam kako se je izteklo.

Kakšen mesec se vozim z novo Cupro Born. Avto me je stal natanko 35 tisoč in po 2500 kilometrih lahko rečem, da sem izjemno zadovoljen. Baterija je 58KW s toplotno črpalko, polnilnico Zappi imam doma in v povezavi s sončno elektrarno deluje brezhibno. Avto je praktično enak kot ID3 le notranjost je videti bistveno bolje. Sicer sem ga moral zaradi ukrajinske krize čakati dva meseca več kot je bilo sprva predvideno, ampak mi ni žal.
Hvala vsem za nasvete in debato. Če si kdo želi kakšne konkretne informacije bom pa z veseljem odgovoril.

Cestitke, mene zanima kaj v praksi pomeni tistih 58kW? Koliko imas realno dosega preden si ne ušpas vec peljati dalje in pri kaksen rezimu voznje?

wcpapir ::

Imamo kak EV do 20.000 ki ima prtljaznik za otroski vozicek, sup ter dve potovalki ter doseg 250km?

a_borlak ::

Za 20k ne, je pa zelo blizu Nissan Leaf. 440l prtljažnika bi moralo zadostovati za tvoje želje. Na Bolhi imaš dva, enega za 22k, drugega za 24k.

karafeka ::

Z leafom po avtocesti 130km/h pa 250km dosega? Pa poleti v vročini samo z zračnim hlajenjem, a rapidgate je še aktualen? Pozimi je pa doseg itak prepolovljen pri vsakmu EVju.

kow ::

Imamo ze temo o elektricnih avtomobilih, kjer bos dobil dobre informacije. Leaf sploh se delajo? To je zastarela tehnologija. V glavnem, ne sanjaj o EV, ker trenutno (letna proizvodnja je ranga manj kot 10 milijonov) jih ne izdelajo dovolj niti za premozne tega sveta. Pridi nazaj cez 2 leti, in vprasaj ponovno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

a_borlak ::

karafeka je izjavil:

Z leafom po avtocesti 130km/h pa 250km dosega? Pa poleti v vročini samo z zračnim hlajenjem, a rapidgate je še aktualen? Pozimi je pa doseg itak prepolovljen pri vsakmu EVju.


Zakaj bi se moral voziti 130, za začetek? Ker tega razen pri tistih s 70kWh baterijo praktično ne počneš, če želiš doseg. Leaf pri 115km/h im zmerno porabo okoli 16, 17kWh, prideš pa 10 minut kasneje na cilj pri 200km razdalji. BTW, mi je ravno kolega razlagal, ki ima Toyoto CHR, pred tem pa Forda C-Maxa, pravi, da se je navadil voziti varčno, s počasnim pospeševanjem in da ima trenutno porabo pod 4l/100km. Večinoma mestne vožnje, ampak očitno se da.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: a_borlak ()

Lonsarg ::

Pa saj smo bolj na zacetku se. Bo ze range pocasi zrastel. Pa tudi polnilnice bodo vsakih 20km kot pri bencinu in ti ne bo problem z preostalih 40km se do naslednje crpalke pocakat.

Zdaj smo pac v early adoption fazi se. Ti ki jim je range in pogostost polnilnic manj pomembena ze zdaj na veliko kupujejo. Predno pa mase pridejo na to bodo pa se morali kaj narest, predvsem na strani infrastrukture. Na strani ranga pa bo tudi se kakih 50% se dvignilo brez skrbi. Visokocenovni rang bo tako imel ze range na nivojo bencinarjev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

kow ::

Za perspektivo. Na norveskem je baterijskih elektricnih vozil manj kot 20%. Potem je se kar nekaj pluginov, hibridov. 70% so se vedno bencinarji in dizli. Cez 10 let, bo situacija popolnoma drugacna.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

A to je tam, kjer imajo nenormalno visoke davke na klasična vozila? Ja potem se res da >:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

m0LN4r ::

Cez deset let bomo imeli vsi elektricne dacie spring ?
Ce nebi to ponavlali zadnjih 5 let xD
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

kow ::

m0LN4r je izjavil:

Cez deset let bomo imeli vsi elektricne dacie spring ?
Ce nebi to ponavlali zadnjih 5 let xD


Daj kaksen link, na to ponavljanje? Lahko ti dam jaz link, najine debate:

https://slo-tech.com/novice/t777999#crta

Se enkrat preberi, kaksne neumnosti si klatil.

karafeka ::

Zadnjih 10 let se je govorilo, kako je EVje tako preprosto sestavljat, da potrebuješ občutno manj delov in delavcev, pa o nekih pocenih solid state baterijah...
Jaz naivnež sem pričakoval, da se bodo EVji zaradi tega pocenili. Potem sem se pa zbudil v realnost. Avti bodo nove jahte.

m0LN4r ::

Nene z EV inzenirji se debatira ze vsaj 5 let isto. Ves tisti ki lima elektricne rikse za jurja ipd.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

kow ::

karafeka je izjavil:

Zadnjih 10 let se je govorilo, kako je EVje tako preprosto sestavljat, da potrebuješ občutno manj delov in delavcev, pa o nekih pocenih solid state baterijah...
Jaz naivnež sem pričakoval, da se bodo EVji zaradi tega pocenili. Potem sem se pa zbudil v realnost. Avti bodo nove jahte.


Niso se pocenili, ker so bogatuni ugotovili, da so EV-ji zakon. In vse pokupijo kar se proizvede. Jebiga, si priced out.

Lonsarg ::

V bistvu je relavantna zgolj relativna cena glede na bencinarje, in ta je drasticno padla in se pada.

Ker to da so sli vsi avti gor vkljucno z bencinarji je locena debata.

m0LN4r ::

Zenin polo prakticno ne zgublja vec na vrednosti. Majkemi.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

cias ::

Jaz sem ravnokar poslušal enega ki se je pritoževal da njegov EV zelo je gume, pa še drage so ker morajo biti ta ojačane.

pegasus ::

Aptera bo odpravila vse te težave s smiselnim dizajnom vozila.

PacificBlue ::

m0LN4r je izjavil:

Zenin polo prakticno ne zgublja vec na vrednosti. Majkemi.


Si videl ceno novega twinga?

Še mal pa vprežem konje, majkemi

Zgodovina sprememb…

Sparkxl ::

Kar se polota tiče je res...od žene 3 leta star danes stane isto kot je nov.
Nevem če ste opazili, ampak trenutno stanje + EU politika nas bo potisnila nazaj v kameno dobo, kar se mobilnosti tiče.

Če odmislimo ves hype in pranje možganov s strani politike in medijev, poglejmo malo v realnost. V realnosti povprečen slovenec ne zasluži jurja neto. V realnosti stane uporaben električni avto med 30-40k€. Cene niti v sanjah ne bodo padle. V realnosti se na naših cestah vozijo novi clioti. Do tu segne kupna moč. Vse kar je nad tem je uvožen odpad iz severa.
Hkrati EU politika forsira električarje s cvetkami kot so prepoved prodaje dinozarov od 2035 dalje. To avtomatsko pomeni da bo povpraševanje po rabljenih el. eksplodiralo. Zdaj pa to dejstvo seštejmo skupaj z slovensko realnostjo in dobimo rezultat. Uganda recimo.

Ampak sem prepričan, da se EU politika ne bo ustavila tukaj. Ne, šli bodo dlje. V smeri prepovedi uporabe dinozavrov. Rezultat bodo pecikli in rikše. Kot v Ugandi. Oz ne, tam so na boljšem, ker lahko uvažajo EU odpad in se z njim vozijo. Mi tega ne bomo smeli.

karafeka ::

A na kitajce ne moremo računat? Sem predvideval, da bodo počasi masovno vstopili na evropski trg z nižjimi cenami.

billy ::

Zakaj bi bili tako nori in dali nižje cene, če lahko prodajajo dražje?

Saj tudi gate pridejo pri nas 10€, kitajc pa jih naredi za 0.0001€

m0LN4r ::

Kitajci? Poceni? Evropski normativi, standardi, varnost lala? Seveda. Tam v temi o EVjih se te kitajce "obljublja" ze pocasi 7 let:
https://slo-tech.com/forum/t237521/0 - tema je stara, ne me jebat, 16 let! Se vidimo cez 15, ko bo dejansko izbira za ljudski denar.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

wcpapir ::

Če odmislimo ves hype in pranje možganov s strani politike in medijev, poglejmo malo v realnost. V realnosti povprečen slovenec ne zasluži jurja neto. V realnosti stane uporaben električni avto med 30-40k€. Cene niti v sanjah ne bodo padle. V realnosti se na naših cestah vozijo novi clioti. Do tu segne kupna moč. Vse kar je nad tem je uvožen odpad iz severa.


In kaj je tu pranje možganov, človek ki kupi novega cliota za 14k namesto EV ima že oprane možgane dovolj, ker je tak avto dražji kot EV za 30.000.

Če tanka 3x ma ravno pokrit obrok novega avta z odbito subvencijo, če pa tanka 4x mesečno pa ima zagotovo krito vso tankanje. Če tanka manj kot 2x tega cliota pa ne potrebuje avtomobila ampak električni skiro.

m0LN4r ::

karafeka je izjavil:

A na kitajce ne moremo računat? Sem predvideval, da bodo počasi masovno vstopili na evropski trg z nižjimi cenami.

To je nekako tako dobro, kot posoda ipd. skart roba iz tedija. Poceni klumparija, ki razpade, ce samo grdo pogledas.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

wcpapir ::

m0LN4r je izjavil:

karafeka je izjavil:

A na kitajce ne moremo računat? Sem predvideval, da bodo počasi masovno vstopili na evropski trg z nižjimi cenami.

To je nekako tako dobro, kot posoda ipd. skart roba iz tedija. Poceni klumparija, ki razpade, ce samo grdo pogledas.

Huh lahko sploh kitajc naredi slabši avto, kot je e-golf ?

Mike_Rotch ::

To je nekako tako dobro, kot posoda ipd. skart roba iz tedija. Poceni klumparija, ki razpade, ce samo grdo pogledas.


Zanimivo. Daj malo več napiši prosim. Katere kitajske EVje si testiral pa kakšne so bile kaj napake?

m0LN4r ::

wcpapir je izjavil:

Če odmislimo ves hype in pranje možganov s strani politike in medijev, poglejmo malo v realnost. V realnosti povprečen slovenec ne zasluži jurja neto. V realnosti stane uporaben električni avto med 30-40k€. Cene niti v sanjah ne bodo padle. V realnosti se na naših cestah vozijo novi clioti. Do tu segne kupna moč. Vse kar je nad tem je uvožen odpad iz severa.


In kaj je tu pranje možganov, človek ki kupi novega cliota za 14k namesto EV ima že oprane možgane dovolj, ker je tak avto dražji kot EV za 30.000.

Če tanka 3x ma ravno pokrit obrok novega avta z odbito subvencijo, če pa tanka 4x mesečno pa ima zagotovo krito vso tankanje. Če tanka manj kot 2x tega cliota pa ne potrebuje avtomobila ampak električni skiro.

Ti si corav. Tanka se 1-2x na mesec in s tem se naredi ogromno kilometrov. Mi jih z enim tankom vsaj 900.

wcpapir je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

karafeka je izjavil:

A na kitajce ne moremo računat? Sem predvideval, da bodo počasi masovno vstopili na evropski trg z nižjimi cenami.

To je nekako tako dobro, kot posoda ipd. skart roba iz tedija. Poceni klumparija, ki razpade, ce samo grdo pogledas.

Huh lahko sploh kitajc naredi slabši avto, kot je e-golf ?

Ne podcenjuj kitajce, edino kar jim visa kvaliteto so EU standardi, drugace bi ze telefoni goreli po bajtah in ljudje umirali s skiroji.
In ja komot. Avto je vec kot samo baterija. Si ze pogledal nase podnebje, ceste in hitrosti? Ocitno ne.

Mike_Rotch je izjavil:

To je nekako tako dobro, kot posoda ipd. skart roba iz tedija. Poceni klumparija, ki razpade, ce samo grdo pogledas.


Zanimivo. Daj malo več napiši prosim. Katere kitajske EVje si testiral pa kakšne so bile kaj napake?

Ti moras tut skocit v ogenj ocitno, da ves da se opeces. Glej pejt kupit Grill set v Tediju in obracaj znjim stejke. Pa tiste strupene plasticne izdelke, ki se na soncu stopijo.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()
««
5 / 47
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 419 20 21 22 )

Oddelek: Loža
1058107843 (67908) D3m
»

Norvežani bodo že prihodnje leto kupovali le še električne avtomobile (strani: 1 2 3 411 12 13 14 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
68155235 (35075) gruntfürmich

Umazana resnica o motorju z notranjim zgorevanjem: 8 milionov smrti vsako leto + more (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
25627267 (23798) bluefish

Zakaj vodikovi avtomobili in tovornjaki NISO prava stvar (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
17920666 (18703) bluefish

Več podobnih tem