Forum » Na cesti » Pravilna (varna) vožnja po AC
Pravilna (varna) vožnja po AC
GR2 ::
Da, spet jaz. Malo drugače kot v tisti vaši temi kjer je vedno samo o nekih zakonih. Kaj bo tebi kurac zakon, če se ga noben ne drži. Tako da bolj iz praktičnega vidika.
Da začnem z vsem kar sem se naučil do sedaj in če ne prej, bom dosledno upošteval od danes naprej.
1. Pospeševalni pas, praviloma NE PREHITEVAJ po njem. Mogoče le če, kot je bil pred kratkim omenjen primer, če se nekdo vključi s 40. Ampak kako veš, da če ti pospešiš pred njega in se premakneš levo, da istočasno ne bo nekdo iz prehitevalnega zavil desno. Pospeševalni pas pa ni tako dolg da bi ti prehitel tako, da bi bil dovolj pred tistim na voznem (ajde, če res vozi 40, se verjetno vidi), da bi lahko potem v miru pogledal v levo ogledalo in čez ramo in se varno vključil.
Ne vem zakaj bi to sploh delal, saj tudi če eden vozi samo 40, je že on upočasnil promet zadaj in če je kaj fasal od zadaj, je že on pokasiral. Se pravi ti samo lepo pelješ za njim po pospeševalnem, AMPAK, vedno do konca, tudi če s 40. Ker je razlika, če drugi vozi po voznem vse do konca pospeševalnega 40, kot pa če je to šele na sredini. Ker dlje vozi, bolj si lahko siguren da se je promet za njim že umiril.
V glavnem, pri tej točki bi jaz zaključil, nikoli ne prehitevaj po pospeševalnem. VEDNO se vključuj povsem na koncu pasu. Drugače če greš do kakšnih 10m čez črto je po vsej logiki še bolj varno, tako da jaz te črte ne bi smatral za zid, ne smeš se pa tudi voziti po odstavnem še par 100m.
2. Prehitevanje po desni. V gostem prometu sigurno ne. Če bi eden po prehitevalnem vozil 110 ali manj, spredaj pa nobenega, potem pa lahko začneš razmišljat o tem. Čeprav to je zelo redko. Ponavadi pač sem pa tja kdo "prehiteva" tovornjak, ki je še 500m naprej. Pa ponavadi gre v takem primeru vsaj 120, tako da ni problema. Itak bolj gosto je, bolj se upočasni promet. Kranj zahod - Naklo je praktično vsak dan 14-16h levi pas zabasan s 120 ali celo 110.
3. Smerniki, jaz jih uporabljam tako, da najprej prilagodim hitrost tistim zadaj, se pravi pospešim ali zmanjšam hitrost, potem pa začnem razmišljat o smernikih. In sicer ko imam pravo hitrost, se dobro prepričam v ogledalih, dam levi smernik in pustim da utripne okoli 5x. Šele nato delam premike. Enako naredim, ko se vračam nazaj na desni pas, čeprav to ni tako pomembno kot v levo.
4. Ko se vračam iz prehitevalnega nazaj na vozni pas. VEDNO pospešim toliko pred avto na voznem, da mu ne vzamem varnostne razdalje.
5. Varnostna razdalja na prehitevalnem pasu. Nimam take kot zahtevajo talne oznake Kranj-Brnik, ampak nikakor in nikoli pa ne vozim za ritjo kot dela 90% ostalih voznikov, ampak probam držati vsaj neko minimalno razdaljo.
Recimo kaj je bilo danes, vzdržujem tako razdaljo, pa smo se vozili v koloni vsaj nekih 120, na desni pa precej počasnejšega prometa, da se noben ni hotel premikat desno. In kaj eden naredi, prehiti me po desni in mi vzame še tistega malega kar sem imel varnostne. Ne vem kaj je mislil da bo profitiral. Ali pa je samo hotel pokazati da ne vozim pravilno kot sem v preteklosti delal jaz. Ampak res ne gre drugače, če je kolona na levem in hočeš voziti 120, če se enkrat premakneš desno, bo hitrost takoj padla na 100, nazaj se boš pa težko vrnil, ker vsi vozijo tako strnjeno.
6. Vožnja v dežju. To je treba imeti še večjo varnostno kot drugače in se še pozneje vračati na voznega (špricanje vode in tako odvzem pogleda tistim zadaj). Ampak to je kot bi govoril steni, itak vsi vozijo na enako kratki varnostni kot v suhem.
7. Pranje stekel. To se praviloma dela, če nimaš nikogar za sabo. Ravno danes mi je eden lepo pošprical vetrobransko steklo, da sem ga moral potem oprati še sam. To je pa vedno tolk ene pene, pa jaz sem že marca natočil samo vodo, da sem se kak teden moral voziti brez delovanja vode, pa je še vedno preveč pene od zimske tekočine. Pa še popoldne si bom moral vzeti čas, da očistim belo črto od vitreksa na levem steklu, ne vem ali je od njegovega pranja ali potem od mojega.
8. Prehitevanje, najbolj zahtevno opravilo na AC. Tukaj imaš več načinov vožnje, če se voziš tempomat 100, boš rabil prehitevati v glavnem samo tovornjake. To jaz tudi pri tako počasni vožnji opravim s tam do 140, drugače preveč blokiraš prehitevalni pas. Odvisno seveda od prometa zadaj, če ni nobenega, lahko prehitiš tudi s 120.
Zdaj če voziš tempomat 126 oz. 121 GPS, kot vozim sedaj jaz, je pa pomoje najtežje. Še vedno je namreč precej hitrejših voznikov, veliko jih vozi 140. Tako da moraš kar pogosto prehitevati. Hitrost pri takih prehitevanjih je pa pogosto 150, max tudi 160.
Najprej koga sploh prehiteti, pač če hočeš voziti 120, že moraš hočeš nočeš, prehiteti vse, ki vozijo manj. Edino če vidiš da je levi pas popolnoma zabasan, lahko en čas voziš po voznem, če gre vsaj enih 110.
Zdaj pa najtežja zadeva, kdaj se premakniti na prehitevalni pas. Pravočasni levi smernik lahko povem da ne deluje, spustil te ne bo noben, tudi z DE tablico ne, ki naj bi bili bolj kulturni vozniki. Tudi iz prakse lahko povem da ne pomaga niti 200KM, če se že približuješ tovornjaku, zadaj levo pa misliš da je avto še dovolj daleč. Pajade, začneš pospeševat proti tovornjaku v 5., pa ponavadi če bi hotel priti pred avtom na prehitevalnem, je že preveč na tesno. 300, 400KM pa sploh ne spada na AC, ker še bolj pogosto prihajaš v take tesne situacije.
Tako da jaz bi rekel, da če se ti nekdo približuje, da je praviloma bolje iti za njim. Zdaj če je res kolona, se jaz lahko vključim tako, da dam v 4. in pospešim naprej, potem dam smernik in se premaknem levo. V švohnejših avtih ne vem kako to gre, oz. saj vidite vsak dan, vsak tak še dodatno upočasni kolono na prehitevalnem, ker kar lepo zavije levo. Jaz problemov s takimi nimam, ker kot rečeno, vedno vzdržujem varnostno in spuščam naprej.
To je teorija, ne pravim zdaj da sem jaz robot in mi bo šlo vse tole vedno od rok. Seveda bo vmes kakšna napaka. Ampak jaz se vsaj trudim. Večini se pa jebe, saj jih vidiš ko kar zavijejo na prehitevalni pas, brez smernika, ko vidijo da so že preblizu tovornjaku. Pač ne znajo razmišljat vnaprej. Res pa da imaš tudi take, ki se prehitro premaknejo na prehitevalni pas, potem pa nastane kolona na njem. Ampak to je neizbežno, če je veliko prometa, na voznem pasu so pa na vsakih 500m tovornjaki.
Tudi ne pravim, da sem jaz s pravilno vožnjo 120 in prehitevanji do 150 bolj varen voznik kot neka stara mama, ki ne preseže 100. V veliko primerih da, sigurno pa bodo primeri ko ne bom. Veliko se je že govorilo na tem forumu, da manjša kot je hitrost bolj varno je. Ampak pomoje to velja precej bolj za mesta in regionalke, kot pa za AC. Na AC se jih itak 50% vozi 140, nekateri bolj varno, nekateri manj. Tako da izstopajo bolj tisti, ki ne vozijo po pravilih.
Kar v glavnem ne spada na AC je pa merjenje kurcev in prehitevanje po desni. Tudi sam sem včasih pametoval po forumu, da to ni nevarno. Ko dejansko malo voziš, pa vidiš da to ne gre, so hitrosti previsoke, da bi ga sral s tem.
Da začnem z vsem kar sem se naučil do sedaj in če ne prej, bom dosledno upošteval od danes naprej.
1. Pospeševalni pas, praviloma NE PREHITEVAJ po njem. Mogoče le če, kot je bil pred kratkim omenjen primer, če se nekdo vključi s 40. Ampak kako veš, da če ti pospešiš pred njega in se premakneš levo, da istočasno ne bo nekdo iz prehitevalnega zavil desno. Pospeševalni pas pa ni tako dolg da bi ti prehitel tako, da bi bil dovolj pred tistim na voznem (ajde, če res vozi 40, se verjetno vidi), da bi lahko potem v miru pogledal v levo ogledalo in čez ramo in se varno vključil.
Ne vem zakaj bi to sploh delal, saj tudi če eden vozi samo 40, je že on upočasnil promet zadaj in če je kaj fasal od zadaj, je že on pokasiral. Se pravi ti samo lepo pelješ za njim po pospeševalnem, AMPAK, vedno do konca, tudi če s 40. Ker je razlika, če drugi vozi po voznem vse do konca pospeševalnega 40, kot pa če je to šele na sredini. Ker dlje vozi, bolj si lahko siguren da se je promet za njim že umiril.
V glavnem, pri tej točki bi jaz zaključil, nikoli ne prehitevaj po pospeševalnem. VEDNO se vključuj povsem na koncu pasu. Drugače če greš do kakšnih 10m čez črto je po vsej logiki še bolj varno, tako da jaz te črte ne bi smatral za zid, ne smeš se pa tudi voziti po odstavnem še par 100m.
2. Prehitevanje po desni. V gostem prometu sigurno ne. Če bi eden po prehitevalnem vozil 110 ali manj, spredaj pa nobenega, potem pa lahko začneš razmišljat o tem. Čeprav to je zelo redko. Ponavadi pač sem pa tja kdo "prehiteva" tovornjak, ki je še 500m naprej. Pa ponavadi gre v takem primeru vsaj 120, tako da ni problema. Itak bolj gosto je, bolj se upočasni promet. Kranj zahod - Naklo je praktično vsak dan 14-16h levi pas zabasan s 120 ali celo 110.
3. Smerniki, jaz jih uporabljam tako, da najprej prilagodim hitrost tistim zadaj, se pravi pospešim ali zmanjšam hitrost, potem pa začnem razmišljat o smernikih. In sicer ko imam pravo hitrost, se dobro prepričam v ogledalih, dam levi smernik in pustim da utripne okoli 5x. Šele nato delam premike. Enako naredim, ko se vračam nazaj na desni pas, čeprav to ni tako pomembno kot v levo.
4. Ko se vračam iz prehitevalnega nazaj na vozni pas. VEDNO pospešim toliko pred avto na voznem, da mu ne vzamem varnostne razdalje.
5. Varnostna razdalja na prehitevalnem pasu. Nimam take kot zahtevajo talne oznake Kranj-Brnik, ampak nikakor in nikoli pa ne vozim za ritjo kot dela 90% ostalih voznikov, ampak probam držati vsaj neko minimalno razdaljo.
Recimo kaj je bilo danes, vzdržujem tako razdaljo, pa smo se vozili v koloni vsaj nekih 120, na desni pa precej počasnejšega prometa, da se noben ni hotel premikat desno. In kaj eden naredi, prehiti me po desni in mi vzame še tistega malega kar sem imel varnostne. Ne vem kaj je mislil da bo profitiral. Ali pa je samo hotel pokazati da ne vozim pravilno kot sem v preteklosti delal jaz. Ampak res ne gre drugače, če je kolona na levem in hočeš voziti 120, če se enkrat premakneš desno, bo hitrost takoj padla na 100, nazaj se boš pa težko vrnil, ker vsi vozijo tako strnjeno.
6. Vožnja v dežju. To je treba imeti še večjo varnostno kot drugače in se še pozneje vračati na voznega (špricanje vode in tako odvzem pogleda tistim zadaj). Ampak to je kot bi govoril steni, itak vsi vozijo na enako kratki varnostni kot v suhem.
7. Pranje stekel. To se praviloma dela, če nimaš nikogar za sabo. Ravno danes mi je eden lepo pošprical vetrobransko steklo, da sem ga moral potem oprati še sam. To je pa vedno tolk ene pene, pa jaz sem že marca natočil samo vodo, da sem se kak teden moral voziti brez delovanja vode, pa je še vedno preveč pene od zimske tekočine. Pa še popoldne si bom moral vzeti čas, da očistim belo črto od vitreksa na levem steklu, ne vem ali je od njegovega pranja ali potem od mojega.
8. Prehitevanje, najbolj zahtevno opravilo na AC. Tukaj imaš več načinov vožnje, če se voziš tempomat 100, boš rabil prehitevati v glavnem samo tovornjake. To jaz tudi pri tako počasni vožnji opravim s tam do 140, drugače preveč blokiraš prehitevalni pas. Odvisno seveda od prometa zadaj, če ni nobenega, lahko prehitiš tudi s 120.
Zdaj če voziš tempomat 126 oz. 121 GPS, kot vozim sedaj jaz, je pa pomoje najtežje. Še vedno je namreč precej hitrejših voznikov, veliko jih vozi 140. Tako da moraš kar pogosto prehitevati. Hitrost pri takih prehitevanjih je pa pogosto 150, max tudi 160.
Najprej koga sploh prehiteti, pač če hočeš voziti 120, že moraš hočeš nočeš, prehiteti vse, ki vozijo manj. Edino če vidiš da je levi pas popolnoma zabasan, lahko en čas voziš po voznem, če gre vsaj enih 110.
Zdaj pa najtežja zadeva, kdaj se premakniti na prehitevalni pas. Pravočasni levi smernik lahko povem da ne deluje, spustil te ne bo noben, tudi z DE tablico ne, ki naj bi bili bolj kulturni vozniki. Tudi iz prakse lahko povem da ne pomaga niti 200KM, če se že približuješ tovornjaku, zadaj levo pa misliš da je avto še dovolj daleč. Pajade, začneš pospeševat proti tovornjaku v 5., pa ponavadi če bi hotel priti pred avtom na prehitevalnem, je že preveč na tesno. 300, 400KM pa sploh ne spada na AC, ker še bolj pogosto prihajaš v take tesne situacije.
Tako da jaz bi rekel, da če se ti nekdo približuje, da je praviloma bolje iti za njim. Zdaj če je res kolona, se jaz lahko vključim tako, da dam v 4. in pospešim naprej, potem dam smernik in se premaknem levo. V švohnejših avtih ne vem kako to gre, oz. saj vidite vsak dan, vsak tak še dodatno upočasni kolono na prehitevalnem, ker kar lepo zavije levo. Jaz problemov s takimi nimam, ker kot rečeno, vedno vzdržujem varnostno in spuščam naprej.
To je teorija, ne pravim zdaj da sem jaz robot in mi bo šlo vse tole vedno od rok. Seveda bo vmes kakšna napaka. Ampak jaz se vsaj trudim. Večini se pa jebe, saj jih vidiš ko kar zavijejo na prehitevalni pas, brez smernika, ko vidijo da so že preblizu tovornjaku. Pač ne znajo razmišljat vnaprej. Res pa da imaš tudi take, ki se prehitro premaknejo na prehitevalni pas, potem pa nastane kolona na njem. Ampak to je neizbežno, če je veliko prometa, na voznem pasu so pa na vsakih 500m tovornjaki.
Tudi ne pravim, da sem jaz s pravilno vožnjo 120 in prehitevanji do 150 bolj varen voznik kot neka stara mama, ki ne preseže 100. V veliko primerih da, sigurno pa bodo primeri ko ne bom. Veliko se je že govorilo na tem forumu, da manjša kot je hitrost bolj varno je. Ampak pomoje to velja precej bolj za mesta in regionalke, kot pa za AC. Na AC se jih itak 50% vozi 140, nekateri bolj varno, nekateri manj. Tako da izstopajo bolj tisti, ki ne vozijo po pravilih.
Kar v glavnem ne spada na AC je pa merjenje kurcev in prehitevanje po desni. Tudi sam sem včasih pametoval po forumu, da to ni nevarno. Ko dejansko malo voziš, pa vidiš da to ne gre, so hitrosti previsoke, da bi ga sral s tem.
- zaklenil: bluefish ()
GR2 ::
Še nekaj sem pozabil:
9. Nikoli ne vozi enemu dlje časa v mrtvem kotu.
10. Preden zamenjaš smer, obrni glavo nazaj čez ramo, ravno zaradi takih iz prejšnje točke.
Res, danes sem upošteval vse to in nisem prišel v en problem. Če nisem bil prepričan ali se da zavit levo pred avtom ali za avtom, sem šel raje za avtom, saj nič ne izgubiš. Vedno vsaj tista minimalna varnostna, upam da veste kakšna in mi ni treba pisat metrov. Tudi je bil za mano Provida in je vozil precej slabše, smer desno zamenjal brez smernika, tudi prehitro zavil nazaj desno, pa na splošno ni dajal nekega vtisa kvalitetne vožnje. Tako da moja vožnja je že kar to to, verjetno se bo pa še malenkost izboljšala.
Za tistih par km izven AC pa tudi velja vse enako. Pač se včasih vozi samo 70, če so trije, štirje pred tabo, nimaš kaj razmišljat o prehitevanju. En ali dva avta pri samo 60 je pa že drugače.
Malo je sicer žalostno, da moram voziti samo 120 km/h z 200KM avtom, če mi je že prvi avto 1.0 50KM šel 150, verjetno z okol 7l, če ne 6l. Pa najslabši avto, ki me je včeraj prehitel je bil navaden Clio DCi, saj zakaj pa ne, že 75KM gre skoraj 170. Ampak komot prehitevam vmes brez nekega šparanja plina in zaenkrat kaže da bo še kak deci pod 8l, tako da sem kar zadovoljen. Pa taka vožnja z 2900rpm z dovolj prožnosti je itak bolj udobna kot vedno do daske 150 pri 6000 rpm.
9. Nikoli ne vozi enemu dlje časa v mrtvem kotu.
10. Preden zamenjaš smer, obrni glavo nazaj čez ramo, ravno zaradi takih iz prejšnje točke.
Res, danes sem upošteval vse to in nisem prišel v en problem. Če nisem bil prepričan ali se da zavit levo pred avtom ali za avtom, sem šel raje za avtom, saj nič ne izgubiš. Vedno vsaj tista minimalna varnostna, upam da veste kakšna in mi ni treba pisat metrov. Tudi je bil za mano Provida in je vozil precej slabše, smer desno zamenjal brez smernika, tudi prehitro zavil nazaj desno, pa na splošno ni dajal nekega vtisa kvalitetne vožnje. Tako da moja vožnja je že kar to to, verjetno se bo pa še malenkost izboljšala.
Za tistih par km izven AC pa tudi velja vse enako. Pač se včasih vozi samo 70, če so trije, štirje pred tabo, nimaš kaj razmišljat o prehitevanju. En ali dva avta pri samo 60 je pa že drugače.
Malo je sicer žalostno, da moram voziti samo 120 km/h z 200KM avtom, če mi je že prvi avto 1.0 50KM šel 150, verjetno z okol 7l, če ne 6l. Pa najslabši avto, ki me je včeraj prehitel je bil navaden Clio DCi, saj zakaj pa ne, že 75KM gre skoraj 170. Ampak komot prehitevam vmes brez nekega šparanja plina in zaenkrat kaže da bo še kak deci pod 8l, tako da sem kar zadovoljen. Pa taka vožnja z 2900rpm z dovolj prožnosti je itak bolj udobna kot vedno do daske 150 pri 6000 rpm.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: GR2 ()
GR2 ::
Pa drugače sem prej grajal vožnjo ostalih. V bistvu sploh ni tako slaba. Je vsaj zelo predvidljiva, ne delajo nekih čudnih manevrov in podobno. Pa po večini se zelo hitro vračajo nazaj na vozni pas, včasih celo malo prehitro, pred tabo in ti precej zmanjšajo varnostno, da jo moraš spet lovit. V glavnem, če sam voziš lepo, se kar da potrpet vožnjo ostalih.
Tisto da dolgo prehitevajo tudi zastopim, saj sam hočem včasih tudi prehiteti z enako hitrostjo 120 kot sem jo imel prej, pa se vedno najde nekdo za mano da moram pospešit na 140. Pa niti se ne upočasni tolk vožnja zaradi tega, ene dvakrat sem videl na števcu 110, mogoče enkrat 100, to je pa tudi to, ni nekaj da bi se zaradi tega sekiral.
Rush hour se pa očitno začne 6:30, včeraj ko sem šel enih 10min prej in sem vozil 6:00-6:30, ga še ni bilo. Nazajgrede 14:30-16:00 pa kar gre tekoče, čeprav je verjetno kakšna ura tudi manj prometna, pomoje še najmanj 14:15-14:45. Govorim za Gorenjsko AC. Seveda Šenčur moraš bit nor da sploh pomisliš nanj, ne vem kaj vsi tolk rinejo tja.
Tisto da dolgo prehitevajo tudi zastopim, saj sam hočem včasih tudi prehiteti z enako hitrostjo 120 kot sem jo imel prej, pa se vedno najde nekdo za mano da moram pospešit na 140. Pa niti se ne upočasni tolk vožnja zaradi tega, ene dvakrat sem videl na števcu 110, mogoče enkrat 100, to je pa tudi to, ni nekaj da bi se zaradi tega sekiral.
Rush hour se pa očitno začne 6:30, včeraj ko sem šel enih 10min prej in sem vozil 6:00-6:30, ga še ni bilo. Nazajgrede 14:30-16:00 pa kar gre tekoče, čeprav je verjetno kakšna ura tudi manj prometna, pomoje še najmanj 14:15-14:45. Govorim za Gorenjsko AC. Seveda Šenčur moraš bit nor da sploh pomisliš nanj, ne vem kaj vsi tolk rinejo tja.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: GR2 ()
Raptor F16 ::
A veš tisto ko bi mladi voznik rad druge šolal, ker se je znašel v situacijah ki jih ni znal rešit brez travme ?
Leva ... Leva ... leva desna ena dva
Taip4n ::
Malo je sicer žalostno, da moram voziti samo 120 km/h z 200KM avtom, če mi je že prvi avto 1.0 50KM šel 150, verjetno z okol 7l, če ne 6l. Pa najslabši avto, ki me je včeraj prehitel je bil navaden Clio DCi, saj zakaj pa ne, že 75KM gre skoraj 170. Ampak komot prehitevam vmes brez nekega šparanja plina in zaenkrat kaže da bo še kak deci pod 8l, tako da sem kar zadovoljen. Pa taka vožnja z 2900rpm z dovolj prožnosti je itak bolj udobna kot vedno do daske 150 pri 6000 rpm.
Ulalala 200KM.
Kar v glavnem ne spada na AC je pa merjenje kurcev
Torej bi ga rad na forumu?
val46 ::
Ne ne, ta je dosti dosti hujši od solatkota. Solatko si sam domišlja kako vozi, ta dejansko tko vozi kot piše
Netrunner ::
Uf, jaz ne razmišljam sploh ko vozim. Imam kar nekaj let izkušenj, tako da večino situacij rešim podzavestno.
Doing nothing is very hard to do... you never know when you're finished.
val46 ::
Sej pravim...ta OP pa dela celo znanost s tistimi par prevoženimi km na dan in piše romane. Če bi začel jaz pisat kaj vse vidim in kako reagiram pri mojih rednih 500,600 ali 700km "potovanjih", bi lahko začel knjigo pisat. In to ne kar eno, ampak tako v stilu Gospodar prstanov ali Vojne in Mir, tja 1000 strani +
Raptor F16 ::
Sej pravim...ta OP pa dela celo znanost s tistimi par prevoženimi km na dan in piše romane. Če bi začel jaz pisat kaj vse vidim in kako reagiram pri mojih rednih 500,600 ali 700km "potovanjih", bi lahko začel knjigo pisat. In to ne kar eno, ampak tako v stilu Gospodar prstanov ali Vojne in Mir, tja 1000 strani +
Lol, jst bi ga v Italijo natančneje v Rim poslal naj se voz en dan naokol. Mislm da bo živčni zlom fasal.
Še bolje v Albanijo ali kar Indijo
Dobr da ga ne bomo v tretji svet poslal. Boljš da ga v Pariz pošljemo v rondo okol slavoloka zmage ? bo obogaten za izkušnjo dihanja s prometom.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Raptor F16 ()
šernk ::
10. Preden zamenjaš smer, obrni glavo nazaj čez ramo, ravno zaradi takih iz prejšnje točke.
še bolje...ker se noben avto nikoli ne pričara v mrtvo točko spremljaš promet za seboj in je rešeno :)
aja s tem rešiš tudi večino problemov iz ostalih točk
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
DostMam ::
Gr2 si je vzel časa in opisal svoj način vožnje. Želel je (verjetno) komentarje o slednjem.
Moje mnenje: če se bo držal napisanega, bo naredil veliko varnih in srečnih kilometrov.
Kje se ne strinjam z njim:
- občutek ima, da so soudeleženi v prometu bodisi avtomati, bodisi divjaki, kar ni res. Načeloma smo ravno tako skrbni in previdni kot GR2,
- zakonov se večina drži, zato je na cesti v glavnem red,
- pranje stekel: če voznik pred teboj opere tudi tvoja stekla je treba premisliti o varnostni razdalji.
Torej, pobec razmišlja pravilno, ni ga bilo treba tako grdo in zaničevalno.
Moje mnenje: če se bo držal napisanega, bo naredil veliko varnih in srečnih kilometrov.
Kje se ne strinjam z njim:
- občutek ima, da so soudeleženi v prometu bodisi avtomati, bodisi divjaki, kar ni res. Načeloma smo ravno tako skrbni in previdni kot GR2,
- zakonov se večina drži, zato je na cesti v glavnem red,
- pranje stekel: če voznik pred teboj opere tudi tvoja stekla je treba premisliti o varnostni razdalji.
Torej, pobec razmišlja pravilno, ni ga bilo treba tako grdo in zaničevalno.
Raptor F16 ::
Torej, pobec razmišlja pravilno, ni ga bilo treba tako grdo in zaničevalno.
V bistvu razmišlja zelo zgrešeno če piše kot da edino on ve kako vozit.
Saj nekje mu lahko pokimam ampak večina težav izvira iz slabega spremljanja okolice.
Za varno vožnjo na avtocesti so poleg osnov CPP pomembne 3 ključne stvari.
1. Varnostna razdalja
2. Gledanje daleč naprej in stalno preverjanje vzvratnih ogledal, ter pogledi čez ramo.
3. Razmišljanje vsaj 5 sekund vnaprej v kombinaciji z drugo točko.
Najbolj blesava napaka VSEH mladih in neizkušenih fahrerjev je čakat do zadnjega, in se potem jajcat za počasnim potem pa ob najmanjši priliki takoj skakat ven brez zaleta (ki ga brez varnostne razdalje ne moreš nabrati) da drugim, ki prehitevajo odsekaš varnostno pa še zavirat morajo.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva
dild0idis ::
OP, raje si naberi še izkušnje in kakor Raptor in drugi pišejo pozorno spremljaj promet, predenj začneš jamrati o drugih voznikih in pravilni vožnji na AC.
Pa, glede na tvoje komentarje je še 200KM preveč za tebe, raje kupi 1.0 s čim manj konji in se vozi prvo po regionalnih cestah, da prvo dobiš malce občutka in šele potem prešaltaj na več konjev, tako boš tudi imel več časa in boš lahko občutno več spremljal ostale okoli sebe!
Pa, glede na tvoje komentarje je še 200KM preveč za tebe, raje kupi 1.0 s čim manj konji in se vozi prvo po regionalnih cestah, da prvo dobiš malce občutka in šele potem prešaltaj na več konjev, tako boš tudi imel več časa in boš lahko občutno več spremljal ostale okoli sebe!
Ni važno na koga mečeš jedrske, važno je, da ti Lady Gaga poje!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dild0idis ()
jest10 ::
Ne ti njega učiti. On je nadvoznik, ki regionalke obvlada v nulo.
Pri AC se mu pa še malo kolca, a v ene štirih letih bo tudi to pogruntal in nas bo lahko razveseljeval s svojimi profesionalnimi umotvori
Pri AC se mu pa še malo kolca, a v ene štirih letih bo tudi to pogruntal in nas bo lahko razveseljeval s svojimi profesionalnimi umotvori
GR2 ::
- pranje stekel: če voznik pred teboj opere tudi tvoja stekla je treba premisliti o varnostni razdalji.
Sem vedel da se bo nekdo vtaknil v to. Ni res, razdalja je bila precej velika in sem takoj, ko sem videl da je vklopil, še zaviral, pa sem bil res presenečen da je neslo tolk daleč nazaj. Sicer pa če me je on prehitel, se vrnil na desni pas, kaj pa naj jaz naredim da vzpostavim razdaljo, zaviram na 50? Morate zastopit da je v nekaterih primerih bolje imet manjšo razdaljo. Na AC ni nobene šanse da imaš vedno minimalno varnostno, pa si lahko ne vem kako dober voznik.
Ostali vozijo po levem pasu na 3m razdalji, to kar sem imel jaz pri tem pranju stekel je bila tista minimalna razdalja za dolžino avtobusa.
Tudi se ne strinjam glede tega:
10. Preden zamenjaš smer, obrni glavo nazaj čez ramo, ravno zaradi takih iz prejšnje točke.
še bolje...ker se noben avto nikoli ne pričara v mrtvo točko spremljaš promet za seboj in je rešeno :)
aja s tem rešiš tudi večino problemov iz ostalih točk
To je tudi nemogoče da boš vedno spremljal tako naprej kot nazaj kot na vse strani, saj nisi robot. Spet, ni mogoče da obstaja tako dober voznik. Zadnjič mi je en Nemec vozil par 10s tako in sem bil presenečen iz kje je prišel. Itak po levem pasu redno prihajajo za tabo, to je normalno da koga zgrešiš. Pogled čez ramo je zame povsem dobra rešitev za to.
Glede ostalih komentarjev je pa spet kar neki. Jaz sem lepo opisal kako se mora voziti, bi šel lahko še 100x čez to kar sem napisal in naredil še milijon kilometrov pa se bolje res ne da vozit na AC, tako ne mi sedaj tukaj nekaj pametovat. Pa da to kdorkoli upošteva, ste res fuknjeni, da tako mislite ali pa se sploh ne vozite po AC. Res katastrofa od komentarjev.
Pa spet neko žaljenje brez da bi kdo napisal kaj sem spet takega napisal. Se pravi po vaše pravilno vozijo ostali, ki menjajo smer tik pred tovornjakom brez smernika? Pa vi ste res totalni idioti.
Smernikov pa res noben ne zna uporabljat, če hočemo priti skupaj, se dajmo strinjati vsaj v tej točki.
Tudi ni noben povedal če je pravilno moje razmišljanje da mora vedno utripniti vsaj 5x. Jaz sem v preteklosti ravno zaradi takih bedakov rad pretiraval in jih vklapljal 300m prej ali da utripnejo 15x. To je pretiravanje in še bolj zavaja. Ampak optimalno je pa sigurno okol 5x in ne 1x ali 2x.
Pa ko greš nazaj na desni pas je verjetno tudi pravilno da ga enako vklopiš, če ne zaradi drugega za tiste, ki prehitevajo po desni.
Varnostna razdalja enako, pa kje ste videli da jo kdo ima? V redkem prometu seveda da jo imajo, dobri vozniki jo probajo vzdrževat tudi v gostem prometu, in to zna pri nas še ne 1% voznikov.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: GR2 ()
Ben Dover ::
Po AC je težko spremljat ves promet, cesta je ravna in pregledna, še dobro, da mam tolk geđetov okoli sebe, da mi nikoli ni dolgčas. Zdaj znam zavijat s koleni na tempomat 135, malo prepočasi zame osebno, edin ko delam queste v igri je v redu, ker takrat pa res ne morem pazit sam na vse.
Tam cca. 140 je normalna hitrost zame osebno, ziher še malo več, tam 150, včasih na pune, če gre.
Tam cca. 140 je normalna hitrost zame osebno, ziher še malo več, tam 150, včasih na pune, če gre.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Ben Dover ()
GR2 ::
Kolk časa vozim po AC, mesec in pol? Pa boste rekli da ostali, ki vozijo v povprečju 25 let (če vzamemo najmlajšega voznika 20 let in najstarejšega voznika 70 let) vse to obvladajo? Jaz res ne vidim da bi obvladali, grem še enkrat skozi vse točke (dodal ni noben nobene točke, tako da očitno sem zelo dobro razčlenil vse kar je možno) in da vidim če kdo kaj upošteva. Ja, prvo in drugo točko seveda večina upošteva, ostalih pa ne.
Pa to sem videl že prej na regionalkah da vozijo praktično enako kot jaz prvo leto ali na AC prvi dan.
Mogoče niste dobro zastopili, nikjer nisem rekel da sem jaz perfekten voznik, le trdim da so ostali tako slabi, da se jaz niti ne rabim tolk truditi, da bi bil boljši od njih.
Ma to ni enostavno res da so tako skrbni. Zakaj potem zavijejo na levi pas tik pred tovornjakom? Boš rekel da se v tako kratkem času prepričajo, če je to varno? Dokaz da se ne je to, da nimajo niti časa dati smernika.
Zakonov se pa držijo, če smatramo da ti prekrški niso kršenje zakona. To se strinjam in sem tudi že povedal s tem, ko sem rekel da vozijo precej predvidljivo. Pa na splošno, kar sem opažal že prej na regionalkah, večina vozi zelo podobno, kot bi se zmenili med sabo, takole bomo vozili in pika. Jaz bom pri tem vedno izstopal, ker se ne mislim voziti "normalno". Recimo prej po regionalkah so prihajali iz ovinkov kot vlakec, pa za tovornjaki so tudi vozili na 1m razdalji. To je zame neumna in ne normalna vožnja.
Pa to sem videl že prej na regionalkah da vozijo praktično enako kot jaz prvo leto ali na AC prvi dan.
Mogoče niste dobro zastopili, nikjer nisem rekel da sem jaz perfekten voznik, le trdim da so ostali tako slabi, da se jaz niti ne rabim tolk truditi, da bi bil boljši od njih.
Kje se ne strinjam z njim:
- občutek ima, da so soudeleženi v prometu bodisi avtomati, bodisi divjaki, kar ni res. Načeloma smo ravno tako skrbni in previdni kot GR2,
- zakonov se večina drži, zato je na cesti v glavnem red,
Torej, pobec razmišlja pravilno, ni ga bilo treba tako grdo in zaničevalno.
Ma to ni enostavno res da so tako skrbni. Zakaj potem zavijejo na levi pas tik pred tovornjakom? Boš rekel da se v tako kratkem času prepričajo, če je to varno? Dokaz da se ne je to, da nimajo niti časa dati smernika.
Zakonov se pa držijo, če smatramo da ti prekrški niso kršenje zakona. To se strinjam in sem tudi že povedal s tem, ko sem rekel da vozijo precej predvidljivo. Pa na splošno, kar sem opažal že prej na regionalkah, večina vozi zelo podobno, kot bi se zmenili med sabo, takole bomo vozili in pika. Jaz bom pri tem vedno izstopal, ker se ne mislim voziti "normalno". Recimo prej po regionalkah so prihajali iz ovinkov kot vlakec, pa za tovornjaki so tudi vozili na 1m razdalji. To je zame neumna in ne normalna vožnja.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: GR2 ()
Ben Dover ::
Kaj pa aerodinamika? Si kaj računal kolk bi se dalo prihranit? Ker jaz, ko vozim čisto za tovornjaki, tam 1-2m(čim manj bolje je) mam ful malo porabo. Ta mesec je prav prišlo, sem mel kazen za plačat. Lahko maš izpit 60+ let, če ni talenta to ni nič. Mene ujamejo oz dohajajo le redki, če bi mel bolš mašino, to bi vse.
GR2 ::
Raptor F16 je izjavil:
V bistvu razmišlja zelo zgrešeno če piše kot da edino on ve kako vozit.
Najbolj blesava napaka VSEH mladih in neizkušenih fahrerjev je čakat do zadnjega, in se potem jajcat za počasnim potem pa ob najmanjši priliki takoj skakat ven brez zaleta (ki ga brez varnostne razdalje ne moreš nabrati) da drugim, ki prehitevajo odsekaš varnostno pa še zavirat morajo.
Ne samo jaz, ampak smo zelo redki. To glede zadnjega se ne strinjam da so samo mladi. Itak kjer so mladi so na enakem tudi najstarejši. Ampak tukaj bi dal zraven tudi vse mamice ter verjetno tudi precej očetov v 30-tih ali 40-tih (ne vem zakaj, a ko narediš otroka, te boli za tvojo vožnjo ali kje je problem), te sem porajtal že na regionalkah koliko je ura. Samo da se peljem po ulicah jih spoznam, ne znajo niti peljati ovinkov, da moraš nepregledne bolj pravokotno in take osnovne fore.
Sicer pa za tiste, ki so me v tej temi poniževali, sem dobro videl v petek da če vozim tako kot trdijo te točke, da prideš na cilj brez enega problema. Priznam pa da se jih prej nisem držal, še v četrtek ne, predvsem prehitevanje po desni, in sem zaradi tega moral dobro premisliti kako in kaj vnaprej.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: GR2 ()
Ben Dover ::
Meni osebno vozniki, tam, okoli 34 niso všeč.. Kak to šofira, ga vidiš že na kilometre, res. To je že taka starost, ko si počasen, po mojih opažanjih, recimo.
Mamice so še kar ok, ampak babice! To pa ni normalno, 5x že skoraj zaletel..
Mamice so še kar ok, ampak babice! To pa ni normalno, 5x že skoraj zaletel..
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Ben Dover ()
GR2 ::
Za val46 in jest10 upam trditi, da vozita tako kot večina, ki sem jih tukaj opisoval. V primeru da ne, bom zahteval video gradivo. Do takrat pa ne pametovati o moji vožnji.
Za UganiKdo tudi še nismo izvedeli kako vozi, pozna zakone v nulo, ampak to ne pove še nič o njegovi vožnji. Da ne vozi divje je jasno, bolj je vprašanje samo še kako dejansko vozi.
Sicer pa kakorkoli že kdo vozi, to smo že večkrat predebatirali, da so ravno zaradi takih omejitve hitrosti. Ti nekdo skoči levo za tovornjakom, imaš noter 130, ni panike, imaš noter 160, je panika. Tako da ne vem kaj je sploh pomembno kako točno jaz vozim, kako točno vozi solatko in kako točno vozi UganiKdo. Itak bodo na cesti vedno vsi vozniki, ki pa so si precej različni. Za tiste, ki vozijo prehitro ali delajo druge hujše prekrške za KT, je pa policija.
Za UganiKdo tudi še nismo izvedeli kako vozi, pozna zakone v nulo, ampak to ne pove še nič o njegovi vožnji. Da ne vozi divje je jasno, bolj je vprašanje samo še kako dejansko vozi.
Sicer pa kakorkoli že kdo vozi, to smo že večkrat predebatirali, da so ravno zaradi takih omejitve hitrosti. Ti nekdo skoči levo za tovornjakom, imaš noter 130, ni panike, imaš noter 160, je panika. Tako da ne vem kaj je sploh pomembno kako točno jaz vozim, kako točno vozi solatko in kako točno vozi UganiKdo. Itak bodo na cesti vedno vsi vozniki, ki pa so si precej različni. Za tiste, ki vozijo prehitro ali delajo druge hujše prekrške za KT, je pa policija.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: GR2 ()
Ben Dover ::
To so po mojih opažanjih vozniki s slabimi refleksi, ziher starejši 34+. Mlajš z bolj hitrim refleksom vozi lahko drugače, ni primerjave. Tam 50ms na 5let razlike, mogoče več in to se pozna v kritičnih situacijah.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Ben Dover ()
Invictus ::
No ja, mladina trenutno dreka po avtocesti. Relativno dober, varen avto, on vozi 110... Najbrž nek eko fašist, kar ni tako redko pri mladini.
Najslabše voznice so ženske srednjih let, s precej dobrimi avti. Ne gledajo okoli, vozijo kot da imajo tank, in ne upoštevajo prometnih znakov, ker jih ne vidijo. Tako na avtocesti, na lokalnih cestah je pa še hujše...
Sicer pa ne morejo nič videti, ker non stop buljijo v telefon...
Najslabše voznice so ženske srednjih let, s precej dobrimi avti. Ne gledajo okoli, vozijo kot da imajo tank, in ne upoštevajo prometnih znakov, ker jih ne vidijo. Tako na avtocesti, na lokalnih cestah je pa še hujše...
Sicer pa ne morejo nič videti, ker non stop buljijo v telefon...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Ben Dover ::
No ja, mladina trenutno dreka po avtocesti. Relativno dober, varen avto, on vozi 110... Najbrž nek eko fašist, kar ni tako redko pri mladini.
Najslabše voznice so ženske srednjih let, s precej dobrimi avti. Ne gledajo okoli, vozijo kot da imajo tank, in ne upoštevajo prometnih znakov, ker jih ne vidijo. Tako na avtocesti, na lokalnih cestah je pa še hujše...
Sicer pa ne morejo nič videti, ker non stop buljijo v telefon...
To ni res, vsaj jaz osebno, če se vozim 110, je to moja prilagojena hitrost, ker pišem sms, to mladi že znamo avtomatsko. 2x na teden, v mojem primeru ponoči grem na prazno AC in treniram vse možno s telefonnom itd.. Vidiš kje so meje in potem prilagodiš, to ljudem manjka, moje mnenje.
GR2 ::
Ulalala 200KM.
The little engine that could:
Ampak to je za nemške plače, jaz z 1200EUR ne mislim metati denarja skozi izpuh. Z mojo vožnjo me prehitevajo v glavnem Audiji in VW-ji TDI, pač ti so kralji naših AC, ne glede na to kolk konj imajo, ali 110 ali 180. Vsekakor pa na naših AC lahko na prste ene roke prešteješ turbobencinarje nad 150KM.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: GR2 ()
kuall ::
95% vas lolekov drži premajhno varnostno razdaljo na avtocesti.
to je najbolj pogosta napaka.
druga je pa ta, da vozite prehitro po avtocestnih ovinkih.
to je najbolj pogosta napaka.
druga je pa ta, da vozite prehitro po avtocestnih ovinkih.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: kuall ()
GR2 ::
Bom malo začel o tem. Desni pas, ni tak problem držat varnostne, edini problem so tisti, ki se prehitro vračajo nazaj na desni pas in ti jo tako redno odvzemajo. Poklicni vozniki so tukaj boljši, zdaj imam v mislih en kombi, ki je lepo še nadaljeval preden se je vrnil nazaj na desni pas.
Problem je levi pas. 72m pač ne moreš imeti, to je dejstvo. Večina ima med prehitevanji, ko se nabere kolona na levem pasu, in to je med skoraj vsakim prehitevanjem tovornjaka(ov), samo 5-10m, tako da je že precej če držiš 20-30m.
Na AC je med vozili toliko razlike v hitrosti ter toliko prometa, da je pač nemogoče pričakovat da bo med vsemi varnostna razdalja. Če bi se vsak res potrudil, namesto da samo brezglavo tiščijo, bi bilo seveda boljše, ampak 72m je med vsemi verjetno še teoretično nemogoče, vsaj pri takih hitrostih kot jo hoče imeti večina, 130-140. Promet bi se sigurno upočasnil na 100-110, če bi se šli vsi varno vožnjo.
V glavnem, jaz med prehitevanji probam držat 30m. Z več metri bi si še zmanjšal varnost, ker bi ostali za tabo začeli delati nevarne manevre. Nimam pojma kje je optimalna varnost, moraš pač malo po občutku.
Problem je levi pas. 72m pač ne moreš imeti, to je dejstvo. Večina ima med prehitevanji, ko se nabere kolona na levem pasu, in to je med skoraj vsakim prehitevanjem tovornjaka(ov), samo 5-10m, tako da je že precej če držiš 20-30m.
Na AC je med vozili toliko razlike v hitrosti ter toliko prometa, da je pač nemogoče pričakovat da bo med vsemi varnostna razdalja. Če bi se vsak res potrudil, namesto da samo brezglavo tiščijo, bi bilo seveda boljše, ampak 72m je med vsemi verjetno še teoretično nemogoče, vsaj pri takih hitrostih kot jo hoče imeti večina, 130-140. Promet bi se sigurno upočasnil na 100-110, če bi se šli vsi varno vožnjo.
V glavnem, jaz med prehitevanji probam držat 30m. Z več metri bi si še zmanjšal varnost, ker bi ostali za tabo začeli delati nevarne manevre. Nimam pojma kje je optimalna varnost, moraš pač malo po občutku.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: GR2 ()
GR2 ::
Ovinki vsaj na gorenjski AC ne vem kje so tako ostri, da bi moral prilagajat hitrost, pomoje jih ni. Na splošno bi se moralo AC graditi tako da ni ostih ovinkov, saj to je poanta AC, da lahko povsod voziš vsaj 130.
Za tiste malo bolj adrenalina željne, AC izvoz Radovljica je zakon, če začneš povsem na levem robu pasu in potegneš cel desni ovinek pri 70, ravno prava hitrost da držiš linijo celi čas po desnem robu ovinka, pri 80 bi že uhajal na levo. Kakšnih 40 neki, to je mišljeno za tovornjake in avtobuse, ne vem kaj potem ne dajo primerne dopolnilne table pod tablo za omejitev, ne vem od kdaj se avto vozi enako kot tovornjak. Saj če imajo na ravnem nalepko 90 namesto 130, bi bilo tudi tukaj lahko kaj.
Za tiste malo bolj adrenalina željne, AC izvoz Radovljica je zakon, če začneš povsem na levem robu pasu in potegneš cel desni ovinek pri 70, ravno prava hitrost da držiš linijo celi čas po desnem robu ovinka, pri 80 bi že uhajal na levo. Kakšnih 40 neki, to je mišljeno za tovornjake in avtobuse, ne vem kaj potem ne dajo primerne dopolnilne table pod tablo za omejitev, ne vem od kdaj se avto vozi enako kot tovornjak. Saj če imajo na ravnem nalepko 90 namesto 130, bi bilo tudi tukaj lahko kaj.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: GR2 ()
feryz ::
Če se že o ovinkih menite... Povprečno vozim, ponoči seveda, od razcepa Slivnica do razcepa Sneberje 35 do 40 minut, 108 km dolžine. Je bilo pa že dovolj fraj, da sem vozil 29 minut. Ko odšteješ tunele, kjer greš samo okrog 160 km/h, lahko izračunaš, da na ostalem delu poti potrebuješ povprečno hitrost preko 230 km/h.
In se da. Redki so ovinki, kjer se moraš spustiti pod to brzino. Je pa res, da je od avta odvisno.
In se da. Redki so ovinki, kjer se moraš spustiti pod to brzino. Je pa res, da je od avta odvisno.
joze67 ::
Zanimiv naslov teme, ker ne gre niti o pravilni niti o varni vožnji Osnove varne vožnje kjerkoli sta defenzivnost in predvidljivost. Kodeksi vožnje, narejeni v lastni režiji, ne ustrezajo nobeni od teh dveh kategorij.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
⊘ | Levi smernik za prehitevanje na pospeševalnem pasu AC (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 12440 (10471) | PandaFlow2 |
⊘ | Omejitve 40 in 60 na izvozih AC (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 7624 (5197) | Comandante |
» | Vožnja po prehitevalnem (strani: 1 2 3 4 … 8 9 10 11 )Oddelek: Na cesti | 123447 (100469) | solatko |
» | Izrek za vožnjo na cestah (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Na cesti | 48462 (43857) | solatko |