» »

Norvežani bodo že prihodnje leto kupovali le še električne avtomobile

««
8 / 14
»»

Valvoline ::

Pa vseeno bomo se veselo se igrali komunizma ter laufali netmetering lopovscino. Poleti negativa, pozimi 1000e/mwh.

Zgodovina sprememb…

Valvoline ::

.....Low wind on both sides of the Irish Sea as well as some unplanned outages have sent U.K. power prices soaring. In the intraday power market, there were 11 half-hour periods where the price cleared above 1,000 pounds from 11 a.m. to 6 p.m....

Jaooooo....:P we are fucked

Zgodovina sprememb…

LeQuack ::

Ni panike, svet ima še kripto kot holder of value.
Quack !

Lonsarg ::

Vsaj TEŠ bo letos profitabilen.

Folk bo počasi postavljen pred dejstvo, da bo brez jedrskih elektrika draga (elektriko delat na plin pač ni poceni). Pol pa ali drago plačuj ali postavi jedrske. A ali B, izberi.

dexterboy ::

@critique;
ne vzemi tega kot žalitev, ampak priznam, da si me skozi 8 strani nasmejal kot že dolgo ne :))
Ker je lepo videti nekoga, ki piha v en rog, ker so ostali preslabotni. Zato sem te tudi vprašal, koliko si star, ker kaj takšnega pričakuje od mladostnika, ki je ravno dobro zaključil poklicno šolo ali pa študij in je odločen, da bo spremenil svet na bolje. Kar v osnovi ni nič narobe, ampak teorija je nekaj, praksa pa drugo. Rad bi vsem porinil EV v roke, ne vprašaš se, kam pa s trenutnim voznim parkom. Nisem zasledil, kako bi ti neke Fužine v LJ dal polniti čez noč, ker to bi bilo smeha do neba. Pa ti bi šel vse na štrom, nisem pa zasledil nikjer možnosti hibrida ali pa predelave na plin, ki je za okolje veliko bolj čisto kot običajen bencin ali pa dizel. Zakaj pa ne bi raje večino teh 70% folka, ki živi v bajtah, preselili v bloke, pa prišparamo na ogrevanju, prevozu (manj km), vaškim šolam, zemljišča bi vrnili naravi, en avto bi si lahko delilo več družin...
Kot je govoril Tito; "mi smo more krvi prolili za našu nezavisnost i nečemo nikome dozvoliti, da narušava naše bratstvo i jedinstvo" :))
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

WizzardOfOZ ::

če samo v fužinah vse avte daß električne in jih dajo polnit naenkrat, sesuješ elektrodistribucijo za ljubljano, pa bo cela ljubljana brez elektrike.

evo. petrol bo dvignil cene elektrike za 30%. :))
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

WizzardOfOZ ::

Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

feryz ::

To je zgolj prvič. Do prihodnje pomladi bodo še dvignili.
Jaz vlagam prošnjo za soglasje SE še danes.
Čeprav brez vip ne bo šlo. Bo treba malo pohitriti zadeve.

OK.d ::

Saj bo država poskrbela z dodatnimi davki na SE;)
LPOK.d

feryz ::

Ko uletijo frizerke. Dokler na njih visijo samo javnosektoraši in ostali "elitneži", bo tako kot je.

stara mama ::

critique je izjavil:

stara mama je izjavil:


Bi te rad videl se ogrevat s toplim zrakom iz dveh klim celo zimo.
Vzdušje v stanovanju bo zelo "prijetno" :)


Ljudje to delajo v praksi, zadeva deluje in dejansko je prijetno. Dve klimi brez problema ogrejeta blokovsko stanovanje (če le niso stene povsem gole). Dve klimi ti dasta 8 kW toplotne moči, nekateri z tem ogrevajo po 200 m2, ni hudič da ne ogreješ tistih 80 m2 v bloku na 30 stopinj če te je volja. Morda rabiš ko je -15°C dogrevat z kaloriferjem, ampak -15°C je samo nekaj juter v celem letu.

Zakaj še nisi pometal ven vseh radiatorjev in centralne kurjave, ter namontiral dveh klim?
Butli vsi, ki imajo centralno ogrevanje, komplicirajo nekaj brezveze in vrtajo v stene za predrage radiatorje in talna gretja, kako stranmetanje denarja, đizs no ;((

Valvoline je izjavil:

Pa vseeno bomo se veselo se igrali komunizma ter laufali netmetering lopovscino. Poleti negativa, pozimi 1000e/mwh.

Tebi pa sončnice grejo ful v nos.
Zakaj se ne pridružiš tej mafiji, ki jo vsi podpiramo? Postani še sam parazit!!

Zgodovina sprememb…

critique ::

WizzardOfOZ je izjavil:

critique je izjavil:

Spet nakladanje, brez upoštevanja trenja gum in segrevanja elektromotorjev (ko gre ogromno elektrike v toploto) pri vožnji v klanec.


??! Ti sploh veš za kaj se gre in o čem sva govorila?! Govorila sva od DODATNI porabi energije ZARADI klanca! Torej trenje gum in ostalo je že upoštevano v dosegu pri vožnji po ravnem. Če je standard range Tesla z 50 kWh ur baterijo potem je res cca 10 %. Vendar električni Semi bo imel pa 20x večjo baterijo od te Tesle, torej okoli 1000 kWh.


A v klanec ni večjega trenja? Poraba bo vseeno konkretno večja v klanec, kot tvoja izračunana.


Ne, kotalno trenje je tako kot je in to je upoštevano pri navadbi dosega po ravnem, edino kar rabimo odšteti pri vožnji v klanec je sprememba potencialne energije. Tudi pri tvoji vožnji na vršič izračun pokaže 10 % porabe baterije pri Tesli z 50 kWh baterijo, kar je enako kot si ti dobil v praksi. Ostalo odgovorim čez dan ko bo cajt.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: critique ()

WizzardOfOZ ::

82kW je bila. Pa je v skoraj desetih kilometrih porabila 10% baterije v klanec.

Še moj bencinar, če ga res gonim v ta klanec, ne popije 5% tanka, ta zmazek od tesle pa kar 10% vse energije iz akumulatorja.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

DamijanD ::

Verjetno ima tvoj bencinar tako ali tako večji doseg, tako da procenti niso direktno primerljivi. Pa še Tesla po tem istem klancu navzdol mogoče kakšen % dobi nazaj.

m0LN4r ::

"mislijo, obstaja, lahko"
- La Critique
2009
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

m0LN4r ::

WizzardOfOZ je izjavil:

če samo v fužinah vse avte daß električne in jih dajo polnit naenkrat, sesuješ elektrodistribucijo za ljubljano, pa bo cela ljubljana brez elektrike.

evo. petrol bo dvignil cene elektrike za 30%. :))

Saj pa niso butasti, ko bo narod uporabljal samo se elektriko, bo 10 centov na leto realnost.
Pa bo leta 2030 edina poloznica elektro poloznica in ta bo za povprecno druzino 1000Eur na mesec.
Ker pac bo ogrevanje vode, ogrevanje bajte, hlajenje bajte, prevoz, dva avta, prakticno vse na strom.

Sem gledal stanovanje vceraj v vecstanovanjski, novogradnjo, obicn parkplac mi rinejo pod nos za 15.000eur, tistega z elektricno polnilnico pa za 20.000, ampak sta bli na voljo samo stirje, pa so bili ze rezervirani.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

dild0idis ::

No pri teh tovornjakih je še en veliko večji problem, kot pa samo izguba pri višinski razliki.

Teža tovornjaka, skupaj s tovorom je omejena in če ti tretjno teže požrejo baterijo, je sam tovornjak občutno manj ekonomičen, kot pa ICE tovornjak, plus več jih boš rabil za isto količino prevoženega tovora.

Plus vsi se sedaj kurči** s temi EV, pa je celoten vpliv osebnih vozil samo okoli 2-3% vsega onesnaževanja.

Plus, da ne govorimo sploh o sami zelo UMAZANi izdelavi baterij in sončnih celic.

BTW, saj ste že našli kako boste kopali in premetavali vso rudo za redke zemlje z EV tovornjaki in bagri, ali pa se še vedno uporablja samo ICE?
Ni važno na koga mečeš jedrske, važno je, da ti Lady Gaga poje!

stara mama ::

m0LN4r je izjavil:


Saj pa niso butasti, ko bo narod uporabljal samo se elektriko, bo 10 centov na leto realnost.
Pa bo leta 2030 edina poloznica elektro poloznica in ta bo za povprecno druzino 1000Eur na mesec.
Ker pac bo ogrevanje vode, ogrevanje bajte, hlajenje bajte, prevoz, dva avta, prakticno vse na strom.

Kot že za vsako stvar v zgodovini, ki se na začetku kaže preveč dobra da bi bila res, na koncu tudi je!
Počasi se kaže tudi tu, pri zagovornikih toplotnih črpalk, EVjev in elektrifikaciji vsega. Samo tega še ne vejo/nočejo videt.

Človeški spomin ne gre niti par let nazaj, ko so cele vasi bile cel teden brez elektrike. Krasni novi NEUMNI svet :)

Zgodovina sprememb…

dexterboy ::

stara mama je izjavil:

Kot že za vsako stvar v zgodovini, ki se na začetku kaže preveč dobra da bi bila res, na koncu tudi je! Počasi se kaže tudi tu, pri zagovornikih toplotnih črpalk, EVjev in elektrifikaciji vsega. Samo tega še ne vejo/nočejo videt. Človeški spomin ne gre niti par let nazaj, ko so cele vasi bile cel teden brez elektrike. Krasni novi NEUMNI svet :)

Odličen opis kolapsa civilizacije! Mogoče nam bodo pa britofe osvetljevale LED-ice :))
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

m0LN4r ::

stara mama je izjavil:

m0LN4r je izjavil:


Saj pa niso butasti, ko bo narod uporabljal samo se elektriko, bo 10 centov na leto realnost.
Pa bo leta 2030 edina poloznica elektro poloznica in ta bo za povprecno druzino 1000Eur na mesec.
Ker pac bo ogrevanje vode, ogrevanje bajte, hlajenje bajte, prevoz, dva avta, prakticno vse na strom.

Kot že za vsako stvar v zgodovini, ki se na začetku kaže preveč dobra da bi bila res, na koncu tudi je!
Počasi se kaže tudi tu, pri zagovornikih toplotnih črpalk, EVjev in elektrifikaciji vsega. Samo tega še ne vejo/nočejo videt.

Človeški spomin ne gre niti par let nazaj, ko so cele vasi bile cel teden brez elektrike. Krasni novi NEUMNI svet :)
Ja tedenskega izpada elektrike jaz ze res nisem videl 40 let, ampak je mozno ja, da se je kje zgodil.

Kruto je edino, ko se bodo plebejci potem, ko bodo vse to novo sprejeli, ugotovili, da so 100% odvisni od enega energenta, ki ga ima pod popolnim nadzorom oblast.
Pol pa se bo zacela igra, al bos placal al odklopimo, ker svece vec ne bos dobil in smel prizgat, pa bos pac v temi na hladnem.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

PrimoZ_ ::

Že sedaj si bil isto odvisen, pa čeprav so bili različni energenti.

Kaj pa si lahko naredil če so dražili plin, nafto, elektriko ?
Itak gre vsedno vse usklajeno gor oz. z malimi zamiki. To da drugi energenti prinesejo neko neodvisno je samo iluzija.

Neodvisen si če kuriš drva iz lastnega gozda.
Mogoče bomo prišli še do tega, da se splača investirat v kogeneracijo elektrike iz sekancev, potem se pa lahko odklopimo iz omrežja.

To je prava energijska svoboda potem, lastni vir energije za ogrevanje in za elektriko katero potem še "tankaš" v avto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: PrimoZ_ ()

m0LN4r ::

Ne razumes, se mi je zdelo. Da ti poenostavim, ce sem odvisen samo od enega energenta ni isto, kot ce imam na voljo 5 razlicnih.
Ce mi odklopijo elektriko, lahko se vedno zakurim na drva, ce mi zaprejo plin, lahko se vedno presvercam nafto iz kake druge drzave, itn.


Kaj pa si lahko naredil če so dražili plin, nafto, elektriko ?
Smo svercali kurilc, hodili po nafto tam kjer je bilo ceneje, sekali drva, prizigali svece, vi ne?

Neodvisen si če kuriš drva iz lastnega gozda.
Mogoče bomo prišli še do tega, da se splača investirat v kogeneracijo elektrike iz sekancev, potem se pa lahko odklopimo iz omrežja.
Glede na to, da sem mlad, bom docakal, da bodo prepovedali kurjenje lesa, sekancev, ogenj nasplosno za domaca gospodinjstva in dovolili samo se za industrijo.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

m0LN4r ::

PS: Moj najemnik je presaltal na fotovoltaiko, gretje na sonce v kombinaiciji z toplotno in imel notr 3000L Rezervoar za olje in pec, pa so mu rekli, monterji zelo velike firme fotovoltaike, naj to pusti not "za vsak slucaj" ker pac neves, kaj bo prihodnost prinesla in ko bo treba slucajno preklopit, da ne bo treba na silo kaj nabavljat potem, ko bos nekaj tednov brez tople vode pozimi.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

PrimoZ_ ::

m0LN4r je izjavil:

Ne razumes, se mi je zdelo. Da ti poenostavim, ce sem odvisen samo od enega energenta ni isto, kot ce imam na voljo 5 razlicnih.
Ce mi odklopijo elektriko, lahko se vedno zakurim na drva, ce mi zaprejo plin, lahko se vedno presvercam nafto iz kake druge drzave, itn.

Da in ne. Moraš imeti ustrezna kurišča.
Sodobne peči na drva brez elektrike sploh ne delajo, ni več to tista stara preprosta peč in kroženje vode preko termosifonskega efekta.
Peči na plin ne moreš kurit na nafto, rabiš še eno peč. Isto ne moreš kurit peči na olje z plinom.
Še najboljša opcija je peč na drva in oljni gorilec.

m0LN4r je izjavil:



Kaj pa si lahko naredil če so dražili plin, nafto, elektriko ?
Smo svercali kurilc, hodili po nafto tam kjer je bilo ceneje, sekali drva, prizigali svece, vi ne?

Če imaš plin in ti ga podražijo, moraš za začetek kupit drugo peč, da boš kuril nafto ali drva. Če ti podražijo kurilca se ti ga mogoče splača pripeljat čez mejo če si kje blizu meje pa še to vprašanje, da ni pri sosedih dražji. Lahko kuriš drva, če imaš kombinirano peč, samo drva ponavadi gredo kar lepo gor ko gre gor ostalo. Sekanje drv je pa za nas, ki imamo lastni gozd, večina jih nima.
Smo prižigali petrolejke in sveče ampak na gorenjskem v hribih je bilo odkar se spomnim izpada elektrike največ za en dan, takrat ko je bil žled. Sicer smo imeli tudi prej občasne izpade pozimi ampak tisto je bilo vedno urejeno v nekaj urah.

m0LN4r je izjavil:


Neodvisen si če kuriš drva iz lastnega gozda.
Mogoče bomo prišli še do tega, da se splača investirat v kogeneracijo elektrike iz sekancev, potem se pa lahko odklopimo iz omrežja.
Glede na to, da sem mlad, bom docakal, da bodo prepovedali kurjenje lesa, sekancev, ogenj nasplosno za domaca gospodinjstva in dovolili samo se za industrijo.

To se zna zgoditi.
Po drugi strani pa trenutno mislim da še spodbujajo kogeneracijo kot zeleni način pridobivanja elektrike.

PrimoZ_ ::

In še to, nekdanji sodelavec je v nekih hudih hribih, kjer ima postavljeno novo skoraj pasivno hišo.
On ima vse na elektriko in si je pač kupil agregat, ker je redno vsako leto 1x ali 2x v temi pol dneva ali dan, ker pač pade kako drevo/veja na električne vode.

Sodobna hiša ima tako nizke energijske potrebe za ogrevanje, da si brez problema 2 dni brez delovanja ogrevanja, pa ti bo notranja temperatura padla za vsega stopinjo.

kow ::

To drzi. Samo to nasim upokojencem ne bo ravno pomagalo. V nekaj mesecih pricakujem se en upokojenski izredni dodatek.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

stara mama ::

m0LN4r je izjavil:


Ja tedenskega izpada elektrike jaz ze res nisem videl 40 let, ampak je mozno ja, da se je kje zgodil.

Leta 2014 zaradi žledoloma kar marsikje malo izven mest s slabo infrastrukturo (nadzemeljski daljnovodi)
Pa je samo en vremenski pojav. Marsikaj drugega še lahko gre narobe, tudi če se recimo najde še eno goljufivo "Kosovo"

Zgodovina sprememb…

sbawe64 ::

Medtem v Norveški
https://www.euronews.com/2021/10/11/nor...

https://www.archyde.com/dismantling-of-...
Dismantling of 151 wind turbines: wind farm has to give way to reindeer pasture

Europe's largest wind energy project must soon vanish into thin air. A court declares the construction of two wind farms in western Norway to be illegal. The reason: The facilities violate the rights of indigenous people because their reindeer herds feel disturbed.
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

Invictus ::

m0LN4r je izjavil:

Glede na to, da sem mlad, bom docakal, da bodo prepovedali kurjenje lesa, sekancev, ogenj nasplosno za domaca gospodinjstva in dovolili samo se za industrijo.

Nekatere države imajo to že ful omejeno.

Dimnik obvezno filter trdnih delcev, v Nemčiji te sosed prijavi, če se pokadi malo temneje iz tvojega dimnika. Ne moreš zmetati v peč vsega sranja.

V Švici dimnikar naključno pobere strankam filter trdih delcev na dimniku in ga dajo v analizo. Če ugotovijo kurjenje sranja, kazen...

Kako je v ostalih zahodnih državah, ne vem...

Sam bi prepovedal kurjenje lesa kot osnovno peč. Vsaj v mestih. Cel kup starih blokov nima toplovoda, ali plina, in se folk greje na drva, katerih nimajo kje sušiti... Posledica je slabo izgorevanje in slab zrak...

sbawe64 je izjavil:

Medtem v Norveški
https://www.euronews.com/2021/10/11/nor...

https://www.archyde.com/dismantling-of-...
Dismantling of 151 wind turbines: wind farm has to give way to reindeer pasture

Europe's largest wind energy project must soon vanish into thin air. A court declares the construction of two wind farms in western Norway to be illegal. The reason: The facilities violate the rights of indigenous people because their reindeer herds feel disturbed.

Ta je še hujša, kot zaletanje ptičev v vetrnico...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

critique ::

Valvoline je izjavil:

Par dni nazaj je bil dosezen urni peak rekord v UK, 750e mwh v 2 urnem intervalu.


To je običajno delovanje trga (obdobja takih cen so samo zelo kratek čas vsake toliko), cene vedno nihajo, potrošnik pa plača povprečno ceno dvignjeno za maržo dobavitelja elektrike.

WizzardOfOZ je izjavil:

Nemčija je že napovedala 30% podražitev elektrike. Italija pa že garantirano za 30% dvigne ceno elektrike v novembru. Če bo šlo pa tako naprej, da ne bo plina iz rusije, bomo pa februarja na 180% cene elektrike.


Nikakor ne, cene vedno nihajo, vendar overall se vse zgliha na dolgi rok. Dejstvo je da če pogledaš podatke za nazaj se elektrika draži precej počasneje od naftnih derivatov.

Valvoline je izjavil:

Pa vseeno bomo se veselo se igrali komunizma ter laufali netmetering lopovscino. Poleti negativa, pozimi 1000e/mwh.


Niti podrazno. Pozimi lahko kuriš na biomaso, kar je 2x ceneje kot današnji teš6 na premog (plus hidro za pozimi seveda), ves ostali del leta pa imaš poceni elektriko iz sonca, hidro in vetra. Precej ceneje od tega kar imamo sedaj.

Lonsarg je izjavil:

Vsaj TEŠ bo letos profitabilen.

Folk bo počasi postavljen pred dejstvo, da bo brez jedrskih elektrika draga (elektriko delat na plin pač ni poceni). Pol pa ali drago plačuj ali postavi jedrske. A ali B, izberi.


Ravno obratno je, Z jedrskimi bo elektrika draga. Elektrika iz novih jedrskih je blazno draga, kar poglej podatke. Jedrska energija je bila poceni 20 in več let nazaj, tako da kar jedrskih že stoji od prej tisto je treba ponucat do konca, novih pa se niti podrazno ne splača postavljati zaradi cene.

dexterboy je izjavil:

@critique;
ne vzemi tega kot žalitev, ampak priznam, da si me skozi 8 strani nasmejal kot že dolgo ne :))
Ker je lepo videti nekoga, ki piha v en rog, ker so ostali preslabotni. Zato sem te tudi vprašal, koliko si star, ker kaj takšnega pričakuje od mladostnika, ki je ravno dobro zaključil poklicno šolo ali pa študij in je odločen, da bo spremenil svet na bolje. Kar v osnovi ni nič narobe, ampak teorija je nekaj, praksa pa drugo. Rad bi vsem porinil EV v roke, ne vprašaš se, kam pa s trenutnim voznim parkom. Nisem zasledil, kako bi ti neke Fužine v LJ dal polniti čez noč, ker to bi bilo smeha do neba. Pa ti bi šel vse na štrom, nisem pa zasledil nikjer možnosti hibrida ali pa predelave na plin, ki je za okolje veliko bolj čisto kot običajen bencin ali pa dizel. Zakaj pa ne bi raje večino teh 70% folka, ki živi v bajtah, preselili v bloke, pa prišparamo na ogrevanju, prevozu (manj km), vaškim šolam, zemljišča bi vrnili naravi, en avto bi si lahko delilo več družin...
Kot je govoril Tito; "mi smo more krvi prolili za našu nezavisnost i nečemo nikome dozvoliti, da narušava naše bratstvo i jedinstvo" :))



Smejiš se svojemu lastnemu neznanju, povedal sem ti samo dejstva. Falil si mojo starost. Sprašuješ se kaj bo s trenutnim voznim parkom? Uporabljal se bo dokler pač ne bo za stran, samo novih avtomobilov na fosilna goriva se bo čedalje manj kupovalo in vozni park se bo naravno zamenjal z električnim.

Nisem zasledil, kako bi ti neke Fužine v LJ dal polniti čez noč, ker to bi bilo smeha do neba.


Ne, ne bi bilo, električni avto se lahko polni čez noč lepo počasi z močjo 2 kW. Navaden fen za lase kuri 2 kW, kumot daš Fužine polniti čez noč.

Pa ti bi šel vse na štrom, nisem pa zasledil nikjer možnosti hibrida ali pa predelave na plin, ki je za okolje veliko bolj čisto kot običajen bencin ali pa dizel.


Ja plin je bolj čist kot bencin ali dizel, vendar je še vedno precej bolj umazan kot elektrika (poraba energija vozila na plin je 3 do 4x večja od tistega na elektriko), prav tako še vedno spušča strupene pline iz avspuha na najbolj problematičnih lokacijah: znotraj mesta. Tako da podpiram plin kadar se z njim zamenja dizla ali bencinarja, vendar še mnogo bolje je zadevo zamenjati z elektriko. Isto v manjši meri velja za hibrid (bolje na plin kot hibrid).

Zakaj pa ne bi raje večino teh 70% folka, ki živi v bajtah, preselili v bloke, pa prišparamo na ogrevanju, prevozu (manj km), vaškim šolam, zemljišča bi vrnili naravi, en avto bi si lahko delilo več družin...


V praksi neizvedljivo da bi vsi živeli v blokih, prav tako je kakovost življenja v blokih slabša. Kaj boš podrl vse hiše in vse zgradil vse na novo? Neumnost.

WizzardOfOZ je izjavil:

če samo v fužinah vse avte daß električne in jih dajo polnit naenkrat, sesuješ elektrodistribucijo za ljubljano, pa bo cela ljubljana brez elektrike.

evo. petrol bo dvignil cene elektrike za 30%. :))



Niti podrazno je ne sesuješ, tako kot se tudi ne sesuje ko ljudje prižgejo likalnik ali mikrovalko, bog ne daj pečico. Električni avto se lahko polni lepo počasi celo noč, moči takega polnjenja so nizke. Petrol naj kar draži, bodo pa ljudje šli k drugim ponudnikom.

stara mama je izjavil:

critique je izjavil:

stara mama je izjavil:


Bi te rad videl se ogrevat s toplim zrakom iz dveh klim celo zimo.
Vzdušje v stanovanju bo zelo "prijetno" :)


Ljudje to delajo v praksi, zadeva deluje in dejansko je prijetno. Dve klimi brez problema ogrejeta blokovsko stanovanje (če le niso stene povsem gole). Dve klimi ti dasta 8 kW toplotne moči, nekateri z tem ogrevajo po 200 m2, ni hudič da ne ogreješ tistih 80 m2 v bloku na 30 stopinj če te je volja. Morda rabiš ko je -15°C dogrevat z kaloriferjem, ampak -15°C je samo nekaj juter v celem letu.

Zakaj še nisi pometal ven vseh radiatorjev in centralne kurjave, ter namontiral dveh klim?
Butli vsi, ki imajo centralno ogrevanje, komplicirajo nekaj brezveze in vrtajo v stene za predrage radiatorje in talna gretja, kako stranmetanje denarja, đizs no ;((

Valvoline je izjavil:

Pa vseeno bomo se veselo se igrali komunizma ter laufali netmetering lopovscino. Poleti negativa, pozimi 1000e/mwh.

Tebi pa sončnice grejo ful v nos.
Zakaj se ne pridružiš tej mafiji, ki jo vsi podpiramo? Postani še sam parazit!!


Se vidi da ne štekaš kaj je fora. Fora je da je ogrevanje z radiatorji ali sploh z talnim gretjem bolj prijetno kot z klimami, z radiatorji namreč lahko nastavljaš temperaturo vsakega prostora posebaj. Vendar če je ogrevanju v bloku drago se plača sprejeti manjši kompromis in si tako precej znižati strošek ogrevanja. Pri ogrevanju z klimami sicer ni možno v vsakem prostoru nastaviti temperature, vendar toplo je pa ravno tako.

m0LN4r je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

če samo v fužinah vse avte daß električne in jih dajo polnit naenkrat, sesuješ elektrodistribucijo za ljubljano, pa bo cela ljubljana brez elektrike.

evo. petrol bo dvignil cene elektrike za 30%. :))

Saj pa niso butasti, ko bo narod uporabljal samo se elektriko, bo 10 centov na leto realnost.
Pa bo leta 2030 edina poloznica elektro poloznica in ta bo za povprecno druzino 1000Eur na mesec.
Ker pac bo ogrevanje vode, ogrevanje bajte, hlajenje bajte, prevoz, dva avta, prakticno vse na strom.

Sem gledal stanovanje vceraj v vecstanovanjski, novogradnjo, obicn parkplac mi rinejo pod nos za 15.000eur, tistega z elektricno polnilnico pa za 20.000, ampak sta bli na voljo samo stirje, pa so bili ze rezervirani.


Ne sanjaj. Če te skrbi cena elektrike lahko postaviš svojo lastno sončno elektrarno in imaš 40 let vnaprej 3x cenejšo elektriko kot je danes iz omrežja. Elektrika bo vedno cenejša od naftnih derivatov iz dveh razlogov:
1. je razpršen vir ki se ga lahko proizvaja iz mnogih drugih energentov, kar privede do velike konkurence in preprečuje veliko dviganje cen. Za razliko od nafte kjer je monopol parih držav.
2. Ekektrični avto porabi 4x do 5x manj energije na kilometer od avta na naftne derivate. Preprosto porabi izredno malo, manjša poraba, manjša cena, tako preprosto je to.

dild0idis je izjavil:

No pri teh tovornjakih je še en veliko večji problem, kot pa samo izguba pri višinski razliki.

Teža tovornjaka, skupaj s tovorom je omejena in če ti tretjno teže požrejo baterijo, je sam tovornjak občutno manj ekonomičen, kot pa ICE tovornjak, plus več jih boš rabil za isto količino prevoženega tovora.

Plus vsi se sedaj kurči s temi EV, pa je celoten vpliv osebnih vozil samo okoli 2-3% vsega onesnaževanja.

Plus, da ne govorimo sploh o sami zelo UMAZANi izdelavi baterij in sončnih celic.

BTW, saj ste že našli kako boste kopali in premetavali vso rudo za redke zemlje z EV tovornjaki in bagri, ali pa se še vedno uporablja samo ICE?


Teža tovornjaka, skupaj s tovorom je omejena in če ti tretjno teže požrejo baterijo, je sam tovornjak občutno manj ekonomičen, kot pa ICE tovornjak, plus več jih boš rabil za isto količino prevoženega tovora.


Teža električnega tovornjaka z 500 kilometrskim dosegom je nižja od dizelskega, teža električnega tovornjaka z 800 km dosegom pa je večja samo za okoli 2 % oziroma tam nekje. Baterije res da tehtajo 3 tone (pri 40 tonskem tovornjaku), vendar zato ne rabiš menjalnika, električni motor je veliko lažji od dizelskega, ne rabiš vseh sistemov za čiščenje izpuha, na koncu razlike v teži praktično ni. Tu imaš številke.

Does Tesla Semi Break the Laws of Physics? (SPOILER ALLERT: NO, it doesn't!)
https://cleantechnica.com/2018/02/27/te...




Še copy paste mojega komentarja od drugod ker se mi ne da pisati še enkrat:
Že samo pri teži samega motorja električni tovornjak "prišpara" 1,1 tone napram dizelskemu (internetni viri navajajo da dizelski motor tovornjaka tehta okoli 3000 pounds). Teža dizelskega motorja tovornjaka znaša 1,3 tone, teža električnega motorja z isto močjo pa manj kot 0,2 toni (200 kg). Skoraj tono ima tudi menjalnik tovornjaka, kar je nekaj kar električni tovornjak ne rabi ( in nima). Nato lahko računamo še okoli 1020 kg prihranka na teži na račun goriva (1200 litrov dizla kolikor je ponavadi prostornina rezervoarja pri dizelskih tovornjakih tehta cca 1 tono). Pa smo že na 3,3 tone prihranka teže električnega tovornjaka napram dizelskemu (prej sem upošteval samo 2,5 toni prihranka). Ko dodamo še kakšnih 300 kg za težo praznega rezervoarja za gorivo, DPF sistema za čiščenje izpuha, teža avspuha ipd smo na 3,6 tone prihranka. 800 kWh baterij kolikor jih rabi Tesla Semi tehta 3,3 tone. Dobro dodamo še 0,3 tone za hladilni sistem baterij in ohišje baterije, torej skupaj 3,6 tone. Smo na isti teži kot pri dizelskem tovornjaku. Energijska gostota današnjih komercialnih baterij je 263 Wh/kg (konkretno je to podatek za Samsung 35E baterijo).800 kWh / (0.236 kWh/kg) = 3389 kg=3.4 tone). Ampak to je danes. Čez par let ko bodo baterije 350 Wh/kg, bo 800 kWh baterija tovornjaka tehtala samo še 2,3 tone, električni tovornjak pa na račun lažjega motorja in vseh ostalih naštetih stvari prihrani 3,6 tone teže napram dizelskemu, kar pomeni da bo električni tovornjak celo dobro tono LAŽJI kot pa dizelski. Prihodnost za dizelske tovornjake vsekakor ne izgleda svetla. Kar se tiče teže vodikovega tovornjaka je ta podobna teži dizelskih tovornjakov, tako da tukaj spet zmaga elektrika, predvsem zaradi 5x nižje cene na kilometer za "gorivo".

Vsi vemo zakaj je bil dizel tako popularen: večinoma zaradi šparanja, tisti en liter manj porabe. Kdo pri zdravi pameti bi se hotel voziti z vodikom 2x dražje kot sedaj z bencinom? Vodik trenutno stane 17 EUR na 100 km! Električni avto filan čez noč pa 1 EUR na 100 km (paket E3 napredni). Kdo bo za tistega enega bogatega norca na 200 ljudi, ki mu je vseeno za denar in se bo hotel vozit z vodikom postavil blazno drage vodikove polnilnice? Naj si jih plača sam.

Pa vem kaj sedaj razmišljate: da se bo vodikova infrastruktura naredila za tovornjake in se bodo avtomobili lahko temu "priključili". Ampak vsi podatki in logika mi pravi da temu po vsej verjetnosti ne bo tako. Teslin 40 tonski tovornjak ponuja 800 kilometrov dosega polno naložen pri avtocestni hitrosti in polnjenje od 0 do 80 % baterije v samo pol ure (torej med malico). 800 km dosega pomeni 8 do 10 urno vožnjo (toliko je tudi dnevna omejitev po zakonu). Večina tovornjakov vozi z enim voznikom, torej je doseg brez dodatnega polnjenja povsem dovolj. Za tovornjake ki obratujejo 24 ur na dan (torej se vozniki izmenjavajo) pa tudi pol urno polnjenje omogoča povsem normalno rabo (nafila se med odmorom za malico). In sedaj glavno: vožnja tovornjaka na elektriko je danes 17x cenejša od vodikovega tovornjaka! Katera firma pri zdravi pameti bo vzela 17x dražjo varianto prevoza?

Treba se je zavedat da stroški za gorivo predstavljajo glavni strošek prevozniških podjetij, in kdor se bo v prihodnosti odločil za 17x dražji vodikov prevoz, ta pač ne bo konkurenčen in bo lahko kaj kmalu kar zaprl firmo. Seveda se bo cena vodika v prihodnosti spustila, o tem ni dvoma, ampak še vedno pa bo vsaj 5x dražja od cene elektrike, zaradi samih zakonitosti tehnologije (obupno slab izkoristek verige vodikovega pogona). In sedajle verjetno razmišljate: "Kaj pa nosilnost?". In izkaže se da bo nosilnost praktično identična kot pri sedanjem dizelskem tovornjaku. Za 800 km dosega Teslinega tovornjaka potrebujemo okoli 800 kWh baterij. Pri današnji energijski gostoti komercialnih baterij 265 Wh/kg, to pomeni če zaokrožimo 3 tone baterij. In marksikdo bo mislil: "aha torej bo 3 tone manjša nosilnost". Ampak ne bo tako. Izkaže se da električni tovornjak ne rabi menjalnika, avspuha in vseh sistemov za čiščenje izpuha, rezervoarja za gorivo z težo goriva, teža električnega motorja je mnogo manjša od dizelskega in podobno dalje in na podlagi tega električni tovornjak prišpara 2,5 tone napram dizelskemu. Tako je električni tovornjak težji za 0,5 tone pri 40 tonah nosilnosti, kar je 1 % razlika (dober procent razlike). To velja za različico z 800 kilometrskim dosegom, pri različici z 500 km dosegom pa razlike dejansko ni. Ozavestimo še podatek da ni vsak tovornjak naložen do maksimalne dovoljene teže, ampak mogoče vsak drugi.

In sedaj dajmo sklepati dalje: Ali mislite da se bo firmi bolj splačalo vzeti tovornjak v katerega lahko naložijo 1 % več tovora in ima 5x večjo ceno za gorivo (=vodik v prihodnosti) ali električni tovornjak v katerega lahko naložijo 1% manj tovora in ima 5x cenejše gorivo? Logika pravi da se bo definitivno bolj splačal električni tovornjak. Ker treba se je zavedat da firme obstajajo zato da delajo dobiček, če se bo nekaj finančno bolj splačalo, potem se bo to na dolgi rok tudi uveljavilo. Ampak dajmo sklepati še naprej: 1 % razlika v nosilnosti pri različici z največjo baterijo je sedaj ko imajo baterije 265 Wh/kg energijske gostote. Glede na statistike se energijska gostota baterij poveča za 11 % v povprečju vsako leto (dvignila se je skoraj za 3x od 2010 do danes). Torej čez nekaj let bodo baterije na 350 Wh/kg, kar pomeni da bo električni tovornjak takrat celo LAŽJI od primerljive dizelske različice. Preračune za Teslin električni tovornjak dobite v članku od CleanTechnice z naslovom "Does Tesla Semi Break The Laws Of Physics? (vpišite v googla).

Glede na vse dostopne podatke lahko trdimo da vodikove prihodnosti za avtomobile in tovornjake pač ne bo. Bo pa lahko za čezocenska letala in čezoceanske ladje, tam pa vodik IMA smisel (vendar vodikove polnilnice za te zadeve bodo nameščene lokalno samo na določenih mestih, ne bo šlo za veliko mrežo tako kot je danes pri bencinu in dizlu).

Še nekaj je zanimivo: preračun pokaže da že danes se da narediti veliko potniško letalo 747 na baterije in to pri popolnoma isti teži letala kot je današnja. Res je da bi imelo 10x krajši doseg, okoli 1000 km, vendar izkaže se da je 70 % letalskih poti dandanes pod 1000 km. Kar pomeni da bi že danes z današnjimi baterijami opravili 70 % letov z električnimi letali. Razlika v energijski gostoti kerozina in baterij je okoli 40x. Ko upoštevamo da ima električno letalo 2.5 x večji izkoristek od keroziskega turbofana in dejstvo da bi električno letalo letelo pri okoli 30 % nižji hitrosti pridemo do podatka da je razlika v dosegu samo še 10 kratna (30 % manjša hitrost leta pri krajših potovanjih pri "door to door" času ne predstavlja omembe vrednega časovnega pribitka, ker velik delež časa pri krajših letih pobere že "check in" in vožnja z in na letališče). Kerozinsko 747 letalo ima 15.000 km dosega, torej bi ga električno letalo imelo 1500 km.Zaokrožimo navzdol na 1000 km, da smo na varni strani (ter za rezervo). 1000 km dosega se sliši slabo, vendar v resnici ni, ker statistike kažejo da je 70 % vseh letalskih poti krajših od tega. Treba je tudi vedeti da večje kot je letalo, slabše je to za baterijsko tehnologijo, torej ta primer z 747 je "worst case scenario" za elektriko. Torej pri manjših letalih je zadeva še boljša. Pri največji kontejnerski ladji je zadeva malo slabša za baterije (ampak spet ne tolk bad). Izračun pokaže da pri največji kontejnerski ladji bi 35 % celotne nosilnosti zasedle baterije (pri predpostavki 2 kratnega postanka da se baterije dopolnijo). Kaj se bolj finančno splača, naložiti 35 % manj tovora na kontejnersko ladjo in imeti zato 5x nižji strošek za gorivo (=elektrika) ali naložiti 35 % več in imeti 5 x večji strošek za gorivo (=vodik)? Vprašanje kaj se bolj splača, bi bil potreben bolj podroben preračun, ampak tu vodik vsaj ima šanse. Pri avtomobilih in tovornjakih jih pa nima. Je pa jasno da največja kontejnerska ladja je najslabši primer za elektriko, bolj kot zmanjšujemo velikost ladje, bolj se tehtnica premika proti elektriki. Tako da če že kje, potem bo vodik pri velikih kontejnerskih ladjah in pri nekem določenem deležu letal (pri tistih ki letijo medkontinentalno).

Plus vsi se sedaj kurči s temi EV, pa je celoten vpliv osebnih vozil samo okoli 2-3% vsega onesnaževanja.


Ne, ni. Osebni avtomobili povzročijo veliko večino stupenih emisij dušikovih oksidov v mestih.

Plus, da ne govorimo sploh o sami zelo UMAZANi izdelavi baterij in sončnih celic.


Ni zadeva nič bolj umazana kot pa izdelava naftnih avtomobilov in nafte. Sončne celice že v 1 do 1,5 leta proizvedejo več energije kot je bilo porabljene za njihovo izdelavo, življenjska doba pa je 40 let (30 let je že samo garancije).


BTW, saj ste že našli kako boste kopali in premetavali vso rudo za redke zemlje z EV tovornjaki in bagri, ali pa se še vedno uporablja samo ICE?


1. To ni bistvenega pomena ko se gleda celotno sliko. Ti bi rad stvari izboljšal za 100 % in iz tvojega zapisa sije domneva da če ne izboljšaš 100 % da potem je vseeno če ne izboljšaš nič. Kar je popolnoma zgrešena logika. Tudi če zadevo izboljšaš za 98 % je to še vedno 98 % izboljšanje. Bagri se ponavadi ne vozijo po središčih mest tako kot to počnejo avtomobili. Ker glavni problem so koncentracije svinarije v mestih.
2. Imaš tudi električne tovornjake za rudo:


Kot že za vsako stvar v zgodovini, ki se na začetku kaže preveč dobra da bi bila res, na koncu tudi je!
Počasi se kaže tudi tu, pri zagovornikih toplotnih črpalk, EVjev in elektrifikaciji vsega. Samo tega še ne vejo/nočejo videt.

Človeški spomin ne gre niti par let nazaj, ko so cele vasi bile cel teden brez elektrike. Krasni novi NEUMNI svet :)


Izpadi elektrike so v razvitem svetu tako redki da so zanemarljivi. Drugače pa je ravno to argument za elektrifacijo: z sončno elektrarno si lahko samooskrben z elektriko, lahko delaš svojo lastno elektriko (tudi v primeru izpadov) z nafto pa tega ne moreš.

Kruto je edino, ko se bodo plebejci potem, ko bodo vse to novo sprejeli, ugotovili, da so 100% odvisni od enega energenta, ki ga ima pod popolnim nadzorom oblast.
Pol pa se bo zacela igra, al bos placal al odklopimo, ker svece vec ne bos dobil in smel prizgat, pa bos pac v temi na hladnem.


Ravno to ni res. Elektriko kot energent lahko delaš sam (sončna elektrarna). Kar pa si ti povedal pa velja pri nafti, tam si pa res popolnoma odvisen od drugih in te lahko izsiljujo z ceno saj vejo da svoje nafte nimaš.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: feryz ()

dild0idis ::

Samo nekaj glede tega, ne verjami vsega Tesla in Musk PR,

Danes bi se morali Semiji ze samodejno vozit, pa ni niti S se od tega!
Ni važno na koga mečeš jedrske, važno je, da ti Lady Gaga poje!

feryz ::

A se lahko blokira te reklamne litanije, ker se ne da normalno debatirati?

s7nf ::

@critique props za vse napisano. Sodeč po napisanem, to vse pije vodo.

Ampak jaz recimo kupujem ev kombi za 5k eur, rajši 3k, ampak ok. Zastopim, da pred 5 leti, ko smo imeli to debato, za ta denar pač ni bilo možno nič dobiti. Pa pred tremi tudi še ne, niti pred enim letom. Ampak zdej, ko smo skoraj 2022, bi pa tega moralo biti kot listja in trave na avto netu.

Prosim za link ali dva, pa da kupim svoj prvi ev.

critique ::

Debatira se z argumenti in ti jih nisi dostavil. Ne gre za nobene reklamne litanije, se vidi da sploh prebral nisi.

fikus_ ::

Inženir, spet lepiš oni zeleni tovornjak! Sem ti že napisal, da je to enkratna in unikatna zadeva na celem svetu, kjer vozijo rudo iz gore v dolino! Ceneje bi jih prišel transport s tekočim trakom, ampak ne bi bili tako eko in fensi.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

critique ::

s7nf je izjavil:

@critique props za vse napisano. Sodeč po napisanem, to vse pije vodo.

Ampak jaz recimo kupujem ev kombi za 5k eur, rajši 3k, ampak ok. Zastopim, da pred 5 leti, ko smo imeli to debato, za ta denar pač ni bilo možno nič dobiti. Pa pred tremi tudi še ne, niti pred enim letom. Ampak zdej, ko smo skoraj 2022, bi pa tega moralo biti kot listja in trave na avto netu.

Prosim za link ali dva, pa da kupim svoj prvi ev.


Hvala. Za tako ceno boš dobil kvečjemu kakšnega rabljenega Nissan Leafa. Še dizelski kombi boš težko dobil za to ceno (morda kakšno zjebano garo). Moraš vedeti da z EV kombijev prihraniš nekaj tisoč evrov letno na gorivu, zato pa je tudi toliko povpraševanja po njih, ponudbe pa ni zadosti še zaenkrat. Zakaj bi ti kdo prodal EV kombi za 5k, če pa kupcev ki so ga pripravljeni kupiti za 25k in več kar mrgoli? Mrgoli jih pa ravno zaradi vseh prednosti ki jih ponuja. Čez nekaj let ko bo več EV kombijev v prometu, se bo nekaj let za tem tudi trg rabljenih okrepil.

critique ::

fikus_ je izjavil:

Inženir, spet lepiš oni zeleni tovornjak! Sem ti že napisal, da je to enkratna in unikatna zadeva na celem svetu, kjer vozijo rudo iz gore v dolino! Ceneje bi jih prišel transport s tekočim trakom, ampak ne bi bili tako eko in fensi.


Najprej moramo elektrificirati avtomobile, če ostane tisti drobiž mining tovornjakov neelektrificiranih še nekaj časa ne bo pretirane panike. Ne ni enkratna zadeva, zadeve se da elektrificirati tudi pri minining tovornjakih in v prihodnosti se bo to tudi zgodilo. Strošek tega zelenega tovornjaka je mnogo nižji od dizelskega. Da bi bil tekoči trak na elektriko še cenejši? Dvomim, odvisno od konfiguracije terena in razdalje, ampak skoraj zihr da ne (stošek izgradnje kilometrov traku je ogromen).

dild0idis je izjavil:

Samo nekaj glede tega, ne verjami vsega Tesla in Musk PR,

Danes bi se morali Semiji ze samodejno vozit, pa ni niti S se od tega!


Ne verjamem vsega, vendar glede na ostale podatke imajo glede Semija popolnoma prav, zadeva je zelo smiselna, poraba pod 2 kWh na prevoženo miljo pa glede na vse podatke več kot možna v praksi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: critique ()

widj3098dj32 ::

m0LN4r je izjavil:

stara mama je izjavil:

m0LN4r je izjavil:


Saj pa niso butasti, ko bo narod uporabljal samo se elektriko, bo 10 centov na leto realnost.
Pa bo leta 2030 edina poloznica elektro poloznica in ta bo za povprecno druzino 1000Eur na mesec.
Ker pac bo ogrevanje vode, ogrevanje bajte, hlajenje bajte, prevoz, dva avta, prakticno vse na strom.

Kot že za vsako stvar v zgodovini, ki se na začetku kaže preveč dobra da bi bila res, na koncu tudi je!
Počasi se kaže tudi tu, pri zagovornikih toplotnih črpalk, EVjev in elektrifikaciji vsega. Samo tega še ne vejo/nočejo videt.

Človeški spomin ne gre niti par let nazaj, ko so cele vasi bile cel teden brez elektrike. Krasni novi NEUMNI svet :)
Ja tedenskega izpada elektrike jaz ze res nisem videl 40 let, ampak je mozno ja, da se je kje zgodil.

Kruto je edino, ko se bodo plebejci potem, ko bodo vse to novo sprejeli, ugotovili, da so 100% odvisni od enega energenta, ki ga ima pod popolnim nadzorom oblast.
Pol pa se bo zacela igra, al bos placal al odklopimo, ker svece vec ne bos dobil in smel prizgat, pa bos pac v temi na hladnem.

Hm, ko bi le oblasti imele na voljo vpostavljeno infrastrukturo dolocevanja kvot za vsakega posameznika. Aja, sej ga ima - ironicno se imenuje "GREEN pass". Kako dolgo preden raja se tu zracuna 1+1?

OK.d ::

https://www.engadget.com/gm-lg-chevy-bo...
Spodaj je komentar nekoga, ki pravi da so mu prepovedali parkirati v parkirni hiši ter da se mu je tudi zavarovanje zelo podražilo.
Saj se bo počasi tako tudi pri nas začelo, naprej korenček potem....
LPOK.d

cvalsr ::

Naključno sem dvakrat 'poskrolal' nekam v tale blablabla in naletel na tole:

2. Ekektrični avto porabi 4x do 5x manj energije na kilometer od avta na naftne derivate. Preprosto porabi izredno malo, manjša poraba, manjša cena, tako preprosto je to.

Critique, ti si bebec.

kow ::

Tudi ostali v debati so bebci. Obe strani pretiravata v svojih argumentih. Ampak, EV ima pac vecji izkoristek kot ICE - to je dejstvo.

PARTyZAN ::

Sej vem, da se obnaša kot bebec (sploh z alt accounti), ampak kaj pa je narobe s citirano trditvijo?

Most iron engines have a thermodynamic limit of 37%. Even when aided with turbochargers and stock efficiency aids, most engines retain an average efficiency of about 18-20%.[47] However, the latest technologies in Formula One engines have seen a boost in thermal efficiency past 50%.

Internal combustion engine @ Wikipedia

Electric motors are much more efficient than the other prime mover used in industry and transportation, the internal combustion engine (ICE); electric motors are typically over 95% efficient while ICEs are well below 50%.

Electric motor @ Wikipedia

kow ::

sbawe64 je izjavil:

Medtem v Norveški
https://www.euronews.com/2021/10/11/nor...

https://www.archyde.com/dismantling-of-...
Dismantling of 151 wind turbines: wind farm has to give way to reindeer pasture

Europe's largest wind energy project must soon vanish into thin air. A court declares the construction of two wind farms in western Norway to be illegal. The reason: The facilities violate the rights of indigenous people because their reindeer herds feel disturbed.


"Europe's largest wind energy project must soon vanish into thin air."

V prvem, bolj kredibilnem viru, tega podatka ni. Skratka, siris lazne novice.

fikus_ ::

Sem zasledil. da so švabi dali na "čakanje" 400 vetrnic, ker je pogodba in subvencioniranje poteklo.

Kje so sedaj kekci, ki trdijo da so SE in VE najcenejša energija.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Wrop ::

Ni problema. Bodo paragrafarji to lepo porihtali. Samo še en dodaten davek bodo izumili, pa bodo vetrnice spet relativno poceni.

Valvoline ::

Evo zakaj svabi placujejo 5x drazji strom ter zakaj bomo vsi ostali zarad domacih kvinsligov placevali norcije teh idiotov.
https://www.cleanenergywire.org/news/ov...

Zgodovina sprememb…

kow ::

Valvoline, a si nepismen? 20 let stare vetrnice. Bodo pac postavili novejse, ki bodo profitabilne. Mimogrede, offshore vetrnice bodo kmalu cez 10MW.

Wrop ::

20 let ni veliko. Da niti se stroški pridelave el. ne pokrijejo je jajc. Lahko jih inženirju iz menze prodajo po 1 € na kos. On bi lahko, po njegovih grafih, delal bolje.

fikus_ ::

Torej se je strošek postavitve že davno odplačal, kar bi proizvedle sedaj, bi bil samo še +. Ampak očitno ne!

Kje si inženir, povej jim da se motijo, da proizvajajo najcenejšo elektriko, nariši jim grafe, . . . :))
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

kow ::

Wrop je izjavil:

20 let ni veliko. Da niti se stroški pridelave el. ne pokrijejo je jajc. Lahko jih inženirju iz menze prodajo po 1 EUR na kos. On bi lahko, po njegovih grafih, delal bolje.


Pac nova industrija in je bil velik tehnicni napredek. Nove vetrnice bodo imele pac vecjo utilizacijo. Saj tudi stare termoelektrarne ves cas ukinjajo. Vetrne turbina povrne vlozek energije v izdelavo prej kot v 1 letu. Tako saj pravi net.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()
««
8 / 14
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Norvežanom zmanjkuje klasičnih avtomobilov, zato bodo (spet) obdavčili električne

Oddelek: Novice / Ostale najave
159087 (4625) Raptor F16
»

Slovenija po letu 2030 brez novih avtomobilov na nafto in bencin (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
27780263 (72187) AštiriL
»

Nizozemska se spogleduje s prepovedjo prodaje bencinskih in dizelskih avtomobilov (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
25573327 (62022) PredatorX
»

Kako ravnati z litij-ionskimi baterijami (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
6020579 (17206) MrStein

Več podobnih tem