Reuters - Proizvajalci avtomobilov imajo veliko težavo, zaradi katere ponekod tekoči trakovi stojijo ali se vsaj premikajo bistveno počasneje. Silicijevih čipov (SoC), ki so potrebni za moderne asistenčne in razvedrilne sisteme, ni dovolj. Proizvodnja avtomobilov se je po porastu povpraševanja, ki je sledilo koncu prvega vala epidemije, hitro povečala, a dobave čipov temu ne morejo slediti. Zagato Nemci, Američani in Japonci rešujejo na najvišji ravni.
TSMC je eden največjih proizvajalcev čipov, ki je glavni dobavitelj za številne proizvajalce avtomobilov. V normalnih časih, torej na začetku leta 2020, je štiri odstotke proizvodnih kapacitet namenjal za avtomobilske čipe. Ko je prodaja vozil ob izbruhu epidemije strmoglavila, so proizvajalci vozil množično odpovedovali pogodbe. V drugem četrtletju je proizvodnja čipov za avtomobile padla za 13 odstotkov, v sledeč pa še za dodatnih 23 odstotkov. V četrtem kvartalu je potem proizvodnja zrasla za 27 odstotkov, a to je še vedno manj kot v začetku minulega leta.
Tako hitra nihanja niso običajna, saj so pogodbe sklenjene vsaj za nekaj mesecev vnaprej, pogosto pa za celo leto. Če kdo odpove, se te kapacitete prodajo naprej in so vsaj za nekaj časa izgubljene. Zato se dogaja, da na trgu prihaja do pomanjkanja določenih komponent, saj proizvodnje polprevodniških elementov ni enostavno postaviti.
Reuters piše, da se je nemški minister za gospodarstvo Peter Altmaier obrnil na tajvansko kolegico in jo prosil, naj posreduje pri TSMC-ju, da bi povečal ali prioritiziral proizvodnjo čipov za avtomobile. Tajvanska ministrica Wang Mei-hua je govorila z vodstvom TSMC-ja, kjer so zagotovili, da bodo proizvodnjo "optimizirali". Dejali so, da je proizvodnja trenutno na 100-odstotni kapaciteti, bodo pa ob morebitnem povečanju vsled optimizacije prioritetno obravnavali čipe za avtomobile. Z drugimi besedami: TSMC je vljudno povedal, da ima trenutno zasedene tekoče trakove, če pa se bo kaj našlo, bodo to izkoristili.
Nemci niso edini, ki pritiskajo. Japonsko ministrstvo za gospodarstvo je sporočilo, da je japonsko združenje proizvajalcev avtomobilov prav tako v stiku s TSMC-jem. Posreduje tudi japonsko veleposlaništvo. Po diplomatskih kanalih se na tajvansko ministrstvo obračata tudi ZDA in Evropska unija. V trenutni situaciji so prizadeti vsi večji proizvajalci avtomobilov, med drugim Volkswagen, Ford, Subaru, Toyota, Nissan in Fiat Chrysler.
Odpovedoval so pogodbe zato da bi kak evro prihranil ko se je prodaja zmanjašla zdej k pa rabjo spet več prodat pa jokajo k so drugi zasedl proste kapacitete. K otroc so. Nč ne znajo vnaprej mislt. Probleme dela gospodarstvo pol jih mora pa država z političnimi pritiski reševat. Bolano.
Povsod TSMC, kot da so samo oni na svetu. Slabo je to. Za Ryzne, M1, A14, RTX30... je razumljivo, ampak Soc-i za v avto pa ja niso taka "vesoljska" tehnologija, da jih ne bi mogli delati drugje, verjetno ne rabijo 7 ali 5nm za to. Zdaj delajo še za Intel, kako bo šlo to dalje? Jasno pa je, da se take proizvodnje preko noči verjetno ne da preseliti iz ene v drugo fabriko. Ja, prišparali so nekaj centov, zdaj pa jok.
Zdle pride kšna orng huda naravna katastrofa nad tajvan pa bo cel svet brez čipov. Bomo potem videli kaj se splača in se ne splača.
Ja, na primer CCP. Kaj bi bilo, če bi se Kitajska nenadoma odločila in poskusila vojaško zasest otok? Glede na napisano bi cel svet cvilil v pesti CCP.
Biseri...
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
Zdle pride kšna orng huda naravna katastrofa nad tajvan pa bo cel svet brez čipov. Bomo potem videli kaj se splača in se ne splača.
Ja, na primer CCP. Kaj bi bilo, če bi se Kitajska nenadoma odločila in poskusila vojaško zasest otok? Glede na napisano bi cel svet cvilil v pesti CCP.
Na dolgi rok ne bi bilo preveč hudo. Bi pač mogli zamenjati "na horuk". Kar se tiče bleeding edge proizvajalcev je Intel precej razporejen in bi verjetno z veseljem ponudil svoje storitve v primeru takšnega dogodka (za primerno ceno ).
Intel has manufacturing and assembly/test facilities in China, Israel, Ireland, Malaysia, Vietnam, and the United States of America
zdaj pa upam da bo delnica STM-ja poletela v nebo...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
evo ti vitko proizvodnjo.. "malo" stisne kriza, minimalne zaloge so pošle in smo kjer smo.
"Soc-i za v avto pa ja niso taka "vesoljska" tehnologija, da jih ne bi mogli delati drugje, verjetno ne rabijo 7 ali 5nm za to." Niso nujno vesoljska tehnologija, so pa druge zahteve (standardi, teh.postopki, količine), ki jih ostali očitno ne morejo zagotovit ali pa so predragi.
Drzave se v to utikajo zato, ker imajo od tega korist oziroma so od tega odvisne.
evo ti vitko proizvodnjo.. "malo" stisne kriza, minimalne zaloge so pošle in smo kjer smo.
"Soc-i za v avto pa ja niso taka "vesoljska" tehnologija, da jih ne bi mogli delati drugje, verjetno ne rabijo 7 ali 5nm za to." Niso nujno vesoljska tehnologija, so pa druge zahteve (standardi, teh.postopki, količine), ki jih ostali očitno ne morejo zagotovit ali pa so predragi.
Drzave se v to utikajo zato, ker imajo od tega korist oziroma so od tega odvisne.
Vitka proizvodnja v vsej svoji lepoti, ko pa jim dobavitelj ne dostavi palete kosov pravočasno in se proizvodnja ustavi so pa kazni par deset tisoč evrov na minuto. Bodo morali malo razmisliti ali se je res pametno zanašati na ustraševanje dobaviteljev s kaznimi ali morda narediti staromodno skladišče kjer je za par tednov kosov na zalogi. Dobavitelji pa dostavijo naenkrat cel šlepar in ne paleto na vsako izmeno.
Niso narocili, spedicija je postala draga, letalske niso hoteli narociti. Bodimo realni, prodaja je po podatkih v Januarju 2021 na 40 letnem najnizjem nivoju. https://www.thetimes.co.uk/article/car-... Rekel bi da je zgolj izgovor, ker glede na gospodarsko rast, je edina drzava ki bi cutila izpad bila kitajska.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
evo ti vitko proizvodnjo.. "malo" stisne kriza, minimalne zaloge so pošle in smo kjer smo.
To jaz skoz pravim, ko mi trobijo z vitko proizvodnjo. Tud sam lahko živim precej fajn z vitkim proračunom. Ampak vseen je pa fajn imet mal špeha za hude cajte (ko mi toča preluknja streho recimo)
evo ti vitko proizvodnjo.. "malo" stisne kriza, minimalne zaloge so pošle in smo kjer smo.
To jaz skoz pravim, ko mi trobijo z vitko proizvodnjo. Tud sam lahko živim precej fajn z vitkim proračunom. Ampak vseen je pa fajn imet mal špeha za hude cajte (ko mi toča preluknja streho recimo)
Točno to. V našem podjetju, se je vitka proizvodja "izkazala" takoj ob prihodu korone. Trenutno stanje je malo bolj vzdržno ampak tudi pri nas prihaja do tega, da dobavitelj ne more dostavit materiala v dogovorjenem časovnem okvirju (stare pogodbe) in prihaja do raznih izpadov proizvodnje. Supplychain bi moral bit bolj fleksibilen ampak zaradi vseh zahtev (standardi & izjeme) smo tam kjer smo in nekateri so videli resitev v vitki proizvodji. Ampak kot pravim, so tudi hitro videlo slabosti.
No drugače pa, to kenslanje naročil in potem nemudno takojšnje visoko povpraševanje.... to se dogaja tudi v naši firmi, pa smo čisto v drugi branži. Skratka, zgleda to doživljajo vsi, ki delajo za avtomobilsko industrijo.