» »

Kolona vozil izven naselja

Kolona vozil izven naselja

1 2
3
»

UganiKdo ::

ROFL, ko mi to razlaga kekec, ki kljub jasnim citatom iz zakona ni sposoben razumet kaj tam piše, je to samo in le pomilovanja vredno.

Zelo možno je da če se midva srečava na cesti se boš ti moral umikati meni...po tvoji logiki.
Če bo prišlo do situacije kjer bom z vožnjo pod omejitvijo oviral kolono, se ti ne bom umaknil zaradi "logike" kot to slabšalno imenuješ, ampak zaradi prometnih predpisov in zato, ker nimam težav prispevat svoj del k pretočnosti prometa in prometni varnosti.

moraš razumet da vozim hitro in imam kar precej hiter relativno športni avto.

ne, ne, sem že takoj razumel, da nimaš pojma o prometnih predpisih in prometni varnosti. Ni potrebe po dodatnem dokazovanju.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: UganiKdo ()

mirator ::

vnetidebater je izjavil:

mirator je izjavil:

vnetidebater je izjavil:

mirator je izjavil:

To, da je v prekršku počasne, ki je kolono naredil, te odgovornosti ne odvezuje.


seveda ta kozlarija ne drži. Počasne je nekdo, ki vozi 50% ali manj od omejitve hitrosti. Vse ostalo je povsem legalno in temu primerno sprejemljivo.

omejitev 90 km/h pomeni maksimalno dovoljeno hitrost, ne koliko MORAŠ voziti. Voznik MORA voziti med 50% dovoljene htirosti pa do 100% dovoljene hitrosti, drugače pa res povzroča zastoj in se res je res dolžan umakniti, če ga kolona drugače ne more prehiteti.

Ali mi lahko razložiš, zakaj je po tvoje moj citat kozlarija in zakaj ne drži?


Ker trdiš da je počasne v prekršku. Ni. Ni zakona ki bi točno opredeljeval "počasneže" razen člena 70 kjer so zelo točno opredeljeni. In takrat se ne rabijo umikat nikomur, samo označit se morajo.

Sam si citiral sledeče:
(4) Voznik ne sme brez upravičenega razloga voziti tako počasi, da bi oviral druge udeležence v cestnem prometu. Voznik vozila, ki vozi na čelu kolone z nižjo hitrostjo od največje dovoljene hitrosti in od hitrosti prometnega toka vozil na smernem vozišču, za katerim se nabere kolona vozil, se mora, če ga kolona ne more varno prehiteti, na prvem primernem kraju umakniti z vozišča in pustiti kolono vozil mimo.

Jaz iz citiranega člena razumem, da je počasne, zaradi katerega nastaja kolona, v prekršku.

UganiKdo ::

Vsi pismeni razumejo enako. Zatakne se tistim 80% nadpovprečnim voznikom.

SloKin ::

@eventyr dej glavo iz peska in razumi, da ce si ti nesposoben doseci predpisane omejitve na neki cesti, se ne pomeni, da so vsi ostali tudi tako nesposobni. Ce se za tabo nabere kolona se moras umaknit ob prvi priliki. Ne glede na razlog.

feryz ::

Zadnje čase je čedalje več voznikov, ki niso sposobni prehiteti traktorja. Brez zajebancije.
In če si zadaj peti ali šesti, pred tabo pa so naguzeni eden do drugega, da slučajno ne bi kdo začel prehitevati, se moraš tudi par 100 metrov ali par kilometrov voziti s hitrostjo 25 km/h, po cesti, ki dovoljuje 90 km/h.
In, če slučajno še niste opazili, poleg vsega ostalega, birokrati tudi prekinjene črte barvajo na polno. Kolikor hitro se da.

b3D_950 ::

Traktoristi pa bicklisti so bolj posebne sorte, čist druga veja. #nejebejoživesile
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

Vball ::

mojim domačim je po ovinkih neizmerno slabo zato sem primoran voziti počasneje, kot če bi vozil sam. Ko se nabere za mano kolona zapeljem na kakšno počivališče da vse spustim mimo. Grem še sam sebi na živce s počasno vožnjo.

ginekk ::

UganiKdo je izjavil:

ROFL, ko mi to razlaga kekec, ki kljub jasnim citatom iz zakona ni sposoben razumet kaj tam piše, je to samo in le pomilovanja vredno.



Ti si pomilovanja vreden. A si svojimi brezceličnimi možgani vendarle uspel prebrat in dojet, da je prepoved prehitevanja kolone pogojena z gostoto prometa ali drugimi razmerami, ki dejansko terjajo zmanjšano hitrost? Da dejansko ta prepoved ni uniformna za vselej? Po moje ne, ker si vzorčen tip bedaka, ki na prazni cesti vztraja v koloni petih vozil in drugim hupa ter blenda, ko ga prehitevajo.

mjtk ::

Hangman je izjavil:

Moje vprašanje glede na opisano situacijo: Kdo je tukaj problem (z vidika policista), če sploh kdo?


Tu je problem pri direkciji za ceste ter občinah - problem je ozaveščanje javnosti: Table, znaki, TV oglasi, instagram, youtube oglasi, obcestni panoji in nasveti, da če imaš za sabo 2, 3, 4, 5 vozil se jim umakni pri prvem možnem izmikališču. Ter postaviti bi morali prometno signalizacijo 150m pred izmikališčem, da kamlu bo izmikališče. Izmikališč pa je že mnogo/dovolj.

Že že je ob omejitvi 90km/h še legalno voziti tudi 65km/h, ampak to je izzivanje nesreč ker potem gedo ljudje prehitevat, postanejo nervozni nestrpni in to povečuje število nesreč.

UganiKdo ::

ginekk je izjavil:

UganiKdo je izjavil:

ROFL, ko mi to razlaga kekec, ki kljub jasnim citatom iz zakona ni sposoben razumet kaj tam piše, je to samo in le pomilovanja vredno.



Ti si pomilovanja vreden. A si svojimi brezceličnimi možgani vendarle uspel prebrat in dojet, da je prepoved prehitevanja kolone pogojena z gostoto prometa ali drugimi razmerami, ki dejansko terjajo zmanjšano hitrost? Da dejansko ta prepoved ni uniformna za vselej? Po moje ne, ker si vzorčen tip bedaka, ki na prazni cesti vztraja v koloni petih vozil in drugim hupa ter blenda, ko ga prehitevajo.


ROFL, a revček še kar ustrajaš v svojih idiotizmih? jao jao.

S čim pa je po tvoje prilagojena hitrost, če moram vozit manj kot je omejitev, ker so pred menoj tri vozila? Inteligentni ljudje razumejo, da se moram prilagoditi gostoti prometa in drugim razmerah. Idijot tvojega kova pa očitno verjame, da se pravzaprav prilagaja temperaturi vode na kamčatki.

Hangman ::

Ena stvar se meni zdi sporna.

Ne bom pametoval, ampak zdi se mi (to sem 90%), je v knjigi za CPP (15 let nazaj) pisalo, da mora hitrost na slovenskih cestah znašati vsaj 75% najvišje dovoljene hitrosti. Če je omejitev hitrosti 90 km/h, mora biti najnižja hitrost 68 km/h - kar pa ne velja za traktoriste, bicikliste in podobne izjeme. Osebni avtomobil bi torej, v kolikor razmere dopuščajo (ni snega, ni megle, ni spolzko - nobenih motenj, ki bi lahko vplivale na hitrost vožnje) na ravnici moral peljati vsaj 68 km/h. Taka hitrost naj bi bila (če me spomin ne vara in teh 75% drži) sprejemljiva in policist nima razloga, da bi takega voznika ustavljal.

Ali je prvi avtomobil, ki vozi s tako hitrostjo, kriv za zastoj? Ne - vozi s sprejemljivo hitrostjo in drugi ga lahko prehiti. Ali je kriv drugi avtomobil? Ne - če je hitrost sprejemljiva za prvega, je tudi za drugega. Je drugi kriv zato, ker prvega ne prehiti? Ne - vozi z najnižjo dovoljeno hitrostjo in če noče, ne rabi nikogar prehitevati. Od tu naprej imamo domino efekt.

Po drugi strani pa tudi pri hitrosti 90 km/h lahko pride do zastoja iz istega razloga kot pri 68 km/h. Voziš 90 km/h, za teboj se znajde avto in se te ne upa prehiteti, pride še par divjakov, ki vozijo z 120 km/h (a zaradi nasproti vozečih vozil ne morejo prehitevati) in imaš kolono. Ali je prvi avtomobil kriv za zastoj? Ne - vozi maksimalno kolikor lahko. Potemtakem policist nima razloga, da bi kogarkoli izločil iz prometa.

Problem bi bil, če bi prvi voznik v koloni iz neupravičenih razlogov (si je popil, se uči voziti, spregledal omejitev) vozil s 50 km/h, kjer je omejitev 90 km/h. Šele v tem primeru bi lahko posredoval policist. Dokler pa vozijo z vsaj 75% omejene hitrost, ni razloga za ukrepanje.

UganiKdo ::

Ne bom pametoval

drži se lastnega nasveta, ker govoriš o stvareh, ki ne obstajajo, niti niso obstajale pred 15 leti.

Zakon, ki je veljal pred 15 leti https://www.uradni-list.si/glasilo-urad...

Policist glede prenizke hitrosti lahko ukrepa:
- če voznik vozi počasi brez razloga in pri tem ovira druge udeležence v prometu.
- če voznik vozi manj kot je omejitev hitrosti in se je za njim naredila kolona, ki ga ne more prehiteti, ter se ne umakne na primernem mestu
- vozi manj kot 50% omejitve in ustrezno ne označi vozila

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: UganiKdo ()

vnetidebater ::

mirator je izjavil:

vnetidebater je izjavil:

mirator je izjavil:

vnetidebater je izjavil:

mirator je izjavil:

To, da je v prekršku počasne, ki je kolono naredil, te odgovornosti ne odvezuje.


seveda ta kozlarija ne drži. Počasne je nekdo, ki vozi 50% ali manj od omejitve hitrosti. Vse ostalo je povsem legalno in temu primerno sprejemljivo.

omejitev 90 km/h pomeni maksimalno dovoljeno hitrost, ne koliko MORAŠ voziti. Voznik MORA voziti med 50% dovoljene htirosti pa do 100% dovoljene hitrosti, drugače pa res povzroča zastoj in se res je res dolžan umakniti, če ga kolona drugače ne more prehiteti.

Ali mi lahko razložiš, zakaj je po tvoje moj citat kozlarija in zakaj ne drži?


Ker trdiš da je počasne v prekršku. Ni. Ni zakona ki bi točno opredeljeval "počasneže" razen člena 70 kjer so zelo točno opredeljeni. In takrat se ne rabijo umikat nikomur, samo označit se morajo.

Sam si citiral sledeče:
(4) Voznik ne sme brez upravičenega razloga voziti tako počasi, da bi oviral druge udeležence v cestnem prometu. Voznik vozila, ki vozi na čelu kolone z nižjo hitrostjo od največje dovoljene hitrosti in od hitrosti prometnega toka vozil na smernem vozišču, za katerim se nabere kolona vozil, se mora, če ga kolona ne more varno prehiteti, na prvem primernem kraju umakniti z vozišča in pustiti kolono vozil mimo.

Jaz iz citiranega člena razumem, da je počasne, zaradi katerega nastaja kolona, v prekršku.



Oprijemljivo je zgolj če vozi manj kot polovico dovoljene hitrosti. To je fizično opredeljeno.

Vse ostalo je stvar razlage posameznika (kako hitro bi se dalo nekje varno voziti).

Nekdo je zagotovo kot počasnež v zakonu opredeljen torej zgolj če vozi 50% dovoljene hitrosti. Vse ostalo je pač megla, ki je ne moreš dokazat.

Zgodovina sprememb…

UganiKdo ::

ROFL, zdaj so prometni predpisi postali stvar interpretacije nepismenih revežev na forumu?

vnetidebater ::

Pizdi se kakor hočeš, nihče se ti ne bo umikal.

Pa če se v svojem cliotu 1.6V na trepalnice mečeš.

Zgodovina sprememb…

UganiKdo ::

Bogi revček, a ni smešno ko ves tvoj ego temelji na tem kak avto voziš? in potem ti na ego udari, ko ugotoviš, da sodiš med 80% nadpovprečnih voznikov, ki pojma nimajo o prometnih predpisih?

Pizdi se kakor hočeš, nihče se ti ne bo umikal.

Sem se že davno sprijaznil s tem, da je velika večina ljudi na cesti ne pozna prometnih predpisov. Najslabši pri tem so samooklicani nadpovprečni vozniki.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: UganiKdo ()

JanBrezov ::

Hangman je izjavil:

Ena stvar se meni zdi sporna.

Ne bom pametoval, ampak zdi se mi (to sem 90%), je v knjigi za CPP (15 let nazaj) pisalo, da mora hitrost na slovenskih cestah znašati vsaj 75% najvišje dovoljene hitrosti. Če je omejitev hitrosti 90 km/h, mora biti najnižja hitrost 68 km/h...

Tudi sam imam podobne cifre v mislih, 20 let nazaj. Možno, da so se stvari vmes spremenile ali pa da zakon, vsaj tistega, ki ga jaz gledam zdaj, ne zajema tega.

Na spletni strani društva tečaj CPP piše naslednje:
Kadar je hitrost vozila, za več kot 50 % nižja od največje dovoljene hitrosti na cesti ali delu ceste, mora voznik takega vozila vklopiti vse štiri smernike. Ko se za njim nabere kolona vozil, ki ga ne more varno prehiteti, mora zapeljati na prvem primernem kraju izven vozišča in pustiti mimo kolono vozil.

primoz4p ::

UganiKdo je izjavil:

vnetidebater je izjavil:

UganiKdo je izjavil:

Kot že povedano točno to kar sem napisal piše v Zakonu o pravilih cestnega prometa.


Ne, ne piše. Preberi znova.


Sem in piše:

(4) Voznik ne sme brez upravičenega razloga voziti tako počasi, da bi oviral druge udeležence v cestnem prometu. Voznik vozila, ki vozi na čelu kolone z nižjo hitrostjo od največje dovoljene hitrosti in od hitrosti prometnega toka vozil na smernem vozišču, za katerim se nabere kolona vozil, se mora, če ga kolona ne more varno prehiteti, na prvem primernem kraju umakniti z vozišča in pustiti kolono vozil mimo.

Zdaj mi pa veleum nepismeni pojasni kje je tukaj karkoli govora o 50% omejitve?


"prvem primernem kraju umakniti" ... kaj je to?
- počivališče ... OK ... koliko pa jih je na regionalkah :)
- avtobusna postajališča ... OK ... teh je nekaj več (večina njih v naseljih).
- Križišča (odcepi) lokalnih cest ... zelo zelo pogojno ... ovirati ne smeš vozila, ki bi se na tem križišču izklučevalo iz glavne ceste
- široka bankina, makadamska pot ipd ... šala mala ... pri 78km/h ne boš zapeljal na tak prostor in se v trenutku ustavil. Rad bi videl tistega, ki bi na takšno mesto zapeljal iz asfalta več kot 5km/h (lokalce ne upoštevam :)). Upoštevati je potrebno še, da je "primernem kraj" tisti kraj, iz katerega se lahko varno vključiš nazaj na cesto. Iskanje takega neoznačenega kraja in umik najn pomeni vožnja tudi po ravnini krepko pod 50km/h. Upravičen razlog imaš (iskanje prvega primernega kraja), vključiš vse štiri utripalke (hitrost krepko pod 50km/h) in po ovinkih ter ravninah iščeš prvi primeren kraj za umik :). Paše nobeden te ne bo prehitel :)
- kraj kjer je policijska kontrola ... NE ... je že zasedeno :)
- ...

Sam za te večinoma namene, uporabljam avtobusna postajališča, ki niso zasedena in na njih ni čakajočih potnikov.

UganiKdo ::

Tega nihče ne zanika. In vedno se lahko zagovarjat na to, da ni bilo primernega mesta. O resničnosti tega dejstva bo pač presojal policist, oziroma kasneje sodišče, če do tega pride.

Ampak to ne spremeni tvoje zaveze, da se moraš umaknit, niti ne spremeni veljavne zakonodaje, kot bi nekateri debilčki radi predstavili.

JanBrezov je izjavil:

Hangman je izjavil:

Ena stvar se meni zdi sporna.

Ne bom pametoval, ampak zdi se mi (to sem 90%), je v knjigi za CPP (15 let nazaj) pisalo, da mora hitrost na slovenskih cestah znašati vsaj 75% najvišje dovoljene hitrosti. Če je omejitev hitrosti 90 km/h, mora biti najnižja hitrost 68 km/h...

Tudi sam imam podobne cifre v mislih, 20 let nazaj. Možno, da so se stvari vmes spremenile ali pa da zakon, vsaj tistega, ki ga jaz gledam zdaj, ne zajema tega.

Na spletni strani društva tečaj CPP piše naslednje:
Kadar je hitrost vozila, za več kot 50 % nižja od največje dovoljene hitrosti na cesti ali delu ceste, mora voznik takega vozila vklopiti vse štiri smernike. Ko se za njim nabere kolona vozil, ki ga ne more varno prehiteti, mora zapeljati na prvem primernem kraju izven vozišča in pustiti mimo kolono vozil.


Zakon o varnosti v cestnem prometu je bil sprejet leta 1998 https://www.uradni-list.si/glasilo-urad... torej pred 23 leti. Tako, dazdaj pa res lahko nehate prodajat buče in si raje pogledate kaj je to Mandela efekt.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: UganiKdo ()

vnetidebater ::

UganiKdo je izjavil:

Ampak to ne spremeni tvoje zaveze, da se moraš umaknit, niti ne spremeni veljavne zakonodaje, kot bi nekateri debilčki radi predstavili.


Nič se ne rabiš umikati saj ne moreš vedeti da je tisti zadaj sposoben voziti hitreje in da ti delaš drenj. Razen če voziš polovico dovoljene hitrosti, potem pa te zakon dejansko opredeljuje kot oviro.


Če bi ti naredil vsaj 1 kilometer na cesti bi jasno vedel da tisti zadaj vedno lahko vozi hitreje kot prvi v koloni saj enostavno ve kako hitro prvi v koloni lahko zvozi ovinek, prvi pa pač ne ve čisto točno. :)

Zato če policija lovi več divjakov, bo vedno zaustavila zadnjega saj zadnji priganja prvega da vozi prvi hitreje kot se sam čuti zmožnega.

Zgodovina sprememb…

UganiKdo ::

ROFL, kaki idiotizmi. Če nisi sposoben ugotovit, kdaj za teboj nastaja kolona potem res nisi za na cesto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: UganiKdo ()

vnetidebater ::

Nihče se ti ne bo umikal ker vozi 80 ti pa bi rad šel 90.

Ne bodi otrok in dojami to.

UganiKdo ::

JanBrezov je izjavil:

Hangman je izjavil:

Ena stvar se meni zdi sporna.

Ne bom pametoval, ampak zdi se mi (to sem 90%), je v knjigi za CPP (15 let nazaj) pisalo, da mora hitrost na slovenskih cestah znašati vsaj 75% najvišje dovoljene hitrosti. Če je omejitev hitrosti 90 km/h, mora biti najnižja hitrost 68 km/h...

Tudi sam imam podobne cifre v mislih, 20 let nazaj. Možno, da so se stvari vmes spremenile ali pa da zakon, vsaj tistega, ki ga jaz gledam zdaj, ne zajema tega.

Na spletni strani društva tečaj CPP piše naslednje:
Kadar je hitrost vozila, za več kot 50 % nižja od največje dovoljene hitrosti na cesti ali delu ceste, mora voznik takega vozila vklopiti vse štiri smernike. Ko se za njim nabere kolona vozil, ki ga ne more varno prehiteti, mora zapeljati na prvem primernem kraju izven vozišča in pustiti mimo kolono vozil.


BTW tudi v Zakonu o temeljih varnosti cestnega prometa (ZTVCP) iz leta 1988 ni nič o 75% najvišje dovoljene hitrosti, tako da smo že 33 let nazaj pa tega še kar ni.

je pa bilo tole v 61. členu, za vse revčke eventyrnovega kova:

Če premajhna širina vozišča ali njegovo stanje ne omogočajo prehitevanje, ne da bi bila ogrožena varnost prometa, mora voznik vozila, ki se premika počasneje kot vozila, ki vozijo neposredno za njim, umakniti svoje vozilo čimbolj na desno, če pa niti to ni dovolj - tudi ustaviti svoje vozilo na primernem mestu takoj, ko to lahko stori, in pustiti mimo hitrejša vozila.


Tako da ja, zaveza, da se mora počasnejši umaknit kadar dela kolono obstaja že 30 let. Neubole o minimalni hitrosti pa so še vedno samo in le nebuloze.

vnetidebater je izjavil:

Nihče se ti ne bo umikal ker vozi 80 ti pa bi rad šel 90.

Ne bodi otrok in dojami to.


Nisem jaz kriv, če nisi sposoben ločit med tem kaj se dogaja v praksi in kaj določajo prometni predpisi.
Ne bodi otrok in dojami to.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: UganiKdo ()

mirator ::

vnetidebater je izjavil:

mirator je izjavil:

vnetidebater je izjavil:

mirator je izjavil:

vnetidebater je izjavil:

mirator je izjavil:

To, da je v prekršku počasne, ki je kolono naredil, te odgovornosti ne odvezuje.


seveda ta kozlarija ne drži. Počasne je nekdo, ki vozi 50% ali manj od omejitve hitrosti. Vse ostalo je povsem legalno in temu primerno sprejemljivo.

omejitev 90 km/h pomeni maksimalno dovoljeno hitrost, ne koliko MORAŠ voziti. Voznik MORA voziti med 50% dovoljene htirosti pa do 100% dovoljene hitrosti, drugače pa res povzroča zastoj in se res je res dolžan umakniti, če ga kolona drugače ne more prehiteti.

Ali mi lahko razložiš, zakaj je po tvoje moj citat kozlarija in zakaj ne drži?


Ker trdiš da je počasne v prekršku. Ni. Ni zakona ki bi točno opredeljeval "počasneže" razen člena 70 kjer so zelo točno opredeljeni. In takrat se ne rabijo umikat nikomur, samo označit se morajo.

Sam si citiral sledeče:
(4) Voznik ne sme brez upravičenega razloga voziti tako počasi, da bi oviral druge udeležence v cestnem prometu. Voznik vozila, ki vozi na čelu kolone z nižjo hitrostjo od največje dovoljene hitrosti in od hitrosti prometnega toka vozil na smernem vozišču, za katerim se nabere kolona vozil, se mora, če ga kolona ne more varno prehiteti, na prvem primernem kraju umakniti z vozišča in pustiti kolono vozil mimo.

Jaz iz citiranega člena razumem, da je počasne, zaradi katerega nastaja kolona, v prekršku.



Oprijemljivo je zgolj če vozi manj kot polovico dovoljene hitrosti. To je fizično opredeljeno.

Vse ostalo je stvar razlage posameznika (kako hitro bi se dalo nekje varno voziti).

Nekdo je zagotovo kot počasnež v zakonu opredeljen torej zgolj če vozi 50% dovoljene hitrosti. Vse ostalo je pač megla, ki je ne moreš dokazat.

Ne vem, kje si sedaj našel 50% dovoljene hitrosti? V 70. členu piše:
(2) Voznik mora vklopiti varnostne utripalke na vozilu:

1. pri vstopanju otrok v avtobus ali drugo motorno vozilo, s katerim se opravlja prevoz skupine otrok, in izstopanju iz njega;

2. ko je treba opozoriti druge udeležence cestnega prometa na nevarnost na cesti, zlasti če je zadnji v ustavljeni ali počasi vozeči koloni vozil na cesti zunaj naselja ali če dohiti vozilo, ki vozi s hitrostjo, ki je za več kot polovico nižja od največje dovoljene hitrosti na cesti ali delu ceste;

3. kadar vozi vozilo, katerega hitrost vozila je za več kot polovico nižja od največje dovoljene hitrosti na cesti ali delu ceste.


Termin "počasnež" sem si pač jaz izmislil, zakon ga pa ne pozna. Zakon je v tem delu dovolj jasen, zato si ga res ne more vsak po svoje tolmačiti. Tisti, ki vozi glede na dovoljeno hitrost v danih razmerah tako počasi, da ustvarja kolono, se mora, v kolikor prehitevanje ni možno, na ustreznih mestih izločiti in pustiti kolono naprej. V vsakem primeru pa moraš vozilo,ki ne premore več kot 50% dovoljene hitrosti, označiti z utripajočimi smerniki in se kljub temu na primernih mestih umakniti. In to je po moje vsa filozofija, ki nima veze kakšno mašino voziš.

JanBrezov ::

vnetidebater je izjavil:

Nihče se ti ne bo umikal ker vozi 80 ti pa bi rad šel 90.

Ne bodi otrok in dojami to.

Se bodo, iz lastne varnosti, npr. ker vozilo za njimi ohranja premalo varnostno razdaljo. Videl to pred kratkim, vozili smo ravno 80 (pri omejitvi 70), prvi v koloni je bil tujec, šel dol na avtobusno in tako nazaj na cesto, ko je bila kolona mimo.

UganiKdo ::

Mogoče pa voznik samo ni bil neizobraženo govedo, ki nima pojma o prometni varnosti in prometnih predpisih? v vsakem primeru je ravnal skladno z prometnimi predpisi in tudi pripeval tako k varnosti kot pretočnosti prometa.

driver_x ::

UganiKdo, kako si pa razlagaš 2. točko 52. čena (prepoved prehitevanja):

2. če je voznik, ki vozi pred njim, že dal znak, da bo prehitel vozilo pred seboj ali zavil v levo, ali se je razvrstil za zavijanje v levo, razen kadar ga prehiteva v skladu z drugim odstavkom 50. člena tega zakona;

UganiKdo ::

Kaj točno misliš?

Člen govori o tem, da ne smeš začet prehitevat, če je voznik pred tabo nakazal, da bo začel s prehitevanjem ali zavijanjem levo. Izjema je kadar imaš namen prehitevat po desni skladno z 2 odstavkom 50. člena.

Čisto plastično in poenostaljeno: če da vozilo pred tabo levi smernik, ga ne smeš prehitet, razen če prehitevaš po desni, kjer je to dovoljeno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: UganiKdo ()

driver_x ::

Torej pomeni, da ne smeš prehitevati, če bo prehitevalo že vozilo pred tabo?

UganiKdo ::

Situacija (pogosto videna v prometu) kjer gre na nasproti pas po več vozil je izjemno nevarna. Kaj če je prvi prehitevajoči zajebal in mora nenadoma bremzat in se umikat? Se ostali za njim teleportirajo?

Pred leti (ampak res pred leti, tam nekje v 90) je bilo mislim, da 10 mrtvih v taki situaciji. Prehitevanje v škarje in verižno trčenje treh ali celo štirih prehitevajočih.

Primarno pa ta odstavek govori o tem, da ne smeš začet prehitevat vozila, ki je nakazalo premik v levo (zavijanje ali prehitevanje). Ko pa vozilo opravi svoj manever, pa se ravnaš po vozilu pred tabo in seveda lahko prehitevaš, če je še dovolj prostora in so izpolnjeni ostali pogoji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: UganiKdo ()

primoz4p ::

driver_x je izjavil:

Torej pomeni, da ne smeš prehitevati, če bo prehitevalo že vozilo pred tabo?


Smeš - ne smeš prehitevati kolone oz. kako prehitevaš kolono :)

driver_x ::

To mi ni jasno: v zakonu je omenjeni člen, ter člen o tem, da se ne sme prehitevati, če se po prehitevanju ne moreš varno vrniti na svoj pas. Člen, ki govori o prehitevanju kolone, pa pravi:
vozila ali kolone vozil, ki vozi z zmanjšano hitrostjo zaradi gostote prometa ali drugih razmer v prometu;
. Do sedaj sem bil tudi sam prepričan, da se kolone ne sme prehitevati, sedaj pa nisem več čisto prepričan. Zakaj v zakonu enostavno ne piše, da se ne sme prehitevati kolone vozil? Poleg tega omenjeni člen navaja, da se ne sme prehitevati vozila ali kolone vozil - se pravi, zaradi nekih posebnih razmer (gostota prometa ali drugo) ne smeš prehiteti niti, če je vozilo samo eno.

UganiKdo ::

Poglej še definicijo kolone.

kolona vozil so tri vozila ali več, ki vozijo eno za drugim po istem prometnem pasu na takšni medsebojni razdalji vozila, da sta hitrost vožnje in ravnanje voznikov v medsebojni odvisnosti;

V koloni je torej element gostote prometa zajet že v definiciji. Tako, da kolone kot takšne absolutno ne smeš prehiteva.

Zakaj v zakonu enostavno ne piše, da se ne sme prehitevati kolone vozil?

zato, ker se ne sme prehitevat niti posameznih vozil v koloni. Z izjemo prvega, ker praviloma ta ne vozi počasneje zaradi gostote prometa oziroma drugih razmer.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: UganiKdo ()

predi ::

Tisti stavek je tako napisan predvsem zato, da se ne bi kdo spomnil tiste "grem enega po enega prehitevat, dokler pred mano ne bo več kolone", ki smo jo že slišali tudi v tej temi.

driver_x ::

UganiKdo, ampak kolona so potem že tri vozila iz 2. točke!

UganiKdo ::

ja, in v koloni treh vozil lahko prehiteva samo drugi. Tretji mora počakat, da drugi prehiti oziroma zavije.

driver_x ::

UganiKdo je izjavil:

Poglej še definicijo kolone.

kolona vozil so tri vozila ali več, ki vozijo eno za drugim po istem prometnem pasu na takšni medsebojni razdalji vozila, da sta hitrost vožnje in ravnanje voznikov v medsebojni odvisnosti;

V koloni je torej element gostote prometa zajet že v definiciji. Tako, da kolone kot takšne absolutno ne smeš prehiteva.


Ali ni morda to v členu o prehitevanju zajeto že v točki, ki pravi, da ne smeš prehitevati, če se ne moreš varno vrniti na svoj vozni pas? Se pravi, če vozila vozijo tako skupaj, da se po prehitevanju ne moreš vrniti na svoj pas, že tako ali tako ne smeš prehitevati.

predi ::

Zakaj misliš, da se bi moralo besedilo med posameznimi členi zakona, točkami v členih, medsebojno izključevati?

UganiKdo ::

Do neke mere ja. Samo kot sam vidiš imajo ljudje v zelo široko predstavo o tem, kaj pomeni, da se lahko varno vrneš na svoj pas.

52. člen eksplicitno definira v katerih situacijah se ne sme prehitevat. Tudi kazni so različne glede na to katera določila o prehitevanju kršiš.

Tako je večji prekršek, če se znajdeš v situaciji, kjer se ne moreš varno vključit na svoj pas, kot če zgolj kršiš prepoved tega, da se ne sme prehitevat v koloni.

Recimo enaka situacija. Četrti v koloni se na spravi prehitet vse tri pred seboj. Cesta je prazna in manever uspešno zaključi.
Drug scenari, med prehitevanjem zmanjka ravnine in se mora tlačit nazaj v kolono.
Še tretji primer: enaka situacija, naspoti pripelje vozilo, sledi naglo zaviranje in tlačenje nazaj v kolono.

V vseh primerih gre za nepravilno prehitevanje, samo za različne nisanse tega in seveda tudi za različno tveganje in posledično so tudi predpisane sankcije različne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: UganiKdo ()

Invictus ::

Saj zaradi tlačenja je preprovedano prehitevati kolono...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

UganiKdo ::

Ja, samo je razlika ali nekdo zgolj prehiti kolono, ali pa jo prehiti na način ki vključuje tlačenje, ali pa celo na način da se mora izogibat čelnemu trčenju.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: UganiKdo ()

mirator ::

UganiKdo je izjavil:

ja, in v koloni treh vozil lahko prehiteva samo drugi. Tretji mora počakat, da drugi prehiti oziroma zavije.

O temle bi pa se dalo debatirati. Če piše, da je kolona treh ali več vozil, ki vozijo eden za drugim, potem dve vozili, ki jih dohitevam še nista kolona. V tem primeru mislim, da bi ti dve vozili, v kolikor je situacija primerna in je možno varno prehitevanje, prehitel? Prav tako bi po moje lahko tretji v koloni večih vozil, če se drugi ne bi odločil, šel v prehitevanje. Bom še malo prečekiral Zakon o varnosti v cestnem prometu.

UganiKdo ::

Če bi obstajala omejitev samo v tem, da se ne sme prehitevat kolono, bi se strinjal s tabo, ampak je eksplicitno izpostavljeno, da se ne sme prehitevat VOZILA ali kolone vozil. Torej tudi v primeru dveh vozil, drugi vozi počasnjeje zaradi gostote prometa (vozila pred seboj).

Je pa ta debata seveda izjemno teoretična, ker v praksi še nisem zasledil, da bi policija spremljala ali sankcionirala prehitevanje, kjer bi bil dejansko edini prekršek prehitevanje vozil v koloni (torej brez, da se je potrebno vrivat - recimo da vsi vozijo na zadostni varnostni razdalji, brez nasproti vozečih, ob ustrezni preglednosti, brez polnih črt...)

Treba tudi razumet, da bedak na cesti ni nikoli samo eden in to morajo v delu odražat tudi prometni predpisi in morajo omejit tudi situacije, kjer se srečata dva kretena in so potencialno lahko zelo nevarne. Praktično vsako prehitevanje v koloni potencialno lahko prileje do situacije kjer se bo psihopat, ki prehiteva znašel vzporedno s psihopatom, ki mu ne bo omogočil, da se vključu, najebal bo pa nasproti vozeči. Zato je takšne situacije potrebno že v osnovi prepovedat.

Kot že 1001 povedano, če ne bi bilo psihopatov na cesti, bi zadostoval samo 4. člen ZPrCP.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: UganiKdo ()

primoz4p ::

predi je izjavil:

Tisti stavek je tako napisan predvsem zato, da se ne bi kdo spomnil tiste "grem enega po enega prehitevat, dokler pred mano ne bo več kolone", ki smo jo že slišali tudi v tej temi.


Zakon o pravilih cestnega prometa (ZPrCP)

51. člen
(1) Voznik sme začeti prehitevati le, če ima na cesti dovolj prostora. S prehitevanjem ne sme ovirati udeleženca cestnega prometa, ki ga prehiteva.

52. člen
(1) Voznik ne sme prehitevati ali začeti prehitevati drugega vozila:
6. če se po prehitevanju ne bi mogel varno vključiti na smerno vozišče oziroma na prometni pas, po katerem je vozil pred prehitevanjem;
10. vozila ali kolone vozil, ki vozi z zmanjšano hitrostjo zaradi gostote prometa ali drugih razmer v prometu;

44. člen
(2) Varnostna razdalja mora ne glede na vozne razmere omogočati, da:
- lahko voznik zmanjša hitrost ali ustavi in s tem prepreči trčenje, če voznik, ki vozi pred njim, zmanjša hitrost ali ustavi,
- se lahko voznik, ki prehiteva, varno vrne na izhodiščni prometni pas.
(3) Ne glede na prvi odstavek tega člena se ob dobrih prometnih razmerah, kadar se oblikuje kolona, ki vozi z zmanjšano hitrostjo, varnostna razdalja lahko zmanjša, vendar ne sme biti manjša od razdalje, ki jo vozilo pri hitrosti, s kakršno vozi, prevozi v eni sekundi (minimalna varnostna razdalja).

3. člen
15. »kolona vozil« so tri vozila ali več, ki vozijo eno za drugim po istem prometnem pasu na takšni medsebojni razdalji vozila, da sta hitrost vožnje in ravnanje voznikov v medsebojni odvisnosti;
23. »organizirana kolona vozil« je posebej označena skupina treh ali več vozil, vključno s spremljevalnimi vozili, ki vozijo po istem prometnem pasu z določeno hitrostjo na predpisani razdalji;

17. člen
(6) Pooblaščena uradna oseba začasno izloči iz prometa tudi motorna vozila ali skupino vozil, za katerimi je zaradi počasne vožnje nastala kolona vozil.

Torej samo kolone z zmanjšano varnostno razdaljo se ne sme prehitevati (lahko jo ima - ni proti zakonu). Razumljivo, da se lahko voznik, ki prehiteva, varno vrne na izhodiščni prometni pas, ne da ovira voznika, ki ga prehiteva. V tem primeru pa ni krivec za počasno vožnjo (če sploh) samo prvi voznik in uradna oseba izloči skupino vozil.

Invictus ::

UganiKdo je izjavil:

Ja, samo je razlika ali nekdo zgolj prehiti kolono, ali pa jo prehiti na način ki vključuje tlačenje, ali pa celo na način da se mora izogibat čelnemu trčenju.

OPboje je prekršek...

Tako da ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

UganiKdo ::

Invictus je izjavil:

UganiKdo je izjavil:

Ja, samo je razlika ali nekdo zgolj prehiti kolono, ali pa jo prehiti na način ki vključuje tlačenje, ali pa celo na način da se mora izogibat čelnemu trčenju.

OPboje je prekršek...

Tako da ...


tudi neuporaba varnostnega psau, alhkohol, prehitra vožnja, neuporaba smernikov in še kaj je prekršek, pa imamo vseeno vsako posebej definirano in posledično sankcionirano.

primoz4p je izjavil:

predi je izjavil:

Tisti stavek je tako napisan predvsem zato, da se ne bi kdo spomnil tiste "grem enega po enega prehitevat, dokler pred mano ne bo več kolone", ki smo jo že slišali tudi v tej temi.


Zakon o pravilih cestnega prometa (ZPrCP)

51. člen
(1) Voznik sme začeti prehitevati le, če ima na cesti dovolj prostora. S prehitevanjem ne sme ovirati udeleženca cestnega prometa, ki ga prehiteva.

52. člen
(1) Voznik ne sme prehitevati ali začeti prehitevati drugega vozila:
6. če se po prehitevanju ne bi mogel varno vključiti na smerno vozišče oziroma na prometni pas, po katerem je vozil pred prehitevanjem;
10. vozila ali kolone vozil, ki vozi z zmanjšano hitrostjo zaradi gostote prometa ali drugih razmer v prometu;

44. člen
(2) Varnostna razdalja mora ne glede na vozne razmere omogočati, da:
- lahko voznik zmanjša hitrost ali ustavi in s tem prepreči trčenje, če voznik, ki vozi pred njim, zmanjša hitrost ali ustavi,
- se lahko voznik, ki prehiteva, varno vrne na izhodiščni prometni pas.
(3) Ne glede na prvi odstavek tega člena se ob dobrih prometnih razmerah, kadar se oblikuje kolona, ki vozi z zmanjšano hitrostjo, varnostna razdalja lahko zmanjša, vendar ne sme biti manjša od razdalje, ki jo vozilo pri hitrosti, s kakršno vozi, prevozi v eni sekundi (minimalna varnostna razdalja).

3. člen
15. »kolona vozil« so tri vozila ali več, ki vozijo eno za drugim po istem prometnem pasu na takšni medsebojni razdalji vozila, da sta hitrost vožnje in ravnanje voznikov v medsebojni odvisnosti;
23. »organizirana kolona vozil« je posebej označena skupina treh ali več vozil, vključno s spremljevalnimi vozili, ki vozijo po istem prometnem pasu z določeno hitrostjo na predpisani razdalji;

17. člen
(6) Pooblaščena uradna oseba začasno izloči iz prometa tudi motorna vozila ali skupino vozil, za katerimi je zaradi počasne vožnje nastala kolona vozil.

Torej samo kolone z zmanjšano varnostno razdaljo se ne sme prehitevati (lahko jo ima - ni proti zakonu). Razumljivo, da se lahko voznik, ki prehiteva, varno vrne na izhodiščni prometni pas, ne da ovira voznika, ki ga prehiteva. V tem primeru pa ni krivec za počasno vožnjo (če sploh) samo prvi voznik in uradna oseba izloči skupino vozil.


Od kje si tukaj potegnil, da samo kolone z zmanjšano varnostno ni dovoljeno prehitet, če eksplicitno piše da ni dovoljeno prehitevat kolone, ki vozi z zmanjšano hotrostjo????

To, da takšna kolona sme voziti z manjšo varnostno razdaljo, ne vpliva na prepoved prehitevanja. Oziroma drugače: definicija kolone, ki vozi z zmanjšano hitrostjo ne vključuje tudi zmanjšanja varnostne razdalje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: UganiKdo ()

bluefish ::

Nestrpni na cesti, nestrpni na forumu.
1 2
3
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Prehitevanje kolone (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15224093 (20483) facepalm
»

Vožnja po prehitevalnem (strani: 1 2 3 48 9 10 11 )

Oddelek: Na cesti
528123820 (100842) solatko
»

Ne vem ali sem kazen dobil ali ne? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5411932 (10576) poweroff

Več podobnih tem