Novice » Znanost in tehnologija » Norvežani bodo že prihodnje leto kupovali le še električne avtomobile
kow ::
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
critique ::
Moramo začet zidat hidroelektrarne in manjše elektrarne na lesne odpadke od lubadarja. Imamo zelo veliko gozda, to je danost katero moramo znat skurit v energijo. Green power!
ZELO ZELO narobe. V enem letu skurimo vse drevje. Potem bomo pa kaj, puščavniki? Lesnega prirastka ni niti približno dovolj da bi bilo to vzdržno.
Ne, TI imaš ZELO ZELO narobe, niti približno ni res kar si povedal. Dejstva pravijo drugače, kar ti bom v nadaljevanju tudi pokazal. Stvar je zelo preprosta, podatki o naravnem prirastu so javno dosegljivi. Vedeti je treba tudi kaj sploh pomeni naravni prirast: to je količina lesa ki v letu na novo zraste. Torej če vsako leto pokurimo VES naravni prirast, potem se nam količina gozda ne zmanjšuje.
"Prirastek ali letni prirast gozda je leta 2019 znašal 8,83 milijonov kubičnih metrov novega lesa ali 7,5 m3/ha. "
https://www.gozd-les.com/slovenski-gozd...
Proizvodnja elektrike za 2019 znaša približno 16.000 GWh.
https://pxweb.stat.si/SiStatData/pxweb/...
Torej 8,83 milijonov kubičnih metrov prirasta lesa na leto. Pomnožimo z gostoto (700 kg/m3) in dobimo da je to približno 6.181.000.000 kg. Pomnožimo z povprečno kurilno vrednostjo ki znaša približno 4 kWh na kilogram in dobimo 24.971.240.000 kWh energije. Podatek za povprečno kurilno vrednost lesa najdeš tukaj: http://www.trajnostnaenergija.si/Trajno... . Da dobimo koliko elektrike lahko pridelamo iz tega moramo vrednost pomnožiti z izkoristkom, upoštevajmo izkoristek teš6 ki znaša 43 %. Torej:
24.971.240.000 kWh * 0.43 =10.737.633.200 kWh elektrike, kar je pretvorjeno v GWh enako 10.737 GWh. Slovenija letno proizvede 16.000 GWh elektrike, kar pomeni da lahko samo s tem kar vsako leto na leto na novo zraste pridobimo kar 67 % vse elektrike.
Seveda pa les potrebujemo tudi za druge stvari, zato je realno upoštevati samo tretjino ali četrtino tega. Torej brez problema lahko z slabim lesom in odpadki proizvedemo okoli 15 do 20 % vse elektrike. 65 % imamo lahko hidroelektrarn, preostanek 20 % pa lahko zapolnimo z soncem in vetrom. Tako imamo vire domače, poceni in neodvisne od draženja fosilnih goriv samo zato ker se je Arabec ali Američan spomnil da bo izsiljeval z ceno.
Podaj izracun. Koliko lesne mase potrebujemo, koliko jo je na voljo itd. Hvala.
Sem jaz namesto njega, sam verjetno tega ni sposoben, kajti če bi bil, bi to že naredil in ne bi trdil neumnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: critique ()
critique ::
ravno te dni je cela evropa pošiljala elektriko v nemčijo... ~400EUR/MWh
plinski zbiralniki po evropi prazni, brestanica kuri nafto...
koln se kuri na polno, kolikor ga še je...
Huh 400EUR/MWh, če je temu tako, zakaj sedaj TE Šoštanj laufa le s ~1/3 moči? A niti pri tej ceni elektrike ni rentabilna? https://www.eles.si/prevzem-in-proizvod...
Odpadne izrabljene baterije EVjev lahko kar pr imeni odložite, zastonj! Ko bodo SE prešle na mesečni ali celo dnevni obračun, bodo tele "izrabljene" baterije velik biznis...
Bo bo, se posebej za gasilce.
:V
Ne, ne bo za gasilce. Ne pozabi da podatki kažejo da je verjetnost da se vžge električni avto kar 20x manjša od tega da se vžge avto na fosilna goriva, ne smeš verjeti selektivnemu poročanju medijev, ki se jim gre samo za senzacijo in klike, ker tako dobiš napačen vtis. Pogledati moraš dejanske podatke (statistiko). :)
"Lithium-Ion Battery Aspects on Fires in Electrified Vehicles on the Basis of Experimental Abuse Tests".
https://publications.lib.chalmers.se/re...
Samo v Ameriki se vsako leto vžge 171.500 vozil na fosilna goriva, je kateri medij o tem poročal tako kot poročajo za vsako Teslo ki se vžge?
US Fire Administration : Highway Vehicle Fires (2014-2016)
https://www.usfa.fema.gov/downloads/pdf...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: critique ()
m0LN4r ::
Pol pa skopljes jamo, notr postavis eno ogromno garazno hiso, kasiras za parkplac+elektriko, pa ga spet najebejo plebejci.
Da o kaksni verizni reakciji pozara v garazni, kjer je sosednji avto samo 50cm dalec sploh ne zacnem, ker tak avto potem gori par ur in tisti prdec, ki prsi s stropa ne bo naredil cisto nicesar. Samo enkrat se mora zgodit taka pizdarija, pa bo kr konkretno sranje.
Kolk od tega pa je predelanih, dragsterjev in lowriderjev in tuningmasin? Just asking. Aja pa od cesa se vzgejo, ce samo stojijo? Olje pa nafta se kr od samega sebe vzgeta?
Samo v Ameriki se vsako leto vžge 171.500 vozil,
Ojoj:
Electrical failure, malfunction 21.4%
Insulation around electrical wiring (29 percent)
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
m0LN4r ::
miscellaneous items..... heat from cigarettes, cigars, matches, torches and the like.
Trade Republic 38MVDVXM
critique ::
Mene bolj zanima, kako bodo resili polnenje za kako manjso stanovanjsko sosesko z recimo 6000 stanovanji oz. 10.000 avtomobili, katera so ze postavljena okoli mest.
Zakaj bi se vedno spraševali za izjeme oziroma manjšino? Najprej je treba rešiti večino. Večina ljudi v Sloveniji in tudi na svetu ima možnost polnjenja doma, statistika pravi da kar 70 % ljudiv Sloveniji živi v hišah. Seveda pa še vedno ostane 30 % ljudi ki živijo po blokih in stanovanjih, to je vsekakor določen problem, vendar daleč od nerešljivega. Določeni prebivalci novih blokov imajo stalna parkirna mesta ali garaže pred bloki, za tiste 20 % ki nimajo pa bo treba postaviti stebričke za ulično polnjenje. Verjetno gledaš iz svoje perspektive ker živiš v bloku in si želiš električni avto, pa ga nimaš kje polniti. Vendar najprej je treba gledati večino.
Pol pa skopljes jamo, notr postavis eno ogromno garazno hiso, kasiras za parkplac+elektriko, pa ga spet najebejo plebejci.
Enostavno rešljivo, za manjšino prebivalstva po blokih se da ven zakon da morajo od leta 2025 naprej vsako novo stanovanje (in od dolečenega datuma tudi stara stanovanja) imeti možnost polnjenja električnega avtomobila in to po ceni gospodinjske elektrike. Nekaj takega imajo že mnoge države, recimo Velika Britanija.
UK Legislation Will Require All New Homes To Have EV Chargepoints
https://cleantechnica.com/2021/09/11/uk...
Electric Vehicle Charging in Residential and Non-Residential Buildings
https://assets.publishing.service.gov.u...
Da o kaksni verizni reakciji pozara v garazni, kjer je sosednji avto samo 50cm dalec sploh ne zacnem, ker tak avto potem gori par ur in tisti prdec, ki prsi s stropa ne bo naredil cisto nicesar. Samo enkrat se mora zgodit taka pizdarija, pa bo kr konkretno sranje.
Zakaj se to ne dogaja? Pomisli malo. Šansa da se vžge avto na fosilna goriva je 20x večja od požara električnega, garaže pa tudi že sedaj imamo.
Kolk od tega pa je predelanih, dragsterjev in lowriderjev in tuningmasin? Just asking. Aja pa od cesa se vzgejo, ce samo stojijo? Olje pa nafta se kr od samega sebe vzgeta?
Tudi za ostale države so statistike podobne. Vžgejo se, nima veze kako, nekateri če stojijo in nekateri med vožnjo. Recimo za London: vžgalo se je 1889 bencinarjev in dizelašev, ter samo 54 električnih avtomobilov. Skratka nikar ni res da bi bila Amerika kaj posebna glede tega na kar napeljuješ.
"Although these fires do present a real danger, fortunately for us they remain very rare. Data obtained by Air Quality News through a Freedom of Information (FOI) request revealed that in 2019 the London Fire Brigade dealt with just 54 electric vehicle fires compared to 1,898 petrol and diesel fires."
https://www.bedsfire.gov.uk/Community-s...
Ali pa za Slovenijo: vsako leto se vžge 300 do 600 naftnih vozil, ko pa se je prvič vžgal samo en električni avto je bil pa cel halo v medijih.
https://www.dnevnik.si/1042753640
Skratka to z požari električnih avtomobilov je samo napihnjen problem z strani medijev, kajti podatki kažejo ravno obratno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: critique ()
#000000 ::
bbbbbb2015 je izjavil:
bbbbbb2015 je izjavil:
Naslov je malo nerealen, moral bi se glasiti, BOGATI norvežani bodo kupovali samo še E vozila.
Od izvoza nafte bogati Norvežani.
Od izvoza nafte in ulova ter gojenja rib bogati Norvežani z nizko stopnjo korupcije...
Z EV ni nič narobe. Mi si sami svoje nafte ne moremo načrpati, svojo elektriko pa lahko naredimo.
..in od prodaje strupov polnih gojenih rib…
Daj kaj konkretnih linkov gor, pa ne od aktivistov in anti-ribičev, ki si sproti zmišljujejo ali pa kar lažejo in imajo neko svoj osebni interes blatiti nekoga.
Konkretno, Norvežani imajo eno največjih morskih ribiških bogastev - določene vrste (dragih) rib - tudi gojijo v ribogojnicah. Kot to počnejo Kitajci, Japonci, ZDA, Francozi, ter UK. Ribam dajejo futer, ter tudi proti parazitom, oz. antibiotike.
Podobno, kot veterinarji dajejo to kravam, prašičem, ovcam, piščancem.
Ta dejavnost je strogo regulirana. Ni dovoljeno dajati določenih snovi, katerih ostanki (metaboliti) se lahko vežejo na meso, organe ali krvne celice.
Ribištvo je biznis povsod, samo v Sloveniji ne. Tako da ne šimfaj Norvežanov po tej plati.
Gojeni Losos in verjetno vse gojene ribe so polne strupov, losos pa je velik in masten tako da nobena druga riba ne prekaša. Zakaj si poglej tukaj
dexterboy ::
glede na to, da si se danes registriral, kar ni nič narobe, enkrat bi pač se, bi te povprašal, koliko pomladi šteješ?
Ker to, kar si napisal, je odlično v teoriji, v praksi pa ne pije polovico vode...
critique ::
critique ::
Treba se je tudi vprašati ali infrastruktura elekro podjetij to dopušča, žal pri nas še ne. Posledično bo to prineslo tudi dvig cene elektrike, konkretno.
Infrastruktura to dopušča tudi pri nas, več kot 95 % časa se električni avto fila počasi preko noči. Preko noči je poraba elektrike precej manjša kot podnevi, kar ti nazorno prikazuje graf ELESA: https://www.eles.si/prevzem-in-proizvod...
Kar pa se količine elektrike tiče pa tudi ni problemov za elektrifikacijo avtomobilov. Slovenci letno prevozimo 12 milijard kilometrov glede na podatke statističnega urada Republike Slovenije. Iz tega lahko izračunamo koliko elektrike potrebujemo če bi bilo vsi avtomobili električni.
https://ptujinfo.com/novica/lokalno/tol...
12.000.000.000 km krat poraba 19 kWh na 100 km nam da številko 2.280.000.000 kWh, kar je 2280 GWh na leto. Slovenska proizvodnja elektrike leta 2019 je bila 16.000 GWh, kar pomeni da bi rabili samo 14 % elektrike več. Za 14 % več elektrike bi potrebovali kakih 7 dodatnih hidroelekrarn, kar se mi zdi odličen deal glede na to da potem ne rabimo nobene nafte, se vozimo 8x ceneje, imamo mnogo čistejši zrak brez nepotrebnih smrti, depresij, pomanjkanja energije in manjšanja inteligence in smo energetsko neodvisni od tujih držav.
Poglej si ta video z izračuni od Engineering explained in boš videl kako zadeve stojijo. :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: critique ()
critique ::
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: critique ()
m0LN4r ::
V Münchnu je vec avtov, kot v celi slovenski vasi clovek in tam ne zivi vecina v hiskicah z garazami, kaksne gobe ti to jes?
Kaj pa ce bi ti najprej zrihtal te stebricke in po tistem vsiljeval elektricne avte ljudem, ki ne morejo pac za nic zato, da nimajo stebrickov...
Trade Republic 38MVDVXM
a_borlak ::
Raptor F16 ::
bbbbbb2015 je izjavil:
Raptor F16 je izjavil:
Da najprej nekaj razčistimo, zastonj polnenja praktično več ni, povsod je cena vsaj 0,2EUR na kWh ali več. Drugače povedano, cena je višja, kot cena domačega odjema, kjer je okoli 0,1EUR na kWh, če vzamemo neko povprečje dnevne/nočne tarife. Je malce cenejše kot bencin na km, pa še to na počasnih polnilnicah, na hitrih zna lepo preseči trenutne cene nafte. Naslednja stvar je onesnaževanje, veliko lažje je nadzorovati enega velikega onesnaževalca, kot tisoč majhnih.
No, če je poraba na 100km cca 18 kWh je to še vedno 3.6 EUR na 100km.
Kar pri ceni bencina 1.2 EUR (Pustimo trenutni ekstrem) ustreza porabi 3L / 100km. Na mojem sem z neživljenjsko škrto vožnjo prilezel do najmanj 4.0 L/100km sicer pa bombam na cca 6 litrih porabe.
Če v grobem rečemo da se strošek goriva prepolovi, to v nekaj letih nanese.
Osebno menim, da se električni avto - pogojno - izplača tako, da se postavi lastna sončna elektrarna in pod pogojem, da netmetering 2.0 ne bo bistveno poslabšal pozicije sončnih elektrarn.
To je - kar dosti čejev. Že lastna sončna elektrarna je zalogaj (investicijski, ROI), potem pa še avto.
Samo če jo dobiš zastonj. Ali pa upaj da se ti bo strošek amortiziral v roku 10 let.
critique ::
Spet inzenir, govori o vecini, pa malo o onesnazenem mestu potem pa malo o slovencih v rovtah in hiskicah, kako bodo resili velemesta, pa malo o londonu, mesano na zaru spet.
V Münchnu je vec avtov, kot v celi slovenski vasi clovek in tam ne zivi vecina v hiskicah z garazami, kaksne gobe ti to jes?
Kaj pa ce bi ti najprej zrihtal te stebricke in po tistem vsiljeval elektricne avte ljudem, ki ne morejo pac za nic zato, da nimajo stebrickov...
Spet kar nekaj povprek v prazno govoriš. Odgovarjam na tisto kar so ljudje napisali v temo, oziroma na neresnične predsodke ki jih imajo proti novi tehnologiji. Kot sem povedal se moramo najprej osredotočiti na večino in večina ljudi na svetu živi v hišah, tako pravijo statistike. Tudi rešitev za stanovanja München in ostala mesta rešitev obstaja (za hiše je že rešeno), še več: je dokaj enostavna (polnilni stebrički "iz vsake obcestne svetilke). Poglej kako imajo to rešeno drugod po svetu:
In da boš razumel kar ti hočem povedati: nikakor ne zanikam problema polnjenja v blokih in da se mesta angažirajo tudi pri grajenju polnilne strukture v mestu, hočem ti povedati samo to da je tvoja predpostavka da bi 20 % ljudi ki danes parkirajo na ulici preprečilo prehod na električno mobilnost pač napačna. In nihče te ne sili kupiti električni avto, je pa dejstvo da ga boš kaj kmalu kupil tudi sam saj boš spoznal da prinaša mnogo več prednosti kot pa slabosti.
Raptor F16 je izjavil:
bbbbbb2015 je izjavil:
Raptor F16 je izjavil:
Da najprej nekaj razčistimo, zastonj polnenja praktično več ni, povsod je cena vsaj 0,2EUR na kWh ali več. Drugače povedano, cena je višja, kot cena domačega odjema, kjer je okoli 0,1EUR na kWh, če vzamemo neko povprečje dnevne/nočne tarife. Je malce cenejše kot bencin na km, pa še to na počasnih polnilnicah, na hitrih zna lepo preseči trenutne cene nafte. Naslednja stvar je onesnaževanje, veliko lažje je nadzorovati enega velikega onesnaževalca, kot tisoč majhnih.
No, če je poraba na 100km cca 18 kWh je to še vedno 3.6 EUR na 100km.
Kar pri ceni bencina 1.2 EUR (Pustimo trenutni ekstrem) ustreza porabi 3L / 100km. Na mojem sem z neživljenjsko škrto vožnjo prilezel do najmanj 4.0 L/100km sicer pa bombam na cca 6 litrih porabe.
Če v grobem rečemo da se strošek goriva prepolovi, to v nekaj letih nanese.
Osebno menim, da se električni avto - pogojno - izplača tako, da se postavi lastna sončna elektrarna in pod pogojem, da netmetering 2.0 ne bo bistveno poslabšal pozicije sončnih elektrarn.
To je - kar dosti čejev. Že lastna sončna elektrarna je zalogaj (investicijski, ROI), potem pa še avto.
Samo če jo dobiš zastonj. Ali pa upaj da se ti bo strošek amortiziral v roku 10 let.
Električni avto se izplača tudi če ga filaš iz omrežja (strošek okoli 1 € na 100 km), ni pa pogoj sončna elektrarna. Seveda pa je z sončno elektarno še ceneje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: critique ()
critique ::
Raptor F16 je izjavil:
bbbbbb2015 je izjavil:
Raptor F16 je izjavil:
Da najprej nekaj razčistimo, zastonj polnenja praktično več ni, povsod je cena vsaj 0,2EUR na kWh ali več. Drugače povedano, cena je višja, kot cena domačega odjema, kjer je okoli 0,1EUR na kWh, če vzamemo neko povprečje dnevne/nočne tarife. Je malce cenejše kot bencin na km, pa še to na počasnih polnilnicah, na hitrih zna lepo preseči trenutne cene nafte. Naslednja stvar je onesnaževanje, veliko lažje je nadzorovati enega velikega onesnaževalca, kot tisoč majhnih.
No, če je poraba na 100km cca 18 kWh je to še vedno 3.6 EUR na 100km.
Kar pri ceni bencina 1.2 EUR (Pustimo trenutni ekstrem) ustreza porabi 3L / 100km. Na mojem sem z neživljenjsko škrto vožnjo prilezel do najmanj 4.0 L/100km sicer pa bombam na cca 6 litrih porabe.
Če v grobem rečemo da se strošek goriva prepolovi, to v nekaj letih nanese.
Osebno menim, da se električni avto - pogojno - izplača tako, da se postavi lastna sončna elektrarna in pod pogojem, da netmetering 2.0 ne bo bistveno poslabšal pozicije sončnih elektrarn.
To je - kar dosti čejev. Že lastna sončna elektrarna je zalogaj (investicijski, ROI), potem pa še avto.
Samo če jo dobiš zastonj. Ali pa upaj da se ti bo strošek amortiziral v roku 10 let.
Amotizira se sončna ponavadi v roku 7 do 10 let, življenska doba je 40 let, kar pomeni velik plus na dolgi rok.
Raptor F16 ::
Električni avto se izplača tudi če ga filaš iz omrežja (strošek okoli 1 EUR na 100 km), ni pa pogoj sončna elektrarna. Seveda pa je z sončno elektarno še ceneje.
In kje si ti dobil ceno 1 EUR na 100 km ?
Prosim razsvetli me. Povprečno boš (z anek normalen eletrični avto) v realnem scenariju porabil 20 kWh na 100 km. To je realnost.
Kilowattna ura če jo plačaš samo 10 centov... to pomeni da bo šlo 2 EUR na 100km. Še vedno precej nižje kot pri avtomobilu z motorjem z notranjim zgorevanjem ampak vseeno.
Ne pretiravat ker ni zdravo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Raptor F16 ()
critique ::
Norveška je specifična glede na poselitev. Drugje bo ice še kar v igri.
Ne pa ni. Norveška ima manjši delež samostojnih hiš kot Slovenija ali pa Amerika recimo in še mnoge druge države, kar ji slabša položaj pri elektrifikaciji avtomobilizma.
https://www.statista.com/statistics/867...
In kje si ti dobil ceno 1 EUR na 100 km ?
Prosim razsvetli me. Povprečno boš (z anek normalen eletrični avto) v realnem scenariju porabil 20 kWh na 100 km. To je realnost.
Pri filanju čez noč na poceni tarifo, tako kot v praksi tudi poteka velika večina polnjenja. Cena za poceni tarifo je samo 5 centov na kWh skupaj z vsemi stroški (dobavitelja elektrike lahko brezplačno zamenjaš). Sicer pa 20 kWh na 100 km je kar velika poraba neko povprečje pri normalni mešani vožnji je bolj tam 18 kWh, ampak dobro, lahko upoštevamo tudi 20 kWh.
https://www.e3.si/dom/elektrika/e3-napr...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: critique ()
critique ::
Kdo tu govori o elektrike, te je dovolj. Boš polnil avto na domači vtičnici? Če si iz bloka še toliko bolje, mar ne? BTW, koliko hitrih polnilnic premorete, če nisi lih iz ljubljane, pa tudi tam je premalo, če bi še šli 2030.
Ja polnil boš na domači vtičnici. Večina. Tisti iz bloka tudi če imajo stalno parkirno mesto. Če ne bojo še počakali par let na stebričke. Hitre polnilnice pa se uporabljajo samo kadar drugače ne gre: to je na dolgih potovanjih (roadtripih). Jih je pa relativno veliko in število hitro narašča iz leta v leto. Če te zanima bolj natančno imaš tukaj zemljevid polnilnic:
https://www.plugshare.com/sl
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: critique ()
Raptor F16 ::
Norveška je specifična glede na poselitev. Drugje bo ice še kar v igri.
Ne pa ni. Norveška ima manjši delež samostojnih hiš kot Slovenija ali pa Amerika recimo in še mnoge druge države, kar ji slabša položaj pri elektrifikaciji avtomobilizma.
https://www.statista.com/statistics/867...
In kje si ti dobil ceno 1 EUR na 100 km ?
Prosim razsvetli me. Povprečno boš (z anek normalen eletrični avto) v realnem scenariju porabil 20 kWh na 100 km. To je realnost.
Pri filanju čez noč na poceni tarifo, tako kot v praksi tudi poteka velika večina polnjenja. Cena za poceni tarifo je samo 5 centov na kWh skupaj z vsemi stroški (dobavitelja elektrike lahko brezplačno zamenjaš). Sicer pa 20 kWh na 100 km je kar velika poraba neko povprečje pri normalni mešani vožnji je bolj tam 18 kWh, ampak dobro, lahko upoštevamo tudi 20 kWh.
https://www.e3.si/dom/elektrika/e3-napr...
Dejmo raj rečt Euro in pol. Češ... avto enkrat polneš ponoči enkrat čez dan.
critique ::
Raptor F16 je izjavil:
Norveška je specifična glede na poselitev. Drugje bo ice še kar v igri.
Ne pa ni. Norveška ima manjši delež samostojnih hiš kot Slovenija ali pa Amerika recimo in še mnoge druge države, kar ji slabša položaj pri elektrifikaciji avtomobilizma.
https://www.statista.com/statistics/867...
In kje si ti dobil ceno 1 EUR na 100 km ?
Prosim razsvetli me. Povprečno boš (z anek normalen eletrični avto) v realnem scenariju porabil 20 kWh na 100 km. To je realnost.
Pri filanju čez noč na poceni tarifo, tako kot v praksi tudi poteka velika večina polnjenja. Cena za poceni tarifo je samo 5 centov na kWh skupaj z vsemi stroški (dobavitelja elektrike lahko brezplačno zamenjaš). Sicer pa 20 kWh na 100 km je kar velika poraba neko povprečje pri normalni mešani vožnji je bolj tam 18 kWh, ampak dobro, lahko upoštevamo tudi 20 kWh.
https://www.e3.si/dom/elektrika/e3-napr...
Dejmo raj rečt Euro in pol. Češ... avto enkrat polneš ponoči enkrat čez dan.
Ajde lahko rečemo 1,5 €. Povprečen naftni avto pa 8 €. In ni več daleč dan ko bo cena goriva čez 2 € na liter, ponekod po evropi je že blizu tega(Finska, Švedska, Irska, Norveška). Čeprav v resnici nihče ne polni električnega avta podnevi (razen zelo izjemoma, nikakor ni razmerje 1:1), ker zakaj ga bi. Nastaviš timer da se ti začne polniti ob 22 zvečer in zjutrej je poln. Zakaj bi plačeval več če pa ni potrebe?
critique ::
Utopična, surrealna in futuristična težnja države, ki ne ve, kam bi s presežkom denarja...
Kinezi za uzvrat svaki mesec otvore novu TE....
Krasni novi svet
Utopična, surrealna in futuristična težnja države, ki ne ve, kam bi s presežkom denarja...
Niti približno ne. Stvar je realna in prehod se že dogaja in to zelo hitro. Ne samo na Norveškem, ampak povsod po vsetu. Poglej podatke, res je da je Norveška prva, vendar tudi vse ostale države sledijo:
Electric car use by country @ Wikipedia
Kinezi za uzvrat svaki mesec otvore novu TE....
Dve stvari sta tukaj za povedati:
1. Tudi na termoelekrarno gnan električni avto je za okolje in človeško zdravje precej boljši kot pa avtomobili na fosilna goriva (razlogi: lokacija onesnaževanja oddaljena od večine ljudi, veliko nižja poraba energije na kilometer(precej boljši izkoristek), boljši fitri elektrarn kot pa filtri avtomobilov).
2. Električna mreža povsod po svetu pospešeno prehaja na obnovljive vire energije in zapira termoelekrarne. Kar pomeni da bo v prihodnosti situacija še boljša. Primer Velike Britanije, podobno je skoraj povsod drugod:
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: critique ()
critique ::
Dobra novica. Upam, da tudi druge države preidejo na električne avtomobile predvsem zaradi okolja. Sicer pa vem, da tole ne bo zgodilo kmalu.
Js bi tudi sel na EV, vendar ne zaradi okolja. Okolju namrec nic ne manjka.
Mu manjka. Smo sredi okoljske krize. Je pa res da posamezniki kot razlog zakaj so kupili električni avtomobil v veliki večini navajajo veliko nižjo ceno vožnje in boljši performance, nekateri celo "wow" faktor, le redki pa okolje. Kar pa prav nič ne negira dejstva da kot stanski efekt naredimo še veliko za okolje.
Podražitev nas čaka VSE, predvsem na rovaš zagovornikov elektrifikacije, nekateri od njih so Že tudi dobro zaslužili, večina protagonistov tega pa ne bo nikoli mela niti za senvdič od tega.
Ko imaš večji račun za štrom od obroka za avto, čeprav nisi lastnik E vozila, so prvi občutili Avstralci, že par let nazaj, predvsem v ACT, ter Melburne.
Niti podrazno. Če bi vse avtomobile v Sloveniji fural na elektriko bi porabi 14 % več elektrike, kar na ceno ne bi imelo bistvenega vpliva. Dejstvo je da se naftni derivati dražijo precej bolj od elektrike.
Gledam kje je kaksen EV karavan?
Tukaj:
https://mg.co.uk/mg5-ev/
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: critique ()
GrX ::
critique ::
Mtosev, tej tvoji strokovnjaki naj prvo ladje in razne proizvodnje postimajo, ker avti so zadnji na lestvici, ki serejo okolje.
Tu mas par primerjav...
https://cedelft.eu/publications/the-bas...
Tu si pa poglej kolko je ladij na morju...
https://www.marinetraffic.com/en/ais/ho...
Pa ne vprasaj kolko smeti vsaka ladja odvrze v morje.
Ni res, velika večina zdravju škodljivih učinkov je zaradi avtomobilov, ne zaradi ladij. Zgleda tudi svojih lastnih virov ne prebereš, tvoj vir pravi da je to da ladje onesnažujejo bolj napačno. Mi imamo problem onesnaževanja v mestih, tam so visoke zgostitve onesnaženega zraka in to je problem zaradi dveh stvari:
1. Ker so koncentracije zelo visoke
2. Ker so točno tam kjer so velike koncentracije velike količine ljudi: mesta.
Vidiš te rdeče pike: guess what: to ni zaradi ladij, ampak večinoma zaradi avtomobilov. Precej vseeno je če ladja onesnažuje nekje sredi morja, ker se vse toliko zmeša da je komaj zaznavno preden pride do ljudi. Pri avtomobilih pa je druga zgodba saj onesnažujejo točno ljudem pod nos.
"The aim of this concise study was to fact-check these kinds of claims. To this end estimates for the CO2, SOx and NOx emissions of maritime vessels and cars were established and used to assess the veracity of the claims. The study shows that the majority of such claims are false."
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: critique ()
WizzardOfOZ ::
Gledam kje je kaksen EV karavan?
Tukaj:
https://mg.co.uk/mg5-ev/
Ta jajca so na nivoju jugota iz prejšnjega tisočletja.
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
critique ::
WizzardOfOZ ::
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
fikus_ ::
WizzardOfOZ ::
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
critique ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Ne mislim gledat tega zmazka. Že tesla 3 je sestavljena slabše kot so bile stoenke in jugoti, tole je pa še pol cenejše, torej še slabš kot teslin polizdelek.
Tesla ni bila nikoli sestavljena slabše kot stoenke ali jugoti. Res da je v začetku imela porodne težave (paneli so bili par milimetrov zamaknjeni in podobno), vendar danes so zadeve na nivoju. Fikus ne na kaj ciljaš. Sicer pa nizka cena ne pomeni nujno manjka kvalitete, tako kot visoka cena ne pomeni nujno dobre kvalitete.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: critique ()
critique ::
Saj s temi tonami odpadnih baterij ni nic narobe. Norvezani so itak malo bolj posebne sorte.
Ni pa posteno dvigovanje cen fosilnih goriv, do ljudi, ki nimajo moznosti parkirati kaj sele polniti svoj avto vsak dan doma.
In tega je v mestih zelo veliko. Pa do tistih, ki ze imajo fosilca in jim enostavno druzinski budget naslednjih 10 let recimo ne dovoli nakup novega vozila, ker imajo mogoce druge prioritete v zivljenju, kot EKO fasisticna voznja na rozice.
Spet najbolj nastrada peasant populacija. Pol pa ko peasanti presaltajo na elektriko, pa bo tut elektrika 1EUR na kilovat, pa se jih bo tako jebalo, ker bo edini vir energije za transport in ko imas samo enega lahko pas zategujes kolko hoces.
Odpadne baterije se po 20 letih življenjske dobe v avtomobilu in nato še 10 letih kot storage za solarne sisteme reciklira, tehnologijo in firme ki to opravljajo profitabilno že imamo. Dvigovanje cene fosilnih goriv ni zaradi EVjev (kvečjemu obratno, manjše povpraševanje po nafti zniža ceno). Velika večina ima možnost polniti doma, ko pa se inštalira še polnilne količke na vsako "cestno svetilko" pa bodo imeli možnost vsi. Narobe tudi dojemaš zakaj ljudje kupijo električni avto: kupijo ga zato ker je vožnja 8x cenejša in so performanski boljši, ne pa zato ker bi se želeli peljati na rožice.
Spet najbolj nastrada peasant populacija. Pol pa ko peasanti presaltajo na elektriko, pa bo tut elektrika 1EUR na kilovat, pa se jih bo tako jebalo, ker bo edini vir energije za transport in ko imas samo enega lahko pas zategujes kolko hoces.
To ne bo nikoli ker imajo ljudje možnost proizvajanja lastnega štroma (za razliko od nafte). Elektrika ne bo nikoli 1 EUR na kWh ker je elektrika tako razpršen vir ki ga lahko proizvajaš iz česarkoli kar privede do velike konkurence in preprečuje velike podražitve (za razliko od nafte kjer večino svetovnih zalog nafte proizvede peščica držav ki nato izsiljuje in nabija ceno). Rešitev za to je enostavna: postaviš lastno sončno elektrarno plus zalogo baterij in s tem filaš električni avto in se voziš 25x ceneje kot trenutno z nafto in si neodvisen od cen energentov na trgu. Take zadeve in to neodvisnost lahko dosežeš samo z elektriko, tega se z nafto pač ne moreš it.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: critique ()
WizzardOfOZ ::
Tesla 3 je še vednop na nivoju jugota in stoeneke. Razmaki so še vedno, škripa tudi vse kot v stoeneki ali jugotu.
Pa spet laži o reciklaži.
Nihče ne reciklira teh baterij. Še kitajci jih ne.
Država ne pusti, da bi točili kurilno olje v avtomobile, ker ni plačana trošarina in je "cviček" namenjen ogrevanju. Sedaj država čaka samo še dost bedakov, ki bodo šli ne EV, potem bo pa nabila trošarino na elektriko, ker tako poceni, pa že ne boste polnili svojega avta.
Ko bo šla elektrika gor za 200%, bo pa cena že tam tam s plinom ali pa celo z bencinom.
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Invictus ::
Ko je ena največjih izvoznic nafte, bolj papeška od papeža. Ta hipokrizija me sili na bruhanje.
V čem točno je problem? Nemara se ne bodo odpovedali miljardam, ki jih prejmejo iz naslova nafte. Zakaj bi se točno?
Če se gredo zeleno, naj začnejo pri viru. Torej pri sebi.
Vse ostalo je bogatunska hinavščina.
http://goo.gl/2YuS2x
gruntfürmich ::
Huh 400EUR/MWh, če je temu tako, zakaj sedaj TE Šoštanj laufa le s ~1/3 moči? A niti pri tej ceni elektrike ni rentabilna? https://www.eles.si/prevzem-in-proizvod...
Ker cena v resnicni ni 400EUR/Mwh. To ti je t.i. fake news. V resnici je ta cena vzdrzala kaksno uro (na borzi). To tudi ne pomeni, da so energetska podjetja vso energijo kupila po taki ceni itd. 23. septembra je bila recimo cena za kratek cas 0EUR/Mwh. Predlagam ti, da medijev ne jemljes resno.
to ni lažana novica, niti to ni špicna cena.
ne nakladaj samo zato ker nisi sposoben priti do pravih podatkov.
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
m0LN4r ::
Predsodki. Preizkuševalci so ga zelo pohvalili. Sicer pa je še en drug električni karavan od ene druge znamke, poglej to temo za nazaj, vem da je bilo omenjeno. Poglej tukaj od 6:20 do 7:35:
Hahaha, spet to cungalungo privlekel na dan. Kr tepejo se ljudje za ta polizdelek. No ampak, ce bodo elektricarji tako dragi, bo pac to edino kar si bodo lahko privoscili. True Story.
Saj s temi tonami odpadnih baterij ni nic narobe. Norvezani so itak malo bolj posebne sorte.
Ni pa posteno dvigovanje cen fosilnih goriv, do ljudi, ki nimajo moznosti parkirati kaj sele polniti svoj avto vsak dan doma.
In tega je v mestih zelo veliko. Pa do tistih, ki ze imajo fosilca in jim enostavno druzinski budget naslednjih 10 let recimo ne dovoli nakup novega vozila, ker imajo mogoce druge prioritete v zivljenju, kot EKO fasisticna voznja na rozice.
Spet najbolj nastrada peasant populacija. Pol pa ko peasanti presaltajo na elektriko, pa bo tut elektrika 1EUR na kilovat, pa se jih bo tako jebalo, ker bo edini vir energije za transport in ko imas samo enega lahko pas zategujes kolko hoces.
Odpadne baterije se po 20 letih življenjske dobe v avtomobilu in nato še 10 letih kot storage za solarne sisteme reciklira, tehnologijo in firme ki to opravljajo profitabilno že imamo. Dvigovanje cene fosilnih goriv ni zaradi EVjev (kvečjemu obratno, manjše povpraševanje po nafti zniža ceno). Velika večina ima možnost polniti doma, ko pa se inštalira še polnilne količke na vsako "cestno svetilko" pa bodo imeli možnost vsi. Narobe tudi dojemaš zakaj ljudje kupijo električni avto: kupijo ga zato ker je vožnja 8x cenejša in so performanski boljši, ne pa zato ker bi se želeli peljati na rožice.
Spet najbolj nastrada peasant populacija. Pol pa ko peasanti presaltajo na elektriko, pa bo tut elektrika 1EUR na kilovat, pa se jih bo tako jebalo, ker bo edini vir energije za transport in ko imas samo enega lahko pas zategujes kolko hoces.
To ne bo nikoli ker imajo ljudje možnost proizvajanja lastnega štroma (za razliko od nafte). Elektrika ne bo nikoli 1 EUR na kWh ker je elektrika tako razpršen vir ki ga lahko proizvajaš iz česarkoli kar privede do velike konkurence in preprečuje velike podražitve (za razliko od nafte kjer večino svetovnih zalog nafte proizvede peščica držav ki nato izsiljuje in nabija ceno). Rešitev za to je enostavna: postaviš lastno sončno elektrarno plus zalogo baterij in s tem filaš električni avto in se voziš 25x ceneje kot trenutno z nafto in si neodvisen od cen energentov na trgu. Take zadeve in to neodvisnost lahko dosežeš samo z elektriko, tega se z nafto pač ne moreš it.
Teorijo obvladas, kopirati, ponovno, se ponavljati.
Pa se kr ne rastejo stebricki ob cesti v MB (recimo), kot gobe na dezju.
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
Valvoline ::
gruntfürmich je izjavil:
Huh 400EUR/MWh, če je temu tako, zakaj sedaj TE Šoštanj laufa le s ~1/3 moči? A niti pri tej ceni elektrike ni rentabilna? https://www.eles.si/prevzem-in-proizvod...
Ker cena v resnicni ni 400EUR/Mwh. To ti je t.i. fake news. V resnici je ta cena vzdrzala kaksno uro (na borzi). To tudi ne pomeni, da so energetska podjetja vso energijo kupila po taki ceni itd. 23. septembra je bila recimo cena za kratek cas 0EUR/Mwh. Predlagam ti, da medijev ne jemljes resno.
to ni lažana novica, niti to ni špicna cena.
ne nakladaj samo zato ker nisi sposoben priti do pravih podatkov.
Slo elektro omrezje in perverzija z SE ter netmeteringom v naslednjem obdobju: Paraziti lastniki SE bodo oddajal svoje pridelane viske v casu visoke ponudbe tj negativnih cen, jemali nazaj iz omrezja po sistemu 1:1 takrat ko bo najvisje povprasevanje se posebej pozimi ko bo cena 1000e mwh, razliko v ceni 500+:1 pa placali njihovi sosedi brez SE. Klap,klap zivel SE komunizem.
critique ::
Same laži.
Tesla 3 je še vednop na nivoju jugota in stoeneke. Razmaki so še vedno, škripa tudi vse kot v stoeneki ali jugotu.
Niti podrazno, verjetno se še nisi peljal v nobeni Tesli narejeni po letu 2019.
Pa spet laži o reciklaži.
Nihče ne reciklira teh baterij. Še kitajci jih ne.
Niso laži. Seveda reciklirajo li-ionske baterije, danes se jih reciklira 95.000 ton, kar je nekaj čez polovico vseh. Delež hitro narašča, še nekaj let nazaj je bil delež samo 5 %. Še par let in bo blizu 100 % tako kot je danes za svinčene baterije.
Država ne pusti, da bi točili kurilno olje v avtomobile, ker ni plačana trošarina in je "cviček" namenjen ogrevanju. Sedaj država čaka samo še dost bedakov, ki bodo šli ne EV, potem bo pa nabila trošarino na elektriko, ker tako poceni, pa že ne boste polnili svojega avta.
Država ne bo pobirala trošarine za električne avtomobile, ker je to proti njenim finančnim in okoljskim ciljem. Če se bi dražava odločila pobirati trošarino, bi zaslužila MANJ: bi morala plačevati visoke kazni Evropski uniji za nedoseganje evropskih ciljev, hkrati pa bi mnogo več zapravila za zdravstveno blagajno (zaradi škodljivih učinkov vozil na fosilna goriva). Tudi če bi se v nasprotju z logiko država odločila pobrati enako trošarine kot jo sedaj pobere za fosilne avtomobile, bi bila vožnja z električnim avtom še vedno precej cenejša od naftnega.
Koliko škode nam povzročijo fosilna goriva? Za 1,1 milijarde evrov na leto
https://oe.finance.si/8933977/Koliko-sk...
Ko bo šla elektrika gor za 200%, bo pa cena že tam tam s plinom ali pa celo z bencinom.
Niti podrazno, tudi če se podraži elektrika za 200 % bo vožnja z električnim avtomobilom še vedno veliko cenejša. Danes je cena polnjenja čez noč 1 EUR na 100 km, če gre za 200 % gor potem bo 2 EUR na 100 km. Cena polnjenja z bencinom je 8 do 10 EUR na 100 km, cena polnjenja z plinom pa 5 EUR na 100 km (poraba je 20 % večja, cena je 0,7 EUR na liter).
Ko je ena največjih izvoznic nafte, bolj papeška od papeža. Ta hipokrizija me sili na bruhanje.
V čem točno je problem? Nemara se ne bodo odpovedali miljardam, ki jih prejmejo iz naslova nafte. Zakaj bi se točno?
Če se gredo zeleno, naj začnejo pri viru. Torej pri sebi.
Vse ostalo je bogatunska hinavščina.
Ne ni. Saj se elektrifikacije ne gredo samo Norvežani, to se dogaja po vsem svetu:
Electric car use by country @ Wikipedia
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: critique ()
Valvoline ::
Inginercek, ko bos mel avo, se oglasi, vseeno ali elektrikasa ali dinozavra. Neumno je trolat v temah o avtomobilizmu ko avta se od bliz nisi vidu.
Meanwhile, ce koga zanima energetika ljubljana je znizala ceno za polnenje CNG na njihovih (2) polnilnicah, trenutna cena je 85c na kg, pohvalno glede na to da cena plina raste (je pa se vedno za 2x predrago glede na borzne cene, prej je bilo za 5x prevec). Cakamo na mrezo polnilnic, obljubljeno je bilo , se vedno nic od tega.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
Malidelničar ::
Kar se slovenskih energetsko-električnih potreb tiče mi je res zanimivo, da nimamo razvitih tehnologij za koriščenje lesnega potenciala. Sicer pa Slovenci za popolno elektrifikacijo osnov IMHO nimamo, predvsem zaradi podhranjenosti omrežja in spedifičnih geografskih pogojev poselitve.
Seveda nisem proti Teslam ne podpiram pa tega, da z elektrifikacijo najebemo mi navadna raja, ki se nas bo trpalo na nezanesljivi javni promet. Po mojem mnenju smo zgrešili pri pristopu: 1) najprej zoptimizirati javni promet na ravni države kolikor je možno in videti delovanje sistema in učinke nato pa 2) spodbuditi elektrifikacijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Malidelničar ()
critique ::
Predsodki. Preizkuševalci so ga zelo pohvalili. Sicer pa je še en drug električni karavan od ene druge znamke, poglej to temo za nazaj, vem da je bilo omenjeno. Poglej tukaj od 6:20 do 7:35:
Hahaha, spet to cungalungo privlekel na dan. Kr tepejo se ljudje za ta polizdelek. No ampak, ce bodo elektricarji tako dragi, bo pac to edino kar si bodo lahko privoscili. True Story.
Saj s temi tonami odpadnih baterij ni nic narobe. Norvezani so itak malo bolj posebne sorte.
Ni pa posteno dvigovanje cen fosilnih goriv, do ljudi, ki nimajo moznosti parkirati kaj sele polniti svoj avto vsak dan doma.
In tega je v mestih zelo veliko. Pa do tistih, ki ze imajo fosilca in jim enostavno druzinski budget naslednjih 10 let recimo ne dovoli nakup novega vozila, ker imajo mogoce druge prioritete v zivljenju, kot EKO fasisticna voznja na rozice.
Spet najbolj nastrada peasant populacija. Pol pa ko peasanti presaltajo na elektriko, pa bo tut elektrika 1EUR na kilovat, pa se jih bo tako jebalo, ker bo edini vir energije za transport in ko imas samo enega lahko pas zategujes kolko hoces.
Odpadne baterije se po 20 letih življenjske dobe v avtomobilu in nato še 10 letih kot storage za solarne sisteme reciklira, tehnologijo in firme ki to opravljajo profitabilno že imamo. Dvigovanje cene fosilnih goriv ni zaradi EVjev (kvečjemu obratno, manjše povpraševanje po nafti zniža ceno). Velika večina ima možnost polniti doma, ko pa se inštalira še polnilne količke na vsako "cestno svetilko" pa bodo imeli možnost vsi. Narobe tudi dojemaš zakaj ljudje kupijo električni avto: kupijo ga zato ker je vožnja 8x cenejša in so performanski boljši, ne pa zato ker bi se želeli peljati na rožice.
Spet najbolj nastrada peasant populacija. Pol pa ko peasanti presaltajo na elektriko, pa bo tut elektrika 1EUR na kilovat, pa se jih bo tako jebalo, ker bo edini vir energije za transport in ko imas samo enega lahko pas zategujes kolko hoces.
To ne bo nikoli ker imajo ljudje možnost proizvajanja lastnega štroma (za razliko od nafte). Elektrika ne bo nikoli 1 EUR na kWh ker je elektrika tako razpršen vir ki ga lahko proizvajaš iz česarkoli kar privede do velike konkurence in preprečuje velike podražitve (za razliko od nafte kjer večino svetovnih zalog nafte proizvede peščica držav ki nato izsiljuje in nabija ceno). Rešitev za to je enostavna: postaviš lastno sončno elektrarno plus zalogo baterij in s tem filaš električni avto in se voziš 25x ceneje kot trenutno z nafto in si neodvisen od cen energentov na trgu. Take zadeve in to neodvisnost lahko dosežeš samo z elektriko, tega se z nafto pač ne moreš it.
Teorijo obvladas, kopirati, ponovno, se ponavljati.
Pa se kr ne rastejo stebricki ob cesti v MB (recimo), kot gobe na dezju.
Hotel je karavana in povedal sem mu za karavana. Je pa res da so karavani redki v EV svetu trenutno. ELektrični avto je na dolgi rok precej cenejši kljub večji nakupni ceni (zaradi veliko nižjih stroškov goriva in servisov). Se bo pa tudi nakupna cena znižala pod nakupno ceno naftnega vozila čez nekaj let (strokovnjaki napovedujejo da se bo to zgodilo nekje med 2023 in 2026). Kot sem ti povedal stebrički se tičejo samo 20 % populacije, 80 % populacije možnost polnjenja električnega avta doma že ima (imajo možnost urediti domačo polnilnico katero se dobi že za 300 €). Najprej se je treba osredotočiti na večino. Manjšina 20 % bo pa tudi slej ko prej prišla na svoj račun. Verjetno gledaš iz svoje perspektive ker živiš v bloku in si želiš električni avto, pa ga nimaš kje polniti. Vendar najprej je treba gledati večino.
Še vir za reciklažo li-ionskih baterij:
https://spectrum.ieee.org/lithiumion-ba...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: critique ()
critique ::
gruntfürmich je izjavil:
Huh 400EUR/MWh, če je temu tako, zakaj sedaj TE Šoštanj laufa le s ~1/3 moči? A niti pri tej ceni elektrike ni rentabilna? https://www.eles.si/prevzem-in-proizvod...
Ker cena v resnicni ni 400EUR/Mwh. To ti je t.i. fake news. V resnici je ta cena vzdrzala kaksno uro (na borzi). To tudi ne pomeni, da so energetska podjetja vso energijo kupila po taki ceni itd. 23. septembra je bila recimo cena za kratek cas 0EUR/Mwh. Predlagam ti, da medijev ne jemljes resno.
to ni lažana novica, niti to ni špicna cena.
ne nakladaj samo zato ker nisi sposoben priti do pravih podatkov.
Slo elektro omrezje in perverzija z SE ter netmeteringom v naslednjem obdobju: Paraziti lastniki SE bodo oddajal svoje pridelane viske v casu visoke ponudbe tj negativnih cen, jemali nazaj iz omrezja po sistemu 1:1 takrat ko bo najvisje povprasevanje se posebej pozimi ko bo cena 1000e mwh, razliko v ceni 500+:1 pa placali njihovi sosedi brez SE. Klap,klap zivel SE komunizem.
Seveda ne, to se nikoli ne bo zgodilo, zadeva je enostavno rešljiva tako da poleg hiše inštaliraš 20 kWh ali 30 kWh baterijo. S tako baterijo imaš enostavno več kot 80 % vse porabe iz svoje sončne elektrarne ali svoje baterije, tiste 20 % pa dofilaš takrat ko je elektrike v omrežju veliko in je njena cena nizka. Taka baterija te danes stane manj kot 3 jurje nova, lahko pa boš za ta namen dobil rabljeno baterijo električnega avtomobila za jurja (čez nekaj časa ko bo teh rabljenih baterij več na trgu).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: critique ()
Valvoline ::
Polnilnice prosim. Pa realna cena 50c kg. Takle avto ima porabo 3-4kg na 100km.
https://www.spritmonitor.de/de/detailan...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
critique ::
https://www.subito.it/auto/volkswagen-v...
Polnilnice prosim. Pa realna cena 50c kg. Takle avto ima porabo 3-4kg na 100km.
Reči državi, nimam jaz nič pri tem. Plin podpiram ker je precej bolj čist kot bencin ali dizel, vendar je še vedno precej slabši od elektrike, plin je od elektrike slabši tako cenovno kot energetsko. Avto na plin še vedno kuri 55 do 75 kWh na 100 km, medtem ko je poraba električnih avtomobilov 20 kWh. Po domače povedano poraba energije plinskega avtomobila na kilometer je 3 do 4x višja.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: critique ()
Invictus ::
medtem ko je poraba električnih avtomobilov 20 kWh.
Dodaj zraven še izgube pri proiozvodnji elektrike (TE imajo tam 35% izkoristka), plus izgube 25% na transportu, pa dobiš prave vrednosti...
http://goo.gl/2YuS2x
pegasus ::
Raje ciljajte na to, da si omislite vozilo s porabo 6KWh/100km, ki si bo lahko za večino voženj priskrbelo energijo samodejno iz sonca, s čimer odpadejo vse komplikacije okrog polnjenja in infrastrukture.
Invictus ::
http://goo.gl/2YuS2x
critique ::
medtem ko je poraba električnih avtomobilov 20 kWh.
Dodaj zraven še izgube pri proiozvodnji elektrike (TE imajo tam 35% izkoristka), plus izgube 25% na transportu, pa dobiš prave vrednosti...
Tudi ko vse to dodaš je poraba električnega avta 3 do 4x nižja, glej tabelo spodaj:
https://www.teslarati.com/energy-expert...
TE teš6 ima 43 % izkoristka (ne tvojih 35 %). Izgube pri transportnem omrežju so okoli 3 do 4 %, ne pa tvojih 25 %.
https://www.sodo.si/sl/za-dobavitelje/k...
https://view.officeapps.live.com/op/vie...
20kWh/100km je obupno preveč. S tako porabo ne moreš dosečt lepe tranzicije in ustvarit vzdržega transporta. In potem imamo debate, kot jih vidimo tudi v tej temi.
Raje ciljajte na to, da si omislite vozilo s porabo 6KWh/100km, ki si bo lahko za večino voženj priskrbelo energijo samodejno iz sonca, s čimer odpadejo vse komplikacije okrog polnjenja in infrastrukture.
Še vseeno bolje 20 kWh kot pa cca 60 do 80 kWh kot imajo porabe današnji avtomobili na fosilna goriva. No saj poraba EVja je tudi manj kot 10 kWh po mestu, in cca 15 kWh pri regionalni vožnji, 20 kWh je za avtocesto, vendar sem zaokrožil navzgor.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: critique ()
mtosev ::
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
critique ::
Kdo vido avto sono motors sion? Ima celo svojo sončno elektrarno. Googli za več.
Videl videl, vendar takšen avto lahko z sončnimi celicami proizvede samo za kakih 50 km vožnje na dan (kar je sicer precej več kot povprečna kilometrina Slovenskega avtomobila ki znaša 40 km), vendar za daljše razdalje na sonce pa rabiš učinkovitejši avtomobil. Googlaj Aptera.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: critique ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Norvežanom zmanjkuje klasičnih avtomobilov, zato bodo (spet) obdavčili električneOddelek: Novice / Ostale najave | 9675 (5213) | Raptor F16 |
» | Slovenija po letu 2030 brez novih avtomobilov na nafto in bencin (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 86483 (78407) | AštiriL |
» | Nizozemska se spogleduje s prepovedjo prodaje bencinskih in dizelskih avtomobilov (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 78300 (66995) | PredatorX |
» | Kako ravnati z litij-ionskimi baterijami (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 21777 (18404) | MrStein |