Reuters - Kot iz svojih virov poroča Reuters, so Kitajske oblasti ameriškim vozilom Tesla prepovedale vstop v tamkajšnje vojaške komplekse, prav tako so uporabo teh vozil prepovedali določenim predstavnikom države in vojske. Prepoved je vzniknila ravno v času prvega kitajsko-ameriškega srečanja na visoki ravni po izvolitvi Joeja Bidna, ki je potekalo v Anchoragu na Aljaski, zaradi česar jo analitiki označujejo kot docela politično. Tesline delnice so sicer nekoliko zanihale, a so trgovanje nato zaključile na približno enaki vrednosti, kot pred objavo ukrepa.
Prepoved naj bi temeljila na bojazni, da Tesline kamere in senzorji beležijo okolico in shranjujejo ključne podatke. Prav tako bi lahko po mnenju Kitajcev zbirale občutljive osebne podatke, denimo o stikih in komunikacijah zanimivih kitajskih uporabnikov, ki svojo napravo povežejo z vozilom. Oblasti v Pekingu naj bi sumile, da Tesla vse te podatke posreduje zainteresiranim ameriškim agencijam.
Na prepoved se je že odzval Elon Musk in zatrdil, da bi njegova tovarna lahko zaprla svoja vrata, če bi njihovi avtomobili po strani opravljali še vohunske naloge. Kot je še poudaril, v podjetju z vsemi zaupnimi informacijami ravnajo zelo previdno. Obenem je obe največji gospodarstvi sveta pozval, naj vzpostavita nekoliko večje medsebojno zaupanje.
Kitajska je največji svetovni avtomobilski trg, na katerem trenutno poteka velika bitka proizvajalcev električnih vozil. Tesla je lani tam prodala 147.445 avtomobilov, kar predstavlja približno 13 odstotni tržni delež in slabo tretjino njene globalne prodaje. Kitajci so Teslo leta 2019, ko je podjetje v Šanghaju postavilo svojo prvo kitajsko tovarno, sprejeli z odprtimi rokami.
Ne želim si avta, ki bo po defoltu imel vse podatke kje se nahajam.
Vsak avto, ki ima vgrajeno navigacijo, ve, kje se nahaja. Če imaš na voljo še app, ki omogoča npr. vklop ogrevanja, pomeni, da ima tudi povezavo s strežnikom. Pri Nissanu so še pred letom ali dvema omogočali tudi spremljanje lokacije avta preko telefona, potem pa so to brez razlage ukinili. Kar seveda ne pomeni, da se podatki ne shranjujejo več. Glede na to, kako neverjetno zanič programsko opremo imajo (Leaf), se tolažim, da teh podatkov itak ne znajo uporabiti :-(
Ne želim si avta, ki bo po defoltu imel vse podatke kje se nahajam.
Vsak avto, ki ima vgrajeno navigacijo, ve, kje se nahaja. Če imaš na voljo še app, ki omogoča npr. vklop ogrevanja, pomeni, da ima tudi povezavo s strežnikom. Pri Nissanu so še pred letom ali dvema omogočali tudi spremljanje lokacije avta preko telefona, potem pa so to brez razlage ukinili. Kar seveda ne pomeni, da se podatki ne shranjujejo več. Glede na to, kako neverjetno zanič programsko opremo imajo (Leaf), se tolažim, da teh podatkov itak ne znajo uporabiti :-(
Ne, danes imajo to praktično vsi, tudi tisti brez navigacije. Gps čip imajo itak vsi, zarad sos tipke. In praktično vsi imajo nek "connectivity services", ki ti kažejo na telefonu tudi kje je tvoj avto. Lahko pa to izklopiš...če kaj pomaga.
Prav tako bi lahko po mnenju Kitajcev zbirale občutljive osebne podatke, denimo o stikih in komunikacijah zanimivih kitajskih uporabnikov, ki svojo napravo povežejo z vozilom.
Se bojijo, da bo kakšna Tesla zašla v provinco Xinjiang in naredila kakšno fotko preveč?
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021